Gifaanvallen in Syrie. Komt er oorlog?

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door sjun »

Er is een prikje uitgedeeld want de basis is ondanks de 59 raketinslagen nog uitstekend bruikbaar. Trump moet goed uitkijken dat hij IS niet in de kaart speelt. Op wiens adviezen dit is gebeurd en wie daar allemaal blij mee zijn wordt vanzelf duidelijk. Het wordt nog laveren tussen Joris Goedbloed en Peter Provoceerbaar. Beide uitersten pakken slecht uit dus lijkt het me zaak dat ook het moeras van zittende buitenlandse politiek adviseurs uit de Obama administratie vlot gedempt wordt om te voorkomen dat er alsnog Sorospolitiek plaatsvindt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Het is een leerproces.
Volgend keer zal Trump voordat hij zijn dure kruisraketten richting Syrische militaire vliegvelden afvuurt niet meer de Russische Federatie vooraf vertellen wat hij van plan is. Wetende dat de Russen dat direct doorgeven aan de Syriërs.
De tweede keer zal het resultaat een stuk beter zijn. Althans dat is mijn verwachting.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door sjun »

Teva Teff schreef:Een analyse in het NRC.
Trump neemt grote gok met aanval op Syrië
President Donald Trump heeft vannacht de aanval geopend op de Syrische regering van Bashar al-Assad, na een plotselinge en dramatische ommekeer in zijn buitenlandse politiek. Op bevel van Trump zijn volgens het Pentagon 59 kruisraketten afgeschoten op het Syrische vliegveld al-Shayrat, dichtbij de stad Homs.

Het is voor het eerst dat Amerika de aanval opent op Assad, een bondgenoot van Rusland. Het buitenlands beleid van Trump staat hiermee volledig op zijn kop, met mogelijk grote gevolgen voor de verhouding met Rusland. Ook op binnenlands terrein neemt Trump een gok. Veel van zijn aanhangers voelen niets voor militaire betrokkenheid in Syrië, terwijl veel tegenstanders juist vóór zijn.
Ik zou dat eerder een speculatie dan een analyse in het NRC noemen. Zoals altijd zijn de bronnen ervan terug te vinden bij het Democrat Mediaconcern.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Zwartmeer »

Interview met President Assad over de gasaanval. Wat de waarheid is weet ik niet maar Assad komt wel geloofwaardig op me over. Wat heeft hij nou te winnen met een honderd burgerdoden door een gasaanval? (Een van de commentaren onder de video zegt dat dit al een heel oud interview is. Dat zou kunnen...)

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Deze gifgasaanval komt niet onverwacht als je het nieuws over de oorlog in Syrië volgt. Nieuw nu is het opnieuw gebruiken van Sarin of een gelijkaardig substantie.
Het stelselmatig gebruik van gifgassen die boven dichtbevolkte burgerdoelen worden vrijgelaten maakt deze "geloofwaardig overkomende" despoot een oorlogsmisdadiger van hetzelfde kaliber als de Irakese Saddam Hoessein.
Syria: Coordinated Chemical Attacks on Aleppo
Through phone and in-person interviews with witnesses and analysis of video footage, photographs, and posts on social media, Human Rights Watch documented government helicopters dropping chlorine in residential areas on at least eight occasions between November 17 and December 13, 2016. The attacks, some of which included multiple munitions, killed at least nine civilians, including four children, and injured around 200.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Former British Ambassador: Trump has just given ISIS 1,000 reasons to stage 'fake flag' operations

Former British Ambassador to Syria, Peter Ford, told the BBC on Friday chemical weapons are now “more likely” to be used in Syria because jihadis know a “fake flag” attack will trigger the US to attack Assad.

“It’s not going to end here … because Trump has just given the jihadis a thousand reasons to stage fake flag operations,” Ford said. “Seeing how successful and how easy it is with a gullible media to provoke the West into intemperate reactions.”

“They will very likely stage an operation similar to what they did — and this was documented by the United Nations in August last year — they mounted a chlorine gas attack on civilians and they tried to make it look like it was a regime operation,” he said.

“Mark my words, you hearing it here, and it will happen,” Ford said. “And we’ll get all the warmongers coming to tell us that that Assad is defying us and we must go in more heavily into Syria, this will be fake flag.”

While you can argue whether or not the recent attack was a false flag, there’s literally no arguing the incentive for rebel terrorists to stage a chemical attack now to blame it on Assad is higher than ever.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Deze gifgasaanval komt niet onverwacht als je het nieuws over de oorlog in Syrië volgt. Nieuw nu is het opnieuw gebruiken van Sarin of een gelijkaardig substantie.
Het stelselmatig gebruik van gifgassen die boven dichtbevolkte burgerdoelen worden vrijgelaten maakt deze "geloofwaardig overkomende" despoot een oorlogsmisdadiger van hetzelfde kaliber als de Irakese Saddam Hoessein.
Nogmaals, heel grote onzin post Teva. Het is NIET BEWEZEN dat Assad een aanval met gifgas gebruikt heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Zwartmeer schreef: (Een van de commentaren onder de video zegt dat dit al een heel oud interview is. Dat zou kunnen...)
En dat is ook zo. Waarschijnlijk oktober 2016, wellicht nog ouder.
Trouwens, wat is de bedoeling van het nauwelijks becommentarieerd in dit topics neerpletteren van interviews met deze als beschaafd gepresenteerde despotenschoft?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Dit is dus de reden waarom Amerika Assad weg wil hebben. Ik vermoed dat Israel hier ook een aandeel in heeft.



Order Out Of Chaos W.H. Freudian Slips
White house press secretary slips and tells the real reason the US is attacking Syria.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Let maar even niet op de mee liftende spetterende figuur Teva Teff.

Het is net zo simpel als even logisch begrijpelijk.

De pijplijn: Amerika - Rusland - Iran - Israël.

Amerika en Israël willen die pijplijn onder eigen controle zeker stellen. Niet afhankelijk van de politieke machtwillekeur van Rusland en Iran.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Nogmaals, heel grote onzin post Teva. Het is NIET BEWEZEN dat Assad een aanval met gifgas gebruikt heeft.
En zo is het. Je kunt dit het beste vergelijken met de zogenaamde daad van Van Der Lubbe tijdens de Rijksdagbrand te Berlijn. En hoe benoemen we dit?

Wie een hond wil slaan vindt licht een stok.

En vooral niet vergeten: Politiek is smerig.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Het is niet echt gecompliceerd. Hier is de vraag.
Is Assad het staatshoofd van Syrië de gifgasmoordenaar van Khan Shaikhoun?
Het antwoord daarop is: ja!
Dit is volgens The Times de piloot die de gifgasaanval uitvoerde.
Hasouri, afkomstig uit de plaats Talkalakh, is het hoofd van de Syrische Air Force Brigade 50. Hij is een alawiet en maakt daarmee deel uit van de geloofsgemeenschap die veel van de hoge posities binnen Assads regime inneemt.


De Britse krant staaft de beweringen ook op basis van het horen van personen die de communicatie van de Syrische luchtmacht observeren. Zij stellen ook dat de aanval op Khan Shaikhoun werd uitgevoerd door een piloot met de naam Mohammed Hasouri en dat hij op 30 maart ook een gifgasaanval uitvoerde op Latamineh. Daarbij raakten tientallen mensen gewond.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Pilgrim »

Moet dit een bewijs voorstellen??! :shock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Pilgrim schreef:Moet dit een bewijs voorstellen??! :shock:
Voorlopig goed genoeg.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Pilgrim »

Teva Teff schreef:
Pilgrim schreef:Moet dit een bewijs voorstellen??! :shock:
Voorlopig goed genoeg.
:roll:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ali Yas »

Ja, meer komt er niet. Het is allemaal van horen zeggen. Een rechtszaak gebaseerd op zulk "bewijsmateriaal" zou gauw voorbij zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef:Het is niet echt gecompliceerd. Hier is de vraag.
Is Assad het staatshoofd van Syrië de gifgasmoordenaar van Khan Shaikhoun?
Het antwoord daarop is: ja!
Dit is volgens The Times de piloot die de gifgasaanval uitvoerde.
Hasouri, afkomstig uit de plaats Talkalakh, is het hoofd van de Syrische Air Force Brigade 50. Hij is een alawiet en maakt daarmee deel uit van de geloofsgemeenschap die veel van de hoge posities binnen Assads regime inneemt.


De Britse krant staaft de beweringen ook op basis van het horen van personen die de communicatie van de Syrische luchtmacht observeren. Zij stellen ook dat de aanval op Khan Shaikhoun werd uitgevoerd door een piloot met de naam Mohammed Hasouri en dat hij op 30 maart ook een gifgasaanval uitvoerde op Latamineh. Daarbij raakten tientallen mensen gewond.
Teva Teff schreef:
Pilgrim schreef:Moet dit een bewijs voorstellen??! :shock:
Voorlopig goed genoeg.
Ali Yas schreef:Ja, meer komt er niet. Het is allemaal van horen zeggen. Een rechtszaak gebaseerd op zulk "bewijsmateriaal" zou gauw voorbij zijn.
Het is hier geen rechtszaak.
De piloot van de gifgasraketten is nu bekend. Als het Assad regime valt, kan deze man aangehouden en aangeklaagd worden. Wellicht in Syrië zelf dan hangen ze hem misschien wel op.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:De piloot van de gifgasraketten is nu bekend.
In het gunstigste geval (voor jouw zaak) heb je een verdachte. Maar de beul heeft de straf al voltrokken. En wat nou als na gedegen onderzoek blijkt dat niet Assad maar Al Nusra verantwoordelijk was voor (het vrijkomen van) het gifgas? Moeten er dan bommen komen op een Amerikaans schip?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re:Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:De piloot van de gifgasraketten is nu bekend.
In het gunstigste geval (voor jouw zaak) heb je een verdachte. Maar de beul heeft de straf al voltrokken. En wat nou als na gedegen onderzoek blijkt dat niet Assad maar Al Nusra verantwoordelijk was voor (het vrijkomen van) het gifgas? Moeten er dan bommen komen op een Amerikaans schip?
Als Autonoom Realist houd ik mij bij voorkeur bezig met de realiteit. Complottheoristen, PoetinPositivo's en desinformanten of een combinatie daarvan houden zich bij voorkeur bezig met Alternative facts
Maar ik geef toe, soms zijn wat als verhaaltjes leerzaam en/of leuk.
Hier niet.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Teva Teff schreef: Als Autonoom Realist houd ik mij bij voorkeur bezig met de realiteit. Complottheoristen, PoetinPositivo's en desinformanten of een combinatie daarvan houden zich bij voorkeur bezig met Alternative facts
Maar ik geef toe, soms zijn wat als verhaaltjes leerzaam en/of leuk.
Hier niet.
Goh! Als ik zo sterk in mijn schoenen stond, met zonder enige twijfel zoals trefzekere Teva Teff hier, dan was ik nu nog bij de Jehovah's Getuigen. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Als Autonoom Realist houd ik mij bij voorkeur bezig met de realiteit. .
Nee, jij houdt je bezig met speculeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Als Autonoom Realist houd ik mij bij voorkeur bezig met de realiteit. .
Nee, jij houdt je bezig met speculeren.
Nee, ik hou me bezig met de realiteit.
Maar heb je nog iets over Syrië wat je kwijt wilt op dit forum?
Over de vermoedelijk gifgaspiloot bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Maar heb je nog iets over Syrië wat je kwijt wilt op dit forum?
.
Ja hoor lieverd. Dat heb ik. Maar het is wel een engelstalig artikel. Ik hoop dat dat niet te moeilijk voor je is.
Trump: ‘We’re not going into Syria’

Amid complaints that his aides are saying different things about Syria and his policy is confusing, President Trump emphatically cleared the air.

“We’re not going into Syria,” he told me yesterday in an exclusive interview. “Our policy is the same — it hasn’t changed. We’re not going into Syria.”

The president, speaking by phone Tuesday, called Syrian President Bashar al-Assad a “butcher” and a “barbarian” for using sarin gas on his own people, but said last week’s successful missile strike was not the start of a campaign to oust the dictator.

“Our big mission is getting rid of ISIS,” Trump said. “That’s where it’s always been. But when you see kids choking to death, you watch their lungs burning out, we had to hit him and hit him hard.”

He called the attack, which involved 59 cruise missiles fired from two Navy destroyers, “an act of humanity.”

I asked if he, as a new president, found it difficult to make the final decision, knowing the stakes?

“It’s very tough to give that final go-ahead when you know you’re talking about human life,” he said. “We went back and forth, and also back and forth about severity. We could have gone bigger in terms of targets and more of them, but we thought this would be the appropriate first shot.”

Later, he added, “We hope he won’t do any more gassing.”

The interview was scheduled to last 15 minutes, but ran nearly twice as long. Throughout, the president was gracious, energized and focused. He answered every question, and invited me to ask more as aides tried to get him to his next appointment. So I did.

How seriously does he take the threats from Russia, and does he think there is still a possibility for cooperation in the region with Vladimir Putin?

“We’re not exactly on the same wavelength with Russia, to put it mildly,” Trump answered. “Putin must see what a barbarian this guy is, and it’s a very bad symbol for Russia with this guy gassing children and using barrel bombs.”

With Secretary of State Rex Tillerson in Moscow as we spoke, Trump said he hoped for Putin’s cooperation, but added, “I don’t know.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Maar heb je nog iets over Syrië wat je kwijt wilt op dit forum?
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Gifaanvallen in Syrie.

Bericht door Teva Teff »

Ik zie het getoonde portret van de gifgasmoordenaar met het lullige tekstje er bij als een onderstreping van dit.
Teva Teff schreef: Ik herken desinformatie en bullshit. Jij niet. 9 van de 10 keren dat ik advies krijg van jou om iets te bekijken, kom ik uit op de meest stompzinnige bullshit of meest gewetenloze desinformatie. Jij vindt het misschien fijn om knorrend van genot keer op keer in de allersmerigste bullshit te spartelen, ik dus niet. Ik sta daar boven.
Plaats reactie