Hele Bijbel nu beschikbaar voor Afghanen

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Hele Bijbel nu beschikbaar voor Afghanen

Bericht door Ariel »

Hele Bijbel nu beschikbaar voor Afghanen
02-10-2008

HARDERWIJK - Voor het eerst in de geschiedenis zijn het Oude en Nieuwe Testament beschikbaar in het Dari, de belangrijkste taal van de Afghanen.

De eerste 5000 exemplaren van de Bijbel, die onder auspiciën van de United Bible Societies (UBS) is vertaald, zijn onlangs bij een Nederlandse drukker van de band gerold, zo meldt de stichting Gave. De Bijbel zal onder andere op de Gave-dag, zaterdag in Barneveld, worden gepresenteerd. Het Nieuwe Testament was al eerder in het Dari beschikbaar.

De Afghaanse Bijbel heeft een Nederlands tintje, aldus de stichting. „Een van de vertalers is een Afghaan die in Nederland tot geloof is gekomen en al vele jaren zijn volk vanuit ons land heeft gediend.”

In Nederland wonen ruim 37.000 Afghanen. Een klein aantal van hen is christen. Vanuit Gave worden evangelisatieactiviteiten onder hen opgezet.

Gave-medewerker Rien van der Toorn, evangelist onder Afghanen, zegt blij te zijn dat de complete Bijbel nu beschikbaar is. „Deze Bijbel is precies de vertaling die we al jaren zochten: niet te moeilijk voor een volk dat eeuwenlang geen toegang had tot het Woord van God, maar toch ook heel dicht bij de grondtekst gebleven. Voor Afghanen die zich vaak vergeten voelen door de slechte situatie in hun land is hun ’eigen Bijbel’ een opsteker.”
http://www.refdag.nl/artikel/1364574/He ... hanen.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hele Bijbel nu beschikbaar voor Afghanen

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hele Bijbel nu beschikbaar voor Afghanen
02-10-2008

HARDERWIJK - Voor het eerst in de geschiedenis zijn het Oude en Nieuwe Testament beschikbaar in het Dari, de belangrijkste taal van de Afghanen.

De eerste 5000 exemplaren van de Bijbel, die onder auspiciën van de United Bible Societies (UBS) is vertaald, zijn onlangs bij een Nederlandse drukker van de band gerold, zo meldt de stichting Gave. De Bijbel zal onder andere op de Gave-dag, zaterdag in Barneveld, worden gepresenteerd. Het Nieuwe Testament was al eerder in het Dari beschikbaar.

De Afghaanse Bijbel heeft een Nederlands tintje, aldus de stichting. „Een van de vertalers is een Afghaan die in Nederland tot geloof is gekomen en al vele jaren zijn volk vanuit ons land heeft gediend.”

In Nederland wonen ruim 37.000 Afghanen. Een klein aantal van hen is christen. Vanuit Gave worden evangelisatieactiviteiten onder hen opgezet.

Gave-medewerker Rien van der Toorn, evangelist onder Afghanen, zegt blij te zijn dat de complete Bijbel nu beschikbaar is. „Deze Bijbel is precies de vertaling die we al jaren zochten: niet te moeilijk voor een volk dat eeuwenlang geen toegang had tot het Woord van God, maar toch ook heel dicht bij de grondtekst gebleven. Voor Afghanen die zich vaak vergeten voelen door de slechte situatie in hun land is hun ’eigen Bijbel’ een opsteker.”
http://www.refdag.nl/artikel/1364574/He ... hanen.html
Dit is zeker het werk geweest van jullie Afghan en natuurlijk is hij betaald door Amerika en Israel om dit te doen. Als hij in de handen van andere Afghanen valt, dan zullen ze hem wel even leren wat het betekent om je land en geloof op zo'n manier belachelijk te maken.
Verder zou ik willen weten voor wie in Afghanistan ze dat boek hebben vertaald? Trouwens, waar blijft jullie Afghan? ik heb hem zeker een jaar niet meer gezien. Is hij zo bang om van zich te laten horen? of woon hij nu in Israel of Amerika om daar de voeten van zijn bazen te likken. Stomme figuur dat hij is.
Ik ben heel boos op hem en hij moet mij niet tegen komen, anders ...... :mad:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Hamid

Leuk om je weer eens te zien. Ik heb jou ook een tijd niet op dit forum gezien. In welke grot heb jij je al die tijd verborgen.
Ik weet niet of dit het werk van onze Afghan geweest is, In Nederland wonen namelijk ruim 37.000 Afghanen. Misschien heb jij de bijbel wel vertaald. :shock:
Maar als hij het gedaan heeft dan vind ik het een knap stukje werk.
Ik vermoed dat het jou niet eens zal lukken om een soera vanuit het Arabisch naar de Nederlandse taal te vertalen . Ga eens oefenen op soera 105. De Olifant .

Een ander vraagje. Waarom mag de bijbel niet vertaald worden? Staat er niet in de koran : . En die geloven in het geen je is geopenbaard en in het geen vóór je is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en zullen slagen.

De bijbel is voor de koran geopenbaard, dus moet je ook daar in geloven.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:Hallo Hamid

Leuk om je weer eens te zien. Ik heb jou ook een tijd niet op dit forum gezien. In welke grot heb jij je al die tijd verborgen.
Ik weet niet of dit het werk van onze Afghan geweest is, In Nederland wonen namelijk ruim 37.000 Afghanen. Misschien heb jij de bijbel wel vertaald. :shock:
Maar als hij het gedaan heeft dan vind ik het een knap stukje werk.
Ik vermoed dat het jou niet eens zal lukken om een soera vanuit het Arabisch naar de Nederlandse taal te vertalen . Ga eens oefenen op soera 105. De Olifant .

Een ander vraagje. Waarom mag de bijbel niet vertaald worden? Staat er niet in de koran : . En die geloven in het geen je is geopenbaard en in het geen vóór je is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en zullen slagen.

De bijbel is voor de koran geopenbaard, dus moet je ook daar in geloven.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Ik ben niet weggeweest hoor, alleen ik had geen zin en tijd om ergens op te reageren. Afghan had zelf ergens gedeeld dat hij dat boek aan het vertalen was. De bijbel zoals het nu is, is vervalst en dus niet betrouwbaar. Koran is de enige ware woord van God dat voor de mensheid is neergedaald uit de hemel en het is altijd bewaard gebleven. Verder is het helemaal niet nodig dat ik een soera zou moeten vertalen. Allereerst heb ik nooit beweerd dat ik Arabische taal ken, ik ben wel een tolk, maar dan van Afghaanse talen (Dari en Pashtu) naar Nederlands en omgekeerd. Verder bestaat al een betrouwbare vertaling met uitleg in onze taal en dat weet iedereen behalve jij dus. Afghan heeft geprobeerd om de suikerfeest voor ons te verpesten, maar ik geloof zeker dan Allah hem zal straffen.
Dit was het voor nu,
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

@ Hamid

Ben je weer terug.
Dacht dat je, je vingers op de een of andere manier kwijt was gespeeld.
Gebeurd meer met de aanhangers van je vredelievende religie.

Ik vind het knap werk die bijbelvertaling. Mooi werk van die landgenoot. Doet er Afghanistan eer mee aan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:@ Hamid

Ben je weer terug.
Dacht dat je, je vingers op de een of andere manier kwijt was gespeeld.
Gebeurd meer met de aanhangers van je vredelievende religie.

Ik vind het knap werk die bijbelvertaling. Mooi werk van die landgenoot. Doet er Afghanistan eer mee aan.
Dag zwijntje, ja ik ben er nog en mijn vingers zijn heel. Ik raak jou soort niet met mijn vingers aan, daar hebben we andere middelen voor.

Afghan is niet mijn landgenoot, hij is verwesterd en is de hielelikker van amerika en israel. Mijn land heeft er genoeg van de rotzooi dat westerlingen daar meebrengen. deze bijbel wordt aan die lijst toegevoegd. Mensen hebben daar behoefte aan eten en medicijnen en kleding, niet aan een boek of zo. dit is puur een taktiek van onze vijanden om verwarring te zaaien en om mensen tot dwaling te brengen. zo zie ik het en zo zien alle andere afghanen het.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mensen hebben daar behoefte aan eten en medicijnen en kleding,
Wie brengt er eten, medicijnen en kleding?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:
Ariel schreef:Ik ben niet weggeweest hoor, alleen ik had geen zin en tijd om ergens op te reageren. Afghan had zelf ergens gedeeld dat hij dat boek aan het vertalen was.
Nou, als dat zo is, dan zal dat wel zo zijn. Jij zal het wel beter weten dan ik.
De bijbel zoals het nu is, is vervalst en dus niet betrouwbaar.


Onzin. Moslims zeggen dat de bijbel niet betrouwbaar is omdat Mohammed niet slim genoeg was om de verhalen die Joden en Christenen aan hem vertelde goed te onthouden. Er staat de grootst mogelijke onzin in de Koran. Bijvoorbeeld..
Soelaimaan...of Salomo zoals wij hem noemen met zijn sprekende mieren..
Kunnen Islamitische mieren nog steeds praten, of was dat alleen in Salomo zijn tijd.
Ik kan je honderd belachelijke teksten uit de koran laten lezen.
Hier heb je er een....

En Soelaimaan...zei: ‘O mensen, aan ons is de spraak van de vogels onderwezen en aan ons is van alles gegeven; dit is een duidelijke goedgunstigheid.’En voor Soelaimaan werden zijn troepen verzameld – djinn, mensen en vogels – en zij werden in het gelid gezet. Toen zij dan in de vallei van de mieren kwamen zei een mier: ‘O mieren, gaat jullie woningen binnen opdat Soelaimaan en zijn troepen jullie niet zonder het te merken vertrappen.’ Toen glimlachte hij omdat hij om haar woorden moest lachen...27:16-19
Koran is de enige ware woord van God dat voor de mensheid is neergedaald uit de hemel en het is altijd bewaard gebleven.
Wat ik vreemd vind is dat allah de koran al geschreven heeft voordat hij de aarde geschapen heeft. De Koran is volgens moslims uit de hemel neergedaald en het origineel staat nog steeds op de 'Bewaarde Tafel' of de 'Moeder der Schrift' (Umul al kitab) in het Paradijs, waar het altijd geweest is, zelfs al voor de schepping van de wereld
Raar dat Allah niet gelijk de koran naar de aarde gestuurd heeft. Hij had hem ook aan adam kunnen geven, want die kon ook niet lezen. :razz:
Afghan heeft geprobeerd om de suikerfeest voor ons te verpesten, maar ik geloof zeker dan Allah hem zal straffen.
Wees blij dat Afghan jullie suikerfeest verpest heeft. Al die suiker is ongezond voor je gezondheid. Voor dat je het weet krijg je suikerziekte.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
Mensen hebben daar behoefte aan eten en medicijnen en kleding,
Wie brengt er eten, medicijnen en kleding?
die dingen worden ook door westerse mensen daar gebracht, maar dat is allemaal als een soort dekmantel voor andere duistere zaken die ze ondernemen om onze geloof en heilige zaken aan te vallen. Wat is de nut daarvan? van de ene kant zaaien ze dood en verderf in mijn land met al hun wapens en mijnen en als een soort kleine genoegdoening brengen ze mondjesmaat wat hulp goederen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Maar Afghanen houden meer van hun AK-47 dan van medicijnen en voeding.
Hetgeen waar je van houdt, wil je nu eenmaal in werking zien.
Niet geschoten is altijd mis
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Beste Ariel, Ik heb nooit beweerd dat ik een geleerde ben in Islam, maar een ding weet ik dat dingen die jij aanhaalt helemaal uit de context zijn. Je moet zulke teksten niet letterlijk nemen, ze hebben een figuurlijke betekenis, maar daar zul je misschien te dom voor zijn.
Afghan heeft geprobeerd om de suikerfeest voor ons te verpesten, maar ik geloof zeker dan Allah hem zal straffen.
Wees blij dat Afghan jullie suikerfeest verpest heeft. Al die suiker is ongezond voor je gezondheid. Voor dat je het weet krijg je suikerziekte.

Wederom begrijp je mij niet. Ben ik zo slim, of zijn jullie zo dom?
Jullie Afghan had ook zijn bijbel gedoe met jullie kerst bekend kunnen maken, waarom kiest hij juist het afsluitingsfeest van onze heilige ramadan om zoiets te doen? het is toch duidelijk dat hij onze feest wilde verzieken, maar gelukkig is dat niet gebeurd, omdat niet veel mensen uit mijn land weten van deze actie en ik zal ook geen reclame maken voor hem.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:Maar Afghanen houden meer van hun AK-47 dan van medicijnen en voeding.
Hetgeen waar je van houdt, wil je nu eenmaal in werking zien.
Niet geschoten is altijd mis
ja, ik vind de jacht op wilde zwijnen ook heel leuk. Ga maar dus een hol zoeken, voordat ik je als een schietschijf gebruik :razz:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ja, ik vind de jacht op wilde zwijnen ook heel leuk.
Het jachtseizoen is juist open.
Kom je meedoen, een beetje samen in de bossen spelen? Het everzwijn is in Europa het gevaarlijkste dier voor de jacht. Vlucht naar je toe en voor je het weet zit de ever bovenop je.
Explosieve kogels worden hierdoor veelgebruikt en zijn heel effectief bij die dieren.
Laatst gewijzigd door BFA op zo okt 05, 2008 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:Beste Ariel, Ik heb nooit beweerd dat ik een geleerde ben in Islam, maar een ding weet ik dat dingen die jij aanhaalt helemaal uit de context zijn. Je moet zulke teksten niet letterlijk nemen, ze hebben een figuurlijke betekenis, maar daar zul je misschien te dom voor zijn.
Beste Hamid.
Vreemd antwoord. En ik maar denken dat alles wat er in de Koran staat het ware woord van Allah is. Weet je het zeker lieve mujadeen, moet je de koran in figuurlijke betekenis lezen? Je maakt me nu nieuwsgierig. En wat betreft de djinns ? Bestaan die ook niet?

Wederom begrijp je mij niet. Ben ik zo slim, of zijn jullie zo dom?
Jullie Afghan had ook zijn bijbel gedoe met jullie kerst bekend kunnen maken, waarom kiest hij juist het afsluitingsfeest van onze heilige ramadan om zoiets te doen? het is toch duidelijk dat hij onze feest wilde verzieken, maar gelukkig is dat niet gebeurd, omdat niet veel mensen uit mijn land weten van deze actie en ik zal ook geen reclame maken voor hem.
Ik vermoed dat jij heel slim bent, want anders was je niet naar Nederland gekomen. :)
En eigenlijk heb je gelijk...Als hij de bijbel met Kerst naar Afghanistan gestuurd had, dan was het dubbel feest geweest. Maar wie weet, misschien stuurt hij met de kerst duizenden kerst stallen naar Afghanistan. Maria, Jozef en het kindeke Jezus in de kribbe samen met herders uit het oosten.

Ik heb trouwens uit goede bron vernomen dat de 5000 duizend bijbels met open handen ontvangen zijn. Al deze mensen zitten op dit moment gezellig en eerbiedig in hun bijbel te lezen, en de koran gebruiken ze straks om de kachel mee aan te steken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Beste Hamid,
ik begrijp niet waarom je zo fanatiek reageer op het feit dat de Afghanen nu ook kennis kunnen nemen van de bijbel. Als jij zo overtuigt bent van het feit dat de bijbel fout is en de koran juist dan hoef je toch nergens bevreesd voor te zijn?? Als jouw Allah zo machtig is, dan moet je toch op zijn kracht vertrouwen?? Waarom maken jij en anderen zich dan zo druk? Of zijn jullie stiekum toch bang dat de vredelievende boodschap uit de bijbel goed zal landen in de harten van de Afghanen....

groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Hamid schreef:Wederom begrijp je mij niet. Ben ik zo slim, of zijn jullie zo dom?
Gezien het feit dat jij op je luie reet in luilekkerland zit, neem ik zonder meer aan dat jij slim bent en wij dom zijn. Vluchtelingen status? Of gewoon asielig?
Jullie Afghan had ook zijn bijbel gedoe met jullie kerst bekend kunnen maken, waarom kiest hij juist het afsluitingsfeest van onze heilige ramadan om zoiets te doen?
Gewoon, omdat het (nog) kan? Ik geef net zo min om jouw (schijn)heilge feestdagen als jij om Nederlandse feestdagen geeft. Ik neem aan dat Afghaan ongeveer gelijk denkt voor jouw dagen als jij over de zijne.
het is toch duidelijk dat hij onze feest wilde verzieken, maar gelukkig is dat niet gebeurd, omdat niet veel mensen uit mijn land weten van deze actie en ik zal ook geen reclame maken voor hem.
Goh, waarom ben ik niet verbaasd? Een mohammedaan die geen reclame gaat maken voor een bijbel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
ja, ik vind de jacht op wilde zwijnen ook heel leuk.
Het jachtseizoen is juist open.
Kom je meedoen, een beetje samen in de bossen spelen? Het everzwijn is in Europa het gevaarlijkste dier voor de jacht. Vlucht naar je toe en voor je het weet zit de ever bovenop je.
Explosieve kogels worden hierdoor veelgebruikt en zijn heel effectief bij die dieren.
Wist je niet dat wij moslims vlees van varkens of zwijnen niet eten? Daarom mag je zelf maar op jacht gaan en je soortgenoten afschieten.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hamid schreef:Beste Ariel, Ik heb nooit beweerd dat ik een geleerde ben in Islam, maar een ding weet ik dat dingen die jij aanhaalt helemaal uit de context zijn. Je moet zulke teksten niet letterlijk nemen, ze hebben een figuurlijke betekenis, maar daar zul je misschien te dom voor zijn.
Beste Hamid.
Vreemd antwoord. En ik maar denken dat alles wat er in de Koran staat het ware woord van Allah is. Weet je het zeker lieve mujadeen, moet je de koran in figuurlijke betekenis lezen? Je maakt me nu nieuwsgierig. En wat betreft de djinns ? Bestaan die ook niet?

Wederom begrijp je mij niet. Ben ik zo slim, of zijn jullie zo dom?
Jullie Afghan had ook zijn bijbel gedoe met jullie kerst bekend kunnen maken, waarom kiest hij juist het afsluitingsfeest van onze heilige ramadan om zoiets te doen? het is toch duidelijk dat hij onze feest wilde verzieken, maar gelukkig is dat niet gebeurd, omdat niet veel mensen uit mijn land weten van deze actie en ik zal ook geen reclame maken voor hem.
Ik vermoed dat jij heel slim bent, want anders was je niet naar Nederland gekomen. :)
En eigenlijk heb je gelijk...Als hij de bijbel met Kerst naar Afghanistan gestuurd had, dan was het dubbel feest geweest. Maar wie weet, misschien stuurt hij met de kerst duizenden kerst stallen naar Afghanistan. Maria, Jozef en het kindeke Jezus in de kribbe samen met herders uit het oosten.

Ik heb trouwens uit goede bron vernomen dat de 5000 duizend bijbels met open handen ontvangen zijn. Al deze mensen zitten op dit moment gezellig en eerbiedig in hun bijbel te lezen, en de koran gebruiken ze straks om de kachel mee aan te steken.
jullie hebben blijkbaar nog niet geleerd van de cartoon rellen, dat je zulke opmerkingen over onze heilige boek durft te maken. Moge Allah je hiervoor straffen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ruth schreef:Beste Hamid,
ik begrijp niet waarom je zo fanatiek reageer op het feit dat de Afghanen nu ook kennis kunnen nemen van de bijbel. Als jij zo overtuigt bent van het feit dat de bijbel fout is en de koran juist dan hoef je toch nergens bevreesd voor te zijn?? Als jouw Allah zo machtig is, dan moet je toch op zijn kracht vertrouwen?? Waarom maken jij en anderen zich dan zo druk? Of zijn jullie stiekum toch bang dat de vredelievende boodschap uit de bijbel goed zal landen in de harten van de Afghanen....

groet
Ruth
ik maak me zorgen voor veel landgenoten die geen scholing hebben gehad en dus een makelijke prooi zijn voor alle soorten propaganda uit het westen. Of het nu met religieuze zaken zijn of met iets anders. We zijn helemaal niet bang voor jullie bijbel. Onze heilige Koran staat toch boven alle boeken en zal nooit vervangen kunnen worden met iets anders. Mijn landgenoten zijn bereid om hun leven daarvoor te geven. Zijn jullie ook bereid om voor de behoud van jullie bijbel te sterven?

Hoeveel vrede heeft amerika en de bondgenoten in Irak en Afghanistan gebracht. Ik neem aan dat zij dus met de vredelievend boodschap van jullie bijbel op de hoogte waren, of niet soms?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

H.Numan schreef:
Hamid schreef:Wederom begrijp je mij niet. Ben ik zo slim, of zijn jullie zo dom?
Gezien het feit dat jij op je luie reet in luilekkerland zit, neem ik zonder meer aan dat jij slim bent en wij dom zijn. Vluchtelingen status? Of gewoon asielig?
Jullie Afghan had ook zijn bijbel gedoe met jullie kerst bekend kunnen maken, waarom kiest hij juist het afsluitingsfeest van onze heilige ramadan om zoiets te doen?
Gewoon, omdat het (nog) kan? Ik geef net zo min om jouw (schijn)heilge feestdagen als jij om Nederlandse feestdagen geeft. Ik neem aan dat Afghaan ongeveer gelijk denkt voor jouw dagen als jij over de zijne.
het is toch duidelijk dat hij onze feest wilde verzieken, maar gelukkig is dat niet gebeurd, omdat niet veel mensen uit mijn land weten van deze actie en ik zal ook geen reclame maken voor hem.
Goh, waarom ben ik niet verbaasd? Een mohammedaan die geen reclame gaat maken voor een bijbel.
ik ben niet voor mijn plezier naar nederland gekomen en zit ook niet op een luie reet. Ik heb altijd hard gewerkt en betaal ook mijn belastingen. Heb je nooit gehoord dat vluchteling zijn geen keuze is, ik had veel liever in mijn eigen land gebleven, maar de oorlog heeft dat onmogelijk gemaakt. Wij hebben geen oorlog gezocht, eerst kwamen de russen mijn land kapot maken en nu zijn de westerse landen dat aan het doen. Dat allemaal ook voor eigen belang.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef: ik maak me zorgen voor veel landgenoten die geen scholing hebben gehad en dus een makelijke prooi zijn voor alle soorten propaganda uit het westen.
Je moet je zorgen maken over het feit dat jouw landgenoten geen scholing kunnen genieten. Dat is de schuld van je Taliban broeders . Nog steeds worden scholen verbrand en leraressen vermoord.
Mijn landgenoten zijn bereid om hun leven daarvoor te geven. Zijn jullie ook bereid om voor de behoud van jullie bijbel te sterven?
Inderdaad zijn er Christenen die bereid zijn hun leven te geven. Alleen op een andere manier zoals jij dat stelt. Een paar dagen geleden is er een hulpverleenster in Afghanistan vermoord. Deze vrouw deed prachtig werk . Ze verleende hulp aan mensen met een lichamelijke handicap, en heeft dat met haar leven moeten bekopen.
Jouw Talban is maar goed in een ding, namelijk moorden en verminken.
er komt werkelijk niks opbouwend uit hun handen. Alles wat het westen in Afghanistan probeert op te bouwen, breken jullie weer op. Over vredelievendheid gesproken.

Lees hier over de moedige vrouw .
http://www.refdag.nl/artikel/1368583/Ta ... istan.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hamid schreef: ik maak me zorgen voor veel landgenoten die geen scholing hebben gehad en dus een makelijke prooi zijn voor alle soorten propaganda uit het westen.
Je moet je zorgen maken over het feit dat jouw landgenoten geen scholing kunnen genieten. Dat is de schuld van je Taliban broeders . Nog steeds worden scholen verbrand en leraressen vermoord.
Mijn landgenoten zijn bereid om hun leven daarvoor te geven. Zijn jullie ook bereid om voor de behoud van jullie bijbel te sterven?
Inderdaad zijn er Christenen die bereid zijn hun leven te geven. Alleen op een andere manier zoals jij dat stelt. Een paar dagen geleden is er een hulpverleenster in Afghanistan vermoord. Deze vrouw deed prachtig werk . Ze verleende hulp aan mensen met een lichamelijke handicap, en heeft dat met haar leven moeten bekopen.
Jouw Talban is maar goed in een ding, namelijk moorden en verminken.
er komt werkelijk niks opbouwend uit hun handen. Alles wat het westen in Afghanistan probeert op te bouwen, breken jullie weer op. Over vredelievendheid gesproken.

Lees hier over de moedige vrouw .
http://www.refdag.nl/artikel/1368583/Ta ... istan.html
Ik dacht dat ik aan Ruth geschreven had, maar jij gaat in plaats van haar reageren.
Taliban mensen zijn helemaal niet geliefd in mijn land. Taliban is mede door de steun van america tot stand gekomen, puur om Islam een slechte naam te geven en vervolgens voor hunzelf een excuus te hebben om Afghanistan onder de controle te nemen. Het is allemaal een vuile politieke spel. Ik en met mijn duizenden andere landgenoten zijn voorstaanders van scholing voor iedereen in Afghanistan. Alleen krijgen we daar geen kans voor.

Wat betreft die vrouw dat door Taliban vermoord is, ja, dat is heel triest, maar ze heeft zeker iets gedaan dat Taliban haar vermoord heeft. In de meeste gevallen gaat het om hulpverleners die het christelijke geloof daar proberen te verspreiden en de hulpverlening als een soort dekmantel gebruiken. Ik weet haast zeker dat hier ook sprake van zoiets is. Anders zijn mijn landgenoten altijd heel gastvrij en vriendelijk geweest tegen buitenlandse mensen.
Dus stop de werken van Taliban te koppelen met een doorsnee Afghaan. Daarvoor moet je Pakistan en zijn grote baas amerika verwijten. Taliban is hun product en ik hoop niet dat ze ooit weer aan de macht komen in Afghanistan. Dit is ook de mening van heel veel andere Afghanen. Jammer genoeg weten jullie het verschil niet.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Hamid schreef:...Wat betreft die vrouw dat door Taliban vermoord is, ja, dat is heel triest, maar ze heeft zeker iets gedaan dat Taliban haar vermoord heeft. In de meeste gevallen gaat het om hulpverleners die het christelijke geloof daar proberen te verspreiden en de hulpverlening als een soort dekmantel gebruiken. Ik weet haast zeker dat hier ook sprake van zoiets is.
Wat zou dat 'zoiets' kunnen zijn?

Heeft deze hulpverleenster de Taliban vermoord omdat ze de koran verspreidden?
Heeft deze hulpverleenster de Taliban voor de keuze gesteld zich te bekeren, te onderwerpen of te sterven?
Heeft deze hulpverleenster de Taliban ontvoerd en losgeld geëist?
Heeft deze hulpverleenster de Taliban bedreigd en van hun grondgebied verdreven?

Of heeft deze hulpverleenster de Taliban afgeslacht alleen maar omdat het Taliban waren?
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef: Ik dacht dat ik aan Ruth geschreven had, maar jij gaat in plaats van haar reageren.
Taliban mensen zijn helemaal niet geliefd in mijn land. Taliban is mede door de steun van america tot stand gekomen, puur om Islam een slechte naam te geven en vervolgens voor hunzelf een excuus te hebben om Afghanistan onder de controle te nemen. Het is allemaal een vuile politieke spel. Ik en met mijn duizenden andere landgenoten zijn voorstaanders van scholing voor iedereen in Afghanistan. Alleen krijgen we daar geen kans voor.
Wen er maar aan schat. Ik besef dat je Afghaanse vrouwen gewent bent , maar wij westerse vrouwen wachten niet op toestemming van een Moslim of wij ja of nee mogen spreken.

Wat heerlijk dat je een ander ( lees Amerika, Israel, Joden en het westen ) de schuld van alle vervelende dingen die op deze aarde gebeuren kan geven Hamid. Een moslim zal nooit de hand in eigen boezen steken. Hoe komt dat?

Volgens mij heeft de VS de taliban nooit gesteund. Wel andere idioten, zoals de mujahedien.

Wat betreft die vrouw dat door Taliban vermoord is, ja, dat is heel triest, maar ze heeft zeker iets gedaan dat Taliban haar vermoord heeft. In de meeste gevallen gaat het om hulpverleners die het christelijke geloof daar proberen te verspreiden en de hulpverlening als een soort dekmantel gebruiken. Ik weet haast zeker dat hier ook sprake van zoiets is. Anders zijn mijn landgenoten altijd heel gastvrij en vriendelijk geweest tegen buitenlandse mensen.
Is dat dan een reden om haar te vermoorden? Moslims proberen hier ook om Islam te verspreiden. Weinig gekken die daar intrappen, of het moeten een paar geestelijk zieke verliefde westerse pubers zijn, maar de meeste mensen in het westen weten dat Islam niet de oplossing voor de problemen is, maar zelf het probleem is.
Moslims zijn onzeker over hun religie dat ze bang zijn dat hun broeders Islam laten vallen als ze zien dat andere godsdiensten superieur zijn wat betreft moraal en liefde voor de mensheid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

naar boven schreef:
Hamid schreef:...Wat betreft die vrouw dat door Taliban vermoord is, ja, dat is heel triest, maar ze heeft zeker iets gedaan dat Taliban haar vermoord heeft. In de meeste gevallen gaat het om hulpverleners die het christelijke geloof daar proberen te verspreiden en de hulpverlening als een soort dekmantel gebruiken. Ik weet haast zeker dat hier ook sprake van zoiets is.
Wat zou dat 'zoiets' kunnen zijn?

Heeft deze hulpverleenster de Taliban vermoord omdat ze de koran verspreidden?
Heeft deze hulpverleenster de Taliban voor de keuze gesteld zich te bekeren, te onderwerpen of te sterven?
Heeft deze hulpverleenster de Taliban ontvoerd en losgeld geëist?
Heeft deze hulpverleenster de Taliban bedreigd en van hun grondgebied verdreven?

Of heeft deze hulpverleenster de Taliban afgeslacht alleen maar omdat het Taliban waren?
Er wonen duizenden westerse mensen in Afghanistan, waarom overkomt hun niets? Het is toch duidelijk dat deze vrouw heeft geprobeerd het christelijke geloof daar te verkondigen en mensen tot afdwaling brengen. Als je de geloof en tradities van lokale mensen niet kan respecteren, dan heb je daar ook niets te zoeken. Het is dus een duidelijke geval van eigen schuld dikke bult. Al ben ik zelf geen voorstaander van vermoorden van wie dan ook.
Is het nu duidelijk? of moet ik nog meer zeggen?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Plaats reactie