Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Zwartmeer »

Pechtold, volksmenner voor de intellectueel.

Bottehond 4 mei 2008

Nu D66 het uitstekend doet in de peilingen is het tijd om de voorman, Alexander "het kereltje" Pechtold aan een kritische beschouwing te onderwerpen. Pechtold heeft de virtuele zetels voornamelijk te danken aan het oppositievoeren. Niet tegen het kabinet, maar tegen PVV voorman Wilders. Hoe een hypocriet politicus parasiteert op de verwarring van intellectueel Nederland.

De zegetocht van Alexander Pechtold begon op onfrisse wijze. Waar andere partijen van hun leden eisten dat ze zich uitspraken over de Armeense Genocide door de Turken vond Pechtold dat niet nodig. Op een congres zei hij daarover dat hij het vertikte om de D66 kandidaat Fatma Koser Kaya aan een publiek examen te onderwerpen over de Armeense Genocide. `Mij wordt ook niet gevraagd wat ik vind van de politionele acties. We meten met twee maten,` aldus Pechtold. Waar hij al te gemakkelijk overheen stapt is dat vele Turken de genocide ontkennen en dat het dus wel degelijk relevant is wat een Turks lid van een partij vindt van de kwestie. Daarbij mag niet vergeten worden dat het ontkennen van deze Genocide in EU- land Frankrijk strafbaar is en dat het ontkennen van een soortgelijke monstrositeit, de Shoa, algemeen als abject beschouwd wordt.

D66 werd voor haar standpunt vorstelijk beloond met een stemadvies op D66 via een email uit Utrecht en het Turkse Ministerie van Religieuze zaken. Dat stemadvies luidde: `Stem op Koser Kaya omdat 'D66 de enige partij is die de Armeense kwestie niet als genocide erkent.' Koser Kaya, de nummer 6 van de lijst, werd dan ook met voorkeursstemmen gekozen. Uiteraard had Pechtold een prachtige motivering voor zijn opmerkelijke stellingname. Wie weinig kritisch naar zijn beschouwingen luistert krijgt sowieso licht de indruk hier van doen te hebben met een uiterst genuanceerd politicus en niet met een platte hypocriet. Daarover straks meer.

Terug naar de positionering van Pechtold. De voorbije jaren geven een duidelijk schuivend beeld te zien als het gaat om de mening van de Burger over de islam. Waar het enige jaren terug het bon ton was om de steeds duidelijker wordende problemen met de islam weg te wuiven gaat dat anno 2008 steeds moeilijker. De bewijzen en aanwijzingen dat er iets grondig mis is met de cultus van de dood stapelen zich in hoog tempo op. Menig intellectueel en opiniemaker geeft steeds vaker en duidelijker blijk van grote twijfel en groeiende argwaan over de aard en de agenda van de islam. Niet zo vreemd: meer dan de helft van de Nederlanders acht de islam een gevaar voor Nederland en vindt islam en onze democratische rechtsstaat niet compatibel.

Door de massieve propaganda die jarenlang islamkritiek heeft willen smoren onder verwijzing naar de eigen weldenkendheid (islamkritiek stond gelijk aan racisme en onderbuikretoriek) blijkt dat veel intellectuelen danig in de knoei komen met de feiten en hun eigen geweten. Islamapologie is snel uit de mode aan het raken. Het vergt weinig invoelend vermogen om te begrijpen dat veel rustige, beschouwende en genuanceerde mensen in het ontstane meningsvacuüm naarstig speuren naar een weg uit deze onaangename paradox. Wie islamkritisch durft te denken stuit binnen de kortste keren op allerlei ethische dilemma's.

Onze Grondwet vormt de neerslag van ons denken en onze moraal. En onze Grondwet verbiedt het onderscheid maken op grond van religie en garandeert de Vrijheid van religie ook. Hoe kan men dan consequent zijn als men eenmaal de gruwelijke werkelijkheid van de religie van 1 1/2 miljoen mensen in Nederland onder ogen durft zien? De noodzakelijke maatregelen jegens de invloed van de islam botsen met de waarden zoals neergelegd in de Grondwet. En dat is maar één van de vele ethische dilemma's waarvoor de islamcriticus zich gesteld weet. Hoe zit het met het "over één kam scheren?" is nog zo'n voorbeeld. Ik kan er tientallen noemen. Die moeten stuk voor stuk overdacht worden en iedere islamwatcher weet dat het veel ethische moed vergt om deze paradoxen op te lossen.

Maar plotseling was daar de reddende engel voor de intellectueel in de persoon van Pechtold. Hij toonde zich een ware kampioen in het bestrijden van islamcriticus pur sang Geert Wilders. Dat Pechtold zich uiterst hypocriet opstelt en het niet zo nauw neemt met feiten en ethiek om D66-stemmenkanon Wilders aan te vallen blijkt uit de volgende twee voorbeelden.

Toen Franse intellectuelen aanboden zich in te willen zetten om de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali door Frankrijk te laten verzorgen riep Pechtold dat Nederland in zijn hemd staat. Hij gaf aan dat Nederland niet zo zuinigjes moest doen en de beveiliging van Ayaan, met een beroep op onze aloude traditie van vrije meningsuiting, zonder verder morren uit moest voeren. Een mening die hulde verdient. Maar waar Pechtold Wilders als zelfbenoemde inquisiteur van de tolerantie achtervolgt en als een ware wethouder Hekking de camera's opzoekt zodra het over Wilders gaat (hij beweerde nota bene te snakken naar een Wildersvrije dag) durft hij Ayaan Hirsi Ali niet aan te vallen. Ayaan geniet namelijk veel steun onder weldenkenden en intellectuelen, in tegenstelling tot Wilders. Maar Ayaan Hirisi Ali laat zich heel wat harder uit over de islam dan Wilders ooit gedaan heeft. In een interview met het filosofisch tijdschrift Reason Magazine verklaarde zij de oorlog aan de hele islam. Enige uitspraken in dat interview:

* " Er is geen gematigde islam; er zijn moslims die niet zonder meer leven naar de eisen van de islam, maar er is maar één islam. En daar is niets "gematigds" aan".
* " De islam kan zich niet evolueren zoals stromingen in het Westen dat gedaan hebben. Dat kan alleen als de islam verslagen wordt. "
* " We zijn in oorlog met de islam, niet met de zogenaamd "radicale islam", maar met de hele islam. En er is geen middenweg in een oorlog.`
* " De islam kan op vele manieren verslagen worden. Om te beginnen dient de verspreiding ervan gestopt te worden. Er zijn nu Westerlingen die zich bekeren en onder hen zitten zeer fanatieke. De islam infiltreert in scholen en universiteiten in het Westen. Dat moet stoppen."
* " We moeten moslims in de ogen kijken, met de spierballen rollen en zeggen: We accepteren dit gedrag niet meer. Er komt een moment dat men zijn vijand moet verpletteren.
* " In deze oorlog zijn álle middelen geoorloofd. Ook militaire."
* " Daniel Pipes vergist zich als hij zegt dat de radicale islam het probleem en de gematigde islam de oplossing is"

Pechtold liet zich niet horen. Ayaan aanvallen is kennelijk een divisie te hoog gegrepen voor de D66 leider. Dat hij geen intellectuele hoogvlieger is en geen solide analyse inzake de islam heeft werd duidelijk toen Hans Jansen, de arabist, Pechtold in zijn hemd zetten bij een televisiedebat. Pechtold bedient zich gewoonlijk van plattitudes en vooroordelen jegens Wilders. Dat doet het goed bij de in intellectuele nood verkerende weldenkenden, die geen valide antwoord hebben. Niet op de islam en niet op Wilders. Pechtold bedient deze doelgroep feilloos met zijn ondoordacht populisme.

De lezer mag het volgende in overweging nemen in de beoordeling van Pechtold. Tijdens het Fitna debat noemde Pechtold Wilders ` een bange man`. Nu imponeert de PVV voorman niet direct als bang, maar wie de uitspraken van Bat Ye´Or over Wilders tot zich neemt zal niet meer zo gemakkelijk in de volksmennende praatjes van Pechtold trappen. Als ik intellectueel in ethische nood zou zijn zou ik eerder op de mening van deze joodse- egyptische schrijfster, historica en islamdeskundige afgaan dan op die van de inmiddels al te vaak op hypocrisie betrapte Pechtold.


Bat Ye'Or over Geert Wilders: “Ik denk dat hij een moedig mens is. Hij riskeerde tenslotte zijn leven om de realiteit van de islam te laten zien en de lafheid van de Europese politici. De meeste politici zijn te zeer verblind door macht en aanzien om de ogen te openen. Wilders liet zien waar de islam toe leidt: de rechteloosheid van vrouwen, het onthoofden van tegenstanders, het doden van afvalligen. De film is beslist niet islamofoob. Wilders vindt de dingen die hij laat zien niet zelf uit.” Het komt op mij heel wat rationeler en genuanceerder over dan de zielloze en gemakzuchtige Wilders-kritiek van Alexander Pechtold.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6047
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door King George »

Steengoede collumn van Robert Rechtvaardig van het Pim Fortuyn Forum. Voor het origineel: Klik hier


Beste Alexander Pechtold, hier Robert.
Hallo Alexander.
Waarom vraag je je af of de gemiddelde PVV-stemmer een xenofoob is?
Ik weiger te geloven dat je dat niet weet.
Er zal zich misschien een xenofoob tussen de PVV-stemmers bevinden, maar alle PVV-stemmers die ik ken zijn alles behalve xenofoben. En dat weet je zelf ook, Alexander!
Maar jij bent nu eenmaal datgene waarvan je Geert Wilders beschuldigt, namelijk een populist. Je weet namelijk dat het demoniseren van de PVV/Geert Wilders betekent dat je meer stemmers voor D66 wint. Schandalig, want zo is Pim Fortuyn aan zijn einde gekomen. Door demoniserende populistische politici zoals jij!
Maar dat begrijp ik wel, Geert Wilders is natuurlijk veel slimmer dan Alexander Pechtold. De PVV heeft veel meer kiezers dan D66. Geert Wilders is zelfs veel knapper dan Alexander Pechtold. En natuurlijk is Geert Wilders met de PVV veel populairder dan Alexander Pechtold.
Genoeg redenen om stikjaloers te zijn, nietwaar? En als je hem inhoudelijk niet aankan, dan ga je maar schelden zoals al die populistische politici aan de linker kant van het vieze politieke spectrum voor jou deden. http://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nY

En betreft de Islam?
Natuurlijk heeft de gemiddelde PVV-stemmer iets tegen de Islam!
De gemiddelde PVV-stemmer is namelijk op de hoogte van het ware karakter van de islam. Ik kan niet geloven dat jij niet op de hoogte bent van de inhoud van de Koran en de dagelijkse realiteit in Islamitische landen. Ik weiger te geloven dat je niet op de hoogte bent van zoiets als http://www.opendoors.nl/
Of ben jij soms een Christenfoob, Alexander?
Zal mij niet verbazen hoor, maar wees dan een vent en kom er gewoon voor uit. Zie het lef van Geert Wilders. Maar laat mij raden, zoveel lef heb jij niet, en ook daar ben jij jaloers op. Geeft niet hoor, ik ben eerlijk gezegd ook wel jaloers op Geert Wilders. Wie heeft er nou meer lef dan Geert Wilders. Met Julian Assange lijken zij mij de 2 meest gehate mannen op aarde. En ze worden gehaat door mensen met messen, geweren en explosieven.
Dat toont maar aan hoe veilig jouw PVV-beledigingen zijn. Geen PVV-stemmer die een pop van jou maakt en die gaat verbranden, geen website waarop religieuze goedkeuring wordt gegeven om jou te vermoorden, geen dagelijkse hetze tegen alles waar Alexander Pechtold voor staat alsof de massa een moderne variant van heksenvervolging heeft gevonden.

En wat kan ik dan als beschaafde PVV-stemmer dan doen tegen populisten zoals jij? Vertel het mij maar.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Scarlatti »

Ik vind die peggvogel dOM èn GEVAARLIJK!
Want er zijn een heeeele hoop DOMME mensen die zelf niet willen nadenken en achter deze sprekende pop lopen...

ik heb met verbijstering gekeken naar moniek van der ven.... die heeft voor mij gelijk afgedaan! en die hele linxe bende zal deze griezel weliswaar 'mis' bruiken maar toch gebruiken... bah bah bah!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

En D666 heeft iets bedacht waardoor er minder bezuinigd hoeft te worden. Stop met het gratis trouwen aanbieden.
De redenering is: ja heel vroeger toen MOEST er getrouwd worden. Maar nu in deze moderne (en kosmopolitische) tijden is dat niet meer dwingend noodzakelijk. Men kan ook zonder. Dus waarom nog gratis? 700 tot 1000 euro mag de gemeente toch wel aan iedereen er voor vragen. Leuk hè zo'n monopolie. De burger is altijd de verliezer.
Laatst is een achternicht van mij gratis getrouwd. Hij kwam op de fiets en zij met de baboebak (2 kindjes erin).
'Gratis trouwen te populair in Nederland'
Wat D66 betreft moet er voortaan altijd betaald worden om te trouwen. De vlugge handeling, meestal op maandag- of dinsdagochtend, is populair in Nederland. Zo'n 30 procent van de getrouwde stellen verbindt zich op die manier in de echt.
Hoewel er vaak wel wat kosten aan verbonden zijn omdat er een uittreksel bij het bevolkingsregister moet worden opgevraagd, is het gemakkelijk om vandaag de dag te trouwen in het gratis 'trouwuurtje' van de gemeente. Meestal staat het koppel getrouwd en wel binnen tien minuten weer buiten.

Maar tegenwoordig is trouwen niet meer echt een must, betoogt D66-Kamerlid Magda Berndsen in de Metro. Gemeenten lopen alleen maar geld mis. Normaal gesproken kost een huwelijksvoltrekking, afhankelijk van de gemeente, tot zo'n 700 tot 1000 euro. De partij vindt dat mensen die het geld er voor hebben, wel zouden moeten betalen voor het geven van hun ja-woord.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... land.dhtml
Dus alleen officieel arme en zielige mensen kunnen nog gratis trouwen. Dit is geen ongeoorloofde discriminatie.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Wat is er eigenlijk mis met Alexander Pechtold?

Door Dr. Gert Jan Mulder, 2 januari 2015

Dikwijls krijg ik het verwijt dat ik bij kritiek vaak op de man speel. Ook deze keer zal ik geen uitzondering maken voor Alexander Pechtold. Hij heeft er zelf ook sterk een handje van: het op de man spelen.[1] In het krappe jaar dat hij minister was van “bestuurlijke vernieuwing en koninkrijksrelaties” zei hij in een interview: “dat alles in politiek Den Haag “veel vuiler en vunziger was dan mensen denken”. Hij gaf ook aan dat hij “soms moeilijk” uit de voeten kon met premier Balkenende en minister Donner van Justitie, die beiden van het CDA waren. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Ik denk dat Pechtold de meest overgewaardeerde politicus is in Den Haag. Hij is het prototype van een opportunistische beroepspoliticus. Alles draait en keert hij op het moment dat hem dat uit komt. Alles is berekend. Alles is gepland in wat straatjes die Pechtold passen.

Alexander Pechtold (Delft, 1965) is politiek leider van D66, eigenlijk sinds Thom de Graaf jammerlijk struikelde in de Eerste Kamer op het wetsvoorstel voor de gekozen Burgemeester. Pechtold, die net mede dankzij Thom de Graaf, daarvoor burgemeester was geworden van Wageningen, liet die stad na 1,5 jaar alweer in de steek. Hij was er nog nooit eerder geweest voor zijn sollicitatie gesprek, maar had van Thom de Graaf begrepen dat het een leuk stadje was en bovendien een stadje met een universiteit en dat gaf extra cachet. Terwijl Thom de Graaf jammerlijk via de achterdeur afging op een voor de D66 zeer cruciaal wetsvoorstel, het was immers het eerste bestuurlijke D66 vernieuwingsvoorstel dat in de Tweede Kamer was goedgekeurd, had partijvoorzitter Pechtold geen enkele bedenking om als minister-zonder-portefeuille “bestuurlijke vernieuwing” – over te nemen, terwijl de D66 leider en minister De Graaf net de ‘dikke vinger’ had gekregen. Hoezo bestuurlijke vernieuwing?

Na de lagere school in Rhoon volgde Pechtold van 1978 tot 1985 het gymnasium op het Rotterdams Lyceum. Omdat zijn in Emmen wonende ouders nog een huisarts hadden in Delft werd hij daar geboren. [2] Het is wat onduidelijk hoeveel jaar Pechtold met zijn ouders in Emmen woonde. Het lijkt niet iets waar hij zich graag op laat voorstaan. In 1985 begon hij met een rechtenstudie aan de Universiteit van Leiden, maar hij hield dat niet langer dan drie maanden vol, en besloot het jaar daarop kunstgeschiedenis te gaan studeren: “Toen ik studeerde, was iedereen werkloos. Ik ben dus gaan doen wat ik leuk vond, vanuit de overtuiging dat ik daar dan waarschijnlijk ook goed in zou zijn...” Hij studeerde in 1996 af op het onderwerp ‘Veldslagen in de 17e eeuwse schilderkunst’.

Laat u dat eens even rustig op u inwerken: veldslagen in de 17e eeuw.

Verder zegt Pechtold: “zelf heb ik allerlei dingen gedaan: ik zat in de studierichtingscommissie en ik had alle mogelijke soorten bijbanen, meestal gerelateerd aan de studie of maatschappelijk betrokken.” Een van die banen is suppoost in museum De Lakenhal. “Dat verdiende goed, wat voor een student natuurlijk prettig is, maar het zat ook meteen in mijn toekomstige vakgebied….. Daarnaast was ik nachtportier in een hotel.”[3]

Tijdens zijn studie werd hij 1989 lid van D66. In 1990 werd hij fractie-assistent van de gemeenteraadsfractie van D66 in Leiden, waarna hij van april 1994 tot oktober 2002 zelf lid van de gemeenteraad was. Van april 1997 tot oktober 2003 was hij wethouder in Leiden (eerst van sport, recreatie en monumenten, later van onderwijs en verkeer en vervoer). Daarna was hij anderhalf jaar burgemeester van Wageningen, voordat hij eind maart 2005 minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties in het kabinet Balkenende-II werd. Pechtold diende samen met de twee andere D66 ministers op 29 juni 2006 zijn ontslag in vanwege het intrekken van de steun door de D66-fractie aan het kabinet. Sinds de laatste parlementsverkiezingen (november 2006) is hij fractievoorzitter van D66 in de Tweede Kamer.[4]

Alexander Pechtold is de enige politicus in Nederland die de recente kritiek van Jean Claude Juncker op Nederlandse politieke partijen deelde. Het is veelzeggend: “D66 is het eens met de kritiek van de voorzitter van de Europese Commissie Jean Claude Juncker op Nederlandse politici. Nederland zou egoïstisch zijn volgens de eurochef, en alleen maar aan zijn eigen belang denken”.[5]

Pechtold werd door de recentelijk in opspraak geraakte [6]VK journalist Jan Hoedeman in november 2014 al gepresenteerd als de premier die “iedereen” op het binnenhof wel zag zitten.[7] Main stream media, policor en ‘goedmenschen maffia’ zijn er allang uit. Jammer dat de kiezer ooit nog moet spreken; jammer ook dat Sybrand Buma nu net deze week werd genoemd als kandidaat premier en op nummer 1 eindigde op de Jalta top 50 van meest invloedrijke rechtse Nederlanders[8]. De kans dat Pechtold hoog zou eindigen op de nog nimmer bestaande lijst van 50 meest invloedrijke linkse Nederlanders maakt de zaak nog iets wranger. Hij heeft niets links en hij heeft niets rechts; gewoon iemand zonder principes, zonder ideologie, gewoon Pechtold. Hij is zichzelf, voor zichzelf, van zichzelf, om zichzelf, met zichzelf. Sybrand Buma legt het in Elsevier[9] haarfijn uit: De CDA-voorman denkt dat de peilingen Alexander Pechtold ‘naar het hoofd zijn gestegen’ en dat de ideologie op de tweede plaats is gekomen. Pechtold luistert graag naar de Zangeres zonder Naam.

Op het 100e D66 congres van 1 november 2014, waar Pechtold in zijn speech aangaf dat het ambitie niveau van D66 veel hoger lag dan de coalitie partijen VVD en PvdA, en de prioriteiten voor D66 stelde op innovatie en stimuleren van werkgelegenheid, komen met belastingverlagingen middels een nieuw belastingplan, duurzaamheid en vooral schone energie. Hij zou graag nog eens met Diederik Samsom op het strand van Scheveningen wandelen en daar de windparken zien op zee i.p.v. de olietankers[10]. Hij woont zelf in Wageningen en niet aan de kust. Hij wil de energie rekening voor de burger betaalbaar maken, energiebesparend, investeren in schone energie, zon en wind, zonder zich te realiseren dat dit in navolging van het VK en Duitsland nochtans alleen tot hogere energie rekeningen leidt, zelfs al bij een olie prijs van USD 100 – terwijl deze inmiddels gedaald is tot USD 50 waarmee alternatieve energie nog meer subsidies slurpen. Een onbegaanbare (en onbetaalbare) weg.

D66 van Pechtold is de partij die Verhofstadt steunde bij de EU verkiezingen en met de partij van Verhofstadt en anderen, waaronder de VVD, één politiek blok vormen: ALDE. Verhofstadt die uitgesproken pro Politieke Unie is. D66 is de partij die van alle partijen in de Tweede Kamer het meest uitgesproken pro EU is, dus voor verdere overdracht van soevereiniteit, voor ESM, voor bankenunie, voor fiscale unie, voor de Euro, voor “democratie” a la Jean Claude Juncker en Martin Schulz. Voor de EU banenmachine voor de Timmerfransen van de 28 EU landen, voor uitbreiding van de EU, inclusief toetreding van Turkije, voor riskeren van escalatie van het conflict in Ukraine met Poetin. Ambitieniveau voor Pechtold moet omhoog – ‘nu vooruit’ – als het aan hem ligt, lost hij eigenhandig de problemen op van landen als Frankrijk, Italië en een haperende Duitse economie.

Pechtold is iemand die heel ver voor de muziek en de problemen uit blijft rennen, zich graag druk maakt om de problemen van morgen, niet die van vandaag; niet de problemen van de PVV tokkies; geen oplossingen voor de problemen die islamisering van de westerse samenlevingen met zich meebrengen, of massa immigratie; geen oplossingen voor die sectoren en werknemers in bijvoorbeeld de transportsector die banen zien verdwijnen richting Oost-Europese bedrijven en chauffeurs, die het voor zoveel minder kunnen en willen doen. Pechtold is de man die zijn partij terugbracht tot een partij met 3 zetels in de kamer (2006) daarna terug kwam tot 10 en nu met 12 zetels in de kamer zit. Diezelfde partij onder Hans van Mierlo bracht het ooit tot 24 zetels (na op 38 zetels te hebben gestaan in de peilingen).

Ik was zelf een liefhebber van Van Mierlo. Vond Jan Terlouw een nette man. Kon me vinden in de toen nog jonge, frisse Thom de Graaf, had bewondering voor de zeer principiële Boris Dittrich, heb die partij vaak mijn stem gegeven, met name vanwege haar oorspronkelijke agenda bestuurlijke vernieuwing, maar was in één klap genezen met de komst van beroepsopportunist Alexander Pechtold. Vrij en onbezwaard, niet gehinderd door enige kennis van zaken nam hij de portefeuille van Thom de Graaf over in 2005. Toen, bij die eerste kennismaking, ging het al gelijk fout en het is nooit meer goed gekomen.

In zijn meesterlijke werk, Oerdriften op de Werkvloer legt mijn vriend -evolutionair sociaal psycholoog prof. dr. Bram Buunk- uit, dat eerste indrukken van mannen, speciaal die een bedreiging uitstralen, meestal binnen de eerste 39 milliseconden worden gemaakt. Mensen zijn zelfs zo goed in het vormen van eerste indrukken dat ze de ander niet eens hoeven te zien. Deze aangeboren gave blijkt in hoge mate af te hangen van hoe belangrijk die eigenschappen zijn – of in de evolutie waren – voor het overleven in sociale verbanden en het reproductieve succes. Zo is de mens er meer bij gebaat wanneer hij de betrouwbaarheid of de agressiviteit van de ander juist kan beoordelen, dan diens muziekvoorkeuren. Uiterst relevant is ook in dit verband de dominantie van de ander. Mensen zijn heel gevoelig voor rangen, en plaatsen zichzelf onvermijdelijk in een rangpositie. Vooral fysiek dominante rivalen kunnen veel jaloezie opwekken, ook wanneer ze slechts een fractie van een seconde onbewust worden waargenomen. Of de rivaal aantrekkelijk is of niet doet er veel minder toe. Rivalen met een hogere status worden gezien als bedreigend voor de eigen positie in de groep en daarom is het belangrijk om een snel oordeel te kunnen vormen over de eigen plek en die van de ander[11].

Mijn oordeel over Alexander Pechtold werd binnen 39 milliseconden gemaakt. Die eerste indruk werd sinds 2005 steeds weer herbevestigd. Ik mag Alexander Pechtold niet. Mijn afkeuring van de man moge blijken uit het hier voorgaande maar culmineert in de onderstaande opname van powned waarin Pechtold Wilders meende te kunnen aanspreken op nazi-elementen onder zijn volgers. Het is op dit soort momenten dat niemand anders dan Pechtold laat zien waarom hij niet deugt en waarom ik hem niet mag.



http://joostniemoller.nl/2015/01/wat-is ... -pechtold/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Afshin Ellian :
Pechtold denkt dat moslim even weinig principes heeft als D66'er
In het debat over de terreurdreiging etaleert de nihilist Alexander Pechtold zijn hopeloos naïeve kijk op radicale moslims. Waar haalt hij zijn kennis vandaan?

Wist u dat Alexander Pechtold een sjeik is? Hij is een sjeik-moefti, een islamitische sharia- en korangeleerde van Europees formaat. Zulke Europese sjeiks vormen een aparte diersoort.

Op de keper beschouwd zijn ze de beste nihilisten aller tijden. De Democraten 66 belichamen alle waarschuwingen over de opkomst van de nihilistische Europeaan.

De wereld bestaat in hun ogen uit materie en als de materie zich goed voelt, zal de wereld het ultieme geluk tegemoet treden. Het egoïsme en het narcisme van de materie is tot alles bereid en tot niets in staat.
[...]
Alexander Pechtold had in zijn speech niets te vertellen over de vrijheid, de vrijheid van meningsuiting en de verdediging van de rechtsstaat. Het ging om geld.

Ja, alle ellende was te wijten aan het geldtekort bij inlichtingendiensten. Meer geld dus voor het politie en justitie. Dat is het! Pechtold denkt dat veiligheid en de terroristen op de markt te koop zijn. Terrorisme is voor hem gefundeerd in twee zaken: discriminatie, en meer geld voor inlichtingendiensten.
http://www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2 ... eid=158493
Alexander Pechtold beledigt de gelovige moslimfundamentalisten door ze niet-moslims te noemen. Hij is derhalve een sjeik: hij wil met geld de ernst van de islam verduisteren. Tevens is Pechtold een moefti omdat hij meent te weten welke moslims het islamitische geloof mogen claimen.

Wilders mag niet over de islam praten maar Pechtold mag wel over het geloof van fundamentalisten beslissen. Terwijl daartoe slechts Allah is bevoegd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Een fatsoenlijk man

Geplaatst op 21 juli 2015, door Tijl Uylenspiegel

Afbeelding

Dat schoot door mij heen toen ik de voorspelbare reactie van Alexander P. las over het plan van president Hollande voor het vormen van een Europese regering.

Nee dat dacht ik niet toen ik het artikel of zijn instemming las, maar dat dacht ik heel even bij het zien van de bijgevoegde foto van hem.

Zoals altijd zag hij er keurig uit, strak in het pak, geen haartje verkeerd, als je niet beter zou weten zou je hem haast verdenken van homofiele neigingen (wie weet...).

Dat zette mij een beetje aan het denken aan al die andere fatsoenlijk ogende mensen die wij via politiek Nederland hebben leren kennen.

Job C., Ad M., Jan-Peter B., Femke H., Wouter B. en zo kun je nog een hele waslijst bedenken, allemaal fatsoenlijk ogende mensen die keurig ABN spreken.

Maar het beeld staat in schril contrast met hun daden, die zijn namelijk helemaal niet zo fatsoenlijk.

Nee wees gerust, ik ga geen opsomming geven van hun wandaden, daar bent u zelf mans genoeg voor.

Maar ergens diep van binnen bleef het knagen, wat zijn nou toch de drijfveren van al deze fatsoenlijke Nederlanders?

Zeker als je naar de WikiPedia pagina over Alexander P. kijkt kom je toch een paar eigenaardige dingen tegen.

De man heeft het Lyceum doorlopen, dat is meer dan ik en dus ga ik er gemakshalve vanuit dat hij niet echt dom is, en ging daarna kunstgeschiedenis en archeologie studeren.

Net echt een studie die wijst op een diep verlangen naar macht of een goedbetaalde carrière. Toch?

In 1989 werd hij lid van D’66, de partij van Hans van Mierlo, de man die zich zo sterk maakte voor het referendum, democratie in optima forma.

Vreemd als je dan op de Wiki pagina leest dat tijdens zijn wethouderschap in Leiden hij (Alexander P.) tot tweemaal toe een referendum over de Rijn Gouwelijn tegenhield...? (2002, 2005)

Een referendum dat er trouwens na zijn aftreden in 2007 alsnog kwam maar dat terzijde.

Later volgde hij zoals u ongetwijfeld weet Thom de Graaf op (kent u veel mensen die Tom schrijven als Thom? Ik niet!) als minister zonder portefeuille voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties .

Bestaat dat? Nou of die functie nog bestaat weet ik niet maar kennelijk heeft die ooit bestaan.

Het past natuurlijk wel aardig bij iemand die een fopstudie heeft gedaan om daarna minister van een fopministerie te worden.

Godzijdank zonder portefeuille want je moet er werkelijk niet aan denken dat hij ook nog de zeggenschap over belastinggelden had gekregen!

Maar ‘de gemiddelde Nederlander’ leerde hem pas een beetje kennen toen hij partijvoorzitter van D’66 werd, en we leerden hem met name kennen om twee dingen;

A) Hij was/is in alles wat hij zegt of doet het tegenovergestelde van Geert Wilders.

B) Hij is Eurofiel tot in het diepste van zijn ziel (althans als we zijn woorden mogen geloven).

Het onder A) genoemde laat zich wel verklaren, als Wilders met zijn omstreden denkbeelden zoveel kiezers weet te trekken dan moet het tegenovergestelde minstens net zoveel kiezers weten te vinden.

Daar hoef je geen kunstgeschiedenis voor gestudeerd te hebben!

Maar wat nog de meeste vraagtekens oproept is zijn voorliefde voor de EU.

Zeker de laatste jaren ontpopt de EU zich almaar openlijker als een totalitair Utopia en dat is toch in alles precies het tegenovergestelde van hetgeen de oprichter van D’66 Hans van Mierlo voor ogen had.

Nou verwacht u van mij waarschijnlijk een antwoord op al die tegenstrijdigheden maar helaas moet ik u dan teleurstellen.

Ik heb nog niet eens het begin van een antwoord!

En dat is nou juist het frustrerende van het geheel, ik weet niet waarom al die fatsoenlijk ogende mensen zulke onfatsoenlijke daden (proberen te) plegen.

Maar ik prijs mij gelukkig dat de lezers van DVC mij gaan helpen een antwoord te vinden....

(by the way, wat de foto van het schilderijtje bij het artikeltje doet?

Kijk even goed in het water...!)

http://www.vrijechroniqueurs.nl/een-fatsoenlijk-man/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Manon »

(by the way, wat de foto van het schilderijtje bij het artikeltje doet?
een minaret?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Ja!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Gert-Jan Segers is Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie. Hij schrijft iedere zes weken een column in het Nederlands Dagblad.
https://www.christenunie.nl/k/nl/n33079 ... mn%29.html
'Heb mededogen met het Europese plebs' (ND-column)

waarin hij discipelen van Pechtold het graf in prijst met
Maar een pleidooi voor een politieke unie, voor meer Europa, is altijd het pleidooi van hoogopgeleide kosmopolieten. D66’ers zijn het soort mensen met een universitaire opleiding, goed inkomen, voldoende zelfvertrouwen voor een zzp-bestaan, met een wijde blik over grenzen, een vaardigheid om zich steeds aan nieuwe omstandigheden aan te passen en het gemak om in verschillende landen te kunnen leven.
Maar het is ook het soort mensen dat maar niet kan begrijpen dat niet iedereen een D66-wereldburger is zoals zijzelf. En toch is dat de realiteit.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alexander Pechtold: gladjanus pur sang

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goed stuk van Gert-Jan Segers. icon_thumbup.gif

Laten we nooit vergeten dat deze gladjanus - Pechtold - er eentje is die Wilders als haat-zaaier heeft geëtiketteerd. Ik noem zo'n politicus een eersteklas gluiperd. Pechdrol is een zeer gevaarlijke en enge man. Hij doet me denken aan het soort mensen dat destijds Pim Fortuyn op een verschrikkelijke manier zwart maakte. Brrrr . . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door King George »

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Ariel »

'Ja, mijnheer Pechtold. Ik vind u nep'


Wie zitten er in het parlement? Gekozen volksvertegenwoordigers.
Eén van die gekozen volksvertegenwoordigers kijkt om zich heen en denkt: 'Wat een gajes zit hier. Ze doen net of ze politici zijn, maar ze zitten hier voor 't baantje. Het zijn neppolitici.'

Dan mag die volksvertegenwoordiger naar het spreekgestoelte. Hij zegt: 'Ik vind jullie gajes, en jullie zijn neppolitici! Allemaal! Dat vinden mijn kiezers ook.' Daarna gaat die volksvertegenwoordiger weer zitten. De voorzitter van de Tweede Kamer kondigt de volgende spreker aan.
Dan komt mijnheer Pechtold, die niet veel van democratie heeft begrepen. Luister maar. Hij zegt tegen Kamervoorzitter Van Miltenburg: 'Waarom heeft u niet ingegrepen toen die volksvertegenwoordiger ons neppolitici noemde? Dit parlement is rechtmatig gekozen, dus kan niemand zeggen dat het nep is.'

Mevrouw Van Miltenburg heeft nog niet geantwoord. Maar omdat ik ik weet dat ze mij elke dag leest, help ik haar even met het antwoord.
'Mijnheer Pechtold. Uit uw verzoek begrijp ik dat u niet veel van democratie begrijpt. Dat las ik ook al bij mijnheer Holman... De volksvertegenwoordiger over wie u spreekt is namelijk, net als u, ook rechtmatig gekozen. En voorzover ik kan nagaan, vertolkt hij hier precies de gevoelens van zijn kiezers voor wie hij hier zit. Het zou schandalig zijn als ik hem, en daarmee zijn kiezers, de mond zou snoeren. Dat moet u, als democraat, met me eens zijn.'

'Maar hij noemt ons nep!'

Dan komt die volksvertegenwoordiger naar voren en zegt: 'Ja, mijnheer Pechtold. Ik vind u nep. U controleert mij, maar u zou de regering moeten controleren. Daar komt nog iets bij, mijnheer Pechtold. U bent weliswaar gekozen, maar uit de laatste opinieonderzoeken blijkt dat u niet meer kunt rekenen op de steun van uw kiezers. Daarom noem ik u ook nep. Nep is hier een opinie. Een onderbouwde opinie. Wilt u in de Tweede Kamer opinies verbieden? U bent nep omdat u doet alsof u spreekt namens uw kiezers, maar dat is in werkelijkheid blijkbaar niet meer zo, volgens mij. Waarom zou ik u dan niet nep mogen noemen? Dat ik u een neppoliticus vind, is dus naar mijn mening dichter bij de waarheid dat u zelf vermoedt.'

Waarna de heer Pechtold aan de volksvertegenwoordiger en aan de Kamervoorzitter zijn excuses aanbood.

Door: Theodor Holman
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alexander Pechtold: gladjanus pur sang

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Volgens mij heeft Pechtold nog maar weinig krediet over onder mensen met een goed observatievermogen. Glibberaal, gladjanus, kronkeldief, onbetrouwbare gluiperd, zijn wel de meest toepasselijke termen die op de eeuwige manipulator losgelaten kunnen worden. Deze man komt om in zelfgenoegzaamheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Wat zei dhr. Pechtold over het GeenPeil referendum over het Associatieverdrag van de EU met Oekraïne ?
"De EU is te complex om in een referendum te stoppen"
En hij is helemaal voor en heeft ook zo gestemd.
Dus voor hem was het niet te complex?
Wel nee, hij heeft het niet eens gelezen zo zegt hij zelf.
Maar als het aan Alexander Pechtold ligt, zou de burger zich niet in een referendum over dit soort Europese utbreidingszaken uit mogen spreken, omdat de burger "niet voldoende geïnformeerd is" om daarover beslissingen te nemen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... et_oe.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Wat zei dhr. Pechtold over het GeenPeil referendum over het Associatieverdrag van de EU met Oekraïne ?
"De EU is te complex om in een referendum te stoppen"
Pechtold trekt ten strijde tegen een stropop. Niet de hele EU wordt "in een referendum gestopt", maar alleen de kwestie of er nog een (arm en door burgeroorlog verscheurd) land tegenaan gelijmd moet worden.

Eerder vond NL het trouwens wél okee een referendum over "de grondwet van de EU" te houden. Dat was pas echt complex.

Een referendum zou trouwens best een hele serie vragen mogen omvatten, die de Nederlandse regering (of tenminste de Nederlandse EU-parlementariërs) dwingend moet adviseren in hun beleid respectievelijk stemgedrag. Enkele van die vragen zouden kunnen zijn: "Wilt u dat er landen aan de EU worden toegevoegd die armer zijn dan het gemiddelde?" Of: "Moet de EU zich bemoeien met kwesties zoals hoe lang een koffiezetapparaat het water warm mag houden?" Met de antwoorden in de hand kan dan gemakkelijk worden gestuurd in de richting waar de meerderheid van het volk het mee eens is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Ik lees een krantenkop:
Pechtold mist "moreel leiderschap"
en denk 'dat kan kloppen'. Maar dan zie ik dat hij dat zelf gezegd heeft.
Dus hij mist dat bij anderen, niet bij hemzelf.
En uit de rest van het verhaal blijkt dat ook. Deze regering heeft geen moreel leiderschap en een regering met hem erin natuurlijk wel.
"Ik snap de burgemeesters van Steenbergen en Woerden heel goed als zij vragen: wie geeft de richting aan? Waar is het moreel leiderschap? Ik waardeer dat zelfs de koning zich uitspreekt, maar waar is de top van het kabinet? Het morele gezag dat zegt: met elkaar kunnen we dit aan", zei Pechtold vandaag tijdens het partijcongres van D66 in Amsterdam.
Dat morele gezag is te vinden bij D666.
En verder komt hij nog aan met een zwijgende meerderheid van mensen die net zo zijn als zijn partijleden.
"Die mensen die dat voelen, die zwijgende meerderheid, voelt zich terecht niet serieus genomen door verhalen over testosteronbommen of vluchtelingen op zoek naar borstvergrotingen of ooglidcorrecties. Maar zij voelen zich ook niet thuis bij hen die zeggen: 'het loopt wel los, wen d´r maar aan'.
De heilige Merkel heeft al gezegd; "Das müssen wir durchstehen."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:De heilige Merkel heeft al gezegd; "Das müssen wir durchstehen."
Is dat dan het toppunt van "moreel leiderschap", het volk oproepen de pil maar te slikken?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alexander Pechtold: waardeloze politicus.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Mahalingam schreef:De heilige Merkel heeft al gezegd; "Das müssen wir durchstehen."
Is dat dan het toppunt van "moreel leiderschap", het volk oproepen de pil maar te slikken?
Frau Merkel is als de arts die niet in staat is de juiste diagnose vast te stellen en daarom Paracetamol voorschrijft.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Alexander Pechtold: waardeloze politicus.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Frau Merkel is als de arts die niet in staat is de juiste diagnose vast te stellen en daarom Paracetamol voorschrijft.
Morfine.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: Het morele gezag dat zegt: met elkaar kunnen we dit aan"
Als Pechtold-of een andere cryptocommunist -dat zegt ben ik al per definitie niet akkoord want met "elkaar" als abstract begrip heb ik niks te maken. Ik kan me er zelfs niets bij voorstellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Alexander heeft weer een goede daad verricht, dat vindt hij van zichzelf.
En zijn aanhang? Bestaat die niet voor een deel uit werkende gezinnen met kinderen?
D66 blaast plan voor lastenverlichting op
D66 stemt tegen het belastingplan van het kabinet en blokkeert daarmee de in het verschiet gestelde 5 miljard euro lastenverlichting. D66-leider Alexander Pechtold zegt dat dinsdag in een interview met deze krant. Hij bedankt voor de rol van 'hulp-sinterklaas', omdat het kabinetsplan in zijn ogen te weinig banen oplevert en niet groen genoeg is.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... g-op.dhtml
Effect van deze morele beslissing?
Zonder het 5 miljard-pakket kunnen vooral werkende gezinnen met kinderen komend jaar fluiten naar honderden extra euro's.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... g-op.dhtml
Als je 5 miljard niet direct naar de staat laat vloeien, gaat dat geld besteed worden aan dingen kopen. En dat geeft werkgelegenheid.
En is het zo dat minder welvaart goed is voor het milieu? Nee, want het eerste waar men op bezuinigd is het opruimen van troep. We zijn Afrika niet !
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alexander Pechtold. Komt waarschijnlijk nooit in een kabinet terecht.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pechdrol zegt dat het kabinetsplan niet groen genoeg is. Moet dat niet zijn: rood genoeg? Het gaat toch om arbeidsplaatsen, en zo geef je er een linkse draai aan. Of is hij niet links georganiseerd? Dat groen heeft toch niks met het milieu te maken? Dan is hij wel heel dom bezig. Aan de ander kant is lastenverlichting altijd een goede zaak. Verder ben ik van mening dat er geen bonuscent moet gaan richting tweeverdieners. Volslagen ridicuul! Eenverdieners moeten verlichting krijgen. Tenminste tot een bepaald inkomensbedrag - vanzelfsprekend. We moeten wel het walletje bij het schuurtje laten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Na het torpederen van het belastingplan probeert D666 onder de verantwoordelijkheid daarvoor uit te komen.
Vandaar dat ze zo hoog van toren blazen als Rutte eventjes wat feiten stelt voor de burgers en een praktische tip geeft.
Feit:
De Belastingdienst heeft de systemen voor de voorlopige aanslag voor volgend jaar ingericht met het Belastingplan in gedachten. Wordt dat half december niet gesteund door de Senaat, dan gaat de lastenverlichting niet door, maar krijgen mensen in 2016 wel het geld. Dat moet dan in 2017 worden terugbetaald. De fiscus kan dat nu niet aanpassen.
En dat vertel je niet aan de burgers; laat die onwetend.
D66 verwijt Rutte politieke chantage
Dat premier Mark Rutte burgers aanraadt om volgend jaar alvast geld apart te zetten als de lastenverlichting van 5 miljard euro door de Senaat wordt weggestemd, is een vorm van "politieke chantage" en "een hele rare oproep". D66-Kamerlid Kees Verhoeven zei dat zaterdag in het NPO Radio1-programma Kamerbreed.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2477 ... age__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Peggold op Propagandatour in oligarchische privéjet

Zentgraaff | 24-02-16

Afbeelding

De Volkskrant had ook een kuifje meegestuurd met Peggold op Propagandatour naar Oekraïne. U kunt natuurlijk het hele artikel lezen, maar één kwootje kunnen we u niet onthouden. "De D66-leider is ook in stijl gearriveerd, met een privévliegtuig dat is gecharterd door zakenman Frans Lavooij. Die is mede-eigenaar van 'de Douwe Egberts van Oekraïne' en heeft baat bij het bezoek. Ondernemers die kunnen pronken met hoge politieke contacten worden volgens Lavooij eerder met rust gelaten. 'Dat haal ik er uit.'" Schaamteloos hoe Peggold dus naar Oekraïne gaat om te bewijzen dat je er keurig zaken kunt doen zonder tussenkomst van allerlei schoftbooswichten en vervolgens accepteert dat ie zelf op hoogst oligarchische wijze wordt rondgevlogen in het vliegtuig van een PolderKleptocraat. Jammer dat het zo in de krant komt, nu lijkt het hele bezoek van Arrogander en democratievriend Verhoeven wel heel erg een futiel reclamestuntje voor een zeer ondeugdelijk product. D66, het lijkt zo leuk op papier, maar intussen is de laatste democraat van de partij ergens zuur op de Gelderse hei zijn ontbijt aan het opkotsen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... yyyyy.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie