ephimenco / Achterlijke zwemboerka

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

ephimenco / Achterlijke zwemboerka

Bericht door sprot »

Sylvain Ephimenco

Een maatschappelijk probleem dat een gevoel van ongemak bezorgt, omdat het voortkomt uit een fenomeen dat veel verontrustender is, kun je natuurlijk negeren. Je kunt het ook ontdoen van zijn specifieke kenmerken zodat je het niet hoeft te hebben over dat verontrustende fenomeen.

Weglachen is een optie, of schouderophalen totdat het probleem tot zijn meest eenvoudige uiting is teruggebracht. In dit geval, een paar ons badstof. Weglachen, dat doen natuurlijk correcte columnisten of televisiejongens die ’s avonds laat om onderwerpen verlegen zitten. Om de zwemboerka zo snel mogelijk in Nederland te assimileren kun je ook opmerken, zoals nieuwslezer Freriks in het NOS-journaal deed, dat dit ruimtepak voor natte aliens toch een beetje van Nederland is. Schrijven we niet ’boerkini’ met een k en niet met een q? Dan hoef je vervolgens alleen maar de kijkers mee te delen dat deze boerkini ’vooral een kwestie van wennen’ is. Alles went inderdaad, ook opgesloten zitten in een gevangenis van badstof. Maar als je een politicus bent van een partij die al een tijdje bezig is de geesten rijp te maken om beter achterwaarts te springen, dan haal je de schouders op. Dan zucht je, net als PvdA’er Dijsselbloem in Netwerk bij het aanschouwen van een zwemboerka: ’lijkt me een keurige zwemkleding en wie zegt dat je zo bloot mogelijk in een zwembad moet?’

Ik geef, met permissie, mijn voorkeur aan een andere omstander. Dat is de moslimman die, ook bij Netwerk, woest van verontwaardiging opmerkte: ’We zitten met de boerkini op een glijdende schaal. Het is een achterlijk middeleeuws islamitisch kledingstuk.’ Laten we nu maar hopen dat Nederland zo snel mogelijk achterlijk wordt, zodat de lachers en de schouderophalers van vandaag de nagelbijters van morgen mogen worden. Laten we hopen dat de zwemboerka een commercieel, cultureel en maatschappelijk succes wordt zodat steeds meer moslimvaders hun dochters in zwemboerka’ s het zwembad in zullen sturen. En dat in de grote steden meisjes in traditionele bikini door moslimjongeren worden lastig gevallen en voor ’hoeren’ worden uitgemaakt omdat ze ’zo bloot mogelijk’ in zwembaden durven te verschijnen. Dan pas, heel misschien, zal een echt debat kunnen plaatsvinden over de waarden die we beschamend en gillend van het lachen hebben losgelaten. Over vroege seksuele revoluties en emancipatiegolven die we bij het religieuze vuilnis van de islam hebben gezet. Over de steeds onmogelijker wordende positie van vrouwen in een patriarchale, geïslamiseerde samenleving. Over een kabinet, met PvdA en ChristenUnie als preutse motor, dat de weg naar de teruggang mogelijk maakte. Een kabinet dat met het stokpaardje van de seksualisering niets anders deed als de geesten ontvankelijk maken voor de nieuwe vrouw. De vrouw als schaamobject dat geen handen van mannen meer mag schudden, met neergeslagen blik en bedekt de straat op moet en met zwemboerka te water gaat. Misschien dan pas zullen we in dit achterlijke middeleeuwse land beseffen hoe evenzeer achterlijk onze zelfverloochening is geweest.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Plaats reactie