“Jeder soll auf seiner eigener Fason sehlig werden”

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

“Jeder soll auf seiner eigener Fason sehlig werden”

Bericht door Pilgrim »

“Jeder soll auf seiner eigener Fason sehlig werden”

Geplaatst op 26 augustus 2014

Afbeelding

Iedereen moet zelf maar zien wat hij of zij wil geloven. Toen zo’n twintig jaar geleden iemand mij zei dat religie in de wereld een grote rol zou gaan spelen en dat de discussie de komende tijd beheerst zou gaan worden door islam en de EU kon ik me daar niks bij voorstellen. Nu kon je je vroeger tegelijkertijd in de architectuur van gotische kathedralen verdiepen en een ongelovige Thomas zijn. Tegenwoordig schijn je aan schriftgeleerden in Caïro te moeten uitleggen dat het betalen van jizya geen vanzelfsprekendheid is. Tegenwoordig razen religieus gemotiveerde mensen over de wereld en zien in ongelovigen een obstakel in het bereiken van hun utopie hier op aarde. Dat zijn overigens geen Zen-boeddhisten of verdwaalde leden van de al bijna vergeten Baghwan.

Ik vind de titel van dit stukje spreken voor een bepaald tijdperk dat we bezig zijn af te sluiten. Als je nu bladert in oude boeken van 15 jaar geleden laten deze een totaal andere wereld zien dan we nu ervaren. Toen was de wereld nog in orde en nu staat deze in brand. Sommige mensen doen nog steeds of recepten van maaltijden of de uitslag van een voetbalwedstrijd het allerbelangrijkste in het leven zijn, totdat de werkelijkheid ook aan hun deur klopt. Je wordt niet per se vrolijk van wat er allemaal gebeurt. Vooruitgang lijkt nu wel een galop naar de ondergang te betekenen.

De titel is een uitspraak van Frederik II van Pruisen en lijkt heel diepzinnig tolerant, maar van diezelfde meneer is de uitspraak toen zijn soldaten over hun leefomstandigheden mopperden: Wollt ihr Ewig leben? Die tolerantie is dus maar betrekkelijk, ondanks dat hij voor de Franse Hugenoten een kerk liet bouwen. Hij was een tijdgenoot van Voltaire, die ook een poosje aan zijn hof verkeerde. Van Voltaire is de beroemde uitspraak: “Ik ben het niet met u eens, maar ik zal me altijd sterk maken voor het feit dat u dat mag zeggen.” Zoiets schijnt Voltaire beweert te hebben en ik vond dat een mooie uitspraak totdat iemand aannemelijk maakte dat Voltaire dat nooit heeft gezegd. Weer een illusie armer.

Tegenwoordig wordt je hoofd er afgesneden omdat je een bepaald versje uit een sprookjesboek niet op de juiste manier kunt opzeggen. Nog niet overal, maar in een bepaald deel van de wereld, is dat dagelijks het geval. De club die zichzelf IS(IS) noemt, heeft grootse plannen en dat lijkt een beetje door te dringen. Het schijnt dat ze de hele wereld wil veroveren, maar voorlopig liggen Syrië en Irak nog ver weg. We kunnen dus gerust gaan slapen om morgen weer in de file naar ons werk te staan.

Tot dusverre heeft nog niemand mij er van kunnen overtuigen voorspellingen over de toekomst te kunnen doen. Maar de beschrijvingen van Huntington worden nu toch wel akelige werkelijkheid. Zijn “bloedige randen van de islam” wordt zelfs door voormalige officieren onderkend en ook voor gewaarschuwd. Alleen in Nederland lijkt het, op een enkeling na, niet te willen doordringen. Jan Salie 2.0

Het maakt echt niet uit of je van islam of islamisme wil spreken, of dat de islam nu te vergelijken valt met marxisme of nazisme, of dat het een voortzetting is of één van twee de vroege islam heeft beïnvloed. Op het moment dat je eigen straat in puin geschoten wordt en je eigen leven op het spel staat, verdwijnt dit volledig naar de achtergrond. Dan is het voorbij met getheoretiseer over “Botsende Beschavingen” en zal zelfs de pianostemmer van om de hoek met een Kalasjnikov leren omgaan.

Maar morgen is alles anders en niets gebeurt zoals gedacht, maar soms denk ik wel eens, werd het maar weer zoals vroeger.

Door: Vederso

http://ejbron.wordpress.com/2014/08/26/ ... more-69281
Ik heb dit artikel hier geplaatst omdat ik ook de huidige wereld precies op dezelfde manier ervaar zoals in dit artikel zo kernachtig verwoord wordt. Hoe heeft het allemaal in Godsnaam kunnen gebeuren? Maar we weten allemaal het antwoord voor wat betreft de komst van de Islam in europa: het linkse idealisme met de politieke correctheid.
Als je nu bladert in oude boeken van 15 jaar geleden laten deze een totaal andere wereld zien dan we nu ervaren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie