Hoe worden wij gechanteerd, gehersenspoeld, en bedrogen

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Hoe worden wij gechanteerd, gehersenspoeld, en bedrogen

Bericht door King George »

Hoe worden wij gechanteerd, gehersenspoeld, voorgelogen en belazerd.



Het blijkt een traditie/gewoonte te worden om ons autochtone Nederlanders op alle niveauste ringeloren en te onderdrukken. We laten het ons welgevallen en niemand staat op of ageert er tegen, niemand. Ik en U kunnen dit niet alleen en waarschijnlijk ontbreekt het ons aan Kennissen en “vrienden” in de juiste sector(en).

De klachten/discussies hoor je wel in vrienden/kennissen kringen bij de koffie en op verjaardagen. Bang voor represailles en om nagewezen te worden en dan heb ik het nog niet over justitie, een staat binnen een staat van hun mag je niet eens je eigen huis/goed beschermen. Advocaten die allerlei gaatjes zoeken in de wetten en voorbij gaan aan de realiteit, geld/macht is belangrijker.

Laten ik eens beginnen:

1. Op het gebied van Milieu : kleine groepering(en) is/zijn kennelijk, en bewezen, in staat om via alle mogelijke kanalen ons te dwingen de door hun bedachte ideeën te volgen en de ongelofelijke kosten hiervan te betalen.

Buiten de BTW om betalen we zo links en rechts, zichtbaar en onzichtbaar milieubelasting. Een pracht voorbeeld is/zijn de recente bouwplannen van giga-windmolens en parken in Zee. Vele miljarden, die wij belastingbetalers moeten ophoesten om een volstrekt onrendabel project uit te voeren. De milieu groepen beschikken over lobbymogelijkheden waar waarschijnlijk (de uitvoerders) veel aan zullen verdienen onder de noemer Goed voor milieu en het schept werk !

Larie dat zijn smoesjes waar we allemaal intrappen. Zij krijgen van de regering ook nog subsidie (veel) en gebruiken dit bij voorbaat voor het voeren van processen tegen de gever (regering). Wij schijnen het voortouw te moeten nemen, een landje zo klein, als een kopspeld, in de wereld.

2. Op het gebied van Nederlandse Cultuur : Daar raak ik niet over uitgepraat. Wij autochtone Nederlanders moeten ons aanpassen aan alle allochtone culturen: Dit is de omgekeerde wereld.

Wanneer ik naar Canada, Australië, Amerika, Saoedi-Arabië, Egypte, Marokko verhuis/emigreer/vlucht dat moet ik mij aan hun cultuur aanpassen en niet andersom. Deze allochtone groepen doen er alles aan om de Nederlandse cultuur aan te vallen (processen, aangifte(s) etc.)

Wij trappen er keer op keer in. Ben je het er niet mee eens ga terug. Als ik mij niet aanpas aan, eerder genoemde landen, krijg ik ook de keuze aanpassen of wegwezen/teruggestuurd te worden.

Zwarte Piet een Nederlands kinderfeest vele, vele jaren lang zou opeens racistisch zijn wat doen winkelketens, zich uit kennelijk winstbejag, aanpassen zij maken zich dus medeschuldig aan het onderwerp van chantage. Trouwens vraag ik mij af of wij nog wel over Nederlandse bedrijven praten (AH, HEMA).

3. Op het gebied van Goede doelen : Wij worden overspoeld op de radio/TV met allerlei ziektes, armoede, rampen en maar betalen indirect/direct want hoeveel subsidie ontvangen deze Goede Doelen

Elke week komt er wel weer een collecte langs de deur(en). Al die BN’ers die meedoen, kosteloos voor het goede doel ? Vergeet het maar ! De kosten van uitzending(en), reclames. Reken eens uit wat de verzending(en) kosten van al die post en dan ook nog de kosten van drukken, ontwerpen etc.

De organisatie/administratie en lonen die daarmee gemoeid zijn want de directeur (CEO…?) neemt heus geen genoegen met 30.000 euro per jaar. Dan ook nog de corruptie die plaatsvindt in het circuit van deze “dure” heren. “Zeg kerel voel jij iets voor het Voorzitterschap van goede doel X, ja hoor 8 uur per week tegen hoge onkosten, dure partijen/lunchen en vooral aandacht en ’n goed betaald salaris, daar voel ik wel voor en wat kan ik voor jouw doen ?”

4. De Media : Zij leveren geen objectief nieuws, voorzien de commentaren van opmerkingen van “broodheren” of eigen ideeën. Neem de Telegraaf bijvoorbeeld, je kunt commentaar leveren op het “digitale” nieuws maar deze wordt wel bekeken, gecensureerd zult u bedoelen en dat in ons land wat “vrije menings uiting” in het vaandel heeft staan ? Vergeet het; Journalist(en), nieuwslezer(s) moeten allemaal hun eigen visie in het zogenaamde objectieve nieuws geven. etc.



https://politiekendagelijksleven.wordpr ... /chantage/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoe worden wij gechanteerd, gehersenspoeld, bedrogen

Bericht door Ariel »

Geen cent geef ik meer aan deze goede doelen
Vrij spel voor asielclubs

Met de huidige hoge asielstroom is het passen en meten in Nederland. In Den Haag zijn er echter meerdere clubs actief die nog steeds lobbyen voor een ruimhartiger beleid. Ze vinden een luisterend oor aan het Binnenhof.

Kamerleden die het onderwerp asiel behandelen, krijgen veel e-mail, heel veel e-mail. Vooral als er een debat aankomt, weten vluchtelingenorganisaties de inbox van de politici te vinden. Er wordt niet alleen gemaild, de asiellobby in Den Haag is een miljoenenbusiness en bovenal effectief. Het is vrij spelen voor de ‘vluchtelingenorganisaties’ want rechtse tegenhangers zijn er niet.

„Ze sturen ze zelfs naar mij”, zegt PVV-Kamerlid Fritsma een beetje verbaasd over de vele mails. Hij doet er weinig mee, maar leest ze soms wel om te zien wat er terugkomt in het debat. „Linkse Kamerleden lezen vaak hele passages van brieven van Amnesty International in de Kamer voor alsof het hun eigen punt is.” VVD en CDA bevestigen deze gang van zaken. „Je hoort lobbyteksten terug”, merkt ook Kamerlid Keijzer.

Die invloed is niet moeilijk te ontdekken. Een motie van D66 en SP van deze week heeft bijvoorbeeld dezelfde strekking als een brief die de Vereniging Asieladvocaten en -Juristen Nederland aan de Kamer stuurde en in bezit is van deze krant.

Miljoenen
Het zou ook wat zijn als de lobby helemaal geen effect zou hebben. Er is namelijk veel geld aan uitgegeven. VluchtelingenWerk Nederland spendeerde in 2014 maar liefst 3,6 miljoen euro aan ‘belangenbehartiging’. Volgens de organisatie ging ruim 1,3 miljoen daarvan naar lobby. Amnesty International gaf het zelfde jaar bijna 9 ton uit aan ‘beleidsbeïnvloeding’. Stichting Vluchteling trok destijds 203.000 euro uit voor ‘pleitbezorging’. Het is allemaal veel geld voor hetzelfde principe: lobbyen.

Voor Haagse begrippen is het ook echt veel geld. De VVD gaf bijvoorbeeld in hetzelfde jaar 1 miljoen euro uit aan de gemeenteraadsverkiezingen. In 2012, ten tijde van de Kamerverkiezingen, had VluchtelingenWerk aan pure lobby (1,1 miljoen euro) meer te besteden dan de meeste partijen aan hun campagne.

Alle clubs beweren bij navraag stellig dat de overheidssubsidie die ze krijgen niet gebruikt wordt om diezelfde overheid proberen te beïnvloeden. Dat belastinggeld zou alleen naar de begeleiding van vluchtelingen gaan. Ook staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) zegt dat van de clubs te eisen. De PVV gelooft er weinig van: „Het is sabotage van het beleid met belastinggeld.” VluchtelingenWerk kreeg in 2014 maar liefst 10,7 miljoen euro subsidie van overheden. Hoe meer vluchtelingen er worden begeleid, hoe meer subsidie die organisatie krijgt.

Maar als de organisaties het belastinggeld werkelijk alleen voor het echte werk in het veld mogen gebruiken, betekent dat dat het geld van de donateurs voor een heel groot deel naar lobbyisten en pr-goeroes gaat. „Tja, degenen die daar aan doneren, moeten er daarom over nadenken of ze daar aan willen geven”, zegt de staatssecretaris. VluchtelingenWerk kreeg bijvoorbeeld 3,7 miljoen van donateurs en gaf 3,6 miljoen uit aan belangenbehartiging.

Lobbykantoor
Bij Stichting Vluchteling en Amnesty gaat dat geld onder meer naar lobbykantoor BBO, een bedrijf dat in een monumentaal pand aan het Haagse Plein zit en bijna anderhalve ton op de bank heeft staan. Een van de oud-lobbyisten van dat kantoor is nu senior adviseur bij Buitenlandse Zaken. Hetzelfde ministerie waar hij eerder lobbyde en hetzelfde ministerie dat als klant op de site van BBO prijkt. „Van belangenverstrengeling is geen sprake”, houdt het departement echter vol. Of het kantoor echt voor het ministerie heeft gewerkt, kan het departement niet terugvinden.

De asielclubs gebruiken echter vooral hun eigen mensen om de belangen te behartigen in plaats van dit soort externe bureaus. VluchtelingenWerk meldt online dat er maar liefst vijf lobbyisten voor de organisatie werken. Lobbyist Lenny Reesink, lid van dit kwintet, verklapt online dat ze „vaak overleg” heeft „met de ambtenaren die het beleid maken”.

De vluchtelingenorganisaties pochen flink met hun lobbyprestaties. Dat ze Tweede Kamerleden en ministeries benaderen, schrijven ze trots op in hun jaarverslagen. Dat ze met onderzoeken de mening van het volk proberen te veranderen, geven ze ook toe. „Amnesty International probeert stelselmatig wetgeving en beleid ten aanzien van vluchtelingen en asielzoekers positief te beïnvloeden”, schrijft de organisatie. „Met onze lobby boeken we resultaat”, meldt ook VluchtelingenWerk. De organisatie schrijft zonder gene dat er bij komende verkiezingen „opnieuw kansen” zijn om het beleid te beïnvloeden.

Eerdere successen worden gretig genoemd: de beperking door de politiek van de grensdetentie bijvoorbeeld. Dat de media met succes veel benaderd worden, blijft ook niet onvermeld. Over een actie die tot tientallen artikelen leidde: „De strekking van bijna alle artikelen is gelijk aan het standpunt van VluchtelingenWerk, namelijk dat ‘asielzoekers veiligheidsrisico’s lopen’ of dat ‘het beleid nog niet humaan genoeg’ is.”

Links
VVD-Kamerlid Azmani ziet de asiellobby met lede ogen aan. „Het is totaal uit balans. In de polder heb je werkgevers en werknemers tegenover elkaar. Hier heb je alleen links, pro-asiel.” Dijkhoff beaamt dat met gevoel voor understatement: „Er zijn meer stichtingen die het beleid willen verruimen dan stichtingen die het willen beperken.” Welke stichtingen dan voor beperking zijn? De bewindsman moet het antwoord schuldig blijven. Op enkele online clubs na, moet het ’georganiseerde tegengeluid’ vooral vanuit de politiek zelf komen.

Omdat het geld voor het eerste jaar opvang van asielzoekers vanuit Ontwikkelingssamenwerking komt, moeten andere ‘goede doelen’ het met minder doen nu de asielinstroom zo hoog is. „Dus die goede doelen lobbyen nu ook meer op asielgebied”, weet een lobbyist.
Alsof dat al niet genoeg belangenbehartiging bij elkaar is, doen Kamerleden zelf achter de schermen ook mee. Zij krijgen dossiers van vreemdelingen toegestuurd met de vraag om bij de staatssecretaris te bepleiten dat hij deze mensen toch laat blijven.

Vrijwel elke partij doet er aan mee en weet inmiddels wat juridisch een kansrijke zaak is en wat niet. Fractiemedewerkers spenderen een groot deel van hun tijd met het lezen van asieldossiers. CDA-Kamerlid Keijzer geeft toe onlangs ook een keer een zaak aangekaart te hebben. De PVV en VVD weigeren dit. „Ik vind het niet de taak van Kamerleden om een soort IND-bureautje te spelen”, zegt Azmani.

CU-Kamerlid Voordewind geeft toe dat hij er wel aan meedoet en ook dat hij materiaal van lobbyisten gebruikt. „Maar ik zal nooit mijn inbreng laten voorschrijven.” SP-Kamerlid Gesthuizen geeft dat toe. „Ik vind het wel belangrijk dat als je je laat belobbyen, dat je dan ook luistert naar tegenovergestelde geluiden.” Maar dat tegengeluid is in Den Haag dus amper aanwezig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoe worden wij gechanteerd, gehersenspoeld, en bedrogen

Bericht door Ariel »

Kamp: Tegengeluid asiellobby nauwelijks gehoord

In de discussie over vluchtelingen is de asiellobby zo sterk georganiseerd, dat het tegengeluid niet of nauwelijks gehoord dreigt te worden.

Daarvoor waarschuwt minister Kamp (Economische Zaken). Volgens de VVD-bewindsman moeten Kamerleden zeer scherp in de gaten houden dat de asiellobby slechts opkomt voor deelbelang. Dat mag, stelt hij tegenover deze krant, maar bij het maken van een afweging moeten politici wel verder kijken dan hun neus lang is en ervoor waken niet eenzijdig naar problemen te kijken.

Kamp, die voor de VVD ooit asielwoordvoerder was, signaleert dat er in de asieldiscussie „weinig tegengeluid is”. „Vluchtelingenorganisaties, asieladvocaten, ze hebben hun lobby goed georganiseerd. Maar er zijn ook andere belangen in het land die misschien minder goed naar voren worden gebracht. Dat moet je je goed realiseren. Dan heb je als Kamerlid je werk goed te doen”, aldus de bewindsman.

Kamp debatteerde donderdag met de Tweede Kamer over de invloed van lobbyisten op de politiek. Vooral - vermeende - invloed van het bedrijfsleven kwam daarbij aan bod. Volgens de bewindsman is er niets mis met lobbyen zolang Kamerleden, ministers en ambtenaren zich de wet niet laten voorschrijven.

De Telegraaf schreef donderdag over de invloed van de asielindustrie op de politiek. Linkse partijen lepelen letterlijk moties op die worden aangeleverd door lobbyisten, bleek uit onderzoek van deze krant.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Hoe worden wij gechanteerd, gehersenspoeld, en bedrogen

Bericht door sjun »

Het verschijnsel beperkt zich niet enkel tot Nederland. Daarom is het noodzaak mensen meer nieuwsbronnen aan te reiken en doorheen Europa, de VS, Australie, de Levant en Rusland bondjes te gaan sluiten waarin mensen elkaar scherp houden en informatie kan worden gedeeld en gecontroleerd. Zo voorkom je voorbij trivialiserende zoethoudertjes en zelfs gemanipuleerde werkelijkheidsbelevingen in de massamedia.

Chuck Johnson: Muslim Migrants Will Cause Collapse of Europe
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie