Geen Arabische Lente in Sudan

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Geen Arabische Lente in Sudan

Bericht door Pilgrim »

Al-Bashir: geen Arabische Lente in Sudan

KHARTOUM - De Sudanese president Omar al-Bashir heeft woensdag oproepen van de Sudanese oppositie voor een opstand in de stijl van de Arabische Lente terzijde geschoven. Hij zei slechts dat zijn vijanden 'een verzengend hete zomer' tegemoet gaan.

"Ze hebben het over een Arabische Lente. Laat ik zeggen dat we in Sudan een hete zomer hebben, een verzengend hete zomer die zijn vijanden in de as legt", aldus Al-Bashir in een toespraak ter gelegenheid van de opening van een suikerfabriek.

Al-Bashir zei tevens dat bedrijven uit landen die Sudan boycotten geen contracten meer mogen afsluiten in Sudan, niet in de publieke sector, maar ook niet in de private sector. "Waarom zouden we ze toestaan om winst te maken? Er mag niet worden gehandeld met bedrijven uit landen die Sudan boycotten."

http://www.metronieuws.nl/nieuws/al-bas ... TG9pXB79w/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

De geschiedenis van Sudan en van al-Bashir kennende, wilt dat zoveel zeggen als moorden, aanvallen, martelingen en mogelijk genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:De geschiedenis van Sudan en van al-Bashir kennende, wilt dat zoveel zeggen als moorden, aanvallen, martelingen en mogelijk genocide.

Toen ik nog geïndoctrineerd was door mijn rode schoolopleiding, was ik er nog van overtuigd dat alle ellende daar te danken was aan ons blanken omdat wij de landen daar gecreëerd hebben door louter rechte lijnen te trekken zonder rekening te houden met de gebieden van de diverse stammen. Ik ben gelukkig wijzer geworden. Het zijn alleen de moslims die elkaar daar de hersenpan in slaan.

Ik heb eens een boek gelezen met de stelling dat er ook zoiets bestaat als een collectief opgelopen trauma dat zou verklaren waarom er zoveel naties zijn die als beesten te keer gaan. Te vergelijken met incestpelgers die zelf slachtoffer zijn geweest in hun jeugd.

Dat zou heel goed mede kunnen verklaren waarom er in molsimlanden zulke gruweldaden gepleegd worden. Als dat inderdaad zo werkt, ben ik bang dat daar nooit een eind aan zal komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:De geschiedenis van Sudan en van al-Bashir kennende, wilt dat zoveel zeggen als moorden, aanvallen, martelingen en mogelijk genocide.

Toen ik nog geïndoctrineerd was door mijn rode schoolopleiding, was ik er nog van overtuigd dat alle ellende daar te danken was aan ons blanken omdat wij de landen daar gecreëerd hebben door louter rechte lijnen te trekken zonder rekening te houden met de gebieden van de diverse stammen. Ik ben gelukkig wijzer geworden. Het zijn alleen de moslims die elkaar daar de hersenpan in slaan.

Ik heb eens een boek gelezen met de stelling dat er ook zoiets bestaat als een collectief opgelopen trauma dat zou verklaren waarom er zoveel naties zijn die als beesten te keer gaan. Te vergelijken met incestpelgers die zelf slachtoffer zijn geweest in hun jeugd.

Dat zou heel goed mede kunnen verklaren waarom er in molsimlanden zulke gruweldaden gepleegd worden. Als dat inderdaad zo werkt, ben ik bang dat daar nooit een eind aan zal komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geen Arabische Lente in Sudan

Bericht door Ariel »

Hoe wreed.... :x
Moeder (23) wacht steniging

Khartoum - De 23-jarige Laila Ibrahim Issa Jamool uit Sudan wacht in de gevangenis, vastgeketend aan haar kindje van zes maanden oud, op haar veroordeling. Ze is gevangen genomen wegens vermoedelijk overspel en kan daarvoor gestenigd worden.

Op 10 juli bevond de rechtbank in de hoofdstad Karthoum haar schuldig.

De echtgenoot van Jamool heeft haar beschuldigd van overspel. Dat is verboden in Sudan. Haar doodsvonnis zou de tweede zijn in het land van de afgelopen maanden.

President Omar Hassan al-Bashir zei vorige maand nog dat Sudan een 'honderd procent islamitische grondwet zou willen aannemen na de scheiding van het niet moslimgerichte Zuid-Sudan.

De Strategic Initiative for Women in the Horn of Africa (SIHA), een vrouwenbeweging, hebben advocaten ingeschakeld die beroep hebben aangetekend tegen het vonnis. Volgens de beweging verkeert het kindje bovendien niet in goede gezondheid.

Het gaat zeker anderhalve maand duren voordat een antwoord van de rechtbank kan worden verwacht. Tot die tijd blijft Jamool in de vrouwengevangenis in Omdurman, terwijl ze is vastgeketend aan haar baby.

Amnesty International noemt het stenigingsvonnis tegen Jamool oneerlijk en onwettelijk.

Volgens de Sudanese wet mag geen doodstraf worden uitgevoerd bij bij zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven tot het tweede levensjaar van het kind.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1267 ... ing__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:De geschiedenis van Sudan en van al-Bashir kennende, wilt dat zoveel zeggen als moorden, aanvallen, martelingen en mogelijk genocide.

Vandaar dat ze geen arabische lente nodig hebben daar. Het gaat daar al generaties lang gewoon het hele jaar door.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

En ja hoor... het regime van de onderdrukker, krijgsheer, oorlogsmisdadiger en genocidepleger Omar Al-Bashir heeft zich kandidaat gesteld voor een zitje in de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. Eerder waren onder andere al Saudi-Arabië en Pakistan lid van die commissie, alsook China. De VN maakt zich andermaal ten schande. Die hele organisatie is één grote schande geworden... met dank aan de OIC en de dhimmie's die de OIC laten 'freewheelen'.

http://blog.unwatch.org/index.php/2012/ ... contested/
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re:

Bericht door Ali Yas »

KevinB schreef:En ja hoor... het regime van de onderdrukker, krijgsheer, oorlogsmisdadiger en genocidepleger Omar Al-Bashir heeft zich kandidaat gesteld voor een zitje in de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. Eerder waren onder andere al Saudi-Arabië en Pakistan lid van die commissie, alsook China. De VN maakt zich andermaal ten schande. Die hele organisatie is één grote schande geworden...
Er is maar een paar letters verschil tussen Verenigde Naties en Verenigde Nazi's.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geen Arabische Lente in Sudan

Bericht door Ariel »

Als je niet weet hoe een ramp ontstaan is, blame dan Israel.
'Israël achter bombardement fabriek Sudan'


KHARTOEM (ANP) - Israël zit achter een luchtaanval op een wapenfabriek in de Sudanese hoofdstad Khartoum. Dat liet een Sudanese minister woensdag weten.

,,Vier militaire vliegtuigen hebben de Yarmouk-fabriek aangevallen'', aldus minister van Informatie Ahmed Belal. Een grote brand trof de wapenfabriek in de nacht van dinsdag op woensdag. Getuigen spraken van explosies die aan de brand vooraf waren gegaan.

Sudan heeft Israël vaker beschuldigd van aanvallen op zijn grondgebied. De gouverneur van de staat Khartoum liet eerder weten dat niets erop wees dat de brand door iets van buitenaf was veroorzaakt.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3528 ... -Sudan.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geen Arabische Lente in Sudan

Bericht door King George »

De gouverneur van de staat Khartoum liet eerder weten dat niets erop wees dat de brand door iets van buitenaf was veroorzaakt.
Hij heeft ze dus niet zien vliegen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geen Arabische Lente in Sudan

Bericht door Mahalingam »

Een seculiere rechtbank die een imam veroordeeld.
Religieus geleerden zijn onaanraakbaar want die volgen het voorbeeld van de Grote Moh .
'Indignation as Sudan’s president releases rapist imam': victim's relative
KHARTOUM - A presidential order to release a convicted rapist has prompted indignation and discontent, especially from the relatives of the victim.

A relative told Radio Dabanga that on Thursday, President Omar Al Bashir issued a presidential order to release imam Noor Al Hadi Abbas Noor Al Hadi, who was convicted of raping a female student in 2012.

The imam was sentenced to a 10-year prison sentence and 100 lashes for the rape.
http://www.radiodabanga.org/node/55344
Zou die de 100 zweepslagen al gehad hebben?
Laatst gewijzigd door Mahalingam op ma sep 02, 2013 9:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Geen Arabische Lente in Sudan

Bericht door Schepsel »

Die imam dacht zeker dat ie alles kon flikken. Mooi niet! :victory:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geen Arabische Lente in Sudan

Bericht door Ariel »

Regeringstroepen in Zuid-Sudan hebben burgers geëxecuteerd en meegedaan aan groepsverkrachtingen van vrouwen en meisjes tijdens de gevechten afgelopen maand in de hoofdstad Juba. Die beschuldiging komt donderdag van de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, Zeid Ra'ad Al Hussein.

Volgens de commissaris hadden de militairen het vooral voorzien op leden van het Nuer-volk. Dat vormt een minderheid in Zuid-Sudan na de Dinka-stam van president Salva Kiir. ,,Terwijl sommige burgers omkwamen in spervuur, zijn anderen geëxecuteerd door regeringsmilitairen die het specifiek hadden gemunt op mensen van Nuer,'' zei Zeid. ,,De strijd resulteerde ook in wijdverspreid seksueel geweld, inclusief groepsverkrachting door militairen in uniform en in burgerkleding.''
Militairen Zuid-Sudan moordden en verkrachtten
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie