Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

Bericht door King George »

De column van Eus Akyol in het AD:


Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

De metaforische grachtengordel, voor zover die bestaat, legde gisteren per ongeluk heel goed bloot hoe ver Nederlandse burgers van elkaar af kunnen staan. Tweehonderd zelfbenoemde ‘influencers’, een modewoord voor iemand met meer dan duizend Facebookvrienden, bundelden de krachten en gingen als een guerrillabeweging tekeer tegen iedereen met een afwijkende mening.

Op social media poseerden Bekende Nederlanders uit Amsterdam in een T-shirt met daarop de tekst: ZWARTE PIET IS RACISME. Deze campagne, groots opgezet en weinig subtiel van karakter, moet ervoor zorgen dat er iets van bewustzijn ontstaat bij de mensen die het traditionele uiterlijk van de knecht – zwart, dikke lippen, kroeshaar, gouden oorbellen – hartstochtelijk verdedigen.

Wellicht oogst de actie applaus onder gelijkgestemden, maar bij mij werkte ze vooral op de lachspieren. Dat had in de eerste plaats te maken met de enorme pretentie van een meerderheid van de deelnemers. Het was me namelijk op geen enkele manier duidelijk waarom sommigen van zichzelf dachten dat ze Bekende Nederlanders waren. Dat moeten ze elkaar in de kroeg hebben aangepraat.

Een aantal brult zonder gêne vanuit de periferie van de hoofdstedelijke kunstwereld dat iedereen zich moet aanpassen. Deze aanmatigende houding zorgt ervoor dat de vervreemding almaar toeneemt – precies het tegenovergestelde van wat de initiatienemers beogen. De glamourachtige foto’s zijn wellicht leuk en herkenbaar voor de verspreiders, maar anderen kunnen zich er totaal niet mee vereenzelvigen.

Het is preken voor eigen parochie. De marginale schrijvertjes, eeuwige b-acteurs en notoire ruziezoekers gaan niemand op nieuwe gedachten brengen door met minachting het latente racisme van anderen aan te kaarten. Ze zijn losgezongen van de realiteit.

Het enige wat zij bewerkstelligen, is dat afkeer van de progressieve mediafiguren zienderogen toeneemt. Ik merk het aan mezelf: hoewel ik zie dat ze in essentie voor iets goeds strijden, wil ik er op geen enkele wijze mee te maken hebben.

Wie op een beetje empathie van de ander rekent, doet er goed aan zich ook in hem te verplaatsen. Dat is duidelijk niet gebeurd door de mensen achter deze nieuwe actie. De afstand tussen verschillende bevolkingsgroepen werd de afgelopen jaren groter. Door deze onlinecampagne zal daar geen verandering in komen. Misschien is het tegendeel zelfs waar.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

Bericht door Ariel »

De bekende Nederlander en trendwatcher Adjiedj Bakas is het niet eens met de onbekende BN-ers en programmamakers . Waarom gaan jullie als zelfbenoemd ‘rechtse’ omroep eigenlijk mee in het linkse anti-piet-activisme van pauwnl en dwdd vraagt hij in het programma Goedemorgen Nederland.
Zwarte Piet-discussie nog lang niet over: ‘En dat allemaal door een paar werkeloze idioten’

Volgens trendwatcher Adjiedj Bakas ontstaat er in Nederland een verzetscultuur. Dat zei hij vanmorgen in Goedemorgen Nederland op NPO 1. “Bijvoorbeeld met al dat geneuzel tegen Sinterklaas”, vindt Bakas. “Ik kom uit Suriname, daar vieren we het gewoon en in Curaçao was Zwarte Piet zwarter dan ooit”, aldus de trendwatcher.

“En iedereen vindt het leuk”, zei Bakas vanmorgen. Volgens hem viert het grootste deel van de Surinamers en Antillianen het volksfeest gewoon mee. Toch is de discussie nog lang niet voorbij, denkt hij. “En dat komt allemaal door een paar werkelozen idioten”, aldus Bakas. “Ik vind het echt flauwekul.”

Toch ontstaat er nu ook een verzet tegen de anti-Zwarte Piet-demonstraten, ziet Bakas, “Kijk wat er in Dokkum is gebeurd. En ondernemer Erik de Vlieger heeft laatst alle kaartjes voor een anti-Zwarte Piet-demonstratie opgekocht voor pro-Zwarte Piet-mensen.” Volgens Bakas is dat een logische ontwikkeling. “Bij die cultuur hoort ook: ‘We laten ons niet terroriseren door een paar werkelozen idioten’.”
video uitzending.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

Bericht door Ali Yas »

Mensen zijn niet zo dapper. Maar als andere mensen dat wel zijn, dienen die te worden gerespecteerd. Wie dat niet doet is niet alleen laf maar ook nog slecht. Ik kan en wil voor zulke lui geen respect hebben.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Mensen zijn niet zo dapper. Maar als andere mensen dat wel zijn, dienen die te worden gerespecteerd. Wie dat niet doet is niet alleen laf maar ook nog slecht. Ik kan en wil voor zulke lui geen respect hebben.
Het is natuurlijk zo dat het volledig veilig is om met veel lawaai uit te komen voor linkse "idealen" en die mogen gerust extreem zijn . Niemand zal je een haar krenken want rechts denkende mensen zijn fatsoenlijk . Dat weten die BNers ook natuurlijk . Er is dus niks "moedigs" aan om met een hemdje aan rond te lopen dat je TEGEN zwarte Piet bent, hoewel de linkse dwazen denken dat dat wél zo is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie