Politieke correctheid

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Politieke correctheid

Bericht door King George »

Een politicus heeft de plicht te laten zien wat er niet deugt

DOOR: THEODOR HOLMAN 30 AUGUSTUS 2018,

Er is een Pakistaanse mijnheer gearresteerd die op weg was om Geert Wilders om te slachten. De redenering die ik vervolgens hoorde was: "Wilders wist dat hij met zijn cartoonwedstrijd geweld uitlokte. Als je dat beseft dan maak je misbruik van de vrijheid van meningsuiting."

Misbruik?

Wilders stelt deze cartoons juist ten toon om te laten zien dat iets wat wij het hoogste goed vinden in onze democratie, de vrijheid van meningsuiting, voor anderen een reden is om oorlog met ons te voeren, en op zijn minst onze parlementaire democratie een slag toe te brengen.

Hij stelt de onlogische krankzinnigheid van een religie aan de kaak.

En zoals blijkt lukt hem dat; duizenden Pakistani demonstreren tegen Wilders en tegen Nederland.

Wilders is een activist. Activisten gebruiken vaak buitenparlementaire middelen om een verandering tot stand te brengen. Nu hoor je wel: "We weten al hoe extreme moslims denken, waarom moet je ze dan toch expres beledigen?"
Een politicus heeft de plicht keer op keer te laten zien wat er niet deugt
Omdat het omgekeerde misschien een grotere belediging is: dat er buitenlandse politieke partijen zijn die ons hun normen en hun waarden met geweld willen opleggen en dat er zelfs in ons land mensen met ideeën leven die een aanslag op Wilders rechtvaardigen vanwege een tekening.

Toont Wilders niet aan dat hij het gelijk aan zijn kant heeft? Een politicus die al vijftien jaar elke dag met de dood wordt bedreigd en wiens situatie niet verandert, heeft de plicht keer op keer te laten zien wat er volgens hem niet deugt.

Het gaat bij die cartoonwedstrijd natuurlijk niet om die tekeningen, het gaat er om te laten zien hoe wij worden bedreigd als we de vrijheid van meningsuiting verliezen.

Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een politicus heeft de plicht te laten zien wat er niet deugt

Bericht door Ariel »

Ik durf gewoon geen eigen mening meer te denken’

Theodor Holman

“Wat dub je?”

“Taboefobie.”

“Wat is dat?”

“Ik vrees de taboes die ik denk. Ik krijg steeds meer taboes in mijn kop en die maken mij benauwd, waardoor ik monddood raak.”

“Hm, kun je een voorbeeld geven?”

“Ik vind dat Trump wel eens iets goeds doet…”

“WAT?”

“Ja, en ik vind Biden een slappeling!”

“Zeg, doe normaal!”

“Bedoel ik. Ik zal dit nooit in het openbaar zeggen, maar…”

“Wat een krankzinnige gedachten zeg. Heb je er nog meer?”

“Ja, ik…”

“Niet over Baudet en Wilders toch?”

“Nou, ik…”

“Dat wil ik niet horen!”

“Oké, oké… Even denken… O ja. Ik vind die hele Black Lives Matterbeweging stomvervelend geworden en eigenlijk meer kwaad doen dan goed. Ze werken discriminatie in de hand.”

“WAT?”

“Sorry.”

“Wil je racisme ontkennen? Wat is dit voor idiotie?”

“Nee, er is racisme maar…”

“Hou op! Hou op! Hou op met die idiotie!”

“Sorry.”

“Straks ga je nog zeggen dat je voor een Nexit bent of dat de gulden terug moet.”

“Wil jij ook nog een glas wijn? Lekkere wijn hier.”

“Ben je voor een Nexit en wil je de gulden terug?”

“Ik neem nog een glas wijn. Ober!”

“Je bent voor! Wat gevaarlijk! Erg gevaarlijk! Je hebt ook een verantwoordelijkheid hè.”

“Ja, maar ik heb ook een mening en…”

“Hou toch eens op met dat oeverloze gelul over de vrijheid van mening. Dat is zo rechts! Daar is iedereen het wel over eens! Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je domme dingen mag zeggen!”

“Nou, ik…”

“Nee, dat is dom, met je ‘Trump doet wel eens goede dingen.’ Wat doet hij dan goed?”

“Geen oorlog.”

“O, lekker belangrijk! De man is trouwens een massamoordenaar met z’n gebrek aan leiderschap bij Covid-19.”

“Maar percentueel gezien… 328 miljoen inwoners, één procent is 3,28 miljoen, er zijn 150.000 slachtoffers, dat is…”

“Walgelijk, walgelijk! De man is een massamoordenaar. Hij moordt zijn eigen volk uit.”

“Nou, hij zegt stomme dingen en misschien, bij corona…”

“En dan de EU… Zeker omdat wij moeten betalen voor de Italianen!”

“Door jou heb ik nou weer last van mijn taboe­fobie. Ik durf er gewoon geen eigen mening meer te denken. Krijg ik het benauwd.”

“Je houdt er echt vies witte gedachten op na! Zeg sorry daarvoor!”

“Sorry.”

“Toch zal ik een brief naar de krant moeten schrijven!”

“Maar geen advertentieboycot, alsjeblieft… ­Alsjeblieft?”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie