Waarom hebben moslimmannen een baard?

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Waarom hebben moslimmannen een baard?

Bericht door Hamsa »

De uiterlijke kenmerken van een moslimman zijn de baard en het meestal witte petje.
Eerst het petje. Volgens Abu Kabsha (Radhiallaahu Ánhu) moet het petje rond en wit zijn .(Mirqaat vol.8 pg.246)
Waarom? Omdat de eerste volgelingen / strijdmakkers van Mohammed het droegen.En omdat dat net iets is dat heidenen niet dragen. Je mag als moslim niet een ongelovige immiteren.
Mohammad had waarschijnlijk een tulband op. Dat mag dus ook, want als moslim moet je de profeet volgen. (Over tulband zie Bukhari 1;56)

Een baard is verplicht.Omdat:
1.Allah heeft de baard niet voor niets geschapen. De baard afscheren is een belediging voor Allah, want je zou twijfelen aan zijn volmaaktheid.
2.Een moslimman moet een echte man zijn, zonder baard zou een man een hermafrodiet zijn.
3.De meeste ongelovigen hebben geen baard. Als moslim mag je immers nooit een ongelovige immiteren.
Maar er zijn toch ook ongelovigen die hun baard laten staan?
Ja, daarom moet je bovenlip wel geschoren worden. Dat doet een ongelovige met baard niet.
4.De profeet Mohammed had een baard en als moslim ben je verplicht de profeet in alles te volgen:(Quran 4:59,8:24, 33:21, 59:7)
De baard moet echter wel langer dan een vuist zijn.
Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam)said: "Act against contrary to the polythesists, trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 500
Lees meer over de baard: http://www.islam.tc/beard/beard.html
The Blessed Beard... Grow it, what's so hard to understand?
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Waarom hebben moslimmannen een baard?

Bericht door Zwartmeer »

"Allah heeft de baard niet voor niets geschapen. De baard afscheren is een belediging voor Allah, want je zou twijfelen aan zijn volmaaktheid".

Hoe zit het met besnijdenis?
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: Waarom hebben moslimmannen een baard?

Bericht door indobelg »

Hamsa schreef:De uiterlijke kenmerken van een moslimman zijn de baard en het meestal witte petje.
Eerst het petje. Volgens Abu Kabsha (Radhiallaahu Ánhu) moet het petje rond en wit zijn .(Mirqaat vol.8 pg.246)
Waarom? Omdat de eerste volgelingen / strijdmakkers van Mohammed het droegen.En omdat dat net iets is dat heidenen niet dragen. Je mag als moslim niet een ongelovige immiteren.
Mohammad had waarschijnlijk een tulband op. Dat mag dus ook, want als moslim moet je de profeet volgen. (Over tulband zie Bukhari 1;56)

Een baard is verplicht.Omdat:
1.Allah heeft de baard niet voor niets geschapen. De baard afscheren is een belediging voor Allah, want je zou twijfelen aan zijn volmaaktheid.
2.Een moslimman moet een echte man zijn, zonder baard zou een man een hermafrodiet zijn.
3.De meeste ongelovigen hebben geen baard. Als moslim mag je immers nooit een ongelovige immiteren.
Maar er zijn toch ook ongelovigen die hun baard laten staan?
Ja, daarom moet je bovenlip wel geschoren worden. Dat doet een ongelovige met baard niet.
4.De profeet Mohammed had een baard en als moslim ben je verplicht de profeet in alles te volgen:(Quran 4:59,8:24, 33:21, 59:7)
De baard moet echter wel langer dan een vuist zijn.
Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam)said: "Act against contrary to the polythesists, trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 500
Lees meer over de baard: http://www.islam.tc/beard/beard.html
The Blessed Beard... Grow it, what's so hard to understand?
:lol: :lol:
Prachtig !
Hamsa, wil je deze posting ook eens posten in het forum politics.be ter voorlichting van de islamieten die daar geregeld ons kaffirs komen uitschelden omdat wiij de islam niet goed begrepen hebben.
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: Waarom hebben moslimmannen een baard?

Bericht door indobelg »

Zwartmeer schreef:"Allah heeft de baard niet voor niets geschapen. De baard afscheren is een belediging voor Allah, want je zou twijfelen aan zijn volmaaktheid".

Hoe zit het met besnijdenis?
Zeer goede opmerking. Zal ik het vragen aan de imams van die website of doe jij het ?
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Re: Waarom hebben moslimmannen een baard?

Bericht door Hamsa »

indobelg schreef:Prachtig !
Hamsa, wil je deze posting ook eens posten in het forum politics.be ter voorlichting van de islamieten die daar geregeld ons kaffirs komen uitschelden omdat wiij de islam niet goed begrepen hebben.
Ik heb http://www.politics.be geprobeerd maar kan geen verbinding krijgen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Kom net van www.politics.be vandaan, geen vuiltje aan de lucht. Nog eens proberen maar!

Ik zit hier met een vraagje over de moslimbaard, waarop ik tot nu toe geen antwoord kreeg : wat als de moslimman in kwestie geen of zeer weinig baardgroei heeft, cfr. chinezen bvb.?

Dutch
Gebruikersavatar
craban
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Antwerpen

scheren

Bericht door craban »

En wat met het scheren van de haren in de schaamstreek en oksels?

De besnijdenis is waarschijnlijk een joods ritueel dat is blijven hangen. -no pun intended-
Gehoord dat er nergens in de hadith iets van in staat, maar daar ben ik niet zeker van.

-craban
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Waarom hebben moslimmannen een baard?

Bericht door Zwartmeer »

indobelg schreef: Zeer goede opmerking. Zal ik het vragen aan de imams van die website of doe jij het ?
Vraag jij het maar. In het verlengde daarvan kun je ook de vraag stellen wat er mis is met god's creaties zoals varkens en honden.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr mei 16, 2003 4:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Craban, voor zover ik weet staat er niets in de koran over besnijdenis, ik heb het althans niet kunnen vinden. Mocht ik me vergissen, dan hoor ik het graag.
Maar hier zijn wat hadiths over besnijdenis.
Sahih Bukhari:
Volume 7, Book 72, Number 777:
Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "Five practices are characteristics of the Fitra: circumcision, shaving the pubic region, clipping the nails and cutting the moustaches short."

Hetgeen er maar vier zijn. Afbeelding

Volume 7, Book 72, Number 779:
Narrated Abu Huraira :

I heard the Prophet saying. "Five practices are characteristics of the Fitra: circumcision, shaving the pubic hair, cutting the moustaches short, clipping the nails, and depilating the hair of the armpits."

Okee, vooruit, dat zijn er dan vijf. Afbeelding

Volume 4, Book 55, Number 656:
Narrted Ibn Abbas:

Allah's Apostle said, "You will be resurrected (and assembled) bare-footed, naked and uncircumcised." The Prophet then recited the Divine Verse:-- "As We began the first creation, We shall repeat it: A promise We have undertaken. Truly we shall do it." (21.104)

Volume 4, Book 55, Number 575:
Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "Abraham did his circumcision with an adze at the age of eighty."

**************

Volume 1, Book 1, Number 6:

[..........]The sub narrator adds, "Ibn An-Natur was the Governor of llya' (Jerusalem) and Heraclius was the head of the Christians of Sham. Ibn An-Natur narrates that once while Heraclius was visiting ilya' (Jerusalem), he got up in the morning with a sad mood. Some of his priests asked him why he was in that mood? Heraclius was a foreteller and an astrologer. He replied, 'At night when I looked at the stars, I saw that the leader of those who practice circumcision had appeared (become the conqueror). Who are they who practice circumcision?' The people replied, 'Except the Jews nobody practices circumcision, so you should not be afraid of them (Jews).

'Just Issue orders to kill every Jew present in the country.'

While they were discussing it, a messenger sent by the king of Ghassan to convey the news of Allah's Apostle to Heraclius was brought in. Having heard the news, he (Heraclius) ordered the people to go and see whether the messenger of Ghassan was circumcised. The people, after seeing him, told Heraclius that he was circumcised. Heraclius then asked him about the Arabs. The messenger replied, 'Arabs also practice circumcision.'

(After hearing that) Heraclius remarked that sovereignty of the 'Arabs had appeared. [.........]
Frappant allemaal. De baard wordt niet genoemd als kenmerk van gebruiken van de fitra, maar het meeste andere lichaamshaar moet eraf. Dus moet de baard blijkbaar automatisch blijven zitten.
Misschien is er ook nog wat over de baard te vinden, maar ik moet nu eerst eens gaan slapen.

Grappig is ook het volgende. De christelijke religie verzette zich tegen de besnijdenis, en ergens in het Nieuwe Testament doet Jezus de uitspraak dat als god had gewild dat mannen besneden zouden zijn, dat hij ze dan wel zonder voorhuid uit de baarmoeder had laten komen.

Daartegenover staat een islamitische legende die zegt dat Mohammed zonder voorhuid werd geboren....

Overigens is de praktijk van de besnijdenis wel wat ouder dan het jodendom. De oudste bewijzen ervoor komen uit Egypte, en dateren van meer dan 4000 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door nina op do mei 15, 2003 2:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Dutch schreef:Kom net van www.politics.be vandaan, geen vuiltje aan de lucht. Nog eens proberen maar!
Ik heb het weer gebeurd en het is me gelukt! Hele interessante discussies. Ik zal dat forum nog vaak bezoeken. Ik zal 'bekend'zijn onder de naam Kannadiga. Iemand die uit Karnataka komt en Kannada spreekt wordt een Kannadiga genoemd.
Dutch schreef:Ik zit hier met een vraagje over de moslimbaard, waarop ik tot nu toe geen antwoord kreeg : wat als de moslimman in kwestie geen of zeer weinig baardgroei heeft, cfr. chinezen bvb.?
Als een Chinese man maar lang wacht zal ook zijn baard een vuist lang worden. Maar voor Indianen zal het wel moeilijker worden. Die schijnen helemaal geen baardgroei te hebben.
Ik geloof niet dat er veel moslim Indianen zijn. Mohammed heeft natuurlijk nog nooit een Indiaan gezien. Maar als de Koran werkelijk zo'n fantastisch volmaakt boek zou zijn had Allah rekening moet houden met de Indianen.
Overigens zijn er wel moslims die beweren dat er voor Columbus er al moslims geweest zijn in Amerika.

In de Koran staat niets over baarden en besnijdenis. Dit komt allemaal uit de Hadith. Inderdaad schijnt de profeet geboren te zijn zonder voorhuid. Maar wie kan dat bewijzen?
Tijdens de romanisering van het Christendom door Paulus en zijn volgelingen werd de besnijdenis geen onderdeel meer van het Christendom.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

[quote="HamsaInderdaad schijnt de profeet geboren te zijn zonder voorhuid. Maar wie kan dat bewijzen?[/quote]

Kan het ook zijn dat ze zonder voorhersenen bedoelen?

De baard schijnt belangrijk in de islam te zijn doch de meeste islamitieten die ik ken of zie zijn baardloos terwijl de vrouwen overwegend wel een hoofddoekje dragen. Zit hem dat in de vrijheid die er is om wel of niet in de hadith te geloven?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

De christelijke religie verzette zich tegen de besnijdenis, en ergens in het Nieuwe Testament doet Jezus de uitspraak dat als god had gewild dat mannen besneden zouden zijn, dat hij ze dan wel zonder voorhuid uit de baarmoeder had laten komen.


Sinds wanneer is de bijbel geschreven in de tijd van Jezus? En al helemaal niet DOOR JEZUS ZELF. Door mensen die zeggen Jezus te hebben gekend. Dat is een feit.
Daartegenover staat een islamitische legende die zegt dat Mohammed zonder voorhuid werd geboren....
Waar heb je dit vandaan? Dit heb ik nog nooit gehoord.
Overigens is de praktijk van de besnijdenis wel wat ouder dan het jodendom. De oudste bewijzen ervoor komen uit Egypte, en dateren van meer dan 4000 jaar geleden.
Dit is erg logisch,want alle profeten zijn met dezelfde godsdienst gekomen,alleen door de tijd heen kwamen er verandering door mensen, bv. het mogen eten van varkensvlees. Jezus heeft ook gezegd dat dat niet mag. Dat staat in de Bijbel. Maar iemand die hem kon heeft dat NA ZIJN DOOD veranderd.
Ik zit hier met een vraagje over de moslimbaard, waarop ik tot nu toe geen antwoord kreeg : wat als de moslimman in kwestie geen of zeer weinig baardgroei heeft, cfr. chinezen bvb.?
Daar kan die persoon toch niks aan doen? Je moet je best doen om God's regels te volgen,maar zo goed mogelijk, zo ook bijvoorbeeld met bidden,,,als je een gebroken rug hebt kan je toch ook niet buigen? Dan hoeft het ook niet.
De baard schijnt belangrijk in de islam te zijn doch de meeste islamitieten die ik ken of zie zijn baardloos terwijl de vrouwen overwegend wel een hoofddoekje dragen. Zit hem dat in de vrijheid die er is om wel of niet in de hadith te geloven?
De baard is een teken van een goede moslim,je herkent ze er aan. Natuurlijk heeft niet elke moslim man een baard,maar wie beweerd dat elke moslim een GOEDE moslim is en zijn godsdienst goed begrijpt???????

Met het hoofddoekje is het hetzelfde,,,,,,maar als een vrouw niet lastig gevallen wil worden door mannen is het slimmer dat ze het wel draagt.Ik heb het nu niet over Westerse landen,want ik ben het er mee eens dat moslims in Europa naar een Islamitisch land moeten gaan om daar te wonen. Als je erg goede moslim bent woon je ook niet in Europa. Tenzij je mensen wilt uitnodigen tot de Islam,maar dat zijn er niet veel. In Europa zijn er te veel dingen die botsen met de Islam,dus als een moslim daar blijft zonder goede reden,begrijp ik hem/haar ook niet.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn
Met het hoofddoekje is het hetzelfde,,,,,,maar als een vrouw niet lastig gevallen wil worden door mannen is het slimmer dat ze het wel draagt.Ik heb het nu niet over Westerse landen,want ik ben het er mee eens dat moslims in Europa naar een Islamitisch land moeten gaan om daar te wonen. Als je erg goede moslim bent woon je ook niet in Europa. Tenzij je mensen wilt uitnodigen tot de Islam,maar dat zijn er niet veel. In Europa zijn er te veel dingen die botsen met de Islam,dus als een moslim daar blijft zonder goede reden,begrijp ik hem/haar ook niet.
Dit vind ik persoonlijk een erg verwarrende post Jasmijn.
Bedoel je dat volgens jou alle moslims gewoon zouden moeten verhuizen naar een echt moslimland. Welk écht moslimland dan wel? Kan je een voorbeeld geven? Naar welk land zou jij bij voorkeur gaan (indien je wil verhuizen natuurlijk)?

Welke dingen in Europa botsen volgens jou dan zo erg met de islam? En waarom?

Je ziet het, ik ben erg in verwarring door je post.

Dutch
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Wat is er verwarrend aan? Volgens mij was ik duidelijk.

Ja ik vind dat moslims naar een (meer) Islamitisch land moeten gaan waar er vele moslims zijn. Ik weet dat er geen land is waar de Islamitische wetten helemaal worden uitgevoerd,maar ik bedoelde dat er vele moslims zijn.

En nee hoor ik wil niet verhuizen,omdat ik al verhuisd ben. Ik woon in Egypte nu.
Welke dingen in Europa botsen volgens jou dan zo erg met de islam?
Allereerst omdat er niet echt veel moslims zijn en dus vele dingen tegen de Islam zijn. Het grootste probleem is denk ik nog wel de kleding van de vrouwen,,,,natuurlijk moeten ze zelf weten wat ze dragen,maar om goede moslim te zijn in Europa maakt dat het wel een beetje lastig. Ook zijn er niet vele moskeeen dichtbij de mensen en moet je ver reizen om naar de moskee te gaan en om dat nou 5x per dag te doen en dat te combineren met werk wordt lastig.

Een ander voorbeeld is Ramadan. In een (meer) Islamitisch land vasten 95% van de mensen (uitzondering zieke mensen etc.) dus zie je niemand op straat eten/drinken,wat het makkelijker maakt dan in Europa lijkt me.

Als je nog steeds in verwarring bent,leg dan even uit waardoor.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn,

Mijn verwarring kwam vooral voort uit het feit dat jouw standpunt op mij nogal "vlaamsblokkerig" overkwam, zo van "alle moslims moeten terug van waar ze komen...".

Nu weet ik wel al langer dat VB en islam meerdere kenmerken gemeenschappelijk hebben (fascisme oblige), maar van islamisten zijn we gewend dat ze duidelijk de nadruk leggen op hun jihad en dus van geen wijken weten totdat Dar ul Harb volledig zal zijn opgegaan in Dar ul islam...
Jouw opinie is dus een totale nieuwe invalshoek voor mij, maar zal er wel aan wennen hoor :wink:
Ook zijn er niet vele moskeeen dichtbij de mensen en moet je ver reizen om naar de moskee te gaan en om dat nou 5x per dag te doen en dat te combineren met werk wordt lastig.
Jasmijn, als je de koran en ahadith (Bukhari bvb.) leest, dan zal je al vlug leren dat je als vrouw beter niet naar de moskee kan gaan, het wordt aanbevolen dit niet te doen en gewoon thuis te bidden. Een goede moslima blijft thuis, studeert de koran als ze per sé iets wil studeren, huwt, krijgt kinderen en dient haar echtgenoot en zoons voorbeeldig.
Waarschijnlijk zal je dat in Egypte wel heel vlug doorhebben denk ik. Kijk maar goed om je heen.

Dutch
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Met het hoofddoekje is het hetzelfde,,,,,,maar als een vrouw niet lastig gevallen wil worden door mannen is het slimmer dat ze het wel draagt
Dus met een doekje op je hoofd zeg jij aan mannen: me niet lastigvallen aub!

Je gaat er dus van uit dat alle mannen per definitie vrouwen mogen lastig vallen. (behalve die met een doekje)

Daaruit vloeit voort dat een vrouw zonder hoofddoek in feite zegt: wil je me aub lastigvallen!!

Ik woon in een land waar de WET stelt dat mannen vrouwen niet mogen lastigvallen, ik hoef dat niet nog eens expliciet met een sjaal of een indianenpluim op mijn hoofd duidelijk te maken.

Maar soit....

Zelfs met dat doekje denk ik niet dat je veel verweer hebt tegenover een man die - ondanks de wet - je als vrouw wil lastigvallen.

Om 100% zeker te zijn dat je je maagdelijkheid behoudt, of dat je enkel met je echtgenoot het bed in kan duikelen denk ik dat er betere middelen zijn: een kuisheidsgordel bijvoorbeeld. Telkens je de deur uitstapt doe je dat ding aan en gegarandeerd kan er niets gebeuren.
Voor minderjarige dochters is het dan uiteraard aanbevolen dat vader de sleutel op zak houdt, die hij dan op de huwelijksnacht aan de man doorgeeft.

Een tweede mogelijkheid is natuurlijk alles volledig dicht te naaien tot de huwelijksnacht.
Blijft dan wel het probleem dat je moeilijk telkens alles kan dichtnaaien als je naar de winkel gaat.

Nee, ik denk dat een metalen kuisheidsgordel hier de betere ultieme zekerheid kan bieden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Jasmijn, als je de koran en ahadith (Bukhari bvb.) leest, dan zal je al vlug leren dat je als vrouw beter niet naar de moskee kan gaan, het wordt aanbevolen dit niet te doen en gewoon thuis te bidden.
Ja dat klopt inderdaad,,een vrouw krijgt vrijstelling van bidden in de moskee, in mijn vorige post had ik het dan ook over moslims in het algemeen,dus ook mannen.
Het is beter om voor de vrouw in hun huizen te bidden omdat ze dan niet naar buiten hoeven.
Je mag best in de moskee bidden hoor
,maar misschien heeft de vrouw het druk met haar kinderen of is ze zwanger,dat soort dingen,maar ook zowieso is het niet goed om voor een moslim vrouw om veel naar buiten te gaan,want dan moet ze haar hoofddoekje/kleren aanpassen en dat kan ook lastig worden en veel tijd in beslag nemen.
Dus vandaar dat vrouwen in hun huizen mogen bidden!
Een goede moslima blijft thuis, studeert de koran als ze per sé iets wil studeren, huwt, krijgt kinderen en dient haar echtgenoot en zoons voorbeeldig.
Het IS beter ja om voor een moslim vrouw om vaak thuis te blijvn,maar ze mag best wat anders dan de Koran studeren hoor! Medische beroepen zijn erg belangrijk,,,dokters etc. die alleen vrouwen behandelen. Dus wat je daarover zegt is niet waar.
Ja trouwen en kinderen krijgen speelt een belangrijke rol in Islam. De vrouw is ook meer geschapen voor de rol van kinderen opgroeien dan de man,daarom krijgt ze die rol.
....dient haar echtgenoot en zoons voorbeeldig
Dat geld ook voor de man hoor! Die moet zijn vrouw ook goed behandelen!
Dus met een doekje op je hoofd zeg jij aan mannen: me niet lastigvallen aub
Nee hoor,,,maar hierdoor ben je anders dan de niet moslims en hierdoor val je minder op in een moslim land. Ok,in Europa val je MEER op omdat je anders bent,,,maar in een (meer) Islamitisch land dragen de meeste vrouwen een hoofddoekje,dus val je niet op en vallen mannen je niet lastig over het algemeen. Natuurlijk komt het nog steeds voor,maar je moet je best doen om het te vermijden.
Je gaat er dus van uit dat alle mannen per definitie vrouwen mogen lastig vallen. (behalve die met een doekje)
Dat mag absoluut niet in Islam,,,vrouwen lastig vallen. Maar het is een feit dat het gebeurd!!!! Niet alle moslims zijn goede moslims en ze volgen Islam ook niet allemaal goed.
Om 100% zeker te zijn dat je je maagdelijkheid behoudt, of dat je enkel met je echtgenoot het bed in kan duikelen denk ik dat er betere middelen zijn: een kuisheidsgordel bijvoorbeeld. Telkens je de deur uitstapt doe je dat ding aan en gegarandeerd kan er niets gebeuren.
Voor minderjarige dochters is het dan uiteraard aanbevolen dat vader de sleutel op zak houdt, die hij dan op de huwelijksnacht aan de man doorgeeft.

Een tweede mogelijkheid is natuurlijk alles volledig dicht te naaien tot de huwelijksnacht.
Blijft dan wel het probleem dat je moeilijk telkens alles kan dichtnaaien als je naar de winkel gaat
.

Dit is nou ook weer niet nodig hoor! Het is logisch dat je om beide dingen lacht,,,de eerste is niet islamitisch en de tweede mogelijkheid ook niet trouwens.
Je hebt het over vrouwenbesnijdenis. Dat is echt geen must voor vrouwen in Islam hoor. Het is aanbevolen door de profeet Mohamed,vrede zij met hem,omdat het de sexuele gevoelens van de vrouw onderdrukt en ze zo niet in de verleiding komt sex voor het huwelijk te hebben en haar maagdelijkheid te behouden. Maar dit is zowieso net zo belangrijk voor mannen als vrouwen! Mannen moeten ook maagd blijven tot het huwelijk.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ja trouwen en kinderen krijgen speelt een belangrijke rol in Islam. De vrouw is ook meer geschapen voor de rol van kinderen opgroeien dan de man,daarom krijgt ze die rol.
Wat is dan de reden dat de man in geval van scheiding (verstoting) de kinderen krijgt toegewezen en de vrouw als oud vuil bij het grofvuil gezet wordt...?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

jasmijn schreef:
circe schreef:Dus met een doekje op je hoofd zeg jij aan mannen: me niet lastigvallen aub
Nee hoor,,,maar hierdoor ben je anders dan de niet moslims en hierdoor val je minder op in een moslim land. Ok,in Europa val je MEER op omdat je anders bent,,,maar in een (meer) Islamitisch land dragen de meeste vrouwen een hoofddoekje,dus val je niet op en vallen mannen je niet lastig over het algemeen. Natuurlijk komt het nog steeds voor,maar je moet je best doen om het te vermijden.
jasmijn schreef:Met het hoofddoekje is het hetzelfde,,,,,,maar als een vrouw niet lastig gevallen wil worden door mannen is het slimmer dat ze het wel draagt.Ik heb het nu niet over Westerse landen,want ik ben het er mee eens dat moslims in Europa naar een Islamitisch land moeten gaan om daar te wonen.
De koran zegt dan weer:

"O profeet!Zeg tot jouw echtgenotes,jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van haar overkleding over zich heen naar beneden laten hangen. Dat bevordert het best dat men haar herkent en NIET LASTIG VALT." 33.59

Je moet dus herkenbaar zijn als moslima om niet lastig gevallen te worden!
Door wie wordt je dan niet lastig gevallen? Door degenen die je herkennen als zijnde "ook-moslima".
Met andere woorden, moslimmannen mogen niet-moslima's dus wèl lastigvallen! Indien ze geen enkele vrouw zouden mogen lastigvallen, zouden de moslima's zich niet herkenbaar moeten maken.

Daarom is het dragen van een hoofddoek in Europa een regelrechte kaakslag aan de niet-moslimvrouwen.
Hier in Europa mag namelijk geen enkele man (moslim of niet-moslim) andere vrouwen lastig vallen. Hoofddoek of geen hoofddoek.
Het zich specifiek wensen te onderscheiden van de andere Europese vrouwen (omwille van het niet-lastig vallen - zoals vermeld in het betreffende vers) is voor mij als niet-hoofddoekdragende VROUW dan ook een regelrechte belediging!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ik bedoel dus,dat je niet met het hoofddoekje zegt dat je niet lastig gevallen wilt worden,maar dat je minder opvalt en DUS minder lastig gevallen wordt.
Met andere woorden, moslimmannen mogen niet-moslima's dus wèl lastigvallen! Indien ze geen enkele vrouw zouden mogen lastigvallen, zouden de moslima's zich niet herkenbaar moeten maken.
Nee hoor dat is niet het geval,maar het is een feit dat mannen gek zijn op vrouwen. Stel je voor een man ziet 2 vrouwen,,,,1 heeft wijde kleren aan, een hoofddoekje en misschien ook nog een gezichtssluier. En de andere heeft een strak minirokje en strak topje aan en mooi lang haar dat ze laat zien en waar ze veel tijd aan heeft besteed en veel make up,,,wie valt hij dan lastig??
Nee,een moslim man mag geen enkele vrouw lastig vallen,maar NIET ALLE MOSLIMS ZIJN GOEDE MOSLIMS en mannen zijn erg zwak. Alle mensen trouwens,,,maar mannen in specifiek voor vrouwen.
Wat is dan de reden dat de man in geval van scheiding (verstoting) de kinderen krijgt toegewezen en de vrouw als oud vuil bij het grofvuil gezet wordt...?
Als de kinderen bij de scheiding nog niet de leeftijd van de puberteit hebben bereikt zijn de kinderen voor de vrouw,omdat zij beter voor kinderen kan zorgen als kind zijnde. En na de puberteit tot volwassen bij de man, omdat hij ze beter Islam en andere dingen kan leren,wat hij in het leven al heeft geleerd. De vrouw kan dat ook,maar een man over het algemeen beter. Na de volwassen leeftijd heeft de persoon natuurlijk de eigen keus.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik bedoel dus,dat je niet met het hoofddoekje zegt dat je niet lastig gevallen wilt worden,maar dat je minder opvalt en DUS minder lastig gevallen wordt.
Dan bedoel je ook dat moslima's in Europa ZEKER GEEN HOOFDDOEK moeten opzetten, want dan vallen ze JUIST WEL OP! (en zouden ze - in jouw opinie - net méér lastiggevallen kunnen worden )

Ik begrijp hieruit dat je bedoelt: "when in Rome, do as the Romans do"!
Dat is net wat we allemaal zouden willen :lol:

Je realizeert je hopelijk toch wel, dat je daarin vierkant tegen de bedoeling van het koranvers ingaat, dat erop staat dat moslima's zich duidelijk moeten onderscheiden van niet-moslima's en dus wel zeker duidelijk moeten opvallen!

Het komt er nog steeds op neer dat de moslimmannen recht hebben om niet gehoofddoekte (niet-moslim)vrouwen LASTIG TE VALLEN!

Als je in een islamitisch land een hoofddoek moet dragen om NIET op te vallen, betekent dit toch nog steeds dat iemand die daar zonder hoofddoek rondloopt wèl het risico loopt om lastig te worden gevallen.

Tenzij ik het vers op mezelf van toepassing zou laten zijn:
vannacht kreeg ik namelijk een visioen van het groene elfje dat me kwam vertellen:
"Als je naar Egypte gaat, zorg dan dat je zeker GEEN hoofddoek draagt, zodat je herkenbaar bent en NIET LASTIG WORDT GEVALLEN"!
Denk je dan niet dat het zo is dat de mannelijke volgelingen van het Groen Elfje wèl de gehoofddoekte vrouwen mogen lastigvallen? Wat zij zijn tenslotte degenen die me moeten herkennen aan mijn niet-hoofddoek!

In Europa daarentegen is het verboden om vrouwen lastig te vallen (moslima of niet-moslima).
Wèl is het zo dat islamitische vrouwen die géén hoofddoek dragen door hun eigen islamitische mannelijke geloofsgenoten wèl worden lastiggevallen! Net zoals niet-islamitische vrouwen door islamitische mannen voor hoer worden uitgescholden en dus worden lastiggevallen! (wat in tegenstrijd met de wet is)

Probeer daar maar eens een lijn in te trekken!
Laatst gewijzigd door Manon op za jan 31, 2004 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Als de kinderen bij de scheiding nog niet de leeftijd van de puberteit hebben bereikt zijn de kinderen voor de vrouw,omdat zij beter voor kinderen kan zorgen als kind zijnde. En na de puberteit tot volwassen bij de man, omdat hij ze beter Islam en andere dingen kan leren,wat hij in het leven al heeft geleerd. De vrouw kan dat ook,maar een man over het algemeen beter. Na de volwassen leeftijd heeft de persoon natuurlijk de eigen keus.
Je zegt het zelf.....de vrouw als broedkip.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Als de kinderen bij de scheiding nog niet de leeftijd van de puberteit hebben bereikt zijn de kinderen voor de vrouw,omdat zij beter voor kinderen kan zorgen als kind zijnde. En na de puberteit tot volwassen bij de man, omdat hij ze beter Islam en andere dingen kan leren,wat hij in het leven al heeft geleerd. De vrouw kan dat ook,maar een man over het algemeen beter. Na de volwassen leeftijd heeft de persoon natuurlijk de eigen keus.
Allez! opnieuw! je hebt de hadiths niet goed gelezen!
Volgens islam is het énige dat de man niet kan : de kinderen zogen! Nadien zijn ze voor hem.

Maar dat terzijde: kan je me één goed voorbeeld geven waarom een vader zijn puberteit-ontgroeide dochter een betere opleiding zou kunnen geven (ware het nu islam of levenslessen) dan hun eigen moeder?
Zal hun vader hen leren hoe ze met menstruatie moeten omgaan? Met de gevoelens gepaard gaande aan de maandelijkse hormonale schommelingen?
Kan een moeder de islamitische leer niet aan haar kinderen doorgeven? Is ze per definitie dus dommer dan de man? Kan een moeder niet betere levenslessen aan haar dochters meegeven hoe ze met mannen moet omgaan dan een MAN ?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

jasmijn schreef:
nina schreef:De christelijke religie verzette zich tegen de besnijdenis, en ergens in het Nieuwe Testament doet Jezus de uitspraak dat als god had gewild dat mannen besneden zouden zijn, dat hij ze dan wel zonder voorhuid uit de baarmoeder had laten komen.
Sinds wanneer is de bijbel geschreven in de tijd van Jezus? En al helemaal niet DOOR JEZUS ZELF. Door mensen die zeggen Jezus te hebben gekend. Dat is een feit.
Hallo Jasmijn,

De bijbel is geschreven door christenen die het christendom volgens hun inzichten wilden verspreiden. Dus zij laten Jezus deze uitspraak doen. Dat is heel normaal in religies. De schrijvers voeren bekende heiligen op die ze bepaalde uitspraken in de mond leggen, die hun visie vertegenwoordigen. Op dezelfde manier schreven islamitische schrijvers Mohammed allerlei woorden en daden toe, met als bedoeling dat de moslims zijn gedrag navolgen.

Het doet er dus niet zo toe of een bestaande Jezus het zei. Het gaat erom dat het verzet tegen besnijdenis een kenmerk is van het christendom.
Een bestaande godsdiensttwist is de essentie van de uitspraak.
jasmijn schreef:
nina schreef: Daartegenover staat een islamitische legende die zegt dat Mohammed zonder voorhuid werd geboren....
Waar heb je dit vandaan? Dit heb ik nog nooit gehoord.
Het is op vele islamitische pagina's te lezen. De islam en het christendom zijn een afsplitsing van dezelfde godsdienst, maar de islam heeft de traditie van de besnijdenis voortgezet.
Overigens is het idee dat Mohammed besneden is geboren wel weer een voortzetting van joodse tradities hierover. De joodse midrash noemt bijvoorbeeld meerdere bijbelse figuren die besneden zijn geboren, bijvoorbeeld David, Mozes etc.
Hier worden dertien bijbelse figuren genoemd die besneden zijn geboren.

Dat de midrash invloed hadden, blijkt ook uit het feit dat verschillende midrashverhalen in de koran zijn opgenomen.

Hier zijn diverse websites waar wordt gezegd dat Mohammed besnedenis geboren.

Deze passage gaat over Mohammed die rituelen uitvoert na de geboorte van zijn zoon Hassan.

http://www.shah-e-najaf.com/2nd-imam.htm
He dispensed with the ceremony of circumcision as Imam Hasan (a.s.) was born circumcised, as were all the prophets of Allah and the Holy Imams from the household of the Prophet of Allah (s.a.w.). This state was one of the signs of Allah of their special position in this world and with Allah, the Almighty.These rituals, which the Prophet (s.a.w.) performed for ImamHasan (a.s.) became a sunnah which the Muslims adopted to receive their newborn babies.
Een andere pagina:

http://www.islamic-paths.org/Home
/English/Muhammad/Book/Universal/Chapter_06.htm

Imam Jauzi has narrated from Hazrat Abbas (May Allah be pleased with him) that when the Holy Prophet (Peace be Upon him) was born he was circumcised at birth and his umbilical cord was cut off.

When Hazrat Abdul Muttalib saw this he was amazed and said.

“This child of mine shall be great”.

A narration on this topic is found from Hazrat Anas ( May Allah be pleased with him) which states the Holy Prophet (Peace be Upon him) saying.

“Allah Almighty bestowed such greatness upon me that I was born circumcised and no one ever had the chance of seeing my private parts”.
En hier nog even en passant:
http://www.cultureofiran.com/circumcision.php
Many Islamic theologians have insisted that Muhammad and indeed all prophets were born circumcised.
jasmijn schreef:
nina schreef:Overigens is de praktijk van de besnijdenis wel wat ouder dan het jodendom. De oudste bewijzen ervoor komen uit Egypte, en dateren van meer dan 4000 jaar geleden.
Dit is erg logisch,want alle profeten zijn met dezelfde godsdienst gekomen,alleen door de tijd heen kwamen er verandering door mensen,
Beste Jasmijn, de oudste bewijzen van besnijdenis dateren van zo'n 4600 jaar geleden. De oudste bewijzen van het bestaan van de mensheid en van een menselijke cultuur zijn veel ouder.
Om een voorbeeld te geven, de weefkunst en het maken van textiel bestond nog niet eens, dus waarom zouden de eerste mensen hun lichaam hebben moeten bedekken?

Hoe verder de archeologische geschiedenis teruggaat, hoe minder de cultuur lijkt op het potje dat de moderne godsdiensten ervan hebben gemaakt. Ik had al ergens het 2000 jaar beeld van een Afghaanse riviergodin geplaatst, afkomstig uit een cultuur die door de latere islam bijna geheel is verwoest, een proces dat nu nog steeds gaande is, vandaar de hulpkreet van het museum van Kaboel.
Maar hier zijn ook een paar beeldjes uit de prehistorie.

http://www.hominids.com/donsmaps/lacornevenus.html

Afbeelding

http://www.hominids.com/donsmaps/brassempouyvenus.html

http://witcombe.sbc.edu/willendorf/will ... overy.html

http://pro.wanadoo.fr/quatuor/art_b13_0002_00.htm
http://www.hermitagemuseum.org/html_En/03/hm3_2_1.html


Als je op de pagina van de hermitage de geschiedenis volgt, zie je niets dat erop wijst dat er eerst islam was, vervolgens gingen de mensen 30.000 jaar (of langer) lang dwalen, en nu sinds een paar eeuwen gelooft men weer wat men in het begin geloofde. De islam is gewoon iets nieuws, en het is een voortzetting van de hiërarchische godsdiensten die de wereld begonnen te veroveren.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

De moslima's in Europa moeten WEL een hoofddoek dragen,omdat het dan duidelijk is dat ze moslim zijn,maar ik ben het er niet mee eens dat ze in Europa blijven,omdat de cultuur botst. Dus als ze slim zijn,verlaten ze Europa lijkt mij. Ja,ze worden meer lastig gevallen,,,omdat vele mensen de Islam niet zo mogen en ze lastig vallen omdat ze moslim zijn,,,,niet het ''originele'' omdat ze mooi zijn bv. Er is een verschil in iemand lastig vallen omdat ze moslim is of omdat ze mooi is.

Dus het is heel simpel,,,ga naar een (meer) Islamitisch land en draag een hoofddoek/gezichtssluier daar. Dan is er is geen probleem. Jullie zijn niet geirriteerd en zij kunnen hun godsdienst volgen.
Het komt er nog steeds op neer dat de moslimmannen recht hebben om niet gehoofddoekte (niet-moslim)vrouwen LASTIG TE VALLEN!
Mannen mogen niet eens naar vrouwen kijken en andersom ook niet. Ze moeten hun ogen neerslaan. Natuurlijk kan je het niet helpen als je een knappe vrouw/man ziet,maar dan hoef je haar niet aan te staren. Dus een hoofddoek is als identiteit,dat je weet dat ze moslim is,,en minder opvalt (in een islamitisch land)
Wèl is het zo dat islamitische vrouwen die géén hoofddoek dragen door hun eigen islamitische mannelijke geloofsgenoten wèl worden lastiggevallen! Net zoals niet-islamitische vrouwen door islamitische mannen voor hoer worden uitgescholden en dus worden lastiggevallen! (wat in tegenstrijd met de wet is)
Hier ben ik het helaas mee eens,maar nogmaals,niet elke moslim is een goede moslim. De mannen die vrouwen lastig vallen zullen eerder een vrouw kiezen die zich uitdagend kleed dan een moslim vrouw,omdat ze weten dat een moslim vrouw dat niet mag en een uitdagend geklede vrouw vraagt er om. (ik bedoel echt sexy kleding,niet alleen geen hoofddoek dragen!)
Ik weet ook dat niet moslims inderdaad voor hoer worden uitgescholden door slechte moslims,maar dat komt puur door de kleding en ik ben het met je eens dat dat erg slecht is,maar helaas volgt niet elke moslim de Islam goed :cry:
Kan een moeder de islamitische leer niet aan haar kinderen doorgeven? Is ze per definitie dus dommer dan de man? Kan een moeder niet betere levenslessen aan haar dochters meegeven hoe ze met mannen moet omgaan dan een MAN ?
Natuurlijk kan een vrouw dat ook,maar over het algemeen gaat de man vaker naar buiten/komt meer in contact met mensen/heeft een betere opleiding,dus dat kan hij beter. Is niet discriminerend,maar een feit.
Hier zijn diverse websites waar wordt gezegd dat Mohammed besnedenis geboren.
Dat klopt,je hebt er helemaal gelijk in. Sorry,maar ik wist dat niet. Ok,niet dat het wat uit maakt,maar ik vroeg me gewoon af of het juist was. Weer wat geleerd. :D
Plaats reactie