De gevaren van vaccins

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 12:27 pm
Een Covid vaccinatie is niet nutteloos en niet gevaarlijker dan elke ander vaccin.
Ik zal je laten zien hoe veilig die vaccins zijn! Aangezien ik rekening houd met bepaalde gevoeligheden zal ik voornamelijk de links plaatsen en een stukje in de spoiler. Voor wie het te schokkend is? Vooral niet lezen!
Nederlanders sterven bij bosjes na coronavaccin: ‘Hang dit niet aan de grote klok’

10 maart 2021

In woonzorgcentrum Huis ter Wijck in Beverwijk zijn in een maand tijd 26 bewoners overleden. Dat gebeurde vlak nadat ze het coronavaccin hadden gekregen. Het was één van de zwartste maanden uit de geschiedenis, schrijft het Noordhollands Dagblad. Een woordvoerder zegt: “Het kwam als een verrassing na de eerste vaccinatieronde. Veel bewoners zijn helaas overleden.”
Spoiler! :
Een oud-medewerker laat aan NineForNews weten dat ze het verzorgingstehuis nog gewaarschuwd heeft, maar ze kreeg te horen dat ‘wij ons als organisatie nu eenmaal te houden hebben aan de richtlijnen van de overheid’.

Dit soort berichten zie je bijna dagelijks langskomen. Medewerkers houden hun kaken stijf op elkaar. Autoriteiten zeggen dat er geen sprake is van een link. En we gaan weer over tot de orde van de dag. Vaccinmakers zijn er toch om ons te beschermen tegen dit virus?

In dit verband doet Tweede Kamerlid Leonie Sazias vandaag een interessante uitspraak in De Telegraaf. “Die farmaceuten zijn gewoon schoften. Ze willen zoveel mogelijk geld verdienen over de ruggen van mensen die ziek zijn.”

De verhalen sijpelen naar buiten
Wat doe je als blijkt dat een product waar je zoveel mogelijk aan wilt verdienen allerlei nare bijwerkingen heeft? Dan zorg je dat iedereen zijn mond houdt. Via diverse kanalen sijpelen de verhalen toch langzaam maar zeker naar buiten.

Jurist Isa Kriens, ook wel bekend als De Kleine Activist, plaatste op Instagram een verhaal over mensen die sterven na de coronaprik. “Ik lees en zie te veel berichten over oudere mensen die overlijden vlak na de injectie. Te veel,” schreef ze.

Haar inbox stroomde vervolgens over. Hieronder een kleine greep uit de talloze berichten die ze ontving:

“Bij mijn oma in het verzorgingstehuis twee mannen overleden met alleen een lichamelijke beperking. Beiden de prik op 25 januari gehad en overleden in de nacht van 30 op 31 januari. Verder geen onderzoek. ‘Toeval’.”

“Bij ons in het verpleeghuis ook. Zeven doden na eerste prik!!”

“Klopt helemaal dit! Bij ons in het tehuis ook zes overleden na de eerste prik en drie met spoed opgenomen. Het wordt ons op het hart gedrukt dit niet aan de grote klok te hangen bij familie en vrienden. Welcome to this toxic world!

“Mijn oudtante van 96 was ok in het verzorgingstehuis, had wel een zwak hart. Ze kreeg de eerste prik met belofte op een langer leven. Twee dagen later doodziek. Dokter zei in eerste instantie dat het niet door de prik kwam, maar kwam daar later op terug. Anderhalve week later stierf ze.”

“Mijn vader van 92 ook, werd na drie dagen ziek en na twee weken overleden.”

“Ik werk op een huisartsenpost en je verhaal klopt. Het is ongelofelijk hoeveel mensen na het vaccin, ondanks dat ze al corona hebben gehad, ineens onderuit gaan. Het wordt toegeschreven aan onderliggend lijden.”

“Mijn oudtante van 95 is binnen een paar weken na haar eerste prik overleden. Wie het in zijn hoofd haalt een dame van 95 met een zwak hart te vaccineren? Ik kan er niet bij… Ik hou mijn hart vast voor mijn opa en oma van 75 jaar… Die zijn ook van plan het te nemen.”

“De moeder van mijn vriend is gevaccineerd. In de 80 was ze. Zij was al behoorlijk zwak en had enorm veel kwalen. We hebben allemaal geprobeerd om het uit zijn hoofd te praten, maar hij gelooft er gewoon zo erg in door de NOS. Twee dagen na de prik is zijn moeder overleden. Nu voelt mijn vriend zich erg schuldig, naast de rouw. Wie laat nou iemand die al zo zwak is vaccineren? Daar zou een arts toch tegen moeten zijn?!”

“Bij mijn zus op het werk is ook kort na het vaccineren een cliënt overleden. En mocht niet naar buiten worden [gebracht].”

Volgens het Lareb zijn er tot nu 87 meldingen van overlijden na vaccinatie met coronavaccins, maar als je al deze verhalen zo leest, kun je eigenlijk niet anders dan concluderen dat het aantal sterfgevallen in werkelijkheid nog veel hoger ligt.
Klokkenluider: 25% bewoners Duits verzorgingstehuis sterft na Pfizer-vaccin
De video toont hoe drie of vier mensen, waaronder een soldaat in uniform, de bejaarden vaccineren, in veel gevallen met geweld. Te zien is hoe sommige mensen zich verzetten tegen de prik, maar toch worden gevaccineerd.
Meer dan 100 sterfgevallen na coronavaccin in Noorwegen, speciale onderzoeksgroep gevormd

Outbreak of DEATH occurs at Canadian nursing home following mass vaccination of patients and staff

More than 1,170 people have died after coronavirus vaccines in the U.S. alone (so far)

En deze Poolse arts stierf vrij snel na zijn vaccinatie waarbij hij openlijk de spot dreef met antivaxxers en ‘anticoviders’.

Doctor Mocks Anti-Vaxxers While Getting Experimental COVID Jab – Dies Days Later (Video)

En deze Australische minister gaat gelijk onderuit, één dag na zijn vaccinatie. Hij schijnt het overleefd te hebben.

Health Minister in critical condition just one day after receiving Covid Vaccine

Eigenlijk zouden die vaccins op dezelfde manier beoordeeld moeten worden als een gewoon product. Kritische consumenten gaan niet alleen maar af op een reclameverhaal van een fabrikant maar kijken bijvoorbeeld ook naar beoordelingen en testen van consumentenorganisaties. Een kritische beoordeling door onafhankelijke organisaties lijkt met die vaccins volledig afwezig te zijn. Ik zou daarom de volgende checklist in overweging willen geven voor je besluit je te laten vaccineren.

Afbeelding

Denk na voor je beslist! Het is eigenlijk ook te zot voor woorden dat de inhoud van die vaccins ook staatsgeheim zijn. Waarom mogen we dat niet weten? En ook het laatst punt in dat lijstje is idioot. Je mag niet zelf je vaccin uitkiezen. Stel dat ik me ooit zou laten vaccineren dan wil ik zeggenschap hebben bij het uitkiezen van de vaccins en zeker weten of het veilig is. In dat geval zou ik het vaccin Regeneron prefereren dat in Amerika onder Trump ontwikkeld is. Maar ja, als je niet mag kiezen...

Die vaccins moeten door onafhankelijke instanties (dus zonder subsidies) onderzocht, met name op gevaarlijke bijwerkingen. Ik heb geen boodschap aan die WC-eend verhalen van die fabrikanten. Natuurlijk gaan ze hun eigen producten aanprijzen. Ook in de Telegraaf las ik zulke reclamepraat wat hier gepost is. Maar als er dan wel zo’n onafhankelijk onderzoek komt wordt je opeens weggezet als complotgekkie, wappie en zelfs extreemrechts. Alsof die reclamepraat van de farmaceuten betrouwbaarder zou zijn. Wat mankeert er aan onafhankelijk onderzoek!!!! Dat doen we toch ook bij andere producten? :x
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Je reageert weer knap agressief Pilgrim. Calm down. Denk om je bloeddruk. Ik heb geen zin om zo met je in discussie te gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

En dan even dit:

Een groep van twaalf topwetenschappers uit diverse landen dringt bij EU en EMA aan op intrekken toestemming Covid vaccins.
Urgent Open Letter from Doctors and Scientists to the European Medicines Agency regarding COVID-19 Vaccine Safety Concerns

FOR THE URGENT PERSONAL ATTENTION OF: EMER COOKE, EXECUTIVE DIRECTOR OF THE EUROPEAN MEDICINES AGENCY

As physicians and scientists, we are supportive in principle of the use of new medical interventions which are appropriately developed and deployed, having obtained informed consent from the patient. This stance encompasses vaccines in the same way as therapeutics.

We note that a wide range of side effects is being reported following vaccination of previously healthy younger individuals with the gene-based COVID-19 vaccines. Moreover, there have been numerous media reports from around the world of care homes being struck by COVID-19 within days of vaccination of residents. While we recognise that these occurrences might, every one of them, have been unfortunate coincidences, we are concerned that there has been and there continues to be inadequate scrutiny of the possible causes of illness or death under these circumstances, and especially so in the absence of post-mortems examinations.

In particular, we question whether cardinal issues regarding the safety of the vaccines were adequately addressed prior to their approval by the European Medicines Agency (EMA).

https://doctors4covidethics.medium.com/ ... e17c311595
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Pilgrim, nog even. Maak je niet druk jongen. JIJ HOEFT GEEN VACCINATIE, en maak je niet druk om al die oude mensen. Jij maakte je namelijk ook niet druk over al de patienten die stierven aan corona.
Ouwe mensen, weet je nog wel. Die 15.000 corona doden tellen niet mee. Nee, de doden die na hun eerste vaccinatie sterven. Die tellen. En dat komt omdat jij uit angst niet in het corona virus geloofd.

Dus stop met dat hypocrite geroep van je. Nu ineens zijn de levens van oude mensen wel belangrijk voor je.

Wie is hier bang? Volgens mij ben jij hier degene die bang is. Bang voor corona, en bang voor de vaccinatie.

Jij bent een leek, Jij hebt geen medische kennis, en jij bazuint willekeurig van het internet geplukte dingen rond. Artikelen die jouw straatje passen. Jij zou daar mee eens moeten stoppen, maar dat kan je niet, omdat corona, zielig genoeg, een obsessie voor je geworden is. Het eet je van binnen op. En dat is heel ongezond.

En als jij het toch eens had over mensen die stierven aan corona, dan stierven ze volgens jou niet aan corona, maar aan een onderliggend aandoening, zoals hoge bloeddruk, diabetes, astma. Dat soort zaken.

Gezien mijn leeftijd ken ik genoeg mensen met die aandoeningen, en die mensen leven een vrolijk leven. Ze slikken dagelijkse een pilletje en kunnen nog heel erg lang genieten van het aardse bestaan.

Dus waar stierven die 15.000 corona doden aan. Aan corona. Dat is erg genoeg , en als je dat ontkend, dan is dat een belediging voor alle nabestaande van die overledene.

En wat betreft de vaccinaties, we zien dank zij deze vaccinaties een spectaculaire daling in het aantal corona slachtoffers ! We zijn in Nederland begonnen met het vaccineren van de oudste bewoners en hop hop, ineens vinden we die een stuk minder snel op de intensive care of als dodelijk slachtoffer terug.

Gek hé. Maar daar heb jij geen boodschap aan. Jij hebt oude mensen nodig die sterven aan de vaccinatie. Of dat verhaal nou waar is of niet.

Als jij over die doden leest, dan ben jij pas gelukkig, "want zie je dat ik gelijk heb" Je kent niet eens de achtergrond van wat er in dat verzorgingshuis gebeurd is. Dus....Schoenmaker blijf bij je leest.

Kappen Pilgrim. En anders ga je maar een verplicht long weekend met vakantie. Dan kan je tot rust komen.

Ik heb het weer gehad met je. Mijn geduld is weer op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door xplosive »

Stel dat een heleboel kwetsbare mensen worden "doodgespoten". Je zult dan zien dat er daarna ineens veel minder van dat soort mensen op de intensive care terecht komen. Doden hoeven immers niet meer behandeld te worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
zo mar 14, 2021 5:21 am
Stel dat een heleboel kwetsbare mensen worden "doodgespoten".
Er worden geen kwetsbare mensen bewust doodgespoten. Dat idee heeft zich genesteld in jullie hoofd.
Wereldwijd zijn er al miljoenen mensen gevaccineerd, en er zijn door de vaccinaties fors minder besmetingen. .
Fors minder coronabesmettingen in verpleeghuizen

In verpleeghuizen in Zeeland zijn er de afgelopen week elf coronabesmettingen geconstateerd. Dat is een stuk minder dan vorige week toen de Zeeuwse verpleeg- en verzorgingshuizen 42 besmettingen meldden. Afgelopen week zijn drie cliënten overleden aan de gevolgen van het coronavirus.
Lareb: nieuwe meldingen van overlijden kort na vaccinatie

Het bijwerkingencentrum Lareb Landelijke Registratie Evaluatie Bijwerkingen laat vandaag weten dat het centrum tot op heden 15 meldingen heeft ontvangen van overlijden kort na ontvangst van de coronavaccinaties. Het betreft vijftien ouderen die zijn overleden één tot negen dagen na de vaccinatie. Het Lareb laat in een nieuwsbericht weten dat er geen reden is om aan te nemen dat het vaccineren heeft geleid tot overlijden. Vanzelfsprekend volgt het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu de ontwikkelingen nauwgezet.

Vanzelfsprekend is de veiligheid en gezondheid van de mensen die worden gevaccineerd onze eerste prioriteit. In Nederland beoordelen artsen of een persoon, oud of jong, geschikt is om te worden gevaccineerd, zeker bij kwetsbare en oudere mensen. Ouderdom of een zwakke gezondheid zijn geen reden (contra-indicatie) om niet te vaccineren. Ouderen, met of zonder een zwakke gezondheid, hebben echter wel een sterk verhoogd risico op een ernstig verloop van COVID-19. Om die reden adviseert de Gezondsheidsraad om met vaccinatie van ouderen en kwetsbaren te starten. Mensen kunnen, al dan niet in overleg met hun naasten en/of behandelend arts, zelf afwegen of vaccinatie zinvol is, bijvoorbeeld bij een terminale ziekte.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Kent u het islamvirus?

Ik denk het wel. Moslims wereldwijd zijn de blije dragers. Waarom laten zij zich niet vaccineren tegen de historische waanzin waar zij maar niet genoeg van krijgen? Dat is omdat Allah persoonlijk hen heeft gevaccineerd. Ik noem het geïndoctrineerd. Vandaar dat afstand houden geboden is tot moslims. Want de zogenaamde vaccinatiekunst van Allah vormt in feite het eeuwige ziektebeeld in het hoofd van de moslim dat ontstaan is via de besmetting door de historische valse profeet Mohammed.

DAT MOHAMMED NIET DEUGDE EN EEN VALSE PROFEET WAS, BEGRIJPT EEN IEDER MET GEZOND VERSTAND.

Afbeelding

In de wet van Mozes wordt over valse profeten als volgt gesproken:
“Maar als een profeet de euvele moed heeft om in mijn naam iets te zeggen dat ik hem niet heb opgedragen, of om in de naam van andere goden te spreken, dan moet hij ter dood gebracht worden.” (Deuteronomium 18:20)

Heb daarom geen ontzag voor een zelfbenoemde profeet die gedood had moeten worden zoals de historische Mohammed. Hij bleek in staat om de in hem gelovige Arabieren tot op de dag van vandaag te degraderen tot de mislukte mensensoort die opgesloten zit in het bouwvallige huis van de islam. Achterlijkheid en heidens primitivisme zijn twee handen op de ernstig zieke buik van de moslim.

Een moslim is zo dwaas dat hij zich onderwerpt aan de wil van Allah, de knecht van Mohammed, maar in feite de strapatsen van de historische Arabische profeet, pedofiel, psychopaat, sadist, terrorist, op buit beluste vrouwen, oorlogsmisdadiger, als zaligmakend voor de overtuiging van zijn waarheid beschouwt.

Mohammed sprak geen woorden van God, maar uit eigen verzinsels. Hij wist zich niet eens de naam van God (Jêhowáh) te herinneren die 7000 keer in de eerdere boeken van God voorkomt. Allah, de knecht van Mohammed, wordt geacht over kennis te beschikken. In de Bijbel staat dat de aarde aan niets hangt. In de Koran wordt vermeld dat de aarde een uitgestrekt vlak is. Vandaar dat de gelovige dwaas kiest voor de Koran en niet voor de eerdere boeken van God. Koran 78:6 - “Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgespreid vlak?”

Nog meer wetenschapsonzin ontleend aan het mohammedanisme
Koran 27:61"Of wie heeft de aarde in vaste stand gezet en in haar midden rivieren gemaakt en haar van pijlers voorzien en tussen de beide zeeën een scheidsmuur gemaakt?”

Dit soort onzin leest men niet in de bijbel die bestaat uit 1189 hoofdstukken en vijf keer zo dik is als de Koran qua inhoud.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Nederland stopt uit voorzorg twee weken met inenten met AstraZeneca-vaccin

Nederland stopt twee weken uit voorzorg met het inenten met het vaccin van farmaceut AstraZeneca. Dat gebeurt tot en met zondag 28 maart, meldt het ministerie van Volksgezondheid. De afgelopen dagen schortten verschillende landen het toedienen van het vaccin ook al op, vanwege meldingen van trombose na een prik.

Medicijnautoriteit CBG heeft de tijdelijke vaccinatiestop aanbevolen en minister De Jonge (Volksgezondheid) neemt dat advies over. Volgens het ministerie is er dit weekend nieuwe informatie beschikbaar gekomen. Er zijn zes nieuwe meldingen binnengekomen van mogelijke bijwerkingen uit Denemarken en Noorwegen, meldt het ministerie.

Het gaat om ernstige, zeldzame verschijnselen van stolselvorming (trombose) én een verlaagd aantal bloedplaatjes (trombocytopenie) bij volwassenen onder de 50 jaar. Volgens het ministerie zijn in Nederland momenteel geen soortgelijke gevallen bekend. Het CBG zegt dat er vooralsnog geen verband is aangetoond tussen het vaccin en de meldingen uit Denemarken en Noorwegen. Er wordt op dit moment nader onderzoek gedaan.

43.000 afspraken bij GGD's afgezegd
Afspraken die al gemaakt zijn voor inentingen met het AstraZeneca-vaccin worden afgezegd. GGD GHOR Nederland zegt dat 43.000 afspraken moeten worden afgezegd. Deze week zouden 29.000 mensen worden ingeënt bij de GGD's met het AstraZeneca-vaccin en volgende week 14.000.

Mensen die al een afspraak hadden staan, krijgen een sms en worden afgebeld. De GGD's gebruiken het vaccin voor het inenten van de zorgmedewerkers in de langdurige zorg. Ook wordt het vaccin via huisartsen ingezet bij mensen van 60 tot en met 64 jaar, mensen met het syndroom van Down en mensen met morbide obesitas. Ook patienten in de geestelijke gezondheidszorg krijgen het vaccin.

De maatregel heeft geen gevolgen voor geplande inentingen met de vaccins van BioNTech/Pfizer of Moderna.

De Jonge: zekere voor het onzekere
Minister De Jonge zegt dat er over de vaccins "geen enkele twijfel" mag bestaan. "Cruciaal is de vraag of het gaat om klachten ná vaccinatie, of dóór vaccinatie. Ik vind het van groot belang dat de meldingen goed worden onderzocht. We moeten altijd het zekere voor het onzekere nemen, en daarom is het verstandig om nu uit voorzorg even op de pauzeknop te drukken. Ik vaar hierbij volledig op onze experts", zegt hij in een verklaring.

Juist vandaag maakte AstraZeneca bekend dat er geen bewijs is voor een verhoogd risico op bloedproppen bij mensen die met het vaccin zijn ingeënt. Het bedrijf zei dat na het bestuderen van de gegevens van ruim 17 miljoen gevaccineerden in de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk.

Het Europese medicijnagentschap EMA liet eerder ook weten geen aanwijzingen te hebben dat er een verband is tussen het vaccin van AstraZeneca en gevallen van trombose.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Mass Vaccination in a Pandemic - Benefits versus Risks | McMillan Research
First published at 20:48 UTC on March 11th, 2021.



Covid-19 Vaccines Are Weapons Of Mass Destruction And Could Wipe Out The Human Race by Dr. Coleman
First published at 21:23 UTC on March 14th, 2021.


The Human Species Is In Grave Danger
First published at 17:41 UTC on March 17th, 2021.


Laatst gewijzigd door Pilgrim op do apr 01, 2021 11:47 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Duitsland stopt met Covid-19-vaccin van AstraZeneca

Geplaatst op 15 maart 2021

Afbeelding

De vaccinaties met het vaccin van AstraZeneca zijn in Duitsland uit voorzorg in ieder geval tijdelijk stopgezet. De Duitse regering zou daarmee een actuele aanbeveling van het Paul-Ehrlich-Istituut volgen, deelde een woordvoerder van het Duitse ministerie van Gezondheidszaken mee. Na nieuwe meldingen van trombose van de hersenaderen in verband met de vaccinatie in Duitsland en Europa zou het instituut verder onderzoek als noodzakelijk beschouwen. De Europese geneesmiddelenautoriteit EMA zou beslissen “of en hoe de nieuwe inzichten effect hebben op de toelating van het vaccin.”

Eerst had Denemarken besloten om tijdelijk niemand meer met het vaccin van de Brits-Zweedse onderneming in te enten. Als reden werden berichten over zware gevallen van bloedstolsels genoemd. Daarbij werd ook bericht over een mogelijk sterfgeval.

In Italië worden op dit moment drie sterfgevallen in verband met het vaccin AstraZeneca onderzocht. De doodsoorzaken zijn hartinfarct en trombose – ze vonden alle drie de dood in een tijdsbestek van 24 uur tot 12 dagen na de coronavaccinatie met AstraZeneca.

Italië heeft daarom een bepaalde charge van de stof van AstraZeneca uit de circulatie genomen. In Estland, Litouwen, Luxemburg en Letland werden de vaccinaties met de charge eveneens stopgezet.

In Oostenrijk had een gevaccineerde verpleegster trombose gekregen en was tien dagen na de vaccinatie overleden. Minstens twee andere gevaccineerde personen kregen eveneens trombose. Eén persoon kreeg bovendien een longembolie. Zij hadden allemaal het vaccin uit dezelfde charge van AstraZeneca gekregen.

Bron: pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/15 ... trazeneca/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

EMA ziet geen aanwijzingen dat stollingsproblemen komen door vaccin AstraZeneca

Nou gelukkig. En door met vaccineren .

In Duitsland hebben 1.6 miljoen mensen het vaccin gekregen, en er zijn zeven gevallen van trombose geconstateerd. Waarvan 3 met een dodelijke afloop. En ja, als jou dat nou net overkomt is dat erg vervelend. Maar de voordelen van een vaccinatie wegen zwaarder.

En vrouwen die de anticonceptiepil slikken hebben ook een verhoogd risico op hart- en vaatziekten en trombose . Maar daar hoor je niemand over.
Het Europees Agentschap voor Medicijnen (EMA) ziet geen aanwijzingen dat stollingsproblemen komen door de vaccins van AstraZeneca.

Dat meldde EMA-baas Emer Cooke zojuist tijdens een persconferentie. Ze zei erbij dat het onderzoek nog loopt. Een definitieve conclusie wordt donderdag verwacht.

Als je miljoenen mensen vaccineert, is het onvermijdelijk dat sommige mensen kort daarna bepaalde klachten ontwikkelen, legde Cooke uit. „Onze rol is om meldingen daarover snel te onderzoeken en te bepalen: is dit echt een bijwerking van het vaccin, of toeval?” Ze benadrukte dat de complicaties bij slechts „een zeer klein aantal mensen” zijn opgetreden.

In meerdere Europese landen zijn de vaccinaties tijdelijk stopgezet nadat vermeende bijwerkingen optraden bij gevaccineerde personen. Ook in Nederland dreigt daardoor vaccinatievertraging.

’Voordelen vaccinatie wegen zwaarder’
„We moeten eerst alle feiten grondig wetenschappelijk bestuderen, dat zijn we de Europese burgers verschuldigd”, zei Cooke. Ze voegde eraan toe dat het EMA „nog steeds ervan overtuigd is dat de voordelen van vaccinatie zwaarder wegen dan het risico op bijwerkingen.”

Het kabinet besloot de pauze in te lassen op advies van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG). Aanleiding waren enkele meldingen uit Noorwegen en Denemarken over mensen die kort na de prik last kregen van een combinatie van trombose (de vorming van bloedstolsels) én een tekort aan bloedplaatjes.

Vorige week besloten Denemarken, Noorwegen en IJsland al het gebruik van het AstraZeneca-vaccin tijdelijk te staken. Zondagavond deed het Nederlandse kabinet dat ook, maandag volgden onder meer Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. In België zien gezondheidsexperts in de meldingen geen reden om het prikken met AstraZeneca stil te leggen.

’Komt relatief vaak voor’
Bloedstollingsproblemen komen relatief vaak voor, benadrukte de EMA-directeur nog eens. Het is dus op zichzelf niet verwonderlijk dat ook een aantal van de miljoenen mensen die pas zijn gevaccineerd hier last van kunnen krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di mar 16, 2021 4:28 pm
EMA ziet geen aanwijzingen dat stollingsproblemen komen door vaccin AstraZeneca

Nou gelukkig. En door met vaccineren.
Los van EMA is er ook nog zoiets als de eigen verantwoordelijkheid bij het gebruik van het gezonde verstand. Wie graag rond wil lopen of zitten in een luie stoel met oogkleppen op, moet dat vooral niet nalaten. Al ziende blind of . . . doorgaan met vaccineren . . . Ik ben wel zo democratisch liberaal en charismatisch ingesteld dat ik het vaccineren liever overlaat aan het individu zelf. Met eerder doodgaan of langer leven. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het wel aan de linkse Gutmensch-indoctrinatie-wetenschap.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Ik laat maar weer eens een coronascheet. 24 landen hebben het gebruik van AstraZeneca inmiddels opgeschort vanwege de gevaarlijke bijwerkingen.
Strafrechtelijk onderzoek naar AstraZeneca nadat leraar sterft na vaccinatie, maar Italië gaat gewoon door met inenten

Italiaanse officieren van justitie in Sicilië en de regio Piemonte zijn een strafrechtelijk onderzoek gestart naar aanleiding van de dood van een 57 jarige leraar, die slechts enkele uren nadat hij was geïnjecteerd met het AstraZeneca vaccin is gestorven. Al 24 landen hebben het AstraZeneca vaccin tijdelijk opgeschort vanwege vergelijkbare ernstige bijwerkingen en sterfgevallen. In België is een 30 jarige zorgmedewerkster in de eerste nacht nadat ze dit vaccin had gekregen aan één oog blind geworden. Desondanks blijven autoriteiten hardnekkig volhouden dat het allemaal ‘toeval’ is.

In Italië zijn bijna 400.000 AstraZeneca vaccins in beslag genomen na minstens 15 gerapporteerde sterfgevallen en nog eens 22 gevallen van longembolie. Het meest recente slachtoffer is de 57 jarige muziek leraar Sandro Tognatti uit Biella. Op zaterdagmiddag liet hij zich vaccineren, waarna hij vrijwel onmiddellijk hoge koorts kreeg. De volgende morgen trof zijn vrouw hem dood in zijn bed aan.

Afgelopen week meldden tientallen leraren in Italië zich ziek na gevaccineerd te zijn. Scholen moesten zelfs dicht omdat er geen vervangende leraren te vinden waren.

Nederland behoort tot de landen die het ‘chimpansee’ adenovirus vaccin van AstraZeneca tijdelijk in de ijskast lieten staan nadat tal van mensen doodziek werden of stierven door ernstige bloedstollingen. Inmiddels gaan Frankrijk en Italië toch weer door met vaccineren nu EMA directeur Emer Cooke heeft gezegd dat deze situaties ‘niet onverwacht’ zijn, en er ‘geen aanwijzingen zijn dat de vaccinaties deze toestanden hebben veroorzaakt.’ [...]

https://www.xandernieuws.net/algemeen/s ... t-inenten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
wo mar 17, 2021 1:20 pm
Ik laat maar weer eens een coronascheet.
Die scheet stinkt inderdaad behoorlijk. :emm2: We kunnen beter maar even afwachten. Het vaccineren met AstraZeneca-vaccin is tijdelijk gepauzeerd. En die pauze lassen ze in uit voorzorg.

Zeg daar eens wat positiefs over.

Er zijn meer dan 17 miljoen AstraZeneca inentingen gegeven en er zijn wereldwijd nog geen honderd gevallen van klachten bekend.

En sites zoals Xander komt steeds weer met dezelfde slachtoffers aandragen.

Kijk even wat de onschuldige aspirine te weeg kan brengen
Aspirine heeft ook bezwaren. Omdat het medicijn bloedplaatjes minder 'kleverig' maakt, kan er gemakkelijker een inwendige bloeding ontstaan. Vooral maag en darmen zijn daar gevoelig voor. Wie het middel dus dagelijks slikt en een verhoogde kans op bloedingen heeft, krijgt maagbescherming.
En wat denk je van paracetamol
Het slikken van paracetamol is niet helemaal zonder risico. Als je regelmatig te veel binnenkrijgt kan dit uiteindelijk leiden tot een gevaarlijke overdosis, met in het slechtste geval overlijden tot gevolg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
wo mar 17, 2021 1:16 pm
Ik ben wel zo democratisch liberaal en charismatisch ingesteld dat ik het vaccineren liever overlaat aan het individu zelf. [/b]
Ik ook Hans. Vrije keus. Ook jij hoeft geen vaccinatie te halen. Niet doen als je dat niet wil. Je verricht zelfs een goede daad als jij je vaccinatie weigert. Jouw vaccin kan gebruikt worden voor iemand die hem wel graag wil. Dus top. icon_thumbup.gif

Misschien vind jij dat raar, maar er zijn heel veel mensen die wel graag gevaccineerd willen worden. We zijn niet allemaal zoals jij. Die mensen snakken naar hun vrijheid. Die mensen willen graag naar het oude normaal. Normaal winkelen, een terrasje pakken, of uit eten gaan. En die mensen beseffen maar al te goed dat vaccinatie de enige weg is naar een normaal leven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Aspirine heeft ook bezwaren. Omdat het medicijn bloedplaatjes minder 'kleverig' maakt, kan er gemakkelijker een inwendige bloeding ontstaan. Vooral maag en darmen zijn daar gevoelig voor. Wie het middel dus dagelijks slikt en een verhoogde kans op bloedingen heeft, krijgt maagbescherming.
Dagelijks is natuurlijk wel iets anders dan één enkele prik!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
wo mar 17, 2021 2:11 pm
Aspirine heeft ook bezwaren. Omdat het medicijn bloedplaatjes minder 'kleverig' maakt, kan er gemakkelijker een inwendige bloeding ontstaan. Vooral maag en darmen zijn daar gevoelig voor. Wie het middel dus dagelijks slikt en een verhoogde kans op bloedingen heeft, krijgt maagbescherming.
Dagelijks is natuurlijk wel iets anders dan één enkele prik!
Is dat zo? Hoeveel mensen slikken dagelijks niet hun portie aspirine of paracetamol? Best veel kan ik je vertellen, en niemand die daar controle over uitoefent.

En niemand in Nederland ( behalve misschien artsen ) maken zich hier druk over. Ik benoem het maar even.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
zo mar 14, 2021 12:31 pm
xplosive schreef:
zo mar 14, 2021 5:21 am
Stel dat een heleboel kwetsbare mensen worden "doodgespoten".
Er worden geen kwetsbare mensen bewust doodgespoten. Dat idee heeft zich genesteld in jullie hoofd.
Volgens mij Xplosive, heb jij het woord 'bewust', mogelijk bewust niet gebruikt.

Afbeelding

Dat Ariel het woord 'bewust' in haar reactie op Xplosive desalniettemin bewust of onbewust in haar voordeel heeft toegevoegd, heeft alles - denk ik - met haar overtuiging te maken dat wat er onberedeneerd is ingekomen, ook niet meer met redeneren uitgaat. Die overtuiging laat duidelijk een schaduw zien over haar neutrale houding die allang niet meer is wat hij ooit was. Heeft veel weg van het Stockholm syndroom. Maar dan in een nog niet uit de hand gelopen versie. Wat niet is kan nog komen. Als dit zich zo verder ontwikkelt op dit forum, vrees ik voor het ergste. :cry: [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
wo mar 17, 2021 2:46 pm

Volgens mij Xplosive, heb jij het woord 'bewust', mogelijk bewust niet gebruikt.
Inderdaad Hans. Het woord bewust ( opzettelijk ) heb ik gebruikt. Heel goed van jou om op alle slakken zout te leggen. Maar zelfs jij, die mij BEWUST aan het zwart maken is, door o.a rare plaatjes met mijn naam hier te plaatsen, weet vast wel dat ik niet xplosive beschuldig, of dat hij bedoeld heeft dat de regering en artsen bewust mensen aan het vermoorden zijn.

De vaccins zijn beschikbaar om mensen te beschermen, en niet om ze vermoorden. En dat er dingen soms niet goed gaan, is heel vervelend, maar niet te voorkomen.

Daarom schreef ik "jullie" en niet "jij", want er zijn op dit forum inderdaad mannen die van mening zijn dat de levens van mensen door vaccinatie in gevaar gebracht worden omwille van winst. Ik weet niet of xplosive bij die mannen hoort. Maar er zijn mensen hier, die dat idee wel steeds bij andere leden in hun hoofd willen plaatsen, en ook op internet zijn er genoeg sites die de hersenen van lezers met hun valse berichten willen vergiftigen.

Complotdenker die in alles een complot zien, en niet meer rationeel en weloverwogen kunnen nadenken.
Als dit zich zo verder ontwikkelt op dit forum, vrees ik voor het ergste.
Dat gevoel heb ik ook Hans. Het blijkt dat jouw vaak ongezoute, ongenuanceerde mening over alles en en nog wat, wat jou niet aanstaat, de algemeen geldende mening van iedereen op dit forum moet zijn, en dat andere zoals ik, geen recht hebben op een mijn mening.

Ik ben niet submissief genoeg voor Dhr v d Mortel. Ai, ai... :finger: Ik ben niet inschikkelijk, koest, mak en meegaand genoeg voor meneer. Een vrouw die tegenspreekt. :sly7: Hoe durft ze. Het is bijna een islamitisch trekje van je.

Als ik jou was Hans, zou ik dit forum met een bloedgang verlaten. Van dit forum wil je toch geen deel meer van uitmaken? Misschien kan je weer terecht met je verhalen bij Xander, of EJ Bron? Of misschien bij Joop? Of bij Stichting Skepsis ?

:greeting2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Noorse experts: bloedproppen komen door sterke immuunreactie

De bloedproppen na inenting met het vaccin van AstraZeneca zijn wellicht te verklaren doordat het middel een krachtige immuunreactie kan veroorzaken, die vervolgens leidt tot de bloedstolsels. Wetenschappers van het universitair ziekenhuis van Oslo zeggen dat dat de oorzaak is van de meldingen waardoor meerdere landen het gebruik van het vaccin uit voorzorg hebben opgeschort.

De immuunreactie zorgt voor de aanmaak van antilichamen die bloedplaatjes activeren en bloedproppen veroorzaken, verklaarde onderzoeker Pål Andre Holme. Omdat deze antilichamen zich aan de oppervlakte bevinden, worden ze uit de bloedsomloop verwijderd en krijgen de patiënten te maken met een tekort aan bloedplaatjes. "Dit is een reactie die we kennen, maar dan met andere medicijnen als uitlokkende oorzaak", aldus Holme.

In Noorwegen werden afgelopen week drie verpleegkundigen in een ziekenhuis opgenomen nadat ze een combinatie van bloedklonters en een tekort aan bloedplaatjes vertoonden. Een van hen overleed later.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

De EMA zegt:
AstraZeneca-vaccin veilig voor gebruik

Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) geeft groen licht voor het gebruik van het AstraZeneca-vaccin. Dat maakte de Europese toezichthouder donderdag bekend.

Volgens EMA, de Europese geneesmiddelenautoriteit, is het corona-vaccin van AstraZeneca ‘veilig en effectief’. Dat laat de EMA weten naar aanleiding van onderzoek na meldingen over trombose-achtige klachten en een tekort aan bloedplaatjes. Een verband tussen het vaccin en deze klachten is niet aan te tonen, maar toch ook niet helemaal uit te sluiten. Daarom wordt er wel een waarschuwing toegevoegd.

Prikpauze
Meerdere landen, waaronder Nederland, waren tijdelijk gestopt met het toedienen van AstraZeneca-doses. Meerdere mensen hadden trombose en embolie gekregen na vaccinatie, en zeker één persoon is daaraan overleden, maar volgens het EMA is er geen aanwijzing dat dit door het vaccin komt.

Volgens Emer Cooke, directeur van de EMA, wegen ‘de voordelen op tegen de nadelen’. ,,Het is veilig en effectief. Dat is de wetenschappelijke conclusie.” Toch zegt Cooke dat het belangrijk is om ‘aandacht te hebben’ voor eventuele bijwerkingen. ,,Dat helpt met het in kaart brengen en mitigeren van eventuele heftige bijwerkingen. Daarom gaan we meer onderzoek en studies doen.

Trombose
Sabine Straus, voorzitter van geneesmiddelenbewakingscomité PRAC, laat weten dat het aantal trombose-gevallen in de groep gevaccineerden zelfs lager is dan in een vergelijkbare groep mensen die het vaccin niet heeft gekregen. Volgens Straus komt dat omdat trombose een gevolg kan zijn van het coronavirus, waar het vaccin juist tegen beschermt. In de EU hebben zeven miljoen mensen een AstraZeneca-vaccin gehad, tegenover elf miljoen in het Verenigd Koninkrijk. Zij hoeven zich volgens de EMA geen zorgen te maken omdat het vaccin dus ‘veilig en effectief’ zou zijn.

De Jonge
Het wachten is nu op het oordeel van het CBG (College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) dat elk moment kan reageren op het EMA-nieuws. Vervolgens bepaalt het ministerie van VWS (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) wat de volgende stap gaat zijn in Nederland, Dat gebeurt vermoedelijk vanavond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
wo mar 17, 2021 2:38 pm
Is dat zo? Hoeveel mensen slikken dagelijks niet hun portie aspirine of paracetamol? Best veel kan ik je vertellen, en niemand die daar controle over uitoefent.
Dat klopt. Ikzelf neem elke dag s ochtends een maagzuurremmer en een betablokker. Ik doe dat omdat de dokter me dat gezegd heeft en ik doe wat die zegt. Anders hoef ik toch niet naar een dokter te gaan? De tekst op die bijsluiters is te klein, ik kan die niet lezen. Ooit heeft iemand me s gezegd oei! die maagzuurtabletten zijn heel gevaarlijk, dat is zwaar vergif ! En ik heb dan maar s gegoogeld. Van waar je daar leest van het anti-remmerskamp raak je helemaal overstuur, daar is zgz. Astra Zeneca een suikerklontje tegen. Dus moet ik gewoon maar mijn gezond verstand gebruiken en dat zei me , gewoon doen wat de dokter zegt. En zelf de vitale functies meten en op signalen letten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do mar 18, 2021 7:35 pm

Dat klopt. Ikzelf neem elke dag s ochtends een maagzuurremmer en een betablokker. Ik doe dat omdat de dokter me dat gezegd heeft en ik doe wat die zegt. Anders hoef ik toch niet naar een dokter te gaan? De tekst op die bijsluiters is te klein, ik kan die niet lezen. Ooit heeft iemand me s gezegd oei! die maagzuurtabletten zijn heel gevaarlijk, dat is zwaar vergif ! En ik heb dan maar s gegoogeld.
Je wordt helemaal gestoord als je bijsluiters leest. Ik doe dat niet meer. Ik slik ook de pillen die mij voorgeschreven zijn , en ik kijk ook niet naar de bijsluiter.

Van maagtabletten kunnen je nier klachten krijgen, dus krijg ik die pillen niet meer. Nu koop ik ze zelf, want ik vind dat ik ze nodig heb.

Als je bang bent voor bijwerkingen kan je niks meer slikken, maar sommige medicijnen heb je nu eenmaal nodig. Of je het leuk vind of niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Noors onderzoek toont verband aan tussen AstraZeneca en trombose

Geplaatst op 20 maart 2021

Afbeelding

Is de Europese wil om tot iedere prijs een versnelde vaccinatiecampagne tegen Covid-19 in stand te houden zo sterk dat de risico´s van AstraZeneca bewust gebagatelliseerd worden?

Dit schijnt uit enkele Noorse mediameldingen opgemaakt te kunnen worden, die het Europese geneesmiddelenagentschap (EMA) ervan beschuldigen bij het geven van groen licht voor het vaccin van AstraZeneca geen rekening te hebben gehouden met de resultaten van een onderzoek van het Noorse Instituut voor openbare gezondheid, op grond waarvan Noorwegen na sterfgevallen door trombose de vaccinatie met dit vaccin had stopgezet.

Een onderzoeksteam van de universiteitskliniek Oslo heeft bij drie Noorse patiënten een verband tussen het vaccin van Astra Zeneca en bloedstolsels vastgesteld. Het hoofd van dit team is professor Pal Andre Holme, leider van de hematologische afdeling van het ziekenhuis, die donderdag 18 maart, slechts drie uur voor het EMA zijn conclusies bekendmaakte, verklaarde dat hij er van overtuigd zou zijn dat het vaccin daarvoor verantwoordelijk zou zijn.

“We hebben resultaten, die het klinisch verloop van onze gehospitaliseerde patiënten kunnen verklaren”, zei professor Holme donderdag. Deze resultaten ondersteunen de door ons eerder opgestelde hypothese dat deze patiënten een sterke immuunreactie ontwikkelden, die tot de vorming van antilichamen leidde, die op hun beurt de bloedplaatjes aanvallen en zodoende een trombose kunnen veroorzaken.”

Op de vraag hoe zeker hij er van zou zijn, sprak hij van “aanwijzingen”, hij zei echter dat hij “nu geen andere conclusie zou zien”, omdat hij zou weten “dat het om patiënten gaat die drie tot tien dagen daarvoor werden gevaccineerd, voordat ze ernstige complicaties ontwikkelden.” “Wij denken dat dit rechtstreeks terug te voeren is op het vaccin”, verzekert Pal Andre Holme.

Terwijl Frankrijk, Duitsland en Italië de vaccinatie met het serum van AstraZeneca eerst weer zullen voortzetten, wacht Noorwegen liever nog af. Het Noorse Instituut voor openbare gezondheid zei dat het “te vroeg zou zijn om conclusies te trekken” en wees er op dat het zelf pas “eind volgende week” met een standpunt zou komen. Ook het buurland Zweden begint eerst niet met de vaccinatie van het AstraZeneca vaccin. “We zullen alle informatie bekijken uit het EMA-onderzoek, en we hopen dat we volgende week in staat zullen zijn om te beslissen hoe we dit vaccin in het vervolg het best kunnen inzetten”, zei de Zweedse epidemioloog Anders Tegnell.

(Bron: MPI)

Bron: unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/20 ... -trombose/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie