Hans van de Mortel - COLUMN

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hans van de Mortel - COLUMN

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wie was Trayvon Martin?

Obama heeft ooit gezegd: Ik had Trayvon Martin kunnen zijn. Weet iemand nog wie T.M. was? Het enige wat ik mij herinneren kan is dat hij waarschijnlijk een neger was. Een jonge neger? Hij had natuurlijk ook een blanke kunnen zijn. Misschien was hij wel gevrijwaard van pigment bevorderlijke onderscheiding volgens de wil van Allah. Wie zal het weten? Wie het weet mag reageren op mijn column. Mijn geheugen voor oninteressante zaken laat altijd te wensen over. Vraag aan een willekeurige voorbijganger wie Trayvon Martin was en hij blijft het antwoord schuldig. Waarom zegt een intellectueel die het tot president van de VS heeft geschopt dat hij Trayvon Martin had kunnen zijn? Ik heb hier lang over nagedacht, vrienden en boeken over psychologie hierover geraadpleegd, ik kom er niet uit. Ik ben ook naar bouwmarkt Gamma gegaan. Want ik wilde weten wat de mogelijke consequentie kan zijn van het intrappen van een open deur. Men verzekerde mij dat dit in ieder geval geen financiële consequenties heeft. Wel raadde mij aan dat een afspraak met de psycholoog geen overbodige luxe zou zijn. En dat is precies wat de hoogste man in rang in de VS ons duidelijk heeft gemaakt. Een open deur intrappen lukt een ieder, hoe dom je ook kunt zijn. Het behoeft geen enkele nadelige consequentie te hebben. Is dit wel zo?
Stellen we ons nu het volgende tafereel voor. Obama wordt geïnterviewd en het gesprek komt op het onderwerp God terecht. De president van de VS pretendeert christen te zijn. Daar verkeerd menigeen nog over in twijfel. Sterker nog, hem wordt verweten - of geprezen - dat hij een heimelijke aanhanger van de islam is. In dat geval is hij een betrouwbare stiekemerd. Met Amerikaanse presidenten weet je het immers nooit wanneer het op waarheidsvinding aankomt.
Wanneer tijdens het denkbeeldige interview met Obama de Here God de hemel wordt in geprezen zegt Obama plotseling: “Ik had God kunnen zijn.” Maar de interviewer kan vanwege alle moordpartijen in de VS en de vele door de VS uitgelokte oorlogen stellen dat God slecht is. Waarop Obama met dezelfde reactie kan zeggen: “Ik had God kunnen zijn.”
Het zal wel aan uw columnist liggen, maar ik zie het verschil niet: God of Trayvon Martin. Je kunt namelijk niet de waarneembare mens niet zijn. Ook in de VS geldt een verplichte ID identificatie. Of je moet die vervalsen. Obama?
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op do aug 04, 2016 7:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: COLUMN

Bericht door Eliabe »

Hans, stop nu eens met je god trauma|||
Ga eens naar de AG (anonieme gelovigen)
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Begrijpend lezen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Hans, stop nu eens met je god trauma|||
Ga eens naar de AG (anonieme gelovigen)
Pardon? Dit is een column. En slechts in 20% van de tekst wordt God nodig bevonden om iets te verklaren. Voor sommige mensen kan een goede column een cryptogram zijn. Ik heb ook vaak moeite met cryptogrammen. Erg lastig. Maar mijn eigen column of cryptogram begrijpen doe ik zonder omwegen.[icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

UITTREDING

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tsja! Een uittreding. Ik ben ooit uitgetreden uit mijn eigen goddeloze lichaam en ingetreden in een nieuw lichaam bij de geestenwereld van de Jehovah's Getuigen. Ik was een totaal ander mens.
Na twaalf jaren van uitsloverij voor JHWH (Jehovah in de volkstaal), hield ik het voor gezien. Ik trad uit en weer in. In mijn oude lichaam. Twaalf jaar ouder, dat wel, maar voor de rest dikke mik en twee bier. Als JG werd er gevierd en gedronken. Natuurlijk was Jezus altijd het gespreksonderwerp. Als ik er nog aan terugdenk, dan besef ik dat ik wel goed slap kon lullen. Misschien doe ik dat nog steeds. Ach, een mens verandert niet zo gauw. Hij treedt uit, hij treedt in. Deur uit kroeg in en weer terug. Weleens nagedacht hoe vaak je ergens ingaat en weer uitgaat? De mens kan echt niet zonder! Denk maar aan de coïtus. Dat is toch een knappe geautomatiseerde in-en-uit uitvinding? Maar van wie eigenlijk? Als ongelovige kwast en aanhanger van het gezonde verstand moet ik het antwoord schuldig blijven.
Vorige week sprak ik nog een knappe vriendin op leeftijd. Eigenlijk is zij mijn ex-zuster. Hoe zit dat? Dat ga ik vertellen. Zij was de knapste die ik kende tijdens mijn stage bij de Jehovah’s Getuigen. Ik kwam regelmatig bij haar op visite en dus was haar man altijd aanwezig. Geen seks voor het huwelijk of als tussendoor slippertje tijdens het huwelijk. Ondertussen wist haar man, die ouderling was, niet van ophouden om Jehovah boven de hemel uit te prijzen en ook nog eens tijd te besteden aan andere jongere vrouwen. Ter kennisvermeerdering van het geloof in JHWH.
In 1970 had het grote vernietigingsfeest Armageddon onder leiding van de vredelievende Jezus Christus moeten plaatsvinden. Maar er waren wat meningsverschillen ontstaan in de hemel. Vandaar dat Jezus uitstel van executie had aangevraagd bij zijn hemelse Vader. Ondertussen had de echtgenote van mijn vriendin beloofd zijn hoed op te eten als Armageddon nieet zou komen. De hoed hoefde hij niet op te eten want die was plotseling verdwenen. En ook zijn lieve vrouw. Alhoewel jaren later, toen hij zijn avances voor een andere jongere zuster niet onder een of meer stoelen in de zaal kon verbergen. Eens was zijn knappe vrouw hem ter wille, had zich laten dopen, en was ingetreden bij de organisatie van Jehovah’s Getuigen. Nu was het tijd om uit te treden. Ze had schoon genoeg van al die poppenkast. Je zou kunnen spreken van een bijna-dood ervaring.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

VERGIFFENIS

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tijdens de homilie op 12 maart 2000 verwees paus Johannes Paulus II onrechtstreeks naar gebeurtenissen tijdens de inquisitie en vroeg hij naar aanleiding van het Jubeljaar 2000 vergeving voor het gebruik van geweld dat sommigen in dienst van de waarheid hebben gebruikt. Weet iemand nog aan wie hij vergeving vroeg? Niet aan mij in ieder geval. Want huichelaars vergeef ik niet. Paulus de religieuze boskabouter vraagt warempel, als ingeschrompelde mosterd na de maaltijd, vergeving voor het geweld dat door de kerk onder leiding van de hoogste in rang, de paus, toegepast werd uit naam van God.
Even nadenken. Geweld uit naam van God, daar is toch niks mis mee? Immers, God doet het zelf ook. Ahhh! De mens mag niet voor God spelen. Nou, dat staat nergens in de bijbel. Dus het mag, redeneren velen naar zichzelf toe, zoals vooral het moslim vee dat achter de historische woestijn kameel Mohammed aanhuppelt als een stel hersenloze schapen.
Maar goed, stel je mag niet met geweld de leringen van Jezus aan andersdenkenden opdringen, hoe zit het dan met de waarheid? Want de waarheid roeit toch immers alle twijfel uit waar het de leer van Jezus betreft, nietwaar? En zoals we weten berust de waarheid aangaande de leer van Jezus of van Mohammed al decennia lang in de verwarde hoofden van opeen volgende pausen of afgestudeerde imams.
Dan rest mij nog de vraag: waarom dan toch vergiffenis vragen? Misschien is dat wel onder hoge druk gebeurd, met het nodige geweld. Je weet het maar nooit bij domme stiekeme psychopatische notoire huichelaars.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: UITTREDING

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Ondertussen wist haar man, die ouderling was, niet van ophouden om Jehovah boven de hemel uit te prijzen en ook nog eens tijd te besteden aan andere jongere vrouwen. .
Het is mij vaak opgevallen dat Getuigen van Jehovah heel erg seks-gericht zijn, bovengemiddeld zelfs. Als je het even nuchter bekijkt werkt heel de Organisatie dat zelfs in de hand. Wie kan er nu zo ongedwongen, regelmatig en vaak in contact komen als Getuigen met leeftijdsgenoten van de andere sekse, tijdens zendelingdienst en bijbelbespreking ? De hormonen vliegen daar in het rond. Meestal gebeurt dit op slinkse en indirecte manier, maar ik heb ook weet van meer "diepgaande" contacten tussen zusters en broeders.
En dan heel die theorie van "ongeoorloofde omgang", dat zusters niet bij andere broeders op de koffie mogen tenzij er andere Getuigen bij zijn. Ik heb er heel wat gekend die dat voorschrift aan hun gelovige laars lapten. Eén keer heb ik er s eentje "betrapt" bij mijn overleden vriendin, een broeder van haar leeftijd die heel gezellig met haar zat te keuvelen terwijl ik vroeger terug kwam van mijn ommetje omdat het fel begon te regenen [icon_lol.gif] .
Dat was ook dezelfde die k s ladderzat s nachts op straat zag zwalken na een bezoekje aan het pinkpopfestival. Bij daglicht debiteerde hij de ene na de andere Getuigen-wijsheid, zo uit Wachttoren en Ontwaakt!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alleen religieuze mensen hebben een vrije wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Juist daarom leren alle religies dat de mens een vrije wil heeft. Anders kan hij niet zondigen. Wie zonder zonde is, hij slaat beter de hand aan zichzelf. Dus blijkbaar zijn er toch aardig wat mensen op de aarde zonder zonde. Maar die zijn dan weer niet gelovig, dus telt het niet. Zo ook Jezus. Ook hij sloeg de hand aan zichzelf. Maar op een wel heel bijzondere manier. Tenslotte was hij een duivelskunstenaar die over water liep en water in voortreffelijke wijn veranderde. Ook zwijnen die geestelijk ziek waren liet hij massaal de afgrond in kieperen. Hij maakte zieke mensen beter en dode mensen levend. Dat kunstje flikte Jezus ook bij zichzelf.

Als Jezus voor onze zonden is gestorven waarom werd hij dan weer levend? Hij had dood moeten blijven. Pas dan was het wetenschappelijk geloofwaardig geweest. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Leer van de geschiedenis

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe is het in godsnaam mogelijk in deze tijd van communicatie en kenniseconomie dat men massaal het toneelstukje van De Kleren van de Keizer opvoert ten aanzien van de islam? Wij kennen de geschiedenis van de historische Mohammed. Mohammedanen soms niet? Wie nu nog steeds niet begrijpt dat mohammedanen niet thuis horen op deze wereld waarbij atheïsten, joden en christenen vrede onder de mensen proberen te bewerkstelligen en discriminatie en haat tegenover andersdenkenden veroordelen en strafbaar stellen, leest zeker geen nieuwsberichten en negeert de walgelijke Übermensch propaganda van de islam.
Wat voor nut heeft het bij de mouw pakken van de geschiedenis van het christendom als het christendom overbodige kost is? Sommige mensen zijn glashard overtuigd dat zonder het judaïsme en het christendom onze beschaving reddeloos verloren is. In werkelijkheid zit het precies andersom. Door niet fatsoenlijk je gezonde verstand te gebruiken en niet te accepteren dat alles aan verandering onderhevig is, graaf je je eigen graf voor de toekomst. Waarom dan niet beter direct zelfmoord plegen? Omdat lijden een verplicht nummer van God is? Wat telt is het NU, het heden en ons dagelijks brood!
Hoe gaan wij vandaag-de-dag met elkaar om? In dat licht bezien zal ieder weldenkend mens tot de conclusie moeten komen dat islam een verstikkend mechanisme is in de vorm van een mensonterende wurggreep die andersdenkenden waar ook ter wereld de keel wil dichtknijpen of doorsnijden. Daarom is het goed van de geschiedenis te leren om rechten te doen gelden op de toekomst. Leer dus van de geschiedenis van het ontstaan van de islam en zijn manifestatie in het heden!
De engel Gabriël die niet los te koppelen is van het begrip Allah in de islam, paste al zo'n verstikkende wurggreep toe op de historische Mohammed. De volgorde is dan:
1 - Allah geeft Gabriël de opdracht zo nodig agressief en moorddadig op te treden tegen een onwelwillende Mohammed.
2 - Gabriël past zijn overtuigingskracht op Mohammed toe met zijn bekende wurggreep tot drie keer toe, overeenkomstig de wil van Allah.
3 - Mohammed probeert zijn omgeving, zoals de engel Gabriël eerst bij hem probeerde, met praten te overtuigen. Toen dat niet lukte werd Mohammed baldadig en vervolgens net zo moordlustig als de engel Gabriel. Mohammed moordde er lustig op los in het belang van de boodschap van Allah.
4 - Mohammedanen leerden de reputatie van hun agressieve kwaadaardige geloofszwijn Mohammed. Overtuigde praktiserende mohammedanen handelden vervolgens precies zo als de profeet!
5 - Het bewijs hiervoor? De geschiedenis! Deze schending van de mensenrechten gebeurt in alle islamitische wilde zwijnen landen. Niet in de joodse, christelijke en atheïstische landen. Om de simpele reden dat islam en zijn meute godsdienstwaanzinnigen daar (nog) geen macht kunnen uitoefenen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

KORTE METTEN

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eerlijk is eerlijk, bijna altijd proef je de herkenning van vuurwerk in mijn geestelijk rijpe kookkunst via het smakelijke aroma van het islamitisch gerecht. Het is het waarlijk savoureren van wat tot stand is gekomen via het met mijn blote hand keihard slaan op het vuile achterwerk van de islam. Het achterwerk is de onderkant van mijn braadpan die ik altijd laat folteren op een hoog oplaaiend vuur. De naam van mijn gerecht? 'KORTE METTEN'! Islam vermaal ik eerst tot gort die ik vervolgens verstik met mijn logica. Ik blus af met ongebluste kalk en laat vervolgens het gerecht nog een uur na etteren op een hoog oplaaiend vuur waarin ik vooraf uit beschimmeld brood geknipte moslim figuurtjes heb gestrooid.
Het enige nadeel van KORTE METTEN? Het ijzige gegil uit de pan van de zelfrijzende moslim figuurtjes, maar die uiteindelijk een mooi goudbruin gefolterd resultaat opleveren en aan de oppervlakte de wil van Allah weerspiegelen.
TIP. Warm opdienen onder het rijkelijk citeren vvan de meest vuurproef bestendige Koran teksten die in overvloed in dat waanzinnige – niet voor kinderen geschikte - sadistische hersenrot kookboek Koran voorhanden zijn. Want daar heeft de historisch heidense tweedehands klieder- en afwasknecht in het geloof Mohammed zo zijn best voor gedaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

IS uithongeren

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De kranten staan bol over IS. En het lijkt haast alsof die onverslaanbaar zijn omdat de leden van IS zowat bijna overal zitten tot aan de kust bij het zuiden van Europa aan toe. Allerlei deskundigen strooien hun nutteloze pagina grote prognoses naar buiten in de media. Vanmorgen las ik in Trouw dat er vier opties in de strijd tegen IS in Libië bestaan. Westerse militaire planners - onderschat die knappe bollebozen geenszins - werken momenteel aan noodscenario's voor het geval IS haar invloed uitbreidt. Sicilië, Kreta, Malta en toeristen resorts in Tunesië liggen op vaarafstand van de Libische kust. Zoals we weten bieden lucht bombardementen alleen, nauwelijks soelaas aan het elimineren van IS. Net als bij de strijd tegen IS in Irak en Syrië zal vroeger of later de roep om grondtroepen klinken - als het kalf bijna verdronken is, gaat men nadenken over het dempen van de put. Het is de eenvoudigste manier om IS in ieder geval uit de steden te verdrijven en hoofdkwartieren en trainingskampen uit te schakelen, volgens de strategen met een overall visie.
Dat dit onnodig veel doden en gewonden zal opleveren, voornamelijk aan de kant van de geallieerden, zal een ieder kunnen begrijpen die weet wat er in Stalingrad gebeurde in 1942. Die stad kon niet door de Duitsers worden ingenomen. In open terrein waren de Duitsers min of meer onverslaanbaar met hun troepen. Het was het krankzinnige bevel van Hitler vanuit zijn ingegeven grootheidswaanzin en kapsones tegenover Stalin. Zijn generaals raadden Hitler af dit te doen omdat ze wisten dat het een zinloze tijdrovende strijd zou worden in omstandigheden van kommer en kwel en een mogelijke overwinning ver in het verschiet. Ik was er niet bij, maar de Duitsers zullen destijds hun kannibalistische behoefte niet uit de weg zijn gegaan.
IS houdt ervan plaatsen te veroveren en zich daar te vestigen. Zoals nu in Lybië Sirte (aan de kust), Benghazi (aan de kust en nog niet helemaal in handen IS), Derna (aan de kust). Ik heb een gratis militair strategisch advies voor al die geleerde militaire beunhazen. Het betreft een bewezen succes strategie door duizenden jaren geschiedenis heen. Snel verplaatsbare mobiele commando eenheden uitgerust met drones omsingelen de in handen zijnde steden van IS. Ze doen niks. Behalve dan een ieder tegenhouden die erin of eruit wil. Kortom, de stad uithongeren. Drones kunnen waterleidingen en opslagtanks onklaar maken. Maar het allerbelangrijkste . . . geduld uitoefenen en afwachten. Doordat IS zich zelf heeft opgesloten aan de kust, zijn zij ten dode opgeschreven. Tenminste, als de militaire ganzen mijn strategie opvolgen. Voor alle zekerheid zeg ik het er nog even bij - je weet maar nooit met die minkukels - veelvuldig patrouilleren voor de genoemde plaatsen aan de kust zodat IS-medewerkers niet via de zee kunnen ontsnappen. Voor die kuststrook een mijnenveld aanleggen kan natuurlijk ook. Die islamitische klojo's zitten als ratten in de val. Iets anders is de vieze smaak die ik in mijn mond heb dat men IS niet echt daadwerkelijk hard wil aanpakken. Ben ik nu zo slim, of is de rest zo dom?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: COLUMN

Bericht door sjun »

Eliabe schreef:Hans, stop nu eens met je god trauma|||
Ga eens naar de AG (anonieme gelovigen)
Gewoon doorgaan Hans. Verderscrollen is voor iedereen die er geen zin in heeft een optie. Bovendien ben ik wel nieuwsgierig naar de pennevruchten van je worsteling.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: IS uithongeren

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Doordat IS zich zelf heeft opgesloten aan de kust, zijn zij ten dode opgeschreven. Tenminste, als de militaire ganzen mijn strategie opvolgen. Voor alle zekerheid zeg ik het er nog even bij - je weet maar nooit met die minkukels - veelvuldig patrouilleren voor de genoemde plaatsen aan de kust zodat IS-medewerkers niet via de zee kunnen ontsnappen. Voor die kuststrook een mijnenveld aanleggen kan natuurlijk ook. Die islamitische klojo's zitten als ratten in de val. Iets anders is de vieze smaak die ik in mijn mond heb dat men IS niet echt daadwerkelijk hard wil aanpakken. Ben ik nu zo slim, of is de rest zo dom?
En af en toe een ouderwets onnauwkeurig bombardement vanop slagschepen voor de kust. Ik las ooit s-maar dat kan een broodje aap verhaal zijn-dat de VS nog enorme voorraden munitie uit WO II gestockeerd heeft liggen . Dat is dan een goedkope manier om daar vanaf te raken.
Maar met een zwarte communistische moslim in het Witte huis zal dat wel niet gebeuren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wilt u nog ergens uw opinie kwijt? Doe dat dan hier!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Vreemd. Ik heb op zijn topic al in begin april een reactie proberen te plaatsen. Hij heeft zijn topic vrij snel op slot gedaan. Er staan slechts vier reacties te lezen. Belachelijk toch. Haal die dan ook weg en pas je topic aan. Naar de oorzaak kunnen we gissen.

http://jonet.nl/yasmina-haifi/

Gisteren plaatste ik een reactie op de online Telegraaf. Werd geweigerd. Iemand enig idee waarom? Misschien omdat ik het woord nazi’s gebruikte? Het woord goedmenschen misschien? Mogelijk was met het verleden’ verkeerd en had moeten zijn vanwege het verleden ‘. Toont de linkse gedachte nu ook al haar invloed binnen de Telegraaf, of wil men niet geassocieerd worden met hun boze verleden? Het is toch immers mijn persoonlijke mening en niet die van de Telgraaf? Nou ja, ik laat deze zinloze onzin voortaan achterwege. Ik ben ook net gek dat ik buiten FFI om nog enige tijd besteed aan het supporten van de inperking van de vrijheid van meningsuiting.

Dit is mijn reactie:
Argentinië heeft een erg slechte reputatie wanneer het aankomt op het eerbiedigen van mensenrechten. En wat te denken van het veiligstellen van horden nazi's na de oorlog? Ik denk dat de goedmenschen nu mooie sier proberen te maken met het verleden. Brrrr ... eng hoor. Kafka bestaat nog steeds.
Poch wacht levenslang
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door Ariel »

Ik begrijp soms ook niet waarom moderators enorm domme opmerkingen wel door laten gaan, en goeie zoals de jouwe niet plaatsen. Er is niks mis met je reactie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door xplosive »

'Hans van de Mortel' schreef:
http://jonet.nl/yasmina-haifi/
Uit deze column van Frits Barend :
Gelukkig zei onze voormalige minister van Buitenlandse Zaken en huidig Europees commissaris Frans Timmermans bij WNL op zondag precies hoe het zit: “We moeten ons niet wijs laten maken. Er is een nieuwe vorm van antisemitisme, die zich verschuilt achter antizionisme, maar gewoon ouderwets antisemitisme is.” Met andere woorden: Yasmina Haifi is de belichaming en de personificatie van dat nieuwe, moderne antisemitisme.
Dat valt me dan weer mee van Frans Timmermans.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Frans T.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef: Dat valt me dan weer mee van Frans Timmermans.
Zo dacht ik ook.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door sjun »

Zou ik toch die hele Trayvon Martin (goed want zwart en slachtoffer) vergeten waarmee elk zelfbenoemd goedmens zichzelf wenst te afficheren om -als het even kan - de eigen goedmenselijkheid ergens publiek mee te kunnen etaleren. Wie had van onze Drone Warrior gedacht dat ook hij deze al te goedkope sentimenten in zou moeten zetten om de persoonlijke populariteit noog enigszins op peil te kunnen houden?
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mijn visie over Mohammedanen (volgers van drekprofeet Mohammed)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Toon mij uw religie en ik zeg u wie gij zijt.

Afbeelding

Allah verbrandt geen mensen om hen voor straf dood te laten gaan. Nee, Allah is een god van genot, een sadist pur sang namens Mohammed waar markies De Sade jaloers op zou zijn. Allah wil genieten door stoute mensen juist NIET dood te laten gaan. Hij is de Pus- en Ettergod van alle moslims. De Koran leert ons dat Allah het meest weerzinwekkende goddelijke sadistische monster is dat de mensheid zich kan voorstellen. Dankzij zijn leermeester, de perverse seniele pedofiele roverhoofdman, woestijngek en sadist psychopaat Mohammed die door moslims aanbeden wordt als hun privé souteneur. De woestijnpooier die gratis 72 maagdelijke hoeren heeft klaarliggen in het Hiernamaals voor wie het perverse gedachtegoed van islam in ere houdt.

Allah, volgens de perverse profeet, laat niet toe dat de mens in het vuur overlijdt – integendeel - de mens die straf verdient volgens de Koran zal het uitschreeuwen van de ondraaglijke pijn en smeken om gedood te worden. Helaas, de eeuwigdurende foltering in het helse vuur zal nooit stoppen, zo leert ons de Koran. Moslims zijn stuk voor stuk zieke mensen in de geest, psychopaten die een achterlijke weerzinwekkende perverse achterstandsreligie aanhangen die zij maar niet gedag willen zeggen terwijl zij dag in dag uit parasiteren op onze kenniseconomie. Moslims dient u daarom stuk voor stuk te verachten en te beschouwen als het grofste geestelijke vuil dat er bestaat! Vandaar dat moslims niet passen in onze verstandsbeschaving omdat hier geen islamitische godsdienstpolitie opereert.

Maak u dus nooit een moslim tot vriend! Want een moslim draagt het virus van islam met zich mee als een hond die zijn achterwerk heeft vergeten schoon te maken om zijn baas te plezieren. Wie met stront omgaat zal ermee besmet worden. Het is maar een liefdevolle waarschuwing mijnerzijds. Een moslim is de meest verachtende mens op aarde. Hoe verzin je het om een besmette rat als Mohammed, die de pest voor de mensheid met zich meedraagt, als boegbeeld van tolerantie te aanvaarden.

Aangezien Allah slechts de placebokracht en knecht van sadist woestijnviezerik Mohammed was, dienen we Mohammed te beschouwen als de meest walgelijke mens ooit. Door hem heeft de wereld last gekregen – heel veel last – van Mohammedanen. Een generatie mensen die het primitieve heidense verleden in stand houdt, niet werkt aan zijn toekomst, maar aan zijn degeneratie. Geef Mohammedanen TBR in plaats van uitkeringsgeld!

DE MEESTE MOSLIMS ZIJN GÉÉN TERRORIST, MAAR ALLE TERRORISTEN ZIJN WEL MOSLIM.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Dictatuurstaat

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ed Nijpels over Noord-Korea

Volgens Ed Nijpels - hem zojuist op de radio gehoord - bestaat er in de wereld maar één dictatuur: Noord-Korea. Hij verbleef er acht dagen met zijn zoon. Volgens hem was het erger dan wat hij er van wist. Naar aanleiding van zijn bezoek daar laat hij de interviewer en de luisteraars weten dat iedereen daar geïndoctrineerd is door de grote leider. Zelfs kinderen van vier jaar. Acht dagen was hij daar toch? Heeft hij soms met Noord-Koreanen gesproken op straat, in een restaurant of ergens privé? Dat vertelt hij er niet bij. Ook de interviewer stelt die vraag niet. Tsja, dan zal het wel dat jongetje van vier geweest zijn waarmee hij een goed gesprek heeft gevoerd. Of heeft misschien een ouder persoon Nijpels ingewijd in de donkere geestelijke rituelen van de inwoners van Noord-Korea die nog nooit van een vrije wil gehoord hebben, dat zelfs kinderen van vier zo denken als de oudere persoon in kwestie? Nijpels is bijna gepensioneerd. Als hij de leeftijd van 75 heeft bereikt, wil hij vanwege zijn fascinatie voor deze dictatuur een proefschrift schrijven. Misschien kunnen wij hem op andere gedachten brengen. Namelijk dat de wereld niet zo zeer last heeft van deze Noord-Koreaanse privé aangelegenheid, dan wel van de vele Arabische moslimstaten. Stuk voor stuk dictaturen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

SUIKERFEEST

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Staatssecretaris van Onderwijs Sander Dekker (VVD) heeft er geen probleem mee wanneer schoolbesturen een vrije dag geven voor het islamitische Suikerfeest.
Ik ook niet. Maar zorg dan wel dat er genoeg andere scholen zijn waar normale kinderen bevrijd zijn van de weerzinwekkende smerige fascistische haatreligie islam.

“Ze zullen deze dan wel voor een andere vrije dag moeten inruilen.” Dat schrijft de staatssecretaris gisteren na vragen van de PVV over een verzoek van een Amsterdamse basisschool in januari dit jaar.
Je zou dit haat zaaien kunnen noemen vanuit de islam indoctrinatie naar andersdenkenden. Nog even en de nationale driekleur wordt een paar keer per jaar ingeruild voor iets met een halve maan erop. Over het kankergezwel islam in islamitische scholen met hun waardeloze corrupte onderwijs is in de loop der jaren al genoeg reuring ontstaan. Islam is en blijft ten enenmale een afvalproduct van de heidense Arabische primitieve smerige woestijnculturele gewoonte.

De PVV denkt dat door het toestaan van een vrije dag voor het Suikerfeest ‘de leidende westerse cultuur en identiteit zal worden uitgewist door het toegeven aan de islam’. Daar valt straks niet meer aan te ontkomen. Want er is een veel groter feest gaande. De jubelende intocht van de islamitische parasieten die over Europa heen walst. Het eisenpakket van dat primitieve woestijn schorriemorrie is genoegzaam bekend onder de gemeenschappelijke noemer: Allah akbar. En wie is dan wel Allah? Dat was het mierzoete suikerknechtje van de historische gore smerige fascistische Arabische oorlogsmisdadiger Mohammed.

Wordt het niet tijd dat we onze kinderen leren dat de maden uit de islam niet willen integreren omdat dit alles te maken heeft met het vasthouden aan hun walgelijke misselijk makende achterlijke pervers heidense tweedehands sadistische fascistische achterstandsreligie islam? Het is net alsof nazi's met hun banieren en hakenkruizen volop gerespecteerd dienen te worden in ons land. Dat is onacceptabel ondenkbaar. De wereld zal op zijn kop staan. Maar in het geval van moslims die zich nog altijd voelen aangetrokken tot de achterlijkheid en het ongenuanceerd parasiteren op onze kennisbeschaving, betreft het door de politiek geaccepteerde godsdienstwaanzin uit de lang vervlogen woestijntijden van de Arabische pedofiele oorlogsmisdadiger Mohammed. Alle joden konden van hem – niet aan het gas – maar zonder hoofd vallen door het zwaard.

Onder dwang van politieke correctheid gaat het krioelen van de maden in het rottend vlees islam onbelemmerd voort, waarmee dit weerzinwekkende tafereel de eetlust bederft onder normale mensen met een gezond verstand. Kijk ze smullen daar op links!

HEINEKEN IS EEN MERK. MOHAMMED NIET.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door Mahalingam »

Nieuws over het suikerfeest.
Gaat het suikerfeest zorgen voor de val van het kabinet? Ik denk van niet.
VVD-fractie zet Suikerfeest-controverse met VVD-staatssecretaris op scherp
Onderwijs-staatssecretaris Sander Dekker (VVD) kreeg eind vorige maand al de toorn van de VVD-fractie over zich heen omdat hij er geen probleem mee heeft wanneer schoolbesturen een vrije dag geven voor het islamitische Suikerfeest. Ze zullen deze dan dan wel voor een andere vrije dag moeten inruilen. VVD-Kamerlid Karin Straus zei toen tegen ThePostOnline dat wat de VVD betreft van het inruilen van christelijke feestdagen voor islamitische geen sprake kan zijn. Beide liberalen zijn er overduidelijk niet uitgekomen. Straus wil dat Dekker nu met onderwijsorganisaties PO- en VO-Raad contact zoekt om ‘de trend van het opgeven van onze waarden en tradities onder de aandacht te brengen, de onwenselijkheid daarvan over te brengen en met hen te bespreken hoe deze trend snel gekeerd kan worden’. Dat schrijft zij woensdag in Kamervragen aan Dekker.

Volgens Straus moeten ‘scholen in Nederland de Nederlandse tradities, cultuur en waarden actief uitdragen en op hun leerlingen overbrengen’.
kamervraagje:
“In hoeverre deelt u de mening dat er een trend gaande is, waarbij onze Nederlandse waarden soms te gemakkelijk aan de kant worden gezet, of niet actief worden verdedigd, zoals ook het rapport Twee Werelden, Twee Werkelijkheden (‘Juf, we kunnen de vormen van uw lichaam zien’, BP) liet zien? Maakt u zich zorgen over dit cultuurrelativisme dat dus in de dagelijkse praktijk in scholen zichtbaar wordt? Zijn docenten wel voldoende toegerust om op school thema’s te bespreken zoals de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, of het bestaan van de holocaust? In hoeverre voelen onze leerkrachten zich voldoende gesteund, zowel maatschappelijk als door hun schoolbesturen en hun schoolleiders, om deze discussies in de klas aan te gaan?”
http://politiek.tpo.nl/2016/03/09/vvd-f ... op-scherp/
Fractievoorzitter Zijlstra voelt ook niets voor Suikerfeest
Straus kan rekenen op de steun van haar fractievoorzitter Halbe Zijlstra. Hij zei in februari in een interview met Trouw:
“Wij doen in Nederland heel veel concessies aan de manier van leven, onze waarden. Amsterdamse schoolbesturen, die open staan voor het omruilen van Tweede Pinksterdag voor het Suikerfeest, in plaats van ferm te wijzen op de joods-christelijke geschiedenis van ons land.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Graag nu en volgende keren de datum van de nieuwsbron vermelden svp. Zodat we de actualiteit ervan kunnen bepalen. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:Graag nu en volgende keren de datum van de nieuwsbron vermelden svp. Zodat we de actualiteit ervan kunnen bepalen. icon_thumbup.gif
Sorry Hans. Maar je bent nu een beetje een mierenneuker als ik dat mag zeggen. Als je kranten leest, dan weet je dat dit een bericht van vandaag is.

PS. Ik verzet de post van King naar het topic "De PvdA/ VVD regering. "Dan blijft jouw topic schoon.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Als je kranten leest, dan weet je dat dit een bericht van vandaag is.
Omdat ik haast geen kranten lees, weet ik het dus niet. Maar . . .

Wie dit over zes maanden leest op FFI zal misschien ook graag de datum willen weten. Dat is waar ik aan dacht en niet alleen om onnodig te zeuren. :cry:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: COLUMN Hans van de Mortel

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Wie dit over zes maanden leest op FFI zal misschien ook graag de datum willen weten.
Maar dat is toch te zien aan de datum van de plaatsing van de post (inclusief de tijd)...? :razz:
door King George » Za Mei 21, 2016 1:27 pm

viewtopic.php?f=25&t=21874&start=1175
Zie je wel... :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie