columns van Ebru Umar

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Pilgrim

Re: columns van Ebru Umar

Berichtdoor Pilgrim » Di Nov 13, 2018 9:44 pm

Vrede: opkomend nationalisme

Ebru Umar, 13 november 2018

Even denk je dat het een grap is: een vader die de 49-jarige belager van zijn veertienjarige dochter neerbeukt en daar vierenhalf jaar celstraf voor krijgt. Als je als ouder (m/v) je kind niet meer mag beschermen omdat de politie het niet doet, wie moet het dan doen?

Na het opgegeven vertrouwen in politici, zijn nu de rechters aan de beurt. Het valt niet uit te leggen dat Volkert vrij rondloopt en zo’n vader celstraf krijgt. Het valt niet uit te leggen dat Jenny Douwes en co 240 uur taakstraf krijgen en We are here-criminelen een verblijfsvergunning. Het valt niet uit te leggen – althans, niet aan mensen met ook maar een greintje rechtvaardigheidsgevoel in hun lichaam.

Het internet stond dit weekend bol van strafmaatvergelijkingen maar analyses zijn precies dat: analyses. Het onderbuikgevoel van de massa, het volk dat goed genoeg is om belasting te betalen waar politici, politie en justitie van betaald worden, is irrelevant. Er wordt smalend over gedaan en je hoort het politici al zeggen “Ik had het ook graag anders gezien maar wij bemoeien ons niet met de rechtspraak”. En terecht. Het neemt niet weg dat de ontevredenheid over “D66-rechters” groeit en zal escaleren tot er een woord voor zal ontstaan gelijk aan ‘populisme’. Dan zal een politicus het linken aan ‘opkomend nationalisme’, gewoon, omdat het lekker framet. De massa reducerend tot xenofobe recalcitranten dan wel racisten die het beslissen moeten overlaten aan anderen.

Die anderen zijn politici, mensen die ver van de samenleving afstaan maar wél bepalen wat wij met z’n allen moeten vinden. Alleen om achteraf de dingen te benoemen die fout zijn besloten in plaats van te luisteren en vooraf escalatie te voorkomen. Wat de Franse President Macron ook weer correct en toch smalend deed: waarschuwen voor opkomend nationalisme, voor oude demonen die opnieuw verschijnen. En passant oproepend tot een strijd voor de vrede.

Maar wat is de definitie van vrede? Volgens velen woedt die strijd voor de vrede allang in de Europese straten. Er zou geen enkele reden voor opkomend nationalisme zijn, als politici bij voorbaat, dus vooraf, rekening zouden houden mét opkomend nationalisme. Je kunt het vermijden. Onder andere door de grenzen niet wagenwijd open te zetten. Of door te luisteren naar oorspronkelijke wijkbewoners die opeens de minderheid vormen in hun wijken vanwege verregaande immigratie. Of de strafmaat voor terroristisch geweld door Mocro Maffiose typen te pareren evenredig aan de omvang van het geweld. En de lange arm van buitenlandse dictatoren geen vrij spel te geven in ons eigen parlement of gemeentebestuur. Maar boven ons gestelden hanteren blijkbaar een andere definitie van vrede.

Het is te veel moeite voor politici om problemen te erkennen laat staan voorkomen. Justitie staat aan de kant van de politiek, maar dat de massa op het punt staat óók justitie de rug toe te keren, moet nog doordringen tot de ‘hogere’ echelons van onze samenleving. Tot die tijd kunnen ze ouders straffen voor het beschermen van hun kinderen.

https://www.metronieuws.nl/Columnisten/ ... tionalisme
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Nov 21, 2018 1:03 am

Niet-blanke Piet

Ebru Umar, 20 nov 2018

Het enige wat Sylvana, de anti-Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet tot dusver voor elkaar hebben gekregen, is dat ik opeens bij elke niet blanke Nederlander ‘Zwarte Piet’ denk.

Of het nou die stoere vrouw met vlechtjes is, of die sympathieke man die de deur openhoudt, mijn eerste associatie is: Zwarte Piet. Bedankt hé, stelletje oproerkraaiers. Ik bewonder niet de stijl en smaak van de vrouw, ik vraag me niet af of ik met die man mee zou gaan, maar zoals ik elke Turk die ik niet ken tot Erdoturk heb afgewaardeerd, is de niet-blanke Nederlander dankzij Sylvana en co opeens synoniem aan Zwarte Piet geworden.

Of zij zich gediscrimineerd voelen, vraag ik me af.

En sinds wanneer dan?

En of ze zich daar ooit over hebben uitgesproken.

Of juist niet. En waarom dan?

Wat de reacties waren – vroeger.

Hoe de reacties zijn – nu.

Of ze niet gék worden van die anti-Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet?

Of over het feit dat je je moet verantwoorden. Verdedigen.

Nou ja, je moet niets natuurlijk. Maar of ze het zo voelen.

Of ze vinden dat Zwarte Piet discriminatie is.

En dat ze blij zijn als Sinterklaas weer oprot naar Spanje.

Vooroordelen zijn bitches. Na mijn afstuderen mocht ik me bezighouden met Turkenzaken. Omdat ik daar zoveel verstand van had – quod non maar ja, vooroordelen hé? Maar marketing betaalde vet, leverde een vaste baan én hypotheek op. Kom daar nu nog maar ’ns om als zesentwintigjarige. De frame van ‘allochtoon met allochtonenonderwerpen’ is hardnekkig, of het nou in het bedrijfsleven of de media is. Inmiddels is er wat veranderd. Mensen met wie ik niet vergeleken wil worden, maar die een niet-Nederlandse komaf hebben, worden ingezet om ‘normale’ programma’s te presenteren, commentaren te leveren en wijvencolumns te tikken. Good for them. Als er één ding is wat mijn carrière toont, is het wel dat recalcitrantie weinig oplevert; degenen die braaf door de hoepel van de mainstream springen, komen er wel.

„Als je voor de troepen uitloopt, lopen er heel veel mensen achter je”, zei Marco Pastors me. „Vér achter je.”

De vraag is voor welke troepen je uit wil lopen. Dat vooral de oudere niet-blanke familieleden van die stoere vrouw en sympathieke man tegen vooroordelen en discriminatie zijn aangelopen, zal niemand ontkennen. Iedereen die ‘anders’ is, wordt argwanend bejegend, maar er wordt in Nederland niet bij voorbaat een deur gesloten. Ze gaan wat trager open, maar ópen gaan ze.

Dat wil zeggen: tot Sylvana, de anti-Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet een podium kregen van de blanke mensen. Zouden Sylvana, de anti Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet überhaupt in de gaten hebben dat ze niets doen voor de emancipatie voor de niet-blanke Nederlander, maar ze juist terugduwen in álle hokjes, waar ze al lang uit waren?

https://www.metronieuws.nl/Columnisten/ ... gn=unknown

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Dec 04, 2018 11:22 pm

Bedreigd worden

Geplaatst op 4 december 2018

En dan nu: bedreigd worden (1)*

Geen Metro-lezer die weet wie Ad van Oosten is, maar ik kan het vertellen: het is de Nieuwsuurjournalist die de jaarlijkse oprisping van mijn posttraumatische-stressstoornis een boost heeft gegeven. Er was niet veel voor nodig, enkel de vraag: wat is jouw standpunt over bedreigde columnisten? Of een variant daarop.

Diep ademhalen Umar. Diep ademhalen.

Journalisten die doen alsof bedreiging van columnisten nieuw is, verdienen een Berufsverbot. Met ingehouden woede wees ik hem erop dat in 2004 al een columnist vermoord werd om zijn mening: Theo van Gogh. En dat bedreigd worden al minstens veertien jaar mainstream is – onder columnisten. Geen mainstream media-journalist die daar wakker van ligt. Maar nu wordt het tokenscribentje van Trouw, zo’n grietje met een kleurtje dat geen idee heeft wat een column schrijven inhoudt, maar die ruimte mag vervuilen omdat ze een grietje met een kleurtje is, ’bedreigd’ en is het ’oh oh oh wat erg dat columnisten bedreigd worden.’

Waar was je, Ad van Oosten met je collega’s, toen de deugmeisjes GeenStijl bedreigden? Sliep je, toen ik vastgezet werd in Turkije? Dat kwam niet omdat ik kattenfilmpjes online plempte hé. Verbaal bedreigd worden is zo oud als de weg naar Rome – of moet ik zeggen: als de weg naar de Linnaeusstraat? Dat is een moeilijke, dat geef ik toe, maar google even op ’vermoord’ en ’Mohammed Bouyeri’. Wie bang is voor toetsenbordridders, heeft niets in de media te zoeken, het tuig is zo vanzelfsprekend als stromend water geworden. Fysiek bedreigd worden, Ad van Oosten, houdt in dat er inmiddels (leuke) huurders in je geweldige huis in Amsterdam wonen terwijl je zelf op 75m2 jezelf en je schoenen probeert te hervinden in Rotterdam.

Weet je wat ook bedreigend, is Ad van Oosten? Het cordon sanitaire dat om bedreigden gelegd wordt – door mainstream media. Als je geen deugmens bent, is er geen ruimte om je vak uit te oefenen. Waar de Sylvia Wittemannen, Aaf en Jelle Brandt Corstiussen, Saskia Noorts, Roos Schlikkers, Paulien Cornelissen, Fidan Ekizzen in elk deugmedium, radio- en tv-programma de ruimte krijgen hun woordenbrij te factureren en nooit afgewimpeld worden omdat ze ‘gezicht van’ of ‘columnist van’ zijn, mag je als bedreigde persoon blij zijn dat je vaste opdrachtgevers hun rug recht houden en je je columns kunt blijven schrijven tegen betaling. Ja Ad, gebeld worden door jou en jouw soort om jullie door belastingbetalers gefinancierde programma’s op te leuken, kost geld, zoals je tot jouw schrik constateerde. Bedreigd worden kóst geld, Ad.

Niet dat dat jullie van de mainstream media dat ook maar een ruk kan schelen. Terecht. Jullie maken itempjes. Omdat jullie tokencolumnistjes ‘bedreigd’ worden. Dat ze ondanks hun ontbrekende schrijftalent betaald worden, heet dan opeens geen discriminatie.

*Ik sluit een bedreigd worden deel 2 niet uit.

https://www.metronieuws.nl/Columnisten/ ... d-worden-1

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Jan 07, 2019 12:07 am

Ebru Umar: “De IS-vrouwen hebben er zelf voor gekozen”

Door Ebru Umar - 2 januari 2019

Afbeelding

Het probleem van columnisten is dat we onze ideeën delen en meningen geven, dat we bijval of hoon krijgen, maar dat we aan het einde van de dag niets hebben bijgedragen aan daadwerkelijke verandering van politieke zaken die van wezenlijk belang zijn.

Veel columnisten leven voor de bijval van hun lezers; ikzelf word vooral verdrietig van bijval. Want als mijn visie door zovelen gedeeld wordt behalve door politici die de macht hebben om verandering te bewerkstelligen, word niet alleen ik in de steek gelaten, maar met mij zoveel meer burgers.

Aan het begin van mijn columnistencarrière was ik verbaasd over de bijval. Het gaf me kracht en plezier. Inmiddels zijn we vijftien jaar verder en baart de bijval me zorgen. Het kritisch punt is nabij: burgers kunnen niet eeuwig door hun regering genegeerd worden. Hun zorg kan niet eeuwig weggehoond worden. En hun portemonnees kunnen ook niet eeuwig omgekiept worden.

Een kind ziet dat zo’n beetje álles anders moet, van klimaatmaatregelen (die niets gaan oplossen, geen zin hebben en alleen maar geld kosten), via de invloed van de Europese Unie (die legale instroom van buitenlandse goedkope arbeidskrachten mogelijk maakt en onze spaarpotten voor sociale voorzieningen laat delen met mensen die er niets aan hebben bijgedragen), tot kansloze migratiepolitiek waardoor geen vluchtelingen, maar gelukzoekers onze leefomgeving, cultuur en samenleving komen ontwrichten. Mijn tegenstanders honen alles wat ik schrijf weg; anno 2018 en 2019 ben je immers al een racist als je bananen lekker vindt. Om over drop nog maar te zwijgen; gelukkig bestaan er ook witte varianten van – al zijn die niet te vreten.

Toekomst
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik datgene wat mij opwindt vrijwel niet meer lees. Mijn bloed begint te koken over zoveel domheid als politici wordt toegestaan hun kinderen en kleinkinderen te tonen, zonder dat ze ooit denken aan de toekomst van hun land. We kunnen het wel over de toekomst van onze beschaving en cultuur hebben, maar die begrippen blijken in praktijk niet bevattelijk te zijn voor (domme) politici en makkelijk om te negeren. Het nieuws van de dag mag niemand verbazen: een Brusselse rechter bepaalt dat twee Belgische IS-vrouwen en hun kinderen teruggehaald moeten worden uit een Syrisch-Koerdisch vluchtelingenkamp. Juridisch schijnt dat verklaarbaar te zijn.

De vraag is of de samenleving erbij gebaat is. Ongetwijfeld zijn er Belgen (en Nederlanders ook) die vinden dat dat het geval is. De massa zal echter intuïtief oordelen van niet. Nu heeft intuïtie geen rechtsgeldige basis, maar is het niet ook de taak van een rechter om te kijken naar wat wetgeving beoogt? En zonder de Belgische wetgeving bestudeerd te hebben, durf ik te stellen dat élke wetgeving een veilige samenleving voor ogen heeft.

Hoe past de terugkeer van vrouwen, die voor IS hebben gekozen, daarin? Over de terugkeer van mannen wil ik het niet eens hebben. En toch voor alle duidelijkheid misschien maar wél: de terugkeer van mannen en vrouwen, die voor IS hebben gekozen, past ook niet in een veilige samenleving. Ongeacht wat de rechter stelt. Zou zo’n rechter die IS vrouwen opnemen in zijn tuinhuis? Dicht bij zijn gezin? De vraag stellen is ze beantwoorden.

Zwakzinnig
De vrouwen die naar het kalifaat zijn afgereisd, moeten wel zwakzinnig zijn. Anders laat je je niet indoctrineren door mannen om huis en haard te verlaten naar een omgeving waar je geen vrijheid hebt, waar oorlog woedt en waar onthoofdingen en vrouwenonderdrukking de normaalste zaak van de wereld zijn. Als samenleving hoor je blij te zijn om verlost te zijn van dergelijke domme subjecten.

Dat die wichten vervolgens terugkeren en in Europa bevallen, om daarna wederom terug te reizen naar een oorlogsomgeving waar hun mannen allang zijn omgekomen, bewijst alleen maar dat ze écht zwakzinnig zijn. Zeker als je bedenkt dat ze vervolgens met andere mannen trouwen om nog meer kinderen te baren. En als trouwen en baren een variant op schoenen kopen wordt, weet elke burger intuïtief dat die vrouwen niet deugen. Als het rechtssysteem daar geen rekening mee houdt, hoort een rechter dat wél te doen.

Die vrouwen horen dáár. Ze hebben ervoor gekozen om hun vrijheid op te geven, ze hebben hun vanzelfsprekende verwachting van een gezond leven voor zichzelf en hun kinderen verkwanseld omdat ze voor IS kozen. Niet eenmaal, maar tweemaal. De joker die het leven aan hen uitdeelde, hebben ze al gebruikt. Ik durf te wedden dat élke lezer van dit stuk het met mij eens is.

Pijnlijk. Frustrerend. Doelloos
Wij zijn overgeleverd aan een systeem dat aangestuurd wordt door mensen die zichzelf hoger achten dan wij. Dat is op zich al bedenkelijk, maar het wordt pas écht gevaarlijk wanneer deze mensen zich moreel zo superieur achten, dat ze niet erkennen dat vrijheid een recht is dat verdedigd moet worden. Vandaag de dag ondermijnen niet alleen vrouwen en mannen van IS onze vrijheid, maar ook rechters en politici. Ik weet niet wat ik daar als columnist nog meer tegen kan inbrengen...

https://pallieterke.net/2019/01/de-vrou ... r-gekozen/

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Jan 08, 2019 6:27 pm

Pilgrim schreef:

Door Ebru Umar - 2 januari 2019

Wij zijn overgeleverd aan een systeem dat aangestuurd wordt door mensen die zichzelf hoger achten dan wij. Dat is op zich al bedenkelijk, maar het wordt pas écht gevaarlijk wanneer deze mensen zich moreel zo superieur achten, dat ze niet erkennen dat vrijheid een recht is dat verdedigd moet worden. Vandaag de dag ondermijnen niet alleen vrouwen en mannen van IS onze vrijheid, maar ook rechters en politici. Ik weet niet wat ik daar als columnist nog meer tegen kan inbrengen...

Ze is een schat met een 'bedenkelijke' niet al te brave geest als ik. Zij is columniste maar ikke niet. Vandaar dat ik hetzelfde schrijf met dit verschil dat ik dieper tot de kern van de ziekelijke politieke geest weet door te dringen door politici en rechters corrupt te noemen die zich welbevinden onder de vlag van de politiek die smerig is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Asieladvocaten zijn NSB'ers

Berichtdoor King George » Di Jan 22, 2019 2:34 pm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door King George op Di Jan 22, 2019 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Asieladvocaten zijn NSB'ers

Berichtdoor King George » Di Jan 22, 2019 2:49 pm

Over de rug van de belastingbetaler (Hierrr met die klimaatcenten!) (O nee, toch niet! #VVD) en asielkindertjes (RAUS!) (O nee, toch niet! #CDA), hebben Rutte en co de aftrap voor de verkiezingsretoriek gegeven. En Nederlandse media doen keurig wat van ze verwacht wordt: de propaganda verspreiden. Ondertussen worden Nederlandse kinderen uitgezet naar een land waar ze nog nooit geweest zijn, en simpelweg niet horen.

Asielouders zijn fout, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar dat onze asielwet nóg fouter is, is zo klaar als een klontje. Mensen die hier niet horen, moet je meteen uitzetten. Daar hoef je geen gezinsvorming voor af te wachten. Mensen die hier niet horen en toch mogen blijven in afwachting van hun procedure, moet je verplicht steriliseren. Mensen die hier niet horen en toch zwanger raken, dienen onmiddellijk uitgezet te worden. Vermijd het leed dat kinderen krijgen heet. Hoe moeilijk kan het zijn? Kinderen wegsturen die hier geboren en getogen zijn, die niet beter weten dan dat Nederland hun land is en die heg noch steg kennen, laat staan de taal van elders spreken, is meer dan kindermishandeling. Het is puur sadisme. Het Nederlandse systeem faalt, pak dát aan. Zorg dat schrijnende gevallen zich niet ontwikkelen, zorg dat kinderen niet geboren worden, zorg voor flitsprocedures als het om asiel gaat. Gooi die mensen er aan het begin meteen uit, voordat ze aarden. Maar ja, symptomen bestrijden is altijd makkelijker geweest.

Elke Nederlandse multinational die expats uitzendt naar het buitenland en ook onze overheid die diplomaten uitzendt, weet: niet langer dan vijf jaar. Na vijf jaar raak je geworteld en wordt terugkeer voor zowel de werknemer als zijn gezin met kinderen bemoeilijkt. Waar bedrijven zich keurig aan deze regel én wetenschap houden, en ook onze overheid Nederlanders terughaalt binnen deze termijn, faalt zij jaar in jaar uit buitenlanders weg te sturen uit Nederland voordat ze hier geworteld raken. Buitenlanders die, in tegenstelling tot expats, hier al helemaal niet hadden mogen zijn want asielzoekers. Onze wetgeving is fout, onze procedures zijn fout en onze asieladvocaten zijn nog fouter dan NSB’ers in de Tweede Wereldoorlog. Ze spelen met mensenlevens en verwachtingen, ze creëren drama in gezinnen terwijl iedereen, zowel Nederlanders als asielzoekers, alleen maar gebaat is bij helderheid en snelle procedures. Wegwezen. En wel meteen. Niet na tien jaar en drie kinderen. Het is een wonder dat niemand die advocaten nog heeft aangeklaagd bij het Europees Hof voor de rechten van de mens.

Met verkiezingen in aantocht en politici die zich willen profileren, zijn kinderen inzet van stemmen geworden. Ga je schamen Madeleine van Toorenburg (CDA). Schaam je de ballen uit je broek, Klaas Dijkhoff (VVD). Jullie doen dit niet voor Nederland. Jullie doen dit in jullie zucht naar macht en pluche. Om geen stemmen te verliezen aan de PVV. Ik mag lijen dat half Nederland straks op Geert (PVV) en zijn team stemt. En die andere helft op Thierry (FvD). Hun verkiezingsretoriek is tenminste constant.

https://www.metronieuws.nl/Columnisten/2019/01/asieladvocaten-zijn-nsbers
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Terug naar “Opinies”