Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door King George »

Waarom ik het woord 'hoer' niet meer wil horen

En daar stond ik te wachten, op de stoep in het centrum van Haarlem. Ik was net klaar met werken en mijn vriend zou me komen ophalen. Uit verveling stak ik een sigaret op, terwijl ik doelloos rondkeek. Verderop kwam een groepje mannen mijn kant opgelopen. Ze waren luidruchtig aan het praten in een taal die ik niet verstond. Noem het een vooroordeel, maar ik voelde me ongemakkelijk…

Naarmate het groepje dichterbij kwam, nam mijn onbehaaglijke gevoel toe. Mijn blik ging als vanzelf de andere kant op; ik deed alsof ik interesse had in die jas die achter mij in de etalage stond te prijken. En toen bereikte het mijn trommelvliezen. Het intimiderende ge-PSSSST! waar iedereen het nu over heeft, maar niemand openlijk durft te bekritiseren.

‘Hey pssssst! Meisje!’ (Ja, in die tijd was ik inderdaad nog een meisje, dat wel.)

De klanken waren overduidelijk naar mij gericht. Maar ik reageerde niet; ik deed alsof ik het niet had gehoord. Dat het clubje mijn aandacht niet kreeg, werd me niet in dank afgenomen. Mijn dovemansoren werden zonder pardon afgestraft met ‘HOER!’. Wat dachten ze nou eigenlijk? Dat ik geanimeerd zou zwaaien met een vrolijke ‘Hoi!’?

Het is inmiddels vijftien jaar later en terwijl ik dit schrijf, staat de teller van Straatintimidatie.nl, die al gelanceerd was in 2014, op 19086. 19086 handtekeningen om straatintimidatie tegen te gaan en dat werd hoog tijd. Het aantal vrouwen dat in het openbaar wel eens wordt lastiggevallen of belaagd ligt tussen 60-91%. Dat zijn geen vooroordelen, maar feiten. Als het aan mijn ligt, komen er dus nog veel meer handtekeningen bij.

Nee, heren van bovenstaande voorbeeld, versieren is niet hetzelfde als intimideren en dat weten jullie donders goed. Het is een zielige zucht naar heerschappij, een chronische honger naar macht en dat onophoudelijke verlammen van vrouwen moet nu maar eens afgelopen zijn. Het is niet aantrekkelijk, maar beledigend en neerbuigend en bovenal hypocriet.

Met het plaatsen van een handtekening zijn we er natuurlijk nog niet. Sommigen noemen het zinloze symboolpolitiek. Maar symbolisch of niet: hiermee wordt wel een grens bepaald. Er wordt een signaal afgegeven: tot hier en niet verder, we zijn het zat. ‘Boe!’ roepen zoals Donner ons ooit aanraadde, of ‘een armlengte afstand houden’, zoals mevrouw de burgemeester van Keulen onlangs adviseerde, helpt in elk geval zéker niet, en niets doen evenmin.

Tekenen dus, zou ik zeggen. Al is het alleen maar als steun in de rug voor de vrouwen die in Keulen zijn aangerand. Het is het minste wat we kunnen doen, en wat kan het nou helemaal kwaad? Een vrouw groeten met ‘psssst' en haar ‘hoer’ noemen omdat ze geen aandacht aan je schenkt, kan wél kwaad. Het duidt op een immens gebrek aan fatsoen en in de eerste plaats op een tekort aan hersencellen, dat op alle mogelijke manieren geëlimineerd moet worden.

Ikzelf ga vandaag nog mijn handtekening zetten, iets wat ik al veel eerder had moeten doen. Als er iets zinloos is, dan is het wel doelloos wachten. En ps: de teller staat inmiddels op 19326.


https://vrouw.nl/wat_zij_vindt/28562/wa ... _wil_horen
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door Ariel »

Ik heb één keer tegen een groepje Marokkaanse jongens , die een Hollands meisje lastig vielen en haar voor hoer uitmaakte , als een viswijf tegen ze geschreeuwd..."Willen jullie een flinke hoer voor je kop hebben, dan moet je nog eenmaal dit meisje uitschelden". Ik was zo boos.

Tot mijn verbazing deinsde de knullen achteruit , keerde zich om, en liepen ze weg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door King George »

Mijn complimenten! :greeting2:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door Dhana »

Das precies wat alle Nederlanders hadden moeten doen vanaf het moment dat moslim ettertjes zich zo begonnen te misgedragen, Ariel. Zo gaat het daar nou eenmaal. Degene met de grootste bek en de hardste hand heeft het voor het zeggen. Normaal, vriendelijk en niet agressief gedrag wordt beschouwd als een teken van zwakte.

Zo ben ik eens met mijn 1.58 meter en maatje 36 afgestormd op een boom van een Marokkaan die zich agressief tegen mij gedroeg. Hij wist niet hoe snel ie zich uit de voeten moest maken. Het ergst van alles waren de Nederlandse omstanders die me geschrokken adviseerde zo snel mogelijk naar huis te gaan want hij kon immers zijn vrienden bellen, en dan.......
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Tot mijn verbazing deinsde de knullen achteruit , keerde zich om, en liepen ze weg.
Mijn stiefdochter heeft s zo een moslim ettertje in de bus een vuistslag in zijn gezicht gegeven en heel de bende werd stil en stapte bij de volgende halte uit. Dat is een constante in het te vertonen gedrag tegen lastige moslims. Vandaar mijn gefundeerd voorstel om Mekka op te blazen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door Mahalingam »

Rotterdams onderzoek: veel vrouwen hebben last van straatintimidatie
Veel Rotterdamse vrouwen zeggen dat ze op straat last hebben van seksueel getinte toenaderingen. De pogingen lopen uiteen van mannen die naar hen sissen of klakken tot complimentjes over het uiterlijk, nastaren of in enkele gevallen zelfs aanrandingen.

Het zijn ervaringen van vrouwen tussen de 18 en 45 jaar die meededen aan een onderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. De gemeente Rotterdam had opdracht gegeven het fenomeen straatintimidatie te onderzoeken en spreekt zelf van het grootste onderzoek naar straatintimidatie sinds de jaren 80.
[...]
Veel van de geënquêteerde vrouwen zeggen dat ze zich aanpassen aan het gedrag van mannen en jongens. Zo vermijdt 61 procent oogcontact op straat en de helft van de vrouwen vermijdt 's avonds bepaalde plekken in de stad.
http://nos.nl/artikel/2159349-rotterdam ... datie.html

Rotterdam gaat nog nader onderzoeken wat de mannen drijft die vrouwen op straat lastigvallen.

En als ze dat te weten zouden komen, wat kunnen ze dan aan dat gedrag en die wereldbeschouwing doen zonder mensenrechten te schenden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door sjun »

Het antwoord luidt: Gebrek aan Westerse moraal geënt op de sleutels naar de Westerse cultuur, ontwikkeling, visie en spaarzin. In het Westen zien we onderschrijving van die moraal ook al teruglopen onder invloed van Cultureel Marxisme en haar achtergebleven broertje islam. DAAROM is het noodzakelijk geworden dat er in elk land een reformatie start die de mensen de wortels van de eigen streekcultuur weer bijbrengt waardoor er met gedeelde norman en waarden ter bevordering van de onderlinge aanspreekbaarheid samengeleefd kan worden. Wie daar niet aan wil tracht deze cultuurontluiking met het etiket populisme af te serveren maar kan er vooralsnog slechts leegte voor in de plaats bieden.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door Pilgrim »

Amsterdams “sis-verbod” werkt voor geen meter

Door Wout Willemsen, 25 augustus 2018

Wat voor velen (lees: niemand) als een totale verrassing kwam, is dan plots realiteit: het sis-verbod van de gemeente Amsterdam werkt niet. Twee jaar na de invoering is er nog niemand aangehouden of is er sprake van aangifte geweest. Via Het Parool.

De Stichting Stop Straatintimidatie (SSS, haha) is teleurgesteld in de slappe aanpak van de gemeente Amsterdam. Deugpartijen D66 en GroenLinks, die nu beide daar de tent runnen, beschouwen het sisverbod als discriminerend en geen prioriteit. Zowel waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen als voormalig burgemeester Van der Laan deden (of konden) niet veel om het verbod daadwerkelijk van de grond te krijgen.

De boete staat op €190,- maar een manier om straatintimidatie te registreren blijft uit. Dus de politie doet er maar niks mee. Een mapje ‘straatintimidatie’ aanmaken is blijkbaar te moeilijk. Ook zou men de daders op heterdaad moeten betrappen om tot een boete te komen. Dat lukt natuurlijk niet met de huidige tekorten.

Rotterdam schijnt het daarentegen een stuk beter te doen. Zij hebben een app gelanceerd waarmee melding kan worden gemaakt van straatintimidatie. Dit leidt niet tot aangiftes maar brengt wel zogenaamde ‘black spots’ in beeld. Waarom ze het niet gewoon hotspots noemen is mij ook een raadsel maar goed, het werkt blijkbaar. Vijftien straten zijn inmiddels omgedoopt tot ‘black spot’ op basis van 1400 meldingen.

Halsema meent dat Amsterdam liever eerst test voor ze met handhaven beginnen. Dit zegt ze in reactie op het nieuws vanuit Rotterdam. Klinkt alsof ze gewoon verder wil treuzelen op dit punt en haar tijd en energie op de extremistische organisaties wil richten. Ook prima, zeg dat dan gewoon.

In de tussentijd worden de dames in de steden nog steeds gewoon nagefloten...

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... een-meter/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door King George »

Zo'n sisverbod is zeker beledigend voor Marokkanen of zo?

  • Politiek zet sisverbod aan de kant

    Raadsverkiezingen en de komst van een nieuwe burgemeester zorgen ervoor dat het sisverbod geen prioriteit krijgt van handhavers. Alleen voor gerichte controleacties is politiek draagvlak.

    DOOR: JOANNE VAN GOOL EN RUBEN KOOPS 26 FEBRUARI 2019, 12:01
    Een meerderheid van de raad steunt burgemeester Femke Halsema bij de juridische en praktische bezwaren die zij ziet bij het verbod op straatintimidatie. Het nafluiten, -sissen of lonken naar vrouwen, homo's en transgenders zal daarom waarschijnlijk nooit stadsbreed worden gehandhaafd, zoals de bedoeling was van wijlen burgemeester Eberhard van der Laan.

    Het verbod werd door hem in 2017 in de gemeentelijke regelgeving (APV) gezet, maar sindsdien is er nog geen boete à 190 euro uitgedeeld.
Het Parool
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarom ik het gesis 'hoer' niet meer wil horen

Bericht door Ariel »

Nog steeds heeft driekwart van de jonge vrouwen in Amsterdam last van straatintimidatie

Sissen, nafluiten, achterna worden gelopen in het donker of bespuugd worden. Wederom heeft bijna driekwart van de jonge meisjes en vrouwen (tussen de 15 en 34 jaar) in Amsterdam het afgelopen jaar te maken gehad met straatintimidatie.

Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van de Dienst Onderzoek & Statistiek onder 5045 Amsterdammers vanaf 15 jaar. De meeste incidenten vonden plaats op drukkere plekken in stadsdeel Centrum, zoals bij het Leidseplein. Het is de vijfde keer dat deze meting plaatsvindt, en de cijfers laten sinds 2018 geen dalende trend zien.

In totaal heeft ongeveer de helft van de Amsterdamse vrouwen het afgelopen jaar te maken gehad met straatintimidatie. In de meeste gevallen ging het om nafluiten of seksuele opmerkingen. In 5 procent van de gevallen werden mensen in het nauw gedreven, 2 procent van de respondenten is ongewenst betast.

Uit het onderzoek blijkt wederom dat lesbische, homoseksuele en biseksuele Amsterdammers relatief vaak te maken hebben met straatintimidatie (54 procent). Een derde van de Amsterdamse mannen had vorig jaar last van straatintimidatie, het gaat dan veelal om beledigingen.

Publiekscampagne
De zorgwekkende cijfers zijn reden voor burgemeester Femke Halsema om de publiekscampagne Stop Seksuele Intimidatie te starten. Een week lang wordt via schermen in de stad en video's online de oproep gedaan. Op een aantal plekken, zoals het Muntplein, komen extra schermen en daarnaast zal de campagne ook te zien zijn in trams.

De campagne gaat van start op 8 maart, op Internationale Vrouwendag. ‘Ik wil met deze campagne een stevig signaal afgeven dat er voor vrouwenhaat, intimidatie en seksisme in Amsterdam geen plaats is,’ aldus de burgemeester in een brief aan de gemeenteraad.

In de brief omarmt ze daarmee een voorstel van VVD-fractievoorzitter Claire Martens voor een bewustwordingscampagne. Martens riep daarnaast echter ook op tot het instellen van ‘intimidatievrije zones’ in de stad, bijvoorbeeld bij drukke pleinen waarvan men weet dat straatintimidatie voorkomt. Daar kan dan meer handhaving worden ingezet én kunnen speciale borden met een Whatsappnummer worden geplaatst, zodat mensen meteen melding kunnen doen.

Niet strafbaar
Volgens Halsema is dat echter niet haalbaar, omdat straatintimidatie op dit moment nog niet strafbaar is. Verwacht wordt dat dit vanaf volgend jaar wel het geval is na een landelijke wetswijziging, maar zelfs dan wijst de burgemeester op problemen: intimidatie moet ter plekke geconstateerd worden om iemand te kunnen vervolgen en dat is met beperkte handhaving volgens haar ‘zeer moeilijk’.

De publiekscampagne die deze week wordt gelanceerd is het startsein van een breder programma dat Halsema dit voorjaar aan de gemeenteraad wil presenteren over de aanpak van seksuele intimidatie en geweld. Zo moet een dit jaar op te richten inloophuis slachtoffers van seksueel geweld laagdrempelige hulp bieden, van psychische tot strafrechtelijke hulp.

Het is ook niet de eerste campagne. In 2020 was er al de campagne #jijstaatnietalleen, en in 2016 gebeurde het ook al met de leus ‘Straatintimidatie is niet oké’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie