De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Pilgrim »

Gesprek op Niveau – Jan Roos en Wim van Rooy

Gepubliceerd op 25 mrt. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Pilgrim »

Laat het heldere denken weer tot leven komen en de jihad zal sterven

Geplaatst op 7 april 2016

Afbeelding

Omdat het tot mijn vakgebied behoort, zou men verwachten dat ik onmiddellijk na de jihadistische aanslagen van het soort dat onlangs plaatsvond in Brussel (35 doden) of San Bernardino (14 doden) of Parijs (130) veel te zeggen zou hebben. Ironisch genoeg is dat niet zo; zulke aanvallen zijn uiteindelijk symptomen van wat ik een onderwerp voor discussie waard vind, namelijk de diepere oorzaken die eraan ten grondslag liggen; de wortels van het kwaad. (Wat kan men nog meer toevoegen wanneer een symptoom van het kwaad waar men allang voor gewaarschuwd heeft zich voordoet, behalve: “Ik heb het je toch gezegd?”).

Dus wat is de diepste oorzaak van jihadistische aanslagen? Velen denken dat de ultieme bron van de steeds toenemende terreur tegen het Westen de islam is. Toch heeft deze veronderstelling één probleem: de islamitische wereld is enorm zwak en in diepste wezen niet in staat een bedreiging te vormen. Dat iedere islamitische aanval op het Westen een terroristische aanslag is – en terrorisme is, dat is bekend, het wapen van de zwakken – is veelzeggend.

De islamitische wereld is niet altijd zwak geweest. Gedurende ongeveer duizend jaar was de islamitische wereld de gesel van het Westen. De huidige geschiedenisboeken verwijzen mogelijk naar diegenen die het christelijke Europa terroriseerden, zoals de Arabieren, de Saracenen, de Moren, de Ottomanen, de Turken, de Mongolen, of de Tataren – maar allemaal opereerden die onder dezelfde vlag van de jihad, waarvan de Islamitische Staat zich ook bedient.

Nee – nu bevindt de ultieme vijand zich onder ons. De diepere oorzaak achter de voortgaande islamitische terreur van het Westen is te vinden bij degenen die al het discussiëren over en het analyseren van de islamitische doctrine en de geschiedenis in de doofpot stoppen of vergoelijken; die honderdduizenden islamitische migranten verwelkomen, terwijl ze weten dat sommigen jihadistische activisten zijn en dat velen zonder meer ‘radicaal’ zijn; die eraan meewerken om de seculiere Arabische dictators omver te werpen, in naam van de “democratie” en de “vrijheid”; alleen maar om de jihad, die door de alleenheersers onderdrukt is, de vrije loop te laten (het grondgebied van de Islamitische Staat bestaat uit landen die waren “bevrijd” door de VS en hun bondgenoten: uit Irak, Libië, en Syrië).

Dus zijn westerse leiders en politici de achterliggende oorzaak van de islamitische terreur van het Westen?

U bent er dichtbij – maar u bent er nog niet helemaal.

De westerse versterking van de jihad beperkt zich zeker niet alleen tot een aantal elitaire leiders en instellingen, maar is het natuurlijke gevolg van het postmoderne denken – de echte reden dat het mogelijk is dat een van nature zwakke islam een bron van telkens terugkerende rampspoed voor een militair en economisch superieur Westen is.

Vergeet niet dat de reden dat mensen zoals de Franse president François Hollande, de Amerikaanse president Barack Hussein Obama en de Duitse bondskanselier Angela Merkel – drie prominente westerse leiders, die volhouden dat de islam niet schuldig is aan geweld en die aandringen op islamitische immigratie – aan de macht zijn, is omdat zij een wereldbeeld belichamen dat normatief is in het Westen.

In deze context is het faciliteren van jihadistische terreur niet zozeer van bovenaf opgelegd, maar meer een basisproduct van tientallen jaren verkeerd, maar onbetwist denken. (Degenen die geloven dat de problemen in Amerika beginnen en eindigen met Obama zouden er goed aan doen te onthouden dat hij niet aan de macht is gekomen door een staatsgreep, maar omdat hij – twee keer – werd gekozen. Dit geeft aan dat Obama en de meerderheid van de kiezers in Amerika een gedeeld en verkeerd wereldbeeld hebben. Hij kan dit wereldbeeld cynisch uitbuiten, maar dat verandert niets aan het feit dat het zo is, omdat dit verwrongen wereldbeeld de heersende stroming is en hij daar gebruik van kan maken).

De westerse versterking van de jihad is geworteld in een aantal filosofieën die zijn uitgezaaid tot in alle hoeken van het sociale leven en hoekstenen van de postmoderne epistemologie [wetenschapsleer] zijn geworden. Deze omvatten de leerstellingen van het relativisme en het multiculturalisme enerzijds, en antiwesterse, antichristelijke sentimenten anderzijds.

Tezamen genomen vinden deze hoekstenen van het postmoderne, post-christelijke denken dat er geen absolute waarheden zijn en dat dus alle culturen fundamenteel gelijkwaardig zijn en respect verdienen. Als een westers persoon een beschaving of religie wil bekritiseren, laat hem dan “naar binnen kijken” en erkennen dat zijn Europees christelijk erfgoed de belichaming van onverdraagzaamheid en imperialisme is.

Voeg daarbij een aantal onnozele en dwaze idealen – de waarheid kan nooit worden uitgesproken, omdat die ‘de gevoelens van sommige mensen zou kunnen kwetsen’ (uitgezonderd blanke christenen, die vogelvrij zijn verklaard). En in plaats van de moslims wantrouwend tegemoet te treden, zou het Westen zijn uiterste best moeten doen om hen te behagen, totdat ze “ons aardig vinden” – en daarmee heeft men een zeker werkend recept voor een ramp, die zichtbaar wordt in de huidige gang van zaken.

De westerse mensen worden van de wieg tot het graf gebombardeerd met deze bovengenoemde ‘waarheden’ – van de kleuterschool tot de universiteit, van Hollywood tot de redactiekamers/het nieuws en nu zelfs in de kerken – zodat ze niet in staat zijn om een eenvoudige waarheid, waarvan hun voorouders goed op de hoogte waren, te accepteren en daarnaar te handelen: dat de islam een inherent gewelddadige en intolerante geloofsbelijdenis is, die niet naast een niet-islamitische opvatting kan bestaan (behalve wanneer die, in tijden van zwakte, onoprecht is).

De essentie van dit alles kwam duidelijk naar voren toen Obama, om de onmenselijke wreedheden van de Islamitische Staat weg te redeneren, de Amerikanen adviseerde om een toontje lager te gaan zingen en in gedachte te houden dat hun christelijke voorouders schuldig waren geweest aan vergelijkbare, zo niet ergere, gruweldaden. Dat hij daarvoor bijna duizend jaar moest teruggaan om voorbeelden te vinden door te verwijzen naar de kruistochten en de inquisitie – die beide volledig zijn vertekend door het kromgetrokken postmoderne wereldbeeld en dat hij daarbij de imperialistische moslims als slachtoffers afbeeldde – deed er, volgens de leider van Amerika, niet toe.

Erger nog, het maakte voor de meeste Amerikanen niet uit. De grootste les was niet dat Obama moderne islamitische wreedheden goedpraatte door de christelijke geschiedenis verkeerd voor te stellen en te demoniseren, maar dat hij alleen maar het gangbare verhaal bevestigde, waarin de Amerikanen door indoctrinatie zijn gaan geloven. En zo, afgezien van de gebruikelijke kortstondige en betekenisloze praatjes, werden zijn woorden – net als veel van zijn pro-islamitische, antichristelijke commentaren en zijn beleid – doorgegeven zonder [politieke] gevolgen.

*****

De islamitische wereld was eens, lang geleden, een supermacht en de jihad een onweerstaanbare kracht, waar rekening mee moest worden gehouden. Ruim twee eeuwen geleden versloeg een opkomend Europa – dat meer dan een millennium aan jihadistische veroveringen en wreedheden had ervaren – de islam echter en maakte hem onschadelijk.

Terwijl de islam zich terugtrok in de vergetelheid, kwam het post-christelijke Westen langzaam tot stand. De islam is niet veranderd, maar het Westen wel: de moslims houden nog steeds hun afkomst en hun religie – die hen aanzetten tot de jihad tegen de westerse “ongelovige” – in ere, terwijl het Westen heeft geleerd om haar afkomst en religie te verachten, waardoor het een ongewilde bondgenoot van de jihad is geworden.

Vandaar de huidige situatie: de jihad is op volle sterkte terug, terwijl het Westen – niet alleen haar leiders, maar ook een groot deel van de bevolking – die in meerdere of mindere mate faciliteert. En deze situatie kan niet gemakkelijk worden hersteld. Want als men accepteert dat de islam inherent gewelddadig en intolerant is, dan moet men een aantal hoekstenen van het postmoderne westerse denken verwerpen, en zoiets gaat het probleem van de islam verre te boven. In deze context, die niets minder is dan een intellectuele/culturele revolutie – waarin het rationele denken gangbaar wordt – zal het Westen frontaal met de islam in botsing mogen komen.

Maar er is ook enig goed nieuws. Met elke islamitische aanval worden de ogen van steeds meer westerse mensen geopend en zien ze de ware aard van de godsdienst van Mohammed. Dat dit gebeurt ondanks dat generaties in het Westen aan pro-islamitische indoctrinatie zijn blootgesteld, is een teken van de toenemende onbeschoftheid van de jihad.

Maar het blijft onduidelijk of het objectieve denken het huidige verhaal van het relativisme, het anti-christendom, en de dwaze emotionaliteit uiteindelijk omver zal werpen.

Eenvoudig gezegd, tegelijkertijd het multiculturalisme vieren en de jihad verslaan, is onmogelijk.

Als zo’n revolutie echter snel plaats vindt, zal de islamitische jihad gemakkelijk weer in de vuilnisbak van de geschiedenis kunnen worden geveegd. Want het feit blijft: de islam terroriseert de wereld, niet omdat hij dat kan, maar omdat het Westen dat toelaat.

Bron: www.raymondibrahim.com

Auteur: Raymond Ibrahim

Vertaald uit het Engels door: “Wachteres” en “Henk V.”

https://ejbron.wordpress.com/2016/04/07 ... l-sterven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Pilgrim »

WESTERN VALUES HEADING TOWARD OBLIVION
Gepubliceerd op 12 mei 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door sjun »

Diversity DESTROYS Social Cohesion in the West

:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Mahalingam »

Interview Willem van Rooy:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Pilgrim »

Hoe we met moslimbarbaren omgaan; vroeger en nu...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door sjun »

Graag munt ik ook hier de term gemulticultiveerd snobisme opdat het een beklijvende term wordt waarmee elkaar nablatende en/of zichzelf uitventende Gutmenschen meer en meer van repliek gediend kunnen worden om de samenleving te behoeden voor zeer kwalijke gevolgen ervan.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Hoe we met moslimbarbaren omgaan; vroeger en nu...

Afbeelding
De aanhangers van de walgelijke anti-democratische dictatoriale islamitische walgelijke primitieve mensonterende heidense achterstandsreligie islam zijn zich van deze hedendaagse situatie terdege bewust.

Dankzij de EU onder leiding van het post marxistische succesnummer Frau Merkel hoeven aanhangers van het mohammedanisme geen respect meer te eisen. Respect wordt hen min of meer al opgedrongen en gratis in de schoot geworpen. Ik denk aan de verplichte asielprocedure die telkenmale leidt tot onherroepelijk verblijf in een Europees land dat wegens zijn beschavingsstructuur veracht wordt door de aanhangers van de walgelijke perverse mensonterende haatreligie islam, waarin mohammedanen zich thuis voelen en rondwentelen als in voor ons herkenbare plaatsen van menselijk afval.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Pilgrim schreef:Hoe we met moslimbarbaren omgaan; vroeger en nu...
Spijtig dat onze middeleeuwse kruisvaarders niet beschikten over moderne kernwapens. Dat zou de beschaving veel ellende later bespaard hebben.
Het zou een goed idee zijn voor een "Alternate History" roman. Godfried van Bouillon en co. die de moslims aanpakken met kruisraketten en drones.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door sjun »

Oh nee, dan had je nu vast Katholieke terreur, boek- en ketterverbrandingen gehad.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Oh nee, dan had je nu vast Katholieke terreur, boek- en ketterverbrandingen gehad.
:greeting2:
:redface2: ik begrijp jouw tekst niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door sjun »

Als de Turken de Spanjaarden destijds de handen niet vol gegeven hadden, was Filips II regelrecht met alles dat hij had Holland binnengemarcheerd, het hij elke 'ketter' laten afmaken en was Holland nooit een behoorlijke vrijplaats voor Hugenoten en Portugese Joden geworden. Vermoedelijk hadden wij hier dan geen Baruch de Spinoza gehad en was het nog maar zeer de vraag wat er met andere verlichtingsdenkers was gebeurd zo die vonk niet al meteen gedoofd zou zijn. Ook voor protestantisme/antipaapisme dat ruimte voor kritische logica gecombineerd met arbeidsethos bood, zou er geen ruimte geweest zijn.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door xplosive »

Inderdaad. Laat duidelijk zijn dat er naast islamterreur ook nog zoiets als Vaticaan-terreur bestaat (of op zijn minst hééft bestaan).

Het zich kunnen ontwikkelen van het protestantisme is uiteindelijk de wieg gebleken waarin het vrijdenken kon floreren. Islam en vrijdenken staan echter volledig diametraal tegenover elkaar. Waar de islam heerst is vrijdenken ondenkbaar. In een islamitische samenleving wordt zelf de geringste oprisping van vrijdenken direct met de totale vernietiging ervan beantwoord.

Wat mij nog wel van het hart moet is dat mijns inziens elke vorm van terreur die ooit van het Vaticaan kwam in een onnoemelijk grote verte verbleekt bij de islamterreur (en dát wil wat zeggen .....).
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door mercator »

sjun schreef:Als de Turken de Spanjaarden destijds de handen niet vol gegeven hadden, was Filips II regelrecht met alles dat hij had Holland binnengemarcheerd, het hij elke 'ketter' laten afmaken en was Holland nooit een behoorlijke vrijplaats voor Hugenoten en Portugese Joden geworden.
Als Filips II de moslims niet had tegen gehouden bij Lepanto hadden ze heel Europa overrompeld dus we moeten de Katholieke Koningen daar dankbaar voor zijn. De rol van de Hollandse regenten was niet zo fraai, de Nederlandse Republiek steunde zelfs de Turken tegen Spanje.
En het is maar de vraag wat de reële culturele waarde was van die Spaanse Joden die naar Holland verkasten. Wie leest nu nog een letter van Spinoza.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Interview Willem van Rooy.
Geweldig! Alles wat ik al wist op een rijtje gezet. Prima vent die Willem. 1000 boeken over islam . . . Zou hij die echt allemaal gelezen hebben? De interviewer vond ik overigens ook steengoed. Volgens mij is Mercator een fan van Willem. Het gebeurt overigens zelden dat ik zo'n lange sessie uitzit tot het einde. Toppie!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door mercator »

Prima vent die Willem. 1000 boeken over islam . . . Zou hij die echt allemaal gelezen hebben? De interviewer vond ik overigens ook steengoed. Volgens mij is Mercator een fan van Willem.

Helaas kan ik door allerlei omstandigheden geen dikke boeken meer lezen zonder barstende hoofdpijn te krijgen, dus ook niet die geschreven door vader en zoon Van Rooy. Van wat ik er van weet kan ik alleen zeggen dat het 100 % correct is en tegen de draad van de linkse multicul waanzin. Ik bewonder de vastberadenheid van mensen die zich verdiepen in de geschiedenis en aard van het Islamvirus en de psyche van de dragers/verspreiders ervan, de moslims. Ik kan dat niet opbrengen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Pilgrim »

Islamliefde en christenhaat

Geplaatst op 30 december 2016

Afbeelding

Je hebt Marxisten en je hebt Cultureel-Marxisten, maar weinig verwonderlijk zijn beiden innig met elkaar verweven. Deze giftige symbiose nam een aanvang toen de eerst genoemden tot hun verbijstering begonnen in te zien dat, alle communistische ophitsing ten spijt, de bloedige volksopstand vooralsnog op zich zou laten wachten. Verre ervan dat deze tegenslag hen er toe bracht om de algehele geldigheid van socialistische theorieën in twijfel te trekken, werd besloten – met het paternalisme en de arrogante drammerigheid die de Roden zo eigen zijn – dat het arme proletariaat een handje geholpen moest worden om tot ‘betere’ inzichten te geraken. Dit was dus het moment waarop de ‘culturelen’ uit hun schaduw traden.

Het plan om de arbeidersklasse in de armen te drijven van hen die het zo goed met hem voorhadden, en die sowieso wisten wat voor deze slachtoffers van kapitalistische uitbuiting het beste was, voorzag in de totale vernietiging van de bestaande maatschappelijke orde. Verondersteld werd dat, al was het alleen al maar omdat er uiteindelijk geen enkel ander alternatief zou zijn overgebleven, de uitverkoren doelgroep ten lange leste dan wel het licht zou zien.

‘Open grenzen’, islamisering, massa-immigratie, rassenvermenging-propaganda, geïndoctrineerde blanke schuldcomplexen; het is allemaal niet uit de lucht komen vallen. Deze aanval op het volksbestaan en zelfs op íedere notie van etnisch besef was vooraf bedacht, goed gepland en zorgvuldig uitgevoerd. En hetzelfde kan gezegd worden van de drieste pogingen om de traditionele familiestructuren te slopen. Wie meent dat het slechts een manco van bourgeoisie benepenheid is om het gezin ‘de hoeksteen’ van de samenleving te noemen, zou wellicht zijn licht eens kunnen opsteken bij de gezinsloze zwarten in de VS – dan weet je hoe dát experiment is uitgepakt.

Wat transgenderism, homohuwelijk, vluchtelingenopvang, ‘white-guilt’ en dergelijke cultureel-marxistische uitvindingen gemeen hebben, is het alles overstijgende oogmerk om een populatie te creëren die van alle vaste ankers is losgeslagen en zodoende – tenslotte radeloos, reddeloos, ontheemd en ontzield – tot het vastklampen aan íedere strohalm geconditioneerd zal zijn.

Maar hoe belangrijk de bloedbanden van gezin en volk vanuit een traditioneel oogpunt ook maar zijn mogen, en hoe zeer de Marxisten zichzelf ook maar hebben verklaard tot de gezworen doodsvijanden van deze ‘kunstmatige constructies’, er is één element dat met recht genoemd kan worden als zijnde het aller voornaamste doelwit van deze onderhavige veranderingsoperatie, namelijk het christelijke geloof. Het hele politiek-correcte plan valt of staat namelijk met het slechten van deze barrière. Niet alleen omdat een on-verwaterd geloof altijd op de bres zal staan voor de natuurlijke orde zoals die bestaat in de voornoemde bloedbanden, maar ook omdat zij filosofisch inherent onverenigbaar is met de Marxistische vooronderstellingen.

Afbeelding

En als u mij niet gelooft, luister dan gerust naar wat de cultureel-marxisten zélf zeggen, of beter nog, let op hun daden. Want in weerwil van al hun publiekelijk beleden non-discriminatoire gelijkheidsijver is het duidelijk dat er slechts één religie is die hen wérkelijk dwarszit. En vanzelfsprekend is dat niet de ‘religie van de vrede’. En terwijl zij hun secularistische toorn bewaren voor een publiekelijk uitgestalde kerstboom, worden Diwali-vieringen op basisscholen en yogaklassen voor overheidspersoneel zo niet gevierd als een geweldige uiting van ‘diversiteit’ en ‘culturele verrijking’, dan toch op z’n minst edelmoedig getolereerd.

Er wordt beweerd dat je iemand kunt leren kennen uit het gezelschap dat hij kiest. Maar t.a.v. het christelijke geloof zijn het niet in de laatste plaats haar vijanden die ons het nodige vertellen.

Door: “eg regs”

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/30 ... istenhaat/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom zien we deze rotzooi van de menselijke geest en acceptatie van de waanzin niet bij dieren?

Omdat dieren niet praten kunnen en doorgaans rechtlijnig denken. Waarom noem ik de rechterlijke macht corrupt? Omdat in een zichzelf respecterende beschaving het niet mag gebeuren dat een rechter een dusdanig vonnis uitspreekt over een kille politieke moordenaar dat hij na 12 jaren weer op straat staat zonder enig spoor van berouw. Dat het slachtoffer met vijf kogels doorzeeft is en een mogelijke Nederlandse presidentskandidaat was doet bij mij niet ter zake. De moordenaar had tot de doodstraf veroordeeld moeten worden.

Hoe dom zijn mensen? Ze willen massaal op de foto met een van Nederlands grootste criminelen: Willem Holleeder. Stel mensen de vraag waarom het goed is dat de doodstraf is afgeschaft, dan krijg je steevast hetzelfde domme stereotype antwoord in de geest van: "Soms gebeurt het dat de veroordeelde onschuldig blijkt te zijn."
De mens is ongelooflijk dom. Bij zo'n redenatie over de doodstraf zou hij elke oorlogshandeling moeten afkeuren.
Het zit bij de mens tussen de oren. Een kleptomaan steelt omdat hij lange vingers heeft en een pyromaan steekt de boel in de fik omdat hij brandt van verlangen. - (HvdM)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door sjun »

Tijd om een herstel te bewerken door minutieus te openbaren waar islam voor staat, waarom het slechts verstaan kan worden door zowel koran als hadith en soenna door te nemen, wat het bewerkt in elke samenleving waarin het vaste voet aan de grond krijgt en waarom er zo vlot mogelijk komaf gemaakt zou moeten worden met deze knechtende en mensenrechtenschendende ideologie die zich als religie voordoet als haar dat zo uitkomt opdat ingezetenen ervan bevrijd worden.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door mercator »

sjun schreef:Tijd om een herstel te bewerken door minutieus te openbaren waar islam voor staat, waarom het slechts verstaan kan worden door zowel koran als hadith en soenna door te nemen,
Dat is niet eens nodig, het volstaat om het (wan)gedrag van moslims te observeren. Daar blijft de Europese populatie kennelijk grotendeels blind voor dus het probleem ligt niet bij de moslims maar in onze acceptatie ervan. Dat is niet altijd zo geweest . Tot pakweg een halve eeuw geleden was de modale Europeaan ervan overtuigd dat moslims hier niks te zoeken hadden. Op een of andere manier is dat wereldbeeld 180 ° gedraaid en daar plukken we nu de zure vruchten van.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door sjun »

Op een of andere manier heeft te maken met wie waarom het narratief in handen heeft. Ook dat gaat o.a. met dank aan Andrew Breitbart en Donald Trump goed duidelijk in beeld komen. Het verhaal van wie de werkelijkheidsduiding waarom in handen heeft (momenteel nog het Democrat Media Concern wiens directieven braaf worden overgenomen door Europese media) en of het nu wel zo noodzakelijk is dat dit in dezelfde handen blijft nu het zo duidelijk politiek misbruikt is wordt een volgend maatschappelijk issue. Prachtig dat dit nog mooi op tijd voor de verkiezingen gebeurt.

Het is de hoogste tijd om weer fout te noemen wat schade veroorzaakt in plaats van de huidige omkeringen die plaatsvinden omdat dit politieke en financiele doelen van wat handige jongens dient.

"The World Turned Upside Down" with Melanie Phillips


Lees ook: :smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door sjun »

Maar er is natuurlijk nog wat meer aan de hand dat wij niet of nauwelijks in het nieuws terecht zien komen opdat burgers er maar niet toe komen om deze zaken eens te verbinden en mee te laten wegen met hun politieke mandaatverlening:

1
De Fatwa en de ijsberen
– Henryk M. Broder
28 juni 2013


Op 7 juni heeft op de Egyptische tv een bekende geestelijke een fatwa uitgesproken over een afvallige. Hamed Abdel-Samad, een in 1972 in Egypte geboren politicoloog die sinds 18 jaar in Duitsland woont, heeft de islam en de profeet beledigd en moet daarvoor boeten. Met zijn leven.

Een fatwa is een soort vonnis waar geen rechtszaak aan te pas komt en waartegen men ook niet in beroep kan. Iedere gelovige moslim heeft het recht, zoniet de plicht, het te voltrekken. Niemand weet dat beter dan Hamed Abdel-Samad die zich in zijn boeken (‘De ondergang van de moslimwereld’) en in het openbaar kritisch over de islam uitgelaten heeft, wetende welk risico hij daarmee neemt.

Ik heb Hamed vier jaar geleden leren kennen, kort na het verschijnen van zijn eerste boek ‘Mijn afscheid van de hemel’. Daarin beschrijft hij de weg die hij afgelegd heeft van islamist naar zelfstandig denkend intellectueel die zich door niemand voor laat schrijven wat hij geloven moet.

We zijn vrienden geworden. Twee ‘migranten’, zo verschillend als maar enigszins mogelijk is, die toch meer gemeen hebben dan het paspoort waarin staat dat ze Duitser zijn. Daarbij moet Hamed de moordlustige toorn van de islamisten vrezen, terwijl ik het in het ergste geval aan de stok krijg met de Centrale Joodse Raad.

Hamed bevindt zich nu ergens op ‘een veilige plaats’ in Egypte, terwijl ik in een Berlijns café zit en mijn mail lees.

Hoe beroerd de zaak er ook uitziet, er is één troost: De gewone Duitser heeft een stuk beter begrepen wat ertoe doet dan de intellectuele voorhoede. Die maakt zich meer zorgen om het lot van de door de klimaatverandering bedreigde ijsbeer dan om een fatwa tegen een collega die slechts gebruik gemaakt heeft van zijn recht op vrije meningsuiting.

Terwijl de intellectuele elite zwijgt, krijg ik dagelijks e-mails zoals deze: ‘Ik ben solidair met mijnheer Abdel-Samad en wil hem zeggen dat er in Duitsland mensen zijn die aan hem denken en de terreur van de fundamentalisten om te kotsen vinden.’ Of deze: ‘Ik heb gehoord van de fatwa tegen Hamed Abdel-Samad’ Heeft hij een schuilplaats nodig? Bij wie kan ik me melden?’

Kom terug Hamed. De ondergang van de moslimwereld kan nog wel even op zich laten wachten.

Bron: Henryk M. Broder op Achgut
en
De grenzen van de verzorgingsstaat
8 maart 2017
Leon de Winter


Het blijft het essentiële conflict in de Europese verzorgingsstaten, ook al zullen politici het nooit op deze manier verwoorden: kan een verzorgingsstaat een immigratiestaat worden? Het is een retorische vraag, want het antwoord luidt néé. De voorwaarden voor een succesvolle verzorgingsstaat zijn gevormd in de loop van eeuwen waarin de betrokken volken zichzelf calvinistische discipline, individualisme, uitvoerige educatie en de scherpe scheiding van kerk en staat hebben opgelegd, met als gevolg – en dat is de indrukwekkende paradox van ons land – een hoge mate van onderlinge solidariteit.

De politieke discussies die we de afgelopen dagen hebben mogen gadeslaan, gaan in feite over de details van de verzorgingsstaat. Ofschoon er hier en daar over de grenzen van het verzorgen door de staat wordt gesproken, vinden zo goed als alle Nederlandse burgers dat het vanzelfsprekend is dat een overheersende overheid hun gehele leven reguleert, en onze politici twijfelen daar evenmin een seconde aan.

De verzorgingsstaat bestaat niet zo lang. Veel taken die we aan de overheid overlaten, waren taken waarvoor in het nabije verleden families zich inzetten, of organisaties die die taken meestal vanuit een religieus oogpunt op zich hadden genomen (het verzorgen van zieken was in de vroege Middeleeuwen voor nonnen en monniken een religieuze opgave; uit hun gasthuizen ontstonden de ziekenhuizen). De overheid haalt meer dan vijftig procent van wat de Nederlanders verdienen op, en herverdeelt dat volgens de programma’s van de politieke gezindheid. Dit is waar de discussies zoals in Carré over gaan: hoe verdeel je die gigantische belastingopbrengst? We zagen en hoorden dat die discussies niet gaan over fundamentele verschuivingen. Op de keper beschouwd zijn zelfs de verschillen tussen de VVD en de SP marginaal; niemand stelt de basis van de verzorgingsstaat ter discussie, want de belastingopbrengsten blijven hoog, ook in tijden van crises, en de maatschappelijke rust die door dit model ontstaan is, is uniek.

Alle discussies in Carré waren in feite doortrokken van één begrip: onderlinge solidariteit. Dat is nodig in een samenleving met 778.000 arbeidsongeschikten, 426.000 werklozen, 554.000 bijstandsontvangers en 3,36 miljoen AOW’ers (cijfers CBS per januari 2016).

Solidariteit is de basis van de verzorgingsstaat. Het is een begrip dat je niet kunt afdwingen. Daar zijn eeuwen voor nodig geweest en forse injecties calvinisme (alle succesvolle verzorgingsstaten zijn gebouwd op een protestants fundament). De Nederlanden hebben ten diepste geleden onder religieuze tegenstellingen; daarna kon in dit land van minderheden onderlinge solidariteit groeien, mede dankzij de relatieve betrouwbaarheid van regenten en elites voor wie een woord een woord was.

Een verzorgingsstaat is niet alleen een formeel model van pragmatici, maar een levende gemeenschap van hoogopgeleide individuen die een groot deel van hun autonomie hebben afgestaan aan een collectief van beroepspolitici, en deze politici dienen behoedzaam en zorgzaam om te gaan met ’de vruchten van uw arbeid’, zoals de Statenvertaling zegt.

Er zijn verzorgingsstaten, zoals Australië en Canada, die hoge opleidingseisen stellen aan migranten; daarmee wordt een selecte groep migranten toegelaten die zich soepeler kan schikken in het veeleisende model van de verzorgingsstaat. In een periode waarin Nederland arbeidskrachten nodig had door explosieve economische groei, werden ’gastarbeiders’ naar Nederland gebracht; velen laagopgeleid en zelfs analfabeet. Zij keerden niet terug naar het land van oorsprong; zonder dat daarover een essentieel debat werd gevoerd, werd Nederland een immigratieland. Maar hoe breng je mensen uit een collectivistische of tribale religieuze cultuur de eigenschappen bij die noodzakelijk zijn voor het bestaan in een moderne, tolerante, en uiterst vrijzinnige verzorgingsstaat?

Het CBS berichtte twee jaar geleden dat zeventig procent van de Somaliërs in Nederland een bijstandsuitkering heeft. Slechts één op de vijf had werk. Het CBS meldde toen: „Ook ruim de helft van de mensen met de Syrische, Iraakse of Eritrese nationaliteit heeft bijstand. Het gaat vooral om voormalige asielzoekers.”

Buiten het verzorgingsmodel is het duidelijk: zolang er ruimte is in een immigratieland, is iedereen die kan werken welkom, en zonder werk ga je dood als je geen familie hebt. Maar in een verzorgingsstaat? Het niet-bijdragen is een essentieel moreel en ethisch probleem; de onderlinge solidariteit, de brandstof van de open samenleving, wordt erdoor ondermijnd. Hoeveel niet-bijdragende migranten kan of wil een verzorgingsstaat opnemen?

In 2050 zullen naar schatting in Afrika 2,2 miljard mensen leven. Daarvan zouden er 800 miljoen naar Europa willen vluchten, weg van armoede en gebrek, zo heeft de Duitse onderzoeker Gunnar Heinsohn berekend. Europa zou in dat jaar naar schatting 700 miljoen inwoners tellen. Een dergelijke migratie zou het einde betekenen van de moderne Europese verzorgingsstaat en van de Europese vrede.

Wat zijn de grenzen van de verzorgingsstaat? Hoeveel niet-werkende Somaliërs zijn burgers bereid op te nemen? Natuurlijk moeten onze politici in de verkiezingsstrijd over zorg en scholing praten, maar de angel van onze tijd, de ’olifant in de kamer’, is migratie. Niet omdat we bang zijn voor andersdenkenden, maar omdat de verzorgingsstaat alleen in leven blijft wanneer burgers onderling solidair en loyaal zijn, moeten er eisen gesteld worden aan migratie. Een verzorgingsstaat met de open grenzen van een immigratiestaat is gedoemd onbetaalbaar te worden.

Bron: Leon de Winter op Elsevier
Al veel langer stel ik mijn vraagstekens bij de quatsch van Obama en Trudeau: "Diversiteit is onze kracht". Het omgekeerde lijkt nagenoeg overal eerder in vervulling te gaan. Diversiteit wordt bovendien nogal eens als eufemisme ingezet voor de term islam. Met betrekking tot alledaagse bewustmaking over islam blijven er altijd weer vragen open staan die om een of andere reden nooit gesteld kunnen worden tijdens een geregisseerd en gesubsidieerd islamdebat:
  • Hoeveel 'eer'moorden vonden er vandaag plaats?
  • Hoeveel vrome moslims verloren vandaag hun leven door zelfmoordaanslagen?
  • Hoeveel vrouwen moeten zich vandaag voor hun islamitische familie verstoppen terwijl zij voor hun leven vrezen?
  • Waarom beloont het systeem van Mohammed dat de cultus rondom zijn persoon in stand houdt, bekend als islam, het doden in een Heilige Oorlog meer dan naastenliefde?
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door King George »

De slimme trucs van de islam

Geplaatst op 1 april 2017 door E.J. Bron

Afbeelding

(Door: Petra de Geus)

Waarom is de islam zo´n succes? Het aantal moslims neemt wereldwijd toe, evenals het aantal landen dat zich islamitisch noemt. In andere landen, zoals de West-Europese, speelt zich een proces van islamisering af. De islam is niet de religie van de vrede, zoals zij zich graag presenteert. De islam heeft de opdracht de wereld te veroveren en is daarmee een oorlogsverklaring aan alle niet-moslims. Maar niettemin, van waaruit is deze massale opgang te verklaren? In dit artikel wil ik stilstaan bij een aantal mechanismen over hoe de islam is opgebouwd en die mijns inziens bijdragen aan deze exponentiële groei. Er zijn natuurlijk nog veel meer mechanismen, maar om te beginnen en het overzichtelijk te houden noem ik er hier tien.


1) Mohammed benoemt zich als de laatste profeet. Let wel, hij noemt zich niet enkel de volgende profeet in de lange rij, maar de laatste. Hij claimt daarmee de belangrijkste te zijn en het laatste woord te hebben. Maar er is geen enkel bewijs voor deze claim. In de Bijbel zijn er geen aanwijzingen voor, Mohammed wordt nergens genoemd. En daar waar hij volgens moslims wordt genoemd, is er geen sprake van een aanspraak op het laatste profeetschap. Maar toch, hij roept zichzelf uit tot de laatste woordvoerder van God en bestempelt in één moeite door de Thora en de Bijbel als foutieve versies. Ook dit zonder enig greintje bewijs.

2) De islam promoot zichzelf als de enige geaccepteerde religie (Koran 3:85). De islam is een oorlogsverklaring aan de wereld (Koran 8:39), verkleed als religie. In de islam wordt enkel onderscheid gemaakt tussen de wereld van de islam en de wereld van de niet-islam, die, kenmerkend, “Huis van de Oorlog” wordt genoemd. Het is onthutsend brutaal in zijn verstrekkende eenvoud. De leugen bestaat er uit dat de islam zich presenteert als religie, want als hij dat niet deed en hij zich enkel als oorlogsverklaring liet zien, was het waarschijnlijk snel met hem gedaan.

3) In deze oorlogsverklaring, die zich voordoet als religie, is strijden voor de volgelingen van de islam verplicht (oproep tot Jihad). In de Koran staan minstens 109 verzen waarin moslims tot geweld worden opgeroepen tegen niet-moslims. Sommige passages zijn expliciet, zoals het commando hen de vingers en hoofden af te hakken (Koran 8:12), of om ze te doden, waar zij zich ook mogen bevinden (Koran 2:191). Maar de Jihad kan in vele vormen gevoerd worden. Jihad is niet enkel strijd via geweld, hoewel deze wel de belangrijkste gevonden lijkt te worden. Jihad kan ook via migratie (dat zien we in Europa dagelijks), via klagen, commissies en politiek (Jihad van het woord), via geldelijke ondersteuning (Jihad van het geld), via infiltratie in organisaties van het gastland of via veel kinderen krijgen (Jihad van de baarmoeder). Maar ook uitkeringen van het gastland krijgen is goed, en ik denk ook criminaliteit, want dat alles maakt de islam sterker en het gastland zwakker. Zo kan het zijn dat de islam zich voordoet als het huilende vluchtelingenmeisje, als de vriendelijke buurman die beweert dat islam de religie van de vrede is, als het criminele jochie in de straat dat je mobiel jat en een grote bek heeft, als de beledigde klasgenoot die altijd moppert dat hij wordt gediscrimineerd en tenslotte als de zelfmoordterrorist die het zonder waarschuwing op jouw leven heeft voorzien. Maak geen vergissing, zij werken samen. Het zijn hoofden van hetzelfde monster. De moslim die niet tegen de niet-moslims strijdt, wordt een hypocriet genoemd en zal wreed worden gestraft (Koran 4:145)

4) De islam werkt met duidelijke principes zoals straffen en belonen. Het heeft grote voordelen moslim te zijn en grote nadelen om geen moslim te zijn. De gelovigen krijgen allerlei beloningen, zowel in de hemel als op aarde. Maar de ongelovigen wachten de vreselijkste behandelingen, zowel in het hiernamaals, maar vooral ook al op aarde. Een van de bekendste beloningen is dat als een strijder gedood wordt in de strijd hij een eeuwig leven krijgt in het paradijs met 72 maagden. Dit staat overigens niet in de Koran. Het staat in de Hadith, de uitspraken van Mohammed. Er is in de Koran wel een heel hoofdstuk geweid aan het verdelen van de oorlogsbuit hier op aarde (Koran 8). Een aantal opvallende zaken is daarbij dat Mohammed een vijfde deel van de buit voor zichzelf opeist en dat Allah ook een deel wil. Onder de oorlogsbuit vallen niet alleen de bezittingen van de verslagenen, maar ook hun vrouw(en) en kinderen. Vrouwen worden doorgaans gebruikt als seksslavin. Verder is het opmerkelijk dat men een oorlog mag beginnen tijdens vredestijd door een overeenkomst te verbreken, of tijdens de ramadan. Oorlog gaat dus voor de feestdag. De oorlogsbuit speelt een belangrijke rol in de geschiedenis van de islam. Met de ongelovigen mag ongeveer alles gedaan worden. Hoewel zij vreselijk gestraft zullen worden in het hiernamaals staat hen hier op aarde ook al het nodige te wachten. Waar ze zich ook bevinden, ze moeten worden gedood (Koran 4:78).

5) De islam moet dus verspreid worden over de hele wereld. Dat is de opdracht van de Koran. Om dat te bereiken, zijn alle middelen zijn geoorloofd. Moorden, roven, liegen, vals spelen en bedriegen, dat is allemaal toegestaan, want Allah is de Bedrieger der Bedriegers (Koran 3:54 en 8:30).

6) Bedriegen gebeurt op zo veel manieren dat het nuttig is daar bij stil te staan. Allereerst, de islam is een oorlogsverklaring die wordt afgegeven als een religie. Door zich zo te vermommen, is het gemakkelijker om verder te komen in de wereld. De leugen is nog groter: zij verklaart zich als religie van de vrede, terwijl zij bedoelt: de religie van de onderwerping. Verdere leugens zijn bijvoorbeeld dat als er een aanslag wordt gepleegd dat men dan gelijk roept dat het niets met de islam te maken heeft. Helaas, het heeft alles met de islam te maken. Een volgende vorm van gelieg is het principe van vervanging (= abrogatie). Toen Mohammed in Mekka was, had hij een vredelievende periode. Later in Medina werd hij gewelddadig. Als er over een bepaald onderwerp meerdere teksten zijn, dan moet de laatste, de meest recente, worden aangehouden. En dat zijn dus altijd de gewelddadige passages. Een ander aspect van liegen wordt Taqiyya genoemd. Als het beter uitkomt, mag je liegen. Ook mag je de zaken gunstiger voorstellen. Zo zijn er bijvoorbeeld heel wat websites waarop positieve dingen van de islam worden vermeld. Bijvoorbeeld dat de behandeling van slaven onder de Islam veel beter zou zijn dan onder het christendom. Maar er worden dan aspecten weggelaten, zoals de eunuch operaties (waarbij 4 van de 5 mannelijke slaven een uiterst pijnlijke dood stierven). In moskeeën of in het openbaar zeggen imams en islamitische leiders andere dingen dan voor een eigen gehoor of in hun thuisland. Hierop aangesproken, is steevast het antwoord dat het aan de vertaling ligt. Zo houdt een Tunesische imam in Duitsland in het bijzijn van Duitsers een integratie-preek waarbij het nieuwe thuisland alom wordt geloofd, maar in zijn eigen Tunesië is hij een voorvechter van het kalifaat. En er zijn “suikergoed-vertalingen” van de Koran, waarin bijvoorbeeld “Allah is de misleider van de misleiders” wordt vertaald als “Allah is de beste van de planners”. Op deze manier worden mensen stelselmatig op het verkeerde been gezet. Zo lang de regel van Taqiyya niet wordt herzien, is er met een moslim geen eerlijke dialoog mogelijk.

7) Zoals hierboven al werd opgemerkt, wordt de wereld in de islam opgedeeld in twee delen, namelijk het “Huis van de Islam” (het deel van de wereld dat islamitisch is) en het “Huis van de Oorlog” (het deel van de wereld dat niet islamitisch is). De niet-moslims die onder islamitisch bestuur staan, worden dhimmi’s genoemd. Voor hen gelden tal van beperkingen waarvan de Jizyah de bekendste is. Behalve dat dit vaak een hoge belasting is, wordt in de Sharia ook bepaald dat zij in een staat van vernedering betaald moet worden. Voor gebieden die door moslims veroverd worden, geldt de situatie dat niet-moslims een twee-keuze vraag gesteld krijgen: de dood of de Jizyah belasting betalen. Deze belasting is vaak zo hoog dat zij niet betaald kan worden, waardoor mensen zich gedwongen voelen om voor hun leven te vluchten. Overigens gelden er veel meer bepalingen voor niet-moslims in islamitische gebieden. Zo mogen er geen nieuwe kerken gebouwd worden en bestaande mogen niet worden gerepareerd. Er mag geen andere religie dan de islam in het openbaar worden beleden. Men mag geen bekeerlingen maken en er moet respect betoond worden tegenover de islam. Men kan niet tegen moslims getuigen en mag niet in het leger dienen. Men moet in aparte wijken wonen en de huizen moeten lager zijn dan die van de moslims. Men mag niet paard rijden en geen wapens dragen. Daarnaast zijn er ook ongunstige verschillen met betrekking tot het erfrecht en het strafrecht.

8) Een andere slimmigheid om het de tegenstanders moeilijk te maken, is de opvatting dat de islam en zijn profeet niet beledigd mogen worden. Deze opvatting gaat verder dan de meeste westerlingen zich kunnen voorstellen, want er mag ook geen onderzoek worden gedaan naar de koran en elke twijfel is verboden. Mohammed gaf hierin al het voorbeeld en zoals bekend is hij het lichtend voorbeeld dat moet worden nagevolgd. Hij heeft meerdere mensen wegens belediging vermoord of laten vermoorden. Dit staat wel bekend als Mohammed’s orde van de dode dichters. De fatwa van Rushdie en de moord op Theo van Gogh zijn hedendaagse versies. Het staat in schril contrast met wat er in de Koran zelf gebeurt. In de Koran worden ongelovigen als „rotbeesten, apen en varkens” beschreven. En iedereen die gelooft dat Christus de Zoon van God is, moet worden gedood. Kortom, het minste of geringste wordt door de islam als belediging opgevat met als gevolg daarvan de wreedste straffen, maar zelf beledigt en bedreigt hij anderen continu. Onder andere om deze reden is communicatie met en berichtgeving over de islam altijd problematisch. Want men kan altijd zeggen dat men zich beledigd voelt, het is een subjectief gegeven. Het simpele feit dat iemand geen moslim is, is al een belediging in hun ogen. Zo worden onze politici en journalisten continu bedreigd, waardoor hun het werken zeer moeilijk wordt gemaakt. Open communicatie met moslims is hierom onmogelijk.

9) Hierboven werd al gerefereerd aan de opdracht van de Koran om de hele wereld aan zich te onderwerpen. Deze opdracht is heden ten dage in zeer gedetailleerde vorm beschreven door de Moslimbroederschap. Dit is al bekend sinds 2001 toen dit document werd gevonden door de Zwitserse politie. De media hielden het nieuws toen onder de pet, maar een dappere Zwitserse journalist, Sylvain Besson, schreef het later op in een boek. In 2005 werd het document bij huiszoekingen ook in Parijs gevonden. Ook toen bleef het onvermeld in de media. In dit document, doorgaans “Het Project” genoemd, wordt de tactiek voor de verovering van het Westen (en de rest van de wereld) tot in detail beschreven. Hoe men zich dient te gedragen, welke allianties op welke wijze moeten worden gesloten, hoe er in Palestina een cultuur van haat gekweekt moet worden. Palestina wordt gezien als de bakermat van de Arabische Renaissance, onder geen beding wil men vrede. Onder deze cultuur van haat valt ook het betalen van mensen die (zelfmoord)aanslagen plegen of die anderszins wegens verzet in een Israëlische gevangenis komen. Nee, de islam is werkelijk geen religie van vrede.
10) En dan tenslotte, tenminste voor wat betreft deze kleine opsomming, is het verboden om de islam te verlaten. Apostasie wordt bestraft als desertie in oorlogstijd: met de doodstraf. De islamitische elite beseft ook wel dat als deze regel er niet was het snel gedaan zou zijn met de islam.

De islam doet zich hiermee kennen als een zwaar bewapende, oorlogszuchtige en gewetenloze parasiet, waarmee niet op een open of oprechte manier valt te communiceren. De islam is als een val: je kunt er wel in, maar niet uit. Daarnaast: hij beledigt, bedreigt en vermoordt hen die hem niet bevallen, maar schreeuwt zelf moord en brand bij zelfs maar de geringste belediging. Het cliché van de beledigde moslim is inmiddels maar al te bekend. Maar wat belediging inhoudt, wordt niet duidelijk gemaakt: het eenvoudige feit dat je leeft en geen moslim bent is eigenlijk al een belediging. Het is duidelijk dat er met deze monopolistische houding geen compromis te sluiten valt. Samenleven met hen is daarom onmogelijk.

In dit artikel heb ik een top tien van trucs weergegeven die bijdragen aan het “succes van de islam”. Let wel, deze slimmigheden komen rechtstreeks uit de Koran zelf. Deze tien mechanismen zijn zeker niet uitputtend voor wat betreft de islam, want er valt nog veel meer te vertellen over deze afschuwwekkende ideologie die zich vermomt als religie. Voor wie verder wil lezen, is er inmiddels gelukkig een indrukwekkende hoeveelheid aan boeken en sites. Hier op “E.J. Bron” kan men zich al goed oriënteren. De geïnteresseerde lezer kan ik dit boek aanraden: Islamic Jihad. Legacy of a forced Conversion, Imperialism and Slavery, door M.A. Khan. Het is zowel op papier als op internet via pdf (gratis) te verkrijgen.

Door:
Petra de Geus (april 2017)
(voor www.ejbron.wordpress.com)
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Westerse cultuurcrisis en de islamisering

Bericht door Pilgrim »

Na Stockholm: Diversiteit, de Europese ziekte (Update)

9 april 2017 / Door Joost Niemöller

Afbeelding

Update: Om te zien hoe totaal over de top de diversiteitswaanzin in Zweden is geraakt als heersende ideologie, kijk ook naar dit spotje dat op de Zweedse tv wordt uitgezonden.



De Oezbeek die verdacht is van de aanslag in Stockholm met de truck (waarbij gezien de berichten dat er explosieven in de truck waren en de truck in brand vloog godzijdank maar relatief weinig mensen om het leven kwamen) stond, zo lezen we, op een lijst om uitgezet te worden. Hij was uitgeprocedeerd. Het was ook bekend dat hij radicale sympathieën had. Toch kon hij zich vrij door Zweden bewegen. Er werd geen klopjacht naar hem georganiseerd. Wellicht werd dat ‘discriminerend’ bevonden.

Nu zijn tijdelijk de veiligheidsmaatregelen verhoogd in Zweden, zoals blijkt uit dit verhaal van een Irakese immigrant:

Later on Friday, as he prepared to drive home, armed policemen on the hunt for the assailant surrounded his car and ordered him out with his hands up. They searched him and his vehicle and took his driving licence. “I’ve lived here for 33 years and never witnessed anything like that,” he says.

Mensen op hun uiterlijk selecteren is voor de Zweedse overheid uiteraard een no go. 33 jaar ondervond deze Irakees geen enkele extra controle. Dat is veelzeggend. Op die manier kon de Oezbeek zich ongestoord door Zweden bewegen.

De mentaliteit van de Zweedse elite zal niet veranderen: diversiteit is vooruitgang, een ‘open samenleving’ streven we na, en tja, aanslagen als deze horen daar nu eenmaal bij, dat kan niet gestopt worden:

“Things like this will always happen in an open society. Sweden is not a totalitarian society,” Eklund said. “Maniacs can’t be stopped.”

Precies zoals de moslimburgemeester van Londen na de recente aanslag daar het grote belang van ‘diversiteit’ benadrukte.

Zweden, het land dat een antwoord wilde geven op de kritiek van Trump met een fotoproject over, jawel, ‘diversiteit’, middels een serie foto’s die in het voorjaar gemaakt zouden worden. Daar zal wel geen foto bij zitten van die truck die door onschuldig winkelpubliek ploegde.

De diversiteitsideologie in het Westen is een ziekte die maar niet genezen raakt.

http://joostniemoller.nl/2017/04/stockh ... se-ziekte/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie