Week van de humor: waar zijn de grappen over moslims

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Zag vanavond bij de wereld draait door, alvast een voorstukje van as. zondag, "advocaat van de duivel". Een programma waarin mr. Theo Hiddema, de advocaat van de moordenaar van Theo van Gogh, speelt, fictief, want hij liet zich in het echt niet door een advocaat verdedigen.

De advocaat laat hierin een stukje van Theo Maassen zien, warin Jezus eigenlijk belachelijk wordt gemaakt. Dat zal voor veel christenen ook niet prettig zijn om te zien, maar in ieder geval, kan Theo Maassen nog rustig over straat, omdat christenen, in tegenstelling tot blijkbaar veel moslims, niet Maassen zomaar zullen vermoorden.

De vraag is, moslims voelen zich vaak gekwetst, doordat in Nederland nu éénmaal anders tegen religie wordt aangekeken en er dus bepaalde grappen over kunnen worden gemaakt, helaas blijkbaar niet meer over de Islam, kijk ook maar naar Ewout Jansen, die heb ik gelezen, is gevlucht naar het buitenland.

Wat ik mij telkens afvraag, waarom, komen moslims naar hier en proberen gewoon ons hele maatschappij en cultuur enz. te sturen? Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Wat ik mij telkens afvraag, waarom, komen moslims naar hier en proberen gewoon ons hele maatschappij en cultuur enz. te sturen? Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Omdat zij ervan overtuigd zijn dat ze niet mogen rusten totdat de hele "darul harb" tot "darul islam" is gemaakt...

Trouwens, ook al opgemerkt dat moslims zich superieur achten aan de andere mensen ? Ze zijn beter, weten meer, doen alles beter, hebben altijd gelijk.... hoe zou dat toch komen ?
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Dutch schreef: Trouwens, ook al opgemerkt dat moslims zich superieur achten aan de andere mensen ? Ze zijn beter, weten meer, doen alles beter, hebben altijd gelijk.... hoe zou dat toch komen ?
Ja, grappige is dat ze ons dat altijd ook verwijten.
Fiona
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 08, 2007 10:28 pm
Locatie: A planet called world

Bericht door Fiona »

Toch niet dom van de moslims als je erover nadenkt.
De meerderheid van onze maatschappij voelt zich niet beter en wilt zo ook niet overkomen, met als gevolg dat ze erop zullen letten dat dit zeker niet gebeurt. Daarom zijn ze overdadig politiek correct en doen aan positieve discriminatie. Denk maar bijvoorbeeld aan Circes terechte opmerking dat er geen grappen worden gemaakt over de moslims. Hierdoor wordt het voor de moslim makkelijker om zich op hun beurt beter te voelen en te (proberen?) onze samenleving te domineren. Meestal speelt onze politiek er dan nog op in, om zeker geen stemmen te verliezen...
Prisons are built with stones of Law, Brothels with bricks of Religion.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Dus, we zijn bang om rascistisch gevonden te worden, terwijl veel moslims juist veel rascistischer zijn. Gisteren nog op ontdek.islam gelezen, waarom moslims niet mogen omgaan met ongelovigen, want als Allah onderscheid maakt tussen gelovigen en ongelovigen, dat moeten wij moslims dat ook doen...
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Melissa schreef:[...]
De vraag is, moslims voelen zich vaak gekwetst, doordat in Nederland nu éénmaal anders tegen religie wordt aangekeken en er dus bepaalde grappen over kunnen worden gemaakt, helaas blijkbaar niet meer over de Islam, kijk ook maar naar Ewout Jansen, die heb ik gelezen, is gevlucht naar het buitenland.
[...]
Als duiveltjes uit doosjes zullen op 26 maart Ewout en Etienne (en Amar) opduiken op het podium van het Comedy Theater Amsterdam.
Lees hier:
http://www.ewoutenetienne.nl/ee/pers/Pe ... tement.php
"Op maandag 26 maart spelen zij samen in het Comedytheater ongecensureerd gedeelten uit hun programma. Een voorstelling waarin ze hun verhaal kunnen laten zien aan iedereen die het wil zien."
(Bij voldoende belangstelling zal de voorstelling op 28 en 29 maart worden herhaald.)
Plaats reactie