Pakistan Leven in chaos

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Mahalingam

Re: Pakistan Leven in chaos

Berichtdoor Mahalingam » Ma Mei 04, 2020 12:27 pm

Afbeelding

De chaos bij de Torkham grensovergang naar Afghanistan.
Stranded Afghans take shelter in mosques, shops near Torkham
Pakistani authorities allowed 3,915 Afghan nationals to go back to their country via Torkham border on April 28 as a gesture of goodwill. Authorities, however, had not made any formal announcement about the opening of Torkham border for return of Afghans on that day.

Hearing about the unannounced return of their countrymen, hundreds of more Afghans flocked to the border crossing with the hope of going back to their country. Pakistani authorities, however, closed the border and the Afghans, who had come to Torkhum, got stranded near the border.

The desperate Afghans, hundreds in number, took temporary shelter in two mosques at Landi Kotal Bazaar and abandoned railway tunnels on railway track leading to the border point.
[...]
Enzar Gul, anther elderly person from Kabul, said that some of them spent the first night under open sky without having any food for nearly 48 hours. He said that some of the stranded Afghans even approached their country’s consulate in Peshawar but to no avail.

He appealed the Pakistani border and security authorities to allow them to go back to their country.
https://www.dawn.com/news/1554319/stranded-afghans-take-shelter-in-mosques-shops-near-torkham
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

sjun

Berichtdoor sjun » Di Mei 05, 2020 7:06 pm

Mahalingam schreef:Ook Pakistan wordt geplaagd door een Bijbelse plaag: de sprinkhanen
Noodtoestand in Pakistan wegens sprinkhanenplaag
De Pakistaanse regering heeft de noodtoestand uitgeroepen wegens een sprinkhanenplaag. De vraatzuchtige insecten bedreigen de voedselproductie van het Zuid-Aziatische land.

"We hebben te maken met de ergste sprinkhanenplaag in meer dan twee decennia en hebben besloten de nationale noodtoestand uit te roepen", aldus de minister van Informatie.

De sprinkhanen waren in juni het land binnengekomen vanuit Iran. Eerst vielen katoenplanten, mais en tarwe in het zuidwesten van Pakistan ten prooi aan de zwerm. Nu hebben de beesten hun weg van de provincie Sindh naar het noordwestelijke Khyber Pakhtunkhwa gevonden.

Ook Oost-Afrika kampt met sprinkhanenplagen die de oogsten bedreigen. De zwermen teisteren Ethiopië en Somalië al zeker sinds december en zijn ook Kenia binnengedrongen. Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties zijn al vele tienduizenden hectares aan gewassen verloren gegaan. Ook Oeganda en Zuid-Soedan worden bedreigd.anen.
https://www.trouw.nl/buitenland/noodtoestand-in-pakistan-wegens-sprinkhanenplaag~b3e76127/

De zwerm houdt Pakistani een spiegel voor. Mogelijk helpt het hen het eigen gedrag in India en het Verenigd Koninkrijk eens kritisch onder de loep te nemen.
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mei 22, 2020 2:51 pm

Weer wat meer chaos.
Een vliegtuig met 100 inzittenden valt op een dichtbevolkte woonwijk.

Waarschijnlijk geen overlevenden na neerstorten vliegtuig in Pakistan

Een passagiersvliegtuig met ongeveer 100 mensen aan boord is vandaag neergestort in de Pakistaanse stad Karachi. De crash gebeurde toen het toestel wilde landen op een vliegveld nabij de stad. De burgemeester van Karachi zegt dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn, maar dat het nog niet bevestigd is.
[...]
Er circuleren beelden van een ravage in een woonwijk met veel zwarte rook en vlammen. Bij de crash zijn een aantal huizen beschadigd, zegt een woordvoerder van de luchtvaartautoriteit. Er is een reddingsoperatie aan de gang door het Pakistaanse leger.
[...]
Volgens de Pakistaanse krant Dawn is de noodtoestand uitgeroepen in alle ziekenhuizen in de omliggende omgeving. Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij zegt tegen de krant: ,,Ik bid voor de familieleden van de inzittenden. We blijven op transparante wijze informatie verstrekken.”
https://www.ad.nl/buitenland/waarschijnlijk-geen-overlevenden-na-neerstorten-vliegtuig-in-pakistan~aa0d95e3/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Mei 23, 2020 2:57 pm

Over de vliegramp:
[...]Zowel de zogenoemde cockpitvoicerecorder, die alle gesprekken van de piloten opneemt, als de flight data recorder met alle vlucht- en technische gegevens van het toestel, is gevonden.
[...]
Het vliegtuig stortte neer op een straat tussen huizen in een woonwijk van de stad, nadat het diverse malen had geprobeerd de landing in te zetten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/935905165/een-van-de-zwarte-dozen-verongelukt-pia-toestel-gevonden

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 23, 2020 4:54 pm

Er zijn zelfs twee mensen die het overleefd hebben. Overlevende vliegtuigcrash Pakistan getuigt: “Ik maakte mijn gordel los, liep in de richting van het licht en sprong drie meter naar beneden”

Bij de vliegtuigcrash in een woonwijk in Pakistan gisteren zijn 97 mensen overleden, maar twee passagiers overleefden de crash. Muhammad Zubair, een van de overlevenden, getuigt. “Ik zag alleen maar rook en vuur. Ik hoorde geschreeuw van alle kanten.”

Het vliegtuig van Pakistani International Airlines (PIA) stortte om 9.30 uur lokale tijd neer in een woonwijk dichtbij de grote havenstad Karachi. 97 van de 99 inzittenden overleefden de crash niet. De woonwijk is volledig vernield.

Wat de ramp veroorzaakte, is nog onduidelijk. Vlak voordat het toestel neerstortte, meldde de piloot een technisch probleem bij het landen. De zwarte dozen zijn intussen gevonden en volgens een woordvoerder van PIA overgedragen aan onderzoekers die de oorzaak proberen te achterhalen.

Zubair, een van de twee overlevenden, raakte lichtgewond uit het wrak. “Tien tot vijftien minuten na de mislukte landingspoging volgde de crash”, getuigt hij in het ziekenhuis. “Niemand dacht dat we zouden neerstorten.”

Even verloor hij het bewustzijn. “Toen ik bijkwam, zag ik overal vuur en rook. Ik hoorde van alle kanten geschreeuw van kinderen en volwassenen.” Uiteindelijk slaagde hij erin uit het wrak te geraken. “Ik klikte mijn vliegtuiggordel open, zag een beetje licht en stapte er naartoe. Daarna moest ik zo’n drie meter naar beneden springen.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Terug naar “Leven in moslimlanden”