Corona ontsporing

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo mar 28, 2021 1:19 am
Ik heb het wel gelezen, maar ik trek alleen hun interpretatie in twijfel. Hoe weten ze zo zeker dat het om Covid-19 gaat? PCR-testen? Ik zal je eens wat vertellen. Ze weten niet eens of Covid-19 wel echt bestaat omdat het nooit echt geïsoleerd is. Deze gouden regel in de virologie is gewoon genegeerd.
De bijbelse ongelovige Thomas was een heilige vergeleken met jou.

Ga eens met een NORMALE arts praten en vraag hem of haar of Covid 19 bestaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Corona ontsporing

Bericht door sjun »

'Gezonde mensen massaal vaccineren is onverantwoord.' Een gesprek met Theo Schetters

Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet
NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
Eric Reijnen Rutten AD 26-03-21, 07:00 Laatste update: 26-03-21
Dat stellen Jona Walk, recent gepromoveerd op vaccin-immunologie, en arts-microbioloog Bert Mulder vandaag in het blad Medisch Contact.

De beide artsen van het Nijmeegse Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis plaatsen daarmee vraagtekens bij het beleid van het kabinet en gezondheidsinstituut om de hele bevolking te vaccineren om terug te keren naar ‘normaal’. Zij worden ondersteund door een recent artikel ‘Five reasons why COVID herd immunity is probably impossible’ in het vooraanstaande wetenschappelijke medisch tijdschrift Nature.

Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkin¬gen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?
Jona Walk, arts in CWZ Nijmegen


Nog virusdragers
Vaccinaties kunnen voorkomen dat mensen ernstig ziek worden en in het ziekenhuis belanden, maar het is een illusie om te denken dat ze er ook voor zorgen dat het virus zich niet meer kan verspreiden. ,,Uit onderzoek dat in Oxford is gedaan, blijkt dat mensen ook nog virusdragers kunnen zijn nadat ze gevaccineerd zijn’’, zegt Walk.

Daar moet nog meer onderzoek naar gedaan worden, maar vast staat al wel dat de huidige vaccins niet tegen alle nieuwe varianten van het virus werken. Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is.

,,De effectiviteit tegen die specifieke variant blijkt echt nul’’, zegt Mulder. Het steeds opduiken van nieuwe varianten heeft dus als gevolg dat de vaccinaties in de toekomst minder effectief zullen zijn dan nu lijkt.
Ongevoelige variant
,,Sterker nog, als een vaccin tegen een bepaalde variant niet werkt, blijft alleen die versie van het virus zich verspreiden onder de mensen, en zal die ongevoelige variant uiteindelijk dominant kunnen worden in de gevaccineerde bevolking”, zegt Walk.

,,Dit gebeurt vooral als je vaccineert terwijl er veel virus rondgaat, je creëert een ideale omstandigheid voor nieuwe mutaties”, vult Mulder aan.

Walk: ,,Het onnodig vaccineren is ook tegen onze medische principes. Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkingen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?’’

Zij wijst hierbij op het feit dat er vooralsnog alleen gegevens zijn over de veiligheid gedurende de eerste twee maanden na vaccinatie. Langere studies zijn nodig om een volledig beeld van de voordelen en risico’s te krijgen.
Nog goed antistoffen maken
,,Een ander probleem is dat we nog niet weten of als iemand eenmaal gevaccineerd is, zij later nog goed antistoffen maken tegen andere coronavarianten.’’ Een nieuwe vaccinatie tegen een nieuwe variant kan daardoor minder effectief zijn.

,,Op dit gebied moet nog heel veel onderzocht worden’’, benadrukken de onderzoekers. Maar ze komen nu met hun analyse omdat het vaccinatiebeleid er nog steeds op gericht is om in juli zoveel mogelijk mensen ingeënt te hebben tegen corona.

Mulder: ,,Maar corona kunnen we niet uitroeien. Dus dat beleid zou je moeten heroverwegen: vaccineren alleen als iemand er op individueel niveau voordeel van heeft, je zou je eerst moeten richten op de ouderen en risicogroepen en vervolgens kijken wie zich verder wil laten vaccineren.’’
Kun je anderen nog besmetten als je gevaccineerd bent?
Daar is vrij weinig onderzoek naar gedaan. Alleen door de Universiteit van Oxford is systematisch in een grote groep hier naar gekeken, daar zagen ze geen afname van besmetting zonder klachten. Echter: omdat de vaccins niet tegen alle varianten van het virus beschermen, is het gevaar op besmetting er sowieso.

Hoe goed werkt zo’n vaccin?
De grote vaccinonderzoeken toonden aan dat de vaccins werkten tegen corona met lichte klachten. Inmiddels zijn er data uit Israël en Schotland die ook wijzen op een goede werkzaamheid tegen ziekenhuisopnames en overlijden door Covid-19. Maar: er gaan verschillende varianten rond van het coronavirus, ook in Nederland.

Volgens het RIVM zijn de vaccins tot dusverre daar ook werkzaam tegen, maar dat lijkt nu voor één variant in ieder geval niet zo te zijn. In Zuid-Afrika is een variant opgedoken waar AstraZeneca in het geheel niet tegen werkt, en die mutatie is nu ook in Europa te vinden.

Mulder: ,,Het is een voortdurende race tussen vaccin en varianten. Met de vaccins loop je dan in principe altijd achter de feiten aan.’’

Hoe lang werkt een vaccin?
Dat is onduidelijk. ,,Dat is niet onderzocht simpelweg omdat de vaccins nog niet zo lang bestaan’’, zegt Mulder. Wel is er onderzoek in Denemarken dat suggereert dat ongeveer een half jaar na oplopen van een natuurlijke infectie, een op vijf mensen onder de 65 jaar en de helft van mensen boven de 65 jaar opnieuw vatbaar zijn voor corona. Walk:

,,Onduidelijk blijft dus of de huidige vaccins na de zomer ook nog wel effectief zijn, omdat het best kan zijn dat er dan heel andere varianten dominanter zijn.’’

Wie zou je het vaccin niet hoeven geven?
Waar je de grens legt, daar moet de Gezondheidsraad zich over buigen, vinden Mulder en Walk. ,,Maar dat het bij kinderen en jongeren geen zin heeft om ze te vaccineren is zonneklaar’’, zegt Mulder. ,,Wel of niet vaccineren blijft een vrije keus, maar het zijn in principe vooral hoogrisicogroepen die eventueel baat hebben van vaccinatie.’’

Dat zijn dus ouderen en mensen met onderliggende aandoeningen (zoals longziektes en ernstig overgewicht). ,,Als daarna anderen gevaccineerd willen worden moeten ze het vaccin zeker kunnen krijgen.’’

Walk: ,,Maar iedereen vaccineren terwijl een groot deel toch niet ernstig ziek wordt, wil je niet. Je gaat ook niet iedereen tegen de griep vaccineren.’’

Kan vaccinatie bijdragen aan de mutatie van het virus?
Op zich niet, maar het is zorgelijk dat vaccins minder beschermend blijken tegen bepaalde virusstammen, vinden Mulder en Walk. Het risico bestaat dat vaccinatie onbedoeld bijdraagt aan het selecteren van stammen die niet zo gevoelig zijn voor de antilichamen die door het vaccin worden aangemaakt. Die ongevoelige mutanten worden dan misschien nog sneller dominant.

Wat is het verschil met de mazelen of polio?
Walk: ,,Bij mazelen en polio heb je geen varianten die ongevoelig zijn voor het vaccin.’’ Mulder: ,,Die ziektes geven een ander soort afweerreactie.’’

Het vaccin tegen bijvoorbeeld mazelen is zeer effectief en kinderen/jongeren hebben zelf direct voordeel bij vaccinatie: daarom laat nagenoeg iedereen zich er tegen inenten. Het coronavaccin is veel minder effectief en lang niet iedereen zal zich laten inenten. Met name door het gebrek aan effectiviteit tegen alle virusstammen zal tot gevolg hebben dat met het coronavirusvaccin de ziekte niet uit te roeien is.

Moeten kwetsbare mensen straks elk jaar een coronaprik, zoals dat ook moet bij de griepprik?
Die kans achten Mulder en Walk reëel. Ook het griepvirus verandert elk jaar, en daarom ook het vaccin ertegen.

Is een vaccinatiepaspoort niet een heel slecht idee, als een vaccinatie geen garanties biedt voor het niet ziek worden en verspreiden van het virus?

,,Er bestaat geen goede onderbouwing voor‘’, vinden Mulder en Walk. Net als dat die er niet is voor een al dan niet indirecte vaccinatieplicht. Walk: ,,Wij zijn niet tegen vaccineren, maar het is een individuele keuze. Dit vaccin neem je niet voor elkaar, zoals de overheid zegt, maar om jezelf te beschermen. Het is een illusie om te denken dat we hiermee het virus kunnen uitroeien.’’
AD 26.03.21

Nee maar, zomaar wat gezond verstand en dat in de gelijkgeschakelde media van Belgische mediahuizen... Overigens wordt in het interview de slaafse rol van het NRC wel weer duidelijk aar kennelijk motiveert dat de interviewer nog niet zijn dagelijkse nieuws vooral van elders te betrekken. Opmerkelijk gezin de bedenkelijke rol van het NRC Handelsblad bij de nieuwsduiding op 02.05.02.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
zo mar 28, 2021 4:45 pm
Nee maar, zomaar wat gezond verstand en dat in de gelijkgeschakelde media van Belgische mediahuizen...
:razz: Zo zie je maar weer dat er in de "normale" media ook artikelen geplaatst worden die je wel aanstaan.

Maar hij stond er al op Sjun. In een ander topic.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
zo mar 28, 2021 4:45 pm
Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is.
Ja, dat krijg je natuurlijk altijd met een snel muterend virus en een middel met een "smalle" werking. Met zo'n maatregel selecteer je de varianten uit die er gevoelig voor zijn en je houdt de ongevoeligen over, die zich vervolgens ongehinderd vermeerderen. Iets dergelijks geldt voor maatregelen waarme we de overdracht verminderen, dat speelt besmettelijkere varianten in de kaart.

In feite blijkt er tegen dit virus geen kruid gewassen en we kunnen dus beter ophouden ons ertegen te verzetten op de manier die we nu doen. Al onze inspanningen en offers van het afgelopen jaar hebben ons blijkbaar niet van het virus af kunnen helpen, erger nog, we hebben er hooguit voor gezorgd dat de epidemie langer duurde. De opbrengsten zijn dus nul of misschien zelfs negatief, de kosten daarentegen gigantisch. We zijn gek als we hiermee doorgaan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

New York Post: lockdowns bedreigen meer levens dan dat ze levens redden

Geplaatst op 29 maart 2021

Afbeelding

Geen bewijzen voor effectiviteit van lockdowns

Beoordeling van de data voor 2020: er bestaan geen overtuigende bewijzen voor dat lockdowns het aantal dodelijke slachtoffers door corona verminderd zouden hebben, berichtte de “New York Post”.


Eén effect is echter duidelijk: er zijn steeds meer sterfgevallen op grond van andere oorzaken, vooral bij jonge mensen en mensen van middelbare leeftijd, minderheden en minder welgestelde mensen.

Het beste meetinstrument voor de effecten van de pandemie is hetgeen statistici oversterfte noemen. Daarbij wordt het totaal aantal sterfgevallen vergeleken met die van het voorgaande jaar. Deze maatregel steeg bij oudere Amerikanen op grond van het coronavirus, steeg echter nog sterker bij mensen in de leeftijd van 15 tot 54 jaar, en de meeste van deze sterfgevallen werden NIET op het coronavirus teruggevoerd.

Enkele van deze sterfgevallen zouden onontdekte coronavirus-Sars-CoV-2/Covid-19-gevallen kunnen zijn, anderen kunnen echter geen verband houden met de pandemie of de lockdowns. Voorlopige berichten wijzen echter op enkele duidelijke factoren in verband met de lockdown.

Er was een sterke daling van het aantal bezoeken aan de spoedopname en een toename van dodelijke hartinfarcten, omdat de patiënten niet onmiddellijk behandeld werden. Veel minder mensen werden onderzocht op kanker. Sociale isolatie droeg bij aan overmatige sterfgevallen door dementie en Alzheimer.

Wetenschappers voorspelden dat de sociale en economische ingrijpende veranderingen tijdens de lockdown tot tienduizenden “sterfgevallen door wanhoop” op grond van overdoses drugs, alcoholisme en zelfmoord zouden leiden. Toen de werkloosheid steeg en programma´s ter behandeling van psychische gezondheid en drugsmisbruik onderbroken werden, namen de gemelde angsttoestanden, depressies en zelfmoordideeën dramatisch toe, net zoals de alcoholverkoop en dodelijke overdoses.

Het aantal mensen dat vorig jaar in de VS bij auto-ongevallen om het leven kwam, steeg naar de hoogste stand sinds meer dan tien jaar, hoewel de Amerikanen duidelijk minder reden dan in 2019. Het was de meest steile jaarlijkse stijging van het aantal doden per mijl in bijna een eeuw, naar het schijnt op grond van meer drugsgebruik en meer te snel rijden in lege straten.

Het aantal sterfgevallen zonder corona was in Amerikaanse staten met inkomenszwakke huishoudens, die bovenproportioneel door de lockdown werden getroffen, bijzonder hoog. Bijna 40% van de werknemers in huishoudingen met een lager inkomen zijn in het voorjaar hun baan kwijtgeraakt, driemaal zo veel als in huishoudingen met een hoog inkomen.

De dodelijke effecten van lockdowns zullen de komende jaren op grond van de aanhoudende economische gevolgen toenemen. De Verenigde Staten zullen de komende twee decennia te ijden hebben onder meer dan 1 miljoen sterfgevallen als gevolg van de enorme “werklozenshock” verleden jaar, aldus een onderzoeksteam van de John Hopkins University en de Duke University, dat de effecten van voorbije recessies op sterfelijkheid heeft geanalyseerd.

De bewijslast ligt bij de politici en beleidsmakers, die de mensen zulke maatregelen opleggen, en ze zijn ze niet nagekomen. Er is altijd nog geen bewijs voor dat lockdowns onder de streep meer levens redden dan bedreigen of kosten.

Bron: freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/29 ... ns-redden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
ma mar 29, 2021 9:54 pm
In feite blijkt er tegen dit virus geen kruid gewassen en we kunnen dus beter ophouden ons ertegen te verzetten op de manier die we nu doen. Al onze inspanningen en offers van het afgelopen jaar hebben ons blijkbaar niet van het virus af kunnen helpen, erger nog, we hebben er hooguit voor gezorgd dat de epidemie langer duurde. De opbrengsten zijn dus nul of misschien zelfs negatief, de kosten daarentegen gigantisch. We zijn gek als we hiermee doorgaan.
Dat hadden we ruim een jaar geleden ook al bedacht. Maar veruit de meeste mensen zijn zoals Ariel. Die vinden die maatregelen allemaal prachtig.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
di mar 30, 2021 12:19 am

Dat hadden we ruim een jaar geleden ook al bedacht. Maar veruit de meeste mensen zijn zoals Ariel. Die vinden die maatregelen allemaal prachtig.
Wat een klinkklare onzin schrijf jij xplosive.
Niemand vindt de corona maatregels prachtig. Ik niet en niemand niet.
Ik heb nooit gezegd op dit forum dat ik alle maatregelen prachtig vind. Wat mij betreft hoeven veel regels ook niet. Er hoeft van mij geen avondklok, en de winkels en restaurants mogen van mij open. Dat heb ik al vaker geschreven. Ik heb zelfs geschreven dat jullie mogen tongzoenen met een corona patient. Doe wat je wil, maar val mij er niet lastig mee, en beschuldig me niet van valse informatie.

Maak me niet boos. Ik weet dat jullie me een zeur vinden, omdat ik in ga tegen leugens en halve waarheden die ik hier op dit forum tegen kom. Tegen complottheorieën, en ander achterlijkheden.

Ik zit niet mee te janken met de sommige mannen hier op dit forum. Dat hadden jullie liever gehad. Dat het allemaal zo erg (voor jullie) is, en dat iedereen zijn vrijheid kwijt is. En weet ik het wat voor ellende jullie moeten meemaken.

man, man, man!!!!! Gotte got. :cry: ..Soms moet je een mondkap op. Erg hoor. 10 minuten een mondkap op. En wat doet iemand op dit forum dan..Die koopt een bewijs van 5 euro dat hij geen mondkap in de trein of winkel ophoeft. Wat laf.. Wat ontzettend laf. Als je een kerel bent dan doe je geen mondkap op zonder dat je met dat lullige briefje zwaait. Dan sta je voor je principe , en verschuil jij jezelf niet achter een gekocht formulier.

Sommige van jullie zijn me zo tegen gevallen. En ik heb echt nooit, nooit meer zin meer om ooit nog eens samen een meeting te houden. Ik heb alle respect voor sommige van jullie verloren. Ik hoef de meeste van jullie nooit meer te zien.

Als jij mij betrapt op foute informatie dan moet je dat zeggen. Dat de informatie die ik geef jullie geef niet welgevallig is, daar kan ik niks aan doen. Maar van leugens en halve waarheden ben ik niet gediend.

Misschien moet jij de informatie van sommige van je mede forumleden eens goed lezen, en kijken van wat soort sites ze die onzin halen. Wees daar eens kritisch op. maar dan doen jullie nooit. Ik vraag me af of jullie beseffen wat er allemaal op dat soort baggersites staat.

Jij hebt mij nu op mijn ziel getrapt, zo erg dat ik bijna zeg...Flikker op man, met je valse beschuldiging. Daar..Nou heb ik het gezegd. :scratch:

Jullie denken dat Covid een griepje is, maar ik weet uit eerste hand dat personeel in ziekenhuizen zich kapot werken om mensen met covid te verplegen. Op de IC en op de covid afdeling. En ik weet ook dat het heel zwaar werk is. Soms 10 uur achter elkaar in plastic gekleed met een mondkapje werken is geen grapje.

En als ik dan van Pilgrim of van iemand anders lees dat de ziekenhuizen leeg zijn, en dat covid een griepje is, dan wordt ik echt pissig.

Mijn hemel. wat ben ik boos. En ja... sommige maatregels waren en zijn nog steeds nodig. Of die maatregelen nou leuk zijn of niet.

Als men geen actie ondernomen had dan had de schade van zieke en overleden mensen veel erger geweest.

Lees ook eens wat kranten over hoe de toestanden van covid in buitenland is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Wat een klinkklare onzin schrijf jij xplosive.
Niemand vindt de corona maatregels prachtig. Ik niet en niemand niet.
Sommige maatregelen vind jij noodzakelijk en dus goed.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Ik heb nooit gezegd op dit forum dat ik alle maatregelen prachtig vind. Wat mij betreft hoeven veel regels ook niet. Er hoeft van mij geen avondklok, en de winkels en restaurants mogen van mij open. Dat heb ik al vaker geschreven.
Daarin verschil je inderdaad van veel anderen die die maatregelen wél prima vinden.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Ik heb zelfs geschreven dat jullie mogen tongzoenen met een corona patient.
Maar je hebt er niet bij gezegd dat je dat een te prijzen gedrag vindt. Integendeel.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
man, man, man!!!!! Gotte got. :cry: ..Soms moet je een mondkap op. Erg hoor. 10 minuten een mondkap op.
Als je in Breskens woont en je moeder woont in Pieterburen dan ben je minstens 6 uur onderweg als je op het openbaar vervoer aangewezen bent. Ruim 6 uur heen en ruim 6 uur terug. Je bent nog sneller van Katwijk in Timboektoe dan als je zo'n reis in Nederland moet maken.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
En wat doet iemand op dit forum dan..Die koopt een bewijs van 5 euro dat hij geen mondkap in de trein of winkel ophoeft.
Ikzelf heb altijd steevast braaf een mondkapje om. Dat kan niet anders want zonder dat wordt je het openbaar vervoer uitgeknuppeld. Of zo'n mondkapje veel helpt? Tsja .....

Sommige anderen die voor hun werk onmogelijk thuis kunnen werken en die voor hun werk met het openbaar vervoer tussen Enschede en Den Haag moeten pendelen (de bijstand is immers ook geen pretje) of erger en minstens 4 uur per dag onderweg zijn voor woon-werk-verkeer kunnen echt niet volstaan met 10 minuten .....

Mensen die zich in hun eigen auto kunnen verplaatsen hoeven dat allemaal niet. In hun eigen auto hoeven ze geen mondkapje voor.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Misschien moet jij de informatie van sommige van je mede forumleden eens goed lezen, en kijken van wat soort sites ze die onzin halen. Wees daar eens kritisch op.
Neem nou bijvoorbeeld een baggersite als E.J. Bron. Via gerenomeerde "betrouwbare" mainstream media, zowel in Nederland als in het buitenland, vernemen we dat islam vrede betekent. Maar dáár niet. Erg hoor.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Jullie denken dat Covid een griepje is, maar ik weet uit eerste hand dat personeel in ziekenhuizen zich kapot werken om mensen met covid te verplegen. Op de IC en op de covid afdeling. En ik weet ook dat het heel zwaar werk is. Soms 10 uur achter elkaar in plastic gekleed met een mondkapje werken is geen grapje.
De ene griep is de andere niet. Dat weet jij net zo goed als ik. Als iemand Covid-19 vergelijkt met een zware griep dan heb jij het steeds over "een griepje".

Met een écht zware griep kun je ook op een gruwelijke manier sterven. En reken maar dat ze dáárvoor in het ziekenhuis óók hun handen vol hebben. Er hadden over "een gruwelijk zware griep" in de meest overtreffende trap ook genoeg superzielige sensatieverhalen kunnen worden geschreven. Maar dat soort verhalen lees je juist nú, nu het over COVID-19 gaat. Dat soort verhalen doen het vooral goed bij vrouwen. Dat helpt voor het draagvlak voor maatregelen, want dan heb je alvast zo ongeveer 50% van de bevolking aan je zijde.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Mijn hemel. wat ben ik boos. En ja... sommige maatregels waren en zijn nog steeds nodig.
Dus prachtig dat die er zijn, want die maatregelen helpen ons vooruit.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Als men geen actie ondernomen had dan had de schade van zieke en overleden mensen veel erger geweest.
Uitgaande van een onveranderde leefstijl is wel zeker dat er dan meer zieken en overledenen zouden zijn geweest. Maar stel dat we gezorgd hadden dat juist iedereen binnen 2 weken besmet was geweest met COVID-19. Opzettelijk. Dan was er na ruim een maand volledige groepsimmuniteit geweest.

Propaganda voor een betere leefstijl is een ander verhaal. Sinds dat ik veganist ben, ben ik nooit meer ziek geweest. Zelfs geen verkoudheid. Daarvóór toen ik nog vlees, zuivel en eieren consumeerde was het bijna ieder jaar raak. Toen werd ik wel ziek. Als ik sommige berichten van Mahalingam lees dan zou je haast denken dat iedereen die korte tijd veganistisch leeft er wel zeer slecht aan toe moet zijn. Voordat ik veganist werd heb ik mij grondig verdiept in voeding en voedingssupplementen. En daardoor weet ik ook hoe voedingssupplementen je weerstand kunnen verhogen. Die wetenschap is misschien méér waard dan al het geknutsel om vaccins te maken (hoe knap dan ook).

Er was ooit een 23-jarige student die vanaf zijn geboorte veganistisch was opgevoed. Hij vroeg aan een Duitse professor in een collegezaal hoe lang je zou kunnen leven zonder vlees. Hooguit een jaar, antwoordde die professor toen. De 23-jarige student antwoordde toen : "Mijnheer de professor, dan moet er hier nu een lijk voor u staan!".

Dus moet je "deskundigen" altijd serieus nemen? Wat zal ik zeggen ..... Soms wel en soms niet.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Lees ook eens wat kranten over hoe de toestanden van covid in buitenland is.
We lezen in al die "betrouwbare" gerenommeerde kranten, waaronder ook veel buitenlandse gerenommeerde kranten, dat islam vrede betekent. Wat er in die kranten staat moeten we dus héél serieus nemen. Want daarin staat altijd de waarheid. De waarheid waarmee je forumleden hier mee om de oren kunt slaan.

Want een jihadist is maar een enkele gek die niets met de islam te maken heeft. Een verwarde blanke christelijke man schiet ook wel eens om zich heen. En een haatimam? Ach, je hebt ook te fanatieke priesters die donderpreken houden waar de honden geen brood van lusten. Allemaal één pot nat. Toch ..... ?

En we lezen dat allemaal in diezelfde "betrouwbare" kranten, zowel over de situatie in het binnenland als in het buitenland. En dús is het allemaal wáár.

Baggermedia zoals E.J. Bron hoeven we daarom niet te vertrouwen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
di mar 30, 2021 8:46 am

Sommige maatregelen vind jij noodzakelijk en dus goed.
Zeker weten. Ik ben bijvoorbeeld een voorstander van vaccineren.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
Ik heb zelfs geschreven dat jullie mogen tongzoenen met een corona patient.
Maar je hebt er niet bij gezegd dat je dat een te prijzen gedrag vindt. Integendeel.
Het maakt mij niet uit. Als iemand dat wel doen, of het verstandig is of niet, dan doen ze dat maar. Iedereen heeft een vrije wil.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
..Soms moet je een mondkap op. Erg hoor. 10 minuten een mondkap op.
Als je in Breskens woont en je moeder woont in Pieterburen dan ben je minstens 6 uur onderweg als je op het openbaar vervoer aangewezen bent. Ruim 6 uur heen en ruim 6 uur terug. Je bent nog sneller van Katwijk in Timboektoe dan als je zo'n reis in Nederland moet maken.
Dat is een hele reis, maar je zit geen 6 uur in een trein of bus. Je moet namelijk overstappen, en dan kan men het mondkapje afdoen.
Ikzelf heb altijd steevast braaf een mondkapje om. Dat kan niet anders want zonder dat wordt je het openbaar vervoer uitgeknuppeld. Of zo'n mondkapje veel helpt? Tsja .....
Of een mondkapje helpt of niet , daar verschillende de meningen over. Ik weet het niet , maar ik hou me vast aan wetenschappers

Als je mij vraagt, of ik het leuk vind om een mondkap op te zetten, dan zeg ik uit het diepst van je hart , NEE, NEE, NEE. Mijn bril beslaat, ik word in winkels narrig van dat ding, maar ik doe het wel. Als het niet voor mijzelf is, dan doe ik het voor een ander. En zodra ik één stap uit de winkel doe, gaat de mondkap af.
Neem nou bijvoorbeeld een baggersite als E.J. Bron. Via gerenomeerde "betrouwbare" mainstream media, zowel in Nederland als in het buitenland, vernemen we dat islam vrede betekent. Maar dáár niet. Erg hoor.
ejbron is niet de ergste site waar ik mijn bedenkingen tegen heb, maar ook E.J.Bron gebruikt informatie van de hoax en kwakzalverij "nieuws"-site NineForNews. Neem eens een kijkje op NineForNews, en begeef je eens in de wonderbaarlijke wereld van Chemtrails, Spiritueel Straling, graancirkels en andere bijzondere zaken.
En er zijn nog talloze andere alternatieve sites met desinformatie en halve waarheden op internet waar sommige hier ook gebruik van maken . Ik kan je een lijst geven als je daar behoefte aan hebt.
De ene griep is de andere niet. Dat weet jij net zo goed als ik. Als iemand Covid-19 vergelijkt met een zware griep dan heb jij het steeds over "een griepje".
Covid is geen griep. Dat heb ik al vaak geschreven op deze site. Het is geen griepje, en ook geen zware griep.

Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus, en Covid, dat veel dodelijker is door het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome. De klachten kunnen soms lijken op een verkoudheid, maar de ziekte kan ook een ernstige longontsteking en hartklachten veroorzaken, waar mensen aan kunnen overlijden.
Met een écht zware griep kun je ook op een gruwelijke manier sterven. En reken maar dat ze dáárvoor in het ziekenhuis óók hun handen vol hebben. Er hadden over "een gruwelijk zware griep" in de meest overtreffende trap ook genoeg superzielige sensatieverhalen kunnen worden geschreven.
Wat een onzin schrijf je nu xplosive. Ik heb geen zin om hier woorden aan vuil te maken
Maar dat soort verhalen lees je juist nú, nu het over COVID-19 gaat. Dat soort verhalen doen het vooral goed bij vrouwen. Dat helpt voor het draagvlak voor maatregelen, want dan heb je alvast zo ongeveer 50% van de bevolking aan je zijde.
Kom op zeg. Je draaft weer door.
Uitgaande van een onveranderde leefstijl is wel zeker dat er dan meer zieken en overledenen zouden zijn geweest. Maar stel dat we gezorgd hadden dat juist iedereen binnen 2 weken besmet was geweest met COVID-19. Opzettelijk. Dan was er na ruim een maand volledige groepsimmuniteit geweest.
Hoe weet jij dat? Ben jij nu ook al viroloog of arts? Mocht het dorre hout van jou ook opgeruimd worden ?
Propaganda voor een betere leefstijl is een ander verhaal. Sinds dat ik veganist ben, ben ik nooit meer ziek geweest. Zelfs geen verkoudheid.
Prijs je gelukkig xplosive. Ook ik als vlees en vis-eter heb in mijn leven nog nooit de griep gehad. Hooguit een snotneus, maar daar was ik niet ziek van.

Ik kan nog veel dingen zeggen, maar ik stop er nu mee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
di mar 30, 2021 12:18 pm
xplosive schreef:
di mar 30, 2021 8:46 am
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 1:18 am
..Soms moet je een mondkap op. Erg hoor. 10 minuten een mondkap op.
Als je in Breskens woont en je moeder woont in Pieterburen dan ben je minstens 6 uur onderweg als je op het openbaar vervoer aangewezen bent. Ruim 6 uur heen en ruim 6 uur terug. Je bent nog sneller van Katwijk in Timboektoe dan als je zo'n reis in Nederland moet maken.
Dat is een hele reis, maar je zit geen 6 uur in een trein of bus. Je moet namelijk overstappen, en dan kan men het mondkapje afdoen.
Je hebt er blijkbaar totaal geen benul van. Je kletst maar wat. Informeer je liever eerst eens beter voordat je zoiets neerschrijft. Zo krijg ik het idee dat je teveel in je eigen wereld leeft en totaal geen idee hebt wat voor leven anderen (moeten) leiden en onder welke omstandigheden.

Ik citeer uit Mondkapje verplicht in het openbaar vervoer :
Ook in de stations, op perrons en bij haltes moet u een mondkapje dragen.
Als je overstapt van de ene trein in de andere mag je dus niet je mondkapje afdoen.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 12:18 pm
xplosive schreef:
di mar 30, 2021 8:46 am
De ene griep is de andere niet. Dat weet jij net zo goed als ik. Als iemand Covid-19 vergelijkt met een zware griep dan heb jij het steeds over "een griepje".
Covid is geen griep. Dat heb ik al vaak geschreven op deze site. Het is geen griepje, en ook geen zware griep.
Covid is een ander soort virus dan een griepvirus. Maar belangrijk is niet hoe verschillend virussen zijn qua samenstelling, maar wat hun impact is en hoe je dát kunt vergelijken.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 12:18 pm
Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus, en Covid, dat veel dodelijker is door het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome. De klachten kunnen soms lijken op een verkoudheid, maar de ziekte kan ook een ernstige longontsteking en hartklachten veroorzaken, waar mensen aan kunnen overlijden.
Kan griep ernstige hartklachten veroorzaken? Antwoord : ja. Zie bijvoorbeeld : Verhoogt de griep de kans op een hartaanval?
Kan griep een ernstige (zware) longontsteking veroorzaken? Antwoord : ja. Zie bijvoorbeeld Aantal longontstekingen fors toegenomen tijdens griepepidemie
Kunnen mensen aan zulke gevolgen van griep overlijden? Antwoord : ja.
Was de griepgolf van 3 jaar geleden een aanslag op IC-bedden? Antwoord : ja. Zie bijvoorbeeld Ziekenhuizen puilen uit van de grieppatiënten
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 12:18 pm
xplosive schreef:
di mar 30, 2021 8:46 am
Met een écht zware griep kun je ook op een gruwelijke manier sterven. En reken maar dat ze dáárvoor in het ziekenhuis óók hun handen vol hebben. Er hadden over "een gruwelijk zware griep" in de meest overtreffende trap ook genoeg superzielige sensatieverhalen kunnen worden geschreven.
Wat een onzin schrijf je nu xplosive.
Ik heb graag dat je aangeeft wát er precies onzin is.
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 12:18 pm
xplosive schreef:
di mar 30, 2021 8:46 am
Uitgaande van een onveranderde leefstijl is wel zeker dat er dan meer zieken en overledenen zouden zijn geweest. Maar stel dat we gezorgd hadden dat juist iedereen binnen 2 weken besmet was geweest met COVID-19. Opzettelijk. Dan was er na ruim een maand volledige groepsimmuniteit geweest.
Hoe weet jij dat? Ben jij nu ook al viroloog of arts?
Zie bijvoorbeeld Studie: ook 8 maanden na besmetting nog stevige immuniteit tegen coronavirus of bijvoorbeeld Risico op herbesmetting met coronavirus lijkt voor de meeste mensen bijzonder klein
Ariel schreef:
di mar 30, 2021 12:18 pm
Mocht het dorre hout van jou ook opgeruimd worden ?
Door mensen van overheidswege voor te lichten over betere voeding en voedingssupplementen waarmee ze hun weerstand kunnen verhogen én ze daarvan te voorzien had veel leed voorkomen kunnen worden. Maar dát is nu juist niet gebeurd! Misdadig. Voor de regering zijn veel mensen blijkbaar dor hout dat opgeruimd mag worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
di mar 30, 2021 9:53 pm

Je hebt er blijkbaar totaal geen benul van. Je kletst maar wat. Informeer je liever eerst eens beter voordat je zoiets neerschrijft. Zo krijg ik het idee dat je teveel in je eigen wereld leeft en totaal geen idee hebt wat voor leven anderen (moeten) leiden en onder welke omstandigheden.
Ik heb zo'n idee waar jouw pijn naar mij toezit . Ik heb ooit eens geschreven dat een uitkering voor een gezond persoon een vangnet behoord te zijn, en geen perminente oplossing, en dat ik toen ik jonger was ik werkelijk alles zou aanpakken om zelf mijn hoofd boven water te houden. Die mening heb ik nog steeds. Het zal wel aan mijn opvoeding liggen.

Anyway. In wat voor wereld leef ik. In dezelfde als jij xplosive. Ook wij hadden het toen we pas getrouwd waren niet breed. In de verpleging mochten vrouwen niet doorwerken als ze gingen trouwen, dus het hongerloontje dat de verpleging vroeger verdiende moesten wij missen, en Chris verdiende ook niet veel geld

Ik heb toen huiswerk gedaan. Ritsen controleren . Die ritsen werden in volle bakken bij ons thuis bezorgd, en dan moest je de rits open en dicht doen, controleren op fouten en op maat en kleur bundelen. Daar verdiende je niet veel mee, maar ik kon er toch iets mee sparen en zodoende was ik trots toen ik 1000 gulden op de bank gespaard had. Met dat geld kon ik een keer een buurvrouw helpen die haar gas, water en licht rekening niet kon betalen, en die afgesloten zou worden.

Dat was mijn leven in Sneek.

In Zoetermeer kregen we wat geld betreft meer lucht. Inmiddels hadden we twee kinderen, en daar wilde ik voor thuis zijn. Ik ging toen het kon bij mensen in de huishouding werken om iets bij te verdienen. Chris werkte bij de spoorwegen, en elke maandag nacht ( middernacht12 uur) ging hij op zijn brommetje van Zoetermeer naar Scheveningen om het schip van mijn vader te lossen. Dat leverde 100 gulden op. Daarna ging hij en uurtje naar bed, en daarna weer naar zijn werk.

Tegenwoordig hoef ik me niet druk om geld te maken, en dat is best prettig. Dat geef ik eerlijk toe. Maar ik heb nooit geklaagd, en ik ben nooit jaloers geweest op mensen die het toen beter hadden als wij.
Ook in de stations, op perrons en bij haltes moet u een mondkapje dragen.
Als je overstapt van de ene trein in de andere mag je dus niet je mondkapje afdoen.
Ja, dat is lastig.

En verder vind ik het weer goed zo. Het wordt een welles nietes verhaal

Als het artikel over griep in het AD nog eens goed door. De getallen van groeppatienten die in een ziekenhuis opgenomen moesten worden zijn van een heel andere orde dan de cijfers van nu .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Nog even een kleine toevoeging xplosive.

Als ik het over 10 minuten een mondkap op heb, dan het ik het over boodschappen doen. Misschien ben ik een bevoorrecht mens, want ik heb een pest hekel aan boodschappen doen, dus ik ga recht op mijn doel af, koop iets en daana ga ik afrekenen. Winkelen kost mij hooguit 10 tot 15 minuten.

Maar..als wij een oude buurvrouw naar het ziekenhuis rijden, een vrouw die doodsbang is dat ze besmet wordt, en het liefst ook wil dat visite in haar huis een mondkapje draagt dan doe ik dat, en dan draag ik in onze auto ook een mondkap. ( half uur heen, in het ziekenhuis, daarna half uur terug ) Dat doe ik vloekend in mijn hoofd, maar dat zeg ik niet tegen haar uit respect.

En nog wat...
Door mensen van overheidswege voor te lichten over betere voeding en voedingssupplementen waarmee ze hun weerstand kunnen verhogen én ze daarvan te voorzien had veel leed voorkomen kunnen worden. Maar dát is nu juist niet gebeurd! Misdadig. Voor de regering zijn veel mensen blijkbaar dor hout dat opgeruimd mag worden.
Oudere mensen eten liever een gehaktbal met snijbonen en aardappels dan veganistisch, en in verpleeg en verzorgingshuizen lopen diëtisten die heus wel weten wat ze doen.

En ik denk niet dat een veganistisch dieet met supplementen je kunnen beschermen tegen allelei ziektes.

En het kan heel goed zijn dat voedingssupplementen niet goed samengaan met je medicijnen.Een supplement kan de werking van het medicijn veranderen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Ongeloof bij Amsterdam UMC om video over ‘leeg ziekenhuis’: ‘Ze plaatsen zorg in kwaad daglicht’

Het Amsterdam UMC baalt van een video die op sociale media rondgaat waarin de indruk wordt gewekt dat er amper coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. In de video, die op Facebook meer dan 14.000 keer is gedeeld, laat een onbekende filmer tientallen lege bedden zien. In werkelijkheid gaat het niet om een patiëntenafdeling, maar om de beddencentrale, stelt een woordvoerder tegenover deze site.

In de dertien seconden durende video loopt de onbekende filmer door het gebouw van het VUmc, een van de locaties van het Amsterdam UMC. Hij zoomt met zijn mobiele telefoon in op een ruimte waar tientallen lege bedden staan. ‘Overvolle ziekenhuizen? Deze is zojuist door een logistiek manager van het VU gemaakt’, schrijft de man die de video op zijn Facebook plaatste. Het filmpje zou volgens de man vanuit een Telegram-groep komen. ‘De ziekenhuizen zijn leeg’, schrijft een andere man in een Facebookpost bij de video.

Ook op Twitter deelden diverse personen de video om aan te tonen dat het allemaal wel mee zou vallen met het coronavirus. De webcare van het ziekenhuis voelde zich geroepen om op de aantijgingen te reageren. ‘Dit is onze beddencentrale’, legt een medewerker uit in een tweet. ‘Hier worden elke dag onze gebruikte bedden gereinigd. Is in het kader van hygiëne wel zo fijn voor de volgende patiënt.’ In een reactie op een andere Twittergebruiker voegt het ziekenhuis nog toe dat in deze beddencentrale nooit patiënten liggen.

Hier worden elke dag onze gebruikte bedden gereinigd. Is in het kader van hygiëne wel zo fijn voor de volgende patiënt

Volgens de berichten op sociale media is de video gemaakt door een logistiek manager van het VUmc. Ziekenhuisvoorlichter Jan Spee kan dat niet bevestigen of ontkrachten. ,,Het gaat hier om een semi-openbare ruimte, de kelder onder de hoofdingang die voor veel mensen makkelijk toegankelijk is. Het lijkt mij sterk dat iemand van onze medewerkers deze video heeft gemaakt, en daarbij ook nog eens feitelijk onjuiste informatie verspreidt.”

Alle medewerkers weten volgens Spee dat dit een beddencentrale is. ,,Bovendien worden zij iedere dag geconfronteerd met patiënten die op de intensive cares vechten voor hun leven. Het is echt verschrikkelijk dat er mensen zijn die op deze manier proberen de zorg in een kwaad daglicht te plaatsen. Ze ondermijnen het werk van artsen en verpleegkundigen die iedere dag zorg verlenen aan ernstig zieke coronapatiënten.”

‘Wij trekken een grens’
Dat de video op grote schaal is verspreid, vindt het Amsterdam UMC merkwaardig. ,,Het past misschien een beetje in de huidige tijdsgeest, maar als je zelf goed kijkt kun je al tot de conclusie komen dat het hier helemaal niet om een afdeling gaat. Daarvoor staan de bedden veel te dicht op elkaar. Mensen mogen best vragen stellen en kritisch zijn, maar bij dit soort zaken trekken wij echt een grens.”

Onderzoekers van Deutsche Presse-Agentur (dpa), die in opdracht van Facebook informatie verifiëren, hebben een disclaimer bij de beelden geplaatst. Ook zij kwamen tot de conclusie dat de werkelijkheid niet wordt weergegeven. ‘Onjuiste informatie. Gecontroleerd door onafhankelijke feitencheckers’, valt voortaan bij de video te lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
wo mar 31, 2021 10:35 am
Ik heb ooit eens geschreven dat een uitkering voor een gezond persoon een vangnet behoord te zijn, en geen permanente oplossing,
Daarover verschillen we niet van mening.
Ariel schreef:
wo mar 31, 2021 10:35 am
en dat ik toen ik jonger was ik werkelijk alles zou aanpakken om zelf mijn hoofd boven water te houden. Die mening heb ik nog steeds. Het zal wel aan mijn opvoeding liggen.
Denk je dat dat bij mij anders ligt? Jij was toen jong en het was een heel andere tijd. Heb je wel eens aan leeftijdsdiscriminatie gedacht? Officieel mag het niet, maar de praktijk hè .....

Toen ik jonger was had ik werk zat. Nooit een probleem. Maar eenmaal 50plus ..... een heel ander verhaal ..... en dan heb ik het nog niet eens over ándere vormen van discriminatie waar je tegenwoordig als westerse blanke man mee te maken krijgt .....
Ariel schreef:
wo mar 31, 2021 10:35 am
ik heb nooit geklaagd, en ik ben nooit jaloers geweest op mensen die het toen beter hadden dan wij.
Ik klaag ook niet, maar ik zou wel graag zien dat er eens wat meer begrip zou zijn voor mensen die in een andere situatie zitten of terecht zijn gekomen. Jaloezie is mij vreemd. Ik misgun mensen niks. Mensen die het goed hebben moeten dat vooral zo houden. Maar op mensen die het minder getroffen hebben moet niet worden neergekeken, vind ik.
Ariel schreef:
wo mar 31, 2021 10:35 am
De getallen van grieppatiënten die in een ziekenhuis opgenomen moesten worden zijn van een heel andere orde dan de cijfers van nu.
Je kunt kijken naar de verhouding inderdaad. Is het nu 100 keer zoveel, 10 keer zoveel, of ..... ?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
wo mar 31, 2021 11:26 am
Als ik het over 10 minuten een mondkap op heb, dan het ik het over boodschappen doen. Misschien ben ik een bevoorrecht mens, want ik heb een pest hekel aan boodschappen doen, dus ik ga recht op mijn doel af, koop iets en daana ga ik afrekenen. Winkelen kost mij hooguit 10 tot 15 minuten.
Ik doe óók niet anders dan de winkel in- en uitrennen.
Ariel schreef:
wo mar 31, 2021 11:26 am
xplosive schreef:
di mar 30, 2021 9:53 pm
Door mensen van overheidswege voor te lichten over betere voeding en voedingssupplementen waarmee ze hun weerstand kunnen verhogen én ze daarvan te voorzien had veel leed voorkomen kunnen worden. Maar dát is nu juist niet gebeurd! Misdadig. Voor de regering zijn veel mensen blijkbaar dor hout dat opgeruimd mag worden.
Oudere mensen eten liever een gehaktbal met snijbonen en aardappels dan veganistisch, en in verpleeg en verzorgingshuizen lopen diëtisten die heus wel weten wat ze doen.
Ik hoop het. Maar niet iedereen zit in een tehuis. En verder heb ik genoeg diëtisten gekend die van bepaalde zaken niets bleken af te weten en die ik wél wist. Maar intussen zit daar hopelijk ook vooruitgang in.

Verder gaat het niet persé om veganisme als zodanig, maar vooral om die voedingssupplementen. Ik heb het sterke vermoeden dat daar véél meer mee gedaan kan worden dan dat er nu gebeurt. Ook als je vlees of zuivel consumeert.
Ariel schreef:
wo mar 31, 2021 11:26 am
En het kan heel goed zijn dat voedingssupplementen niet goed samengaan met je medicijnen. Een supplement kan de werking van het medicijn veranderen.
Dat kan. Er zullen altijd uitzonderlijke gevallen zijn. Maar het gaat uiteindelijk vooral om het kunnen redden van grote groepen mensenlevens uit een grote gemene deler. En óók kan het in bepaalde gevallen zijn dat je door een veranderde voeding juist ineens afstand van medicijnen kunt doen.

Een voorbeeld. Ik citeer uit "Ik ben een planteneter net als jij" van Boele Ytsma op pagina 18 :
De dokter meldde mij dat mijn bloeddruk was gedaald naar gezonde waarden en dat er geen reden meer was voor medicatie. De medicatie waarvan ze eerder had gezegd dat ik die de rest van mijn leven zou moeten slikken.
Alleen door een andere voeding. Voila. Bij een ander kan het anders uitpakken. Daar wil ik af wezen. Maar er zou mijns inziens sowieso veel meer aandacht kunnen gaan naar ándere mogelijkheden ter bevordering van de gezondheid dan louter vaccins. Daar wordt mijn inziens veel te weinig in geïnvesteerd.

Wél is er inmiddels weer 760 miljoen euro over de balk gesmeten :

Landbouw stoot na 760 miljoen subsidie nog evenveel stikstof uit

En lees voor landbouw : veeteelt. En daar moet ik als arme veganist helaas aan meebetalen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Mahalingam »

Italië had al eerder vaccins in beslag genomen omdat die geëxporteerd zouden worden naar Engeland.
En nu hadden ze weer beet.
Na uitgebreid speurwerk viel de Italiaanse justitie een pand binnen en vonden daar miljoenen dosissen van Astra-Z. Die werden in beslag genomen want er was geen exportvergunning voor.
En wat bleek?
Die lagen daar te wachten totdat de Brusselse Bazen van de Verdeling besloten hadden wie die zou krijgen en waar ze afgeleverd moesten worden.
EU's 'most embarrassing' day: How the AstraZeneca vaccine factory raid unravelled

Italian elite unit found millions of AstraZeneca doses thought to be meant for the UK - but their destination was the EU itself.
It was an extraordinary story – the European Commission had turned detective to find AstraZeneca's secret stockpile of vaccines reserved for Britain....
https://www.telegraph.co.uk/news/2021/0 ... nravelled/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door hans van de mortel »

Eczeem verdween na verandering voedingspatroon.

Agressief gedrag bij sommige kinderen, verdwijnt na wijziging voedingspatroon. Door vooral het teveel aan zoetigheid te stoppen.
Het raadplegen van een voedingsdeskundige kan beslist geen kwaad bij kwalen die niet met medicijnen verdwijnen. Het zijn de keiharde feiten,
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Als de regering van het begin af aan ingezet had op "de methode sjun" dan hadden de ziekenhuizen mogelijk misschien al snel nauwelijks coronapatiënten gehad en hadden bedrijven vanaf misschien ongeveer mei vorig jaar gewoon door kunnen gaan met "business as usual".

Het aantal coronaslachtoffers zou dan ook aanzienlijk minder zijn geweest. Dus hoeveel coronaslachtoffers heeft deze regering op zijn geweten (en niet te vergeten al diegenen uit de bevolking die "vaccins als enige uitweg" gewetenloos propageerden) .....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de schade die bedrijven (en niet alleen bedrijven) hebben opgelopen.

Het oude bestel aangevoerd door leugenaar Mark Rutte heeft echter inmiddels al behoorlijk aan geloofwaardigheid ingeboet en staat daardoor hopelijk op inzakken.

In ieder geval heeft volgens Miljoen Nederlanders hebben spijt van hun stem, vooral VVD'ers haken af maar liefst 15% van de VVD-stemmers spijt van een stem op de VVD. Omgerekend is dat maar liefst goed voor 5 hele zetels minder. De VVD zou dan nog "maar" 29 zetels krijgen.

Uit het artikel :
 
Vooral VVD-stemmers blijken te betwijfelen of ze wel de juiste keuze hebben gemaakt in het stemhokje. 15 procent van die groep kiezers zegt 2,5 week later inmiddels spijt te hebben.
 
Afbeelding
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Sorry... :scratch: Extra voedingssupplementen slikken kan geen kwaad.
Maar....Bestaan er supplementen die beschermen tegen het coronavirus?

Nee. Er zijn geen voedingssupplementen die beschermen tegen het coronavirus.

Wat werkt wel?

Gezond eten, goed slapen en bewegen zorgen voor een zo goed mogelijke weerstand. Dit betekent dat je minder snel ziek wordt of sneller herstelt. Het betekent niet dat je geen corona meer kunt krijgen.
Spoiler! :
Er zijn reclames en claims van verkopers van voedingssupplementen in omloop die de suggestie wekken dat hun producten helpen tegen het coronavirus. Maar dit klopt niet. Dit soort reclames zijn ernstig misleidend en wettelijk verboden.

Helpen extra vitamines of andere supplementen dan helemaal niet?
Op internet en social media lees je veel dat vitamines zoals vitamine C en vitamine D zouden helpen. Ook andere ‘weerstandsverhogende’ ingrediënten in supplementen worden genoemd. Vitamines zijn inderdaad nodig voor een goede weerstand. Maar door via voedingssupplementen méér vitamines te nemen dan je nodig hebt, krijg je geen hogere weerstand. Je bent dan niet beter beschermd tegen ziekmakende bacteriën en virussen.

Soms wordt extra vitamine C en extra vitamine D in verband gebracht met vermindering van luchtweginfecties of een beter herstel bij ziekte. Maar er is nog onvoldoende bekend of extra vitamine C en vitamine D helpen bij het behandelen van corona. Daarvoor is meer onderzoek nodig. Voor sommige groepen in de bevolking geldt wel een advies om extra vitamine D bij te slikken om botten zo sterk mogelijk te houden. Lees of jij extra vitamine D nodig hebt.

Wat werkt wel?
Gezond eten, goed slapen en bewegen zorgen voor een zo goed mogelijke weerstand. Dit betekent dat je minder snel ziek wordt of sneller herstelt. Het betekent niet dat je geen corona meer kunt krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Ach, ach, Ariel, het Voedingscentrum .....

Wat valt daarover te zeggen? Veel.

Opgericht in 1998. Dit is uit 2004 : Voedingcentrum en Unilever

En verder uit 2013 : Voedingscentrum (on)eerlijk over eten?

Maar misschien houdt de verstrengeling met Unilever ooit op te bestaan?

Dit is uit 2016 : Directeur Voedingscentrum, Gerda Feunekes, is ex-werknemer Unilever

En hieruit dan weer :
Directeur is sinds 2014 Gerda Feunekes die daarvoor 18 jaar bij Unilever in dienst was
Gerda is daar dus nu nog steeds directeur.

Kortom : het Voedingscentrum heeft een beladen geschiedenis die nu nog steeds doorwerkt.

Wel heeft het Voedingscentrum steeds meer en beter kunnen werken aan het imago van "onafhankelijkheid". Ze hebben het voor elkaar gekregen om voor 100% door de overheid te worden gefinancierd. En is het Voedingscentrum daarmee nu "betrouwbaar" en "onafhankelijk" ? Wat denk je zelf? Het Voedingscentrum dat ooit prijzen aan Unilever toekende. Met andere woorden : wij van WC-eend bevelen WC-eend aan.

En hoe zit het met de Gezondheidsraad?

Dit is uit 2008 : Experts Gezondheidsraad kregen geld vaccinmakers

In je spoiler staan halve waarheden (een prima manier om te misleiden).

Bijvoorbeeld :
Maar door via voedingssupplementen méér vitamines te nemen dan je nodig hebt, krijg je geen hogere weerstand.
Nee, inderdaad, niet méér dan je nodig hebt. Maar wél zoveel als je nodig hebt. En daarvoor kan extra supplementeren noodzakelijk zijn.
Op internet en social media lees je veel dat vitamines zoals vitamine C en vitamine D zouden helpen.
Ook dat is een halve waarheid, want zonder bijvoorbeeld aanvulling met het mineraal zink is de ondersteuning van het immuunsysteem incompleet.
Wat werkt wel?
Gezond eten, goed slapen en bewegen zorgen voor een zo goed mogelijke weerstand. Dit betekent dat je minder snel ziek wordt of sneller herstelt. Het betekent niet dat je geen corona meer kunt krijgen.
De eerste twee zinnen zijn waar. Het venijn zit 'm in de derde zin. Een 100% remedie bestaat niet. Ook niet bij vaccineren. Dus óók bij vaccineren kun je corona-gerelateerde ziekteverschijnselen krijgen. Maar wat werkt er nou beter? Vaccineren of ..... ?

Enzovoort, enzovoort .....

Wordt wakker Ariel .....

Ik verwijs in dit verband ook nog even naar deze post van mij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Ik heb de links even bekeken. Ik ben er niet van onder de indruk, Ariel.

Natuurlijk moet je nooit een overdosis nemen. Dat is een open deur.

En natuurlijk kun je besmet worden met het coronavirus. Dat kan onder elke omstandigheid. Het gaat er echter juist om hoe sterk je lichaam tegen virussen gewapend is.
Laatst gewijzigd door xplosive op za apr 03, 2021 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
za apr 03, 2021 4:58 pm
Ik heb de links even bekeken. Ik ben er niet van onder de indruk, Ariel.
Geeft niet xplosive, We agree to disagree.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Allicht is er ook misleiding uit de zogenaamde "alternatieve hoek". En het valt de gemiddelde burger niet kwalijk te nemen met veel zaken onbekend te zijn. Maar voor wie goed en kritisch zoekt valt veel te vinden.

Wél is mij door jarenlange ervaring duidelijk geworden dat wat "officieel erkend" ondersteund wordt niet altijd wáár hoeft te zijn. En omgekeerd geldt dat wat "officieel verboden" is niet altijd slecht hoeft te zijn.

Het kaf van het koren scheiden blijft nog steeds lastig en is niet steeds voor de hand liggend. Vooral vaak wegens belangenverstrengelingen waar weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie