Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
vr mar 19, 2021 7:31 pm
Het is duidelijk dat in dit artikel wordt betoogd dat (alleen) fundamentalistische gelovigen tegenstander van vaccinatie zijn. Dat is tenminste het frame.
Ik vermoed dat jij heel bevooroordeeld dit artikel hebt gelezen. Over framen gesproken.

De man heeft het over bevindelijk gereformeerden bijvoorbeeld in Staphorst en op de bijbelbelt die het vaccin tegen polio niet wilde nemen, en niet over mensen zoals jij Ali Yas die geen vaccin tegen corona wil hebben. Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen. De diepgelovige bevindelijk gereformeerden leggen hun lot liever in handen van God, op wie zij vertrouwen. Daar liegt Roel Coutinho geen woord over.

Waarschijnlijk was jij nog te jong toen dit speelde in kerkelijk Nederland. Ik kreeg het wel mee, want ook in Katwijk waren zwaar gereformeerde niet van plan om zich te laten inenten, en ontstonden er heftige discussies in mening huishouden.
Begin jaren 50 was er een vaccin tegen polio dat vanaf 1957 in Nederland werd aangeboden. Daarna kwamen alleen nog polio-uitbraken voor onder bevindelijk gereformeerden: in 1971 in Staphorst en in 1977 in Elspeet en Uddel.

Die laatste uitbraak trok door de hele Biblebelt en trof naar schatting 20.000 mensen. 110 werden ernstig ziek en 80 raakten verlamd.

Ook in gebieden waar de Taliban of gelijksoortige fundamentalistische moslimgroeperingen de baas zijn is polio nog niet verdwenen. Die groeperingen verhinderen om geloofsredenen en met geweld het inenten van de bevolking.
Het is vreemd dat jij alleen maar kritiek hebt op dit artikel, en geen woord zegt over de bovenstaande post van Hans.Ik neem aan dat jij daar mee akkoord gaat, en dus ook vindt dat virologie geen wetenschap is ?

Ik zou wel eens willen weten van wie die brief is...Van Willem Engel misschien ? of van Wybren van Haga, of misschien zelfs van Thierry Baudet. Het zou mij niet verbazen. Ik gok op Wybren.

Het zou mij zelfs niet eens verbazen dat deze brief niet naar Hans gestuurd is, maar naar iemand anders op dit forum, en dat Hans als vriendendienst de brief voor hem hier gepost heeft.

Misschien is Hans of iemand anders ooit nog eens zo eerlijk om ons dat te vertellen.

Bij nader inzien....Wat ook nog kan, en dat is eigenlijk het meest logische dat die brief van zijn neef is, want die heeft overal verstand van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr mar 19, 2021 9:56 pm
Ik vermoed dat jij heel bevooroordeeld dit artikel hebt gelezen. Over framen gesproken.
Kan. Maar ik vind het toch framing als Gereformeerden en de Taliban op één hoop worden gegooid.
Het is vreemd dat jij alleen maar kritiek hebt op dit artikel, en geen woord zegt over de bovenstaande post van Hans.Ik neem aan dat jij daar mee akkoord gaat
Waarom neem je dat aan?
Ik zou wel eens willen weten van wie die brief is
Deze categorie anonieme flauwekul verdient geen enkele aandacht.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
vr mar 19, 2021 9:56 pm
[...] Het zou mij zelfs niet eens verbazen dat deze brief niet naar Hans gestuurd is, maar naar iemand anders op dit forum, en dat Hans als vriendendienst de brief voor hem hier gepost heeft.

Misschien is Hans of iemand anders ooit nog eens zo eerlijk om ons dat te vertellen.

Bij nader inzien....Wat ook nog kan, en dat is eigenlijk het meest logische dat die brief van zijn neef is, want die heeft overal verstand van.
Ik lees dit nu pas. Je bedoelt mij kennelijk. Maar nee, ik heb niets met die brief te maken en mijn neef al helemaal niet. Ik heb het erg druk tegenwoordig en niet zo heel veel tijd meer voor het forum en heb hier kennelijk even over heen gelezen. Misschien dat Hans je meer wegwijs kan maken. Als ik zelf artikelen of teksten plaats vermeld ik altijd een bronvermelding.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Weer nieuws over de betrouwbaarheid van die testen. Nu kritiek van het Robert Koch Institut (de Duitse RIVM).
Duitse RIVM erkent in grafiek dat slechts 1 op de 50 positief getesten daadwerkelijk is besmet

Het Robert Koch Institut (de Duitse variant van het RIVM) erkent in eeninfografiek dat slechts 1 op de 50 positief geteste mensen daadwerkelijk besmet is met corona. Er kan dus 98% van het aantal in de media gemelde ‘besmettingen’ worden geschrapt. (1) De cijfers voor Nederland zullen hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn, wat betekent dat van de 6187 positieve testen vandaag slechts 122 mensen daadwerkelijk besmet zouden zijn met het coronavirus, waarvan nu zelfs Jaap van Dissel heeft toegegeven dat het ook in Nederland dezelfde IFR als een griep heeft (zie ook o.a.: 09-11-2020: WHO bevestigt in Bulletin zeer laag Covid sterftepercentage van 0,05%). Desondanks laat het RIVM de risicokaart voor bijna heel Nederland nog steeds op ‘zeer ernstig’ staan. [...]

Uit de officiële Duitse en internationale rekenmodellenblijkt dat de kans dat een positieve coronatest daadwerkelijk positief is naar 0,4% daalt als er maar 1 besmetting op de 10.000 (dus 10 op de 100.000) wordt geconstateerd. Zelfs bij 50 op de 100.000, dus meer dan in Rotterdam, laat de test in slechts 2% van de gevallen een correct positief resultaat zien. Dus Rotterdammers die nu met een positieve test verplicht thuis zitten: de kans dat u daadwerkelijk corona heeft, bedraagt nog geen 2%. (Zie ook ons artikel van 30 november 2020: Marion Koopmans erkent dat PCR-test geen besmetting kan aantonen). [...]

https://www.xandernieuws.net/algemeen/d ... is-besmet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Weer nieuwe lock downs... De derde golf komt er aan.
Frankrijk: Nieuwe lockdown voor 21 miljoen mensen

Geplaatst op 20 maart 2021

Afbeelding

Nadat Groot-Brittannië en Italië onlangs weer lockdown maatregelen hebben genomen, volgt nu ook Frankrijk dit voorbeeld. Vanaf dit weekend zullen 21 miljoen mensen door de beperkingen worden getroffen.

De Franse minister-president zei dat zijn land door de “derde golf” van de Covid-19 besmettingen geteisterd wordt. Afgelopen donderdag kondigde hij nieuwe lockdown maatregelen voor 16 regio´s in heel Frankrijk aan, waaronder ook Parijs. Alle winkels behalve de winkels die noodzakelijke voedingsmiddelen verkopen, moeten een maand lang gesloten blijven. En het reizen van de ene regio naar een andere wordt verboden.

“De infecties door het virus versnellen sinds 15 dagen. De druk op de ziekenhuizen neemt sinds een week toe. Het is tijd om consequenties te trekken”, zei Jean-Pierre Castex, de Franse minister-president.

De premier zegt dat een reden voor de stijging van het aantal besmettingen de Britse variant zou zijn. Hij beweert dat deze meer mensen zou aansteken en gevaarlijker zou zijn.

Hij zei dat Groot-Brittannië en Italië met hetzelfde probleem te kampen zouden hebben. Daarom besloot hij hun voorbeeld te volgen en nieuwe lockdown maatregelen te nemen.

De opnieuw opgelegde afsluiting is een nieuwe klap voor bepaalde mensen zoals winkeleigenaren of studenten. Zij werden al gedwongen maandenlang thuis te blijven. Een jaar na de eerste lockdown moet nu afgewacht worden of de nieuwe lockdown maatregelen door het publiek geaccepteerd en opgevolgd worden.

Bron: epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/20 ... en-mensen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

"Onze Lieve Heer heeft vreemde kostgangers.", wordt er wel eens gezegd.

Hier iemand van de eenmans mondkapjesbrigade:
Een 24-jarige man uit Utrecht is afgelopen zondag aangehouden omdat hij dreigde een aanslag te plegen op deelnemers aan de klimaatmars. Die vond die dag plaats op het Jaarbeursplein.

Zaterdag kwam bij de politie een melding binnen dat de man had gedreigd om zondagmiddag om 15.00 uur op het Jaarbeursplein mensen te zullen neerschieten, die geen mondmasker dragen. Dat meldt het Openbaar Ministerie vandaag.
https://www.ad.nl/utrecht/man-24-aangeh ... ~a1d1b94c/


Wie is er hier nu wappie?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Het klimaat hiervoor is geschapen door de corona beperkingsevangelisten en hun media. Maar aangezien deze mensen volgens de politieke stemuitslag de meerderheid in ons land hebben (gesteld dat er geen verkiezingsfraude plaatsvond) is het verstandig om low profile te blijven, verzet te voeden en oom je eigen overlevingsplan te trekken. Benut de extra tijd binnen vast om vreemde talen te leren om de gelegenheid te hebben zonodig te kunnen uitwijken naar landen met een minder bedilzuchtige overheid die jou de rekeningen van haar wanbeleid doorschuift. Lukt dat niet dan zou ik in elk geval uitwijken naar gebieden waar je meer je eigen gang kunt gaan omdat strikt handhaven van opgelegde persoonlijke beperkingen daar wat te begrotelijk wordt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

sjun schreef:
zo mar 21, 2021 2:02 pm
Het klimaat hiervoor is geschapen door de corona beperkingsevangelisten en hun media. Maar aangezien deze mensen volgens de politieke stemuitslag de meerderheid in ons land hebben (gesteld dat er geen verkiezingsfraude plaatsvond) is het verstandig om low profile te blijven, verzet te voeden en oom je eigen overlevingsplan te trekken. Benut de extra tijd binnen vast om vreemde talen te leren om de gelegenheid te hebben zonodig te kunnen uitwijken naar landen met een minder bedilzuchtige overheid die jou de rekeningen van haar wanbeleid doorschuift. Lukt dat niet dan zou ik in elk geval uitwijken naar gebieden waar je meer je eigen gang kunt gaan omdat strikt handhaven van opgelegde persoonlijke beperkingen daar wat te begrotelijk wordt.
In Cuba is alles open. Net zoals in Israël. Van andere landen weet ik het niet.

Het AstraZeneca vaccin laat echter dodelijke sporen na. Nou ja, dat is ook altijd het geval met het vaste jaarlijks terugkerende griepvirus. Het blijft een loterij, wie wel of niet de eerste prijs heeft gewonnen om dood te gaan. Op zich niks mis mee, want wie in vrede sterft, heeft het dus goed gedaan. Zo denken alle moslims over de historische Mohammed (VZMH). De letters VZMH, die iedere moslim achter de naam Mohammed plaatst, betekenen: Vrede Zij Met Hem, wanneer hij of zij het over de Arabische profeet heeft. Volgens moslims was de historische Arabische woestijnfanaat een profeet. Volgens mij niet. Maar wat we zeker weten is dat Mohammed een viezerik en sadist was. Want wat heb je te zoeken bij een meisje van zes jaar? Die kan je toch niet neuken? Ook al ben je pedofiel. Geen probleem volgens de moslimwereld. Je blijft het proberen tot het uiteindelijk lukt. Het lukte tenslotte ook de Profeet. Want volgens het moslimverslag kon Mohammed eindelijk bij Aisha binnendringen toen zij negen jaar was. Een jood, christen of atheïst zou zich kapot schamen om zo breeduit en zonder een enkele vorm van schaamte een dergelijke vuile historische was als van de vieze enge sadistische pedofiele profeet buiten te hangen, nota bene met de overtuigingskracht van een compleet IS-leger.
Influenza, ook wel griep genoemd, is een besmettelijke ziekte. Mensen krijgen het door een virus, het influenzavirus. Het virus zit in de keel, neus en luchtwegen van iemand die ziek of besmet is. Door hoesten, niezen en praten, komen kleine druppeltjes met het virus in de lucht.
Een mondkapje en anderhalve meter afstand zou niet misstaan. Maar dat kwam nooit eerder op in de bekrompen geest van politici. Ook niet dat het jaarlijkse griepvaccin maar 60 % effectieve garantie biedt. En de vaccin-wolven van vandaag beweren dat hun vaccin 90 % werking garandeert. Blijft over die 10 % waarmee Russische roulette een feit is. Maar een kniesoor die daar wat van zegt. Want niets is leuker dan te geloven in het sprookje van 'De Kleren van de Keizer'.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
za mar 20, 2021 8:22 pm
Weer nieuwe lock downs... De derde golf komt er aan.
Dat gaat hier in België ook gebeuren want via de Franstalige Belgen volgen wij slaafs wat in Frankrijk beslist wordt. OK, een derde lockdown dan maar, al even nutteloos als de 2 vorige. Even zullen de cijfers wat naar beneden gaan en zodra die lockdown wordt opgeheven schiet het weer omhoog. IK snap niet dat al die geleerde types niet eens bij zichzelf de gedachte voelen opkomen maar zouden die besmettingen nu s niet op een heel andere manier gebeuren dan we tot nu toe altijd dachten? We zijn dus niet verder opgeschoten dan in de middeleeuwen toen ze ervan overtuigd waren dat de Joden de builenpest overbrachten . Wisten de toenmalige experten veel dat het door rattenvlooien kwam. Ondertussen waren er wel heel wat Joden omgebracht.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Het is heel bijzonder dat corona een wereldwijd komplot is. Er zijn maar weinig mensen hier op dit forum die dat beseffen.

Goed dat ik zo nu en dan eens nadenk, en jullie er op kan wijzen. Hoe is het gezegde ook alweer...O, ja...Hersens gebruiken, nadenken...

Dat in Israel bijna het leven weer normaal is, komt door vaccinatie, ( waar iedereen dood aan blijkt te gaan) en wat betreft Cuba. Daar zeuren de mensen waarschijnlijk minder , en zagen ze de ernst van het virus wel in.
Opsporen, testen en quarantaine

Gealarmeerd door een in China geconstateerde snelle verspreiding en een Case Fatality Rate van 8 procent bij 70-plussers trok de Cubaanse regering al dagen vóór de eerste aangetoonde coronabesmetting alles uit de kast: op vrijwillige basis gingen studenten geneeskunde, artsen, wijk­verpleging en de eerder speciaal getrainde vrijwilligers deur aan deur in kwetsbare gebieden voor een massale face-to-face­opsporing van corona-achtige symptomen.4,5 Bij positieve bevindingen volgde verplichte quarantaine op speciaal daarvoor ingerichte plekken en een PCR-test. Als die positief was, volgde ziekenhuis­opname gevolgd door contactopsporing en op basis van epidemiologische ver­denking (contact met positief geteste of inreizende mensen): thuisquarantaine. Volgens officiële bronnen verbleven elf dagen na het eerste coronageval 1600 mensen in quarantainecentra en 37 duizend mensen in thuisquarantaine onder de hoede van huisarts en wijkverpleging. Er kwam een mondkapjesplicht in openbare ruimten, thuisblijfplicht voor kwetsbare mensen, voorzieningen voor thuiswerk, garanties voor werk en sociale bijstand. En boetes voor overtredingen. De grote doktersdichtheid, de sociale druk en de belangrijke plaats voor ethiek in alle medische opleidingen hielpen bij deze logistieke operatie. Deze rigoureuze en vroege maatregelen lieten weliswaar weinig ruimte voor eigen verantwoordelijkheid maar werden door WHO en de bevolking ondersteund.
Hoe is de situatie nu in Cuba....
Vanaf 6 februari 2021 heeft Cuba weer inreisbeperkingen. De luchthaven van Havana is voor een deel open voor internationaal vliegverkeer. Er zijn minder vluchten uit de Verenigde Staten, Mexico, Panama, de Bahama's, de Dominicaanse Republiek, Jamaica en Colombia. Er zijn nog wel vluchten uit Europa, maar houd rekening met vluchtwijzigingen.

Er gelden regels en restricties voor verschillende type reizigers naar Cuba (toeristen, zakelijk, etc.), informeer bij de Cubaanse ambassade in Den Haag (zie onder Reischecklist Cuba).

Vanaf 10 januari 2021 geldt dat alleen reizigers die een negatieve PCR-test die maximaal 72 uur voor vertrek is afgenomen, Cuba mogen inreizen.

U kunt verplicht worden opgenomen in een Cubaanse staatsinstelling. De kosten zijn voor uw eigen rekening.

De Cubaanse overheid neemt maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus (COVID-19) tegen te gaan.

In Cuba is het dragen van een mondkapje verplicht (neem zelf voldoende mee).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:
zo mar 21, 2021 2:46 pm
In Cuba is alles open. Net zoals in Israël. Van andere landen weet ik het niet.
Ariel heeft het al opgelost middels wel juiste informatie. Waarvoor dank.

In Cuba zit alles nog altijd op slot. Niet erg logisch, maar toch. Ik vroeg aan mijn schoondochter hoe het zat. Immers, haar zuster werkt op de markt in Havana. Volgens mijn domme Cubaanse schoondochter was alles open. Tot ik ging checken bij mijn Cubaanse vriend in Havana die het tegendeel beweerde. Dom van mij. Want ik weet dat mijn schoondochter dom is. Ik ben te positief en naïef naar anderen toe die aardig tegen mij zijn. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Mark Rutte en cum suis geloven in toekomstvoorspellers

Afbeelding

Gewoon je kritische verstand gebruiken, maakt duidelijk hoe corrupt en geestelijk ziek – waar geen verklaring voor is – politici zijn. Interessant zijn de miraculeuze modellen van het RIVM die blijkbaar in staat zijn te voorspellen hoeveel virusbesmettingen kunnen worden voorkomen dankzij de avondklok. Enfin, beluister de video van de kritisch zelfstandig denkende Van Haga van het Forum voor Democratie die zonder de angst die bij de massa heerst, de absurditeit, het onvermogen, manipulatie en de corruptie van deze incompetente regeringscoalitie aan het daglicht blootstelt - een ernstige bedreiging voor de geloofwaardigheid van het RIVM. Je moet toch echt heel erg dom zijn om sommige leugens van het RIVM glashard voor zoete koek aan te nemen. (afspeelminuut 1.41)

Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Ik kreeg een uitnodiging om 2x geprikt te worden.
En ik zou een afspraak kunnen maken via hun website.
Nou, mooi niet, werkt van geen kanten (tja, overheid en ICT...)
Vandaag na een telefonisch kwartiertje wachten een afspraak op dinsdag a.s.
En ik moet daarheen met 3 ingevulde formulieren (tja, GGD=bureaucratie).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr mar 26, 2021 1:13 pm
Ik kreeg een uitnodiging om 2x geprikt te worden.
En ik zou een afspraak kunnen maken via hun website.
Nou, mooi niet, werkt van geen kanten (tja, overheid en ICT...)
Vandaag na een telefonisch kwartiertje wachten een afspraak op dinsdag a.s.
En ik moet daarheen met 3 ingevulde formulieren (tja, GGD=bureaucratie).

Ja, het is een rommeltje. Chris kreeg ook een uitnodiging. 13 april. Hij kon terecht in Leiden, maar toen hij de bevestiging binnen kreeg bleek dat hij naar Ede moet voor zijn eerste prik, en Zwolle voor zijn tweede.

Na een telefoontje is het nu goed geregeld. 14 april in Leiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Ik werd te woord gestaan door een kuchende en hoestende mevrouw. Niet erg vertrouwenwekkend.

En ze vroeg mij naar het vervoer, auto e.d. Ik zei dat ik op de fiets kwam. "Ja, dat kan ook".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ik kreeg deze avond ook een e-mail met een verzoek om me te laten vaccineren. Ik zal ze maandag even bellen om te zeggen dat ik geen belangstelling heb. :smile7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Sweden saw lower 2020 death spike than much of Europe - data

Published March 24, 2021

STOCKHOLM - Sweden, which has shunned the strict lockdowns that have choked much of the global economy, emerged from 2020 with a smaller increase in its overall mortality rate than most European countries, an analysis of official data sources showed.

Infectious disease experts cautioned that the results could not be interpreted as evidence that lockdowns were unnecessary but acknowledged they may indicate Sweden's overall stance on fighting the pandemic had merits worth studying.

In the past week, Germany and France have extended lockdowns amid rising coronavirus cases and high death tolls, moves that economists say will further delay economic recovery.

While many Europeans have accepted lockdowns as a last resort given the failure to get the pandemic under control with other methods, the moves have in recent months prompted street protests in London, Amsterdam and elsewhere.

Sweden, meanwhile, has mostly relied on voluntary measures focused on social distancing, good hygiene and targeted rules that have kept schools, restaurants and shops largely open - an approach that has sharply polarised Swedes but spared the economy from much of the hit suffered elsewhere in Europe.
Spoiler! :
Preliminary data from EU statistics agency Eurostat compiled by Reuters showed Sweden had 7.7% more deaths in 2020 than its average for the preceding four years. Countries that opted for several periods of strict lockdowns, such as Spain and Belgium, had so-called excess mortality of 18.1% and 16.2% respectively.

Twenty-one of the 30 countries with available statistics had higher excess mortality than Sweden. However, Sweden did much worse than its Nordic neighbours, with Denmark registering just 1.5% excess mortality and Finland 1.0%. Norway had no excess mortality at all in 2020.

Sweden's excess mortality also came out at the low end of the spectrum in a separate tally of Eurostat and other data released by the UK's Office for National Statistics last week.

That analysis, which included an adjustment to account for differences in both the age structures and seasonal mortality patterns of countries analysed, placed Sweden 18th in a ranking of 26. Poland, Spain and Belgium were at the top.

Sweden's Chief Epidemiologist Anders Tegnell, a largely unknown figure before the pandemic who became internationally known as the figurehead of the Swedish response, told Reuters he believed the data raised doubts about the use of lockdowns.

"I think people will probably think very carefully about these total shutdowns, how good they really were," he said.

"They may have had an effect in the short term, but when you look at it throughout the pandemic, you become more and more doubtful," said Tegnell, who has received both death threats and flowers as a token of appreciation.

DATA CAUTION
Other health experts warn that interpreting excess deaths data is fraught with risks of ignoring crucial variables.

"All of us have to be really careful interpreting death data connected with COVID-19, whatever its source - none of them are perfect," Mark Woolhouse, professor of infectious disease epidemiology at Britain's University of Edinburgh, told Reuters.

"They do raise a question about whether, in fact, Sweden's strategy was relatively successful. They certainly raise that question," he said, commenting on data first published in Swedish media and checked by Sweden's statistics office.

Keith Neal, University of Nottingham professor in infectious diseases, also advised caution.

He cited a range of factors such as the age structure and general health of a population, average household size and whether a country had megacity travel hubs as significant.

Sweden's proportion of people aged over 80 was 5.1% at the start of 2019, lower than the EU average of 5.8% but on par with United Kingdom and higher than Norway and Denmark.

Sweden's population is also generally healthier than the EU average with a life expectancy at 82.6 years in 2018, compared to an average 81.0 years in EU.

Sweden's strategy has been heavily criticised by some at home and abroad for being reckless and not enough to protect vulnerable groups from the disease.

However, 43% of Swedes have high or very high confidence in how the pandemic is being handled, while 30% have low or very low confidence, according to a recent survey.

Sweden's government and health authority have conceded they failed to protect Sweden's elderly but maintained they did what they could to suppress the disease, while also taking general health of the population into account.

Sweden's official COVID-19 death toll is more than 13,000, although some people may have died from other causes than the disease. REUTERS
https://www.todayonline.com/world/swede ... urope-data
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
za mar 27, 2021 12:43 am
Ik kreeg deze avond ook een e-mail met een verzoek om me te laten vaccineren. Ik zal ze maandag even bellen om te zeggen dat ik geen belangstelling heb. :smile7:
Jij bent nog lang niet aan de beurt. Jokkert. En die uitnodiging komt niet met per mail.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Wel, ik heb toch zoiets gekregen! Een 'zorgmail' met een beveiligde toegangscode. Als je echt een bewijs wilt hebben wil ik het wel naar je toe mailen.

Ze kwamen met dat overtollige spul van AstraZeneca aanzetten. Dat is wel het laatste wat ik in mijn lijf wil hebben. icon_thumbdown.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
za mar 27, 2021 12:56 am
Wel, ik heb toch zoiets gekregen! Een 'zorgmail' met een beveiligde toegangscode. Als je echt een bewijs wilt hebben wil ik het wel naar je toe mailen.
Nee hoor je hoeft me het bewijs niet te mailen. Ik geloof je.

Zo zie je maar weer dat sommige mensen al het geluk van de wereld hebben, maar het niet waarderen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Maarten »

ik vindt het van het gekke dat mensen niet mogen weten wat er in die vaccins zitten en dat ze niet mogen kiezen welk vaccin ze willen...Na al het nieuws ver AstraZeneca, ga je toch wel serieus nadenken om die rotzooi te nemen mag ik aannemen...
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
za mar 27, 2021 12:52 am
Pilgrim schreef:
za mar 27, 2021 12:43 am
Ik kreeg deze avond ook een e-mail met een verzoek om me te laten vaccineren. Ik zal ze maandag even bellen om te zeggen dat ik geen belangstelling heb. :smile7:
Jij bent nog lang niet aan de beurt. Jokkert. En die uitnodiging komt niet met per mail.
Ik heb de uitnodiging een paar weken ontvangen per post, vanwege mijn leeftijd ondervind ik prioriteit. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
za mar 27, 2021 10:57 am

Ik heb de uitnodiging een paar weken ontvangen per post, vanwege mijn leeftijd ondervind ik prioriteit. [icon_lol.gif]
De lichting 75 tot en met 79 is nu aan de beurt.

Maar erg snel gaat het uitdelen niet. Het wordt wel december voor dat iedereen die de prik wil hebben bediend is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
zo mar 21, 2021 3:22 pm
Het is heel bijzonder dat corona een wereldwijd komplot is. Er zijn maar weinig mensen hier op dit forum die dat beseffen.

Goed dat ik zo nu en dan eens nadenk, en jullie er op kan wijzen. Hoe is het gezegde ook alweer...O, ja...Hersens gebruiken, nadenken...
Een complot lijkt mij ook te gek voor woorden en ingegeven door overdreven angstgevoelens.

Niet erg logisch. Hersens gebruiken! Nadenken! Inderdaad, zo moeilijk lijkt mij dat niet.

Maar . . . ik kan mij wel indenken waarom sommigen complotdenkers zijn geworden. Omdat het fenomeen zich dit keer wereldwijd afspeelt. Elk land doet mee. De verklaring is nogal simpel en beslist niet ongewoon. Het heeft te maken met de Zeitgeist. De niet-vrije wil en de Zeitgeist zijn - zeg maar - twee handen die prima passen op de buik waarvan niet bekend is aan wie die toebehoort.

Wie beseft hoe kwaadaardig de Zeitgeist kan zijn - fenomenen als onbegrijpelijke, niet logische bloederige oorlogen, ontstaan op bevel van de enkeling - begrijpt dat zijn invloed overeenkomt met die van een almacht die God zou kunnen zijn.

Zeitgeist heeft God niet nodig
Jammer voor God, maar de Zeitgeist heeft God niet nodig, noch de enige zoon van God waarbij een dochter ontbreekt, noch de maagdelijke moeder van Jezus. En zijn vader God kwam zijn zoon niet te hulp toen hij tentoon gesteld werd aan het kruis tussen twee top misdadigers in. Alle joden en de Romeinse bezetters zagen op de berg, voor iedereen goed zichtbaar, drie misdadigers van verschillend kaliber. Dat Jezus geen misdadiger was, speelde in die tijd geen rol. De Zeitgeist vergist zich wel vaker. Een paar honderd jaar later bleef de super misdadiger en viezerik pedofiel, psychopaat, sadist, woestijnrover en oorlogsmisdadiger Mohammed onaangeroerd. En wat nog veel erger is. Zelfs nu nog anno 2021 blijft de misdadiger Mohammed onaangeroerd en wordt als een soort verheven heilige gekoesterd. Tot zelfs in onze westers beschaafde democratische politiek aan toe. Marokkaan Ahmed Aboutaleb is de unieke eerste salafist in overheidsdienst. Zo ook het Marokkaanse kopvodschandaal van GroenLinks: Kauthar Bouchallikht.

Afbeelding
Kauthar Bouchallikh. GroenLinks aanwinst en ex Moslimbroederschap- en haat-aanhanger van de Arabische
psychopaat profeet pedofiel Mohammed.


Parasieten tsunami
Neem nu de Zeitgeist die tevens het 'vluchtelingenprobleem' voor zijn rekening neemt. Ook een onbegrijpelijk fenomeen dat aan een wereldwijd complot verbonden kan worden. Nadenken! Hersenen gebruiken! En logisch handelen door de deur op slot te houden. Wat moeten wij in godsnaam met die onbeschaafde horden mannelijke zwartjoekels uit Afrika en al die ver van onze beschaving verwijderde compleet achterlijke moslims die nog in het verleden leven? Waarom wordt onze beschaving ter beschikking gesteld aan miljoenen mensen die maar één ding voor ogen hebben: parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving? Een wereldwijd complot misschien? NEE! De Zeitgeist beste mensen.

Hebben u en ik daarvoor zoveel jaren keihard gewerkt en belasting betaald?
Ik tenminste wel.


Dus oprotten met de EU en al die vervuilers van buiten onze open grenzen, die dankzij de EU en het support hiervoor van Mark Rutte en Sigrid Kaag werken aan een wegwerpbeschaving van wat ooit waardevol is geweest.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
za mar 27, 2021 10:54 am
ik vindt het van het gekke dat mensen niet mogen weten wat er in die vaccins zitten en dat ze niet mogen kiezen welk vaccin ze willen..
Hoe bedoel je dat we niet mogen weten wat er in het vaccin zit? Dat kan je gewoon op internet opzoeken hoor.
Het vaccin Comirnaty van fabrikant BioNTech/Pfizer is een zogenoemd mRNA-vaccin. Het brengt heel kleine vetbolletjes in het lichaam met een stukje genetische code (mRNA) zoals in het coronavirus aanwezig is. Dit mRNA wordt in het lichaam afgelezen en vertaald naar spikeproteïnen, een eiwit van het virus. Dit eiwit wordt zo zichtbaar voor de afweercellen in het lichaam, die vervolgens antistoffen aanmaken die het virus herkennen bij een besmetting. Als iemand in de toekomst in aanraking komt met het coronavirus dan wordt het virus onschadelijk gemaakt. Het vaccin wordt op natuurlijke wijze weer door het lichaam afgebroken.

TOZINAMERAN
Hulpstoffen: ((4-HYDROXYBUTYL)AZAANDIYL)BIS(HEXAAN-6,1-DIYL)BIS(2-HEXYLDECANOAAT)
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
2-[(POLYETHYLEENGLYCOL)-2000]-N,N-DITETRADECYLACETAMIDE
CHOLESTEROL
DINATRIUMWATERSTOFFOSFAAT 2-WATER (E 339)
KALIUMCHLORIDE
KALIUMDIWATERSTOFFOSFAAT 0-WATER (E 340)
NATRIUMCHLORIDE
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE

Hier meer informatie.
BioNTech/Pfizer
En van AstraZenica kan je dronken worden. Kijk uit.
Vaccine AstraZeneca bevat natrium en alcohol (ethanol)
Dit middel bevat minder dan 1 mmol natrium (23 mg) per dosis van 0,5 ml, dat wil zeggen dat het in
wezen ‘natriumvrij’ is.

Dit middel bevat 2 mg alcohol (ethanol) per dosis van 0,5 ml. Van de kleine hoeveelheid alcohol in dit
middel zult u niets merken.

RECOMBINANT CHIMPANSEE ADENOVIRUS VECTOR CODEREND VOOR WEESFSELPLASMINOGEENACTIVATOR SIGNAAL PEPTIDE-SARS-CoV-2 SPIKE GLYCOPROTEÏNE FUSIE EIWIT
Hulpstoffen: DINATRIUMEDETAAT 2-WATER
ETHANOL
HISTIDINE, (L-)
HISTIDINEMONOHYDROCHLORIDE 1-WATER (L-)
MAGNESIUMCHLORIDE 6-WATER (E 511)
NATRIUMCHLORIDE
POLYSORBAAT 80 (E 433)
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE
.Na al het nieuws ver AstraZeneca, ga je toch wel serieus nadenken om die rotzooi te nemen mag ik aannemen...
Inderdaad. 1 op de miljoen heeft ernstige bijwerkingen . Dan kan je beter hydroxychloroquine en ivermectine nemen, daar zijn de vervelende bijwerkingen 1 op de 100.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie