Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

:nietverstaan: Nou ja zeg. Kunnen de Belgen geen betere vaccin op de markt brengen?
We kunnen ’mogelijk’ zelfs na vaccinatie nog anderen besmetten: hoe kan dat?

Zelfs als we straks gevaccineerd zijn, zullen we volgens virologen ons mondkapje nog een tijdje moeten blijven dragen. Want we kunnen wel degelijk nog altijd anderen besmetten. Hoe kan dat?

We kijken allemaal uit naar een terugkeer naar het normale leven, zónder anderhalve meter afstand en zonder mondkapje dus. De enige weg daarnaartoe: de vaccins. En die zijn er bijna. Als alle meezit kan Nederland vanaf 4 januari beginnen met vaccineren.

Virologen waarschuwen evenwel dat we ook ná vaccinatie mogelijk nog besmettelijk zijn, en dat we dus een mondkapje moeten blijven dragen en afstand blijven houden tot voldoende mensen gevaccineerd zijn. Maar hoe komt het dat we na een vaccinatie mogelijk toch nog anderen kunnen besmetten? En hoe komt het dat we dat nog niet met zekerheid weten?

Beschermend laagje
„Het vaccin zal een beschermend laagje leggen rond het coronavirus. Door dat beschermend laagje kan het virus niet meer in onze cellen binnendringen”, zegt vaccinoloog Geert Leroux-Roels van de universiteit van Gent tegen Het Nieuwsblad. „Stel: jij bent gevaccineerd en gaat zonder mondkapje op naar de kroeg met een vriend die besmet is met corona. Hij niest en hoest en jouw bovenste luchtwegen – je neus, bijvoorbeeld – pikken het virus op en krijgen het binnen”, schetst Leroux-Roels.

,,Dankzij jouw vaccin gaan de eiwitten in jouw bloed meteen antistoffen produceren die zich als een schaal rond de coronavirusdeeltjes leggen, waardoor ze jouw cellen niet kunnen binnendringen. Alleen: de vorming van dat beschermvliesje verloopt mogelijk niet altijd perfect en gaat mogelijk niet altijd even snel. Zo kan het gebeuren dat jij na je cafébezoek op je werk arriveert en jouw collega besmet met nog niet ingekapseld virus. Als jouw collega nog niet gevaccineerd is, dan kan hij wel degelijk ziek worden. Daarom moet je dus je mondkapje ophouden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
di dec 01, 2020 7:08 pm
Ariel schreef:
di dec 01, 2020 11:16 am
Ik vermoed dat als je op een ic of corona afdeling komt, je andere beelden ziet mercator.
Dat kan . Daar mag ik uiteraard geen kijkje gaan nemen. En ik blijf daar ook liever weg natuurlijk. Feit blijft dat alles wat ik weet-of denk te weten- over corona me via uitsluitend via de teevee bereikt en dat al bijna een heel jaar lang. De enige persoonlijke ervaring die ik ermee heb was 1 klant die de afspraak uitstelde omdat hij covid 19. had. 3 Weken later belde die dat hij genezen was en dat ik kon langskomen.
Ik heb voldoende ervaring om voor mij zelf uit te maken - logisch denken ligt mij wel - dat het hele gedoe rondom het corona-virus een grote humorloze poppenkast is.

Ik sprak diverse mensen, waaronder mijn trouwe ABN-AMRO-maatje van vroeger die 73 jaar is en zo (geestelijk) fit als een vrolijk mens zonder corona-last. Tenminste . . . hij had corona, vermoedde hij. Hij ging naar de huisarts. Die constateerde inderdaad corona. Paniek? Onnodig. Het betrof de lichte versie welteverstaan. Want blijkbaar moeten wij corona beschouwen, net zoals met alles in dit nepleven: er bestaan verschillende versies. In zijn geval beschikte mijn vriend over de lichte versie van corona, corona-light zogezegd. Hij had geluk, gooide de arts hem nog achterna. Onnodig. Na 1, hooguit 2 dagen was mijn vriend alweer fris en vrolijk zich van geen corona meer bewust. Ook zijn twee kinderen hadden corona. Stelde ook niks voor. En zijn vrouw? Ik ga er van uit dat ze nog altijd seks hebben, die had helemaal geen spoor van corona. Een buurman in de verte die had pas echt pech. Hij overleed. Ach, hij was al niet zo goed meer.

Een andere knaap die ik sprak in MediaMarkt - volgens mij had ik dit al verteld - had ook coronalast. En? Twee dagen, en foetsie. Weg corona, op zoek naar een volgend 'slachtoffer'. Hij had het waarschijnlijk van zijn vader geërfd. Die deed er iets langer over, namelijk een week. Trouwens, die week tijdspanne, schijnt zo'n beetje standaard te zijn voor wie de corona kriebels is overkomen en NIET op de intensive care komt uitzieken.

Afbeelding

Herinneren wij ons nog Youp van het Hek? Bloedlink geval! De vette corpulente kleine ordinaire grappenmaker had al een zwak hart. Zes (6) bypass-operaties had hij al achter de rug. Hij wist het zeker: hij had het corona-virus. Snel naar het ziekenhuis. "Wat komt u hier doen, meneer van het Hek? Komt u ons lastig vallen? U heeft helemaal geen corona-virus. Gaat u snel naar huis, wij hebben hier al bedden tekort."

Thuis gekomen voelde Youp zich alleen maar slechter. Nog maar eens terug naar het ziekenhuis. "En . . . nee maar . . . verdomd meneer van het Hek, u heeft wel degelijk Covid-19, want nu zijn wij pas echt serieus on speaking terms met u bezig." We houden u dus nu vast. Zodat u ons niet lastig blijft vallen met uw klachten. Eens even kijken . . . Ja hoor, daar zie ik al een plekje vrij op onze intensive care afdeling. Als u daar rustig gaat liggen, dan komt een alleraardigste verpleegster u zo wat verse zuurstof brengen. Het duurt doorgaans en weekje om te herstellen en dan kunt u weer naar huis. Gaat u nog grappen maken over al die onzinnige en onnodige overdreven lockdowns die door Rutte & Co zijn ingesteld en die het leven voor velen haast ondraaglijk maken? Wij zijn benieuwd naar uw volgende show. Denkt u wel om uw hart? Voor corona hoeft u niet te vrezen. Dat zou u pas moeten doen als het razendsnel tot ontwikkeling gekomen vaccin op de markt komt en u van plan bent zich te laten injecteren. Niet doen dus menner van het Hek!"

Okee! Dit is een gechargeerde versie van wat gebeurd is met cabaretier Youp van het Hek. Inhoudelijk klopt het verhaal voor honderd procent - niet tekstueel. U kunt alles achterhalen via Google.

En wat hielp al deze zogenaamde 'slachtoffers' uit de brand van het weerzinwekkende levensbedreigende uit zijn slof schietende Covid-19 virus?

Een medicijn? Een veel geld opleverend vaccin? NEE! Niks. Gaat u maar gezellig thuis uitvieren. De griep - herstel - corona - gaat vanzelf weer over.

Zijn we gek geworden? Het lijkt er op? De domheid maakt in deze maanden overuren. Binnenkort kunt u aan het vaccin. Tenminste, als u een bord voor uw hoofd heeft.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Wat een blamage voor Nederland.
Duitse vaccinatie-baas: ’Wat jullie in Nederland willen, kan helemaal niet’

Sinds het begin van de pandemie lijkt Nederland achter te lopen op het gebied van de tegenmaatregelen. Er waren te weinig tests, mondkapjes waren niet verplicht en een massaal vaccinatieprogramma werd niet voorbereid. Buurland Duitsland gaat daarentegen grondig en zeer precies te werk. De Telegraaf sprak met Albrecht Broemme, verantwoordelijk voor de massa-inentingen in Berlijn
Spoiler! :
Hij is gepensioneerd ingenieur, bouwde in de lente een speciaal coronaziekenhuis voor duizenden patiënten in de Duitse hoofdstad. Jarenlang was Broemme hoofd van het Technisches Hilfswerk, dat de burgerbevolking in binnen- en buitenland beschermt.

Hoe geeft u het corona- vaccin aan de bevolking?
„Elke dag vaccineren we 20.000 mensen. Niet op een plek, want we willen niet te veel mensen bijeen als in een bijenkorf. We hebben zes grote centra, die we nu ombouwen. De voormalige luchthaven Tegel, concerthallen en beurshallen. Alles met goede hygiëne. Het worstcasescenario is dat mensen die een prik krijgen, corona als souvenir mee naar huis nemen.”

In Nederland moeten in eerste instantie de huisartsen de prik gaan geven. Wat vindt u daarvan?
„Dat kan helemaal niet. Het Duitse vaccin van BioNtech, dat als eerste bij het Europees Geneesmiddelen Agentschap (EMA) in Amsterdam om toelating vroeg, moet tot min 75 graden gekoeld worden. Huisartsen kunnen dat vaccin helemaal niet bij hen opslaan.”

Hoe loopt het in Berlijn?
„In Berlijn krijgen we 900.000 doses, waarvan er 400.000 naar de vaccinatiecentra gaan. Daar wordt in cabines van negen tot vijf uur geprikt, een kwartier per persoon. Een half miljoen doses gaan naar mobiele vaccinatieteams, die als eerste in ziekenhuizen en verpleeghuizen gaan inenten. De eerste ontvangers zijn mensen van boven de 75 jaar, ze worden uitgekozen door het ministerie van Gezondheid, die de gegevens van het bevolkingsregister gebruikt. Die burgers krijgen allemaal post, en moeten een afspraak maken via internet of telefoon. Alle brieven zijn al gedrukt. In een tweede fase worden alle artsen, verplegend personeel, brandweerlieden en agenten ingeënt.”

Het lijkt wel een militaire operatie.
„Ja. Heel Duitsland heeft zestig vaccinatiecentra. En de drie grote koelkasten in Berlijn waar de serums in opgeslagen zijn, worden zwaar bewaakt door politie en veiligheidsdiensten. Dat de Britse premier Johnson het middel eerder heeft toegelaten dan de Europese EMA verrast mij. Hij heeft er maar twee geschikte koelkasten voor en er zijn geen vaccinatiecentra in Groot-Brittannië.”

„Over de Nederlandse voorbereiding kan ik niet oordelen. Maar het gecompliceerde vaccin van BioNtech vraagt om een gedegen voorbereiding. Anders lukt het niet. Wie nu nog een speciale koelkast wil hebben heeft pech, want de markt is leeg geveegd.

Nederlanders gaan ervan uit dat ze vanaf januari het vaccin bij de dokter kunnen krijgen.
„Dat gebeurt pas in het tweede of derde kwartaal van 2021, als andere vaccins op de markt komen. „

Kost de Duitse aanpak niet erg veel geld?
„De Duitse aanpak kost zo’n tachtig miljoen euro, alleen al hier in Berlijn. Als je het middel te duur vindt, de kosten voor de lockdown van de economie zijn hoger.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
vr dec 04, 2020 9:09 pm
Wat een blamage voor Nederland.
Niet Nederland maar meneer Mark Sorry Rutte is DE blamage.

Als we ons verstand gebruiken zijn wij op 18 maart van die politieke kwibus verlost. Hopen dat hij aan het corona-virus overlijdt is echter speculeren op het winnen van de jackpot.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
4 december 2020

Geachte heer van de Mortel,

Onlangs werd ik wakker met de volgende gedachte: Hoe stellen mensen zich een dictatuur voor? Opgepakt en gemarteld worden, je vrije mening niet meer kunnen uiten?

Als dat de criteria zijn, dan leven we inderdaad in een betrekkelijk vrij land. Maar als ik lees hoe in België de politie een huis binnenvalt bij vier jongens die een middagje op de PlayStation doorbrengen, dan doet zich de vraag voor of ons beeld niet verkeerd is. Waar gaan we naartoe indien een vreedzaam middagje videogamen al een daad van incivisme wordt? Zal ik het u zeggen? Of zal ik nog even wachten?

Wat met de lockdown dan? In België is die verlengd tot 1 februari 2021, hetgeen betekent dat de horeca kan fluiten naar de inkomsten uit de eindejaarsfeesten, hetgeen vaak het verschil betekent tussen nog een jaar verder sukkelen onder torenhoge belastingen of meteen failliet gaan. In Luik pleegde een jonge kapster zelfmoord omdat ze geruïneerd werd door deze gang van zaken. Waar gaan we naartoe indien mensen zelfmoord plegen onder een ondraaglijk regime? Zal ik het u zeggen? Of zal ik nog even wachten?

In Duitsland werd op 19 november de originele Infectiebeschermingswet zo aangepast dat het de poort openzet naar doldrieste politie-acties. In Nederland is de Noodwet al langer van kracht, en kreeg burgerjournalist Flavio Pasquino de politie over de vloer naar aanleiding van het afnemen van een interview met een zogeheten conspiracy theorist. Waar gaan we naartoe als de politie je begint te belagen omwille van het uiten van je mening? Zal ik het u zeggen? Of zal ik nog even wachten?

En wat met het vaccin? RNA-virussen zoals SARS, HIV, Ebola zijn er al meer dan 20 jaar, maar het is in al die tijd niet gelukt om daar een vaccin voor te ontwikkelen. En nu zou dan plots, op minder dan een jaar, een volstrekt veilig vaccin bestaan? Waar gaan we naartoe als er zelfs geen debat meer kan zijn over wat je met je eigen lijf mag doen? Zal ik het u zeggen? Of zal ik nog even wachten?

"Alleen de mensen die alle vaccins hebben, zullen nog vrij kunnen bewegen" (Bill Gates), "Vanaf nu vragen wij mensen om een vaccinatie voordat ze in het vliegtuig stappen" (Alan Joyce), "We moeten een leger oprichten van duizenden officials die iedereens contacten zullen nagaan" (Andrew Cuomo). Waar gaan we naartoe als de overheid de volledige macht krijgt over het doen en laten van zijn burgers.
Zal ik nog even wachten? Of zal ik zeggen zeggen waar het op staat?

"Dit is een prachtige democratie, en we zouden allen heel erg dankbaar moeten zijn dat onze staatslui zo goed voor ons zorgen. Geef me het vaccin, zodat ik mij weer vrij kan bewegen, en straf iedereen die weigert mee te werken aan het uitroeien van het virus."

Noot: de dag dat ik zo’n wartaal uitkraam, heb ik wellicht al bezoek van de politie gekregen.

Uw ketter,
Brecht Arnaert
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr dec 04, 2020 4:43 pm
:nietverstaan: Nou ja zeg. Kunnen de Belgen geen betere vaccin op de markt brengen?
Pfizer is een Amerikaans bedrijf dat om onduidelijke redenen gevestigd is in België. De Belgen zijn helemaal niet meer in staat om zoiets uit te vinden.
Uiteraard mag een vaccin niet TE goed zijn,dan is het ook niet commerciëel interessant [icon_lol.gif] . Er moet heel veel van gemaakt worden en het moet telkens opnieuw toegediend worden. Dat is zo toch ook met het griepvaccin dat velen zich elk jaar braafjes laten toedienen ? Heeft dat ritueel de jaarlijks griep uit de wereld geholpen ? Nee dus.
Ik geloof helemaal niet in allerlei duistere ingrediënten in dat vaccin. Eerder omgekeerd, wss zit er gewoon niets in . Is het nog niemand opgevallen dat het wel heel eigenaardig is dat er nu ineens een half dozijn totaal verschillende vaccins uitgevonden worden? Zo moeilijk kan het dus niet zijn om dat te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
vr dec 04, 2020 5:09 pm
En wat hielp al deze zogenaamde 'slachtoffers' uit de brand van het weerzinwekkende levensbedreigende uit zijn slof schietende Covid-19 virus?
3 dingen: een behoorlijke conditie, een goede behandeling en een portie geluk.

Zo is het met alle ziektes en aandoeningen. Ik lag 2 jaar geleden op 1 kamer met een andere patiënt die een gelijkaardige tumor had laten verwijderen.
Ze leggen dat soort mensen samen dat maakt het voor dokters en verplegers makkelijker. Een maand na zijn ontslag kon ik de uitvaart van mijn kamergenoot bijwonen( en de koffietafel, toen kon dat nog). Ik leef nog volop. Ik ga me echt niet afvragen hoe dat nu komt want dat is zinloos.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo dec 06, 2020 12:03 pm
Ik geloof helemaal niet in allerlei duistere ingrediënten in dat vaccin. Eerder omgekeerd, wss zit er gewoon niets in . Is het nog niemand opgevallen dat het wel heel eigenaardig is dat er nu ineens een half dozijn totaal verschillende vaccins uitgevonden worden? Zo moeilijk kan het dus niet zijn om dat te maken.
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb van een arts gehoord dat ze het DNA van een ander vaccin gebruikt hebben en daar op voorborduurd. Vandaar dat dit vaccin zo snel gemaakt kon worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo dec 06, 2020 12:17 pm
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb van een arts gehoord dat ze het DNA van een ander vaccin gebruikt hebben en daar op voorborduurd. Vandaar dat dit vaccin zo snel gemaakt kon worden.
Dat lijkt mij logisch, het is een variant op de vele griepvaccins die er al zijn. Gisteren hoorde ik een interview met een professor klinische biologie, iemand die er dus iets van af zou moeten weten. De vraag was wat zit er nu in dat vaccin ? Wel hij antwoordde daar niet op, ook toen de interviewer aandrong kwam er alleen maar een algemene uitleg over het principe van vaccinatie. En dat het vooral water is met een beetje "werkzame stof". Tja zo werd ik ook niks wijzer.
Als het grotendeels kwakzalverij is zoals acupunctuur en homeopathie zal ik mij met veel genoegen laten inenten . Als het gratis is wel te verstaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo dec 06, 2020 12:35 pm
. Als het gratis is wel te verstaan.
Moeten jullie in België betalen voor het corona vaccin?
En dat het vooral water is met een beetje "werkzame stof".
De griepprik is een vaccin met verschillende soorten dode griepvirussen. Die dode virussen zijn onschadelijk. Griep kunt je alleen krijgen van een levend virus. Die dode virussen zorgen er voor dat het lichaam afweerstoffen aanmaakt tegen de griepvirussen die in de griepprik zitten.

Maar er ontstaan steeds nieuwe varianten van griepvirussen . Tegen die nieuwe varianten werkt de griepprik mogelijk minder goed.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo dec 06, 2020 1:46 pm
Moeten jullie in België betalen voor het corona vaccin?
Nu wordt er gezegd : gratis en vrijwillig. Maar politici zeggen en beloven zoveel. Mondmaskers zouden ook niet verplicht worden en een tweede lockdown was ook uitgesloten en we weten inmiddels hoe dat gegaan is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Coronavirus: Vaccin weldra beschikbaar, maar meerderheid van de Fransen wil niet

Geplaatst op 6 december 2020

Afbeelding

“Het begin van de vaccinatie is nu nog maar een kwestie van enkele weken”, zei de Franse minister-president Jean Castex donderdag bij de presentatie van de Franse vaccinatiestrategie. Vanaf januari kunnen al een miljoen mensen ingeënt worden – alleen, de Fransen willen niet.

Bijna twee derde deel tegen inenting

Volgens onderzoeken zouden er in Frankrijk de meeste tegenstanders van de coronavaccinatie in de wereld zijn. Dan helpt het ook niets dat de regering van de globalist Emmanuel Macron (foto) verkondigde de coronavaccinatie gratis aan te bieden aan alle mensen in het land. De belastingbetaler betaalt dan de rekening.

Tussen april en juni dient er een enorme reclamecampagne over de Fransen uitgestort te worden om de op dit moment 59%, die zich niet wil laten inenten, op andere gedachten te brengen. Maar de regeringspropaganda lijkt steeds minder effect te hebben.

Harde lockdown
Tot midden december gelden in heel Frankrijk strenge uitgaansbeperkingen, daarna “alleen nog maar” nachtelijke uitgaansverboden. Met de Kerst wil de regering weer meer bewegingsvrijheid toestaan, op Kerstavond en met Oud en Nieuw zijn er ook geen nachtelijke uitgaansverboden. Er mag gevierd worden.

Bron: unzensuriert.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/12/06 ... -wil-niet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Maarten »

Gelijk hebben de Fransen. ook ik ga geen vacinatie nemen...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Hebben jullie hiervan gehoord? Een tijdje terug hoorde ik dit verhaal. Een RIVM medewerker zou een tijdje terug in een ‘viraal’ gegaan telefoongesprek (vanaf 5 min.) toe gegeven hebben dat zo ongeveer iedere zieke bijna automatisch de diagnose ‘corona’ krijgt, en zelfs verkeersslachtoffers erbij worden gerekend. Een fenomeen dat we vooral ook in het buitenland zagen. Ik heb het hier nooit geplaatst omdat ik er niet zeker van was of dit wel echt. Zo’n opgenomen telefoongesprek kan je immers makkelijk faken en ik las er sceptische berichten over op internet. Nu blijkt het bewijs dat het gesprek echt heeft plaats gevonden er toch te zijn.

Peter Grootswagers belt 'RIVM'. Die geeft toe dat covid-19 vrijwel geen tot milde klachten geeft.
2 dec. 2020


Spoiler! :
Peter filmde het hele gesprek met het 'RIVM' op zijn mobiele telefoon, plaatste het op facebook en binnen een dag werd het 2 miljoen keer bekeken. Daarna volgde een totale hetze van de media zoals De Volkskrant, die het massaal als fakenews afserveerden. Het RIVM ontkende dat het gesprek had plaatsgevonden, en Peter vond het eerst ook niet terug in zijn gespreksgeschiedenis. Pas eind oktober kreeg hij na veel duwen en trekken het bewijs op zijn factuur dat hij met het RIVM had gebeld. Maar De Volkskrant rectificeerde haar onzin niet. Ondertussen ging de aanval op Peter verder: zo werd zijn baas gebeld over zijn werknemer.
In de studio zitten Peter en Ferdinand om de hele gang van zaken te fileren.
Ook Xander bericht er over:
Aangevallen door mainstream media, tegengewerkt door provider
Vervolgens werd hij uitgebreid door de mainstream media aangevallen, maar zonder dat hij ook maar één telefoontje van hen kreeg. De Volkskrant beweerde (bij monde van een vaste columnist) bijvoorbeeld dat het gesprek in scene was gezet, en het RIVM zette onder alle filmpjes op internet dat het gesprek niet had plaatsgevonden.

Zelfs zijn telefoonprovider (T-Mobile) kon het gesprek aanvankelijk niet terugvinden, en het stond ook niet op zijn factuur, wat een medewerker ‘heel raar’ vond. Na drie weken lang vaak en langdurig bellen, mailen en aandringen, kreeg hij eindelijk zwart op wit dat het telefoongesprek met het RIVM wel degelijk heeft plaatsgevonden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo dec 06, 2020 7:58 pm
Hebben jullie hiervan gehoord? Een tijdje terug hoorde ik dit verhaal. Een RIVM medewerker zou een tijdje terug in een ‘viraal’ gegaan
Nee, niks van gehoord. Maar als die RIVM medewerker eerlijk en oprecht was geweest, dan had hij zijn verhaal open en bloot met eigen naam moeten vertellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Nog wat extra informatie over het telefoon gesprek. Altijd handig om wat meer informatie te geven.

Fel gedeeld telefoongesprek werd niet met 'RIVM-medewerker' gevoerd

Op Facebook deelde een man een 'schokkend telefoongesprek' dat hij voerde met het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). In dat telefoongesprek uit de man zijn bezorgdheid over de coronamaatregelen. Aan de andere kant van de lijn zou een medewerker van het RIVM luisteren en vragen beantwoorden, al doet hij daarbij enkele opvallende uitspraken. Zo zouden zelfs verkeersdoden die besmet waren met SARS-CoV-2 als 'coronadoden' worden meegerekend. Het bewijs: een video waarin de man het nummer '0800 13 51' zou bellen. De video ging op korte tijd viraal: meer dan twee miljoen views op minder dan 24 uur. Maar horen we werkelijk een medewerker van het RIVM aan de lijn?

BEOORDELING: Het bericht staat bol van de onwaarschijnlijkheden en onwaarheden. Het nummer is de corona hulplijn van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en maakt geen deel uit van het RIVM. Bovendien is het quasi onmogelijk dat de man werkelijk met iemand van het ministerie of het RIVM heeft gesproken, omdat het betreffende callcenter het gesprek niet kan terugvinden in de databank. Ten slotte is ook de communicatiestijl zeer atypisch.

FEITEN: De man gaat een eerste keer de mist in door het foute nummer te linken aan het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het nummer '0800 13 51' behoort helemaal niet tot de contactnummers van het RIVM. Wel gaat het om de corona hulplijn van de Rijksoverheid, zoals vermeld staat op de website van het RIVM. Die hulplijn werd opgericht om vragen omtrent het coronavirus te beantwoorden. Aan de andere kant van de lijn: geïnformeerde medewerkers van het callcenter Cendris. Het RIVM liet op Twitter ook weten dat het verhaal niet klopt.

De man kan zich van naam vergist hebben, aangezien het nummer van de Rijksoverheid ook op de website van het RIVM staat. De hamvraag blijft echter: heeft hij werkelijk met een overheidsinstelling gebeld of werd het telefoongesprek in scène gezet? In een ander Facebookbericht toont de man dat hij om 19.26 uur het nummer zou hebben gebeld. Uit de video blijkt ook dat de man al 27 minuten aan de lijn hing, waardoor het daadwerkelijke gesprek rond 19.53 uur zou hebben plaatsgevonden. Verder spreekt de man over "gisteren met de persconferentie", wat mogelijk wijst op de persconferentie over de verstrengde maatregelen op 28 september.

Het callcenter - dat alle gesprekken naar het nummer van de Rijksoverheid opneemt - liet per mail aan de redactie van dpa weten dat het gesprek nagenoeg zeker nep is. Op basis van de datum, het tijdstip, het stemgebruik en de lengte van het gesprek kon de call niet worden teruggevonden. Ook komt de gemiddelde wachttijd (zo'n 6 minuten) niet overeen met de tijd die de man al in de wacht hing. De redactie van dpa belde op willekeurige momenten naar het nummer van de Rijksoverheid om die gemiddelde wachttijd na te gaan en bevestigt - met enige marge - dat de aangegeven duur klopt.

"De naam van de persoon is ook niet terug te vinden in de systemen van het callcenter. Bovendien wordt de stem van de zogenaamde medewerker aan de andere kant van de lijn niet herkend door alle coaches en managers van het callcenter", laat een woordvoerder van Cendris weten na een interne bevraging. Het telefoonnummer van de man, dat dpa na verder onderzoek kon bemachtigen, komt wel voor in de databank, maar niet op het aangegeven moment.

"We zijn op 29 september 2020 om 17.24 uur (twee uur voor het tijdstip in het screenshot van de man, red.) gebeld door onderstaand nummer", vult Cendris aan. "Dit betreft niet het gesprek dat op Facebook is gedeeld. Het is een vreemd gesprek van ongeveer 5 minuten met veel geruis. Pas in de laatste minuut zegt de beller enkele keren 'hallo', maar er was geen conversatie." Kortom, de man heeft het callcenter gebeld, maar het gesprek komt verre van overeen met het gesprek op Facebook.

Een volgend punt dat in twijfel kan worden getrokken is de manier waarop de 'medewerker' communiceert. De medewerkers van het callcenter zijn opgeleid met standaardantwoorden en informatie omtrent het actuele pandemie en het SARS-CoV-2-virus, bevestigt één van de daadwerkelijke callcenter-medewerkers aan de redactie van dpa. In de video verkondigt de man duidelijk onwaarheden die afwijken van die informatie.

Wanneer de man in de video stelt dat Nederland "normaal gemiddeld 6.500 griepdoden heeft", gaat de zogenaamde medewerker verder op die uitleg, zonder aan te geven dat de statistieken niet juist zouden zijn. "Dat klopt niet", zegt RIVM-woordvoerder Coen Berends, "het gemiddeld sterftecijfer tijdens het griepseizoen valt gemiddeld moeilijk te bepalen omdat het sterk varieert van seizoen tot seizoen." Bovendien behoort de kennis over het gemiddeld aantal griepdoden van de voorbije jaren niet tot de voorziene informatie van de medewerkers.

Ook suggereert de 'medewerker' dat "de mensen die aan griep overlijden, misschien makkelijk onder het 'kopje' corona verdwijnen". Ook daar klopt volgens Berends helemaal niets van. "In de wekelijkse epidemiologische update van de cijfers wordt heel duidelijk het verschil gemaakt tussen mensen die sterven aan het nieuwe coronavirus en mensen die aan iets anders sterven." Dat klopt, op pagina 3, voetnoot 5 van de update van 29 september valt het volgende te lezen: "Voor 92 sterfgevallen is aangegeven dat COVID-19 niet de directe oorzaak van overlijden is." Ook de bewering over besmette mensen die sterven aan bijvoorbeeld een verkeersongeluk vallen onder die voetnoot.

Verder klopt het volgens de zogenaamde RIVM-medewerker dat er in 2018 zo'n 8.500 griepdoden waren. "Toen was dat op dat moment erg en hoorde je er voor de rest niemand over", vult hij aan. Volgens de officiele statistieken van het Influenzavirus in 2018 zijn die cijfers verre van juist. Het rapport van van Volksgezondheid en Zorg telde in 2018 zo'n 1.200 mensen die stierven aan het Influenzavirus. De oversterfte (het aantal mensen dat meer overlijdt dan voorspeld) tijdens het griepseizoen 2018 - 2019 lag op 2.900 gevallen. Kortom, het aangehaalde cijfer is fout.

Op zijn Facebookpagina deelde de man nog een video waaruit moet blijken dat hij "zijn telefoonnummer niet kan instellen en naam verander in telefoon nummer (sic)", maar ondanks die video is het nog steeds mogelijk dat de man het nummer heeft gebruikt als naam van een ander contact. Dat toonde onder meer YouTube-factchecker Harry Hol aan in een video.

Ten slotte kan er ook getwijfeld worden aan de werkelijke 'bezorgdheid' van de man. In het telefoongesprek uit de man zijn bezorgdheid over andere mensen die zich niet aan de maatregels houden. Tegelijkertijd deelt de man op zijn profiel heel wat berichten die erop wijzen dat hij fundamenteel tegen de coronamaatregelen is.

In conclusie, een telefoongesprek - zoals het in de video wordt getoond - werd niet gevoerd met een medewerker van het RIVM of van de Rijksoverheid, noch met een medewerker van het callcenter. Het is ook zeer waarschijnlijk dat de man het telefoongesprek in scène heeft gezet met een kennis. Een groot deel van de informatie die de 'RIVM-medewerker' geeft, is feitelijk onjuist.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Nieuwe aanbeveling van de WHO: Nu ook thuis mondkapje dragen

Geplaatst op 4 december 2020

Afbeelding

Een nieuwe richtlijn van de WHO adviseert nu om bijna overal een mond-neus-bescherming te dragen, onafhankelijk van het feit of er afstand kan worden gehouden of niet. Terwijl het nut van een mondkapje tot nu toe niet duidelijk bewezen is.

De WHO, die net als de Nederlandse regering tijdens de coronacrisis al meermaals van mening veranderde, heeft enkele dagen geleden haar aanbevelingen betreffende het inmiddels alledaagse mondkapje geactualiseerd. Nu wordt van de kant van de WHO aanbevolen dat men ook in de eigen woning een mondkapje zou moeten dragen als men bezoek van buitenstaanders ontvangt, als de ventilatie niet goed is of als dit niet goed ingeschat kan worden. Dat zou gelden “onafhankelijk van het feit of men zich aan een afstand van minstens een meter kan houden”. Ook voor ziekenhuizen en verzorgingsinstellingen adviseert men dat alle daar werkende mensen een mondkapje zouden moeten dragen, onafhankelijk van het feit of zij daar als verplegend personeel, schoonmaak- en keukenkracht of op kantoor werken.

Zin en nut van mondkapjes niet bewezen
De WHO geeft ook aanwijzingen over de omgang en de hygiëne met de nieuwe alledaagse benodigdheid. Zo zouden de mondkapjes niet aan de arm en niet in de hand gedragen moeten worden en ook niet naar beneden getrokken moeten worden tot de kin of de hals. Ze zouden, als je ze bij wijze van uitzondering een keer niet nodig hebt, in een schone en recyclebare plastic zak bewaard moeten worden. Hoewel de WHO met haar nieuwe aanbeveling het gebruik van de mondkapjes uitbreidt, blijft ze echter op het standpunt staan dat het nut van het dragen van een mondkapje bij gezonde mensen tot nu toe niet duidelijk bewezen zou zijn. Zo schrijft ze zelf: “Op dit moment bestaan er slechts beperkte en tegenstrijdige wetenschappelijke bewijzen over het effect van het dragen van mondkapjes bij gezonde mensen om infecties met luchtwegvirussen, inclusief Sars-CoV-2, te verhinderen.”

In Japan moet nu ook met een mondkapje op gegeten te worden
Tot nu toe is Japan aardig goed door de coronapandemie gekomen. Op dit moment stijgt echter het aantal besmettingen en het land heeft maar een geringe capaciteit aan IC-bedden, wat vooral in de grote miljoenensteden tot een tekort zou kunnen leiden. Omdat er tot nu toe geen sprake was van een lockdown of andere beperkingen, gaan de Japanners gewoon zoals altijd hun alledaagse gangetje en ontmoeten ook vrienden en bekenden in kroegen om er te eten, te drinken en met elkaar te praten. Als het aan de Japanse minister-president Yoshihide Suga ligt, dient daarbij in het vervolg ook een mondkapje gedragen te worden.

In een video wordt aan de zonen en dochters van Nippon ook het procedé uitgelegd: het mondkapje aan het touwtje opzij trekken, zonder de oppervlakte aan te raken, een hap of een slok nemen, dan het mondkapje weer goed opzetten en kauwen. Dit dient voortaan – als het aan de regering ligt – de nieuwe standaard te worden. Bovendien wordt aanbevolen om het stilzwijgen te bewaren. Wie per se iets wil zeggen, dient dat alleen maar te doen wanneer de mond en de neus bedekt zijn.

Bron: wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/12/04 ... je-dragen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

VN waarschuwt opnieuw voor catastrofaal 2021 met 270 miljoen hongerdoden

2021 dreigt een catastrofaal jaar te worden, waarschuwt de VN. David Beasly, leider van het World Food Programme, luidde afgelopen vrijdag tijdens de Algemene Vergadering de noodklok dat 270 miljoen mensen van de honger dreigen om te komen. ‘We staan nu letterlijk voor de ergste humanitaire crisis sinds het begin van de Verenigde Naties. We moeten meer gaan doen.’

De met afstand belangrijkste oorzaak van deze nieuwe humanitaire ramp is het corona beleid. Lockdowns hebben de wereldeconomie en bevoorradingsstromen zwaar ontregeld. ‘Het middel zou erger kunnen zijn dan de kwaal, vanwege het economische rimpeleffect,’ legde de WFP directeur uit. Daar komen andere door mensen veroorzaakte conflicten, zoals de oorlogen in Syrië, Jemen en Zuid Soedan, nog bovenop.
[...]
VN-secretaris generaal Antonio had het in juni over de ergste voedselcrisis sinds WO-2. Zelfs in de VS stevenen tientallen miljoenen werklozen op voedseltekorten af. De voedselbanken in het land kunnen de wachtrijen niet meer aan. Op één locatie in New York explodeerde het aantal hulpbehoevende gezinnen van 1000 vóór de coronacrisis naar 10.000 in september.
[...]
Als het coronabeleid van de WHO en het Westen niet onmiddellijk radicaal wordt omgegooid, zal 2021 één van de allerergste jaren in de menselijke geschiedenis ooit worden. Wereldwijde experts hebben namelijk gewaarschuwd dat ook de gezondheidszorg grote klappen heeft gekregen, en het aantal doden door zelfmoorden en allerlei ziekten zoals TBC, kanker en hartaandoeningen het aantal veronderstelde corona slachtoffers volledig in de schaduw zal stellen.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/v ... ngerdoden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Chief Medical Officer Says Canadians Who Refuse Vaccine Won’t Have “Freedom to Move Around”

Published on 4 December, 2020 - Paul Joseph Watson

Afbeelding

Suggests those who don’t take the shot will have to wear masks.

Ontario’s Chief Medical Officer says that those who refuse to take the COVID vaccine won’t have “freedom to move around” and will have to continue to wear masks.


Dr. David Williams was asked if he “would make some sort of mandatory vaccination recommendation.”

Williams acknowledged that “we can’t force someone to take a vaccine,” but when on to explain how people who didn’t take it would have their freedom of mobility severely restricted.

“What we can do is to say sometimes for access or ease of getting into certain settings, if you don’t have vaccination then you’re not allowed into that setting without other protection materials,” said Williams.

“What may be mandatory is proof of... vaccination in order to have latitude and freedom to move around... without wearing other types of personal protective equipment,” he added.

Williams also suggested that people would be prevented from entering certain settings without having been vaccinated if there was a “risk.”

As we previously highlighted, governments do not have to make the vaccine mandatory, they can simply make life unlivable for people who refuse to take the vaccine.

If bars, restaurants, cinemas, sports venues, airlines, employers and others all make the vaccination a mandatory condition of service, anyone who refuses to take it will be reduced to a personal form of de facto lockdown with their social lives and mobility completely stunted.

https://summit.news/2020/12/04/chief-me ... ve-around/
En hier ook zoiets:

https://summit.news/2020/11/30/vaccine- ... ore-entry/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

WHO Envoy: Life Won’t Return to Normal For at Least 2 Years

Published on 7 December, 2020 - Paul Joseph Watson

Afbeelding

Social distancing and masks to continue despite vaccine.

The WHO’s special envoy for the global COVID-19 response says that despite the arrival of a COVID-19 vaccine, normal life won’t resume for at least two years.


Dr David Nabarro suggested that social distancing and masks were something that would have to continue as a way of “treating this virus with respect.”

“This will mean face masks and physical distancing otherwise the virus does keep on surging. The reality is it will be some months before we can dispense with these precautions,” he said.

When asked when things would return to normal, Nabarro suggested that this wouldn’t occur until the end of 2022 at the earliest.

“I hate making predictions, but let’s just consider it in the big picture. None of us will be safe until the whole world is safe,” remarked Nabarro.

“Big patches of normality are coming up soon, but not everyone will be vaccinated for at least a couple of years. So normal life as we know it is a couple of years away for the world,” he added.

As we have previously highlighted, two years may seem a naive target for a return to normality given that some prominent figures have said the world will never get back to what it was pre-COVID.

“Many of us are pondering when things will return to normal,” wrote World Economic Forum founder Klaus Schwab.

“The short response is: never. Nothing will ever return to the ‘broken’ sense of normalcy that prevailed prior to the crisis because the coronavirus pandemic marks a fundamental inflection point in our global trajectory,” he added.

In addition to Schwab, a senior U.S. Army official said that mask wearing and social distancing will become permanent, while CNN’s international security editor Nick Paton Walsh asserted that the mandatory wearing of masks will become “permanent,” “just part of life,” and that the public would need to “come to terms with it.”

https://summit.news/2020/12/07/who-envo ... t-2-years/
Zo te zien zitten we hier nog jaren in en misschien wel voorgoed. Maar over twee jaar is één ding zeker: de economie is dan grotendeels verwoest en honderden miljoenen mensen zullen permanent hun baan zijn kwijtgeraakt
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
di dec 08, 2020 1:22 am
Zo te zien zitten we hier nog jaren in en misschien wel voorgoed.
Het zal idd voor altijd zijn. Griep en verkoudheid kunnen ook niet uitgeroeid worden, ongeacht wat de wetenschappers verzinnen. Best is ermee leren leven en het risico-dat overigens heel beheersbaar is-te erkennen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Even tussendoor: Wie gelooft dat wij van al onze vrijheidsbeperkingen af zijn als er wel voldoende gevaccineerd is?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
di dec 08, 2020 11:48 am
Pilgrim schreef:
di dec 08, 2020 1:22 am
Zo te zien zitten we hier nog jaren in en misschien wel voorgoed.
Het zal idd voor altijd zijn. Griep en verkoudheid kunnen ook niet uitgeroeid worden, ongeacht wat de wetenschappers verzinnen. Best is ermee leren leven en het risico-dat overigens heel beheersbaar is-te erkennen.
Plus dat mensen steeds meer anti stoffen maken tegen het griepvirus, zodat ze minder snel en ernstig ziek worden en dat zal ook gebeuren met dit virus. Mark my words. We moeten nu even door de zure appel bijten en wat minder zeuren.

Nederlander is een klagerig , angstig volk geworden, en mensen jutten elkaar op. Op Twitter, of op het feestboek waar op dit moment weinig feest gevierd wordt maar wel heel veel geklaagd. :smile7:

Op Twitter heb ik al heel veel mensen ontvolgd , maar ja, ik volg meestal rechtse mensen, en ja kan niet iedereen ontvolgen.

En het is soms ook wel aardig om de laatste complottrends te volgen. Wat kunnen we verwachten. Zoals dit complot. Alsof je een spannend jongensboek leest, maar helaas is het serieus bedoelt, en op twitter denken mensen al dat het werkelijk waar is. :scratch:

En op de complotsite ninefornews gaat het verhaal rond dat je van het corona vaccin onvruchtbaar kan worden.

:wink2: Rechtse mensen zien blijkbaar niet in dat dat een zegen en de redding voor Nederland kan zijn. Denk je eens in. Oudere vrouwen zijn al onvruchtbaar, Rechtse jongeren laten zich niet vaccineren , dus wie nemen wel een vaccinatie? Links draaiend Nederland, ouderen, moslims, en afrikanen. Hoe mooi kan je het hebben als die groepen zich moeilijk voort kunnen voortplanten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
di dec 08, 2020 12:35 pm
Even tussendoor: Wie gelooft dat wij van al onze vrijheidsbeperkingen af zijn als er wel voldoende gevaccineerd is?
De tijd zal het leren King.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

King George schreef:
di dec 08, 2020 12:35 pm
Even tussendoor: Wie gelooft dat wij van al onze vrijheidsbeperkingen af zijn als er wel voldoende gevaccineerd is?
Niet alleen dat, maar wat gaat er gebeuren als gevaccineerden toch nog besmet raken? Wat zo goed als zeker is, de griep muteert ook voortdurend en ondanks al dat gevaccineer ertegen kan de griep niet uitgeschakeld worden. Van die stomme maskertjes zijn we dus nog lang niet af.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie