BRIEFJE VAN JAN – Aan Dirk-Jan van Baar

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

BRIEFJE VAN JAN – Aan Dirk-Jan van Baar

Bericht door King George »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Dirk-Jan van Baar

Een van die paradijsvogels, dat was jij...

09-07-2018, 7:22 Tags: Dirk Jan van Baar, fossiel, paradijsvogel, shampoo uitverkocht, zieke kapper

Beste Dirk-Jan,

Ik weet nog goed dat ik in 2009 als nieuwe hoofdredacteur van HP/De Tijd een kennismakingskoffie deed met alle vaste en losse medewerkers van het blad.

Er kwam een leger aan paradijsvogels voorbij. Van de ietwat wereldvreemde mevrouw die zichzelf net voor mijn komst benoemd had tot ‘chef kunst’ (alsof ik een ‘chef kunst’ wilde) tot de meneer die mij consequent vousvoyeerde om wat afstand te creëren (en die toch nog een tijdje wachtte voor ie durfde afzien van de wekelijkse 500 euro voor zijn boekbespreking). En van een columnist die wekelijks als enige úren na de deadline een stukkie leverde dat steevast opging voor het wereldrecord tikfouten maken (hoi, Jan!) tot eh… een verder sympathieke meneer met uitsluitend aan zij- en achterzijde lang, vettig haar en een bril vol vlekken die, zo viel mij op, voor een 70-jarige best weinig rimpels had.

Die laatste vogel, dat was jij.

Ik zocht het net op. Je was destijds pas 51. LOL.

Ik zocht dat op, omdat je helaas gisteren weer even in mijn leven kwam.

Je schreef op Twitter: “Oké, na drie dagen onsmakelijke twitteroorlog noteren we naast @DonArturito de volgende namen als extreemrechtse fronttroopers: @leondewinter @wierdduk @RHoogland @Esther_Voet @RoelofBouwman @JanZandbergen @JanDijkgraaf @jangajentaan @BasBvp @SamvanRooy1 @OpiniezMagazine”

En: “Geen slechte score, al zeg ik het zelf. Nog iemand vergeten? Meld uzelf. Lijkt me ook een gevalletje @CIDI_nieuws dat zoveel van onze Joodse vrienden zich in dit exclusieve gezelschap bevinden.”

Normaal gesproken zouden ook deze tweets aan mijn aandacht zijn ontsnapt, want een ‘mention’ werkt alleen als je de juiste twitternaam gebruikt, maar het ‘trollenleger’ van een van die andere ‘fascisten’ attendeerde me er op.

Want zo werkt dat bij jouw soort.

Je beledigt doodgoeie mensen als Rob Hoogland (De Telegraaf, ja, klopt, wat erg!) en Bas van Putten (NRC Handelsblad) tot op het bot en als ze iets terug zeggen en hun volgers vinden ook wat, beweer je dat ze ‘hun trollenleger op je afsturen’ en zeg je “Hebben jullie enig idee welke hetze jullie aan het ontketenen zijn?”

Het wachten is vervolgens op retweets van ranzige opruiers als Hans Laroes, Leo Lucassen en Sidney Smeets en eh… de hetze is compleet.

Weet je wat het beste bewijs is dat helemaal niemand ook maar iemand op je afstuurt, Dirk-Jan?

Jouw adres en telefoonnummer zijn nóg makkelijker te googelen dan de mijne.

En ik wed dat niemand uit dat vermeende ‘trollenleger’ je heeft opgezocht of opgebeld om je uit te schelden, kaal te scheren of erger.

Pure framing, ouwe reus. En laster.

Bij Panorama heb ik ooit geleerd dat je nooit een stuk moet eindigen met: “En in de verte blafte een hond.”

Laat ik dat dan ook niet doen.

Laat ik het houden op: “En in de verte rochelde een fossiel.”

Groet,

JanD

PS. Weet je wat? Drie tientjes korting voor jou met de code ‘cadeautjevanjan’. Kun je, met jouw model, drie keer van naar de kapper.


TPO
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: BRIEFJE VAN JAN – Aan Dirk-Jan van Baar

Bericht door Pilgrim »

Wow! Voormalig rechtse, nu keihard linkse ‘columnist’ Dirk Jan van Baar gaat vol antisemiet: veel “joodse vrienden” zijn “extreemrechtse fronttroopers”

Door Michael van der Galien, 8 juli 2018

Afbeelding

Die man is dus echt helemaal van het padje.

Enkele jaren geleden schreef Dirk Jan van Baar (foto) regelmatig stukjes voor De Dagelijkse Standaard. Hoewel hij er over het algemeen een andere mening op nahield dan de rest van de redacteurs, was het altijd prettig om zijn bijdragen te lezen, al was het maar omdat hij ‘de achterban’ af en toe een (scherpe) spiegel voorhield.

Helaas is meneer sinds die tijd nogal doorgedraaid. Case in point, hij is de afgelopen dagen druk bezig geweest om alle rechtse twitteraars te vertellen dat ze in feite niet rechts, maar extreemrechts zijn. Meneertje koekenpeertje concludeert:

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie