Opstand in Syrië

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door silkyboxershortXL »

Lionel Nation en Syrian girl
Een hele zit (72 minuten) Vergis je niet in het mooie gezicht van Syrian Girl ze is heel informatief.
The Truth About What’s REALLY Happening in Syria With Syrian Girl

Aansluitend Christofer Green over "wat moet Trump in Syrië' Zware kritiek en speciaal aanbevolen voor Zwartmeer. Hoewel Christofer vind dat je achter Trump moet staan toch op rake manier kritisch is op hem.
How Many More Syrians SLAUGHTERED Before Public Outrage?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Rusland waarschuwt Israël voor confrontatie na luchtaanvallen op bases in Syrië

Xander, 20-03-2017

Afbeelding

Nieuw Israëlische Arrow afweersysteem voor de eerste keer gebruikt om Syrische luchtdoelraket met succes te onderscheppen – Onacceptabel voor Israël: Militaire eenheid onder leiding van Iraanse generaal onderweg naar Golan grensgebied

Voor de tweede keer in enkele dagen tijd werd de Israëlische ambassadeur Cary Koren op het matje geroepen bij het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. De eerste keer was nadat Israëlische gevechtsvliegtuigen op 17 maart bij Homs en Palmyra bombardementen uitvoerden op bases die worden gebruikt om zowel Iraanse troepen als het door Teheran aangestuurde terreurleger van Hezbollah te bewapenen. Op de T4 basis bij Palmyra zijn ook Russen gelegerd, maar dat weerhield Israël niet van ingrijpen. De tweede keer was nadat een Israëlische drone op 19 maart de Syrische militieleider Yasser Sayad uitschakelde.

Israël grijpt zelf in na weigering Putin
De Israëlische premier Netanyahu dringt er al maanden bij de Russische president Putin op aan om er in Syrië voor te zorgen dat de Iraanse en Hezbollah strijdkrachten niet het Golan grensgebied met Israël gaan bezetten, vanwaar een aanval op de Joodse staat kan worden gelanceerd, en tevens om te voorkomen dat de toch al tot de tanden bewapende Shi’itische terreurbeweging de beschikking krijgt over grote hoeveelheden moderne wapens uit Rusland en Iran.

Netanyahu’s pleidooien bleken aan dovemansoren gericht, waarna de regering in Jeruzalem uiteindelijk besloot om dan maar zelf in te grijpen. Op 17 maart drongen Israëlische gevechtsvliegtuigen het luchtruim van Syrië binnen om bij Homs en Palmyra bases van waaraf Iran en Hezbollah worden bevoorraad en bewapend te bombarderen. Bij Palmyra was dat de T4 basis die door Russische gevechtshelikopters en troepen wordt beschermd.

Nieuw Arrow afweersysteem vernietigt Syrische raket
Na de aanvallen vuurde het Syrische leger een SA-5 (/S-200) luchtdoelraket op de terugkerende Israëlische jachtbommenwerpers af. Luttele seconden voordat de raket doel zou treffen, werd deze vernietigd door een Israëlische Arrow afweerraket, de eerste keer dat dit hagelnieuwe systeem werd gebruikt – en met succes. De enorme dreun die dit veroorzaakte was tot 150 kilometer ver in Israël te horen, en deed volgens de berichten een paar miljoen mensen uit hun slaap opschrikken.

Zoals verwacht kon worden was Rusland woedend, vooral vanwege de aanval op de T4 basis bij Palmyra. Ambassadeur Koren werd te verstaan gegeven dat militaire aanvallen in Syrië niet meer getolereerd zullen worden.

Israëlisch drone schakelt Syrische militieleider uit
Toch was het twee dagen later opnieuw zover. Een Israëlische drone schakelde bij het op de Golan gelegen Quneitra de Syrische militieleider Yasser Sayad uit. Sayad was onderweg naar Hezbollah eenheden die bezig zijn om dorpen op de berg Hermon, die door Syrische rebellen worden gecontroleerd, schoon te vegen, zodat de weg naar de Golan en daarmee de grens met Israël vrij wordt gemaakt.

Opnieuw werd ambassadeur Koren op het Russische ministerie ontboden. Deze keer was de waarschuwing nog krachtiger, en kreeg ze te horen dat Israël het risico loopt op een militaire confrontatie met het Russische leger in Syrië.

Iraanse generaal met eenheid onderweg naar grensgebied
Bovendien werd gisteren ontdekt dat de Iraanse generaal Qassem Soleimani met een 1500 man sterke Iraakse Shi’itische militie onderweg is om het Hezbollah offensief op de berg Hermon te versterken. Deze militie van de Al Nojba beweging was afkomstig uit de noordelijke stad Aleppo, en moet daarom wel door de Russen zijn opgemerkt.

De regering Netanyahu heeft echter een duidelijke rode lijn getrokken, en zal niet blijven toestaan dat Hezbollah, Iran en paramilitaire Syrische groepen zoals de Golan Bevrijdingsbrigades onder Russische bescherming worden bewapend, en in staat worden gesteld om het grensgebied met Israël, zoals de Golanhoogte, te veroveren. Nieuwe Israëlische aanvallen in Syrië zijn dan ook waarschijnlijk, waardoor de spanningen met Rusland verder zullen oplopen, waardoor het risico op een directe militaire confrontatie steeds groter wordt.

Xander

(1) DEBKA
(2) DEBKA
(3) DEBKA

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... es-in-Syri
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

VS: Syriërs moeten zelf over Assad´s toekomst beslissen

Geplaatst op 31 maart 2017

Afbeelding
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Rex Tillerson.

In de tot nu toe tegenovergestelde standpunten tussen Washington en Moskou met betrekking tot de omgang met de Syrische president Assad lijkt nu beweging te komen. Had Obama nog de afzetting van Assad als absolute voorwaarde voor een verzoening in Syrië gesteld (de koers die ook gevolgd werd door de grandioos mislukte Hillary Clinton), de regering-Trump gaat wezenlijk pragmatischer met dit thema om. De meeste aandacht ligt duidelijk bij de strijd tegen het terreurnetwerk ISIS. Dat blijkt ook op dit moment. Het contingent Amerikaanse troepen in Syrië werd duidelijk verhoogd en men staat aan Amerikaanse kant open voor een samenwerking met Rusland in het kader van luchtaanvallen.

De Obama-doctrine stond zo´s afspraak tot nu toe steeds in de weg. Rusland had constant prioriteit gegeven aan de strijd tegen het terreurnetwerk en de regeringstroepen van Assad ondersteund. Nu lijkt deze belemmering uit de weg geruimd te zijn. Obama had in 2012 zijn houding tegenover Assad ermee gemotiveerd dat deze zogenaamd chemische wapens tegen de eigen bevolking ingezet zou hebben. Een gelijksoortige beschuldiging als tegen de toenmalige president van Irak, Saddam Hussein. Dat was in 2003 voor de voormalige Amerikaanse president George W. Bush aanleiding om een oorlog tegen Irak te voeren. Nu is bekend dat Irak op geen enkel moment de beschikking had over massavernietigingswapens. Ook voor het inzetten van chemische wapens door Assad ontbreken tot nu toe bewijzen. De verantwoordelijkheid voor een gifgasaanval in augustus 2013, dus een jaar na de Obama-doctrine, in de regio Ghuta, schuiven de rebellen en de regering elkaar in de schoenen.

Bron: www.freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/31 ... beslissen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Weer een haatbaard dood. Het maakt weinig uit want er komen steeds nieuwe bij. In onderstaand geval: nummer drie zal nummer twee worden enz.
Maar leeft nummer 1 nog wel?
'Tweede man IS gedood bij luchtaanval'
Het Iraakse leger heeft Ayad al-Jumaili, die de rechterhand zou zijn van IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi, gedood met een luchtaanval. Dat heeft de Iraakse staatstelevisie vandaag gemeld.

De zender baseert zich op informatie van de militaire inlichtingendienst. De Iraakse luchtmacht sloeg toe in de regio al-Qaim, dicht bij de Syrische grens. Behalve Jumaili kwamen ook nog andere commandanten van IS om het leven.

De Iraakse tv omschreef Jumaili als ,,onderbevelhebber'' van Islamitische Staat en ,,minister van oorlog''. Jumaili, die onder Saddam Hoessein deel uitmaakte van de Iraakse veiligheidsdienst, zou verantwoordelijk zijn voor de beveiliging van IS-kopstukken zoals Abu Bakr al-Baghdadi.
http://www.ad.nl/buitenland/tweede-man- ... ~aae0055d/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Bewijs dat rebellen gifgasraketten prepareren en afschieten. Allah ackbar.

Dat was 2015, wellicht nog langer geleden.
Volgens mij hebben we het over april 2017.
Ik heb voor mezelf besloten de komende weken deze internetpagina in de gaten te houden.
2017 Khan Shaykhun chemical attack
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Het verhaal achter de gifaanval wordt steeds vreemder en vreemder. Eind maart doet deze uit Engeland verbannen jihad dokter Sjahul een DRINGENDE oproep voor gasmaskers Is dat toeval? Is de man paranormaal. Zijn er gas aanvallen geweest waar wij niet van gehoord hebben?

Kijk naar de datum van deze tweets, en vraag je af wat hier aan de hand is.

28 maart.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een keer op 1 april.

Afbeelding

Begrijpt iemand dit nog? Dagen voor de aanslag heeft de man het over een gifaanval die nog moet komen. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Accepteer de realiteit. Ook al bevalt deze niet. Dat is een teken van volwassenheid.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

En de Amerikaanse Rode Lijn is weer terug.
Ik verwacht dat president Trump na zijn stroerpraat hetzelfde zal doen als zijn voorganger Obama.
Dat is helemaal niets.
Elsevier: Zo kijkt Moskou naar dodelijke gifgasaanval in Syrië
De Amerikaanse president Donald Trump laat er geen misverstand over bestaan: ‘Die gifgasaanval in Noordwest-Syrië accepteer ik niet.’ Hij zegt dat zijn houding jegens Syrië ‘ingrijpend is veranderd’. In Rusland klinkt daarentegen hetzelfde geluid als altijd: rotsvaste steun voor Bashar al-Assad.

Sterker, de schuld wordt indirect gelegd bij de Amerikaanse ex-president Barack Obama. Het was zijn ‘rode lijn’-opmerking die heeft bijgedragen aan het gebruik van chemische wapens in Syrië, vindt het Kremlin.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Accepteer de realiteit. Ook al bevalt deze niet. Dat is een teken van volwassenheid.
Zoals ik al in een vorig topic tegen je gezegd heb. Jij gelooft onvoorwaardelijk de Al Qaeda en ISIS rebellen, ( dat zegt veel over jou) en ik ga door met informatie verzamelen.

Wat weet jij eigenlijk van die dr Shajul Islam. Heb je wel eens informatie over hem gezocht? Of denk jij dat het zo'n peer icon_thumbup.gif is, die als een mannelijke moeder Theresa de Syriers red uit de klauwen van Assad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Accepteer de realiteit. Ook al bevalt deze niet. Dat is een teken van volwassenheid.
Zoals ik al in een vorig topic tegen je gezegd heb. Jij gelooft onvoorwaardelijk de Al Qaeda en ISIS rebellen, ( dat zegt veel over jou) en ik ga door met informatie verzamelen.
Deze beschuldiging is volledig uit de oudevrouwenduim gezogen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:
Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Accepteer de realiteit. Ook al bevalt deze niet. Dat is een teken van volwassenheid.
Zoals ik al in een vorig topic tegen je gezegd heb. Jij gelooft onvoorwaardelijk de Al Qaeda en ISIS rebellen, ( dat zegt veel over jou) en ik ga door met informatie verzamelen.
Deze beschuldiging is volledig uit de oudevrouwenduim gezogen.

Het lijkt me niet, want het stadje waar de ramp zich afgespeeld heeft is een bolwerk van extreme ISIS en Al Qeada islamisten. En als je dat niet weet, dan ben je niet echt op de hoogte van wat zich daar afspeelt. En als jij je dan ook nog eens lomp achter deze criminelen schaart en ze onvoorwaardelijk gelooft omdat het jou goed uitkomt, dan ben jij geen autonoom realist maar een autonoom opportunist . .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:
Ariel schreef:Zoals ik al in een vorig topic tegen je gezegd heb. Jij gelooft onvoorwaardelijk de Al Qaeda en ISIS rebellen, ( dat zegt veel over jou) en ik ga door met informatie verzamelen.
Deze beschuldiging is volledig uit de oudevrouwenduim gezogen.

Het lijkt me niet, want het stadje waar de ramp zich afgespeeld heeft is een bolwerk van extreme ISIS en Al Qeada islamisten. En als je dat niet weet, dan ben je niet echt op de hoogte van wat zich daar afspeelt. En als jij je dan ook nog eens lomp achter deze criminelen schaart en ze onvoorwaardelijk gelooft omdat het jou goed uitkomt, dan ben jij geen autonoom realist maar een autonoom opportunist . .
Wat een zielige poging om je uit je nek bij elkaar gelulde verzinsel hard te maken.
Ik zal het voorlopig maar even laten rusten want je lijkt me vandaag weer niet echt voor rede vatbaar.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Wat een zielige poging om je uit je nek bij elkaar gelulde verzinsel hard te maken.
Ik zal het voorlopig maar even laten rusten want je lijkt me vandaag weer niet echt voor rede vatbaar.
Je weet dat ik gelijk heb . Khan Sheikhoun is een islamitisch ISIS bolwerk.

Alle informatie vanuit dat stadje komt via het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten in Londen. En wij weten wie er achter het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zit.

Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten bestaat uit één raar mannetje dat in Londen woont, dat beweert dat hij in contact staat met de “rebellen” en dat nooit en te nimmer zijn bronnen noemt. Voor de Teva Teff is dat een relatief betrouwbare bron. Volgens mij is het meer een open riool, want het stinkt als de ziekte naar propaganda!

Het Syrische Observatorium waar jij een poos geleden nog zo'n hoge pet van op had. Weet je nog?

Quote Teva Teff: Voor mij was de vermelding van het Syrische Observatorium voor Mensenrechten goed genoeg.

Je wedt wel vaker op het verkeerde paard Teva.

En inderdaad , Het gebied rond Khan Sheikhoun wordt al weken zwaar gebombardeerd door het Syrische leger, gesteund door de Russische luchtmacht, in een poging nu ook hier de oppositie te verslaan.

Maar dat ze daarbij gifgas hebben gebruikt staat (nog) niet vast.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Teva Teff schreef:Ik zal het voorlopig maar even laten rusten want je lijkt me vandaag weer niet echt voor rede vatbaar.
Of ben jij dat misschien niet? De argumenten van Ariel zijn toch valide? Ik zie geen echt hard bewijs dat Assad achter die gifgas-aanval zit. Je gelooft die onbetrouwbare praatjes gewoon maar, net als in andere zaken (bijvoorbeeld MH17). Kom maar met echte harde bewijzen. Die heb ik tot dusver niet gezien.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

In 2015 werd na een grondig internationaal onderzoek bekend gemaakt dat valse gifgasvlag niet van Assad kwam, maar van al Nusra. Maar ja, de main stream media gebruiken liever propaganda tegen Assad.

En wie gelooft dat Assad en Rusland zo stom zijn om weer een gifaanval te gebruiken? :nietverstaan:
’Opnieuw aanval met gifgas’

HAMA - In Syrië zou donderdagochtend in de buurt van de plaats Hama een nieuwe aanval met gifgas zijn gepleegd.

Dat melden meerdere bronnen, waaronder een journalist van de Duitse krant Bild. Volgens hem zijn er 3 doden en 25 gewonden gevallen. Op beelden op Youtube is een gele gaswolk te zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Update tweede aanval gifgas. ’Aanval niet met gifgas’
HAMA - Bij een luchtaanval bij de Syrische stad Hama donderdagochtend blijkt toch geen chloorgas te zijn gebruikt, zoals meerder activisten aanvankelijk meldden.

Er werd gevreesd voor het giftige gas omdat er een gele gaswolk te zien was. Volgens een Duitse journalist, die het nieuws bracht op basis van meer dan tien bronnen, wordt nu ontkend dat er gifgas is gebruikt en gaat het om een conventionele luchtaanval. Daarbij zouden 4 doden en 25 gewonden zijn gevallen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Pilgrim schreef:
Teva Teff schreef:Ik zal het voorlopig maar even laten rusten want je lijkt me vandaag weer niet echt voor rede vatbaar.
Of ben jij dat misschien niet? De argumenten van Ariel zijn toch valide? Ik zie geen echt hard bewijs dat Assad achter die gifgas-aanval zit. Je gelooft die onbetrouwbare praatjes gewoon maar, net als in andere zaken (bijvoorbeeld MH17). Kom maar met echte harde bewijzen. Die heb ik tot dusver niet gezien.
Al ligt er een stapel bewijzen voor je neus tot aan het plafond dan zie jij nog steeds helemaal niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Omdat ze er ook niet zijn... [icon_lol.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Bewijs dat rebellen gifgasraketten prepareren en afschieten. Allah ackbar.

Over welk gifgas heb je het hier, Ariel?
Propaangas of butaangas?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Propaangas of butaangas?
Goh, goh..Een paar dagen later. Dringt nu pas door. :huh: Je wordt oud Opa, en je reageert traag. Maar om op je vraag terug te komen, propaangas schat. Fikt zo leuk als het op een huis terecht komt.

Maar ik vind het Allah Ackbar geroep zo leuk. Kan er geen genoeg van krijgen.

Toetje.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Propaangas of butaangas?
Goh, goh..Een paar dagen later. Dringt nu pas door. :huh: Je wordt oud Opa, en je reageert traag. Maar om op je vraag terug te komen, propaangas schat. Fikt zo leuk als het op een huis terecht komt.
Maar ik vind het Allah Ackbar geroep zo leuk. Kan er geen genoeg van krijgen.
Maar, Ariel. Dat is geen gifgas.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Maar, Ariel. Dat is geen gifgas.
Dat weet ik Teva. Maar ik wilde je even opjutten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Maar, Ariel. Dat is geen gifgas.
Dat weet ik Teva. Maar ik wilde je even opjutten.
Het is een machtig wapen tegen de andersdenkenden op dit forum, Ariel.
Jouw ongelooflijke domheid.
Je geeft mij echt een verslagen gevoel.
Maar wees eens eerlijk, op eigen kracht had je deze door jou ingebrachte bullshit niet herkend. Toch?
Ariel schreef:Bewijs dat rebellen gifgasraketten prepareren en afschieten. Allah ackbar.
:roll:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Wat een geluk. Dit jongetje dat eerst bijna dood was heeft het gered.

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie