Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Volledige partijtop Vlaams Belang gearresteerd

Bericht door Ariel »

Volledige partijtop Vlaams Belang gearresteerd

dinsdag 14 juni 2011

Voorman van het Vlaams Belang Filip Dewinter, partijvoorzitter Bruno Valkeniers en diverse parlementariërs van de partij zijn dinsdag opgepakt in Brussel. Zij werden gearresteerd nadat zij straatnaamborden in het centrum van de stad verwisselden. De actie vormde een pleidooi voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Afbeelding
Op één van de borden staat 'Vlaamse Onafhankelijksstraat'
Dit meldt de Vlaamse krant Het Nieuwsblad.

Twee borden aan de Brusselse Wetstraat en Hertogstraat werden beplakt met de alternatieve borden ‘Vlaamse onafhankelijkheidsstraat’ en ‘Republiek Vlaanderenstraat’. In de Wetstraat staat het Paleis der Natie, het Federaal Parlement van België.

Dewinter zei dat de lange vruchteloze kabinetsonderhandelingen het bewijs zijn dat België meer dan ooit failliet is. Als enige oplossing noemde hij de Vlaamse onafhankelijkheid. Volgens de politicus is Wallonië enkel 'uit op een status quo met behoud van alle privileges'.

Arrestatie
In eerste instantie gedoogde de politie de actie toen Filip Dewinter het eerste bord verving. Toen kamerfractieleider Gerolf Annemans en partijwoordvoerder Joris van Hauthem nog meer straatborden wilden vervangen besloot de politie in te grijpen. De arrestatie was het startsein om ook de andere parlementsleden, inclusief partijvoorzitter Bruno Valkeniers, op te pakken.

De enige die wist te ontsnappen was Kamerlid Tanguy Veys. Nadat hij een tweede bord had verwisseld sprintte hij weg van de politie.

Onafhankelijk
De verkiezingen van vorig jaar 13 juni vormden de aanleiding voor de actie. België zit sindsdien zonder regering, omdat Vlaamse en Franstalige partijen het niet met elkaar eens kunnen worden.

Dewinter, fractievoorzitter van het Vlaams Belang in het parlement, riep de voorzitter van de Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) Bart De Wever op om de politieke strijd voor onafhankelijkheid voort te zetten. De Wever was de grote winnaar van de verkiezingen en daardoor belangrijk voor de vorming van een nieuw kabinet.

‘Genoeg gepraat, het is nu tijd voor daden,’ aldus de voorman van het separatistische Vlaamse Belang.

Door Iris Dortland

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... steerd.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Volledige partijtop Vlaams Belang gearresteerd

Bericht door Monique »

Ben benieuwd wat de aanklacht zal zijn.
Vernieling kan niet want ze hebben niets vernield.

zal wel iets van " aanplakken zonder vergunning" of zo worden...... toch?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Volledige partijtop Vlaams Belang gearresteerd

Bericht door Ariel »

Monique schreef:Ben benieuwd wat de aanklacht zal zijn.
?
Belediging van een linkse regering in functie?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Volledige partijtop Vlaams Belang gearresteerd

Bericht door BFA »

In de Wetstraat zijn alle manifestaties en soortgelijke acties verboden.
Dit valt onder dit verbod.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Volledige partijtop Vlaams Belang gearresteerd

Bericht door BFA »

Ariel schreef:Belediging van een linkse regering in functie?
Al wie in de Wetstraat een actie onderneemt wordt gearresteerd.
Op deze plaats wordt niet naar kleur gezien.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ook Vlaams Belang gaat ESM juridisch aanvechten

Bericht door Ariel »

Ook Vlaams Belang gaat ESM juridisch aanvechten
Joost Niemoller op 15 juni, 2012

Aandacht is er nauwelijks voor in de media.

In België is het ESM akkoord gisteren ook door de Kamer gejast. Behalve het Vlaams Belang, waren alleen de LDD van Dedecker, en de Franstalige MLD tegen.
Afbeelding
Gisteren hield het Vlaams Belang een persconferentie. (Zie de bijgaande foto, met vlnr. Gerolf Annemans, Alexandra Colen en Hagen Goyvaerts) In België is het Vlaams Belang de enige partij die gisteren tegen het ESM stemde. Het Vlaams Belang kondigde in de persconferentie aan juridische stappen te willen ondernemen:
Het Vlaams Belang zal er alles aan doen om de ratificering van dit verdrag tegen te houden. Dat betekent dat indien de ratificering van het ESM-verdrag vanmiddag wordt goedgekeurd, het Vlaams Belang niet zal nalaten stappen te zetten bij het Grondwettelijk Hof. Er is immers een groot gebrek aan democratische controle en openbaar toezicht.
Het Vlaams Belang volgt hierbij het voorbeeld van de PVV. In de persverklaring van het Vlaams Belang wordt er op gewezen dat de ESM discussie in Nederland wel leeft:
In Nederland wordt er in de Tweede Kamer wél fel gedebatteerd over het ESM-verdrag, alsook over de toekomst van de euro en de totalitaire trekken van de EU, en zijn deze onderwerpen sinds de afgelopen maanden niet uit de media weg te branden. De discrepantie met Nederland is op zich niet zo verwonderlijk: België wil als mislukte staat blijkbaar steevast het braafste leerlingetje van de al even mislukte Europese Unie zijn, en buigt als vanzelf voor alles wat uit de koker van de eurofielen, de eurocraten, de europaten, de eurofederalisten en de euronationalisten komt. In Nederland stemden niet minder dan 5 partijen (CU, SGP, PVV, PvdD en SP) tegen het ESM-verdrag. Ook de Algemene Rekenkamer in Nederland heeft grote bedenkingen over de transparantie en verantwoording over de (effectieve) besteding van ESM-middelen en ook de Nederlandse Raad van State wijst erop dat publieke verantwoording en democratische controle ver te zoeken zijn. Uit recente peilingen in Nederland, tot slot, blijkt dat een meerderheid van de kiezers tegen het ESM is.
Of het hier nu echt zo leeft, kun je je afvragen overigens. De SP is tegen, de PVV voert er zelfs actie tegen, met alle mogelijke democratische middelen. Maar van een echte discussie is in de Nederlandse media toch geen sprake geweest. De sfeer is: Niemand is echt voor, maar we laten het maar een beetje over ons heen komen, als alles wat er momenteel met de EU gebeurt. Het heeft waarschijnlijk een te hoog abstractieniveau. Dat speelt in het voordeel van de eurofielen. Op de tv komen alleen economische deskundigen aan het woord die verdere europese integratie bepleiten. Elk tegengeluid wordt afgedaan als populisme.

Je krijgt steeds meer het gevoel dat je in de DDR woont en dat je nieuws wordt voorgeschoteld wat niets met de werkelijkheid te maken heeft. Zoals gisteren weer een econome bij Nieuwsuur die glashard beweerde dat het domme kiezersvolk niet genoeg instemt met de drang tot verdere europese integratie omdat het domme kiezersvolk niet goed genoeg is opgevoed door de politici, die een te weinig actieve pro-Europa houding uitstralen. Hoe krijg je het uit je bek. Hoe kan het dat dit soort uitspraken bij Nieuwsuur niet worden tegen gesproken, maar zelfs aangemoedigd.

Maar, zeker, in België is de situatie nog erger. Het anti-ESM standpunt van het Vlaams Belang krijgt nauwelijks aandacht in de media. Ik vond er althans maar een enkel bericht over in een krant. Je moet er echt naar zoeken op de website van het Vlaams belang. Dat komt toch aardig in de buurt van de staatscensuur. Sterker nog, al in een vroeg stadium werd de invoering van het ESM voor de Vlamingen al als een vaststaand feit gebracht. Alsof er helemaal geen discussie meer over nodig was. Alleen hier en daar op de opiniepagina's tref je nog een beargumenteerd tegengeluid aan. En af en toe is er dan nog een nauwelijks bekeken Youtube filmpje. Arm België. In zoveel onwetendheid levend, moeten ze ook daar straks in de buidel tasten voor idealen die de hunne niet zijn, en waarover ze voortaan niets meer te zeggen hebben.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... aanvechten
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ook Vlaams Belang gaat ESM juridisch aanvechten

Bericht door King George »

Europeanen aller landen: Verenigt u!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Ariel »

‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bart Debie, ex-adviseur van Filip Dewinter, speelde drie jaar lang gegevens door aan Staatsveiligheid.

BRUSSEL - De Belgische Staatsveiligheid heeft jarenlang een ‘mol' gehad binnen de top van het Vlaams Belang. Dat zegt Bart Debie, ex-politiecommissaris en gewezen veiligheidsadviseur van partijkopstuk Filip Dewinter. ‘Ik was drie jaar lang haar informant.'

‘Wat ze met andere politici doen, weet ik niet. Maar de Staatsveiligheid heeft Vlaams Belang jarenlang met héél véél aandacht gevolgd. En ik kan het weten, want ik was er zelf bij betrokken.' Bart Debie (38) was eigenlijk van plan zijn werk als informant voor de Staatsveiligheid voor altijd geheim te houden. Maar na de uitspraken van minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) vorige week dat de Staatsveiligheid ‘zich niet bezighoudt met het bespioneren van parlementsleden' doorbreekt hij het stilzwijgen. Turtelboom deed haar uitspraken nadat twee rapporten van de Staatsveiligheid waren uitgelekt. Daarin werden een hele resem politici genoemd die gecontacteerd waren door sekten zoals Scientology. Turtelboom zei dat de Staatsveiligheid geen dossiers bijhoudt van parlementsleden.

‘Van Vlaams Belang alleszins wel', zegt Debie. ‘In 2007 hebben ze me ingelijfd als informant. Tot mijn ontslag bij de partij in 2010 heb ik bijna elke maand op zijn minst één ontmoeting gehad met mijn vaste begeleider bij de inlichtingendienst.'

Debie was jarenlang een sleutelfiguur bij Vlaams Belang. Hij is een voormalige commissaris van de Antwerpse politie die bekend werd met zijn harde aanpak van de criminaliteit op het Falconplein. Maar in 2003 kwam hij in opspraak na een gewelddadig verhoor van vijf Turkse arrestanten. Hij werd geschorst, nam later ontslag en werd in 2007 veroordeeld voor buitensporig geweld en vervalsing van pv's. Filip Dewinter bood een vangnet: in 2004 lijfde hij Debie in als veiligheidsadviseur.

‘Voor alle duidelijkheid: het contact met de Staatsveiligheid is er op mijn initiatief gekomen', zegt Debie. ‘Ik had het al langer moeilijk met bepaalde praktijken binnen de partij. De directe aanleiding was een stunt die Filip Dewinter wilde opvoeren. Ten tijde van de rellen in Brussel, waar met een kalasjnikov-geweer op de politie was geschoten, riep Dewinter me bij zich: ‘‘Bart, kun jij via je contacten een aantal kalasjnikovs kopen?'' Hij wilde die op een persconferentie presenteren. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat niet zag zitten, omdat het om strafbare feiten ging. En ik had al een strafblad, door die affaire in Antwerpen. Toen heb ik contact gezocht met de Staatsveiligheid. Deels om mezelf wat in te dekken, deels omdat ik dat soort praktijken binnen de partij kotsbeu was.'

Film van Louis De Funès

Een paar dagen nadat hij contact had gezocht, kreeg Debie telefoon van iemand die zich voorstelde als commissaris bij de Staatsveiligheid. ‘Hij vroeg me om naar een plaats in Vilvoorde te komen. Toen ik daar aankwam, kreeg ik opnieuw telefoon. Ik moest naar een nieuw adres komen. En dat spelletje herhaalde zich. Ik had het gevoel dat ik in een film van Louis De Funès terechtgekomen was. Uiteindelijk ben ik in een hotel beland, waar die geheim agent een kamertje had gehuurd. Ik heb mijn verhaal gedaan over de kalasjnikovs. Een paar weken na de eerste ontmoeting kreeg ik opnieuw telefoon. Ik moest opnieuw naar een hotel komen. Dat werd de vaste werkwijze.'

Vanaf de tweede ontmoeting begon de Staatsveiligheid wél gerichte vragen te stellen.

‘Over de contacten van Filip Dewinter en over de financiers van de partij', zegt Debie. ‘Ze wilden weten welke zakenlui de partij sponsorden, wie er deelnam aan de fundraising dinners die Dewinter organiseerde. Ik was voor hen natuurlijk een interessante bron, want ik liep vaak met de gsm van Filip op zak en ik had ook toegang tot zijn e-mails. Ik moet wel zeggen dat die man zeer correct en professioneel was. In het privéleven van Dewinter was hij niet geïnteresseerd. Het was hem te doen om de geldstromen en de contacten. Ik heb hem daar hopen documenten en informatie over bezorgd.'

De Staatsveiligheid had ook veel interesse voor een mysterieuze Amerikaan die in de jaren 2006-2007 contact opnam met Dewinter, zegt Debie. ‘Hij noemde zich Bjorn Larssen en hij presenteerde zich als ceo van Lean Industries, een IT-bedrijf in Canada. Die man wilde in heel Europa anti-islambewegingen op poten zetten en daarvoor had hij veel geld over. Over hem wilden ze alles weten.'

Geld kreeg Debie niet voor zijn informantenwerk. ‘Ik heb wel ooit een goede fles wijn gekregen', zegt hij. ‘En ik heb één keer een wederdienst gevraagd. Ik wilde achterhalen of ik al in aanmerking kwam voor het wissen van mijn strafblad. Ik vreesde dat mijn dossier helemaal onder aan de stapel zou komen te liggen en dat ik voor altijd achtervolgd zou worden door die affaire van tien jaar geleden Dat heeft die agent voor me uitgezocht en mijn advocaat is nu bezig met die procedure.'

Debie was jaren erg close met Dewinter en noemde hem in een interview ooit ‘een vriend voor het leven'. Maar hij vindt niet dat hij verraad heeft gepleegd door te gaan praten met de Staatsveiligheid. ‘Filip heeft me inderdaad opgevangen en daar zal ik hem altijd dankbaar voor blijven', zegt Debie. ‘Maar hij heeft me ook laten vallen, naar aanleiding van die zogezegde Facebookrel rond Marie-Rose Morel in 2010 (Debie werd toen uit de partij gezet omdat hij zich op Facebook vrolijk had gemaakt over de fel verslechterde gezondheidstoestand van Morel) .'

Alain Winants, het hoofd van de Staatsveiligheid, wil niet reageren op het verhaal van Debie. ‘Ik ga daar geen enkele verklaring over afleggen', zegt hij.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 0_00465064
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Manon »

De Staatsveiligheid had ook veel interesse voor een mysterieuze Amerikaan die in de jaren 2006-2007 contact opnam met Dewinter, zegt Debie. ‘Hij noemde zich Bjorn Larssen en hij presenteerde zich als ceo van Lean Industries, een IT-bedrijf in Canada. Die man wilde in heel Europa anti-islambewegingen op poten zetten en daarvoor had hij veel geld over. Over hem wilden ze alles weten.'
tja, dat is natuurlijk een groot probleem voor de staatsveiligheid!

Heel die rel over Marie Rose is werkelijk opgezet. Ik heb de originele tekst gezien en dat kon echt wel best gaan over de verkregen uitbatingsvergunning (waar ze voordien al over bezig waren).
Enkel het nieuwe lief van MRM haar ex-man had er eerst een "héhé" bijgezet en nadien terug verwijderd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door naar boven »

Geld kreeg Debie niet voor zijn informantenwerk. ‘Ik heb wel ooit een goede fles wijn gekregen', zegt hij.
De man is dus behalve een verrader ook nog een onnozele onderhandelaar.
‘En ik heb één keer een wederdienst gevraagd. Ik wilde achterhalen of ik al in aanmerking kwam voor het wissen van mijn strafblad. Ik vreesde dat mijn dossier helemaal onder aan de stapel zou komen te liggen en dat ik voor altijd achtervolgd zou worden door die affaire van tien jaar geleden Dat heeft die agent voor me uitgezocht en mijn advocaat is nu bezig met die procedure.'
Met als resultaat dat die smet van tien jaar geleden nu aangevuld is met een gloednieuwe.
Want volgens Alain Winants van de Staatsveiligheid is Debie strafbaar: 'Ik kan niet spreken over onze eventuele bronnen, dat zou een misdrijf zijn. Maar als Debie een informant zou zijn, is dat ook voor hem een misdrijf om dat bekend te maken.'
Staatsveiligheid ontkent schaduwen van Dewinter
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Ariel »

Niemand vertrouwd die Bart Debie meer, dus kan hij zijn carriere vergeten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door King George »

Wat betreft broodchantage en beroepsverboden rondom onafhankelijke volksvertegenwoordigers niets nieuws onder de zon.

Vraag is echter waarom de inlichtingendienst en Bart Debie er maar gewoon mee weg kunnen komen!

Ruikt u ook al de stank van ook maar het lichten van een tipje van de sluier van de doofpot die stinkt als een beerput..?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Danube »

Veel ophef over niks: het Vlaams Belang speelt, net zoals de PVV, geen enkele politieke rol van betekenis meer. Geleuter in de politieke marge dus.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Manon »

ja, hij heeft zich nu langs twee kanten vastgezet.

Wat ooit een veelbelovende supercop was is verworden tot een paria en verrader.

Ik las dat hij "mol" werd om zijn strafblad terug proper te krijgen, maar toen was hij wel al een paar jaar veiligheidsexpert bij het VB.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Mahalingam »

Was hij een spion of was hij meer? Een agent-provocateur bijvoorbeeld. De meningen lopen uiteen. Zo is hier een bedankbrief aan Bart:

ICLA Thanks Bart Debie For His Invaluable Assistance
The International Civil Liberties Alliance (ICLA) held its first major event in the European Parliament on 18 October 2007. We gained access to this important venue thanks to the sponsorship of Vlaams Belang, a political party that is well represented in both the European and Belgian parliaments. The conference would not have been possible without the tireless efforts on the ground inBrussels of former commissioner ofAntwerp police Bart Debie. His efforts were significant and indeed invaluable on both 18 October and on the second day of the conference that took place in the Flemish Parliament.

It was therefore with amusement that this morning we read in the Belgian Newspaper De Standaard that Bart was actually a mole within Vlaams Belang working for Belgian State Security in 2007. We would like use the public revelation of this information as an opportunity to thank him for his work for our organization.

We coordinated closely with Debie for a few months prior to the conference and then again on the two days of the conference itself. We developed an excellent working relationship with him, and those who worked with him found him practical, helpful, and entirely professional.

In our view, his work for the security services did not conflict in any way with his efforts on our behalf. Indeed having such connections probably enhanced his ability to help us with our work. We are grateful for any help that the Belgian state gave to us via Debie to make our event the success that it turned out to be. Doors were undoubtedly opened on our behalf. Through Debie, the Belgian state helped our conference run efficiently and helped us overcome our own inexperience at that time in organising these kinds of events. We hope that many of the policy ideas that we developed at the conference are of use to the Belgian government.
Spoiler! :
Our organisation would probably never have got off the ground if that event had been a failure. Every year since we have had an annual conference in various European countries. We returned to the European Parliament for the second time for another successful conference, with a larger attendance, in 2012.

It was at the 2012 conference that we launched an initiative called the Brussels Declaration To Safeguard Individual Liberties And Human Rights. This is an important human rights document that asks governments to be accountable to the United Nations Universal Declaration of Human Rights.

The 2007 conference that Bart helped us with was also the catalyst for our becoming involved in our regular work at the Organisation for Security and Cooperation in Europe (OSCE) meetings that take place inVienna andWarsaw. While at the OSCE we have made important interventions about women’s rights, civil liberties, and human rights in general. Our work educating policy-makers and the general public on the threat of shariah doctrine to human rights and civil liberties continues to expand, and to become both more professional and more effective.

We are gratified that Vlaams Belang, the Belgian State Intelligence, and the civil liberties movement opposing shariah doctrine can agree on at least one thing: the good nature and competence of Bart Debie. And again thanks to Mr Debie and the Belgian Government for their help and assistance in moving a fledgling citizen’s movement concerned about Islamisation, into the mainstream of political discourse on civil liberties and human rights.
http://www.libertiesalliance.org/2013/0 ... istance-2/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Mahalingam »

En de zaak rolt verder. Nu wordt gevraagd of het hoofd van Minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) op het spreekwoordelijke hakblok gelegd mag worden.
Zij gaat over Staatsveiligheid en is dus politiek verantwoordelijk. Waarvoor?
"We hebben meneer Dewinter nooit geschaduwd of gescreend", beweerde Alain Winants maandag bij hoog en bij laag, als reactie op de getuigenis van ex-politiechef en ex-VB'er Bart Debie. Debie kwam er gisteren mee naar buiten dat hij de mol was binnen Vlaams Belang die informatie doorspeelde naar Staatsveiligheid.[...]
Winants stelde maandag dat Staatsveiligheid niet geïnteresseerd is in individuele politici vanuit hun functie, maar wel bij "eventuele contacten met extremistische groeperingen in het buitenland of met groeperingen die fondsen trachten te verzamelen om anti-islamcampagnes op te zetten."
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... gheid.aspx
Ik geloof de man. Schaduwen en zo, daar zijn aparte diensten voor. Staatsveiligheid krijgt de resultaten. Maar iedere politicus die dingen zegt waardoor Boze Moslims ontstaan, wordt in de gaten gehouden. Daar twijfel in niet aan.
maar nu komt het: "Na de biecht van Bart Debie over zijn spionage bij Vlaams Belang haastte de chef van de Staatsveiligheid, Alain Winants, zich om te zeggen dat er geen dossier-Dewinter bestaat."
Dat is onzin. Een leugen. Het zou getuigen van een ernstige incompetentie en plichtsverzuim van de Dienst om geen dossier te hebben.
En dan komt de RTBF TV ploeg bij de chef Staatsveiligheid en wat zien ze? Het dossier ligt op zijn tafel. Foto:

Afbeelding
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/polit ... ier_Belang

... groeperingen die fondsen trachten te verzamelen om anti-islamcampagnes op te zetten.
Hier kom ik zo direct op terug.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door Mahalingam »

De Staatsveiligheid had ook veel interesse voor een mysterieuze Amerikaan die in de jaren 2006-2007 contact opnam met Dewinter, zegt Debie. ‘Hij noemde zich Bjorn Larssen en hij presenteerde zich als ceo van Lean Industries, een IT-bedrijf in Canada. Die man wilde in heel Europa anti-islambewegingen op poten zetten en daarvoor had hij veel geld over. Over hem wilden ze alles weten.'
Daar slaat die opmerking: "... groeperingen die fondsen trachten te verzamelen om anti-islamcampagnes op te zetten." op.

Zou de antifa en heel Palli-links zich hier op storten? Het past zo in hun denkraam: een mysterieuze Amerikaan, rijk en dus kapitalist (en misschien wel Jood?) die met geld groepen zoals VB, PVV, de Pro-Duitsland groepen, de EDL in de anti-islam richting sturen.
Allemaal zijn ze een soort fellow-travellers, lakeien of betaalde huurlingen van het zionisme en de neo-con .
Al die groepen zouden aan het normale politieke gebeuren mee kunnen doen als ze dat anti-islam gedoe (waar ze voor betaald worden) zouden stoppen.
En voor links wordt de vraag nu: hoe staat het met de N-VA? In hoeverre is die betaald en geïnfiltreerd door de anti-socialisten en de anti-islamisten?
En ik vraag me af in hoeverre de N-VA geïnfilteerd is met spionnen en agent-provocateurs van de Staatsveiligheid.

Ik verwacht van Danube dat hij ons kan vertellen hoe we ernaar moeten kijken met de zuiver linkse bril op.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: ‘Ik was de mol binnen Vlaams Belang'

Bericht door pd7835 »

De staatsveiligheid zou zich beter zorgen maken over de islam van 'profeet' mohammed die hier nog niet zo lang geleden is binnengewaaid, met alle negatieve gevolgen vandien voor onze samenleving. Onbegrijpelijk dat sommigen zich vandaag de dag nog steeds afvragen hoe het komt dat de integratie mislukt is en daar dan bovenop nog domweg de schuld voor op de autochtoon blijven steken. :sheik:
I've known this for a long time. It's just so much easier for guilt laden lefties in our schools, universities, media etc, to put all the blame on us 'wicked' Europeans - most of the kids coming out of our schools today are totally brainwashed. islam is a cruel, nasty religion that should be treated with contempt by any civilised human being
viewtopic.php?f=34&t=16857
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Vlaams Belang zet vliegenmepper in tegen Di Rupo

Bericht door Ariel »

:razz: Oh, dear...Daar is geen woord Frans bij.
Vlaams Belang zet vliegenmepper in tegen Di Rupo

Afbeelding

Een vijfhondertal grote affiches langs de wegen maakt het duidelijk: Elio Di Rupo is een lastige bromvlieg die moet worden platgemept. Daarvoor gaat Vlaams Belang zelfs vliegenmeppers uitdelen. Dat schrijft dSAvond.

Nog tot de sperperiode begint op 25 februari, hebben partijen de kans om met grote affiches hun kiezers te overtuigen. Vlaams Belang begint er nu al aan.

De affiche toont premier Di Rupo als een bromvlieg, een vliegenmepper vervolledigt de tekening. De slogan is duidelijk: geef er een lap op.

Aan dSAvond maakt partijkopstuk Dewinter duidelijk dat voor zijn partij Di Rupo de Vlaamse volksvijand nummer één is en blijft. Net zoals de N-VA ook steevast campagne voert tegen de ‘belastingregering van Di Rupo’.

Maar Dewinter vindt dat de N-VA niet ver genoeg gaat. ‘Ik stel vast dat de N-VA de strijd tegen Di Rupo op een lager pitje zet. De partij gaat niet voluit. Vergeet ook niet dat De Wever het premierschap heeft aangeboden aan Di Rupo destijds. En dat hij nog heel lang met Di Rupo heeft onderhandeld.’

Het blijft overigens niet bij affiches. Vlaams Belang wil op markten, in stations, aan bedrijfspoorten gratis vliegenmeppers uitdelen. Ook al beseft de partij dat de winter niet bepaald het seizoen van de vliegenjacht is.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131105_00824879
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Vlaams Belang zet vliegenmepper in tegen Di Rupo

Bericht door Schepsel! »

Mooi [icon_lol.gif]
(^v^)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaams Belang zet vliegenmepper in tegen Di Rupo

Bericht door mercator »

Schepsel! schreef:Mooi [icon_lol.gif]
Vind ik niet hoor:
Afbeelding
Maar ja, ik ben dan ook geen homo zoals Di Rupo.
Let op het rode socialistische broekje.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Manon »

Antwerpse Syriëstrijdster roept op om Filip Dewinter te vermoorden

Filip Dewinter dient klacht in bij Antwerpse politie wegens doodsbedreigingen

Filip Dewinter bevestigt het bericht in de krant Het Laatste Nieuws dat eergisteren doodsbedreigingen vanuit Syrië tegen hem werden geuit. De in Syrië strijdende Antwerpse moslim-extremiste Umm Haniefa Al Belgikiya lanceerde via Facebook volgende oproep:

“…Laat er een MOHAMED B (moordenaar van Theo Van Gogh nvd) onder jullie opstaan die afhandelt met dit varken , zoals onze broeder heeft afgehandeld met het zwijn Van Gogh...

Moge Allah onze ogen verlichten met de afslachting van deze khanzeer”

Umm Haniefa Al Belgikiya is de vrouw van de voormalige lijfwacht van Sharia4Belgium-boegbeeld Abu Imram die al geruime tijd in Raqqah in het noorden van Syrië verblijft.

Filip Dewinter heeft gisteren de politie op de hoogte gebracht van de doodsbedreigingen. De Antwerpse politie heeft terzake een proces-verbaal opgesteld en onderzoekt de feiten.

Filip Dewinter laat zich in ieder geval niet de mond snoeren door de vele klachten en bedreigingen tegen zijn persoon. Filip Dewinter: “Al deze klachten, bedreigingen en erger zijn slechts pogingen om mij te intimideren en te chanteren. Ik laat mij door niemand monddood maken. De radicale islam wil iedere vorm van kritiek de kop indrukken door iedereen die islamkritisch is af te dreigen en angst aan te jangen.”

Wim Van Osselaer
Perswoordvoerder
http://www.vlaamsbelang.org/persberichten/2240


Wie had zulke dingen kunnen denken voordat Pim Fortuyn werd vermoord?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Allez hopla!

Bericht door Ariel »

circe schreef:
Wie had zulke dingen kunnen denken voordat Pim Fortuyn werd vermoord?
Weinig mensen vermoed ik. Maar heeft Filip Dewinter bescherming net zoals Geert Wilders?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Allez hopla!

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Maar heeft Filip Dewinter bescherming net zoals Geert Wilders?
Nee, helemaal niks. De Winter loopt met vrouw en kinderen gewoon te shoppen in de straten van Antwerpen. Ik heb daar 2 bedenkingen bij:
-De moslims hebben blijkbaar een soort schrik/respect voor Dewinter, ze hadden hem al jaaren te pakken kunnen nemen.
-Dewinter beseft heel goed dat hij de Belgische justitie en politie niet kan vertrouwen en zal er dus geen beroep op doen. Decennia lang is Antwerpen in linkse handen geweest, politie staat helemaal aan de kant van de moslimcriminelen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Allez hopla!

Bericht door Ali Yas »

De Winter heeft een probleem dat zal niet worden opgelost. En dat probleem heeft potentieel iedereen die in het openbaar iets onvriendelijks over de islam wil zeggen. We zullen ermee moeten leven: de politie kan onmogelijk alle doodsbedreigingen van overal ter wereld met strafvervolging beantwoorden. Wat we wél kunnen doen, en dat moet zelfs, om de enkeling te beschermen, is en masse doen wat De Winter doet. "Wij zijn allemaal Winters" zou een uitstekende tegenactie zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie