Open brief aan de bejaarden in Nederland

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Open brief aan de bejaarden in Nederland

Bericht door King George »

Open brief aan de bejaarden in Nederland


Geachte mijnheer, mevrouw,

Het spijt mij oprecht dat er zo licht omgesprongen wordt door beleidsmakers met uw welzijn. Er zijn mensen onder u, die de hongerwinter nog hebben meegemaakt. U zult maar in Zeeland in een verzorgingshuis zitten (naam bij mij bekend), waar beleg op brood niet bij de primaire levensbehoeften hoort. Als u geen familie meer hebt om uw beleg te betalen, eet u droog brood. Brood wat vrijdags neergelegd wordt en waarmee u het tot maandag moet doen.

Martin van Rijn vindt, namens het kabinet, dat u geen recht hebt op een dagelijkse wasbeurt en een schone luier direct na een ongelukje. Dat u hebt meebetaald als belastingbetaler aan de kinderbijslag voor de ouders van Martin, in de tijd dat hij zelf nog in zijn broekje poepte, maakt niet uit dus.

Uw hele werkzame leven hebt u gezorgd. Voor uw kinderen, voor de maatschappij, door belasting te betalen. Uiteindelijk bent u in een verzorgingshuis terecht gekomen, in het volste vertrouwen dat de maatschappij iets terugdoet voor u. Helaas is er te weinig personeel, wegens bezuinigingen, om u allen de dagelijkse zorg te geven waar u in mijn ogen als mens recht op heeft.

Er zijn plannen om enkelen van u in delen van gevangenissen onder te brengen. Misschien bent u dan wel beter af, daar loopt meer personeel, is de maaltijd warm en hebt elke dag verschoning.

Voor die enkelen onder u die hebben gestreden voor de vrijheid van ons land, in naam der Koningin, vind ik het helemaal zuur. U bent alsnog krijgsgevangene geworden. Krijgsgevangen in de oorlog die bezuiniging heet.

De manier waarop dit land momenteel met haar karrentrekkers van weleer omgaat, is een goede graadmeter als het aankomt op hoe het gesteld is met onze hedendaagse normen en waarden. Het is normaal dat u waardeloos bevonden wordt. Sorry dat het zo hard gezegd moet worden.

Graag zou ik zien dat alles anders gaat. In uw belang, maar ook in mijn eigen belang. Want ook ik hoop oud te worden op een gelukkige manier. Als eenling is er niets te doen aan wat er momenteel heerst. Wel bij de volgende verkiezingen.

Bij deze de belofte dat ik ook aan u zal denken, als ik weer een hokje rood maak.
Met schaamte groet ik u,

Jan van Draeckensteijn


http://vandraeckensteijn.wordpress.com/ ... nederland/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie