De gevaren van vaccins

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Maarten »

Iedereen moet voor zichzelf beslissen als hij/zij zich laat vaccineren. Ik heb al lang besloten dat er geen naald in mijn arm geprikt wordt. De nadelen zijn mij gewoon te groot.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Men neemt nu toch maar liever een Russisch vaccin...
Pijnlijk voor de EU: Sputnik V wordt nu ook in Duitsland geproduceerd

Geplaatst op 21 maart 2021

Afbeelding

De vaccinatiecatastrofe van de EU geeft een nieuwe impuls aan het Russische concurrerende vaccin Sputnik V. Nu heeft het Russian Direct Investment Fund (RDIF) een overeenkomst gesloten over de productie van het vaccin in Duitsland. Ook met ondernemingen in andere EU-landen zoals Frankrijk, Italië en Spanje zouden er dergelijke akkoorden zijn, wordt in een verklaring van de Russische vaccinontwikkelaar meegedeeld.

Tot nu toe is Sputnik V nog niet in de EU toegelaten. Bij het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) loopt op dit moment een toelatingsprocedure.

Maar vorige week al had ook de voorzitter van de permanente vaccinatiecommissie, Thomas Mertens, zich laten verleiden tot lof en zich uitgesproken voor een toelating van Sputnik V in de EU: “Het is een goed vaccin, dat vermoedelijk ook op een bepaald moment in de EU wordt toegelaten. De Russische onderzoekers hebben veel ervaring met vaccinaties. Sputnik V is slim samengesteld.”

Met het oog op de zich aftekenende catastrofe rondom het vaccin van AstraZeneca zou een succes voor Sputnik V op de Europese markt dubbel zo pijnlijk zijn voor de politieke kaste van de EU.

Bron: zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/21 ... roduceerd/
Aangezien ik er zelf niet over pieker om me laten vaccineren, wil ik het eigenlijk anderen dus ook niet adviseren. Maar als ze het toch doen zou ik ook de voorkeur geven voor dit Russische vaccin dan aan die van AstraZeneca of Pfizer. Nog beter is wellicht Regeneron, het vaccin dat in Amerika onder Trump ontwikkeld is. Maar dan moet je er natuurlijk wel voor kunnen kiezen. Het is eigenlijk te gek dat dat niet mogelijk is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door sjun »

Het wachten is op een zwarte markt voor ivermectine en hydroxychloroquine. Vroeger vrij verkrijgbaar, tegenwoordig schijnt het te concurreren met door te drukken vaccins omdat het minder bijwerkingen heeft en minder kost. Maar minder bijwerkingen betekent natuurlijk niet bijwerkingsvrij zoals je achter de links kunt lezen. Onder andere daarom blijft het verstandig zelf te zorgen voor voldoende bouwstoffen in je eigen voeding, voldoende beweging en voldoende buitenlucht. Ook kan het geen kwaad de gangbare indoctrinatieve TV waarop vooral het gewenste narratief steevast wordt herhaald en herhaald en herhaald en herhaald wat minder ruimte te laten in het persoonlijke leven.

Het is natuurlijk spijtig dat we de uitgebreide bijwerkingsomschrijvingen uit het Pharmaco Therapeutisch Kompasnog niet hebben voor de COVIDgerelateerde-injecties van verschillende farmaceuten die nog zo'n anderhalf jaar in hun proefperiode zitten maar die al wel gepropageerd worden via de massamedia. Een beleidsverantwoordelijken vergeleek het al met het nuttigen van een frikadel in zijn ijver de mensen tot consumptie ervan aan te sporen.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
vr mar 26, 2021 11:15 pm
Het wachten is op een zwarte markt voor ivermectine en hydroxychloroquine. Vroeger vrij verkrijgbaar, tegenwoordig schijnt het te concurreren met door te drukken vaccins omdat het minder bijwerkingen heeft en minder kost.
Echt ongelofelijk. Jij durft geen vaccin te nemen vanwege de bijwerkingen , maar hydroxychloroquine en ivermectine zou jij rustig slikken.

Doen, als jij daar veilig en rustig van wordt.

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... ch-studies

Wat zijn mogelijke bijwerkingen van hydroxychloroquine.
Huiduitslag, jeuk, galbulten, haaruitval en zwartblauwe verkleuring van nagels of slijmvliezen. Deze bijwerkingen verdwijnen weer als u stopt met dit medicijn.

In zeldzame gevallen kunt u plekken met rode jeukende bultjes op uw lichaam krijgen. Deze huiduitslagkan het gevolg zijn van overgevoeligheid, maar dat hoeft niet. Raadpleeg uw arts bij huiduitslag.

Als u psoriasis heeft, kunt u meer last krijgen van deze aandoening. Ook kunnen de psoriasisplekken veranderen, bijvoorbeeld met meer puistjes. Neem contact op met uw arts als u meer last krijgt.

Hoofdpijn en duizeligheid.

Oorsuizen, draaiduizeligheid en doofheid. Krijgt u last van oorsuizen of kunt u minder goed horen? Waarschuw dan een arts.

Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, buikpijn, diarree en braken. Om misselijkheid te voorkomen, kunt u dit medicijn innemen tijdens of vlak na het eten of met wat voedsel.

Zenuw- en spieraandoeningen, zoals tintelingen of een doof gevoel in armen of benen, epilepsie, spierzwakte en verminderde reflexen. Bij langdurig gebruik wordt het aangeraden om regelmatig de spieren en reflexen te laten controleren. Mensen met de spierziekte myasthenia gravis of met epilepsie kunnen extra last van hun aandoening krijgen. Overleg hierover met uw arts.

Psychische klachten, zoals een zenuwachtig gevoel, sneller geëmotioneerd zijn en zeer zelden ernstige verwardheid met hallucinaties. Dit verdwijnt weer na stoppen van het gebruik.

Oogaandoeningen, zoals aandoeningen van het hoornvlies of het netvlies. Het risico is groter als u jarenlang hoge doseringen gebruikt. Soms merkt u dit niet. Soms ziet u wazig, ziet u een kleurloze ring rond lampen (halo's), bent u gevoelig voor fel licht, ziet u kleuren anders, ziet u lichtflitsen of heeft u moeite met lezen.

Als u hydroxychloroquine langdurig gebruikt, zal uw arts uw ogen controleren. Dit gebeurt binnen een jaar nadat u bent gestart met dit medicijn. Daarna worden uw ogen vaker gecontroleerd, meestal jaarlijks. Soms controleert uw arts uw ogen meerdere keren per jaar, bijvoorbeeld als u dit middel langer dan 5 jaar gebruikt of een hoge dosering gebruikt.

Gevoeligheid van de huid voor zon of zonnebank. Hoewel dit medicijn bij de meeste mensen werkt tegen lichtovergevoeligheid, kan het bij sommige mensen juist zonnebrand, huiduitslag en jeuk veroorzaken. Blijf in dat geval uit de zon en ga niet onder de zonnebank.

Overgevoeligheid voor dit medicijn. U merkt dit aan huiduitslag, galbulten of jeuk. Raadpleeg dan uw arts.
Een ernstige overgevoeligheid is te merken aan benauwdheid, ernstige duizeligheid of een opgezwollen gezicht, lippen, mond, tong of keel. U kunt hierbij erg benauwd worden. Waarschuw dan direct een arts of ga naar de Eerste-hulpdienst.

Als u overgevoelig bent voor hydroxychloroquine, mag u het niet meer gebruiken. Geef dit daarom aan de apotheker door. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit medicijn of daarop lijkende medicijnen niet opnieuw krijgt.

Ernstige hartklachten of hartritmestoornissen. U merkt ritmestoornissen soms alleen aan hartkloppingen, plotselinge duizelingen of als u even wegraakt.

U kunt ook eerder hartfalen krijgen. Dit merkt u aan benauwdheid, ernstige vermoeidheid of aan zwellingen in de benen.

Vooral mensen met de hartritmestoornis verlengd QT-interval hebben hier meer kans op. Gebruik dit medicijn NIET als u deze hartritmestoornis heeft.

Leveraandoeningen en bloedafwijkingen. Waarschuw uw arts bij een of meer van de volgende verschijnselen: plotselinge hevige pijn in de bovenbuik, gele verkleuring van de huid of het oogwit, onverklaarbare blauwe plekken, extreme vermoeidheid, keelpijn met koorts en blaren in de keel of bloedneuzen.

Mensen met de stofwisselingsziekte enzymtekort G6PD kunnen door hydroxychloroquine een ernstige bloedafwijking krijgen. Heeft u last van vermoeidheid, duizeligheid, bleekheid, gele huid, buikpijn, rugpijn of kortademigheid? Stop dan het gebruik en neem contact op met uw arts. Meld het enzymgebrek ook altijd in uw apotheek. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u alleen medicijnen krijgt die veilig zijn bij G6PD.
Absoluut veilig dus. :scratch: Het is echt een medicijn dat ze vrij moeten geven vind ik. Eigenlijk moeten ze dit medicijn gratis op straat uitdelen.

En hoe ongevaarlijk is ivermectine. Als je schurft hebt is dit het meest ideale medicijn om te slikken.
Ik zeg doen. icon_thumbup.gif
Het is te gebruiken bij schurft en bij verschillende worminfecties, zoals filaria, mijnwormen en de worminfectie strongyloidiasis. Ook is het te gebruiken bij sommige andere worminfecties, die vooral in de tropen voorkomen.

Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.

Bij alle toepassingen

Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen): het is mogelijk dat u wormen in uw ontlasting vindt. Dit waren dan wormen die u zonder het te weten bij u droeg en die ook door dit middel worden gedood.

Zeer zelden: overgevoeligheid voor dit middel. Dit merkt u aan koorts, blaren op de huid en vervelling van de huid. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor ivermectine. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit middel niet opnieuw krijgt.

Bij schurft

Toename van de jeuk, aan het begin van de behandeling.

Bij draadworminfecties

Bij draadworminfecties ontstaan veel van de bijwerkingen doordat dode larven in het lichaam (bijvoorbeeld) in het bloed komen. De ernst van de bijwerkingen is daarom ook afhankelijk van het aantal larven of wormen in het lichaam.

Bij loa-loa zijn de mogelijke bijwerkingen rugpijn, bloeding van het bindvlies van het oog, kortademigheid, incontinentie voor urine of ontlasting, moeilijk staan en lopen, verwardheid, slaperigheid. Zeer zelden bewustzijnsverlies (coma).

Bij onchocerciasis (rivierblindheid) zijn de mogelijke bijwerkingen jeuk, rode ogen, pijnlijke gewrichten, spierpijn, koorts, misselijkheid, braken, opgezwollen lymfeklieren, diarree, duizeligheid, hartkloppingen, vermoeidheid, hoofdpijn, problemen met zien, galbulten en dikke enkels door vochtophoping. Zeer zelden is bloed in de urine te vinden. Mensen met astma kunnen hier meer last van krijgen. In dat geval ontstaat ook soms een ongewoon gevoel in de ogen, opgezwollen oogleden en oogontsteking. In zeer zeldzame gevallen kan bloeding van het bindvlies van het oog optreden.

Bij Wucheria zijn de mogelijke bijwerkingen koorts, hoofdpijn, vermoeidheid, gevoel van zwakte, pijn, zoals spier- en gewrichtspijn, maagdarmklachten, zoals minder eetlust, misselijkheid en buikpijn, hoest, last met de ademhaling, keelpijn, duizeligheid bij het opstaan, rillingen, duizelingen, zweten, en pijn of een naar gevoel in de testikels.

Bij strongyloidiasis

Algemeen gevoel van zwakte, maagdarmklachten, zoals buikpijn, misselijkheid, verstopping of juist diarree, gebrek aan eetlust, duizeligheid, draaierigheid, slaperigheid, trillen van de handen, bloedarmoede, meer kans op infecties door veranderingen in het aantal witte bloedcellen.
Raadpleeg uw arts als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.
Maar dat zal vast niet nodig zijn.

PS. Wat heeft deze post van jou met de lockdown en andere beperkende maatregelen te maken? :nietverstaan: Moet deze post niet in een ander topic staan? Of was je gewoon een beetje dwars.

Ik heb de post verplaatst naar het juiste topic.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door sjun »

Dat is me nogal een toeschrijving aan mijn adres in je eerste zin. Ik ben bekend met de bijwerkingen van verschillende medicijnen want ik werk al jaren met het Pharmaco-Therapeutisch Kompas waarin niet enkel beschrijvingen maar ook verwijzingen naar meer informatie te vinden is (vermits dit uit geverifieerde studies afkomstig is. Maar het is aardig van je om iets van die informatie aan anderen mee te delen via de gekopieerde telsten. Mensen zouden het immers eens gemist kunnen hebben en gemiste informatie kan soms leiden tot een weloverwogen besluit met dramatische uitkomst. Mij lijkt het daarom noodzakelijk om tenminste goed geïnformeerde te zijn om met dat extra rugzakje aan kennis tot een zo goed mogelijk afgewogen besluit te komen. In dat kader raad ik geïnteresseerden aan om ook even kennis te nemen van het artikel Vaccinatie ~ historie, inhoud en effecten van Désirée L. Röver. Je vindt jet op bladzijde 27 tot en met 67 van dit boek (pdf). Een beetje kennis van zaken kan al een hoop onnodig leed schelen.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

sjun schreef:
za mar 27, 2021 8:30 am
Dat is me nogal een toeschrijving aan mijn adres in je eerste zin. Ik ben bekend met de bijwerkingen van verschillende medicijnen want ik werk al jaren met het Pharmaco-Therapeutisch Kompas waarin niet enkel beschrijvingen maar ook verwijzingen naar meer informatie te vinden is (vermits dit uit geverifieerde studies afkomstig is. Maar het is aardig van je om iets van die informatie aan anderen mee te delen via de gekopieerde telsten. Mensen zouden het immers eens gemist kunnen hebben en gemiste informatie kan soms leiden tot een weloverwogen besluit met dramatische uitkomst. Mij lijkt het daarom noodzakelijk om tenminste goed geïnformeerde te zijn om met dat extra rugzakje aan kennis tot een zo goed mogelijk afgewogen besluit te komen. In dat kader raad ik geïnteresseerden aan om ook even kennis te nemen van het artikel Vaccinatie ~ historie, inhoud en effecten van Désirée L. Röver. Je vindt jet op bladzijde 27 tot en met 67 van dit boek (pdf). Een beetje kennis van zaken kan al een hoop onnodig leed schelen.
:greeting2:
Hahaha, die Sjun!

Ik moest hier smakelijk om lachen. In de eerste plaats om de reactie van Ariel die een flinke alleraardigste onschadelijke mep uitdeelde, overigens goed bedoeld, en daarmee uitstekend bezig is zoals het hoort. Dit keer voor de verandering aan het adres van Sjun, welteverstaan. Tsja, Ariel is niet op haar mond gevallen en houdt ons in de gaten. [icon_lol.gif] En zo hoort het ook. Ik schrijf ook weleens wat onzin op. Dan heb ik eerst niet goed nagedacht en begrijp dat ik soms een sukkel ben.

Alle medicijnen vertonen bijwerkingen. En dus ook vaccins. Of is een vaccin soms geen medicijn? Maar je gaat er nauwelijks aan dood. Zelden. Ook aan een muggenprik kun je sterven. O ja, daar kun je je ook tegen vaccineren. Heeft ongetwijfeld bijwerkingen. Ik weet alleen niet of je daar dood aan kunt gaan.

Kijk, ik ben het 90 procent oneens met alle gelul omtrent het cornoa-virus. Omdat geen zinnig mens weet wat er werkelijk aan de hand is. Het is ronduit lachwekkend hoe allerlei zich als deskundig voordoende experts er maar op los ratelen. Maar ook de niet-deskundigen dragen hun aandeel bij. Net zoals met de kennis over God, zijn zoon en onbevlekte moeder Maria het geval is. De wereld bestaat voornamelijk uit idioten. Ook ik behoor tot de mensheid.

Voor wat de vaccins betreft, ben ik overtuigd dat het net zo werkzaam is als alle andere medicijnen. Voldoende bijwerkingen. Maar de meeste mensen zullen er geen last van hebben. Nou ja - zoals ik links en rechts hoor - beetje hoofdpijn en nog wat. Dat is gelukkig verwaarloosbaar.

Ik wil nog een ervaring kwijt. Ik gebruikte een pil tegen cholesterol. Door de vaatchirurg verstrekt onder het mom (mijn eigen woorden): baat het niet, dan schaadt het niet. Ik kreeg bloedverdunner - dat hebben bijna alle ouwe zakken - vanwege mijn 'etalagebeen' waar in nauwelijks nog last van heb. Hoe langer de afstand die ik loop, des te minder last van mijn been (geen grap). En naast de pil als bloedverdunner kreeg ik ook nog de pil tegen het cholesterol. Na een een paar maanden voelde ik pijn op allerlei plekken aan mijn lichaam als een tweedehands ingedeukte auto. Kon twee nachten niet slapen. Toeval of niet: een portie paracetamol hielp. Ik ben gestopt met die pil en heb mijn huisarts daarvan in kennis gesteld. Vanwege wat te hoge bloeddruk had ik ook daartegen een pil gekregen. Ook mee gestopt. Ik heb mijn huisarts omver weten te lullen en zij gaf mij gelijk: beter geen medicijnen gebruiken. Immers, ik maakte haar duidelijk dat ik een sterk hart heb. (Zowel voor Ariel als Sjun.) [icon_lol.gif] Bloedverdunner - daar kan ik niet omheen. Zoals zovelen niet.

Conclusie - zeker weten doe ik niks - ernstige bijwerkingen van het coronavaccin kunnen zich mogelijk pas na maanden voordoen. Alhoewel dat volgens mij wel zal meevallen. Er is zoveel mis in deze wereld met van alles en nog wat. Maar . . . zeker weten doe ik niks. Zelfs de makers van de vaccins weten dit niet voor honderd procent. Alleen al gegeven het feit dat slechts 90 % effectieve werking wordt gegarandeerd met het corona-vaccin (tegen de jaarlijkse 'normale' griep geldt slechts 60 % garantie). Hoe zit het dan met de 100 % zekerheid van genoemde bijwerkingen die garanderen dat er geen andere bijwerkingen zullen optreden? Ben je gezond? Dan hoef je je geen zorgen te maken. Maar ook niet als je te zwaar bent en het aan je hart hebt met liefst zes bypass-operaties zoals met Youp van het Hek het geval was die zwaar aan de corona was en slechts een week in het ziekenhuis lag.



Kijken tot 3.13. Daarna gaat het alleen over zijn theater-optreden.

En o ja, zonder geluk vaart geen mens wel.
Dat geldt ook voor onze relatie met het corona-virus.
:victory:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Maarten schreef:
zo mar 21, 2021 9:47 am
Iedereen moet voor zichzelf beslissen als hij/zij zich laat vaccineren. Ik heb al lang besloten dat er geen naald in mijn arm geprikt wordt. De nadelen zijn mij gewoon te groot.
Natuurlijk zijn er nadelen aan verbonden. Maar of die nu te groot zijn, betwijfel ik.

Trouwens, ik heb mij (77) nog nooit laten vaccineren tegen de griep. Dat is overigens - uiteraard - een eigen afweging die je zelf bepaalt. Er wordt al genoeg over ons beslist - zoals het verplicht samenleven met de mislukte mensensoort, de dragers van het islamvirus. Mocht de regering mij echter 'dwingen', dan laat ik mij alsnog prikken. Vanuit het inzicht dat het moeilijk plassen is tegen de wind.

Trouwens, net zoals bij het jaarlijks vaccineren tegen de standaard vaste griep, die nooit ver weg is, zal waarschijnlijk jaarlijks telkenmale opnieuw tegen het corona-virus opgetreden worden door middel van vaccineren. Al of niet verplicht. Waanzin natuurlijk. Want tegen de 'gewone' griep bestond ook geen prikplicht.

En dan al dat gelul over resistentie als je eenmaal het virus te pakken hebt gehad. Waarom dan elk jaar opnieuw een prik halen? Het RIVM geeft uitlsluitsel. Mijn conclusie: zonder geluk vaart niemand wel.
Mensen met antistoffen

De onderzoeksresultaten laten zien welk deel van de Nederlandse bevolking antistoffen tegen het nieuwe coronavirus (SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2) heeft gemaakt. Op die manier kunnen we een inschatting maken van het aantal mensen dat het virus heeft gehad. Dat noemen we de seroprevalentie. Tijdens de eerste onderzoeksronde in het voorjaar van 2020 was dit iets minder dan 3%. In de tweede ronde in de zomer steeg dit naar 4,5%, en tijden de derde onderzoeksronde in het najaar van 2020 was dit ongeveer 5%. Er was geen verschil tussen mannen en vrouwen en ook niet tussen mensen van verschillende etnische komaf.

Uit de laatste onderzoeksronde blijkt dat bij ruim 90% van de mensen bij wie antistoffen tegen SARS-CoV-2 in het bloed zijn gevonden, ruim 6 maanden later nog steeds antistoffen in het bloed aanwezig zijn. Het gaat hierbij om het type antistof IgG Immunoglobulin G . Dit is uiteindelijk het belangrijkste type antistof, want deze zorgt voor bescherming op de lange termijn. Ook blijkt dat de antistoffen in de 6 maanden sterker zijn geworden. Ze binden zich beter aan het virus en daarom zijn minder antistoffen nodig om hetzelfde werk te doen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
za mar 27, 2021 8:30 am
Dat is me nogal een toeschrijving aan mijn adres in je eerste zin. Ik ben bekend met de bijwerkingen van verschillende medicijnen want ik werk al jaren met het Pharmaco-Therapeutisch Kompas waarin niet enkel beschrijvingen maar ook verwijzingen naar meer informatie te vinden is (vermits dit uit geverifieerde studies afkomstig is.
Hoe bedoel je met "ik werk al jaren met het Pharmaco-Therapeutisch Kompas" ? Wij weten zo weinig van je Sjun. Ik weet alleen dat dat jij slim bent met computers.

Bedoel jij dat jij aan de wieg van dat boek gestaan hebt, dus meegeholpen om het te te schrijven, of heb je het boek alleen gelezen ?

En wie zit hier fout door belangrijke informatie door te geven ? Ik kan me voorstellen dat jij geïrriteerd raakt door die informatie, maar het is wel informatie uit een betrouwbare bron.

Ik kan dat online boek waar jij een link van geeft niet echt als een betrouwbare bron beschouwen Sjun.

Mevrouw Désirée Röver vindt haar zelf erg belangrijk als "medical research journalist, author, radio host" ( klinkt echt heel interessant,) maar mevrouw is eigenlijk gewoon een kruidenvrouwtje.

Even in herinnering roepen: Desirée Röver kennen we van een jarenlange kruistocht tegen alles wat met vaccinaties te maken heeft. Niet gehinderd door enige kennis van zaken orakelt ze over bijvoorbeeld de Mexicaanse griep, die volgens haar voortkomt uit een joodse samenzwering. Misschien nog wel erger is dat ze spreekt op bijeenkomsten van bang gemaakte moeders die twijfelen of ze zichzelf of hun kinderen wel moeten laten inenten

Haar advies aan alle moeders van Nederland luidt, laat uw kind nooit ergens tegen vaccineren, maar kies in plaats daarvan voor biologisch eten, liefde en aanraking, vitamine C en lavendelolie. En vooral veel 'colloidaal zilver' tot u te nemen.

Artsen hebben niet veel met deze dame op. Maar op internet kan ze zich uitleven. Daar zijn genoeg gullible mensen die haar wel geloven. ( niet dat ik jou onder die gullible mensen tel hoor)
Een beetje kennis van zaken kan al een hoop onnodig leed schelen.
Absoluut Sjun. Wijze woorden. Ik zwaai daarom maar heel lief terug naar je.

icon_wave.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet

Eric Reijnen Rutten, 26-03-21

Afbeelding
De CWZ-artsen Jona Walk (links) en Bert Mulder. © DG/Raphael Drent

NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.

Dat stellen Jona Walk, recent gepromoveerd op vaccin-immunologie, en arts-microbioloog Bert Mulder vandaag in het blad Medisch Contact.

De beide artsen van het Nijmeegse Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis plaatsen daarmee vraagtekens bij het beleid van het kabinet en gezondheidsinstituut om de hele bevolking te vaccineren om terug te keren naar ‘normaal’. Zij worden ondersteund door een recent artikel ‘Five reasons why COVID herd immunity is probably impossible’ in het vooraanstaande wetenschappelijke medisch tijdschrift Nature.

Nog virusdragers
Vaccinaties kunnen voorkomen dat mensen ernstig ziek worden en in het ziekenhuis belanden, maar het is een illusie om te denken dat ze er ook voor zorgen dat het virus zich niet meer kan verspreiden. ,,Uit onderzoek dat in Oxford is gedaan, blijkt dat mensen ook nog virusdragers kunnen zijn nadat ze gevaccineerd zijn’’, zegt Walk.

Daar moet nog meer onderzoek naar gedaan worden, maar vast staat al wel dat de huidige vaccins niet tegen alle nieuwe varianten van het virus werken. Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is.

,,De effectiviteit tegen die specifieke variant blijkt echt nul’’, zegt Mulder. Het steeds opduiken van nieuwe varianten heeft dus als gevolg dat de vaccinaties in de toekomst minder effectief zullen zijn dan nu lijkt.

Ongevoelige variant
,,Sterker nog, als een vaccin tegen een bepaalde variant niet werkt, blijft alleen die versie van het virus zich verspreiden onder de mensen, en zal die ongevoelige variant uiteindelijk dominant kunnen worden in de gevaccineerde bevolking”, zegt Walk.

,,Dit gebeurt vooral als je vaccineert terwijl er veel virus rondgaat, je creëert een ideale omstandigheid voor nieuwe mutaties”, vult Mulder aan.

Walk: ,,Het onnodig vaccineren is ook tegen onze medische principes. Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkingen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?’’

Zij wijst hierbij op het feit dat er vooralsnog alleen gegevens zijn over de veiligheid gedurende de eerste twee maanden na vaccinatie. Langere studies zijn nodig om een volledig beeld van de voordelen en risico’s te krijgen.

Nog goed antistoffen maken
,,Een ander probleem is dat we nog niet weten of als iemand eenmaal gevaccineerd is, zij later nog goed antistoffen maken tegen andere coronavarianten.’’ Een nieuwe vaccinatie tegen een nieuwe variant kan daardoor minder effectief zijn.

,,Op dit gebied moet nog heel veel onderzocht worden’’, benadrukken de onderzoekers. Maar ze komen nu met hun analyse omdat het vaccinatiebeleid er nog steeds op gericht is om in juli zoveel mogelijk mensen ingeënt te hebben tegen corona.

Mulder: ,,Maar corona kunnen we niet uitroeien. Dus dat beleid zou je moeten heroverwegen: vaccineren alleen als iemand er op individueel niveau voordeel van heeft, je zou je eerst moeten richten op de ouderen en risicogroepen en vervolgens kijken wie zich verder wil laten vaccineren.’’
Kun je anderen nog besmetten als je gevaccineerd bent?

Daar is vrij weinig onderzoek naar gedaan. Alleen door de Universiteit van Oxford is systematisch in een grote groep hier naar gekeken, daar zagen ze geen afname van besmetting zonder klachten. Echter: omdat de vaccins niet tegen alle varianten van het virus beschermen, is het gevaar op besmetting er sowieso.

Hoe goed werkt zo’n vaccin?

De grote vaccinonderzoeken toonden aan dat de vaccins werkten tegen corona met lichte klachten. Inmiddels zijn er data uit Israël en Schotland die ook wijzen op een goede werkzaamheid tegen ziekenhuisopnames en overlijden door Covid-19. Maar: er gaan verschillende varianten rond van het coronavirus, ook in Nederland.

Volgens het RIVM zijn de vaccins tot dusverre daar ook werkzaam tegen, maar dat lijkt nu voor één variant in ieder geval niet zo te zijn. In Zuid-Afrika is een variant opgedoken waar AstraZeneca in het geheel niet tegen werkt, en die mutatie is nu ook in Europa te vinden.

Mulder: ,,Het is een voortdurende race tussen vaccin en varianten. Met de vaccins loop je dan in principe altijd achter de feiten aan.’’

Hoe lang werkt een vaccin?

Dat is onduidelijk. ,,Dat is niet onderzocht simpelweg omdat de vaccins nog niet zo lang bestaan’’, zegt Mulder. Wel is er onderzoek in Denemarken dat suggereert dat ongeveer een half jaar na oplopen van een natuurlijke infectie, een op vijf mensen onder de 65 jaar en de helft van mensen boven de 65 jaar opnieuw vatbaar zijn voor corona. Walk:

,,Onduidelijk blijft dus of de huidige vaccins na de zomer ook nog wel effectief zijn, omdat het best kan zijn dat er dan heel andere varianten dominanter zijn.’’

Wie zou je het vaccin niet hoeven geven?

Waar je de grens legt, daar moet de Gezondheidsraad zich over buigen, vinden Mulder en Walk. ,,Maar dat het bij kinderen en jongeren geen zin heeft om ze te vaccineren is zonneklaar’’, zegt Mulder. ,,Wel of niet vaccineren blijft een vrije keus, maar het zijn in principe vooral hoogrisicogroepen die eventueel baat hebben van vaccinatie.’’

Dat zijn dus ouderen en mensen met onderliggende aandoeningen (zoals longziektes en ernstig overgewicht). ,,Als daarna anderen gevaccineerd willen worden moeten ze het vaccin zeker kunnen krijgen.’’

Walk: ,,Maar iedereen vaccineren terwijl een groot deel toch niet ernstig ziek wordt, wil je niet. Je gaat ook niet iedereen tegen de griep vaccineren.’’

Kan vaccinatie bijdragen aan de mutatie van het virus?

Op zich niet, maar het is zorgelijk dat vaccins minder beschermend blijken tegen bepaalde virusstammen, vinden Mulder en Walk. Het risico bestaat dat vaccinatie onbedoeld bijdraagt aan het selecteren van stammen die niet zo gevoelig zijn voor de antilichamen die door het vaccin worden aangemaakt. Die ongevoelige mutanten worden dan misschien nog sneller dominant.

Wat is het verschil met de mazelen of polio?

Walk: ,,Bij mazelen en polio heb je geen varianten die ongevoelig zijn voor het vaccin.’’ Mulder: ,,Die ziektes geven een ander soort afweerreactie.’’

Het vaccin tegen bijvoorbeeld mazelen is zeer effectief en kinderen/jongeren hebben zelf direct voordeel bij vaccinatie: daarom laat nagenoeg iedereen zich er tegen inenten. Het coronavaccin is veel minder effectief en lang niet iedereen zal zich laten inenten. Met name door het gebrek aan effectiviteit tegen alle virusstammen zal tot gevolg hebben dat met het coronavirusvaccin de ziekte niet uit te roeien is.

Moeten kwetsbare mensen straks elk jaar een coronaprik, zoals dat ook moet bij de griepprik?

Die kans achten Mulder en Walk reëel. Ook het griepvirus verandert elk jaar, en daarom ook het vaccin ertegen.

Is een vaccinatiepaspoort niet een heel slecht idee, als een vaccinatie geen garanties biedt voor het niet ziek worden en verspreiden van het virus?

,,Er bestaat geen goede onderbouwing voor‘’, vinden Mulder en Walk. Net als dat die er niet is voor een al dan niet indirecte vaccinatieplicht. Walk: ,,Wij zijn niet tegen vaccineren, maar het is een individuele keuze. Dit vaccin neem je niet voor elkaar, zoals de overheid zegt, maar om jezelf te beschermen. Het is een illusie om te denken dat we hiermee het virus kunnen uitroeien.’’
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... ~ad9fbcb5/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Hoe zou dat toch komen? Twee derde deel van de artsen niet verschenen om zich te laten vaccineren

Geplaatst op 27 maart 2021

Afbeelding

Vorige week zaterdag zouden er eigenlijk 600 artsen en praktijkpersoneel uit de stad en de regio Hannover gevaccineerd worden, bericht de NDR. Er verschenen echter maar 200 mensen op hun afspraak.

De anderen lieten zonder af te zeggen de afspraak voorbijgaan, zoals de “Hannoversche Allgemeine Zeitung” (HAZ) zaterdagavond bericht. De afspraken waren volgens de regio Hannover schriftelijk overeengekomen tussen de dokterspraktijken en het vaccinatiecentrum. Het gevolg: het klaarstaande medisch personeel in het vaccinatiecentrum op het beursterrein wachtte tevergeefs – en ontbrak tegelijkertijd voor andere vaccinaties.

Bron: politikstube.com

Door: “Christian”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/27 ... accineren/
Ziekteverzuim [icon_lol.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Via de Telegraaf.
11.00 - Duitse ic-artsen: ’Stel harde lockdown van twee weken in’

Een harde lockdown van twee weken is de enige manier om te voorkomen dat Duitse ziekenhuizen worden overspoeld nu het land worstelt met een derde golf van coronabesmettingen. Die oproep doet de Duitse vereniging van intensive care-artsen aan de bondsregering van Angela Merkel.

„Een mix van een harde lockdown, vaccinaties en tests is nodig om te voorkomen dat intensive care-afdelingen worden overspoeld”, zegt Christian Karagiannidis, hoofd van de Duitse vereniging voor intensive care en spoedeisende geneeskunde, aan de Rheinischen Post.

Karagiannidis riep de regering op om alle geplande versoepelingen, zoals de opening van niet-essentiële winkels en uitgaansgelegenheden onmiddellijk te stoppen in het licht van de snel stijgende aantallen gevallen. „Ik vraag de politici om het ziekenhuispersoneel niet in de steek te laten”, zei hij ook nog.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Ik voel een beetje argwaan bij dit bovenstaande bericht. Het doet me een beetje denken aan dat bericht van laatst dat de Duitse regering wetenschappers wilde inzetten om angst te zaaien onder de bevolking voor Covid-19. Is dit weer zoiets? Nauwelijks heeft Merkel bakzeil gehaald en het Duitse volk vergiffenis gevraagd of er verschijnt opeens weer zo'n oproep van ic-artsen... :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo mar 28, 2021 2:45 am
Ik voel een beetje argwaan bij dit bovenstaande bericht. Het doet me een beetje denken aan dat bericht van laatst dat de Duitse regering wetenschappers wilde inzetten om angst te zaaien onder de bevolking voor Covid-19.
Uiteraard Pilgrim. Ik had niks anders van jou verwacht dan dat jij dit niet gaat geloven. Het bericht dat jij gepost hebt komt jou beter uit.

De Gelderlander zal ook wel weer liegen met dit bericht.
In veel Duitse steden en dorpen in de grensregio gelden vanaf maandag weer extra corona-beperkingen. Dit maakt de deelstaat Noordrijn-Westfalen, waar Kleef, Wesel, Borken en Oberhausen onder vallen, vandaag bekend.

Aanleiding zijn de stijgende coronacijfers. Vanaf maandag mogen Duitsers maximaal een persoon per dag thuis ontvangen. Een uitzondering wordt gemaakt voor de periode van 1 tot en met 5 april (Pasen). Dan mogen twee gezinnen van maximaal vijf personen elkaar ook ontmoeten in een openbare ruimte. Voor kinderen onder de 14 jaar gelden geen beperkingen, zo meldt nieuwszender ZDF.
Ze zijn niet wijs als die gekken in Duitsland die Covid serieus nemen. Covid is een griepje, en de ziekenhuizen liggen niet vol in Duitsland. Dat heb ik op facebook en bij Xander gelezen, dus moet dat wel waar zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Ik lees heel weinig nieuws op Facebook en het is natuurlijk ook niet zo dat als ik iets bij Xander of elders lees dat ik het alleen daarom maar gelijk voor waar aanneem. Maar zogenaamde gerenommeerde media zijn voor mij zeker óók niet betrouwbaar. Dat hebben ze echt wel bewezen! Voor mij tellen in deze zaak daarom ALLEEN cijfers en statistieken van betrouwbare bronnen (en die kunnen soms of juist vooral ook te vinden zijn bij de alternatieve media). En wat die stijgende coronagevallen betreft; het gaat natuurlijk weer om die positieve uitslagen van die omstreden PCR-testen. Maar die testen zijn in hoge mate onbetrouwbaar en kunnen niet eens een actief virus aantonen. In deze tijd begint trouwens normaliter de voorjaarsgriep weer, maar die griep is natuurlijk verdwenen en in plaats daarvan begint de derde coronagolf en die zal net als de eerste golf van vorig jaar eind mei wel weer afvlakken vermoed ik.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

HONDERD PROCENT MET DE INHOUD EENS, PILGRIM!

Nadenken! Hersenen gebruiken! Dat is wat jij en ik doen. En daar is niks mis mee.

Hahaha! Je hebt alleen deze post verkeerd geplaatst. Heeft niets met de vaccins te maken. Wel met het betere griepvirus.
[icon_lol.gif]

Geeft niets hoor! Ik zit er ook weleens naast. Als mensen niet willen begrijpen dat er iets grondig mis is met de maatschappij, de vieze smerige hypocriete politiek, misleiding schering en inslag is. Geen mens haast meer geloofd en vertrouwd kan worden die zich voordoet de juiste kennis in pacht te hebben - ja - ja dan heb ik totaal geen problemen met jouw posten die getuigen van waakzaamheid en twijfel. Twijfel die hard nodig zijn en aangeven dat je nadenkt.

Want het zijn juist de twijfelaars die onderzoek plegen en niet achter de richting aanlopen die door oogkleppen bij anderen wordt aangegeven. icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo mar 28, 2021 11:36 pm
Voor mij tellen in deze zaak daarom ALLEEN cijfers en statistieken van betrouwbare bronnen (en die kunnen soms of juist vooral ook te vinden zijn bij de alternatieve media).
:scratch: Triest .Ik vind de betrouwbaarheid van de alternatieve media doorgaans niet erg hoog.
In deze tijd begint trouwens normaliter de voorjaarsgriep weer, maar die griep is natuurlijk verdwenen en in plaats daarvan begint de derde coronagolf en die zal net als de eerste golf van vorig jaar eind mei wel weer afvlakken vermoed ik.
Blijf jij maar lekker in je ontkenningsbubbel zitten, maar val mij daar niet meer lastig mee. Mensen kunnen je honderd, nee, duizend keer vertellen waarom er dit jaar geen of weinig griep geweest is, maar jij zal dat niet geloven voordat ninefornews of een andere vage nep site je dat gaat uitleggen.

Griep

Griep: stand van zaken

Hoe zit het met de verspreiding van de ouderwetse griep?

Deze winter officieel nog geen enkel griepgeval gevonden
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
ma mar 29, 2021 11:07 am
HONDERD PROCENT MET DE INHOUD EENS, PILGRIM!

Nadenken! Hersenen gebruiken! Dat is wat jij en ik doen. En daar is niks mis mee.
Misschien is het een goed idee om je "wijze woorden" eens op jezelf toe te passen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ali Yas »

Eigenlijk is de titel van deze draad al fout. Want de covid-prik is geen vaccin, het is gentherapie. Men gebruikt een virus om genetisch materiaal cellen in te smokkelen. Een normaal vaccin voorkomt juist dat dat gebeurt.

Maar goed. Wat zijn de gevaren van deze therapie? Niemand die dat weet voor de langere termijn. De proeven die de farmaceuten hebben gedaan konden daar vanwege de korte onderzoekstijd niets over zeggen.

Nu het middel wordt losgelaten op een groot deel van de bevolking zou je kunnen spreken van een grootschalig medisch experiment, maar helaas is de rapportage van de bijwerkingen niet goed geregeld. Men schat dat 99% zo niet in beeld komt. Dus ook de effecten op korte termijn komen we zo niet te weten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
ma mar 29, 2021 11:35 am
:scratch: Triest .Ik vind de betrouwbaarheid van de alternatieve media doorgaans niet erg hoog.
Maar waarom eigenlijk? In tegenstelling tot de klassieke media (MSM) worden ze niet gecorrumpeerd door lobbygroepen en lopen ook niet aan de leiband van overheden. Je zou het boek ‘Gekochte Journalisten’ van Udo Ulfkotte eens moeten lezen, dan weet je wat je van de MSM denken moet. Ook geheime diensten hebben vaak zeggenschap over wat er in zo’n krant komt. Het is niet zonder reden dat die kranten vrijwel allemaal failliet zijn. En denk maar niet dat dat door internet komt, want mensen abonneren zich ook niet op de online edities van die kranten. Ze zijn nu opgekocht door miljardairs en worden kunstmatig in leven gehouden, hoewel ze commercieel niet meer kunnen bestaan. Eigenlijk een soort propaganda-instrumenten om de bevolking te manipuleren. Ik herinner me trouwens dat je er vroeger anders over dacht toen we het hadden over de dagelijkse multicul-indoctrinatie en wat je ook een hersenspoeling noemde. Ook met Xander had je toen geen probleem herinner ik me. Vooral in het begin beklaagde je je nog dat de andere moderators (Manon, Numan) wel een probleem met Xander hadden omdat die christelijk was. Dus kennelijk ben je sterk van inzicht veranderd. Jij denkt nu dat als ik iets lees bij de altmedia ik het daarom gelijk maar voor waar aanneem, maar ik denk dat als jij iets leest op de altmedia je gelijk aanneemt dat het dan wel NIET waar zal zijn. Andersom dus...

Ook de Telegraaf is vaak betrapt op leugens m.b.t. het coronaverhaal. Ik zou daarom niet weten waarom ik die grote kranten meer geloofwaardig zou moeten vinden dan de alternatieve media. Ik wil er ook op wijzen dat die altmedia JUIST ontstaan zijn door het verval en de corruptie van de MSM.

Hier bijvoorbeeld het verhaal van de verpleegster Kirsty Miller, die ontslag nam vanwege de de leugens en corruptie van de overheid m.b.t. het coronabeleid en waar ze zich op Facebook in een videoboodschap over uitsprak. Al snel verdween haar account van het platform, alsof ze nooit had bestaan. Ook haar Instagram- en Twitter-pagina zijn offline. En waar kun je haar verhaal nu lezen? Je raadt het al... Nine for News!
Sommigen hadden de beelden uit voorzorg al opgeslagen en inmiddels verspreidt het filmpje zich als een lopend vuurtje op social media. “Wie zwijgt, stemt toe. De ziekenhuizen liggen niet vol. De bedden zijn niet allemaal bezet. Afdelingen zijn gesloten. Er zijn maar heel weinig mensen overleden,” zegt Kirsty. [...]

Ze heeft naar eigen zeggen van dichtbij gezien wat het coronavaccin met mensen kan doen. Ernstige bijwerkingen worden volgens haar niet gemeld. Als zorgmedewerkers zich uitspreken over de schade die de vaccins toebrengen, kunnen ze hun biezen pakken, zegt de verpleegster, die na elke dienst ‘knallende koppijn’ had als gevolg van de mondkapjes die ze moest dragen.
Van mij is de censuur op internet vaak (maar niet altijd) een teken dat een getuigenis van iemand op waarheid berust. De filmpjes kan je zien op de site, maar dat moet je vooral niet doen als hier niet mee geconfronteerd wil worden. Maar waarom zou haar verhaal niet waar kunnen zijn? Ik lees teveel van dit soort berichten om zomaar het achteloos af te doen als onzin. Waarom moet het gelijk allemaal gecensureerd worden?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door sjun »

Afbeelding

Je zult het in je mik gedrukt krijgen...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
wo mar 31, 2021 4:13 am

Je zult het in je mik gedrukt krijgen...
Je krijgt het niet in je mik geduwd, maar je kiest er voor.

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het onverstandig dat onze regering nog steeds doorprikt met AstraZenica. En dat die Zweedse firma de naam veranderd heeft in Vaxzevria maakt niet uit, want het vaccin zelf blijft hetzelfde.

En ik zeg je ook eerlijk dat als ik beneden de 60 dit vaccin zou krijgen ik ook nog even drie keer zou nadenken.

Ministerie: geen aanpassingen AstraZeneca-vaccinatie in Nederland
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Mahalingam »

Ik heb gisteren Pfizer gekregen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
ma mar 29, 2021 9:31 pm

Maar goed. Wat zijn de gevaren van deze therapie? Niemand die dat weet voor de langere termijn. De proeven die de farmaceuten hebben gedaan konden daar vanwege de korte onderzoekstijd niets over zeggen
Hahaha! Juist! Zo is het, Ali Yas! Nadenken! Hersenen gebruiken!

Ik heb altijd gewacht met het aanschaffen van de nieuwste Windowsversie. Geldt ook voor nieuwe auto's, net zo goed als bij alles wat nieuw is en door de mens bedacht. Zoals God, maar die is nooit vernieuwd en werkt nog altijd. Nou ja, bij mensen dan die niet in de gaten hebben dat zij ook zelfstandig kunnen nadenken en hersenen gebruiken. Logisch toch?

Nadenken! Hersenen gebruiken! De uitgever gaat het maar om één ding: snel geld verdienen. En ja, dan openbaren zich vanzelf allerlei bijwerkingen. Dus kocht ik pas na ongeveer een jaar de nieuwste versie van Windows toen alle problemen eruit gefilterd waren. En dat snelle geld verdienen . . . geldt net zo goed voor de haastmakers van de vaccins. Jezus nog aan toe . . . Nadenken, hersenen gebruiken, hoeft toch niet zó moeilijk te zijn? [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ali Yas »

hans van de mortel schreef:
wo mar 31, 2021 12:46 pm
Nadenken, hersenen gebruiken, hoeft toch niet zó moeilijk te zijn? [icon_lol.gif]
Ja nou, moeilijk is dat niet, maar er bestaat een inwendige weerstand tegen. Mensen realiseren zich namelijk, min meer onbewust, dat het vergaren van kennis kan leiden tot sociale uitsluiting. Bovendien is het gemakkelijk het denkwerk door een ander te laten doen, waarna je die ander de schuld kan geven als die het fout had.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
wo mar 31, 2021 12:11 pm
Ik heb gisteren Pfizer gekregen.
En, heb jij er last van?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie