Gifaanvallen in Syrie. Komt er oorlog?

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Maarten »

‘Berichtgeving Syrische oorlog bewust verdraaid’

Met een ongekend felle brief spreken Syrische trappistinnen de berichtgeving over de Syrische oorlog tegen. Westerse regeringen, ngo’s en media zouden de waarheid over het conflict verdraaien om eigen belangen te dienen.


In de brief die in het bezit is van persbureau AsiaNews, halen de trappistinnen uit naar de “misselijkmakende algemene verontwaardiging van velen tegen wie het eigen leven en het eigen land verdedigt”. Zij doelen hiermee op “internationale organisaties, westerse machten en grote informatienetwerken”, die “een frontale aanval” zouden hebben ingezet op de Syrische regering. “Wanneer”, vragen ze zich af, “zal de partijdige journalistiek zwijgen?”In hun brief verwijzen de zusters naar recente gevechten die het internationale nieuws haalden. Na een militaire operatie in Oost-Ghouta werd president Assad ervan beschuldigd onschuldige burgers te hebben beschoten en vermoord. Het offensief van het Syrische leger vond enkele weken geleden plaats in wat als een van de laatste bolwerken van tegenstanders van Assad wordt beschouwd.

De trappistinnen stellen dat “juist vanaf dat gebied aanvallen zijn ingezet tegen burgers die wonen in het deel dat wordt gecontroleerd door de regering, en niet andersom.” Zij schrijven verder dat de mensen in die in het gebied jihadisten niet steunden “in ijzeren kooien zijn geplaatst – zowel vrouwen als kinderen – om te dienen als menselijk schild”.
https://www.katholieknieuwsblad.nl/nieu ... -verdraaid

De internationale gemeenschap reageert volgens hen slechts wanneer het Syrische leger in moet grijpen, iets wat burgers juist zouden ervaren als “verdediging tegen zoveel verschrikkingen”. Dit “hebben zij ons verteld en hebben wij zelf ook gezien”. De zusters menen dat in deze bloedige oorlog ook de “waarheid en de informatievoorziening te vaak ‘geknecht’ is door belangen van regeringen en buitenlandse machten”.

Ook westerse regeringen krijgen er in de brief van langs. Zij worden ervan beschuldigd met jihadisten te hebben onderhandeld om minder te hoeven betalen voor aardolie. Volgens de zusters bewijst de partijdige kritiek tegen Assad dat “velen Syrië niet kennen, omdat in dit land christenen en moslims vreedzaam samenleefden”.

Hun woorden komen overeen met die van andere religieuzen die de oorlog in Syrië persoonlijk hebben meegemaakt. In april vorig jaar vertelde de Argentijnse 'Blauwe Zuster' Maria de Guadalupe in een interview met Katholiek Nieuwsblad dat in het vooroorlogse Syrië sprake van een vreedzaam samenleven van christenen en moslims. Er was volgens de religieuze sprake van sociale rust, voldoende werkgelegenheid, religieuze vrijheid en een evenwicht in het land dat uniek was voor de regio. Ze sprak daarmee als ervaringsdeskundige de positieve benadering van de Arabische Lente tegen.

Ook de in Syrië woonachtige Vlaamse pater Daniël Maes liet zich in KN uit in termen die op die van de trappistinnen lijken. Hij zei dat “als je meer over de achtergronden weet, je er heel anders tegenaan gaat aankijken”. De norbertijn waarschuwde vorig jaar in een interview tegen een onjuiste interpretatie van het conflict.

Hoewel de trappistinnen het in hun brief voor Assad opnemen, erkennen zij dat er ook doden vallen door het optreden van het Syrische leger. Zij ontkennen ook niet dat er sprake is van corruptie in het land. “Maar dit betekent niet”, schrijven ze, “dat je de verdediger verwart met de aanvaller”.

De spraakmakende brief van de zusters past in een patroon waarin steeds meer missionarissen en religieuzen opkomen voor de waarheid in landen waar oorlog heerst.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

María Guadalupe Rodrigo, de godsdienstwaanzinnig katholieke non is niet fris in haar koppetje.
En zoals zo vaak met godsdienstgekkies, het zal nooit meer beter worden.
Discussie betreffende haar leugengebabbel is al eerder op FFI langsgekomen.
viewtopic.php?f=22&t=25337&p=411457&hilit=Guadalupe#top
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Maarten »

Het is duidelijk; troll Teva tef is niet helemaal fris in zijn bovenkametje...zucht : nono3:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:‘Berichtgeving Syrische oorlog bewust verdraaid’
Joh Maarten, dat gelooft Teva nooit. :no1:
Teva Teff schreef:María Guadalupe Rodrigo, de godsdienstwaanzinnig katholieke non is niet fris in haar koppetje.
:unhappy: Zie je wel? Ik zei het toch....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Maarten »

Teva is een zieke dwaas, meer heb ik er niet aan toe te voegen....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

maytham uit Syrie schrijft:
Ditch the corporate media, here's reality in Ghouta.

Thousands of residents/IDPs from East Ghouta demonstrate in Ghazlaniyah town in Ghouta. in support of SAA and call for rebels to allow civilian exit.
Wat recente foto's uit Ghouta.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Nieuwe kaart van Oost Ghouta - Rood = regeringsleger. Alle plattelandsdorpen zijn nu in handen van het regeringsleger. No volgen de stadswijken. Eén deel (Harasta) al geïsoleerd. Toestand 1 uur geleden

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Een Christen Syrier schrijft...

Assad walks the streets greeting people and taking pictures: STAGED LOL

Assad gassed his own people (no evidence): TRUE OMG WHAT A DICTATOR!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Ik ben benieuwd of dit nieuws ook de Nederlandse pers zal bereiken.

maytham schrijft:

SAA just found an underground chemical facility in Al Shifonyeh EastGhouta . Terrorists used it to develop chemical weapons. Also a guide/booklet from a Saudi chemical industrial company
The container is made by the Italian firm Flainox

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Maytham is een achterlijk moslimlulletje die een harde krijgt van de gifgasdespoot Assad.
Iedere niet-moslim die dit leugentwitterventje serieus neemt is m.i. even achterlijk.

Afbeelding
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Maytham is een achterlijk moslimlulletje die een harde krijgt van de gifgasdespoot Assad.
Nee schat. Maytham is een Christen, hij woont in Damascus en is geen moslim. Ik weet niet of hij een harde heeft. :nietverstaan:

Wat was jij vroeg uit bed Teva? Kon je niet meer slapen? :shock:

Hij verteld ook dat ze de katholieke kathedraal in Allepo aan het herstellen zijn.

Now painting the Syriac Syrian Catholic Cathedral Dome of Aleppo.

Mooi hé... icon_thumbup.gif

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef:Maytham is een achterlijk moslimlulletje die een harde krijgt van de gifgasdespoot Assad.
Iedere niet-moslim die dit leugentwitterventje serieus neemt is m.i. even achterlijk.
Ariel schreef:
Nee schat. Maytham is een Christen, hij woont in Damascus en is geen moslim. Ik weet niet of hij een harde heeft. :nietverstaan:
Sorry, ik zal het verbeteren.
Teva Teff schreef:Maytham is een achterlijk in Syrië wonend christenlulletje die een harde krijgt van de moslimgifgasdespoot Assad.
Iedereen die dit leugentwitterventje serieus neemt is m.i. even achterlijk.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Sorry, ik zal het verbeteren.
Teva Teff schreef:Maytham is een achterlijk in Sryrië wonend christenlulletje die een harde krijgt van de moslimgifgasdespoot Assad.
Iedereen die dit leugentwitterventje serieus neemt is m.i. even achterlijk.
Jij hebt weinig op met mensen die niet jouw mening niet aanhangen. Is dat niet zo Teva... :nietverstaan: Die mensen zijn achterlijk, niet fris in hun kop, infantiel, idioot, leugenaars en bovenal enorme schoften.

Ik maak me oprecht zorgen om je. Heb jij soms het Syndroom van Gilles de la Tourette :thinking:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Sorry, ik zal het verbeteren.
Teva Teff schreef:Maytham is een achterlijk in Sryrië wonend christenlulletje die een harde krijgt van de moslimgifgasdespoot Assad.
Iedereen die dit leugentwitterventje serieus neemt is m.i. even achterlijk.
Jij hebt weinig op met mensen die niet jouw mening niet aanhangen. Is dat niet zo Teva... :nietverstaan: Die mensen zijn achterlijk, niet fris in hun kop, infantiel, idioot, leugenaars en bovenal enorme schoften.

Ik maak me oprecht zorgen om je. Heb jij soms het Syndroom van Gilles de la Tourette :thinking:
Weet je al meer van die chemische wapen fabrieken die ze in het verover gebied "ontdekt" hebben?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Weet je al meer van die chemische wapen fabrieken die ze in het verover gebied "ontdekt" hebben?
Wat wil je weten schat...Lees dit draadje even.

Sharmine Narwani Writer, commentator & analyst covering Middle East geopolitics; Former Senior Associate, St Antony's College, Oxford U
Was in #EastGhouta today, 25 meters from a battlefront btwn Shifouniyeh & Misraba, areas recently liberated from militants. Western journalists flock to humanitarian corridor in north, but not a single one visited this makeshift chemical lab discovered by the SAA yesterday.
Afbeelding
So this is interesting. Hard to miss the one new-ish piece of equipment inside the terrorist lab - it's a US-made air or gas compressor of some sort. A cursory Google search immediately pulled up several tenders for this device to Saudi Arabia in 2015. 1/2
Afbeelding

icon_thumbup.gif En wat leuk dat jij Maytham op twitter volgt. Heb jij ook een twitter account Teva? Zo ja, dan wil wil ik jou ook graag volgen. Lijkt me leuk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Een weinig betrouwbare bron als ik haar Facebook CV moet geloven.
.
.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Een weinig betrouwbare bron als ik haar Facebook CV moet geloven.
Wie vertrouw jij wel?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Een weinig betrouwbare bron als ik haar Facebook CV moet geloven.
Wie vertrouw jij wel?
In ieder geval geen enkele PoetinPositivo.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Weet je al meer van die chemische wapen fabrieken die ze in het verover gebied "ontdekt" hebben?
Wat wil je weten schat...Lees dit draadje even.

Sharmine Narwani Writer, commentator & analyst covering Middle East geopolitics; Former Senior Associate, St Antony's College, Oxford U
Was in #EastGhouta today, 25 meters from a battlefront btwn Shifouniyeh & Misraba, areas recently liberated from militants. Western journalists flock to humanitarian corridor in north, but not a single one visited this makeshift chemical lab discovered by the SAA yesterday.
So this is interesting. Hard to miss the one new-ish piece of equipment inside the terrorist lab - it's a US-made air or gas compressor of some sort. A cursory Google search immediately pulled up several tenders for this device to Saudi Arabia in 2015. 1/2

En wat leuk dat jij Maytham op twitter volgt. Heb jij ook een twitter account Teva? Zo ja, dan wil wil ik jou ook graag volgen. Lijkt me leuk.
Het nieuws van giffabrieken in het op de Syrische opstandelingen veroverd gebied is voor Ariel die de gifgasdespoot Assad diep bewondert en zijn gifgafmisdaden tegen de mensheid simpelweg consequent ontkent heel fijn.
Helaas is zij altijd zo blij met al het pro-Assad nieuws wat naadloos in haar straatje past dat zij bijna nooit controleert of de nieuwsbron wel betrouwbaar is.
De vraag kwam hier op neer. Is Sharmine Narwani een betrouwbaar persoon?
Oordeel zelf.
An extremist named Sharmine Narwani finds a home at ‘Comment is Free’
It isn’t an easy title to win, but Sharmine “Dignity Rockets” Narwani is probably the most loathsome of all the Huffington Post bloggers, past or present. We’ve documented in the past her hatred for America, Israel (of course), and Huffington Post bloggers who dare to say stuff that she doesn’t like. She’s a liar, an anti-Semite, and a propagandist, not to mention a proud terrorism supporter. If all that doesn’t convince you, check out this page of quotes here.
Het artikel is 5 jaar oud en de linken lopen voor mij dood. Maar de boodschap is m.i. duidelijk genoeg.
Een tweede artikel (sept. 2015) heeft als hoofdthema Israël en wat deze geopolitieke Midden-Oosten analist er van vindt.
Sharmine Narwani is an Academic Visitor at St Anthony’s College, Oxford,[1] who sometimes appears in the media – including the BBC – as an “expert” on the Middle East.[2] In reality, Ms Narwani is a terror apologist with a penchant for conspiracy theories who writes for the pro-Hezbollah Lebanese daily Al-Akhbar.[3]
Other publications to which Ms Narwani has contributed include Veterans Today[11] and its sister magazine, Veteran News Now.[12] The former, according to the Anti-Defamation League, is replete with “claims that there was a conspiracy behind 9/11 (Israel orchestrated it, in cahoots with the American government), that the American government is a puppet (of Israel), that the Holocaust never happened or was greatly exaggerated (Jews made it up to manipulate non-Jews), and, most recently, that Julian Assange, the man behind WikiLeaks, is a pawn (of Israel)”;[13] the latter, according to CAMERA, is “a magazine that traffics in nakedly anti-Semitic imagery and argumentation” which even published an article by David Duke, former Grand Wizard of the Ku Klux Klan.[14] Members of the Veterans Today editorial board include neo-Nazi Mike Harris and Press TV writer Gordon Duff.[15]
Deze arabische moslima is een hele foute moslima.
Ariel stelde mij een vraag.
Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Een weinig betrouwbare bron als ik haar Facebook CV moet geloven.
Wie vertrouw jij wel?
Volgens mij had zij beter deze vraag aan zichzelf kunnen stellen.
Waarom vertrouw ik haar wel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:
Ariel schreef: Wie vertrouw jij wel?
Volgens mij had zij beter deze vraag aan zichzelf kunnen stellen.
Waarom vertrouw ik haar wel?
Waarom zou ik haar niet vertrouwen Teva. Ze zit in het oorlogsgebied en ze neemt waar wat ze ziet.

En dat mevrouw anti Israel is, dat is geen reden om haar niet te geloven wat betreft Syrie. Ik vermoed dat zowat alle inwoners van Syrie anti Israel zijn . Israel en Syrie zijn geen vrienden. De twee landen zijn in oorlog.

Maar dat jij klakkeloos de anti Syrie pers gelooft, spreekt ook niet van onpartijdigheid en zelfrefectie .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:
Ariel schreef: Wie vertrouw jij wel?
Volgens mij had zij beter deze vraag aan zichzelf kunnen stellen.
Waarom vertrouw ik haar wel?
Waarom zou ik haar niet vertrouwen Teva. Ze zit in het oorlogsgebied en ze neemt waar wat ze ziet.

En dat mevrouw anti Israel is, dat is geen reden om haar niet te geloven wat betreft Syrie. Ik vermoed dat zowat alle inwoners van Syrie anti Israel zijn . Israel en Syrie zijn geen vrienden. De twee landen zijn in oorlog.

Maar dat jij klakkeloos de anti Syrie pers gelooft, spreekt ook niet van onpartijdigheid en zelfrefectie .
Je vertrouwt haar omdat deze islamextremiste net zo idolaat van de gifgasdespoot Assad is als jij.
Heb jij die 85% nog onthouden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Wederom een rare situatie. De Syrische regering heeft de oorlog praktisch gewonnen. Waarom zou die het risico lopen van internationale verontwaardiging door een gifaanval uit te voeren op burgers in bijna verslagen enclave van rebellen?

De VS staat op het punt zich terug te trekken. Dat kan nu draaien. En dat willen de rebellen graag.
Syrische bewind beschuldigd van gifaanval in Douma

Verschillende organisaties beschuldigen het Syrische bewind ervan een aanval met chemische wapens te hebben uitgevoerd op Douma, de laatste stad in Oost-Ghouta die nog in handen is van rebellen. De medische hulporganisatie Syrian American Medical Society (SAMS) spreekt over een aanval met chloorgas op een ziekenhuis en een gebouw vlakbij. Daarbij zouden tientallen doden zijn gevallen.

Ook de reddingsorganisatie Syria Civil Defence, wereldwijd bekend geworden als de Witte Helmen, maakt melding van een gifgasaanval in Douma, dat ten noordoosten van de hoofdstad Damascus ligt. Het Ghouta Media Center, een pro-oppositie-organisatie, zegt dat er meer dan 75 doden zijn door verstikking. Een helikopter zou een vatbom met sarin hebben gegooid.

SAMS en de Witte Helmen spreken in een gezamenlijke verklaring van een gruwelijke aanval. Ze pleiten voor een onderzoek ter plekke door de OPCW, de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens.
Rusland ontkent gebruik van chemische wapens door Syrische regime

Het Syrische leger heeft volgens Rusland geen chemische wapens ingezet tegen de rebellen in de stad Douma, in de regio Oost-Ghouta. Dat blijkt zondag uit de reactie van een Russische generaal op berichten over een nieuwe chemische aanval. Rusland is de belangrijkste bondgenoot van het Syrische regime.

Bij het Russische leger klinkt het dat Syrië geen chemische wapens heeft ingezet. 'We ontkennen deze informatie stellig', zo reageert generaal-majoor Joeri Jevtoesjenko. 'We zijn bereid om, van zodra Doema bevrijd is, onmiddellijk een team van Russische experts ter plaatse te sturen om gegevens te verzamelen die aantonen dat deze verklaringen vals zijn', zo klinkt het. Intussen voert het Syrische leger zondagochtend opnieuw luchtaanvallen uit op Douma, zo zegt het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten.

Volgens Syrische media heeft de regering ook de onderhandelingen met de rebellen over een terugtrekking uit Douma hervat. 'De terroristen van Jaish al-Islam hebben onderhandelingen gevraagd en de Syrische staat gaat de gesprekken opstarten', zo schrijft het staatsagentschap Sana.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Wederom een rare situatie. De Syrische regering heeft de oorlog praktisch gewonnen. Waarom zou die het risico lopen van internationale verontwaardiging door een gifaanval uit te voeren op burgers in bijna verslagen enclave van rebellen?
De Vlaamse leugenpers wist zelfs al te vertellen dat Poetin verantwoordelijk is voor die gifaanval want: zonder Russische brandstof zouden de helicopters van Assad niet kunnen opstijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie