Corona ontsporing

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 12:32 pm
Uiteraard sta ik achter Israel. En wat betreft de corona crisis daar, ik vind dat ze het goed doen.
Naar wat ik verneem schiet het aantal besmettingen daar nu terug de hoogte in ondanks dat massale vaccineren. Dus zo nuttig blijkt dat vaccin niet te zijn. Ik sta niet te wachten op dat vaccin maar het is wat je zegt: we worden al op zoveel manieren in het oog gehouden en van onze vrijheid beroofd dat dit er nog wel bij kan.
Het zal wel toeval zijn maar ik ken intussen in mijn onmiddellijke omgeving meer lui die ziek zijn geworden van het vaccin dan van corona zelf. Met een goede conditie ben je tegen allebei bestand zo lijkt het wel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
vr mar 12, 2021 12:41 pm
Naar wat ik verneem schiet het aantal besmettingen daar nu terug de hoogte in ondanks dat massale vaccineren. Dus zo nuttig blijkt dat vaccin niet te zijn. Ik sta niet te wachten op dat vaccin maar het is wat je zegt: we worden al op zoveel manieren in het oog gehouden en van onze vrijheid beroofd dat dit er nog wel bij kan.
Ik vermoed dat wij verschillende kranten lezen. Besmettingen van gevaccineerde Israëlieten zijn er niet. Israël heeft bijna 90 procent van alle vijftigplussers gevaccineerd. Ook veel jongere mensen zijn al ingeënt tegen het coronavirus.

Maar er zijn brandhaarden bij de ultraorthodoxe joden, en bij moslims. Die willen geen vaccin. Een hardnekkig gerucht in beide kinderrijke gemeenschappen is dat het vaccin de vruchtbaarheid zou aantasten.
Het zal wel toeval zijn maar ik ken intussen in mijn onmiddellijke omgeving meer lui die ziek zijn geworden van het vaccin dan van corona zelf. Met een goede conditie ben je tegen allebei bestand zo lijkt het wel.
Wat zijn hun klachten? Ik woon in een appartmenten complex waar we nu 10 jaar wonen, en waar de meeste van mijn "buren" een behoorlijke leeftijd hebben, en waarvan er nu dus al een flink aantal van gevaccineerd zijn. En de gevaccineerde bewoners die ik vraag of ze klachten hebben, zeggen nee. Hooguit een zere arm of wat hoofdpijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Mahalingam »

Mercator,
die mensen uit jouw directe omgeving die ziek zijn geworden: hoe ziek zijn die geworden?
Moesten ze thuis verpleegd worden, in het ziekenhuis of op de IC?
En hoe lang duurde hun ziekte?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 12:27 pm
Waarom zou jij hoge bloeddruk moeten krijgen als ik een coronapaspoort neem. Ik stik van de pasjes.
[...]
Allicht ben ik nog wat vergeten, dus kan er nog wel een pasje bij.
Je weet drommels goed wat het probleem is. Met die andere pasjes krijg je niet tegen je zin een vaccinatie. Het gaat bij die andere pasjes om een onschuldige registratie. Maar als ik in de toekomst geen vaccinatiepas heb kan ik dus niet meer een café of een restaurant bezoeken, wat een volslagen nutteloze belemmering is! Het is gewoon een pressiemiddel om je te laten vaccineren tegen een virus waar verreweg de meeste mensen helemaal geen last van hebben omdat ze er van nature al immuun voor zijn. Waarom moet ik me VERDOMME laten vaccineren met een rotvaccin (en waar ik geen enkel vertrouwen in heb) voor een virus waar ik geen enkel last van heb en van nature al immuun voor ben? Net als de meeste andere mensen.
Spoiler! :
Percentages van overlevenden van corona

Afbeelding
Misschien moeten er ondergrondse organisaties komen net als in WO2, die kunnen zorgen voor vervalste coronapaspoorten en andere papieren.
Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 12:27 pm
En als het mijn beurt is voor een vaccinatie, dan ga ik opgewekt en met een blijgemoed mijn prik halen.
:scratch:
Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 12:27 pm
Een Covid vaccinatie is niet nutteloos en niet gevaarlijker dan elke ander vaccin.
Ze zijn nutteloos omdat ze niet echt nodig zijn. Ons eigen immuunsysteem is goed genoeg. Slechts een zeer klein percentage mensen overlijd aan de coronagriep. Ongeveer net zoveel als anders met de gewone griep (die op raadselachtige wijze opeens overal verdwenen is). Zijn deze experimentele vaccins echt zo ongevaarlijk? Ze zijn onvoldoende uitgetest en er overlijden verdacht veel mensen kort na hun eerste prik...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr mar 12, 2021 7:51 pm
Het gaat bij die andere pasjes om een onschuldige registratie.
Maar die pasjes zijn wel heel belangrijk . Geen paspoort niet naar buitenland. In een paspoort staat je vingerafdruk en een foto. . Het is me nog al wat. Een inbreuk op je privé leven. En zonder die vingerafdruk krijg je geen paspoort.
Sommige mensen stellen dat de invoer en de bewaring van biometrische gegevens een grove inbreuk op hun lichamelijke integriteit en een beperking van hun recht op bescherming van hun privéleven vormen. Zij wijzen er op dat de gegevens niet enkel worden bewaard in het opslagmedium op het paspoort of de Nederlandse identiteitskaart, maar ook in een register. Bovendien ontbreken volgens hen bepalingen die duidelijk vermelden welke personen toegang tot de biometrische gegevens zullen hebben. Ook merken zij op dat de autoriteiten de biometrische gegevens in de toekomst zouden kunnen gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor zij zijn verstrekt (voor gerechtelijke doeleinden en door de inlichtingen- en veiligheidsdiensten).
Tja.. Hoe onschuldig is zo'n registratie.
Maar als ik in de toekomst geen vaccinatiepas heb kan ik dus niet meer een café of een restaurant bezoeken, wat een volslagen nutteloze belemmering is!
Ik heb die regel niet verzonnen. Ik zou eigenlijk niet weten of ik in mijn normale doen gebruik van die pas zal maken. Dan maar niet naar een restaurant of een concert. Maar als ik op vakantie wil naar Engeland,(een reis die al 2 keer door corona uitgesteld is,) dan heb ik dat papiertje nodig. Want ik wil die uitgestelde reis naar Cornwall graag maken.

Het is dus net waar je prioriteit ligt. Wil je graag de kroeg in, dan heb je die pas nodig. En vergeet niet wie er van jou verlangt dat jij een bewijs van vaccinatie hebt. Dat is dus de kroegbaas of restaurant eigenaar, die graag weer wat geld wil verdienen.
Het is gewoon een pressiemiddel om je te laten vaccineren tegen een virus waar verreweg de meeste mensen helemaal geen last van hebben omdat ze er van nature al immuun voor zijn.
Jij doet nou net of jij een medische achtergrond hebt, of voor viroloog gestudeerd hebt. Pilgrim, dat heb je niet dus heb jij niet de kennis om daar een gedegen mening over hebben. Jij zwaait met een natte vinger in de lucht, en roept maar wat.

Het aantal ziekenhuisopnames stond afgelopen week op een totaal van 42.000 duizend mensen. Alleen in Nederland. En dan tellen we niet eens de mensen mee die thuis doodziek waren.

En wereldwijd zijn er ongeveer 2,63 miljoen mensen gestorven aan corona. Bagatelliseer het maar.
Waarom moet ik me VERDOMME laten vaccineren met een rotvaccin (en waar ik geen enkel vertrouwen in heb) voor een virus waar ik geen enkel last van heb en van nature al immuun voor ben? Net als de meeste andere mensen.
Je hoeft je niet te laten vaccineren. En gelukkig dat jij er geen last van hebt maar er zijn heel veel mensen die er wel ziek van worden.

En wie zegt dat jij van nature al immuun bent voor Covid?
Ze zijn nutteloos omdat ze niet echt nodig zijn. Ons eigen immuunsysteem is goed genoeg.
Wat een hoogmoed. En wat een onkunde.
Slechts een zeer klein percentage mensen overlijd aan de coronagriep.
Nou. Klein percentage...Ik vind 2,63 mln geen klein percentage.
Ongeveer net zoveel als anders met de gewone griep (die op raadselachtige wijze opeens overal verdwenen is).


Echt niet. Corona is geen griep. Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus, en Corona wordt veroorzaakt door het coronavirus SARS-CoV-2. Het zijn dus verschillende virussen.

Griep, verkoudheid en COVID-19 zijn alle drie virusziekten die de luchtwegen infecteren, en ze hebben veel gemeen. Maar het grote verschil is alleen dat de laatste op dit moment een snelgroeiend aantal doden en ernstig zieken veroorzaakt.

En er bestaat nog steeds griep, alleen wordt er nu door artsen nu even niet meer op getest. Normaal gesproken nemen artsen bij patiënten met griepachtige klachten monsters af. Dat gaat net als bij de coronatest: er wordt met een wattenstaafje slijm uit de neus en de keel gehaald.

De monsters sturen ze op naar het laboratorium van het RIVM. Dit moet uiteindelijk een beeld geven van welke virussen momenteel veel rondgaan. Als de cijfers boven een bepaalde grens komen, spreken we van een epidemie. Maar de registratie is nu verstoord. "Huisartsen kunnen nog maar heel weinig monsters afnemen.

En het is ook te verklaren dat er nu minder griep is, want met de huidige carona regels krijgt de griep minderkans om zich te verspreiden.
Zijn deze experimentele vaccins echt zo ongevaarlijk? Ze zijn onvoldoende uitgetest en er overlijden verdacht veel mensen kort na hun eerste prik...
We hebben het hier al tig keer over gehad Pilgrim. Het heeft geen zin om hier weer een discussie over te beginnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 9:49 pm
Ik heb die regel niet verzonnen. Ik zou eigenlijk niet weten of ik in mijn normale doen gebruik van die pas zal maken. Dan maar niet naar een restaurant of een concert. [...]
Néééé, je hebt die regel niet verzonnen. Daar kom je nu wel erg makkelijk mee weg. Maar je ziet nu dat wij (de coronasceptici) wel gelijk krijgen hè? Ik had het al voorspeld en je vond het toen bespottelijk!! :sly7:
Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 9:49 pm
Het is dus net waar je prioriteit ligt. Wil je graag de kroeg in, dan heb je die pas nodig. En vergeet niet wie er van jou verlangt dat jij een bewijs van vaccinatie hebt. Dat is dus de kroegbaas of restaurant eigenaar, die graag weer wat geld wil verdienen.
Die kroegbaas of restauranthouder wil dat misschien niet, maar wordt er door de overheid toe gedwongen. Dat zal straks ook gelden voor werkgevers...
Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 9:49 pm
Jij doet nou net of jij een medische achtergrond hebt, of voor viroloog gestudeerd hebt. Pilgrim, dat heb je niet dus heb jij niet de kennis om daar een gedegen mening over hebben. Jij zwaait met een natte vinger in de lucht, en roept maar wat.
Ik ben óók geen klimaatdeskundige, maar kan er wel een mening over vormen door kritisch naar cijfers te kijken waarbij je kan ontdekken dat de maatregelen in geen verhouding staan tot het probleem (als er al een probleem is). En natuurlijk naar deskundigen te luisteren die ook sceptisch zijn. Hoor en wederhoor ontbreekt in dat klimaatgebeuren en dat is al verdacht. Hetzelfde geldt voor het coronaverhaal! En ook hier zie dat de cijfers niet aangeven dat er een dusdanig probleem is dat die maatregelen echt rechtvaardigt. Het is in werkelijkheid absurd!!! Want de maatregelen staan in geen zinnige verhouding tot het probleem (als er al een probleem is). Ik kan ook gewoon naar allemaal gedegen onderzoeken kijken die de maatregelen gewoon tegenspreken. Hier bijvoorbeeld over mondkapjes:

Conclusies studies mondkapjes

Commentary: Masks-for-all for Covid-19 not based on sound data

Veel mondkapjes voor consumenten houden virusdeeltjes niet tegen

Neurosurgeon Dr. Russell Blaylock: Face masks pose serious risks to healthy individuals
Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 9:49 pm
En wereldwijd zijn er ongeveer 2,63 miljoen mensen gestorven aan corona. Bagatelliseer het maar.
Die cijfers zijn door massale fraude flink overdreven. De gewone griep kun je er van aftrekken evenals veel andere aandoeningen en sterfgevallen. Dan houd je niet veel meer over dan wat er inderdaad jaarlijks aan sterfgevallen plaatsvindt. Maar zelfs al zouden die gefraudeerde cijfers waar zijn, dan nog kun je bij benadering niet spreken van een echte pandemie! Wereldwijd was er ook geen oversterfte in 2020, in die zin dat er meer mensen overlijden dan anders. In Amerika is er zelfs ondersterfte geweest in 2020.
Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 9:49 pm
We hebben het hier al tig keer over gehad Pilgrim. Het heeft geen zin om hier weer een discussie over te beginnen.
Maar misschien doe ik dat toch effe...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:
vr mar 12, 2021 3:26 pm
Mercator,
die mensen uit jouw directe omgeving die ziek zijn geworden: hoe ziek zijn die geworden?
Moesten ze thuis verpleegd worden, in het ziekenhuis of op de IC?
En hoe lang duurde hun ziekte?
Ik heb weet van een 10 tal mensen uit mijn omgeving-kennissen maar vooral klanten, niemand van de familie-die corona gehad hebben. Niemand is naar het ziekenhuis gemoeten laat staan de IC en ze hadden min of meer erge klachten van een week tot 2 weken lang. Ik kan dat nogal goed nagaan want de klanten stelden hun afspraak uit en hervatten die zodra ze opgeknapt waren. Het is wel zo dat mijn klantenkring geen hoogbejaarde mensen telt maar vnl. jongeren of op middelare leeftijd.
Het is ook goed mogelijk dat ik zelf in oktober covid heb gehad-toch zeker de symptomen-maar ik ben nooit getest geweest dus ik tel mezelf er niet bij.
Laatst gewijzigd door mercator op zo mar 14, 2021 3:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
vr mar 12, 2021 7:51 pm
Waarom moet ik me VERDOMME laten vaccineren met een rotvaccin (en waar ik geen enkel vertrouwen in heb) voor een virus waar ik geen enkel last van heb en van nature al immuun voor ben?
Als we er nu van uitgaan dat die vaccins onnodig en ook onschadelijk zijn wat is dan je probleem om je te laten prikken? Ja natuurlijk zullen er wel wat lui zijn die sterven een paar dagen na de injectie maar het kan toch niet bewezen worden of dat de reden was ? Ik hoor alleszins niet van massale overlijdens hier in België waar intussen zowat 600.000 lui al zijn opgedaagd voor hun "remedie".
Zoals ik al zei hier, die vaccins zijn een goudmijn voor de industrie. Je kan je toch geen beter product wensen? Het doet nauwelijks iets, bijna niemand heeft het nodig en toch wil iedereen het hebben dat is toch een commerciëel walhalla?
Het enige waar ik wat bang voor ben is dat het vaccin evenzeer een illusie zou blijken te zijn als de mondmaskers, de lockdowns en het handjes wassen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr mar 12, 2021 1:07 pm
Ik vermoed dat wij verschillende kranten lezen. Besmettingen van gevaccineerde Israëlieten zijn er niet. Israël heeft bijna 90 procent van alle vijftigplussers gevaccineerd. Ook veel jongere mensen zijn al ingeënt tegen het coronavirus.

Maar er zijn brandhaarden bij de ultraorthodoxe joden, en bij moslims.
Zo zie je maar weer hoe wij afhankelijk zijn van wat de media ons voorschotelen. Wat ik hier lees is dat de vaccinaties in Israel de besmettingen niet hebben kunnen keren. De opdeling naar "andere groepen" wordt nergens vernoemd. Er is een zwijgplicht in de media om het over orthodoxe joden, zwarten en moslims te hebben. Ik kan moeilijk zelf naar ginder gaan om daar ter plaatse vaststellingen te doen toch? En als die moslims zich niet laten vaccineren hoe kunnen ze dan de wél gevaccineerde Israëliërs besmetten ? Ons werd toch beloofd dat het vaccin de ENIGE bescherming tegen covid was ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Politicologe: Niemand heeft het meer over de volledige intrekking van de coronamaatregelen

Geplaatst op 13 maart 2021

Afbeelding

De politicologe Ulrike Guérot heeft in een interview met het tijdschrift “Nordbayern” voor een stilzwijgende gewenning aan het verlies van grondrechten in het kader van de coronacrisis gewaarschuwd.

Er zou al geen parlementair proces meer bestaan bij de besluitvorming. Veelmeer zou het een vanzelfsprekendheid zijn geworden dat de parlementen “buitenspel gezet worden”, stelt Guérot vast. Zij is professor aan het Departement Europapolitiek en Democratieonderzoek (DED) aan de Donau-universiteit in het Oostenrijkse Krems. Sinds bijna een jaar zou Duitsland “door een mengeling van expertocratie en uitvoerende regering geregeerd worden en zou niemand het er meer over hebben dat een volledige intrekking van de maatregelen nagestreefd zou moeten worden.”

Het actuele vaccinatiedebat zou haar “vooral laten zien dat er inmiddels geen consensus meer is dat grondrechten noch onderhandelbaar noch deelbaar zijn.”

Bedenkelijk zouden ook een “verregaande homogenisering van de partijen bij een gelijktijdige verschuiving van de politieke lijnen zijn.” Linkse partijen zetten zich steeds meer in voor restrictieve maatregelen. Ook in de media zou nauwelijks nog pluraliteit te zien zijn. Daar zouden de gevolgen van de actuele politiek minder aandacht krijgen dan de schade door het virus. Kritiek zou “direct verhinderd” en “tegenstanders belasterd” worden. Daardoor zou zich een “brede tegen opinie gevormd hebben”, die naar “alternatieve sites op internet vertrokken is”. Nu zou deze tegen opinie zwartgemaakt worden, stelde ze vast.

Bron: zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/13 ... atregelen/
Het ziet er dus naar uit dat de huidige toestand permanent lijkt te gaan worden... (In Duitsland tenminste). :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo mar 14, 2021 3:24 pm
Er is een zwijgplicht in de media om het over orthodoxe joden, zwarten en moslims te hebben. Ik kan moeilijk zelf naar ginder gaan om daar ter plaatse vaststellingen te doen toch? En als die moslims zich niet laten vaccineren hoe kunnen ze dan de wél gevaccineerde Israëliërs besmetten ? Ons werd toch beloofd dat het vaccin de ENIGE bescherming tegen covid was ?
Het wordt wel in kranten genoemd hoor. NOS 3 dagen geleden. Palestijnse ziekenhuizen overvol door corona-uitbraak: 'Alle bedden zijn bezet'
Een voor een komen de ambulances aan bij het ziekenhuis in Ramallah. Ze brengen nieuwe coronapatiënten binnen, hoewel de covidafdeling en de intensive care al vol liggen. Zelfs op de gangen liggen patiënten en zitten mensen aan de zuurstof.

Contrast met Israël
Terwijl Israël de coronamaatregelen met dank aan een rappe vaccinatiecampagne stap voor stap versoepelt, heeft de Westelijke Jordaanoever te maken met een hevige uitbraak van het virus.
Even een "leuk" weetje...of het waar is weet ik niet maar genen van neanderthaler-voorouders zouden in sommige gevallen zorgen voor een ernstiger verloop van Covid-19. Dat stellen Duitse onderzoekers in het gerenommeerde natuurwetenschappelijke tijdschrift Nature. mensen die het erfelijke materiaal hebben, hebben volgens de onderzoekers drie keer meer kans om beademd te moeten worden als ze ziek worden van het coronavirus.
Spoiler! :
Een team van experts gespecialiseerd in de genetica van neanderthalers heeft een stukje dna onderzocht dat wordt geassocieerd met de meer ernstigere gevallen van Covid-19. Dat stukje dna is vergeleken met dna-strengen waarvan duidelijk is dat die zijn doorgegeven aan Europeanen en Aziaten die afstammen van neanderthalers. Mensen die het erfelijke materiaal hebben, hebben volgens de onderzoekers drie keer meer kans om beademd te moeten worden als ze ziek worden van het coronavirus.

,,Het risico wordt veroorzaakt door een erfelijk segment dat van de neanderthalers afkomt en tegenwoordig wordt gedragen door ongeveer de helft van de mensen in Zuid-Azië en zo’n zestien procent van de Europeanen”, schrijven Svante Paabo en Hugo Zeberg van het Max Planck Instituut voor evolutionaire antropologie in een paper die werd gepubliceerd door het wetenschappelijke tijdschrift Nature.

Drie keer meer kans
,,Deze genenvariant hebben de moderne mensen geërfd door kruisingen tussen de neanderthalers en de mens zo’n zestigduizend jaar geleden”, zegt Zeberg in een verklaring, volgens CNN. ,,De mensen die vandaag de dag die genenvariant hebben, hebben drie keer meer kans dat ze beademd moeten worden als ze het coronavirus oplopen.”

Bij lang niet alle patiënten die ernstig getroffen worden door het virus is de verklaring te vinden in het stukje ‘neanderthaler-dna’ - het gaat slechts om een klein percentage. ,,Desondanks heeft het wel tragische consequenties in de huidige pandemie", concluderen Paabo en Zeberg in hun studie.
Alleen, hoe weet ik of ik afstam van Neanderthalers ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Mahalingam »

Bovenstaande roept bij mij een vraag op.
In het verleden heeft de komst van Europeanen met hun ziektes de indigene bevolking van Amerika gedecimeerd. Vele volkeren en stammen zijn uitgestorven.
Hoe zou nu de impact van corona op deze bevolking zijn?

Voor N-Amerika lees ik:
As with prior releases, we have also adjusted these mortality rates for differences in the age distribution of populations (which differ across race groups and states), a common and important tool that health researchers use to compare diseases that affect age groups differently. At the national level, this results in even larger documented mortality disparities—Pacific Islander, Latino, Indigenous and Black Americans all have a COVID-19 death rate of double or more that of White and Asian Americans, who experience the lowest age-adjusted rates.
https://www.apmresearchlab.org/covid/deaths-by-race
Voor Latijns America zijn weinig betrouwbare cijfers. Heel veel gepraat over de achterstelling van de indigenen en dat hun gezondheid slecht is en ze zo-wie-zo gauwer dood gaan en geen medische verzorging krijgen en dat ze kunnen uitsterven indien wij geen hulp bieden.
Indigenous tribals in Brazil are dying twice as much as the national average due to COVID-19
[...]However, the most susceptible among Brazil’s diverse population are the indigenous people, who are now dying at an alarming rate, CNN reported.

With healthcare infrastructure crumbling across the country, especially in the indigenous regions, scores of natives are now infected.
According to Articulation of Indigenous Peoples of Brazil (APIB), the mortality rate among the native population is twice as much as the the rest of the country’s population.
https://www.wionews.com/world/indigenou ... -19-300952
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
zo mar 14, 2021 3:13 pm
Als we er nu van uitgaan dat die vaccins onnodig en ook onschadelijk zijn wat is dan je probleem om je te laten prikken? [...]
Die vaccins zijn volgens mij niet echt ongevaarlijk. Ze zijn experimenteel en onvoldoende uitgetest. In India is Pfizer al in de ban gedaan en het spul van AstraZeneca wil niemand meer hebben. Meestal duurt de ontwikkeling van een nieuw vaccin wel 10 jaar, maar dit wordt er in 8 maanden even snel door heen gejast. Bovendien zit er een vaccinatiepaspoort aan vast wat de overheid weer meer controle geeft. Het hele idee om iedereen te vaccineren is trouwens onlogisch. Waarom moeten ook mensen die nergens last van hebben en gewoon op hun eigen immuunsysteem vertrouwen zich laten vaccineren? Bedreigen ze de gevaccineerden? Ik vond de volgende stelling: “Als niet gevaccineerde personen gevaccineerde personen bedreigen, waartegen helpt de vaccinatie dan?”

Het toedienen van vaccins die eigenlijk niet nodig zijn kan ook gevaarlijk zijn omdat je daarmee het immuunsysteem juist verzwakt. En dan bestaat het gevaar dat echt gevaarlijkere en dodelijkere varianten de overhand kunnen krijgen. Dit werd in 2015 werd bevestigd in de wetenschappelijke studie ‘Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens’. Juist vaccins zorgen dan voor het ontstaan van een dodelijkere variant en in het slechtste geval zelfs voor een ‘supervirus’.

Een soortgelijk effect zie je ook bij antibiotica, waarbij veelal te snel en te vaak een kuur (soms ook foutief) voorgeschreven wordt waardoor bacteriën de kans krijgen resistent te worden en waartegen soms geen enkel medicijn meer helpt. En nu dreigt dit dus ook met virussen te gebeuren. Vaccins en antibiotica moet je juist zo min mogelijk inzetten om ze goed te laten werken. Je mag ze dus alleen voorschrijven als infecties niet door het immuunsysteem van een patiënt overwonnen kunnen worden, zodat de rest van de gezonde bevolking een natuurlijke groepsimmuniteit opbouwt tegen de vele ongevaarlijke virusmutaties, en dodelijkere varianten geen kans meer krijgen. Dit was altijd een onbetwistbaar wetenschappelijk feit en het is hoogst merkwaardig en misschien ook verdacht dat dit principe zomaar is losgelaten. Eerlijk gezegd ben ik banger voor die vaccins dan voor zo’n virus!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo mar 14, 2021 6:42 pm
Alleen, hoe weet ik of ik afstam van Neanderthalers ?
Als je met spoed naar t ziekenhuis wordt gebracht en direct aan de zuurstof moet zal je t weten [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
zo mar 14, 2021 9:31 pm
Die vaccins zijn volgens mij niet echt ongevaarlijk. Ze zijn experimenteel en onvoldoende uitgetest.
Je hebt helemaal gelijk. Maar je moet dat pragmatisch bekijken: als door de hele media campagne zowat de hele populatie gelooft dat het vaccin de Heilige Graal is welk nut heeft het dan om daar tegenin te gaan ?Zoals de onvolprezen Hans vd M het hier al vaak zei, tegen de Zeitgeist kan je toch niet op. Als vaccinatie uiteindelijk verplicht gaat worden-waar ik van overtuigd ben- welk voordeel gaat het dan opleveren om als enkeling tegen te stribbelen? Zo is het toch ook gegaan met de identificatieplicht, meer dan een eeuw geleden werd dat door de Duitsers ingevoerd in de door hen bezette gebieden. Nu vindt iedereen dat normaal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Ik ben er niet van overtuigd dat verzet bij voorbaat al zinloos is.

Van vrijheid en verantwoordelijkheid | #3.10
28 feb. 2021


Spoiler! :
Er is sinds het begin van de coronacrisis en de overheidsmaatregelen om deze te bestrijden al een hoop gezegd over de betrouwbaarheid van de statistieken waarop de overheid haar beleid baseert, over de effectiviteit van dat beleid en de belangenverstrengeling die erachter schuil lijkt te gaan.

Van meet af aan werden critici weggezet als halve garen en complotdenkers en stuitte elk verzet tegen de maatregelen op die ene, onverwoestbare verdediging: de volksgezondheid. Het is de ultieme legitimering gebleken om de bevolking rechten en vrijheden te ontnemen; een zorgwekkend groot deel van de bevolking lijkt het zelfs toe te juichen.

De democratische rechtsstaat Nederland wordt door zijn eigen regering afgebroken en in de managementcultuur van de hedendaagse politiek lijken de verantwoordelijken geen enkele rekenschap af te hoeven leggen. In de bureaucratische wirwar van instituties en wetgeving wordt de verantwoordelijkheid zo vaak doorgeschoven dat zij verweesd raakt - en Den Haag de handen blijft wassen in onschuld.

Rekenschap zal echter hoe dan ook afgelegd moeten worden - en de politiek heeft haar zondebokken al lang en breed opgelijnd staan.

Nederlandse staat acht zich niet verantwoordelijk voor schade door vaccinaties en schuift schuld af op zorgverleners
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo mar 14, 2021 9:31 pm
Die vaccins zijn volgens mij niet echt ongevaarlijk
Ter geruststelling. Via de telegraaf.
AstraZeneca zegt dat er geen verhoogd risico op bloedstolsels is bij mensen die een prik hebben gehad met het coronavaccin van de farmaceut. Het bedrijf heeft een onderzoek uitgevoerd onder mensen die gevaccineerd zijn met zijn Covid-19-vaccin.

Het onderzoek heeft geen aanwijzingen opgeleverd voor een verhoogd risico. Het onderzoek had betrekking op meer dan 17 miljoen mensen die in de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk waren gevaccineerd.

„Een zorgvuldige beoordeling van alle beschikbare veiligheidsgegevens van meer dan 17 miljoen mensen, die in de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk zijn gevaccineerd met het Covid-19-vaccin van AstraZeneca, heeft geen aanwijzingen opgeleverd voor een verhoogd risico op longembolie, diep-veneuze trombose of trombocytopenie, in welke gedefinieerde leeftijdsgroep, geslacht, partij of in welk bepaald land dan ook”, aldus de verklaring.

Het coronavaccin van AstraZeneca kan wel een allergische reactie veroorzaken. Dat moet daarom op de bijsluiter komen te staan, aldus de Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) in Amsterdam eerder deze week.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Ach ja, de Telegraaf is natuurlijk volop te vertrouwen...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo mar 14, 2021 10:04 pm
Ach ja, de Telegraaf is natuurlijk volop te vertrouwen...
Jij hebt liever dat ik jou vertrouw?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo mar 14, 2021 9:32 pm
Ariel schreef:
zo mar 14, 2021 6:42 pm
Alleen, hoe weet ik of ik afstam van Neanderthalers ?
Als je met spoed naar t ziekenhuis wordt gebracht en direct aan de zuurstof moet zal je t weten [icon_lol.gif]
:smartass:

:razz: duidelijk. Daarom hou ik van je Mercator.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
zo mar 14, 2021 9:45 pm
Ik ben er niet van overtuigd dat verzet bij voorbaat al zinloos is.
We zullen nog s praten wanneer eind deze maand Mark Rutte met glans opnieuw verkozen wordt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
zo mar 14, 2021 9:59 pm
„Een zorgvuldige beoordeling van alle beschikbare veiligheidsgegevens van meer dan 17 miljoen mensen . . . , " aldus de verklaring.
Om je rot te lachen. Ik zou die beschikbare veiligheidsgegevens weleens willen weten en inzien. Is een van jullie al bij zichzelf te rade gegaan wat je veiligheidsgegevens zijn? Als ze al beschikbaar zijn. Maar laat die eerst maar eens aanwezig zijn. En hopen dat je je kunt herinneren waar je die hebt bewaard. Daarna maak je vanzelf kans op de zorgvuldige beoordeling bij 17 miljoen mensen. Door wie? Door hoeveel onderzoekers op hoeveel van de 17 miljoen mensen? Hebben die beoordelaars wel blauwe ogen? :thinking: [icon_lol.gif]

Als de veiligheidsgegevens zorgvuldig beoordeeld zijn, heeft dit dan gevolgen voor het vaccin? En hoe zit het met het halal-certificaat? Want er worden toch ook moslims gevaccineerd? En is dit dan wel overeenkomstig de wil van Allah? Veel vragen, bijna altijd ontspoorde rammelende antwoorden.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
ma mar 15, 2021 11:55 am
Pilgrim schreef:
zo mar 14, 2021 9:45 pm
Ik ben er niet van overtuigd dat verzet bij voorbaat al zinloos is.
We zullen nog s praten wanneer eind deze maand Mark Rutte met glans opnieuw verkozen wordt.
Als Rutte wint komt dat waarschijnlijk door fraude. Ik zal me in ieder geval tot mijn laatste snik verzetten!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
ma mar 15, 2021 11:04 pm
Als Rutte wint komt dat waarschijnlijk door fraude. Ik zal me in ieder geval tot mijn laatste snik verzetten!
Ik vrees van niet hoor. De massa is overal in W Europa zeer goed bespeeld geworden door de media die kritiekloos aan de kant van de overheid staan.Het imago van Rutte als de onverstoorbare maar goedige leider die bestuurt met ernst en voorzichtigheid wordt er constant doorgedrukt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie