Israël viert groots zestigjarig bestaan

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 08, 2008 12:11 pm

Van harte gefeliciteerd Israël.

donderdag 8 mei 2008

Israël viert vandaag groot feest. Precies zestig jaar geleden, op 5 Ijar 5708 (14 mei 1948) riep David Ben Goerion, de eerste premier van het land, de staat Israël uit.

Direct na de dodenherdenking (jom hazikaron), dat in Israël een dag voor bevrijdingsdag (jom ha'atsmaoet) plaatsheeft, vierden honderdduizenden Israeliërs de oprichting van de staat met vuurwerk, laserstralen en een luchtshow.

Aanslagen
Uit angst voor terroristische acties - er waren tientallen waarschuwingen voor aanslagen binnengekomen- was er zoals gebruikelijk bij Israëlische festiviteiten veel beveiliging aanwezig.

Ook in Nederland werd de verjaardag van de joodse staat gevierd. In de Rai in Amsterdam kwamen ongeveer 1.700 bezoekers bijeen. Zij kregen onder meer een optreden te zien van de dansgroep Uzi Nissim. De 140 dansers verbeeldden met hun dans op het lied Imagine van John Lennon, de geschiedenis van de staat Israël.

Wouter Bos
Sprekers waren onder andere de Israëlische ambassadeur Harry Kney-Tal en vice-premier Wouter Bos (PvdA), die tijdens zijn toespraak het belang benadrukte van bruggen bouwen tussen de Palestijnen en Israël.

Arabische televisiezenders hebben de afgelopen dagen vooral aandacht geschonken aan de honderdduizenden Palestijnen die het land in 1948 moesten ontvluchten.

Door Ronit Palache

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mei 08, 2008 2:11 pm

Ha Tikva
כל עוד בלבב פנימה
נפש יהודי הומיה,
ולפאתי מזרח קדימה,
עין לציון צופיה,
עוד לא אבדה תקוותנו,
התקווה בת שנות את אלפים,
להיות עם חופשי בארצנו,
ארץ ציון וירושלים

Transcriptie
Kol od balevav penima
Nefesj jehoedi homi'ja
Oelefa'aatee mizrach kadima
Ajien le Tsi'jon tsofi'ja
Od lo avda tikvatenoe
Ha tikwa bat shnot alpayim:
Lehijot am chofsjie be'artseenoe
Erets Tsi'jon ve Jeroesjalajiem

Vertaling HaTikva - de hoop
Zolang in het hart, van binnen,
Een Joodse ziel levendig is
En naar het oosten, vooruit,
Het oog naar Zion kijkt
Is onze hoop nog niet verloren
De hoop die al tweeduizend jaren leeft
Een vrij volk te zijn in ons land
Het land van Zion en Jeruzalem

Afbeelding
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Miep

Berichtdoor Miep » Vr Mei 09, 2008 12:47 am

God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 09, 2008 1:04 am

Bedankt habibti.
Mooi liedje.
Een tijd geleden dat ik het gehoord heb. Ik smelt altijd weg met dit liedje.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 09, 2008 1:09 am

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Mei 09, 2008 1:45 pm

Sinds de staat Israel is opgericht -60 jaar geleden- verloren de Joden hun onschuld. Ik boycot trouwens alle winkelketens/merken waarvan ik weet dat er een deel naar Israel gaat: MacDonalds, Hema, Maybelline, et cetera.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 09, 2008 1:54 pm

Nostalgie overheerst bij jubilerend Israël

van onze redactie buitenland
De staat Israël viert zijn 60-jarig bestaan. Honderdduizenden Israëliërs nemen deel aan de festiviteiten rond het jubileum met picknicks en barbecues.

JERUZALEM - Wie naar de televisie kijkt in Israël, merkt al snel dat veel Israëliërs de blik richten op het verleden, en minder op de toekomst. Op de Israëlische buis zijn archiefbeelden te zien en ouderen die terugblikken op roemruchte woestijnoorlogen en het leven in de kibboets. Radiozenders duiken in de historie.

Israël is met 60 jaar rijker en sterker dan ooit. Toch voelt menig Israëliër nu een grote afstand tot zijn politieke leiders. ,,Als ik zie wat er gebeurt met mijn premier, dan mis ik mensen als David Ben-Gurion en Menachim Begin, als Golda Meir, mensen die in tweekamerappartementen woonden en zich met heel weinig wisten te redden'', zegt advocaat en reserve-officier Eliad Shraga. ,,Zelfs als je het niet met ze eens was, dan wist je dat ze juist handelden.''

Premier Olmert is verdachte in meerdere corruptiezaken. Zijn minister van Financiën heeft moeten aftreden in verband met een verduisteringsschandaal en een andere politieke bondgenoot van Olmert is veroordeeld wegens onzedig gedrag. ,,Als we denken aan leiderschap en ethiek, dan is het niet alleen onze verbeelding - eens waren de dingen anders'', aldus Shraga.

Arabische tv-zenders herinneren al dagen aan de Nakba (Ramp), het vertrek van honderdduizenden Palestijnen in 1948. Enkele duizenden Arabische Israëliërs gingen de straat op om terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen te eisen. Over de Palestijnse kwestie zijn veel Israëliërs cynisch. ,,Vandaag de dag geloven de meeste Israëliërs niet meer in vrede'', zegt historicus Tom Segev. ,,Dat was anders toen het land 50 werd.'' Hoewel de nostalgie overheerst, wil niemand daadwerkelijk terug naar vroeger. Israëliërs hebben het nu beter dan ooit. Segev: ,,Iedereen die wil kan het land verlaten, maar niemand doet het.''

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=113723

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Mei 09, 2008 2:32 pm

60 jaar bevrijd gebied, Bravo Israel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

stropke

Berichtdoor stropke » Di Mei 13, 2008 4:24 pm

BFA schreef:60 jaar bevrijd gebied, Bravo Israel.

Beste BFA, geef me de vijf. Reeds eerder merkte ik uw gedachten over Israel. :cry: :cry: (vreugdetraantje)
Hoewel we verschillend over God denken, geef nie, weet ik toch dat Hij trouw is aan zijn belofte die Hij gaf aan Abraham. Al wie Israel het beste wenst, wenst God ook het beste toe en zegent hij. Al wie Israel verwenst en benadeeld haalt zichzelf Gods oordeel over.
Ik vind het geweldig dat Gods zegen ook over u is, hoe dit ook uitwerkt in uw persoonlijk leven, of het het direct ziet of begrijpt, maak nie uit. Maar dat feit is er.
En het ontroerd mij steeds, gij zij ne toffe gast :wink:

Genesis 12 De roeping van Abram
1 De HERE nu zeide tot Abram: Ga uit uw land en uit uw maagschap en uit uws vaders huis naar het land, dat Ik u wijzen zal; 2 Ik zal u tot een groot volk maken, en u zegenen, en uw naam groot maken, en gij zult tot een zegen zijn. 3 Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken, en met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

SDX

Berichtdoor SDX » Di Mei 13, 2008 5:28 pm

Sinds de staat Israel is opgericht -60 jaar geleden- verloren de Joden hun onschuld. Ik boycot trouwens alle winkelketens/merken waarvan ik weet dat er een deel naar Israel gaat: MacDonalds, Hema, Maybelline, et cetera.

Ik denk niet dat de staat Israel daar wakker van zal liggen of failliet zal gaan, van jouw boycotje.

SHALOM ISRAEL!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Mei 13, 2008 6:13 pm

Boycott-tip:

Afbeelding
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 13, 2008 6:43 pm

Ik boycot Carrefour sinds deze winkel een boycot had van Deense spullen.
Vroeger ging ik altijd winkelen in Carrefour als ik ik Frankrijk of Spanje was, maar nu nooit mee.
Ik heb ze zelfs een mailtje gestuurd , en ze verteld dat ik nooit meer iets zou kopen in hun winkel, maar dat heeft geen indruk gemaakt.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Mei 13, 2008 6:48 pm

Beste BFA, geef me de vijf.

http://farewellisrael.com/home.html
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Mei 13, 2008 7:15 pm

SDX schreef:

Ik denk niet dat de staat Israel daar wakker van zal liggen of failliet zal gaan, van jouw boycotje.

SHALOM ISRAEL!

Daar lig ik niet wakker van! Ik weet in ieder geval dat mijn geld niet naar dat terroristisch en hypocriet landje gaat. Ach, hoe meer zielen hoe meer vreugd? Ik ben namelijk bezig mijn moeder ook te motiveren het land te boycotten.. En zodoende ga ik over op de rest van de familie.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 13, 2008 7:55 pm

Chaimae schreef:
SDX schreef:

SHALOM ISRAEL!

Daar lig ik niet wakker van! Ik weet in ieder geval dat mijn geld niet naar dat terroristisch en hypocriet landje gaat. Ach, hoe meer zielen hoe meer vreugd? Ik ben namelijk bezig mijn moeder ook te motiveren het land te boycotten.. En zodoende ga ik over op de rest van de familie.

Prima idee deze boycot van alle Israëlische producten. :razz:
Maar…. Wel consequent zijn en je computers en gsm's en alle medicijnen die ontwikkeld werden door Israëli’s meteen de vuilbak in kieperen.
Intel is een product uit Israel. Dus je moet op zoek naar een computer zonder "intel" inside, je moet je Mobil dumpen . Gelijk doen, hup in een emmer met water dompelen dat joodse kreng.

En het lijkt me ook een goed plan om je broeders en zusters in Palestina te vertellen dat ze NIET meer naar een ziekenhuis in Israel moeten gaan.
Palestina heeft uitstekende ziekenhuizen waar ze alle ziektes kunnen behandelen.
Ook moet je ze afraden dat ze elektriciteit uit Israel gebruiken, want wie weet wat die Joden daar ingestopt hebben. Voor dat je het weet ben je steriel, en kan je geen kinderen meer maken. Olie is ook een big NO, NO… Trouwens al het spul dat Israel Palestina in probeert te smokkelen moeten je vrienden in Palestina laten staan.
Je moet een goed keihard artikel schrijven Chaimae, en dat plaatsen in een Palestijnse krant. Dat zal die Joden leren als ze straks met lege ziekenhuizen en een overschot aan elektriciteit zitten.

En als er iemand in je familie gaat lijden aan MS, dan moeten ze ook geen Copaxone en Rebif slikken. Ik weet niet of daar een vervangend medicijn voor is, maar zoals ik al zeg, we moeten wel consequent blijven. Liever dood dan aan de Copaxone en Rebif moet ons motto worden.

Als een van je ouders Alzheimer krijgt , moet je goed opletten dat de dokter geen Exelon voorschrijft. Het is wel het beste medicijn, maar vooruit, het is niet anders.

En ( laat Allah het behoeden) als jij baarmoederhalskanker krijgt, geen Doxil slikken, ik herhaal….geen Doxil slikken. Wie weet wat er met je gebeurd als je dat slikt. Je zou zomaar kunnen genezen, maar dat hebben we er toch niet voor over niet waar…

Er zijn nog bosjes andere medicijnen die ontwikkeld zijn in Israel, dus goed opletten.
Je kan beter een medicijn slikken dat in een Islamitische land ontwikkeld is.

SDX

Berichtdoor SDX » Di Mei 13, 2008 9:32 pm

Léés de post van Ariel, arme Chaimae...en sta mij toe nu even te glimlachen.

SHALOM ISRAEL!

Ik dien een motie in, zou het mogelijk zijn om een paar landen in Europa te vervangen met Israel?...bvb...Kosovo...Albanië...Bosnië...
Wat zou dat toch mooi zijn...

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Mei 13, 2008 11:45 pm

Chaimae schreef:Sinds de staat Israel is opgericht -60 jaar geleden- verloren de Joden hun onschuld. Ik boycot trouwens alle winkelketens/merken waarvan ik weet dat er een deel naar Israel gaat: MacDonalds, Hema, Maybelline, et cetera.

Als arabieren wat ondernemen is het tot misslukken gedoemd, leert ons de geschiedenis.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

SDX

Berichtdoor SDX » Wo Mei 14, 2008 2:06 am

hans van de mortel schreef:
Chaimae schreef:Sinds de staat Israel is opgericht -60 jaar geleden- verloren de Joden hun onschuld. Ik boycot trouwens alle winkelketens/merken waarvan ik weet dat er een deel naar Israel gaat: MacDonalds, Hema, Maybelline, et cetera.

Als arabieren wat ondernemen is het tot misslukken gedoemd, leert ons de geschiedenis.

Jahmaar Hans...wát hebben ze dan eigenlijk al ooit eens ondernomen??? :shock:

naar boven

Berichtdoor naar boven » Wo Mei 14, 2008 2:09 am

SDX schreef:

Dat heet faalangst..
RTFM

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Mei 14, 2008 8:04 am

SDX schreef:

Nou lieve SDX, wat Marokkanen (arabieren) ook altijd doen: met z’n allen tegen één (Amsterdan-west, Zandvoort, etc., etc..) Neem bijvoorbeeld de Jom Kipoeroorlog van 1973 die 20 dagen duurde. Hoeveel arabische landen waren daarbij betrokken? Zelfs de arrogante flikker van Cuba, Fidel Castro schijnt troepen en materieel naar het gebied gestuurd te hebben om de arabieren te steunen (denkende aan goedkope olie-leveranties, volgens mij).
Er waren tnemiste elf arabische landen bij betrokken met een ongelooflijke superieure meerderheid in alles!. En dan toch nog verliezen? Zoiets bestaat eigenlijk niet, dat is gewoon ongeloofwaardig. Dat kan maar één ding betekenen:

ALLAH HAAT ARABIEREN ZOALS HIJ NOG NOOIT EEN VOLK OF NATIE GEHAAT HEEFT!

De oorlog van 1973 werd geïnitieerd door een coalitie van Egypte en Syrië die een aanval inzetten tegen Israël. Ook Algerije, Irak, Koeweit, Libië, Marokko, Jordanië, Saoedi-Arabië, Soedan en Tunesië stuurden soldaten, tanks en/of gevechtsvliegtuigen naar de strijd.

Knap hoor! Israël kon natuurlijk nooit winnen zonder de hulp van allah. Zoiets begrijpen wij nog wel. Als arabieren dat nu ook begrijpen, zullen ze misschien eindelijk tot inzicht komen en bereid zijn wetenschappelijke eieren voor hun waardeloze islamgeld te kiezen.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 14, 2008 12:04 pm

]Succesverhaal staat Israël is felicitatie waard

Israël groeide in zestig jaar uit tot een welvarende democratie, de enige in het Midden-Oosten. Al mag het een wonder heten dat de staat nog bestaat, aangezien het land vanaf het begin, letterlijk, onder vuur heeft gelegen

Arendo Joustra

Vandaag bestaat Israël zestig jaar en dat is een felicitatie waard. Na eeuwenlange discriminatie en vervolging, met als dieptepunt de uitroeiing van zes miljoen joden door Nazi-Duitsland, hebben de joden op 14 mei 1948 een eigen thuishaven gekregen waar ze over hun eigen lot kunnen beschikken.

Succesverhaal
Israël is een succesverhaal, want in die zes decennia groeide de bevolking van 600.000 pioniers tot ruim zeven miljoen inwoners. Van woestijn werd vruchtbare landbouwgrond gemaakt, zodat het land qua voedselproductie zelfvoorzienend is. Mede door een zeer hoogwaardige industrie is Israël een welvarend land geworden met een gemiddeld inkomen van 23.000 euro per hoofd van de bevolking.

Daarbij is Israël de enige democratie in het Midden-Oosten en het enige land in de regio met persvrijheid en gelijke rechten voor mannen en vrouwen. Tot de zeven miljoen inwoners behoren anderhalf miljoen Arabieren die dezelfde democratische rechten hebben als andere Israëliërs. Hun gemiddelde inkomen ligt hoger dan het inkomen van Arabieren in de omringende Arabische landen.

Permanent in oorlog
Dat Israël nog bestaat, is eigenlijk een wonder. Al direct na de onafhankelijkheidsverklaring vielen de buurlanden Egypte, Syrië, Libanon, Jordanië en Irak het jonge land aan. Die dreiging in zee te worden gedreven door de Arabieren is nooit opgehouden. Het heeft van Israël een land gemaakt dat eigenlijk permanent in oorlog is, met alle nadelen van dien: angstig, wantrouwend, hypergevoelig, assertief.

Vandaag hadden ook de Palestijnen gefeliciteerd kunnen worden met het zestigjarige bestaan van hun staat. Want de Verenigde Naties boden in 1947 niet alleen de Joden een eigen staat, maar ook de Palestijnen. Maar de Arabische landen weigerden de Palestijnen een eigen staat. En hun oorlog tegen het jonge Israël leidde vervolgens tot een vlucht van Palestijnen uit het oorlogsgebied.

http://www.elsevier.nl/opinie/commentar ... index.html

SDX

Berichtdoor SDX » Wo Mei 14, 2008 4:18 pm

Nou lieve SDX, wat Marokkanen (arabieren) ook altijd doen: met z’n allen tegen één (Amsterdan-west, Zandvoort, etc., etc..) Neem bijvoorbeeld de Jom Kipoeroorlog van 1973 die 20 dagen duurde. Hoeveel arabische landen waren daarbij betrokken? Zelfs de arrogante flikker van Cuba, Fidel Castro schijnt troepen en materieel naar het gebied gestuurd te hebben om de arabieren te steunen (denkende aan goedkope olie-leveranties, volgens mij).
Er waren tnemiste elf arabische landen bij betrokken met een ongelooflijke superieure meerderheid in alles!. En dan toch nog verliezen? Zoiets bestaat eigenlijk niet, dat is gewoon ongeloofwaardig. Dat kan maar één ding betekenen:

ALLAH HAAT ARABIEREN ZOALS HIJ NOG NOOIT EEN VOLK OF NATIE GEHAAT HEEFT!

De oorlog van 1973 werd geïnitieerd door een coalitie van Egypte en Syrië die een aanval inzetten tegen Israël. Ook Algerije, Irak, Koeweit, Libië, Marokko, Jordanië, Saoedi-Arabië, Soedan en Tunesië stuurden soldaten, tanks en/of gevechtsvliegtuigen naar de strijd.

Knap hoor! Israël kon natuurlijk nooit winnen zonder de hulp van allah. Zoiets begrijpen wij nog wel. Als arabieren dat nu ook begrijpen, zullen ze misschien eindelijk tot inzicht komen en bereid zijn wetenschappelijke eieren voor hun waardeloze islamgeld te kiezen.

Dat bedoelde ik Hans :wink: ...buiten oorlog, aanvallen, oorlog, aanvallen, ooorlog...wát (buiten gewelddadigheden) hebben ze óóit ondernomen?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 14, 2008 7:26 pm

President Iran: Staat Israël is stervende
woensdag 14 mei 2008

Op de dag dat Israël exact zestig jaar bestaat, verklaart de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad dat het 'zionistische regime' aan het sterven is.

Ahmadinejad zei dit woensdag in een toespraak in de noord-Iraanse stad Gorgan, meldt het Britse persbureau Reuters.

Volgens de president wordt Israël vernietigd door de volken in het Midden-Oosten, zodra zij daar de kans voor krijgen.

Ook reageerde Ahmadinejad op de komst van de Amerikaanse president George W. Bush naar het jarige Israël: 'De criminelen denken dat ze het zionistische regime in leven kunnen houden door de vieringen.'

Antisemitisch
Ahmadinejad staat bekend om zijn antisemitische en anti-Amerikaanse uitspraken.

In 2005 verklaarde hij nog - tot grote woede van de internationale gemeenschap - dat Israël door Iran van de kaart zou worden geveegd en dat de holocaust 'een mythe' is.

Haat
Ook waarschuwde hij dat de haat in het Midden-Oosten jegens Europa steeds groter wordt vanwege de Europese steun aan Israël.

Door Robbert de Witt

http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenlan ... index.html

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Mei 14, 2008 7:56 pm

Ook waarschuwde hij dat de haat in het Midden-Oosten jegens Europa steeds groter wordt vanwege de Europese steun aan Israël.

Geeft Europa steun aan Israel? Eerste wat ik daarvan hoor.
Europa erkent Israel. Steun is iets heel anders. Europa steunt Palestijnen met miljarden in een gat verdwijnende Euros.

Israels successtory is door de Israelis zelf gemaakt. Omdat ze dat wilden en daar al vanaf de eerste onbewoonde en onbewerkte woestijngronden, in 1830 gekocht zijn, meer dan een eeuw mee bezig waren.

Steun krijgt Palestina. Die steun maakt geen staat. Anders was die Palestijnse staat al lang werkelijkheid geweest. Mogeljkheden genoeg hebben die Palestijnen laten liggen.

Zielig en onderdrukt. Wachtend op een nieuwe Saladin, die Joden en kruisvaarders in zee drijft. Meer zijn de Palestijnen niet, willen ze niet zijn.
Schooiers nu, schooiers tot in de eeuwigheid.

Van die Palestijnse steun zijn al veel te veel Israelis het slachtoffer geworden. Stopzetten, NU.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Mei 14, 2008 7:59 pm

Dit is wat Israel van Europa krijgt
Afbeelding

Terug naar “Leven in moslimlanden”