In vijf landen nog doodstraf kinderen

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Ruth

In vijf landen nog doodstraf kinderen

Berichtdoor Ruth » Wo Sep 10, 2008 4:03 pm

Een keer raden in welke landen een kind nog tot de doodstraf veroordeeld kan worden

Bron: RD

NEW YORK (ANP/AFP) – De doodstraf voor kinderen komt wereldwijd nog in vijf landen voor. Sinds januari 2005 werden 32 personen van achttien jaar en jonger om het leven gebracht vanwege door hen begane misdrijven. Iran was verantwoordelijk voor 26 executies, Sudan en Saoedi-Arabië namen er twee voor hun rekening en Pakistan en Jemen elk één.

Dat blijkt uit een rapportage die de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch woensdag publiceerde. Volgens de opstellers van het rapport zijn nog eens honderd jongeren op dit moment in afwachting van de uitvoering van hun doodvonnis.

HRW heeft de Verenigde Naties ertoe opgeroepen de betreffende landen onder druk te zetten, zodat de kinderen beter worden beschermd. Deze week heeft de jaarlijkse algemene vergadering van de VN plaats. „We zijn nog maar vijf landen af van een totale ban op de doodstraf voor kinderen", zei Clarisa Bencomo van HRW. „Deze paar weigeraars moeten stoppen met hun barbaarse praktijken, zodat niemand meer wordt geëxecuteerd voor misdrijven die werden begaan als kind".

Alle lidstaten van de Verenigde Naties, inclusief Iran, Sudan, Saoedi-Arabië, Pakistan en Jemen, hebben verdragen ondertekend waarin ze beloven de doodstraf niet op te leggen aan kinderen. De bewuste vijf landen behouden zich echter het recht voor om deze verdragen in bijzondere gevallen te negeren.

De gebrekkige geboorteregistratie vormt in een aantal landen een complicerende factor. Het is dan moeilijk om de exacte leeftijd van een verdachte vast te stellen. Dit probleem speelt onder meer in Sudan, waar meer dan 35 procent van alle baby’s niet officieel wordt geregistreerd.

Iran staat te boek als het land met de strengste straffen voor kinderen. Volgens de wet in dit land kunnen meisjes van 9 jaar en ouder ter dood worden veroordeeld en jongens vanaf 15 jaar. Dit jaar zijn in Iran al zeker zes jeugdigen geëxecuteerd.

Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

naar boven

Re: In vijf landen nog doodstraf kinderen

Berichtdoor naar boven » Wo Sep 10, 2008 4:48 pm

In feite is deze barbaars aandoende rechtspleging wel consequent (behalve dan dat de doodstraf sowieso verwerpelijk is).

Immers: in andere landen hanteert men voor minderjarigen een ander, milder bestraffingsbeleid omdat minderjarigen jong, onbezonnen en dus verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Met de kans dat zij zich op latere leeftijd beter zullen gedragen.

De vijf landen geven toe dat er van volwassen, verantwoordelijk en dus volledig toerekeningsvatbaar gedrag van ouderen binnen de islam geen sprake kan zijn. De geestelijke leeftijd van de moslim blijft gelimiteerd tot die van een 15-jarige.
RTFM

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Sep 10, 2008 6:52 pm

De geestelijke leeftijd van de moslim blijft gelimiteerd tot die van een 15-jarige.

Op deze leeftijd is een Moslim volwassen.
Volgens Sharia wordt een meisje vrouw op 9j. Treedt ook de volwassenheid in.
Voor een jongen is er geen eenduidige leeftijd. Afhankelijk van omstandigheden wordt een jongen man vanaf 12 of 15j.

Als een Islamitisch land, een meisje van 10 of een jongetje van 14 executeert, zeg niet dat het een kind terechtstelt. Deze mensen zijn volgens hun normen volwassen.
Anders stellen is niet meer dan een act van Islamophobie of cultuurelativisme. Islamophobie en cultuurrelativisme zijn zoals ieder weet een verkapte vorm van rascisme.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Sep 10, 2008 7:18 pm

BFA,

De vrouw wordt tot een volwassen berekend, wanneer het voor het eerst menstrueert.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 10, 2008 8:15 pm

Chaimae schreef:BFA,

De vrouw wordt tot een volwassen berekend, wanneer het voor het eerst menstrueert.

Nou, als dat het geval is, dan ziet het er niet goed uit voor Mohammed, want hij is met een kind getrouwd.
Aisha had nog niet gemenstrueerd toen Mohammed seks met haar had.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Sep 10, 2008 8:27 pm

Ariel,

Mohammed (vrede zij met hem) trouwde haar toen ze nog niet menstrueerde. Hij consumeerde het huwelijk pas na haar eerste menstruatie.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 10, 2008 8:31 pm

Chaimae schreef:Ariel,

Mohammed (vrede zij met hem) trouwde haar toen ze nog niet menstrueerde. Hij consumeerde het huwelijk pas na haar eerste menstruatie.

Enorm leuk verzonnen Chaimae. Kan je een bewijs leveren met bijvoorbeeeld een hadith?
Ik kan namelijk wel tegen bewijs leveren. Je zegt het maar.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Sep 10, 2008 8:33 pm

Ariel,

Zie sahih al Boecharie, 1/551; Talqieh foehoem ahl al athar, pagina 10.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 10, 2008 8:38 pm

Ik vond je vorige avatar leuker Chaimae.

En zet de hadith even op dit forum neer. Wil je, met een link aub.

Bij voorbaat dank.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Sep 10, 2008 8:42 pm

De Mullahs in Iran, SA en die Egyptishe universiteit stellen de volwassenheid van een vrouw op 9j.
Over die van een man lopen de meningen uiteen op 12, 14 en 15.

Dit doet er niet toe.
Mijn punt was dat wij Moslims beledigen door te stellen dat ze kinderen exucuteren.
Daar heb jij geen tegenargument op. Je blaast een beetje rook, geeft het ndirect toe.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Sep 10, 2008 8:44 pm

Deze overlevering komt uit een islamitische boek, dat ik hier naast me heb liggen. Tevens een aanrader.

Biografie van de profeet Mohammed, het zegel der profeetschap.

De overlevering luidt als volgt:

In Sjawaal maakte de profeet een huwelijkscontract op met Aisjah, de bevestiger van de waarheid, toen zij zes jaar oud was en hij consumeerde zijn huwelijk met haar in Sjawaal in het jaar één na hidjrah, in Medina, toen zij negen jaar oud was.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 10, 2008 8:56 pm

Lieve schat, is dat alles?
Aisha was nog kind toen ze voor het eerst gemeenschap had met Mohammed. Ze speelde nog met poppen. Een meisje dat wel gemenstrueerd had, mocht niet meer met poppen spelen.

'A'isha reported that she used to play with dolls in the presence of Allah's Messenger (may peace be upon him) and when her playmates came to her they left (the house) because they felt shy of Allah's Messenger (may peace be upon him), whereas Allah's Messenger (may peace be upon him) sent them to her.
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... l#031.5981

En Aisha was nog geen 9 jaar toen Mohammed haar bij haar familie weggehaald heeft. Men gebruikte maan jaren in de tijd van Mohammed. Ze zal 8 jaar en een maand of 7 geweest zijn.

Narrated Hisham's father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 05.058.236

Narrated 'Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 07.062.064

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Sep 10, 2008 9:17 pm

Ariel,

Waar het ons om ging was dat een man pas een huwelijk met zijn vrouw mag consumeren wanneer ze haar eerste menstruatie heeft gehad.

Aishjah menstrueerde, en was dus in islamitisch jargon volwassen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 10, 2008 9:30 pm

Ik ga van de hadith uit Chaimae, en niet van een of ander islamitische suiker boekje waarin Mohammed de hemel in geprezen wordt.

Een kind van 8 en een half jaar is nog niet volwassen. Zelfs als ze al gemenstrueerd heeft. ( wat Aisha nog niet gedaan had) Ze is nog niet rijp voor seks, en zeker niet om kinderen te baren.

Ik kan je ook een boek aanraden. Misschien met je dat boek maar eens lezen.

Afbeelding

http://www.amazon.com/Understanding-Muh ... 0980994802

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Sep 10, 2008 9:30 pm

Waar het ons om ging was dat een man pas een huwelijk met zijn vrouw mag consumeren wanneer ze haar eerste menstruatie heeft gehad.

Neen, het ging om de barbaarse gewoonte in de Islamterritoria om kinderen op te hangen.
Waar jij in ieder geval mee akkoord gaat is dat dit volgens Shariarecht geen kinderen meer zijn. Ongelovigen hebben geen reden om te protesteren.

Gert

Berichtdoor Gert » Do Sep 11, 2008 2:18 pm

Ketter schreef:... en alle vijf zijn ze Islamitisch. Waarvan twee de vooraanstaande soennitische en sjiietsiche "predikkerslanden" zijn.

Wat ik begrepen heb is dat in islamitisch bestuurde landen de meisjes van 9 en ouder, en jongens van 14 en ouder als volwassenen beschouwd worden.

worthy:

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Sep 11, 2008 2:50 pm

Gert,

Een vrouw is pas volwassen bij haar eerste menstruatie. Zo menstrueerde ik voor het eerst op mijn zestiende, waardoor ik op mijn zestiende islamitisch pas als volwassen werd gezien.

Gert

Berichtdoor Gert » Do Sep 11, 2008 2:54 pm

Chaimae schreef:Gert,

Een vrouw is pas volwassen bij haar eerste menstruatie. Zo menstrueerde ik voor het eerst op mijn zestiende, waardoor ik pas op mijn zestiende islamitisch pas als volwassen werd gezien.

Jawel, dat kan zijn. Maar waar ik het over heb is de verhangingen in Iran, en daar zouden ze 'gewoon' naar leeftijd handelen. Iran heeft trouwens een verdrag ondertekend dat hen verbied om kinderen aan de doodstraf bloot te stellen. Maar zij rechtvaardigen hun doodstraffen dan op basis dat 9 jarige meisjes niet minderjarig meer zijn, en voor jongens 14 jarigen.

Misschien dat er verschillen in interpretatie zijn tussen 'huwbaar' zijn en 'volwassen' zijn?

:(

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Sep 11, 2008 3:26 pm

Chaimae schreef:Deze overlevering komt uit een islamitische boek, dat ik hier naast me heb liggen. Tevens een aanrader.

Biografie van de profeet Mohammed, het zegel der profeetschap.

De overlevering luidt als volgt:

In Sjawaal maakte de profeet een huwelijkscontract op met Aisjah, de bevestiger van de waarheid, toen zij zes jaar oud was en hij consumeerde zijn huwelijk met haar in Sjawaal in het jaar één na hidjrah, in Medina, toen zij negen jaar oud was.

Kan ik niet lezen of staat hier niets over menstruatie, in dit Hadith?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Sep 15, 2008 4:29 pm

Chaimae schreef:Gert,

Een vrouw is pas volwassen bij haar eerste menstruatie. Zo menstrueerde ik voor het eerst op mijn zestiende, waardoor ik op mijn zestiende islamitisch pas als volwassen werd gezien.

Aisha menstrueerde zeker nog niet op haar negende.

Na de menstruatie mochten meisjes namelijk niet meer met poppen spelen en in de hadith staat dat Aisha nog steeds met poppen speelde, ook nadat haar huwelijk "geconsummeerd" werd.

Bovendien staat in de koran duidelijk aangegeven hoe lang een verstoten vrouw moet wachten alvorens ze mag hertrouwen. OOK IN GEVAL ZE NOG NIET MENSTRUEERT! Dit impliceert dat men volgens de islam mag huwen met kinderen die nog niet gemenstrueerd hebben.
Ergo: pedofilie is toegestaan volgens islam.

vrouwen en kinderen staan op gelijk niveau: geen van beiden hebben zelfbeschikkingsrecht: de man staat boven hen. Ze worden dus gewoon doorgegeven van de ene "verantwoordelijke" man naar de andere. niks meer, niks minder.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 15, 2008 4:39 pm

Als ik ergens de pest over in heb, dan is het met mensen die goed praten dat een kind volwassen is als ze menstrueert.
Zeker als het gaat over kinderseks met een volwassen man.
Een kerel hoort met zijn fikken van jonge meisjes af te blijven, en zeker een kerel die de 40 gepasseerd is. Dat geldt voor vroeger, maar zeker vooral nu…
Mohammed was 54 toen hij seks met Aisha een kind van 9 jaar had.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Sep 15, 2008 4:43 pm

Ariel schreef:Als ik ergens de pest over in heb, dan is het met mensen die goed praten dat een kind volwassen is als ze menstrueert.

Zeker en vast.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Terug naar “Leven in moslimlanden”