Bad, bloot en bed (Youp)

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Bad, bloot en bed (Youp)

Bericht door King George »

Bad, bloot en bed

Zag de film Timbuktu waarin een vrouw in een primitieve islamitische gemeenschap veroordeeld wordt tot een aantal zweepslagen. De uitvoering van het vonnis komt ruim in beeld. Het gekerm van de vrouw ging dwars door mijn bioscoopstoel. Kijkend naar de film dacht ik aan de strenge meesteres van De Nederlandsche Bank die ook graag de zweep hanteert. Alleen vinden haar klanten het absoluut geen straf als zij vrijwillig gebukt staan in een ruime suite van een luxe vijfsterrenhotel.

Knap dat De Nederlandsche Bank er na zes jaar achter kwam dat de toezichthoudster ’s nachts een beetje bijschnabbelde in het ranselcircuit van bad, bloot en bed. Voor hun doen best snel. In het geval van de DSB en andere failliete banken hebben ze er langer over gedaan om onregelmatigheden op te sporen.

Of wist iedereen het gewoon van deze Conchita? Was ze al lang een keer herkend door een collega? Maar hoe kaart je zoiets aan bij je baas? Je kunt moeilijk ’s morgens een vergadering binnenkomen en tijdens het uitpakken van je tas roepen: „Ben ik gisteravond in club Sodom & Gomorra om mijn stijve snikkel een paar uurtjes tussen een bankschroef te laten klemmen, word ik overvallen door een strenge meesteres die wat gewichten aan mijn tepels hangt. Zie ik dat die gewichten gewoon broodjes goud zijn die hier uit de kelder komen. Dus ik ruk haar masker af en wie zie ik? De mevrouw die hier tegenover mij in haar mutsige mantelpak van haar geitenmelkcappuccino zit te nippen. Sorry, maar ik wil werk en privé graag gescheiden houden! En nog iets anders: ik wil nadat ik de hele avond aan een hondenriem de vloer van het bordeel heb lopen likken een bonnetje. Maar mevrouw martelt uitsluitend zwart!”

Dit zal niet gauw gebeuren. Is ook ingewikkeld om te zeggen dat je iemand in een seksuele afbeultoko hebt ontmaskerd. Mocht ik ooit zo’n scène schrijven dan geef ik de beul, die de klanten in de touwen hangt, sowieso de bijnaam Klaas Knot. En zijn assistent heet Andries Knevel.

Over de grond schoon likken gesproken: op aanraden van een vriend keek ik naar een programma dat Jouw Vrouw Mijn Vrouw Vips heet. BN’ers uit de Jupiler League ruilen daarin van vrouw. Ik zag meesteroplichter Peter Jan Rens zijn dikke dochter uitlenen aan een zekere Rob Geus, die bekend staat als kakkerlakkendompteur bij SBS. Bij Rens thuis ziet het eruit als het Maagdenhuis na een wekenlange bezetting en die Geus gaat 24 uur per dag met zijn duizenddingendoekje langs de plinten van de meest wanstaltige prullaria waar hij zijn woning mee heeft opgesierd. Dat contrast tussen beide huishoudens moest ons amuseren. Ik heb het programma niet uitgekeken. Dat ging echt niet. Ik haakte af toen ik de dochter van Rens bij die Geus een lapje kunstgras in een droef voortuintje zag stofzuigen.

Die avond lag ik vroeg in bed. Wilde even niks meer met de werkelijkheid te maken hebben. En wat droomde ik? Dat ik in dat partnerruilprogramma van RTL zat en dat Anouchka van Miltenburg een weekje bij mij kwam logeren. Anouchka is dat operettenummer van de VVD dat de Tweede Kamer al een tijdje mag voorzitten. Anouchka viel niet mee. Als ze aan het lichtknopje zat ging de muziek harder, in het hele huis hing een Groningse gaslucht omdat ze vergeten had om het waakvlammetje in de geiser aan te steken en toen ik alleen „goedemorgen” tegen haar zei bitste ze dat mijn spreektijd om was. Vond ze links gelul.

Mijn vrouw schudde mij wakker en vroeg wat er was.

„Nachtmerrie”, mompelde ik en droomde de rest van de nacht dat ik een nieuwe baan had waarin ik zoveel verdiende dat ik tegen de baas van Albert Heijn kon zeggen dat hij 299 jaar fulltime moest werken om mijn jaarsalaris bij elkaar te sprokkelen.

„Dat is feodaal en middeleeuws”, sprak de verongelijkte kruidenier en vroeg wat ik met al dat geld ging doen.

„Alle dieren in Artis en Blijdorp een facelift geven. In het Gooise Bussum zit namelijk een dierenarts die boxers botoxt en labradors een oogcorrectie geeft en die man moet ook leven.”

„Dit verzint u”, stamelde de kruidenier, barstte in snikken uit en vluchtte in een bootje naar Timbuktu.


http://www.nrc.nl/youp/2015/04/18/bad-bloot-en-bed/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie