Nieuws uit Maleisië!

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Mahalingam »

Daar kan ik als ongelovige niet over oordelen en zou ik een gelovige zijn dan ook niet want dan kan ik gaan twijfelen en dat is gevaarlijk.
Maar het is zeker een probleem dat ze vreselijk gelovig zijn maar geen Arabier.
En het is van levensbelang in Afghanistan. Daar geloven de Taliban dan zij die geen baard kunnen dragen ook geen echte Moslims kunnen zijn en zodoende daarom dood gemaakt mogen worden.
De aanhang van de Originele Taliban is zodoende in Noord-Afghanistan nooit groot geweest. Daar leven mongoloïde stammen: Usbeks, Tajiks, Hazaras zonder baarden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Ariel »

Maleisische deelstaat laat kindhuwelijken toe

KUALA LUMPUR - De islamitische raad van een Maleisische deelstaat die heeft besloten huwelijken toe te staan van meisjes onder de zestien jaar, is woensdag onder vuur komen te liggen van vrouwenactivisten en politici. „Het is een grote schande. We draaien de klok terug”, foeterde directeur Ivy Josiah van Women's Aid Organisation.

De islamitische raad in de zuidelijke deelstaat Malakka kondigde dinsdag aan dat meisjes onder de zestien mogen trouwen. Voor jongens geldt een minimumleeftijd van achttien jaar. De deelstaat probeert te voorkomen dat er kinderen buiten het huwelijk worden geboren en dat baby's van jonge moeders worden verlaten. Mensenrechtenorganisaties menen echter dat meisjes het recht op onderwijs en op het kiezen van een eigen partner wordt ontnomen als ze zo jong trouwen, en reppen van pedofilie.

De deelstaatpremier van Malakka zei dat alleen toestemming wordt gegeven als de ouders van het tienermeisje en islamitische staatshoven hun goedkeuring hebben gegeven.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7326 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Schepsel »

Wat is dan de minimumleeftijd voor de meisjes? Er staat alleen dat ze ónder de 16 jaar mogen trouwen, en alleen de minimumleeftijd van mannen, 18 jaar, wordt genoemd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Wat is dan de minimumleeftijd voor de meisjes? Er staat alleen dat ze ónder de 16 jaar mogen trouwen, en alleen de minimumleeftijd van mannen, 18 jaar, wordt genoemd.
Meisjes mogen dan naar Islamitische gebruik trouwen zodra ze menstrueren. Dat kan dan op de leeftijd van 12 jaar, of jonger als een kind vroeg menstrueert.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Mahalingam »

Ze zijn weer zo lekker tolerant en gematigd bezig:
Malaysian Woman Not Allowed to Convert to Hinduism
A Malasian woman's attempt to nullify her childhood Muslim conversion was dismissed by the secular High Court, who said they did not have the jurisdiction to nullify it. Malaysia has two different justice systems, Shariah (Islamic law), for the 60% Muslim population, and a secular court for non-Muslims, according to the Associated Press. The court told the woman, Siti Hasnah Bangarama, to take her case to the religious court, which tends to rule in favor of Islam in interfaith disputes. Bangarama and her lawyer, Gooi Hsiao Leung, are now preparing to appeal.[...]
Because Muslims are not legally able to marry non-Muslims in Malaysia, Bangarama's 2001 marriage to her husband, who is Hindu, cannot be officially recognized. She also can't register her husband as the father of their two children on their birth certificates. According to Agence France-Presse, her Malaysian identity card, which has her Muslim name (Siti Hasnah Bangarama Abdullah) and says that she is Muslim, further complicates the case.[...]
"Why must I be forced to accept Islam?" Banggarma said. "I was born an Indian, a Hindu and I remain so until I die. They have no rights over me."
http://www.msmagazine.com/news/uswirestory.asp?ID=12556
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Mahalingam »

Het is momenteel monsoen tijd. Dat wil het af en toe hier en daar noodweer zijn. Ook in Maleisië.
Two Traders, Visitor Killed As Winds Blow Off Bazaar Ramadan Tents
Two traders and a visitor were killed and 18 other people were injured when gale-force winds blew off almost all the 30 tents of the Bazaar Ramadan in the compound of the Jasin Stadium here Friday evening.[...]
A customer, Fatimah Hassan, 32, said a crowd of people was busy buying food for breaking of the fast when the winds struck.
"There was panic as everyone ran for cover. I was almost hit by a steel support," she said.
http://www.bernama.com/bernama/v5/newsg ... ?id=521158
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:Het is momenteel monsoen tijd. Dat wil het af en toe hier en daar noodweer zijn. Ook in Maleisië.
Two Traders, Visitor Killed As Winds Blow Off Bazaar Ramadan Tents
Two traders and a visitor were killed and 18 other people were injured when gale-force winds blew off almost all the 30 tents of the Bazaar Ramadan in the compound of the Jasin Stadium here Friday evening.[...]
A customer, Fatimah Hassan, 32, said a crowd of people was busy buying food for breaking of the fast when the winds struck.
"There was panic as everyone ran for cover. I was almost hit by a steel support," she said.
http://www.bernama.com/bernama/v5/newsg ... ?id=521158

Waarschijnlijk een actie van allah om te laten zien dat die bazaars haram vindt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Eliabe »

AMSTERDAM - Ongetrouwde moslimambtenaren worden in Maleisië uit hun huis gezet als blijkt dat ze ongetrouwd samenwonen. Het is al meerdere ambtenaren die in een huis van de overheid wonen overkomen, blijkt zondag.
De overheid lanceerde eerder dit jaar een campagne om de administratieve hoofdstad Putrajaya vrij te maken van 'immorele activiteiten'.

De maatregel om ongetrouwde samenwonende moslimambtenaren uit hun huis te zetten maakt deel uit van de campagne 'Op weg naar nul immorele activiteiten in Putrajaya in 2010'.

"Het lijkt misschien hard, maar we willen dat de inwoners van Putrajaya weten dat we deze zaak serieus nemen", zegt directeur van het departement van islamitische zaken Che Mat Che Ali in de New Straits Times. Degenen die door de islamitische zedenpolitie worden betrapt op samenwonen worden naar een rechtbank gebracht.

Zedenwetten

Twee derde van de 28 miljoen mensen in Maleisië is moslim. Voor hen gelden zedenwetten die hen bijvoorbeeld verbieden in het openbaar alcohol te drinken. De wetten gelden niet voor de grote groepen christenen, boeddhisten en hindoes die ook in het land wonen.

Maleisië werd lang gezien als een modern islamitisch land. Het land kwam eerder dit jaar in het nieuws toen drie moslimvrouwen zweepslagen kregen nadat een rechtbank hen schuldig had bevonden aan seks buiten het huwelijk.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2317148/ma ... -huis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Dhana »

Hahhaha, de hypocrieten. Moeten ze hier eens komen. Dan kunnen ze het overgrote deel van de mannelijke moslims voor de rechtbank brengen. Die weten allemaal heel goed waar Abraham de mosterd vandaan heeft gehaald voor het huwelijk.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door gerard_m »

Maleisië werd lang gezien als een modern islamitisch land.
Dat gaat nog steeds op. In een echt Islamitisch land loopt het nog slechter met samenwoners af.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door H.Numan »

Maar die tolerantie wordt met de dag minder, daar. Hetgeen Thailand helemaal niet erg vindt. Er zijn meer dan genoeg toeristen die liever niet in een mohammedaanse heilstaat op vakantie gaan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Mahalingam »

Ooit trok ik over de landgrens van Thailand naar Maleisië. Een wereld van verschil. Voor een nieuw visum en mogelijk een langer verblijf. Ik heb een paar aardige mensen ontmoet daar (die waren geen Moslim, als ik nu terug kijk, of heel erg vreselijk gematigd wat toen nog kon) maar na 4 dagen was ik er weer weg; blij terug te zijn in Thailand.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door gerard_m »

Ik heb soortgelijke ervaringen. Waarbij Thailand tegenwoordig trouwens ook veel ellende met moslims heeft, het zuiden wordt door aanslagen getroffen. Als één land tolerant te noemen is, is dat wel (Boeddhistisch) Thailand. In Maleisie heb ik ook hele vriendelijke boeddhisten ontmoet die als minderheid min of meer op zichzelf leefden. De sfeer in het land was heel anders dan in Thailand. Dat is al wat jaren geleden en aan de berichten te zien gaat het de verkeerde kant op in Maleisie.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Tukkerin »

Wat kan jullie dat schelen? Maleisie heeft zijn eigen normen en waarden, zoals Nederland haar eigen standaarden heeft. Ze mogen daar zelf weten wat ze doen. En als jullie, de leden, het niet bevalt, dan blijf je daar maar weg en ga je lekker in Frankrijk kamperen waar je gedwee kan doen en laten wat je wil.
Umm Rania
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Monique »

Tukkerin schreef:Wat kan jullie dat schelen? Maleisie heeft zijn eigen normen en waarden, zoals Nederland haar eigen standaarden heeft. Ze mogen daar zelf weten wat ze doen. En als jullie, de leden, het niet bevalt, dan blijf je daar maar weg en ga je lekker in Frankrijk kamperen waar je gedwee kan doen en laten wat je wil.
Wat kan jullie dat schelen? Nederland heeft zijn eigen normen en waarden, zoals Marokko haar eigen standaarden heeft. We mogen hier zelf weten wat we doen. En als jullie, de moslims, het niet bevalt, dan blijf je hier maar weg en ga je lekker in Marokko wonen waar je gedwee kan gehoorzamen.
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Tukkerin »

Jullie? Zou jij me niet in één adem willen noemen met die moslims die de normen en waarden van Nederland niet respecteren. Ik hou me namelijk netjes aan de regels en wetten.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Ariel »

Dat is waar Tukkertje..Niemand kan jou er van beschuldigen dat jij geen goeie ingeburgerde moslima bent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Tukkerin »

Ariel schreef:Dat is waar Tukkertje..Niemand kan jou er van beschuldigen dat jij geen goeie ingeburgerde moslima bent.
Sterker nog, ik doe het beter dan een gemiddelde Hollandse van mijn leeftijd.
Umm Rania
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door birdie »

Dus Maleisië heeft zijn eigen normen en waarden?
Er zijn inmiddels plekken waar vrouwen niet meer in spijkerbroeken en met hoge hakjes rond kunnen lopen.
Wat vind jij van deze normen en waarden? Zie jij niet dat Maleisië enorm radicaliseert?
Vindt jij deze normen en waarden vriendelijk voor vrouwen?
In sommige delen van Maleisië mag je als vrouw al geen potje bier meer drinken. Als je dat doet dan kan een een fiks aantal zweepslagen tegemoet zien.
En dit noem jij normen en waarden?
Voor mij is dit onderdrukking, fascisme.
De hoeveelheid make-up die jij op je mooie koppie smeert, daar kan een vrouw in bepaalde delen van Maleisie alleen maar van dromen.
Neem het toch 's op voor deze onderdrukte zusters, en vergoelijk het niet in termen als 'eigen normen en waarden'. Hiermee kijk je alleen maar de andere kant op.
Deze opgelegde regels hebben niks met 'normen en waarden' te maken.
† 14 september 2012.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Tukkerin »

Birdie, mij heb je ergens zien zeggen dat ik dit goedkeur. Hou eens op met selectief lezen.. :roll:
Umm Rania
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door Monique »

Tukkerin schreef:Sterker nog, ik doe het beter dan een gemiddelde Hollandse van mijn leeftijd.
Totdat je gaat werpen.
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Mahalingam »

Nee, de Islam is geen monolitisch blok. Ook niet in Maleisië.
he name of the nation's Muslim leader must be mentioned in Friday sermons in mosques because Islam is the official religion of the country, said former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamed
He said Muslims in the country were now faced with their biggest challenge because of disunity among themselves, which might cause them to lose power in their own country.
"I am not being racist in raising the anger among Muslims about this but there are our rights that should be respected by others. Respect will be there only if we are in power.
Verdeeldheid? Waar heeft het fossiel het over?

Afbeelding
He was referring to the recent incident where the name of Penang Chief Minister Lim Guan Eng was mentioned in a Friday sermon in some mosques in Penang but the name of Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin was dropped.
Dr Mahathir, who is also Perkim president, reminded Muslims to rethink their responsibilities to the religion even if their responsibilities to race were no longer a priority.
Met een naam als " Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin " vraag je er om om sterk afgekort te worden of ze nemen al die moeite niet (je zal het maar fout doen!) Wat maakt het uit of mensen genoemd worden? Heel veel.
"Don't think one day it will not be possible for Friday sermons to be mentioning the name of a non-Muslim leader because they are in power and we are weak," he added.
http://www.bernama.com/bernama/v5/newsg ... ?id=523745
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door birdie »

Tukkerin schreef:Birdie, mij heb je ergens zien zeggen dat ik dit goedkeur. Hou eens op met selectief lezen.. :roll:
Tukkerin, maar je keurt het ook niet af. Ik zou me als moslim doodschamen voor dergelijke middeleeuwse regels.
Ik vraag me af, wie hier selectief is.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Maleisië zet samenwonende ambtenaren huis uit

Bericht door H.Numan »

Tukkerin schreef:
Ariel schreef:Dat is waar Tukkertje..Niemand kan jou er van beschuldigen dat jij geen goeie ingeburgerde moslima bent.
Sterker nog, ik doe het beter dan een gemiddelde Hollandse van mijn leeftijd.
Ah, het bekende meerwaarheidscomplex. Ishyanallahmachies heeft er ook zoveel last van. Die is als mohammedaan beter christen dan de christenen. :knorrie:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Maleisië!

Bericht door Mahalingam »

Het Franse sluierverbod maakt ook Mohammedanen in het o zo gematigde Maleisië boos.
En de eis is: overgave of de oorlog wordt heviger. Dat zeggen ze dan zo:
Malaysia Islamic party says veil ban could spark terrorism
The Pan-Malaysia Islamic Party (PAS) said France should adopt a path of engagement with Muslims instead of introducing the controversial bill.
"It will widen the efforts of many organisations to narrow the gap between the Western and Islamic world," PAS deputy president Nasaruddin Mat Isa told a press conference.
"We hope it will not spark further terror activities. The French move has sparked anger around the Islamic world."
http://www.expatica.com/fr/news/french- ... 96353.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie