Opstand in Syrië

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Ariel

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Wat vreselijk zeg. De strijd had al over kunnen zijn als Amerika en Europa zich niet met de strijd in Syrie bemoeid hadden. Er zouden dan heel veel minder doden gevallen zijn.
'VS trainden al honderden Syrische rebellen'

Een eerste lichting van ongeveer 300 Syrische rebellen heeft een training door Amerikaanse officieren afgerond en er zullen er meer volgen. Dat heeft een hooggeplaatste commandant van de opstandelingen donderdag gezegd. De rebellen leerden volgens de anonieme bron antitankwapens en luchtdoelgeschut te hanteren.

Officieel leveren de Verenigde Staten momenteel alleen medische hulp en voedsel aan de rebellen, maar volgens diverse berichten leiden de Amerikanen in buurland Libanon rebellen op die het regime van president Bashar al-Assad ten val willen brengen. De Britse krant The Guardian en het Duitse blad Der Spiegel kwamen eerder deze week met soortgelijke berichten.

De burgeroorlog in Syrië gaat zijn derde jaar in en heeft al aan meer dan 70.000 mensen het leven gekost. Westerse landen hielden zich lang afzijdig, maar tonen steeds meer bereidheid om de Syrische opstand direct te steunen. Groot-Brittannië en Frankrijk hebben laten weten dat wat hun betreft het Europese wapenembargo wordt opgeheven, zodat ze de rebellen van wapentuig kunnen voorzien.

De Nederlandse regering ziet daar vooralsnog geen heil in. EU-lidstaten besloten onlangs nog het wapenembargo te verlengen tot mei. Een grote meerderheid van de lidstaten nam het standpunt in dat een toename van het aantal wapens tot grotere instabiliteit in de regio kan leiden. Als wapens in verkeerde handen vallen kunnen ze nog jarenlang een gevaar vormen, is de redenering.

Frankrijk en Groot-Brittannië noemen het op hun beurt onaanvaardbaar dat de rebellen zich niet goed kunnen verdedigen tegen het regime van Assad, dat hen bestrijdt met wapens uit Iran en Rusland.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2138 ... en___.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Manon

Bericht door Manon »

Het mag dan kiezen tussen pest en cholera zijn, maar indien men géén islamitisch land wil hebben, en er plaats wordt gemaakt voor anderen (koptische christenen in Egypte, maronieten, joden, christenen in Syrie) dan heeft men NOOD aan een dictator die islam buiten de deur kan houden.

Ik hoop voor degenen uit het westen (VS, Engeland, Frankrijk) die op de grondstoffen azen dat het moslimbroederschap hen dankbaar zal zijn voor de geboden hulp! :sheik:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

En ja hoor, de Fransen zitten weer zoals altijd te sodemieteren.
Nu weer dit:
Wapenembargo Syrië verdeelt EU-top
De Franse president François Hollande zwengelde de kwestie aan. De Britse premier David Cameron steunde hem. Zij dreigden desnoods op eigen houtje wapens te gaan leveren.[...]
De Finse premier Jyrki Katainen, die tegen een aanpassing van het embargo is, waarschuwde voor een splijting van de EU in deze kwestie. Hij benadrukte de noodzaak van gemeenschappelijk buitenlands beleid, ook wat betreft Syrië.
Nederland is „vooralsnog” voor handhaving van het wapenembargo voor iedereen in Syrië.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2139 ... _EU__.html
Wij kijken de kat uit de boom. Gaat Frankrijk dit winnen? Dan doen we mee.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
op z'n kop

Syrië slaafs en leeggezogen, USA Olee!

Bericht door op z'n kop »

De Syrische Nationale Coalitie (SNC), de belangrijkste Syrische oppositiegroep, heeft dinsdag in het Turkse Istanbul Ghassan Hitto gekozen als voorlopige premier. Dat meldt persbureau Reuters.

De voormalige zakenman kreeg 35 van de ongeveer 50 stemmen. Hitto zal worden belast met het vormen van een regering om een machtsvacuüm in Syrië, als gevolg van een twee jaar durende opstand tegen president Bashar al-Assad, te vullen. De nieuwe premier zal binnenkort een lijst met ministers aan de coalitie voorleggen ter goedkeuring.

„Ik bedank de helden en revolutionairen van het Syrische volk. Wij zijn met u”, liet Hitto, die jarenlang in de Verenigde Staten woonde en onlangs naar Turkije verhuisde, kort na zijn uitverkiezing weten.

De Syrische Nationale Oppositie wil de gebieden in het land, die in handen zijn van de rebellen die vechten om Assad omver te werpen, beheren.
Overgenomen van het RD.
Ach wat makkelijk allemaal, meneer de president doet zaken. Beetje geïndoctrineerd in Amerika,ploep overgezet naar slaafje Turkeye en ploep daar is de gekozen vertegenwoordiger van Assads gestolen land. Wat een steun heeft die man met drones van Amerika, lekker het hele zaakje naar de vernieling helpen, dan hebben ze straks ook de snelst groeiende economie net zoals in Griekenland.
Ahum, kuch kuch
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Ariel

Bericht door Ariel »

Wie spreekt er de waarheid. Ik neig er naar om de Syrische regering te geloven. Die heeft er geen baat bij om nog meer Syriers tegen zich in het harnas te jagen. De rebellen hebben er echter wel voordeel aan als ze de Syrische regering zwart kunnen maken.
Syrische staatsomroep: 'Rebellen gebruiken chemische wapens'

De Syrische minister van Informatie, Omran al-Zoabi beschuldigt de rebellen ervan chemische wapens te hebben gebruikt. Hierbij zouden 16 mensen zijn omgekomen, en 86 anderen gewond zijn geraakt - waarvan de meesten zich in kritieke toestand zouden bevinden.

Al-Zoabi zegt op de Syrische staatstelevisie dat Turkije en Qatar, die de rebellen steunen in hun strijd tegen het regime van president Bashar al-Assad, 'wettelijke, morele en politieke' verantwoordelijkheid dragen voor de aanval.

Volgens Al-Zoabi is er in het district Nairab, ten zuidoosten van de stad Aleppo, een raket met chemische lading afgevuurd. Hij noemde het een 'gevaarlijke escalatie' van het conflict. Het merendeel van de doden zou onder de burgerbevolking zijn gevallen.

Volgens Syrische rebellen kwam de aanval juist van de kant van het Syrische regime. Een woordvoerder van Hoge Militaire Raad van de rebellen tegenover persbureau Reuters: 'De rebellen zaten niet achter deze aanval. Vanochtendvroeg hoorden we berichten over een aanval met een chemische raket. Plotseling hoorden we dat het regime ons beticht van de aanval.'

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... pens.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Hans v d Mortel sr

Uitputtingsslag in Syrië. Niet mee bemoeien!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Wie spreekt er de waarheid. Ik neig er naar om de Syrische regering te geloven.
Niet doen! Politiek smetvrije handschoenen moeten nog uitgevonden worden.
Ariel schreef:Die heeft er geen baat bij om nog meer Syriers tegen zich in het harnas te jagen.
Pas op met jouw logica toe te passen op dit soort mensen. Saddam werd de wacht aangezegd toen hij trots, robuust en zelfverzekerd zich in Koeweit had genesteld. Je zou van hem verwachten dat toen de VS zeiden: "Foutje Saddam! Je moet weer terug naar af!" hij onmiddellijk hieraan gehoor heeft gegeven. Vergeet niet dat in die tijd de VS ook nog eens zijn 'vrienden' waren. Maar Saddam dacht 'ik zit hier goed en de VS kunnen mij niks maken. We hebben samen de oorlog tegen Iran op poten gezet. Dat heeft mij tienduizenden doden als opoffering voor de VS gekost. Voor wat hoort wat.' En daar had Saddamke volstrekt gelijk in. Maar tegen de VS kun je niet halsstarrig zijn en al helemaal niet tegen hun bevelen ingaan. Het is immers moeilijk plassen met je betoog tegen de wind in.

Ik had als Hans Hoessein onmiddellijk mijn troepen weer teruggeroepen terwijl ik op de terugtocht een gebalde vuist liet zien tegen Koeweit onder het schreeuwen van de tekst: “Laat dit een ernstige waarschuwing zijn. Er dient nu op korte termijn met een goed resultaat onderhandeld te worden over de betwiste olievelden, want anders zullen de verschrikkingen voor het koningshuis van Koeweit niet te overzien zijn.” Dus zo kan het ook. Dat is slim zijn. Maar Arabieren lijden allemaal aan een ongeneeslijke ziekte: ONGEPASTE TROTS. En daar ging het mis. Het eindresultaat is bekend. Zolang wij niet in staat zijn tussen de oren van mensen te kijken moeten wij accepteren dat niets zo veranderlijk is als de mens. Vertrouw niemand die je niet kent. En ook al denk je dat je iemand kent, herinner je dan wat ik heb gezegd: Wij kunnen niet tussen de oren van mensen kijken. En geloven moet je om die reden dus al helemaal niet doen. Weten. Daar gaat het om.
Ariel schreef:De rebellen hebben er echter wel voordeel aan als ze de Syrische regering zwart kunnen maken.
Oeps! Dat is omgekeerd evenredig van hetzelfde laken een pak. Ik sluit mij aan bij de logica van Mercator. Ik heb daar geen vrienden, dus laat ze elkaar zoveel mogelijk afslachten! Hoe meer er afgeslacht worden, des te beter voor Israël. Trouwens, Israël zal vast en zeker ook niet koosjer zijn. Maar ik sta nu eenmaal achter Israël. Waarom? Omdat mohammedanen joden haten! De moslim wil strijd, niet de jood. Dus geef hem dan van katoen. HOE MEER HOE BETER.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.
op z'n kop

HvdM schreef;'Oeps! Dat is omgekeerd evenredig van hetzelfde laken een pak. Ik sluit mij aan bij de logica van Mercator. Ik heb daar geen vrienden, dus laat ze elkaar zoveel mogelijk afslachten! Hoe meer er afgeslacht worden, des te beter voor Israël. Trouwens, Israël zal vast en zeker ook niet koosjer zijn. Maar ik sta nu eenmaal achter Israël. Waarom? Omdat mohammedanen joden haten! De moslim wil strijd, niet de jood. Dus geef hem dan van katoen. HOE MEER HOE BETER.'
Er zijn daar vast vrienden voor jou, alleen niet bij de rebellen, die snijden ons de hals af als ze onze schrijfsels lezen. De samenleving als die was aldaar is honderdduizend keer beter als het toekomstige zooitje wat met de hulp van Europa en Amerika's Bankiers in het zadel wordt geworpen. Ik denk dat Amerika hetzelfde als ze in Libye en Iraq gedaan hebben ook al met ons geflikt hebben hoor, maar dan stealthier. Zoets als dit;
ACCEPTEER ONZE WAARDELOZE DOLLAR EN WIJ BESCHERMEN JOU, ZONIET DAN GA JE WAT BARBAARS MEEMAKEN HIER HEB JE VAST EEN VOORPROEFJE
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Ariel

Bericht door Ariel »

Wat erg als de Navo daar mee gaat vechten. Dan zullen er nog meer mensen sterven, en kan Syrie na afloop toegevoegd worden aan het listje van extreem islamitische landen. Leert men nou nooit van de fouten die men eerder gemaakt heeft ?
'NAVO klaar voor mogelijk ingrijpen Syrië'

De NAVO bereidt zich voor op een mogelijk militair ingrijpen in Syrië. Dat zei de Amerikaanse NAVO-commandant in Europa, James Stavridis, dinsdag tegen een Amerikaanse Senaatscommissie.

De admiraal zei dat de Amerikaanse troepen klaar staan als de VN-Veiligheidsraad en de andere NAVO-lidstaten een beroep op hen doen. De Verenigde Staten kijken naar een „verscheidenheid aan mogelijke operaties”. Een van de mogelijkheden is het geven van steun aan de rebellen op een manier die de impasse doorbreekt, liet Stavridis weten.

Verder zijn er binnen de NAVO discussies over een no-fly-zone, het geven van 'dodelijke' steun aan de opstandelingen en het instellen van wapenembargo's, zei hij.

Bij het handhaven van een no-fly-zone kunnen de regeringstroepen van president Bashar al-Assad geen gevechtsvliegtuigen en helikopters meer inzetten. Volgens Stavridis kunnen de Patriot-raketten die de NAVO bij de Turks-Syrische grens heeft opgesteld daarbij behulpzaam zijn.

De Patriots kunnen in zodanige positie worden opgesteld dat ze Syrische vliegtuigen kunnen neerschieten, aldus de admiraal. Hij gaf aan dat dat een sterke ontmoediging voor piloten zal zijn om nog in die zone te vliegen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2140 ... ie___.html
Hans v d Mortel sr

Opstand in Syrië. Nou en?

Ik herhaal: het draait in het leven om het maken van de juiste keuzes. Niet om de nietszeggende abstractie van de VRIJE WIL.

De vrije wil is zoiets als: u mag overal parkeren waar u wilt. Wat moet ik daarmee, als er overal parkeermeters staan? En dan nog is er niet één dezelfde in het gebruik. Wie beslist wat, bepaalt uiteindelijk het geestelijke klimaat in onze samenleving. Niet de vier jaargetijden.

Wat nu als er ooit opstand komt in Nederland? Worden dan ook de rebellen een handje geholpen van buitenaf? Meestal door bullebak uncle Sam?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.
op z'n kop

Re: Opstand in Syrië en strijdgassen(nietuitkont)

Om het even wie ze gebruikt of wie beschuldigt wordt van misbruik,
ik denk persoonlijk dat de FSA ze gebruikt.
Het kleine meisje uit het filmpje weet dat zeker,
maar het zou zomaar Anti Assad Propaganda met strijdgassen kunnen zijn.
Niet kijken als je ook moet huilen bij het tv programma "memories",
wel kijken als je graag aan waarheidsbevinding doet ook al doet dat zeer.
NIET KLAKKELOOS KLIKKEN
xplosive

Bericht door xplosive »

Nee, want stel je voor dat je daar zomaar niet politiek-correcte gedachten van zou kunnen krijgen. Laten we daarom als makke schapen met ons allen gewoon massaal uitsluitend naar het belazer-journaal op de TV kijken .....
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Ariel

Bericht door Ariel »

Wat vreselijk, maar hoe voorspelbaar. Ik heb de video gedeeld op facebook. Onze regeringen en ook Obama zijn mede schuldig aan alle slachtoffers van deze oorlog.
Bedankt voor het posten van deze video op z'n kop.

FSA betekent...Free Syrian Army
Hans v d Mortel sr

Lekker expirementeren in Syrië

Weet iemand eigenlijk nog wat de aanleiding tot deze natuurrampachtige genocide was?

Ik heb het al eens eerder vermeld: Amerika is het grootste imperialistische land ter wereld. Altijd al geweest. Misschien aparte topic van maken? Dan kom ik met alle relevante geschiedkundige bewijzen op de proppen. Ik heb niet voor niets altijd al zo'n pleuris hekel aan de politiek van dat land gehad. En politiek wordt niet door apen bedreven maar nog altijd door mensen!
Mahalingam

Frankrijk, met Engeland in het kielzog wil wapens leveren aan de opstandelingen. Desnoods zonder instemming met de rest van de EU.
Nu wil Duitsland niet achter blijven en is niet meer categorisch tegen.
Germany 'weighs up' Syrian arms embargo
Ahead of an informal meeting of EU member state foreign ministers about Syria, Foreign Minister Guido Westerwelle told daily newspaper the Süddeutsche Zeitung, that the German government was weighing up whether the ban on providing the country with weapons was a good idea.

He seemed, the paper said, ready to compromise in a meeting on Friday that is set to discuss whether the embargo should be lifted in order to help the Syrian opposition fight President Bashar al-Assad.

Britain and France, who both want the ban lifted as quickly as possible, called the meeting despite an initially resistance from Germany – Chancellor Angela Merkel warned that should the embargo be lifted, the situation in Syria could escalate.

Yet Westerwelle is pushing for a more holistic approach, telling the paper that “focusing on the military is understandable but too short sighted.”
Better would be to support citizens by, for instance, supplying water, electricity and medical care. He added that “this would only work in opposition controlled areas.
http://www.thelocal.de/politics/2013032 ... UxFEDfNufx
Dus als het het goede werk (supplying water, electricity and medical care) alleen mogelijk gemaakt kan worden door gebiedsverovering, dan is dat de weg om te gaan. Meer bommen en granaten.
Hans v d Mortel sr

Dwaasheid in Syrië

De Franse maarschalk Pierre Bosquet dacht er als volgt over: "C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre, c'est de la folie." - "Het is prachtig, maar het is niet de oorlog, het is de dwaasheid."
op z'n kop

Re: Opstand in Syrië milde mensen moeten dood

Massale opkomst in Damascus voor Begrafenis vermoordde Geestelijke al-Bouti
http://iraansnieuws.blogspot.nl/
Deze man had tijdens zijn diensten in de moskee gepredikt voor een vreedzame Islam, waarbij ook samengewerkt moest worden met andere religies. Waarschijnlijk had hij niet moeten zeggen dat degene die Syrië - met hartelijke steun van de regimes van de VS, Engeland, Frankrijk en Turkije - al twee jaar aan het vernielen zijn, eigenlijk vooral als tuig ('scum') kunnen worden omschreven (1).
Lees verder ook een leerzame bijdrage van Malik Imran van de mediawerkgroep Syrië, getiteld: "Er was geen 'spontane vreedzame revolutie' in Syrië" (2). In die bijdrage speelt de onderstaande video een hoofdrol.

De religie kent geen genade, het is een instrument.
Manon

Bericht door Manon »

Tijd voor een van de zovele pareltjes van Afshin Elian. Wel al een paar maanden oud, maar dat is exact wat ik er ook over denk:
Toch nog even een (oud)artikel van mijn onvolprezen idool Afshin Elian!

http://www.elsevier.nl/Algemeen/blog...SEVIER332876W/

Citaat:
Moet het Westen interveniëren in Syrië? De Amerikaanse Senator Johan McCain vindt van wel. Hij is pleitbezorger van militaire interventie in naam van menselijkheid.

Menselijkheid in de internationale politiek? Wat is dat precies? Als aan de senator lag, moest Amerika net als Groot-Brittannië en Frankrijk militair actief worden in Libië. Dus niet alleen in de lucht maar ook op de grond. Het zijn bizarre opvattingen!

Tsjetsjenië
Waar houdt de menselijkheid precies op? In Tsjetsjenië? En waarom in Tsjetsjenië? Omdat we geen nucleaire oorlog willen riskeren?

Als dit het geval is, dan is het begrip menselijkheid niet onbeperkt. Menselijkheid is in de internationale politiek een relatief begrip. Maar de senator presenteert het als een absoluut begrip. Dit is hypocriet. Dat weet de senator ook.

Realiteit
Politici moeten niet te vaak het begrip menselijkheid gaan gebruiken. Omdat dit begrip zich niet verdraagt met de politieke realiteit.

In de normale politieke realiteit gaat het niet om de mensheid maar om deze of andere mensen, om dit of dat land en om dit of dat volk. Alleen in uitzonderlijke situaties gaat de politiek louter om de menselijkheid.

Mozes
Politiek met een beroep op menselijkheid is uitzondering en geen regel. Wie de menselijkheid als regel wil zien, moet hij bij Mozes of Christus zijn, en niet bij presidenten, koningen of premiers.

De radicaliteit van het begrip menselijkheid verdraagt slechts het geloof als dragende grond.

Bewapenen
De senator wil een soort Charlie Wilson’s War in ieder islamitisch land. Wat was dat? Het opleiden, bewapenen en steunen van de Afghaanse Moejahedin in de oorlog tegen de Sovjet-Unie.

Zij noemden zich Jihadi. Osama Bin Laden, Aiman Al Zawahiri, de Taliban en alle andere topterroristen behoorden tot de Afghaanse Moejahedin. Charlie Wilson’s War kent één absolute regel: wie tegen mijn aartsvijand opneemt, is mijn vriend. Het islamitische terrorisme heeft bewezen dat dit een extreem gevaarlijke opvatting is.

Blogger
Ik heb al vaak als blogger (ik ben geen politicus, voor alle duidelijkheid) aandacht besteed aan humanitaire aspecten van de situatie in Syrië.

Toen de media het nog niet echt over Syrië hadden, heb ik getracht aandacht te vestigen op de inhumane toestand in het land. Ook heb ik geprobeerd de dubbele moraal bij de westerse media en de neomarxisten zoals de SP aan de kaak te stellen: wel hevig geëmotioneerd voor Gazastrook maar niet voor Homs.

Vreemd
Ook blijf ik het vreemd vinden dat de Nederlandse moslims zich voornamelijk verbonden voelen met de Palestijnen, maar niet met Syriërs, de inwoners van Bahrein en andere onderdrukte islamitische volkeren die door hun eigen islamitische heersers worden onderdrukt.

Waar geen oorlog woedt tegen de joden, hebben kennelijk de meeste moslims geen interesse in de toestand van de onderdrukte moslims.

Buikpijn
Ook heb ik me druk gemaakt over de internationale organisatie en het Westen bij het onder druk zetten van Syrië. Zelfs China krijgt nu buikpijn van de manier waarop Assad zijn eigen bevolking behandelt.

Maar hoe moet het verder met Syrië? Een Nederlandse dame van Syrische afkomst heeft mij onlangs uitvoerig ingelicht over de toestand in haar vaderland. Het was een ontroerend gesprek. Zij is een christelijke Syriër. Hala Naoum Nehme is een voorbeeldige immigrant: volledige integratie in de Nederlandse samenleving op eigen kracht. Zij maakt binnenkort haar tweede universitaire studierichting (economie) af. Terwijl zij pas sinds haar vijftiende in Nederland woont.

Interesse
Hala confronteerde mij met het feit dat niet alle Syrische soennieten achter de islamitische opstandelingen in Homs staan. Volgens haar hebben de media geen enkele interesse in de mening van de rest van Syrië.

Als alle soennieten tegen Assad waren, dan was het regime al lang ten val gebracht. Ook zouden wij volgens Hala niet of nauwelijks belangstelling hebben voor de existentiële en nogal reële angst van de Syrische christenen voor die islamitische opstandelingen.

Leuzen
Zij legde mij een paar fundamentalistische leuzen voor waaruit bleek dat de onderdrukte inwoners van Homs van mening zijn dat de christenen uit Syrië moeten worden verwijderd.

Hala liet mij wanhopig achter. Zij heeft gelijk, alleen al het feit dat ik haar nooit op de Nederlandse televisie heb gezien, bewijst de stelling dat we eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in de andere helft van Syrië.

Ik hoop van harte dat Hala en anderen vaker in de actualiteitsprogramma’s verschijnen. Een eerlijk beeld van Syrië is van groot belang voor een evenwichtig oordeel over de politieke en humanitaire toestand in Syrië.

Dialoog
Wat moet er in Syrië gebeuren? Een dialoog met Assad? Economische en diplomatieke druk op Assad? Maar de moordpartijen gaan gewoon door. En Assad is de bondgenoot van een gevaarlijk regime (Iran)!

Ik weet het niet. Maar laat ook de waarheid van Hala en andere Syriërs gehoord worden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
op z'n kop

Manon schreef:Tijd voor een van de zovele pareltjes van Afshin Elian. Wel al een paar maanden oud, maar dat is exact wat ik er ook over denk:
Toch nog even een (oud)artikel van mijn onvolprezen idool Afshin Elian!
Ik vind het ook een goede tekst en fijn dat je hem in zijn volledigheid hebt neergezet, want de link die je gaf geeft bij mij een 404.
Manon schreef:Waar geen oorlog woedt tegen de joden, hebben kennelijk de meeste moslims geen interesse in de toestand van de onderdrukte moslims.
Eigenlijk overal waar er moslims vallen aan het front van Islam's grondgebied word er heftig gepropagandeerd door de moslims en die vervelende eentonige media van ons.
Alle grond van Islam waar de doden wandelen en liggen te wachten op de 13e verlosser is voor ons ongelovigen niet belangrijk. BEHALVE als er weer eens geld moet rollen.
Mahalingam

Nu 'onze eigen jongens' mee vechten in Syrië is er een opleving in de belangstelling voor de al 2 jaar durende burgeroorlog. Een goed moment dus om te gaan collecteren voor de slachtoffers.
We zullen dus de komende tijd veel beelden met ellende uit die streken te zien krijgen.

Afbeelding

En teksten lezen zoals:
Omdat de hulporganisaties zo weinig fondsen hebben, kunnen zij deze mensen weinig bieden. In sommige gebieden zijn de organisaties blij als ze water en voedsel kunnen verzorgen. Zaken als sanitair, of opvang voor de kinderen, zijn lang niet overal beschikbaar.

De mensen hebben zelf meestal niets meer. 'Zelfs geen schone onderbroek voor de kinderen', vertelde Wijbrandi (tevens directeur van Unicef) eerder [...]
Toch is giro 555 niet eerder opengesteld. Een van de belangrijkste redenen, is dat het probleem niet leeft in Nederland, waardoor mensen niet geneigd zijn te doneren. 'Hoe hard het ook klinkt: we moeten wel het idee hebben dat een campagne geld gaat opleveren', zei woordvoerder Jos de Voogd van Cordaid eerder in een interview met de Volkskrant. 'Het heeft tenslotte geen zin om een grote actie te lanceren, als we denken dat mensen niets gaan geven.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... yrie.dhtml
??
  • Volgens de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties (UNHCR) zijn bijna acht van de tien vluchtelingen vrouwen en kinderen.
    Volgens de VN worden iedere dag zo'n 125 Syrische baby's als vluchteling geboren.
Hans v d Mortel sr

Opstand in Syrië. Het neuken gaat gewoon door.

Mahalingam schreef:
Volgens de VN worden iedere dag zo'n 125 Syrische baby's als vluchteling geboren.
Ja hoor . . . dat soort feest gaat gewoon door. En wij maar dokken straks aan de deur of met een storting via de TV uit je medelijden zak getroggeld.
mercator

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: De mensen hebben zelf meestal niets meer. 'Zelfs geen schone onderbroek voor de kinderen',
De profeet Mohammed had ook geen onderbroek aan dus dat kan geen probleem zijn voor echte moslims. De onderbroek is een gehate Westerse uitvinding. De Islamitische dames dragen hun onderbroek op hun hoofd en zo hoort het ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

In de Verenigde Staten is een voormalige Amerikaanse militair aangeklaagd, omdat hij heeft meegevochten met de opstandelingen in Syrie. Volgens de FBI sloot hij zich aan bij de rebellengroepering Al-Nusra, die banden heeft met al-Qaida.

http://nos.nl/video/489988-exmilitair-v ... syrie.html
Deze voormalige Amerikaanse militair, iemand die zich tot de islam bekeerd heeft, kan volgens het NOS-journaal levenslang krijgen. Ik begrijp daar niks van. Het bekend dat de Amerikanen het Syrische verzet steunen, bewapenen, en mogelijk willen ze zelfs zelf militair ingrijpen. Wat is dan de misdaad van deze man? Ik heb 100 keer meer respect voor hem, een moslim nota bene, dan voor die pennenlikkers die vanachter hun veilige bureau dat zelfde verzet ook steunen en maar geen persoonlijke risico's nemen. Ik zie echt niet wat deze man fouter doet dan hen. Hij vecht toch niet tegen de Amerikanen?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam

Het opblazen van een moskee vol met bidders waarbij een Hoge Mohammedaan het doelwit was, heeft de toon gezet voor een theologische strijd tussen de fundi's en de rekkelijken.
Volgend hoofdstuk dus:
A Muslim cleric has been brutally beheaded in Syria’s northern city of Aleppo by foreign-backed militants, who are already notorious for their atrocities, APA reports quoting Press TV.

The militants reportedly decapitated Sheikh Hasan Saif al-Deen before dragging his lifeless body on the streets.
They also hung the sheikh’s head atop the minaret of the mosque where he used to preach.

Local media blamed the gruesome assassination on al-Qaeda-linked group, al-Nusra Front.

Sheikh Saif al-Deen purportedly had anti-militant views and spoke out against the ongoing war against the Syrian government.

He is the latest cleric to have been killed by armed groups in Syria in recent months.
Earlier this month, prominent Muslim scholar Sheikh Mohammed Saeed Ramadan al-Bouti was murdered along with 49 others at a mosque in the capital, Damascus.
http://en.apa.az/news/190255
Ja die Al-Nusra is dezelfde club waar de meeste van 'onze' jihadi's aan mee doen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Als dit soort misdaden zich uitbreiden misschien gaan de Syriers dan inzien dat het bewind onder Assad toch niet zo slecht is, en verzetten ze zich tegen de opstandelingen. Ik hoorde deze week een journalist die in Syrie is, voorzichtig zeggen dat de bevolking ook niet zo dol is op de sharia rechtbanken die door de rebellen her en der opgezet worden.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

He is the latest cleric to have been killed by armed groups in Syria in recent months.
Eigenlijk is het niet zo raar dat dit soort dingen gebeuren. In de islam gaan politiek en religie immers hand in hand. Dus het vermoorden van geestelijken in een oorlogssituatie is niet anders als in non-moslim oorlogen het liquideren van politici of militaire leiders.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie