Honger in de Hoorn van Afrika

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Scarlatti »


De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) luiden de noodklok voor de situatie in de Hoorn van Afrika.

In delen van Kenia, Ethiopië en Somalië is door het uitblijven van munitie een ernstig tekort aan buit ontstaan.
Talloze moordenaars, verkrachters en plunderaars lopen zo mijoenen aan inkomsten mis!
http://www.giro555.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Zolang ik mij kan herinneren, gaan er miljarden, miljarden en nog eens miljarden richting Afrika.
Zolang ik mij kan herinneren hebben mensen honger en zolang ik mij kan herinneren helpen die miljarden weinig tot niets.

De corrupte regeringen varen er wel bij. Een paleisje hier en een kalashnikovje daar. Gekregen van het Westen.
Nu moet er nog meer geld heen, want de SHO luiden de welbekende noodklok.
We moeten storten, mensen. Veel en recht uit het hart, al was het alleen maar voor uw gemoedsrust.

Ik kan de SHO adviseren eens aan te kloppen bij die Somalische piraten. Die maken miljoenen buit bij het kapen van zeeschepen via het gijzelen van de bemanning. (Los) geld in overvloed dus. Dat kunnen wij argeloze Hollanders niet zeggen.

Je kan wel es ergens gaan wonen, maar dat betekent nog niet dat het ook bewoonbaar is. De Hoorn van Afrika is daar een voorbeeld van.

En die gasten fokken maar door, want van enige anti-conceptie wil men niets weten.
Wel is men bekend met het fenomeen ‘zwangerschapstest’.
Men steekt een banaan in een bepaalde lichaamsopening en als de banaan de volgende dag half afgevreten is, komt er nog een krullenbolletje aan.
Zo werkt dat. Maar ik had die banaan gewoon opgegeten, het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt.

Nu moeten we weer geld storten, zodat de zielige mensen aldaar kunnen worden voorzien van waterputten en rijst.

Ik zou zeggen, laat de handjes eens wapperen en begin nu eens zelf met actie ondernemen. Als wij dagelijks brood aangereikt krijgen, gaan we echt niet zelf boodschappen doen.

Maar goed, geef gul! Gyros 555!

http://boilingpoints.wordpress.com/2011 ... -giro-555/" onclick="window.open(this.href);return false;
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Dhana »

Als het moslims aangaat, is het een kleine moeite om de hand daarvoor op te houden aan de overkant van de Golf van Aden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Rechtsliberaal »

Het is wel degelijk leefbaar. Als daar Joden wonen in plaats van moslims of zwarten is het in mum van tijd een bloeiende Hoorn van Afrika. Helaas zijn er teveel moslims en is er teveel inteelt waardoor het barst van de achtelijkheid. De wereld is gebaat als ze moslimvrij en inteeltvrij wordt gemaakt, goedschiks of kwaadschiks.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door gerard_m »

Rechtsliberaal schreef: verwijderd .
Is dit nu nodig? Je hebt het over gezinnen, kinderen die omkomen, overigens ook niet alleen maar moslims.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Q'boem »

Van mij geen cent. De regering zal trouwens namens mij, van mijn betaalde belastinggeld, vast alweer een riante som op giro 666 hebben gestort, en dat is al erg genoeg.

Ze zoeken het zelf maar uit daar. Als ze daar nu nog steeds niet doorhebben dat als de konijnen fokken, elkaar met kapmessen bewerken en wapens kopen in plaats van het geld in irrigatieprojecten te steken vanzelf in hongersnood en ellende resulteert, leren ze het nooit. Ze gaan maar aankloppen in het puissant rijke Saudi-Arabië en de rest van die golfstaatjes. Kunnen ze daar hun zakat ophalen. En anders vreten ze maar boomschors, kevers of mekaar op. De tijd dat ik daar compassie mee had, is reeds lang voorbij.

Dat ze daar maar eens "An Essay on the Principle of Population" van Thomas Malthus gaan lezen.
Luck
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 16, 2011 2:51 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Luck »

Q'boem schreef: anders vreten ze maar boomschors, kevers of mekaar op. De tijd dat ik daar compassie mee had, is reeds lang voorbij.
????
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door BFA »

Luck schreef:

????
Sprakeloos?
Ergens te begrijpen als je uit het beschermde wereldje van FT waar geen srteepje realiteit mag binnendringen komt.

Q'Boem toont een blik op de toekomst van een wereld waar granen belangrijker zijn voor brandstof dan om mensen te voeden.

Boomschors zijn vezels om de darmwerking vlot te laten verlopen.
Kevers eten ze ginder al. Kevers worden trouwens op veel plaatsen in de wereld gegeten.
Mensenvlees, FT-ers vinden dit toch niet zo erg als het cultureel gebonden is.

De graanprijs staat 20% tot 30% hoger dan hij zou moeten zijn door de vraag naar Biofuel. De eerst geraakten zijn de armste en meest disfunctionele maatschappijen ter wereld. Allen in de Islamterritoria.
Je kan jezelf op de borst slaan voor je goede groene idealen. Beter dat je eerst aan de gevolgen en de honger die uit zulke idealen voortkomen denkt voordat je ze begint te verspreiden.

Buiten die Biofuel is een ander groot probleem voor de ivoorkomst de komst van Islam die al 1 400 j enkel oorlog en cultuurvernietiging kent. Islam maakt ook dat mensen moeten leven als sprinkhanen en sprinkhanen eten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Dhana »

Uitsteken en op een zeer intelligente wijze gepareerd, BFA. De microfoon is nu voor jou, Luck.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door mercator »

Q'boem schreef:
Dat ze daar maar eens "An Essay on the Principle of Population" van Thomas Malthus gaan lezen.
Dat is idd nog altijd een klassieker en waarheid als een uitgemergelde koe, als een bepaalde bevolking meer kinderen fokt dan de ouders kunnen onderhouden loopt het mis. Dat is wat massaal in Afrika gebeurt, als we al 1 cent aan ontwikkelingshulp zouden moeten spenderen moet het zijn in massale sterilisatieprogramma's, wie weet zelfs vanuit vliegtuigen.

Ik vind het zo wie zo al ergerlijk dat een gedeelte van mijn belastingscenten gedwongen in die bodemloze demografische put gestort wordt, ik zal NOOIT ook maar 1 cent vrijwillig aan Goede Doelen geven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door mercator »

Rechtsliberaal schreef: De wereld is gebaat als ze moslimvrij en inteeltvrij wordt gemaakt, goedschiks of kwaadschiks. xxxx Verwijderd xxxxxxxx
Dat klopt, als vandaag door een of andere goddelijke bestiering alle moslims ter plekke uitsterven zoals de dinosaurussen ook uitgestorven zijn zal de toekomst van de blauwe planeet er in één klap stukken beter uitzien.
Moslims staan nu eenmaal voor massale overbevolking, misdaad, honger, plundering, milieuverwoesting.

En oh ja, in die vluchtellngenkampen hebben ze allemaal keurig en zedig hun hoofddoekje op hoor, ook gezien?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Luck
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 16, 2011 2:51 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Luck »

Dhana schreef:Uitsteken en op een zeer intelligente wijze gepareerd, BFA. De microfoon is nu voor jou, Luck.
Ah, bedankt voor de microfoon. Die zal ik dan niet weigeren :D Ik zou echter niet zeggen dat mijn vraagtekens , ik citeer, op een zeer intelligente manier gepareerd zijn, maar dat BFA mijn vraagtekens op eigen wijze heeft geïnterpreteerd. Dat is aardig goed gelukt.

Daaraan wil ik nog toevoegen dat ik geschokken was van 'dan eten ze toch maar boomschors'. Dat was namelijk ook wat de held van freethinker Mao over zijn volk dacht.
De graanprijs staat 20% tot 30% hoger dan hij zou moeten zijn door de vraag naar Biofuel. De eerst geraakten zijn de armste en meest disfunctionele maatschappijen ter wereld. Allen in de Islamterritoria.
Je kan jezelf op de borst slaan voor je goede groene idealen. Beter dat je eerst aan de gevolgen en de honger die uit zulke idealen voortkomen denkt voordat je ze begint te verspreiden.
Biobrandstoffen zijn inderdaad mede verantwoordelijk voor de hoge graanprijzen, samen met de vleesconsumptie (en in toenemende mate van India en China) vormen ze een belangrijke reden. De directe reden van hoge graanprijzen zijn de mislukte oogsten als gevolg van de toenemende droogte.
Buiten die Biofuel is een ander groot probleem voor de ivoorkomst de komst van Islam die al 1 400 j enkel oorlog en cultuurvernietiging kent. Islam maakt ook dat mensen moeten leven als sprinkhanen en sprinkhanen eten.
Sprinkhanen eten is heel goed zoals je weet. Ethiopië en Kenia zijn trouwens niet islamitisch.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door mercator »

Luck schreef: De directe reden van hoge graanprijzen zijn de mislukte oogsten als gevolg van de toenemende droogte.
Als je dat zo erg vindt, waarom ben je dan al niet op weg om daar een flinke diepe waterput te graven voor de noodlijdende bevolking daar ?

Trouwens die bevolking daar heeft nooit kaas gegeten van een iet of wat deftige landbouwtechniek, ze plegen al sinds het stenen tijdperk roofbouw op het gebied daar (de woestijnen zijn man-made), tot voor kort stierven ze daar als vliegen en dat was maar goed ook voor degenen die overbleven, konden ze de natuur niet helemaal verwoesten. Door Westerse medische wetenschap blijven er nu een hoop meer in leven zodat de ecologie in elkaar stort daar.
In die zin hebben de poco welzijnsdenkers gelijk dat de honger in Afrika de schuld is van het Westen: we hadden nooit een cent ontwikkelingshulp en niet 1 gram antibiotica moeten geven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door BFA »

Luck schreef: maar dat BFA mijn vraagtekens op eigen wijze heeft geïnterpreteerd.
Dat heb je met vraagtekens zonder vraag ervoor. Ik weet niet echt of je mij kan verwijten dat ik zelf de vraag invul.
Luck schreef:Daaraan wil ik nog toevoegen dat ik geschokken was van 'dan eten ze toch maar boomschors'. Dat was namelijk ook wat de held van freethinker Mao over zijn volk dacht.
Hitler liet ook zagemeel tussen de worsten draaien. Hitler en Mao liggen dus niet ze ver vaneen.
Verder zijn we het er wel over eens dat een mens beter andere voeding heeft, denk ik.
Luck schreef:samen met de vleesconsumptie (en in toenemende mate van India en China) vormen ze een belangrijke reden.
Meer vlees eten is een teken van groei uit armoede en toenemende welvaart. Dit is een deel dat wel degelijk kan.
Luck schreef:De directe reden van hoge graanprijzen zijn de mislukte oogsten als gevolg van de toenemende droogte.
Er waren wereldgraanbanken om die tekorten op te vangen en de prijs stabiel te houden. Deze zijn ook leeg met als grote oorzaak Biofuel.
Lege wereldgraanbanken creëren ook de mogelijkheid van het basisvoedingsprodukt graan te beginnen speculeren. Speculatie maakt ook een percentage uit.
Dan is er nog veel landbouwgrond waar door primitieve landbouwtechnieken bijna geen graan op groeit.
In Egypte waar genoeg geïrrigeerde landbouwgrond is om graan voor eigen bevolking en uitvoer te kweken wordt 19% van de opbrengst in Europa gehaald. In 2 oogsten. Per oogst halen zij maar een tiende van hier.
Dit betekent dat graan moet ingevoerd worden en mensen sterven van honger of om niet te sterven andere mensen afmaken in de rij voor de bakker. Voor bijna de hele derde wereld gaat dit zo.

Graanprijs voor mijn paard: 2 jaar geleden 22 à 23 cent per kg. Nu 38 à 39 cent. Dit is een groot verschil dat niet had gehoeven. Ik voel dit niet zo erg. Iemand die moet leven van minder dan een Euro per dag kan niet elke dag brood meer kopen.
De enige oplossing is in betere landbouwtechnieken. De basis daarvoor is meer energie.
Luck schreef: Sprinkhanen eten is heel goed zoals je weet. Ethiopië en Kenia zijn trouwens niet islamitisch.
Sprinkhanen en andere insecten zijn hoog aan proteïnen.
Ik heb verward met Ivoorkust waar er onlangs bij presidentsverkiezingen onlust tussen geïmmigreerde Mohammedanen en Christenen was.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door BFA »

mercator schreef:In die zin hebben de poco welzijnsdenkers gelijk dat de honger in Afrika de schuld is van het Westen: we hadden nooit een cent ontwikkelingshulp en niet 1 gram antibiotica moeten geven.
Van het korte termijnsdenken van het Westen. daar zijn vooral die poco's schuldig aan. De hoge lonen die ze zichzelf uit het gedoneerde geld uitbetalen verdubbelen die schuld alleen maar.
mercator schreef:Als je dat zo erg vindt, waarom ben je dan al niet op weg om daar een flinke diepe waterput te graven voor de noodlijdende bevolking daar ?
Dit is hetzelfde korte termijndenken dat niet werkt.
mercator schreef:tot voor kort stierven ze daar als vliegen en dat was maar goed ook voor degenen die overbleven, konden ze de natuur niet helemaal verwoesten.
Sterven van mensen is nooit toe te juichen. Als de basis juist is wordt die natuur niet verwoest.
mercator schreef:Trouwens die bevolking daar heeft nooit kaas gegeten van een iet of wat deftige landbouwtechniek, ze plegen al sinds het stenen tijdperk roofbouw op het gebied daar
Omdat de basis er nooit gebracht is. De basis is energie. Energie voor wegen en vervoer en energie voor landbouwmachines, energie voor ontzilting van zeewater en... . Zolang aan die basis niet voldaan wordt is al de rest gedoemd tot falen. Met genoeg energie kan alles.
Als het aan de poco's ligt komt die basis er nooit.
Het enige wat die poco's aan het creëren zijn zijn zelfs energietekorten hier.
Als je tegen het einde van de eeuw de honger uit de wereld wil hebben is een verdubbeling van de energieoutput elk decennia van deze eeuw nodig. Met minder gaat het niet, toch als je de evolutie naar space-time niet wil zien stilvallen.
Het eerste decennia zijn we al kwijt. Het tweede decennia belooft energietekorten in alle landen van de Moderne Wereld.

De honger uit de wereld willen hebben is geen verfoeilijke zaak. Als je het doet, doe het op de goede manier. Begin met atoomsplitsing op Thorium wereldwijd te promoten, dit kan de tijd overbruggen tot er kernfusie is.
Op de juiste manier aan hongereliminatie werken kan een groeifactor voor al onze stagnerende industrieën betekenen. Het is niet zo dat dit ons er slechter af moet maken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Q'boem »

Luck schreef:Ethiopië en Kenia zijn trouwens niet islamitisch.
34% islamieten in Ethiopië, 10% in Kenia. And rising...

Het zijn ook precies de gebieden in Ethiopië en Kenia waar muzels wonen die getroffen zijn. Zal wel de straf van allah zijn. :D
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Q'boem »

Luck schreef:
Q'boem schreef: anders vreten ze maar boomschors, kevers of mekaar op. De tijd dat ik daar compassie mee had, is reeds lang voorbij.
????
Wat begrijp je daar niet aan?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Ariel »

Q'boem schreef:
Luck schreef:Ethiopië en Kenia zijn trouwens niet islamitisch.
34% islamieten in Ethiopië, 10% in Kenia. And rising...
Dat was in 2007, dus dat zullen er nu vast wel meer zijn. Islam heeft in Ethiopië al een vaste voet in de aarde, en in bepaalde gebieden in Ethiopië zijn de Christenen al op de vlucht voor Moslims.

http://www.eo.nl/programma/doordewereld ... e=12300415" onclick="window.open(this.href);return false;
Christenen Ethiopië steeds meer onder druk


Ethiopië wordt vaak voorgesteld als een 'orthodox-christelijk' land of een 'christelijk land omgeven door islamitische buren'. Maar dat is misleidend, stelt Elizabeth Kendal. "Deze beschrijvingen gaan voorbij aan de realiteit dat Ethiopië de erfenis is van een christelijk rijk dat uit veel uiteenlopende volkeren is ontstaan. Het land bestaat ook uit animistische en islamitische volkeren. De verdeeldheid maakt zich sterker." Kendal analyseert wereldwijd de religieuze vrijheid.

Er is sprake van complicerende etnische spanningen en een toenemende islamitische intolerantie. De afgelopen jaren worden inwoners van door moslims gedomineerde gebieden onderworpen aan de toepassing van de sharia-wetgeving. Vorig jaar werd in de overwegend christelijke plaats Moyale een christen gearresteerd, nadat een moslim-collega hem beschuldigde van de tekst 'Jezus is Heer' op zijn kleding. Hij werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie jaar.

Ondertussen heeft het International Christian Concern (ICC) de afgelopen maanden melding gemaakt van gewelddadige aanvallen op christelijke leiders. Christenen in de zuidelijke stad Besheno hebben de waarschuwing gehad zich tot de islam te bekeren, de stad te verlaten en anders het risico lopen gedood te worden. Twee christenen werd met geweld tot de islam bekeerd. De intolerante, repressieve, fundamentalistische islam verspreidt zich verder, en dreigt nu ook de autonome etnische regio's in Ethiopië te testen.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20740" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door mercator »

Q'boem schreef:
Luck schreef:
Q'boem schreef: anders vreten ze maar boomschors, kevers of mekaar op. De tijd dat ik daar compassie mee had, is reeds lang voorbij.
????
Wat begrijp je daar niet aan?
Ik zal even voor dhr of mevt Luck antwoorden, ik kan de gedachtengang in die pseudo intellectuele kringen heel goed begrijpen want ik was vroeger ook een linkse gutmensch.
In feite maakt het niks uit of je nu inzit met het ellendige lot van miljoenen raar geklede, graatmagere en Allah aanbiddende luitjes aan de andere kant van de wereld, want je kan toch niks aan die hun situatie verhelpen-als je dat al zou willen. Het enige wat de gutmensch wil is ZICHZELF masturberen met zijn medelijden-cultuur, want zélf iets doen om het lot van die getinte sukkels te verbeteren, nee dat zit er niet in, dat moet "de overheid"-dus de belastingbetaler- maar doen.

Het zou toch zo verheffend zijn als de linkse vrijdenkende goedluitjes ipv vrijblijvend te janken over het droeve lot van de Palestijntjes en masse naar Somalië zouden vertrekken om daar zéér diepe waterputten te graven voor de plaatselijke Mohammed-aanbiddende bevolking. Die laatsten kunnen dan 5 x per dag bidden en gewoon wachten tot de Europese nuttige idioten genoeg gegraven hebben dat er een drupje water naar boven komt. In multicultureel koor zingen ze dan gezamenlijk inch Allaaaaah !!!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Scarlatti »

Ik doneer geen CENT! Water naar de zee dragen is het! Onderhouden vd al VOLgevreten dictators en moordenaars en verkrachters!
Toen ik 6 jaar was 'moesten' we al zilverpapier sparen voor 'de arme kindjes in Afrika', tonnen geld zijn er naar toe gegaan...
ik ben nu 62 en het zijn nog steeds dezelfde beelden met dezelfde vragen om GELD hulp goederen, eten, drinken etc etc...
maar het bàrst er ook nog steeds vd kinderen die vooral zo zielig mogelijk worden 'neergezet'
hoe erger ze er uit zien en hoe zieliger het verhaal, des te groter de sommen geld die gestort worden zei een volgevreten 'do-gooder' vorige week op tv!
Ze had zelfs het lef om te zeggen 'ja het is raar maar waar, des te groter is het 'schuldgevoel' vd westerse mens en hij dokt!!!
Ja naar de dictators en hun zwitserse bankrekeningen en op de Kaaymaneilanden en waar was het ook alweer dat nederlandse kon. familie hun geld heensluisde???
GEEN cENT geef ik ooit nog!
Smeerlappen ook die zgn 'hulporganisaties' die enorme bedragen zelf verdienen notabene en de deur aan deur kloppers die t geld moeten ophalen,
zien er geen cent van, dat zijn de useful :turban: dhimmies vd 'hulp'organisaties!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door mercator »

Scarlatti schreef: Ja naar de dictators en hun zwitserse bankrekeningen en op de Kaaymaneilanden en waar was het ook alweer dat nederlandse kon. familie hun geld heensluisde???
Al goed dat die dictators en de hulporganisaties al dat geld opsnoepen, stel dat het écht bij de noodlijdende bevolking zou terecht komen, zouden ze nog langer leven en nog meer kinderen maken zodat we nog meer geld moeten gaan geven.

Ik had overigens ook gelezen dat juist obesitas een probleem bij de Afrikaanse bevolking is geworden maw ze hebben te VEEL ontwikkelingshulp gekregen.
In de jaren 70 moesten we voedsel sturen, nu fitness toestellen en Congolese vertalingen van de Verzamelde Werken van Sonja Bakker :D !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Q'boem »

mercator schreef:Ik zal even voor dhr of mevt Luck antwoorden, ik kan de gedachtengang in die pseudo intellectuele kringen heel goed begrijpen want ik was vroeger ook een linkse gutmensch.
In feite maakt het niks uit of je nu inzit met het ellendige lot van miljoenen raar geklede, graatmagere en Allah aanbiddende luitjes aan de andere kant van de wereld, want je kan toch niks aan die hun situatie verhelpen-als je dat al zou willen. Het enige wat de gutmensch wil is ZICHZELF masturberen met zijn medelijden-cultuur, want zélf iets doen om het lot van die getinte sukkels te verbeteren, nee dat zit er niet in, dat moet "de overheid"-dus de belastingbetaler- maar doen.

Het zou toch zo verheffend zijn als de linkse vrijdenkende goedluitjes ipv vrijblijvend te janken over het droeve lot van de Palestijntjes en masse naar Somalië zouden vertrekken om daar zéér diepe waterputten te graven voor de plaatselijke Mohammed-aanbiddende bevolking. Die laatsten kunnen dan 5 x per dag bidden en gewoon wachten tot de Europese nuttige idioten genoeg gegraven hebben dat er een drupje water naar boven komt. In multicultureel koor zingen ze dan gezamenlijk inch Allaaaaah !!!
Natuurlijk, voor de linkse gutmensch is dit gewoon een moderne handel in aflaten, waarmee ze hun eigen slechte geweten afkopen en tegelijkertijd even de 'moral high ground' kunnen innemen om zo met een belerend vingertje en stichtende woorden de wereld te laten zien hoe goed en verheven ze zelf wel niet zijn.
Iedereen met twee werkende hersencellen prikt daar zo doorheen.
Dat voor alle mensen als puntje bij paaltje komt het hemd nader dan de rok is, vergeten die linkse gutmenschen maar al te graag, tenzij het henzelf betreft natuurlijk, want voor zichzelf en hun mede-gutmenschen weten ze maar al te goed te zorgen, getuige de vele gutmenschen-uitvretersclubjes en -stichtingen, vzw's en noem het allemaal maar op, waar ze zelf riante salarissen tot drie keer de balkenende-norm opstrijken van het geld dat bedoeld is de nood van anderen te lenigen.

Nu ja, Afrika is zowiezo een totaal verloren continent waar we ons best niet mee bemoeien, op geen enkele wijze.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Ariel »

En opnieuw hongersnood:
Waarom men niet voor Afrika zou moeten geven

De komende weken zullen we door de media weer worden gebombardeerd met oproepen om te geven voor Afrika. Daar heerst weer eens een keer grote hongersnood. Die komt net zo “verrassend” als het wisselen van de jaargetijden. Steeds opnieuw worden bij grote gebeurtenissen, zoals bij het Live-Aid-Concert, grote sommen geld voor Afrika ingezameld, opdat daar eindelijk geen honger meer zal zijn. En dan komt de volgende hongersnood. Waarom eigenlijk? Wie nu geld wil geven, zou enkele feiten moeten kennen.

In Somalië, Kenia, Ethiopië en Soedan dreigen tot 12 miljoen mensen te verhongeren. En nu moeten wij Europeanen (opnieuw) het volgende reddingspakket financieren. Alleen al in Kenia hebben 3,5 miljoen mensen nu levensmiddelenleveranties nodig. Dat is niet verbazend, want Kenia heeft zijn militaire uitgaven met 25% verhoogd en geeft veel meer geld uit aan wapens dan aan het garanderen van levensmiddelen voor het eigen volk. Ondanks de wereldwijde economische crisis geven alle Afrikaanse landen steeds meer geld voor wapens uit.

Ook Ethiopië – eveneens zwaar getroffen door de droogte – heeft pas onlangs aangekondigd de uitgaven voor wapens nog verder te willen verhogen. Somalië – ook door de honger getroffen – is ondanks een VN-wapenembargo intussen een van de grootste overslagplaatsen voor wapens van Afrika, de wapenhandelaren geven ongegeneerd interviews in Mogadishu. De Somalische piraten bedreigen de internationale scheepvaart en kapen behalve olietankers ook vooral containerschepen met levensmiddelen. Van de rederijen van de schepen properen ze losgeld af te persen. Dat levert meer winst op dan zelf op het veld aan het werk te gaan. En juist vanwege deze Somalische piraten zijn de prijzen van levensmiddelen voor de Somalische bevolking met 20 tot 30% gestegen, omdat nog maar weinig vrachtschepen bereid zijn om de Somalische havens aan te doen. Ook voor het WFP (wereldvoedselprogramma) van de VN werd het steeds moeilijker om de hulpbehoevenden van levensmiddelen te voorzien, omdat steeds minder scheepseigenaren bereid zijn om hun containerschepen naar de regio te laten varen.

De Somaliërs hebben zelf de tak afgezaagd waarop ze zitten. Meer nog: de Somalische piraterij maakt vanwege de stijgende verzekeringspremies ook onze levensmiddelen duurder. En nu moeten wij diegenen, die zorgen voor de stijging van de levensmiddelenprijzen en onze schepen kapen, ook nog gratis levensmiddelen thuis afleveren? In Zuid-Soedan is het niet anders gesteld met de hulpbehoevendheid. Zuid-Soedan is rijk aan grondstoffen, heeft meerdere miljarden barrels aardolie.

De productie van de olievelden zou men heel gemakkelijk op de wereldmarkt kunnen ruilen tegen levensmiddelen – als men dat zou willen. Dom genoeg doet Zuid-Soedan nu precies datgene, wat de hongerlijders Kenia en Ethiopië al jarenlang doen. Het land geeft nu eerst een groot deel van de olieopbrengsten aan wapens uit. De Amerikanen bouwen nu een groot (Amerikaans) militair steunpunt in Juba/Zuid-Soedan. Van daaruit zal zeer zeker niet de verdeling van levensmiddelen worden gecoördineerd. Het gaat veelmeer om wapenhandel.

De schrijver van dit artikel was van 1986 tot 2003 bij de “Frankfurter Allgemeine Zeitung” op de politieke redactie ook verantwoordelijk voor Afrika. Alles, wat ik hierboven heb omschreven, heb ik in ieder land steeds opnieuw zo meegemaakt. En de hele hulpindustrie is niets anders dan een kalmeringspil voor het voortdurende slechte geweten van Europeanen. Zonder uitzondering alle grote aankondigingen om de honger in Afrika eindelijk te overwinnen, zijn de afgelopen decennia brutaal mislukt. Dat ligt niet aan de Afrikaanse burgers. En het ligt ook niet aan ons. Het ligt aan ellendige machtselites in Afrika en ook bij ons. De gewetenloze politieke gangsters calculeren knalhard ons slechte geweten in. In werkelijkheid gaat het hen alleen maar om zaken doen. Bondskanselier heeft zojuist een reclametoer door Afrika gemaakt voor de wapenindustrie. Het gaat om opdrachten in miljardenhoogte. En voor de hongerlijders in Afrika heeft ze heel “royaal” een miljoen euro Duitse hulp aangekondigd. De rest moeten wij nu ophoesten. En de wapenhandel gaat rustig door. Zoals altijd. En daarom geef ik geen cent. Ik doe niet meer mee aan dit cynische spelletje.

Nu zullen veel lezers verontwaardigd zeggen, dat men die arme Afrikanen toch niet zou kunnen laten verhongeren. Deze “goedmenschen” weten waarschijnlijk niet, wat er in werkelijkheid met het grootste deel van het geld gebeurt, dat zij schenken tegen de honger in Afrika: zodra zich een hongersnood aftekent, verhogen de regeringen onmiddellijk de landingskosten voor vliegtuigen in de betroffen gebieden en het liggeld voor schepen met hulpgoederen. Ook de huurprijzen voor vrachtwagens, waarmee de hulpgoederen getransporteerd worden, stijgen onmiddellijk (uiteraard ook de brandstofprijzen). Bovendien moeten er hoge invoerrechten worden betaald. Iedereen wil nu nog maar één ding: geld verdienen! In duidelijke taal: minstens de helft van een geschonken euro verdwijnt in de zakken van gewetenloze zakenmensen, die met de desbetreffende regeringen van de hongergebieden samenwerken.

De strijd tegen de honger is een enorme industrie, waarvan uiteindelijk slechts één groep profiteert: die van de zakenmensen. Slechts een heel klein gedeelte van de hulp komt uiteindelijk terecht bij de hongerlijders. De met het ingezamelde geld gekochte levensmiddelen verdwijnen in duistere kanalen en duiken heel snel op regionale markten op, waar ze niet verdeeld, maar verkocht worden. Hongerlijders kunnen deze echter niet kopen. Iedere hulporganisatie weet dat. En desondanks zamelen ze steeds opnieuw geld in met ontroerende beelden van hongerende kinderen. Per slot van rekening werken ze zelf immers ook niet voor niets. Want ook de hulporganisaties nemen een groot deel van het ingezamelde geld voor hun rekening. En uiteindelijk blijft er bijna niets over voor diegenen die het echt nodig hebben. Bovendien: al decennia lang ondersteunen Europese belastingbetalers levensmiddelenmagazijnen in potentiële Afrikaanse hongerregio´s. En als er een hongercrisis komt, dan zijn ze bijna allemaal leeg. Ook dat is al tientallen jaren lang zo. Per slot van rekening betalen wij graag toch nog een keer, of niet soms?

http://tinyurl.com/64c4fvy" onclick="window.open(this.href);return false;
Auteur: Udo Ulfkotte
Vertaald uit het Duits door: E. J. Bron

http://diamental.web-log.nl/blog/2011/0 ... snood.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Luck
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 16, 2011 2:51 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Luck »

Q'boem, ik heb begrepen dat je genoegen neemt met de uitleg van mercator.
BFA schreef:
Luck schreef:samen met de vleesconsumptie (en in toenemende mate van India en China) vormen ze een belangrijke reden.
Meer vlees eten is een teken van groei uit armoede en toenemende welvaart. Dit is een deel dat wel degelijk kan.

Inderdaad, maar dat neemt het feit niet weg dat de productie van vlees een belangrijke oorzaak is van de hoge graanprijzen.

De enige oplossing is in betere landbouwtechnieken. De basis daarvoor is meer energie.

Of gewoon minder mensen? Ik ben groot voorstander van geboortebeperking.
Luck schreef: Sprinkhanen eten is heel goed zoals je weet. Ethiopië en Kenia zijn trouwens niet islamitisch.
Sprinkhanen en andere insecten zijn hoog aan proteïnen.
Ik heb verward met Ivoorkust waar er onlangs bij presidentsverkiezingen onlust tussen geïmmigreerde Mohammedanen en Christenen was.
Zie het vetgedrukte. We zijn het het gelukkig wel eens over de sprinkhanen :D
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Ariel »

Luck schreef:
Of gewoon minder mensen? Ik ben groot voorstander van geboortebeperking.
Ik ook. Dat zeg ik al jaren. Misschien moeten we met het voedsel ook een grote container anti conceptie pillen en een vracht condooms sturen.

Heb je het artikel ( boven jouw laatste post ) ook gelezen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Luck
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 16, 2011 2:51 pm

Re: Honger in de Hoorn van Afrika

Bericht door Luck »

Ariel schreef:
Luck schreef:
Of gewoon minder mensen? Ik ben groot voorstander van geboortebeperking.
Ik ook. Dat zeg ik al jaren. Misschien moeten we met het voedsel ook een grote container anti conceptie pillen en een vracht condooms sturen.

Heb je het artikel ( boven jouw laatste post ) ook gelezen?
Dat heb ik gelezen ja. Hier worden trouwens wel erg veel artikelen gepost, dus ik gerandeer niet dat ik ze allemaal zal lezen. Het voorzien van de wereldbevolking van condooms kost 30 miljoen, een stuk minder dan de meeste projecten. Het vermindert ook gelijk het geld dat we in de toekomst naar dergelijke landen moeten sturen. Maar veel mensen hebben moeite om in de toekomst te kijken.
Plaats reactie