Marokkaans 'homohuwelijk' resulteert haast in lynchpartij

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
sprot

Marokkaans 'homohuwelijk' resulteert haast in lynchpartij

Berichtdoor sprot » Vr Nov 30, 2007 8:41 am

Acht arrestaties van Marokkaanse vermeende homoseksuelen, honderden homofobe artikels en een bijna-lynchpartij: het begon allemaal met een banaal filmpje op YouTube, dat als officieus homohuwelijk werd gezien.

Door Catherine Vuylsteke
RABAT l In Ksar el-Kébir, een Marokkaanse stad nabij Tanger, werd een privéfeest uitgelegd als homohuwelijk. De islamistische partijen mobiliseerden in hun publicaties en een meute wou begin deze week 'de schuldige' vermoorden.

De feiten speelden zich af op 19 november. In een huis in Ksar el-Kébir vond een feest plaats, waarvan later beelden opdoken op internet. Wie ze daar plaatste is niet geheel duidelijk, maar in het filmpje zijn ietwat verwijfde mannen te zien die dansen op traditionele muziek en in één geval gaat het om een als vrouw verklede man. De organisatoren van het feest zouden later zeggen dat het om een gnawa-uitdrijvingsritueel ging en dat de vrouw voor wie de sessie werd gehouden, er zelf om had verzocht dat iemand zich zoals haar zou kleden.
Het filmpje werd echter opgemerkt door islamisten die het internet dezer dagen afschuimen naar 'schandelijke praktijken', teneinde ze aan de kaak te stellen. Het duurde niet lang vooraleer Rachid Niny, de notoir populistische en homofobe hoofdredacteur van Marokko's populairste Arabischtalige krant, De Avond, het in zijn hoofdartikel had over "een homohuwelijk op Marokkaanse bodem", dat hij zag als na-aperij van het Westen, dat zich in zijn land aan "moreel terrorisme" schuldig maakt.
Op 23 november trokken enige honderden mensen naar het huis van de zogenaamde organisator teneinde hem te straffen. De islamisten zouden later beweren dat het om een "spontane intifada tegen de bandeloosheid" ging, die later in andere Arabischtalige kranten werd bejubeld, maar volgens minister van Buitenlandse Zaken Chakib Benmoussa was de manifestatie wel degelijk georganiseerd en gemanipuleerd. Bovendien, zo liet de minister woensdag in het parlement weten, hebben de juridische diensten tot dusver niets over een homohuwelijk kunnen ontdekken en betrof het een geval van "charlatanpraktijken", waarmee hij doelde op het uitdrijvingsritueel.
Wel werden acht betrokkenen die in het filmpje konden worden geïdentificeerd, op verdenking van homoseksuele praktijken gearresteerd. Die zijn in Marokko luidens artikel 389 van het strafwetboek immers verboden. Als homoseksuele daden kunnen worden bewezen, riskeren ze een straf van zes maanden tot drie jaar. De arrestatie van de acht is de eerste sinds de razzia van Tetouan in juni 2004, toen tientallen homo's tijdens een verjaardagsfeest werden opgepakt en drie dagen vastgehouden.
Voor de man op wie de demonstranten het gemunt hadden, kwam een rechtszaak haast te laat. Hij werd bijzonder hardhandig afgetuigd en ontsnapte slechts ternauwernood aan een lynchpartij.
De Franstalige media in Marokko namen de zaak scherp op de korrel. In die, vooral door de elite gelezen, bladen vroegen commentatoren zich af hoe veilig de burger nog is als een gerucht over een homohuwelijk een reden kan zijn om te worden afgeslacht door een woedende menigte.
Politieke waarnemers zien in het hele manoeuvre dan weer een poging van de islamisten om de overheid te treiteren. Ze verwijzen naar de storm van protest die er kwam toen de jaarlijkse, maar nu al vijf jaar opgeschorte, wijnproeverij van Meknès enige weken geleden plaatsvond. Tolereren jullie dat, is telkens de vraag aan de overheid, die daarmee in een lastig parket komt. Grijpt men in, dan wordt in de kaart van de islamisten gespeeld, doet men niets, dan komt het verwijt dat de staat de losbandigheid promoot.
"Wat mij shockeert", zei de Frans-Marokkaanse schrijver Abdellah Taïa, die zich als eerste intellectueel als homo outte, gisteren aan de telefoon, "is de mate waarin het islamistisch populisme het hele debat gaat domineren en er zelfs haast tot moord wordt opgeroepen. En ondertussen zwijgen de Marokkaanse mensenrechtenorganisaties in alle talen."
Man die als vrouw gekleed te zien was op YouTubefilmpje, werd bijzonder hardhandig afgetuigd
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Ma Dec 03, 2007 2:59 pm

Wij zijn terroristen, omdat wij met onze media indringen in de hoogstaande cultuur van deze mensen.
Wij zouden beter stoppen met zo losbandig en babylonisch te leven, want de stank van onze rotte beschaving waait over naar de landen waar moraal nog steeds hoog is, waar ze nooit van verderfelijke zaken zoals vrijheid van keuze hebben gehoord. Wij dwingen, door onze duivelse technologie die voor niets anders dient, de mensen die nog rein van geest zijn onze vervallen waarden aan, want wij verzoedelen de geesten van goede Moslims.
Misschien moeten wij eens afstappen van onze koers en leren van andere culturen? Ze hebben vast redenen om zo te leven.
Wij niet, wij vreselijke, corrupte, losbandige hoeren van Babylon.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Abu Omar al-Baghdadi

Berichtdoor Abu Omar al-Baghdadi » Wo Dec 05, 2007 3:29 am

Ik walg van homos. dat ze een man boven een vrouw kiezen.
inplaats van Een vrouw met haar zachte huid, kiezen ze een behaarde mannenreet geteisterd door aambeien omdat kafirs alleen wc papier gebruiken. Pff om ziek van te worden.
Terug van weggeweest nog steeds gevreesd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Dec 05, 2007 3:37 am

Heb je nou weer gedronken Omar.. :shock: Morgen heb je weer een kater.
Je kan beter naar bed gaan, en neem een emmertje mee voor het geval dat je moet spugen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

sprot

Berichtdoor sprot » Wo Dec 05, 2007 8:36 am

Abu Omar al-Baghdadi schreef:Ik walg van homos. dat ze een man boven een vrouw kiezen.
inplaats van Een vrouw met haar zachte huid, kiezen ze een behaarde mannenreet geteisterd door aambeien omdat kafirs alleen wc papier gebruiken. Pff om ziek van te worden.

Beter wc-papier dan alle dagen met mijn blote linkerhand mijn reet/hol/kont/aars af te krabben !
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste

Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)

Sapere aude!

In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Dec 05, 2007 9:06 am

Nou Abu Omar, eerst effe nadenken jongen. Ik heb in Tunesie de mooiste collectie aambeien gezien die je je maar kan voorstellen, en daar gebruikt men ook geen toiletpapier...

Bovendien zijn de jongeren daar vrij anaal gericht, zelfs met een vrouw, omdat dit de enige oplossing is om de maagdelijkheid van het meisje te bewaren... Dus zelfs met een vrouw gaan ze graag anaal...

Ben trouwens van mening dat vrijwel alle mannen graag anaal gaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ben jij wel al een Ab, een vader ? Nou, wel een zeer naieve dan...

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Dec 05, 2007 11:29 am

Bovendien zijn de jongeren daar vrij anaal gericht, zelfs met een vrouw, omdat dit de enige oplossing is om de maagdelijkheid van het meisje te bewaren.

Is dat de enige reden?
Anale sex met een vrouw is de subliemste vorm van ontkenning van haar vrouwelijkheid.
Voor een ideologie die op alle mogelijke manieren vrouwelijkheid verdrukt en ontkent lijkt mij dit een heel normale evolutie.

Ben trouwens van mening dat vrijwel alle mannen graag anaal gaan,

In een op schaamte gerichte kultuur, wordt het opwekken van de eigen schaamte op de duur de voornaamste manier voor het vinden en opdrijven van sexuele bevrediging.
Weet niet of vrijwel alle mannen hier behoefte aan hebben.
Hoe meer sex in de verdrukt wordt, hoe meer dit zal voorkomen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Wo Dec 05, 2007 1:14 pm

Abu Omar al-Baghdadi schreef:Ik walg van homos. dat ze een man boven een vrouw kiezen.

Ieder zijn smaak, toch? U hebt uw geloof, uw levensstijl, homo's hebben dat van hun. Jeden das Seine.

Trouwens, aambeien worden niet door wc-papier veroorzaakt. De oorzaak van deze ziekte is complex, maar heeft vaak te maken met langdurige belasting van de endeldarm door constant dezelfde positie aan te nemen. Truckers hebben er last van, en ook zeelui die urenlang de navigatiebrug rechtstaand moeten bemannen (men kan daar gaan zitten maar dan kan men de instrumenten die zich aan de andere kant van de brug bevinden niet lezen).
Wc-papier heeft, voor zo ver dat ik weet, niets te maken met aambeien.
Misschien is er een nieuw onderzoek waar jij de gegevens van weet? Ik ben benieuwd om het te lezen.
Ik denk dat wc-papier beter is voor de anus dan woestijnzand.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Wo Dec 05, 2007 1:17 pm

Dutch schreef:Nou Abu Omar, eerst effe nadenken jongen. Ik heb in Tunesie de mooiste collectie aambeien gezien die je je maar kan voorstellen, en daar gebruikt men ook geen toiletpapier...

Bovendien zijn de jongeren daar vrij anaal gericht, zelfs met een vrouw, omdat dit de enige oplossing is om de maagdelijkheid van het meisje te bewaren... Dus zelfs met een vrouw gaan ze graag anaal...

Ben trouwens van mening dat vrijwel alle mannen graag anaal gaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ben jij wel al een Ab, een vader ? Nou, wel een zeer naieve dan...

Ik zou niet anaal willen gaan. Vieze gedachten spoken in mijn hoofd rond als ik aan anale seks denk. Iets met botsen tegen vastzittende fecalien, en de niet al te propere darmwanden.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Dec 05, 2007 2:25 pm

...mannenreet geteisterd door aambeien omdat kafirs alleen wc papier gebruiken.

Ik moet denken aan een verhaal uit Arabië uit de tijd van de beginnende olie-boom. Konig Saud haalde moderne medische zaken het land binnen. Er was veel geld binnen gekomen uit olie dus dat konden ze betalen. En zo kwam de koning op doktersbezoek. Of hij kreeg een eigen lijfarts, daar wil ik vanaf zijn. Wat bleek: hij had enorme last van aambeiën. Een ware marteling kan dat zijn. En die dokter zei hem;"no problemo (op zijn Arabisch), dat kunnen we prima verhelpen. Operatie en het is voor de bakker.' En zo kwam het dat de koning onder het mes ging. En het hielp.
Maar die onverklaarbare afwezigheid van de koning was iedereen opgevallen. Geruchten deden de ronde. Dus moest er een verklaring komen. De hofhouding had het er zwaar mee en kwamen met een bericht over de gezondheid van de koning dat zo vaag was dat ieder het zijne erin kon lezen. Voordat het bericht naar buiten ging moest de koning het goedkeuren. Die zag het en maakte er van
"de koning is kort geleden in het ziekenhuis geopereerd aan zijn aambeien. Dit heeft heel goed geholpen. Ik heb er nu geen last meer van. "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Leven in moslimlanden”