Moslimspunkers in het Westen

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

sanne schreef:Wat ik vertel is jammer genoeg de waarheid. Kijk vandaag allemaal naar Terzake op canvas over 'Terreur in België'. Ik weet niet juist om hoe laat...
Sanne ik vind jou een heel moedige vrouw. Als ik zou zeggen wat jij allemaal schrijft zou ik voor racist en islamofoob worden uitgemaakt. Dit is volgens de huidige bewindslui immers 'not done' niet politiek correct.

Ook op het zogenaamde interculturele forum 'kifkif' waar de islamitische censuur volop is toegeslagen en de banvloeken (ook voor mij) volop worden uitgesproken over al diegenen die al te veel kritek op de islam uiten en niet in de politiek correcte pas lopen zouden zulk een teksten dadelijk worden gewist. Ik moest denken aan de journaliste Hind Fraihi die ook gewag maakte van terroristen in de moslimenclave molenbeek.

Misschien kan jij op kifkif je verhaal eens trachten te doen. De mensen worden ginder (zoals op alle islamitische fora) een rad voor de ogen gedraaid wat islam betreft. Mensen zoals jij zijn broodnodig om de mensen de ogen te openen voor het te laat is.

De huidige bewindslui helpen met hun naieve politieke correctheid ons land naar de islamverdoemmenis.
Laatst gewijzigd door pd7835 op zo aug 27, 2006 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jammer genoeg ben ik te laat voor de documentaire op Terzake.
Maar niet getreurd., volgens mij komt er vanavond laat een herhaling.

Ook in Nederland komen er toestanden voor zoals Sanne beschreven heeft.
Een poos geleden was er op netwerk een documentaire over een Moslima.
Ik heb het programma opgezocht.
Je kan deze uitzending nog bekijken. Het is echt schokkend.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=229148
Verborgen vrouwen.

Ze wonen soms al tientallen jaren in Nederland, maar vertonen zich nooit op straat. Verborgen Islamitische vrouwen. Hun aantal is onbekend, omdat ze geïsoleerd leven en het probleem daardoor onzichtbaar is. Toch kan wel aangenomen worden dat het om minimaal honderden vrouwen gaat. Netwerk gaat naar hen op zoek.

Onvindbaar
De zoektocht begint een jaar geleden en voert via lokale stichtingen in Nederland naar de voordeuren van de vrouwen zelf. Een gesprek zit er echter vaak niet in en meer dan eens wordt een afspraak afgebeld voor het eerste bezoek heeft plaatsgevonden. Uiteindelijk komt Netwerk via een stichting in Tilburg in contact met Aisha en Rachida.

Opgesloten
De vrouwen hebben gedurende de jaren van hun huwelijk weinig daglicht gezien en nauwelijks tot geen contact gehad met buren, kennissen of vrienden. Ze zijn binnengehouden, onderdrukt en dikwijls ook geslagen door hun man. Beiden hebben het aangedurfd om uiteindelijk van hun man te scheiden: een uitzonderlijke en niet-geaccepteerde keuze in hun cultuur. Geheel op eigen kracht moeten ze nu verder.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

sanne schreef:Goed iedereen, ik ben ermee weg! Wat een rare site is dit hier seg. Ik werd gevraagd om mijn verhaal te komen neerpennen, en wordt onmiddellijk aangevallen langs alle kanten. Ik heb veel meegemaakt en hoef hieover aan niemand verantwoording af te leggen. Lodewijk Nasser, wel een beetje een mannelijke naam, voor een vrouwelijke truttebel. Geen enkele man zou antwoorden, dat hij 'gekwetst' zou worden als de censuur wordt toegepast... Zule grote mietjes lopen er niet rond op deze wereld! Dus wie is hier de leugenaar?
En wat de clichés betreft, heb je er misschien al eens bij stilgestaan, dat de islam één groot cliché is. Mijn verhaal is de waarheid, maar dat hoef ik aan niemand te bewijzen.
Ik groet jullie in vrede, Wa aleicum salem

Je vertrekt met de staart tussen de benen, louter omdat ik kritisch was. Je dacht met je verzonnen verhaal, niet geheel onterecht, op allemaal symphatie te rekenen van goedwillende mensen.

Daar kikken jouw soort mensen nu eenmaal op. Dat neem ik je niet kwalijk want het is een een geestesziekte. Je bent nog van het lichtere soort. Een verzonnen verhaal neerzetten op internet is minder erg dan je eigen ontvoering in scene te zettem, een kanker te faken of je eigen kinderen ziek te maken.


Meisje, je hebt voor veel hetere vuren gestaan. Ik was maar een peulenschil vergeleken met wat jij had meegemaakt. Je had me makkelijk kunnen verslaan door 5 regels arabisch neer te zetten.
Ik zou dan met mijn bek vol tanden hebben gestaan. En jij had glansrijk de overwinning kunnen eisen. Maar nee, dat is niet gebeurt.

Ik heb je ontmaskerd en je hebt verloren meisje. Bij deze heis ik de vlag van de overwinning uit !

Niet een overwinning van mij, maar een overwinnig van de waarheid.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ariel schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
sanne schreef:Oh en Lodewijk Nasser, ik weet niet wat jouw band is met de Islam of moslimgemeenschap. Maar ik zou je even willen vermelden dat ik zonder vrees mijnn echte naam kan noteren, Houda, omdat elke familie wel enkele Houda's heeft, daar het een zeer populaire naam is. Dus ik heb niets te vrezen op dat gebied!!! En nogmaals, je zal geen twijfel vindne in mijn verhaal. Ik prijs mezelf elke seconde gelukkig dat ik wel uit de klauwen van de islam heb kunnen ontsnappen. Ik ben meer dan eens overtuigd van mijn keuze!
En mag ik je eens vragen, als je zelf een autochtoon bent, hoe kan je dan een allochtoon herkennen aan zijn schrijven?

De opa van een -aangetrouwde- tante wie in het verzet had gezeten, vertelde eens dat hij zich mateloos ergerde aan mensen die aan de klepel hingen over hun heldendaden tijdens WOII, terwijl hij wist dat hun rol marginaal was.
De tante van een vriend van mij heeft een nicht en die haar vader heeft ook in het verzet gezeten.
Deze vader van die nicht die weer een tante van mijn vriend is, heeft ooit wel eens gezegd dat een ieder mens zijn verhaal over de tweede wereld oorlog moet vertellen want elk verhaal over de oorlog is waardevol.
Hij zei ook. ( de vader van die nicht die weer de een tante van mijn vriend is) dat je niet alles wat je hoort moet geloven, en dat mensen die kritiek leveren op mensen die hun verhaal over de oorlog kwijt willen vaak zelf helemaal niks gedaan hebben.
:? wat heeft de tweede wereld oorlog hier eigenlijk mee te maken.
Ik heb de afgelopen maand wel 200 'apostate-stories' gelezen, omdat mijn inziens geen enkel mens weldenkend en tegelijkertijd -vrijwillig- moslim kan zijn.
Deze zin gaat een beetje boven mijn pet.
Ben jij nu een expert wat betreft apostaten?
Werk je bij de AIVD en is jouw taak apostaten te ontmaskeren?
Het mooie aan mijzelf is dat ik nergens in pas. Ik ben zowel bevriend met tig autochtonen als tig 'moslims' en met het voeren van talloze gesprekken ben ik gaan inzien met welke vragen zij allen dagelijks worstelen. Ieder individu is uniek en anders maar inductief zie je wel een aantal 'rode lijnen'. Zeg maar hun 'mindset'.
Mmmmmmmmmmmmmmm. De meeste mensen passen wel ergens in en weten of ze pro of anti Islam zijn.
Wat gek dat jij wel je tig moslim vrienden geloofd, maar niet Sanne.
Komt dat misschien omdat deze tig moslim vrienden nog steeeds moslim zijn, en dat je daar zeer tevreden over bent?

Die mindset vind ik niet terug in je verhaal. Jouw hele verhaal is een opeenstapeling van clichés.
Je schets bijna een karikatuur van een moslima. Het hele verhaal is geschreven vanuit de visie van een buitenstaander. Een extern perspectief.
Nou vriend, met deze slecht onderbouwde conclusie ik het totaal oneens . Ik heb nog niet eens zolang geleden een programma op Nederland 1 gezien, volgens mij was het Netwerk waar een paar ondergedoken Moslima's een zelfde soort verhaal vertelde als Sanne.
En wat weet jij van een intern perspectief?
Oh, ja, jij hebt tig moslim vrienden. Sorry, dat was ik even vergeten.
Je geeft bepaalde details prijs, welke niet relevant zijn voor het verhaal. Dat is een eigenschap die pathologische leugenaars vaak gebruiken om hun verhaal geloofwaardig te maken. Echter, andere zaken laat je totaal onderbelicht. Er zitten grote hyaten in je verhaal.
Wie ben jij om hier een oordeel over hebben. Mijn bloed begint langzaam maar zeker te koken.
Ook kom je telkens met bepaalde claims die je maar niet kan waarmaken. Scheld me maar uit in het Arabisch.
Of beter gezegd, vertaal je eigen tekst in het Arabisch dan kan ik het aan anderen voorleggen.
Ik ben er van overtuigd dat tig moslim vrienden je graag willen helpen met dit probleeem :wink:

Ik ben geen letterkundige en pretendeer dat zeker niet te zijn. Maar in iedere tekst zit een bepaalde verborgen boodschap. Deze te kunnen lezen of beter gezegd te ontsleutelen, is maar voor weinig mensen weggelegd. (zie http://www.amazon.com/gp/product/022677 ... 08?ie=UTF8)
Tussen de regels door is je masker afgevallen. Ik zie dat. Anderen zien dat niet en zullen mij verfoeien. Maar ik weet nu al dat je bijdrages in de toekomst kwantitatief als kwalitatief nihil zullen zijn. Uiteindelijk vormt dat het ultieme bewijs van mijn gelijk.
:?: :?: :?: Misschien wil jij zo vriendelijk zijn om deze verborgen boodschap te ontsleutelen Lodewijk.
Ik ben inderdaad te dom om dit raadsel te ontrafelen.

Tot slot, zowel het christendom, de islam als het jodendom veroordelen scherp het valselijk beschuldigen. Heb ik het dan toch niet bij het rechte eind, dan zal ik voor deze zonde verantwoording aan God moeten afleggen. Heb ik het wel bij het rechte eind dat zal jij verantwoording aan God moeten afleggen om jouw leugens. Ik wens je veel sterkte toe.


Weer een MMMMMMMMMM......
Ik weet het niet.
Waarom komt deze zin me zo Islamitisch over...
Mis ik wat?

Ariel,

Je reageert net als Paul Rosemuller in de Tara Singh-Varma zaak.

Het hele verhaal rammelde aan alle kanten. Ondanks dat deze ogenschijnlijk in 'ons' straatje paste.

Ik heb het aangedurfd daar mijn twijfels over te uiten. Riskerend door anderen als een paria te worden gezien (in jouw geval een cyber-jihadi). Dat deed ik nog steeds hopende dat mijn ongelijk bewezen zou worden. Maar nee, van dat moment is het er helaas niet van gekomen.

Ariel,

Ik heb je behoed van een potentieel gevaarlijk mens. Het spijt me als ik je daarbij gekwets heb; het is zeker niet de bedoeling dat anderen zich ervan weerhouden hun bekentenis in de toekomst neer te schrijven. Dit verhaal was een uitzondering waar bij mij alle alarmbellen gingen rinkelen. Anderen zullen mij erg hard vinden.

Die prijs betaal ik graag. Want alleen de waarheid heb ik lief.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Saffie Lodewijk nasser! Zie aub niet dat je nek ontploft van al dat dikkenekkerig gedoe, he! Ik heb nu niet veel tijd, in tegenstelling tot een zielepoot als jij, heb ik ook een job.
Ik wou gewoon even melden, dat ik maar denk dat er op dit forum één fakerd zit, en dat ben jij lieverd. Ik vind je verhalen VEEEELLLL te vrouwelijk geschreven. Mannen gebruiken niet dit soort woorden en zinnen. "Kwetsen", aub, seg, sinds wanneer gebruikt een man dit woord. Het flair-gehalte druipt van jouw zinnen. En ook het Islamgehalte! Je bent allesinds een religieus persoon, want al je woorden die met een godsdienst te maken hebben, zijn met een hoofdletter geschreven.
Ook vind ik je zwaar gestoord, met daarmee bedoelend op jouw foto en de naamkeuze van je woonplaats. Is dat dan echt het enige waar je op uit bent: oorlog?
Een ziekelijke moslima!!!, dat ben jij in mijn ogen. Er is hier maar één persoon met een facade, and that my dear, is you...
En wat weet jij van wat ik allemaal al heb meegemaakt, je bent waarschijnlijk nog een echte lrazs griengo (laat dat maar eens vertalen door je vriendjes).
Click your high heels naar de andere kant, want ik heis nu de vlag van overwinning omhoog... En zeg me aub Mm'aa shhal atamshi laddar?, want je begint me echt de keel uit te hangen... :evil:
Toch verlaag ik me niet tot jouw soort en heb ik een vredesboodschap, leg ze eens voor aan je tig? (nieuw woord ofzo) vriendjes: Salaam ya oeghti (ik ben er zeker van!!!), narjou minek ma tsada3neesch
3andi bezaaf djel problem, o maqqedische zeed 3aad maschakeel
khalina na3eesch hayat sa3eeda. Ma'salama! :?
Laatst gewijzigd door sanne op ma aug 28, 2006 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Volgens één van de beheerders vd site zou onze lieve vriendin Lodewijk Nasser True Moslima zijn. Betrapt! Zou ik zo zeggen...
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Hayat schreef: Als ze niet opgeleid zijn, waarom ziet men hen als gevaar? Een niet opgeleid iemand is gevaar voor zichzelf. Deze mensen verdienen een opleiding. maar zoals je al aangeeft deze mensen zijn gehersenspoeld door Imaams en moskeeën. ZOnde dat ze dit moeten meemaken.
Waarom zouden ze een opleiding nodig hebben. In ¨de weredl is een diploma al lang overbodig om geld te verdienen. Zoals ik al zei, is Brussel langzamerhand een staat binnen een land aan het worden. Hier gelden de Belgische wetten, principes en regels al lang niet meer.
Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad?
Jammer genoeg, is dit de waarheid, was gisteren nog te zien op Terzake en ook te lezen in o.a. Undercover van Hind Fraihi.

Waarom is er nog niets in Belgie gebeurd? Omdat iedereen met ons land lacht.


Wie lacht er nu niet met dit land. Daarnet nog op het nieuws: De moordenaar van Joe Van Holsbeeck mag een uitstapje maken naar een match van de Rode Duivels. Leuke straf, zou ik zo zeggen!
De moslims hier in België zijn fanatiek. Waarom? Niet omdat ze arm zijn of omdat ze geen kansen krijgen. Integendeel. De underdog spelen is altijd de makkelijkste rol om iets gedaan te krijgen.
"Zo fanatiek zijn ze niet hoor. Ik heb nog niks ergs gehoord."

Een pijnlijke zweer begint ook niet meteen te etteren. Eerst zie je niets, het gaat allemaal ondergronds zijn gangetje. Dan wordt het rood en uiteindelijk geel. Wij zitten nu al in de rode fase, maar niemand die het lef heeft om het gezwel open te snijden en alles open en bloot op tafel te leggen. Anders zou dit politiek incorrect zijn, zoals alles hier in Belgie.
Wist je dat je in Schaerbeek in de Colruyt geen catalogus kan bestellen in het Nederlands of Frans, maar enkel in het Arabisch?
Niks mis mee, ik lees schrijf en spreke zelf ook arbisch en ik zou een catalogus als die erg leuk vinden. En alsof iedere belg daar wilt wonen, ze mijden die plek voor 100000000%. Als je beschrijvingen kloppen tenminste.

Vind je het normaal, dat de catalogus in Belgie zelfs niet meer in het Nederlands te vindne is. Ik niet hoor! En trouwens niet alle Arabisch sprekenden zijn ook Franstalig, een hele hoop is bvb Rif en Nederlandstalig.
Deze moslims dragen hun hoofddoek of baard, zoals punkers in de tijd van de anarchie hun hanenkam met trots droegen.
Moslims in Belgie zijn de punkers van de vroegere tijden
Met hun religieus kenmerk willen ze laten tonen dat ze niet akkoord gaan met de waarden van deze maatschappij.
Onzin wanneer iemand een hoofddoek draagt doet ze dat omdat ze haar uiterlijk alleen mag laten zien aan haar eigen man. In de koran of soenna of hadith staat nergens dat je dit moet doen om oneens te zijn met een ander maatschappij.

Ah ja, en waarom zie je dan bijna geen hijaabs in de msolimlanden? En dan heb ik het niet over landen met een Islamitische politie ofzo. Maar in landen als marokko en Turkijke is de hoofddoek bijna 'not-done', je wordt er als het ware bekenen als je een draagt. Hoe kan je dat dan verklaren?

trouwens, weet jij wat Ke3b Rzhel is?

Bij ons is het een gerecht met amandelen, maar ik denk niet dat het dat is wat je zoekt. Kan je anders eens de Arabische letters splitsen hoe je het schrijft. Dan weet ik het misschien. Zoen
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Je had me makkelijk kunnen verslaan door 5 regels arabisch neer te zetten.
Beste Lodewijk Nasser,

Als ze die 5 zinnetjes zou schrijven dan bewijst dat nog niet zo heel veel. Er zijn Moslims in Europa die Arabisch spreken maar het nooit hebben leren schrijven. Het overgrote merendeel van de Nederlandse Marokkaanse Moslims is Amazigh (Berber) en die spreken Tamazight, geen Arabisch. Als ze al Arabisch kunnen spreken, dan kunnen ze het heel vaak niet of niet goed schrijven. Er zijn ook mensen die vloeiend Arabisch spreken en schrijven maar nooit Moslim zijn geweest. Dan denkt ik niet alleen aan Arabisten maar ook aan Christenen en Joden uit het Midden-Oosten en Noord Afrika. Als je iemand kent die wat Arabisch kent kan die ook die zinnetjes voor je schrijven schrijven.

Op zich zou het schrijven van een paar zinnetjes in een andere taal heel weinig aan Sanne's verhaal bewijzen.

Met vriendelijke groet,

Linda
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

nina schreef: Weet jij misschien iets meer over die ondergrondse islamitische huwelijken, Sanne? Ben je ook van mening dat er iets aan moet worden gedaan, of vind je dat het niet uitmaakt hoe mensen samenleven?
Je moet je in de eerste plaats gaan afvragen, hoe de overheid dit kan doen. In de Islam hoeft dat Belgisch papiertje niet zozeer. Ik en mijn man zijn bvb eerst voor een imaam bij hem thuis getrouwd (dus daar heb je al geen zicht op). We zijn pas daarna getrouwd voor de 'echte' wet. Ik kende een koppel en de man had twee vrouwen. Een Marokkaanse dame en een Afrikaanse vrouw die zich bekeerd had, maar zij waren niet voor de wet gtrouwd. Of zij waren uitegehuwelijkt weet ik niet. Maar hoe kan je dit nagaan, in elk huis binnenvallen en kijken hoeveel vrouwen er wonen? Gaat niet, jammer genoeg! De islam laat het toe 4 vrouwen te hebben, dus in Islamitische landen is het geen probleem. Jammergenoeg worden dezer dagen toch meer dan de helft van de meisjes uit strenge families weggeven of uitgehuwelijkt. Wat maakt het dan uit of je in een monogaam huwelijk zit of niet. Vaak is die andere vrouw nog hun enige steun en toeverlaat in deze verschrikkelijke situatie!
Het maakt niet uit of je mooi of lelijk bent in de islam, je kennis en manier van praktiseren zijn genoeg om je hand te komen vragen.
Heel veel moslimamannen baseren zich op de hadith: 'Allah kijkt niet naar jullie uiterlijk, naar jullie lichamen, maar Hij kijkt naar jullie hart.' Ook is er een hadith die zegt dat je een vrouw moet kiezen omwillen van enkel zaken, waaronder haar schoonheid, haar goede familie, haar geld en haar geloof. Maar de eerste vereiste moet haar geloof zijn. Voor veel moslimmannen is het uiterlijk dus van absoluut geen belang!

[/quote]Verder heb ik al diverse uitspraken van islamitische rechters gehoord, die tegen een vrouw die erover klaagde dat ze werd mishandeld, en dat ze wilde scheiden zeiden: u moet zich gewoon wat mooier maken voor uw man, doe wat make up op, wees gehoorzaam en doe wat hij zegt, en hij zal dan geen reden meer hebben u te slaan. Ze zeggen er dan nog bij: uw man heeft het recht u te slaan en u kan dus niet scheiden, maar als u zich mooi maakt, zwijgt en gehoorzaamt, zal hij u beter behandelen. [/quote]

Het is inderdaad zo dat een vrouw zich mooi moet maken voor haar man en de man ook voor zijn vrouw. En een man mag zijn vrouw slaan indien zij ongehoorzaam is. Te beginnen met niet meer te spreken tegen haar, haar dan het bed te weigeren en haar dan zachtjes te slaan.

[/quote] Als je alleen nog hun gezicht of ogen ziet, zie je daar vaak een dikke laag make up op zitten. [/quote]

Dat is inderdaad het hilarische aan de vele moslima's. Zie ik ook bij sommigen van mijn vriendinnen. Doorzichtige hijaab is nu de mode en lekker veel make-up. Woellah, als ze dan eens hun hijaab moeten afzetten voor hun job schreeuwen ze moord en brand en dan vraag je je af waarom. Iedereen heeft hun haren allang gezien, zelfs met die zogezegde hijaab aan.

[/quote]Dus ik heb geen idee waar de opvatting vandaan komt dat het uiterlijk in de islam er niets toe doet. Waarschijnlijk is dat alleen in het leven geroepen om de islam in een beter daglicht te zetten tegenover een bepaald westers vrouwbeeld dat je op glamourprogramma's op de tv nogal eens ziet. [/quote]

Daar heb je een heel mooi punt. Heel veel moslima's zullen je antwoorden als je hen over de hijaab vraagt en waarom ze hem dragen: 'Ik draag hem, omdat ik geen lusobject wil zijn zoals de westerse vrouwen.'
Alsof elke vrouw die geen sluier heeft zich als een lustobject gedraagt. Vind ik een walgelijke uitleg om je sluier te verantwoorden.
Joost schreef:
sanne schreef:Toch bezoemt het me angst in dat er onlngs in de krant stond dat in België vorig jaar 17% de evolutietheorie niet geloofde en dit jaar al 21%. Wat zal dit zijn binnen enkele jaren?...
Sorry hoor! Ik ben zelf ook atheist, maar geloof niet in de evolutietheorie. Heb je problemen mee?
En wie heeft volgens jou dan de wereld geschapen, Joost? De Marsipulami?[/quote]

Hilarischhhhhhhhhhhhhhhh... Die Joost toch! :wink:
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Sanne,

Zou je ons willen vertellen wanneer je aan de Islam begon te twijfelen? Waren er specifieke gebeurtenissen die je van je geloof hebben doen vallen? Was je het van jongsaf aan met bepaalde dingen niet eens? Of heb je er misschien nooit echt in geloofd?

Wat waren jouw reden om jezelf niet langer als Moslim te beschouwen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op ma aug 28, 2006 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Linda, ik zou je toch wel eens willen vragen, waarom jij me aanvalt en zegt dat ik niet de waarheid spreek.
Ik geef mss details weg, omdat ik hier op internet zit en volledig anoniem ben. Jij hebt toch ook prijs gegeven dat je van Antwerpen bent, moet ik jouw verhaal dan ook in twijfel gaan trekken...
Ik wou enkel in vrede mijn verhaal komen doen en word onmiddellijk langs alle kanten afgebroken... Vond ik heel jammer!
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

pd7835 schreef: Ook op het zogenaamde interculturele forum 'kifkif' waar de islamitische censuur volop is toegeslagen en de banvloeken (ook voor mij) volop worden uitgesproken over al diegenen die al te veel kritek op de islam uiten en niet in de politiek correcte pas lopen zouden zulk een teksten dadelijk worden gewist. Ik moest denken aan de journaliste Hind Fraihi die ook gewag maakte van terroristen in de moslimenclave molenbeek.
Misschien kan jij op kifkif je verhaal eens trachten te doen. De mensen worden ginder (zoals op alle islamitische fora) een rad voor de ogen gedraaid wat islam betreft. Mensen zoals jij zijn broodnodig om de mensen de ogen te openen voor het te laat is.


Dat is vind ik zoooo vreemd, aangezien de broer van Hind, Tarik Fraihi daar de grote baas is. Een hele lieve man, die zijn zus 100% steunt en echt ook tegen al dat gedoe is hoor. Hij is ook leerkracht op den Ehsal, dus niet bezig met al dat radicaal gedoe. Ik zal eens een kijkje gaan nemen. Is al zolang geleden, ik kom er bijna nooit. :wink:
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Linda Danvers schreef:Beste Sanne,

Zou je ons willen vertellen wanneer je aan de Islam begon te twijfelen? Waren er specifieke gebeurtenissen die je van je geloof hebben doen vallen? Was je het van jongsaf aan met bepaalde dingen niet eens? Of heb je er misschien nooit echt in geloofd?

Wat waren jouw reden om jezelf niet langer als Moslim te beschouwen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Absoluut niet. Ik ben altijd een zeer overtuigd moslim geweest. Ik deed alles mee, Ramadan etc. Bidde altijd mooi op tijd en dergelijke. Ik heb me er om eerlijk te zijn nooit vragen bijgesteld. De Islam was de waarheid en wij stammen af van Adam en Huwa, zoiets werd niet in twijfel getrokken. Na mijn middelbare school ben ik gaan studeren voor leerkracht Islam in Brussel. Mijn geloof werd als maar meer versterkt.
Ik gaf veel stagelessen en het gaf me een goed gevoel om de leerlingen (die vaak niet de details volgende) op hun fouetn te wijzen.
Toen ik met mijn man huwde, had ik het allemaal niet zien aankomen. De liefde van mijn leven, hoe cliché het ook mag klinken, werd plots een ander mens. Het begon allemaal op het einde van de eerste week dat ik bij hem woonde als gehuwd koppel. Ik vroeg hem om zijn gebedsmatje op te vouwen, omdat ik maagpijn had en me niet steeds kon bukken om het voor hem te doen. Hij zei me dat een mosima nooit iets aan haar man mocht vragen ivm het huishouden. Ik schrol hier zo hard van en sprak hierover met vriendinnen. Je moet weten dat het huwelijk bij ons in de familie vaak onbespreekbaar is.
Zij zeiden me dat als jij veel thuisbent je hem beter niet teveel vraagt. De vrouw haar plaats is in het huis en de man buitenshuis. En ja hoor, dit stond ook zo in de quraan. De man is de herder van het gezin.
Op een dag kwam ik van school en zag ik dat hij de tv uit huis had gehaald, mijn lap-top,... Ik moest mijn bankkaart afgeven en moest hem om geld vragen.
Het ging zelfs zo ver dat ik geen deodrorant mocht gebruiken die te fel rook, omdat deze te veel op parfum leek. Woellah, dat dit de waarheid is. Op een dag zaten we bvb in het park, ik was gesluierd. Plots gaf hij me een klap, omdat ik geen kousen droeg, nu moet je wel weten dat het snikheet was.
Ik ben toen veel beginnen opzoeken, omdat ik vaak thuis zat, met mijn stages. En toen bleek dat mijn man de perfecte moslimman was en me gewoon elk detail van de islam deed volgen.
We zijn toen naar de moskee geweest, het CLB en zijn daar met Meneer Abdelkader gaan spreken, een imaam. Hij zei me, dat mijn man enkel het beste voor me wou en dat ik hem moest gehoorzamen.
Dat is het beknopt, ik moet gaan eten :D ; maar zal straks verder schrijven, ik heb geen zin om opnieuw te beginnen.

Kus
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Wat vind je van Omar Luc Van den Broeck? Een naïveling of een wolf in schapenvacht ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

sanne schreef:Linda, ik zou je toch wel eens willen vragen, waarom jij me aanvalt en zegt dat ik niet de waarheid spreek.
Ik geef mss details weg, omdat ik hier op internet zit en volledig anoniem ben. Jij hebt toch ook prijs gegeven dat je van Antwerpen bent, moet ik jouw verhaal dan ook in twijfel gaan trekken...
Ik wou enkel in vrede mijn verhaal komen doen en word onmiddellijk langs alle kanten afgebroken... Vond ik heel jammer!
Beste Sanne,

Lees mijn post nog eens. Ik zeg nergens dat ik uit Antwerpen kom of dat ik Van Antwerpen heet. Ik zeg alleen dat "d'Anvers" frans is voor "Van Antwerpen". Ik zal het hier nog eens posten;
Linda Danvers schreef:Je hoeft je niet verplicht te voelen om informatie te verstrekken als iemand je woord in twijfel trekt. Linda Danvers is ook niet mijn echte naam en ik ben ook geen Belgische of Amerikaanse. Danvers is een verbastering van d'Anvers wat "Van Antwerpen" betekent in het Frans en het is tevens een stadje in de VS.

De manier waarop je schrijft bewijst voor mij niks over je afkomst.
Buiten het feit dat ik schrijf geen Amerikaanse en geen Belgische te zijn, geef ik niks van mezelf weg. Ik zeg waar de naam Danvers vandaan komt, maar dat is niet mijn echte naam. Het is echter wel een bestaande familienaam.


Ik vraag je naar je gedachten over bepaalde zaken die je hebt meegemaakt. Dat geeft niet je identiteit meteen weg. Op mijn dertiende las ik bepaalde delen van het Oude Testament door. Onder het lezen bedacht ik dat al die regels die vrouwen zo beperken in veel culturen ermee te maken hebben dat mannen zeker willen weten dat ze hun geld en middelen investeren in kinderen die van hen zelf zijn. Ik ben uiteraard niet eerste die daar op is gekomen, maar dat ik daar zelf op kwam vond ik heel wat.

Als ik in detail de gedachten van mijn veertienjarige zelf zou posten en de bijbelfragementen in kwestie (zover ik mij die kan herinneren), zou je meer van mij weten, maar het zou voor jou daarmee niet makkelijk zijn om erachter te komen hoe ik echt heet of waar ik woon.
Ik wou enkel in vrede mijn verhaal komen doen en word onmiddellijk langs alle kanten afgebroken... Vond ik heel jammer!
Waarom voel jij je zo snel aangevallen?
Ik ben niet overtuigd dat je een exmoslima bent, maar ik ben ook niet overtuigd van het tegendeel. Je hebt bij mij het voordeel van de twijfel en ik heb je zelfs meerdere keren tegenover Lodelwijk Nasser verdedigd.

Ik citeer:

Pagina 3 van deze discussie
Geplaatst: Za Aug 26, 2006 5:31 pm
Je hoeft je niet verplicht te voelen om informatie te verstrekken als iemand je woord in twijfel trekt

Geplaatst: Zo Aug 27, 2006 9:44 am
Er zijn ook redelijk wat mensen op fora actief die het verhaal van anderen in twijfel trekken in de hoop gegevens aan iemand te ontlokken die kunnen worden gebruikt om achter iemands echte identiteit te komen.
Daarna vroeg ik Lodewijk om zijn beschuldigingen naar jou te onderbouwen met argumenten. Dat heeft hij naar mijn mening nog altijd niet gedaan.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 9:59 am
Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt, maar aan beweringen hebben we niks als er geen argumenten en voorbeelden bijzitten.
En vervolgens zeg ik op pagina 4 tegen Lodewijk Nasser dat het niks bewijst dat je niet op zijn uitdaging bent ingegaan om iets in het Arabisch te schrijven. Niet iedereen die Moslim is schrijft Arabisch en niet iedereen die Arabisch kan schrijven is Moslim.

Ik heb jou alles behalve aangevallen. In tegendeel. Enige skepsis is mij uiteraard niet vreemd.

Ik vind het overigens wel een slecht teken dat jij keer op keer zo prikkelbaar reageert. Ik ben niet verplicht om iemand die ik niet ken onvoorwaardelijk op diens woord te geloven. Iemand vertrouwen kun je winnen en verdienen, maar je kunt het niet eisen. Die vragen in mijn vorige posten had ik ook gesteld als ik je wel voor 100% geloofde gewoon omdat ik nieuwsgierig ben waarom mensen hun geloof verlaten. Ik ben niet binnen een georganiseerde religie opgevoed dus het proces dat mensen doormaken die van hun geloof afvallen, ken ik niet uit de eerste hand. Ik toonde gewoon interesse.


Met vriendelijke groet,

Linda
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Omar of beter Luc, gaat dit jaar op pensioen.
Die man zal altijd een raadsel blijven. Is hij een overtuigd moslim? Ik weet het niet! Is hij anti-islam zoals sommigen beweren? Ik weet het niet. Het enige dat ik weet is dat hij een soefi is (bepaalde stroming in de Islam).
Het is één van de vreemdste mensen die ik ooit in mijn leven heb leren kennen, stak het niet onder stoelen of banken dat hij het niet eens is met sommige ahadith en ayaat. Hierdoor zat hij de hele tijd in de clinch met vele selefi bij ons op school.
Een wolf in schaapskleren? Op welk gebied dan? Een Belg undercover in de moslimwereld? Lijkt me ver gaan, hij is een hafeez en erg geleerd. Ongelooflijk wat hij allemaal weet. Een moslim die de westerse wereld gaat aanvallen? Lijkt me nog meer onwaarschijnlijker. Hij liet de hele tijd zijn walging tonen tov islamitische landen.
Zoals ik al zei, niemand snapt hem en ze zullen hem nooit snappen, want hij stopt ermee...
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hoi Sanne,

Ik lees je verhalen met veel interesse. Ik schrijf zelf pas heel kort op dit forum en was een beetje verbaasd hoe sommige mensen op jou reageerden. Ze hebben er misschien wel redenen voor die niets met jou te maken hebben, maar gewoon eerdere ervaringen met andere mensen.

Met wat je tot nu toe hebt geschreven vind ik je een aanwinst voor dit forum. Ik vind het hoe dan ook erg moedig van je dat je je verhaal hier doet en ik hoop nog veel van je te lezen.

Groetjes,
Bernie
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

sanne
jij bent geen ex moslima (leugenaar)
je bent gewoon een belgiesche racist
hou je zelf in de mailing
jammer dat deze mensen hier beetje lage IQ hebben om dit niet te zien.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

jandeboer schreef:sanne
jij bent geen ex moslima (leugenaar)
je bent gewoon een belgiesche racist
hou je zelf in de mailing
jammer dat deze mensen hier beetje lage IQ hebben om dit niet te zien.
Sanne heeft anders aardig bewezen dat ze van Marokkaanse afkomst is.
Bewijs jij maar eerst dat zij een "Belgiesche racist" is voor je zo een bewering durft te uiten...
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

jandeboer schreef:sanne
jij bent geen ex moslima (leugenaar)
je bent gewoon een belgiesche racist
hou je zelf in de mailing
jammer dat deze mensen hier beetje lage IQ hebben om dit niet te zien.

Jandeboer….

Op dit forum word het niet gewaardeerd als je andere forum leden zonder enige reden aanvalt en uitscheld.
Toon respect voor anderen en het forum.

Dit is een waarschuwing.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

jandeboer schreef:sanne
jij bent geen ex moslima (leugenaar)
je bent gewoon een belgiesche racist
hou je zelf in de mailing
jammer dat deze mensen hier beetje lage IQ hebben om dit niet te zien.
Plotseling te veel licht in je ogen kan inderdaad behoorlijk pijnlijk zijn ... :lol:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

jandeboer schreef:sanne
jij bent geen ex moslima (leugenaar)
je bent gewoon een belgiesche racist
hou je zelf in de mailing
jammer dat deze mensen hier beetje lage IQ hebben om dit niet te zien.
Zeg beste Jan,

Waarom ga jij niet terug naar school om dit keer het VMBO wel af te maken?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

jandeboer schreef:sanne
jij bent geen ex moslima (leugenaar)
je bent gewoon een belgiesche racist
hou je zelf in de mailing
jammer dat deze mensen hier beetje lage IQ hebben om dit niet te zien.
Het woordje 'racisme' vliegt hier maar in het rond, maar ik denk zelfs niet dat je er de betekenis van weet.
Ik heb het even voor jou opgezocht:

"Racisme gaat ervan uit dat mensen die op grond van ‘ras’, huidskleur, nationale of etnische afstamming bij bepaalde ‘andere’ groepen behoren (of ertoe gerekend worden) minder waard zijn dan de mensen van de eigen groep.
Racisme dient als rechtvaardiging voor het uitsluiten en nadelig behandelen van deze ‘andere’ groepen en is te vinden in vooroordelen, discriminerend gedrag, negatieve beeldvorming en procedures en regels."

Kan je ergens in mijn berichten vinden dat ik een bepaalde groep mensen viseer. Nee! Moslims kunnen een bruine huidskleur hebben, zwart, geel, wit,...

Ik stel voor dat je eerst eens nadenkt voor je grote-mensen-woorden gaat gebruiken. :wink:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

sanne schreef:
jandeboer schreef:sanne
jij bent geen ex moslima (leugenaar)
je bent gewoon een belgiesche racist
hou je zelf in de mailing
jammer dat deze mensen hier beetje lage IQ hebben om dit niet te zien.
Het woordje 'racisme' vliegt hier maar in het rond, maar ik denk zelfs niet dat je er de betekenis van weet.
Ik heb het even voor jou opgezocht:

"Racisme gaat ervan uit dat mensen die op grond van ‘ras’, huidskleur, nationale of etnische afstamming bij bepaalde ‘andere’ groepen behoren (of ertoe gerekend worden) minder waard zijn dan de mensen van de eigen groep.
Racisme dient als rechtvaardiging voor het uitsluiten en nadelig behandelen van deze ‘andere’ groepen en is te vinden in vooroordelen, discriminerend gedrag, negatieve beeldvorming en procedures en regels."

Kan je ergens in mijn berichten vinden dat ik een bepaalde groep mensen viseer. Nee! Moslims kunnen een bruine huidskleur hebben, zwart, geel, wit,...

Ik stel voor dat je eerst eens nadenkt voor je grote-mensen-woorden gaat gebruiken. :wink:

Ik sluit mij hier volledig aan.

Zelf heb ik het woord racisme nooit gebruikt. Dat gebruiken alleen mensen die geen argumenten hebben.

Bovendien heeft het tegenwoordig geen enkele werking meer, omdat het begrip 'daardoor' erg aan inflatie onderhevig is geweest.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Mooi gezegd Sanne.

Jan, beste vriend,
waar komt je boosheid toch vandaan?
Plaats reactie