Islamitische lente in Egypte.

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Eliabe »

Moslimbroeder Mursi nieuwe president Egypte
AMSTERDAM - De presidentskandidaat van de Moslim Broederschap in Egypte, Mohammed Mursi, wordt de nieuwe president van Egypte.
In de tweede ronde van de presidentsverkiezingen versloeg hij Ahmed Shafiq, de laatste premier onder ex-president Mubarak.

De kiescommissie maakte de langverwachte uitslag zondag bekend in Caïro. Op het Tahrirplein, waar tienduizenden mensen op de been zijn, ging een groot gejuich op toen de uitslag bekend werd.
De Egyptische autoriteiten hebben zondag extra veiligheidstroepen naar Caïro gestuurd en de politie opdracht gegeven 'stevig op te treden' als de wet wordt overtreden.

Beide kandidaten hebben hun aanhangers opgeroepen de straat op te gaan en er wordt gevreesd voor een geweldsuitbarsting in de Egyptische hoofdstad.
http://www.nu.nl/buitenland/2843136/mos ... gypte.html
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Manon »

De bidvlekken aan de macht. Wie had daar nog enige twijfel over?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Het is nog te bezien hoeveel macht de president en het parlement gaan krijgen, en hoeveel het leger.

Maar ik denk dat we kunnen stellen dat het begin van de shariastaat ingezet is in Egypte, bij deze. Vaarwel Egypte zoals we het gekend hebben. Vaarwel toerisme in Egypte.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Manon »

een speechke van de nieuwe president!

Jeruzalem wordt de nieuwe hoofdstad van Egypte! Scherp uw wapens, we gaan op jihad! (hoezo? jihad is toch innerlijke strijd?)



Spijtig dat Pauw &Witteman op verlof zijn! benieuwd wat ze nu te zeggen hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

Zouden P&W naar Egypte zijn op vakantie? Dan zaten ze waarschijnlijk tussen dat gepeupel en hebben de tijd van hun leven gehad.

Er zijn drie mogelijkheden. Of ze die Egyptenaren vliegen straks elkaar in de haren en/of ze hebben binnen no-time Egypte uitgehold, of ze worden door Israël voor de zoveelste keer de pan ingehakt. Helaas voor hen is het tegenwoordig niet meer zo dat je met hele hordes te paard, de kromzwaarden in de aanslag overal dood en verderf kan zaaien.
Zo niet, ben ik bang dat de rampen niet te overzien zijn en als het daar regent wij in de drup terecht komen.
Laatst gewijzigd door Dhana op zo jun 24, 2012 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Eliabe »

De vraag is nu, wanneer gaat de bom daar echt barsten?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

Eliabe schreef:De vraag is nu, wanneer gaat de bom daar echt barsten?

Als die bom daar afgaat krijgen wij ongetwijfeld de nodige scherven om de oren.

Voor het eerst in mijn leven krijg ik nu dan toch de drang om een wapen aan te schaffen. Als moslims wereldwijd mee hun dak uitgaan, weet ik niet wat de consequenties daarvan zullen zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

Zijn wij nu een van de weinige die zich daar druk om maken? Ik hoorde het nieuws waar droog vermeld dat het broederschap het daar voor het zeggen hebben in Egypte en vervolgens gaat het programma door met een item over vrijwilligerswerk. Ik vraag me af hoe we er hier over een paar jaar voorstaan. We hebben zo lang in vrede geleefd dat we op geen enkele manier meer gewapend zijn tegen agressie en geweld.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Manon »

o ja, hier op de pravda ook gewoon dat mijnheer gewonnen heeft, met het lichte ondertoontje dat het leger de macht niet wil afgeven en in feite nog 2/3 van de macht in handen heeft.

Ergens kreeg ik de indruk dat Vranckx het precies toch niet zo slecht vond dat het leger die macht had, ik denk dat hij zich daar toch ook wel veiliger bij voelt dan bij een meute allah Hackbar schreeuwers.

Ik heb wel te doen met de Israeliers. Moest ik daar wonen zou ik de druk nog veel meer voelen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:Zijn wij nu een van de weinige die zich daar druk om maken? Ik hoorde het nieuws waar droog vermeld dat het broederschap het daar voor het zeggen hebben in Egypte en vervolgens gaat het programma door met een item over vrijwilligerswerk. Ik vraag me af hoe we er hier over een paar jaar voorstaan. We hebben zo lang in vrede geleefd dat we op geen enkele manier meer gewapend zijn tegen agressie en geweld.
De meeste mensen hebben geen enkele notie wat de daadwerkelijke betekenis islam is, of ze zijn te druk met zichzelf. Ook denken een heleboel dat dit hier niet kan gebeuren en zien bv sharia 4 holland etc als een uitwas van een enkele persoon want de meeste andere moslims zijn vredelievend en willen geen geweld gebruiken. Wat een ontnuchtering zal dit worden als al deze mensen hun kop uit het zand trekken en zien dat de moeizame opgebouwde Nederlandse waarden zijn vervallen naar de normen en waarden ten tijde 1400 en 1500 n.Chr.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

circe schreef:o ja, hier op de pravda ook gewoon dat mijnheer gewonnen heeft, met het lichte ondertoontje dat het leger de macht niet wil afgeven en in feite nog 2/3 van de macht in handen heeft.

Ergens kreeg ik de indruk dat Vranckx het precies toch niet zo slecht vond dat het leger die macht had, ik denk dat hij zich daar toch ook wel veiliger bij voelt dan bij een meute allah Hackbar schreeuwers.

Ik heb wel te doen met de Israeliers. Moest ik daar wonen zou ik de druk nog veel meer voelen.

Mijn eerdere bezorgdheid is nu toch wel overgeslagen in een angstiger staat. Wat als de moslims binnen onze contreien ook beïnvloed raken door de massahysterie in Egypte? Van enig respect voor ons is toch al geen sprake, dat is nog maar een heel dun lijntje naar plundering, verkrachting en wat dies meer zij. Hoe stop je zoveel duizenden geestelijk gestoorden?

Mocht Israël aan de beurt komen, kan je er gif op innemen dat het zich al een olievlek over de rest van de globe uitspreidt. We kunnen niet meer zoals voorheen denken in termen van, zij daar en wij hier, zijn verschillende werelden. Hetgeen mede te danken is aan de invasie van muzelmannen die wij hier gelaten over ons hebben laten komen. Als we ten ondergaan is dat te danken aan de slapheid van Europa waar de dames en heren politici denken dat pappen en nathouden het gevaar buiten de deur houdt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

Als de pirmades in Egypte aan de beurt komen zoals de taliban met de Boeddhabeelden gedaan heeft, kunnen we er vanuit gaan dat het dat daarmee het einde van onze cultuur en de maatschappij zoals wij die kennen ingeluid zal worden. Er zitten zich nu al een paar miljard moslims in de moederlanden en hier te verkneukelen op een totale ineenstorting van alles wat wij opgebouwd hebben. Je zou bijna gaan denken dat de Mayakalender met zijn voorspelling van het einde der tijden aan het eind van dit jaar toch niet zo'n vaag mythisch fenomeen is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Invisible Horizons
Berichten: 64
Lid geworden op: do feb 26, 2009 1:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Invisible Horizons »

Ik deel je zorgen, Dhana. Het MO is toch al een kruitvat met spanningen binnen Syrië, spanningen tussen Syrië en Turkije, het Iraanse nucleaire programma en de bekende strijd tussen Israël en de Palestijnen. Domme idealisten stonden te juichen naar aanleiding van de 'Arabische Lente', maar dat kon slechts uitmonden in een Junta of een regering van moslimfundamentalisten. Resultante: nog meer druk op de ketel.

Overigens geloof ik niet dat de mossels de piramiden zullen vernietigen (tot dusver hebben de dwazen slechts de kalklaag aan de buitenzijde verwijderd) want de zwakzinnigen verkeren in de infantiele veronderstelling dat die gebouwd zijn door de eigen voorouders.
Did you support the coloured invasion by paying your tax today?
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik denk dat de meesten hier jou zorgen wel delen, Dhana. Je hebt ze in ieder geval goed verwoord.

De Arabische lente is, geheel volgens verwachting, uitgedraaid op een islamitische winter, op een heleboel geweld en op nieuwe dictaturen, weliswaar mogelijk van een andere soort. Uit de islamitische cultuur van het Midden-Oosten kunnen geen rechtvaardigheid en democratie voorkomen, alleen maar onrecht, barbarisme en dictatuur. Dat weten we inmiddels allemaal.

Ik weet zo nog niet of de moslims de pyramiden niet zullen vernietigen. Was er geen sprake van ze in te pakken met een of ander spul? En om oude Egyptische kunst af te schermen en onzichtbaar te maken? Vernietigen zullen ze misschien in eerste instantie nog niet doen... maar het aan het oog onttrekken, dat is best mogelijk.

Wat ik wel verwacht dat die islamisten zo snel gaan doen als ze kunnen, officieel of niet, is het verbannen van bikini's en andere blote kledij voor vrouwelijke toeristen, het invoeren van aparte stranden voor mannen en vrouwen, en het verbannen van alcohol, ook voor toeristen. Met andere woorden, de Egyptische toeristenindustrie nog verder ruïneren dan die al kapot gemaakt is door die hele revolutie. Nu ben ik zelf ook niet echt voorstander van bikini's en andere blotere kledij, maar ik zou ze nooit willen verbieden, en op het strand moet het eventueel kunnen.

Wat ik ook verwacht, is dat de terreur en pesterijen tegen de Kopten frequenter, erger en brutaler zullen worden dan de aanvallen nu al zijn.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Jongens, de bom gaat hier echt een keer barsten. Misschien is het beter als dat nu gebeurd. Over 10 jaar zijn we nog zwakker.
En ik kan niet wachten totdat de islamisten de drank en blote kleding in vakantie resorts verbieden. Laten al die vakantiegangers met hun bekrompen 'kennis' van Islam en die zeker weten dat de Islam zoals zij in hun vakantie resorts zien de ware Islam is, maar eens de zweep van de zuivere Islam voelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Israël wil blijven samenwerken met Egypte

zondag 24 juni 2012

JERUZALEM (ANP) - Israël accepteert de verkiezing van de conservatieve Mohammed Mursi tot president van Egypte en verwacht met hem te kunnen samenwerken. Dat is ,,in het belang van de twee volken en draagt bij aan stabiliteit in de regio'', verklaarde het kantoor van premier Benjamin Netanyahu zondag.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3422 ... Egypte.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Jongens, de bom gaat hier echt een keer barsten. Misschien is het beter als dat nu gebeurd. Over 10 jaar zijn we nog zwakker.
En ik kan niet wachten totdat de islamisten de drank en blote kleding in vakantie resorts verbieden. Laten al die vakantiegangers met hun bekrompen 'kennis' van Islam en die zeker weten dat de Islam zoals zij in hun vakantie resorts zien de ware Islam is, maar eens de zweep van de zuivere Islam voelen.

Gek genoeg, zijn ze gek genoeg omdat inderdaad te gaan doen. Als die massahysterie zich verder uitbreidt kan je als vrouw daar hele rare dingen gaan verwachten van al die nu nog o zo, vriendelijke obertjes. Ik voorspel dan ook bij deze dat de westerse touristen daar zeer binnenkort een hele rare en nare pijp gaan roken en dan ben benieuwd hoe P&W dat allemaal gaan goedpraten als boegbeeld van de slapende rode elite hier.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Israël wil blijven samenwerken met Egypte

zondag 24 juni 2012

JERUZALEM (ANP) - Israël accepteert de verkiezing van de conservatieve Mohammed Mursi tot president van Egypte en verwacht met hem te kunnen samenwerken. Dat is ,,in het belang van de twee volken en draagt bij aan stabiliteit in de regio'', verklaarde het kantoor van premier Benjamin Netanyahu zondag.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3422 ... Egypte.htm

Hoe zullen we deze nieuwe episode noemen? Tegen beter weten in, lijkt mij een toepasselijke titel.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Manon »

Hoe zullen we deze nieuwe episode noemen? Tegen beter weten in, lijkt mij een toepasselijke titel.
ze hebben weinig keuze.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Nieuwe president Egypte wil banden aanhalen met Iran

maandag 25 juni 2012

De zondag verkozen Egyptische president Mohammed Mursi wil de diplomatieke banden met Iran versterken. Zo wil de Egyptische leider de 'strategische balans' in de regio versterken.

Mursi heeft dat gezegd tegen het Iraanse persbureau Fars, melden diverse internationale media. Sinds de islamitische revolutie in Iran waren er geen formele banden met Egypte.

Bezorgd
In Israël wordt bezorgd gereageerd op de uitspraken van Mursi. Het is bekend dat de Moslimbroeder kritisch staat tegenover de Joodse staat. In de Palestijnse Gazastrook werd zondag feest gevierd toen bekend werd dat Mursi de verkiezingen had gewonnen.

Westerse landen proberen Iran juist te isoleren omdat het land zou werken aan een atoombom. Israël vreest dat het Iran het land wil aanvallen. President Mahmoud Ahmadinejad heeft hier diverse keren mee gedreigd.

Vrede
Israël heeft zondag laten weten te hopen dat de diplomatieke betrekkingen met Egypte niet zullen veranderen en dat het vredesverdrag blijft gelden. Egypte was het eerste land in de regio dat Israël erkende.

Mursi probeert zich intussen te presenteren als een gematigd islamitische president. Zo belooft hij christenen, vrouwen en liberalen een plek te geven in zijn regering. Overigens heeft hij als staatshoofd relatief weinig macht, de militaire junta gaat over het leger en de politie, en het parlement is onlangs ontbonden.

Door Marlou Visser
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... t-Iran.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Beloftes Moslimbroeders blijken helaas vaak vals

Of Egypte beter af is met de democratisch gekozen Moslimbroeder Mohammed Morsi aan de macht, is maar de vraag. Gelukkig voor de minderheden in het land zijn de generaals nog niet uitgeschakeld

Door Robbert de Witt

Voorzichtig wordt er in Egypte en daarbuiten gejuicht: na zestig jaar is de macht van het leger eindelijk gebroken.

Het is echter lang niet zeker dat Egypte straks beter af is. De nieuwe president Mohammed Mursi is op het oog weliswaar een wat saaie Moslimbroeder, maar staat ook bekend om zijn opruiende toespraken

Daarin ging hij tekeer tegen Israël en tegen vrouwen en christenen die president wilden worden. Ook liet hij herhaaldelijk weten dat het de belangrijkste taak van de staat is om de islam te verspreiden en de sharia in te voeren. Nu zegt Mursi dat hij een president ‘voor alle Egyptenaren’ wil zijn.

Onwettig
Het is maar de vraag of Mursi en zijn Moslimbroeders betrouwbaar zullen blijken – een fraai verleden hebben ze alvast niet.

Na het verjagen van Mubarak beloofden ze niet te streven naar een meerderheid in het parlement en zeker geen presidentskandidaat naar voren te schuiven.

Samen met de nog radicalere salafisten beheersten de Moslimbroeders een jaar later echter tweederde van het parlement – dat anderhalve week geleden door de rechter onwettig werd verklaard.

En nu grijpen de Broeders ook de hoogste macht in Caïro.

Martelaren
Via zijn website liet Mohammed Mursi gisteren verzoenende geluiden horen: hij belooft het Egyptische volk te dienen en de wetten te respecteren.

Ook eerde hij de ‘de negenhonderd martelaren’ die bij de betogingen vorig jaar het leven lieten – daarmee namens de Moslimbroeders de opstand claimend.

Afgrijzen
Maar veel demonstranten staan nu juist buitenspel, en stellen met afgrijzen vast dat ze moesten kiezen tussen Mubaraks generaals en de islamisten.

De laatsten hebben nu een slag gewonnen, maar de generaals zijn weerbarstig. Voor de minderheden en de stabiliteit in Egypte is dat maar goed ook.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Comme ... k-vals.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Moslimkabinet Egypte krijgt christelijke vicepresident

De nieuwe Egyptische president Mohamed Morsi gaat een christen en een vrouw tot vicepresidenten benoemen. Het islamistische kabinet zal Egypte 'zeker niet veranderen in een islamitische republiek', benadrukt een woordvoerder, verwijzend naar het ultra-conservatieve Iran.

De vicepresidenten worden meer dan enkel een bewijs van Morsi's emancipatie, belooft beleidsadviseur Ahmed Deif aan CNN. 'Ze zullen niet slechts een sekse of religie vertegenwoordigen; ze krijgen invloed en worden mede-verantwoordelijk voor essentiële beleidspunten.'

De Koptische kerk noemde zijn overwinning dinsdag 'goed nieuws voor alle Egyptenaren'. Tijdens een ontmoeting verzekerde Morsi de 'tussenpaus' Bakhomius dat hij niet zal toestaan dat Kopten kwaad wordt aangedaan. Eerder beloofde hij dat christenen straks makkelijker kerken kunnen bouwen en dat hij maatregelen zal treffen om discriminatie door de overheid tegen te gaan.

In rooms-katholieke kring heerst voorzichtig optimisme. 'Moebaraks regime was niet eerlijk', vertelt woordvoerder Rafic Grieche van de Egyptische bisschoppenconferentie aan Catholic News Service. 'En ik denk niet dat Morsi erger kan zijn. Aan de andere kant: islam-gezinden zullen uiteindelijk proberen om de samenleving te islamiseren.'

'President voor alle Egyptenaren'
Morsi zou ook orthodox-islamitische salafisten en jonge revolutionairen in zijn politiek willen betrekken. Toen zondag bekend werd dat Morsi met 51 procent van de stemmen de oud-luchtmachtleider Ahmed Sjafik had verslagen, zei hij een 'president voor alle Egyptenaren te willen zijn'. In de aanloop naar de verkiezingen stelde hij overigens voor om het onmogelijk te maken voor vrouwen om president te worden.

Aan Morsi's bewegingsruimte wordt volop getwijfeld. Het leger, SCAF, liet voor de verkiezingen weten dat Morsi hoogstens een jaar mag aanblijven en dat ze het overheidsbudget wil blijven bepalen. Velen vrezen dat belangrijke beslissingen alsnog door de SCAF zullen worden genomen.

Goede relaties met andersgelovigen strekken voor Morsi mogelijk tot politiek voordeel. Als hij zich kan profileren als leider van álle Egyptenaren, staat hij sterker tijdens onderhandelingen met het leger. 'Morsi wordt nu niet enkel gesteund door mensen met islamitische sympathiën', benadrukt beleidsadviseur Deif daarom alvast. 'Alle mensen van de revolutie staan achter hem.'

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... dent.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Langzaamaan, jongens, nu nog snel wat schaamlapjes zoals in bovenstaand artikel, en nog wat taqqiya. Nee, vooral niet te snel gaan... incrementele stapjes. Maar het uiteindelijke doel blijft wel een strenge islamitische staat, daar ben ik vrij zeker van. Wat de Moslimbroederschap wil is in ieder geval geen seculiere democratie en zeker geen vrijheid.

Ik las vandaag het volgende. Er is weer eens een domme Westerse journaliste het Tahrirplein opgegaan, dit keer terwijl de baardapen en voddenwijven de overwinning van Morsi vierden. En ja hoor, het resultaat is als vanouds.
'Please God, make it stop!' British female journalist, 21, describes horrific sexual assault in Egypt's Tahrir Square after election result

Natasha Smith attacked by a 'group of animals' who stripped her naked
Only escaped after she was handed a burka and men's clothes
'I was tossed around like fresh meat among starving lions'



A British journalist was brutally sexually assaulted in Cairo's Tahrir Square as thousands of Egyptians gathered to celebrate the nation's presidential election results.

Natasha Smith, 21, has detailed how she was violently attacked by a 'group of animals' who stripped her naked, scratched and clenched her breasts and 'forced their fingers inside her'.

She only escaped by donning men's clothes and a burka and being whisked away to safety by two other men.

Islamist Morsy was declared Egypt's first freely elected president on Sunday, sparking joy among his Muslim Brotherhood supporters on the streets who vowed to continue a struggle to take power from the generals who retain ultimate control
Egyptians set off fireworks in Cairoís Tahrir Square as they celebrate the victory of the Muslim Brotherhood's candidate, Mohamed Morsi, in Egypt's presidential elections on June 24, 2012

Mixed: Tahrir Square was a scene of celebration, but also of a horror, as Natasha Smith was assaulted.

Writing on her blog, she said: 'All I could see was leering faces, more and more faces sneering and jeering as I was tossed around like fresh meat among starving lions.'

The incident occured on Sunday when Egyptians flooded the area celebrating the announcement Mohammed Morsi would be the nation's first democratically elected leader.

Smith, who will graduate with an MA in International Journalism from University College Falmouth in August, was in Tahrir to film the crowd for a documentary on women's rights.

But the initial 'atmosphere of jubilation, excitement, and happiness', quickly turned against her.

She said: 'Just as I realised I had reached the end of the bridge, I noticed the crowd became thicker, and decided immediately to turn around to avoid Tahrir Square.

'My friends and I tried to leave. I tried to put my camera back in my rucksack. But in a split second, everything changed.

'Men had been groping me for a while, but suddenly, something shifted. I found myself being dragged from my male friend, groped all over, with increasing force and aggression.

'I screamed. I could see what was happening and I saw that I was powerless to stop it. I couldn't believe I had got into this situation.'

The former Weymouth College and University of Nottingham student said she was then stripped naked and assaulted.

She wrote: 'I began to think, 'maybe this is just it. Maybe this is how I go, how I die. I’ve had a good life. Whether I live or die, this will all be over soon.'

A friend eventually reached her and managed to guide her to a medical tent. Local women helped protect her as she put on the burka and clothes.

She said: 'The men outside remained thirsty for blood; their prey had been cruelly snatched from their grasp.

'They peered in, so I had to duck down and hide. They attempted to attack the tent, and those inside began making a barricade out of chairs. They wanted my blood.'

She then escaped by posing as a stranger's wife and walking out hand-in-hand with the man.

She added: 'The women told me the attack was motivated by rumours spread by trouble-making thugs that I was a foreign spy.

'But if that was the cause, it was only really used as a pretext, an excuse, to molest and violate a blonde young Western girl.'

Smith is not the first western woman to be assaulted while working in Egypt. CBS News' Lara Logan was attacked during the 2011 revolution. She said 'men in the crowd had raped me with their hands'.

Egyptian journalist Mona Eltahawy was also assaulted by Egyptian security forces in November.

And Smith has vowed that the abuse would not stop her from exposing the wider issue of sexual assault in the country.

She said: 'I will overcome this and come back stronger and wiser. My documentary will be fuelled by my passion to help make people aware of just how serious this issue is.

'It's not just a passing news story that briefly gets people’s attention then is forgotten. This is a consistent trend and it has to stop.

'Arab women, western women – there are so many sufferers.'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... z1z1mftCDV

De achterlijke islamitische beestmannen, ten voete uit.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Mahalingam »

Feest vieren op het Tahir plein. Daar moesten ook journalisten bij zijn.
Zoals zij (toch niet blond)

Afbeelding

Mona Eltahawy brak haar linkerarm en rechterhand bij de aanval. 'Ik kon gewoon niet meer tellen hoeveel handen probeerden in mijn broek te komen', schreef zij.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ein.dhtml"
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Uiteraard heeft de aanranding volgens de vrouw niks met Islam te maken.
Dit is weer een andere journaliste Mahalingam. Deze laatste heet Natasha Smith en zij is wel blond.

Afbeelding


Spoiler! :
Opnieuw is een vrouwelijke journaliste aangerand op het Tahrirplein in Caïro. Duizenden Egyptenaren hadden zich daar verzameld om de uitslag van de verkiezingen te vieren

De 22-jarige Natasha Smith beschrijft in detail hoe een 'groep beesten' haar volledig uitkleedde en naar haar borsten greep. Erger nog, met hun vingers wrongen ze zich 'een weg naar binnen'.

Uiteindelijk kon ze via een medische post toch aan de gruwel ontsnappen. 'Het enige wat ik zag, waren vuile grijnzen', aldus Natasha op haar blog. 'Ik werd heen en weer geslingerd, als een vers stuk vlees voor uitgehongerde leeuwen. Om nog te zwijgen van het gejoel, dat almaar dreigender werd.'

'In één seconde veranderde alles'
Vorige zondag in Caïro: het bericht dat Mohammed Morsi de eerste democratisch verkozen leider wordt, wordt op gejuich onthaald. Smith, die als journaliste zal afstuderen aan de 'university college' van Falmouth, was op het bewuste plein om een documentaire over vrouwenrechten te draaien.

De uitgelaten sfeer in haar omgeving slaat echter snel om. 'Ik merkte dat de menigte almaar aanzwol naarmate ik het einde van de brug bereikte. Ik besliste om rechtsomkeer te maken, kwestie van het Tahrirplein te vermijden. Ik probeerde mijn camera terug in mijn rugzak te stoppen en samen met mijn vrienden te vertrekken. In één seconde veranderde alles echter. Ik werd al een tijdje betast, maar plots werd ik weggetrokken van mijn vriend en met steeds meer geweld aangepakt. Ik schreeuwde. Ik zag wat er aan het gebeuren was, maar kon er niets tegen doen. Ik kon niet geloven dat ik in deze situatie verzeild geraakt was.'

De machteloze studente werd vervolgens tot op haar blootje uitgekleed. 'Ik dacht dat het met mij gedaan was. Zo zou ik dus sterven. Maar ach, ik had een goed leven gehad. Wat er ook gebeurde, het zou snel voorbij zijn.'

Gered dankzij boerka
Een vriend slaagde er uiteindelijk toch in tot bij haar te komen en haar in een dokterstent te sleuren. Daar schoten lokale vrouwen haar te hulp, met herenkleren en een boerka. 'De mannen buiten bleven hongerig naar bloed', vervolgt Natasha. Zij hadden hun prooi zonet voor hun neus zien ontglippen. Ze keken naar binnen, dus ik moest me bukken en verbergen. Ze probeerden de tent aan te vallen, maar stootten daar op een barricade van stoelen.'

Uiteindelijk kon de vrouw ontsnappen door zich voor te doen als een lokale vrouw. Aan de hand van een onbekende man wandelde ze ongezien weg. 'Volgens de vrouwen hadden ze het op mij gemunt omdat idioten het gerucht verspreid hadden dat ik een buitenlandse spion was. Natuurlijk was dat maar een excuus om een blonde jonge westerse dame te misbruiken.'

'Ik word hier sterker van'
Smith is niet de eerste persvrouw die het in Egypte zwaar te verduren kreeg. Tijdens de plaatselijke revolutie vorig jaar overkwam CBS-anker Lara Logan hetzelfde. Zij verklaarde toen dat mannen haar 'verkracht hadden met hun handen'. In november onderging de Egyptische journaliste Mona Eltahawy hetzelfde lot.

Smith liet echter al weten dat dit zware incident haar niet zal stoppen om seksueel misbruik in het land te blijven aankaarten.'Ik zal hier sterker en wijzer van worden. Mijn documentaire zal mensen bewust maken van hoe groot dit probleem wel is. Dit is niet zomaar een fait divers, het blijft gebeuren en moet stoppen. Er zijn zoveel slachtoffers, zowel Arabische als westerse.'

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... lein.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie