De ware islam in actie

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Dutch

De ware islam in actie

Berichtdoor Dutch » Zo Nov 06, 2005 10:20 pm

Misschien willen jullie de ware islam in actie zien?

Dat kan, zie hieronder :

koran 5.33 en 38 De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van God. God is Almachtig, Alwijs.

http://apostatesofislam.com/media/vi...am_200kbps.wmv

Dood door steniging is de wrede en krankzinnige islamitische straf voor mensen die sex hebben buiten het huwelijk. Deze straf werd opgelegd door de "genadige" profeet mohamed, die natuurlijk de boodschapper was van de "genadige" allah...
Talrijke hadiths uit mohamed's leven spreken over de doodstraf door steniging.

http://apostatesofislam.com/media/vi...eo_100kbps.wmv

Maroc_21

Re: De ware islam in actie

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Nov 07, 2005 6:58 pm

Dutch schreef:Dood door steniging is de wrede en krankzinnige islamitische straf voor mensen die sex hebben buiten het huwelijk.

Hoi Dutch.
Het is waar de straf door steniging is werkelijk heel wreed. Maar de leed die de gehuwde overspelige achterlaat bij zijn/haar partner (vrouw of man) is wreder!

Sex buiten het huwelijk is verwerpelijk in alle drie godsdiensten (het Jodendom, het Christendom en de Islam). De Islam legt de straf door steniging...er zijn wel voorwaarden! De bescherming van het gezin is een barmhartige goed. De meeste echtscheidingen in het westen worden veroorzaakt door sex buiten het huwelijk... En scheiding vindt in de meeste gevallen na geruzie en geschreeuw en geblaf enz.. begrijp je welke nachtmerries en trauma's de kinderen van dat ongelovig geblaf overhouden die het begin is van een echtscheiding? En dan heb ik het niet over de tranen van de vrouw van de overspellige.

De straf is wreed maar wel barmhartig!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Nov 07, 2005 7:06 pm

Het is waar de straf door steniging is werkelijk heel wreed. Maar de leed die de gehuwde overspelige achterlaat bij zijn/haar partner (vrouw of man) is wreder!

Wreed, wreder, wreedst...
doet niks af aan de wreedheid van de straf die de islam voorschrijft.

Bovendien kun je niet oordelen over iedere situatie specifiek (misschien was men nog wel getrouwd, maar was de relatie allang kapot en was dat de aanleiding van het vreemdgaan).
En daarbij wil ik benadrukken dat fouten maken menselijk is.. waarom zou zoiets bestraft moeten worden met steniging? Vind het niet proportioneel.

Bovendien is vreemdgaan iets wat in de privésfeer zou moeten worden opgelost, bijvoorbeeld door te gaan scheiden als men dat wilt (er zijn ook genoeg gevallen waarin men elkaar vergeeft en de draad probeert op te pakken). Verder kun je vreemdgaan misschien moreel afkeuren, hetgeen ook het christendom en andere religies doen, maar door er meteen een wrede straf op te zetten, dat is wel erg barbaars.

Een straf op vreemdgaan leggen is ook handelen uit angst. Volwassen mensen die een relatie aangaan, moeten elkaar kunnen vertrouwen (desnoods maak je duidelijke afspraken alvorens een huwelijk aan te gaan).

Steniging toont de achterlijkheid van de islam aan mijns inziens.
Fouten maken is menselijk. Dat afstraffen met steniging (zeer pijnlijke dood) is niet proportioneel en spreekt totaal niet van beschaving.
Laatst gewijzigd door Sjeng op Ma Nov 07, 2005 7:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Dutch

Berichtdoor Dutch » Ma Nov 07, 2005 7:07 pm

Hallo beste Maroc, blij je terug te zien!

begrijp je welke nachtmerries en trauma's de kinderen van dat ongelovig geblaf overhouden die het begin is van een echtscheiding? En dan heb ik het niet over de tranen van de vrouw van de overspellige.

Maroc toch, denk je dat kinderen en vrouwen of echtgenoten van de gestenigden geen trauma's overhouden aan wat hun geliefde overkomen is??? Ze weten of zien zelfs dat hij/zij gedood werd door steniging, denk ke dat daar geen tranen geplengd worden???
Jij vindt die straffen dus goed???

Ik weet 1 ding : als mijn echtgenoot mij bedriegt, wil ik hem nog in geen 1000 jaar gestenigd zien! Dit is on-mense-lijk!

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Nov 07, 2005 7:38 pm

Dutch schreef:Ik weet 1 ding : als mijn echtgenoot mij bedriegt, wil ik hem nog in geen 1000 jaar gestenigd zien! Dit is on-mense-lijk!

Jij hebt geen eergevoel en geen trots. Wanneer je geen gevoelens hebt en geen trots dat noem ik pas on-men-se-lijk. Ik kan je niet vertellen waarom jij anders bent maar ik denk dat het komt omdat je varkensvlees eet.

Ik weet niet of je de sf-film Equilibrium gisteren gezien hebt op Veronica om 20:30. Het ging over verbod op alle vormen van gevoelens in de toekomst na de Derde Wereldoorlog. De mensen moesten verplicht elke morgen een spuit innemen om alle gevoelens te weren! Dit doet me aan jou denken weliswaar je neemt geen spuit in maar eet wel varkensvlees. Daarom heb je geen eergevoel en geen trots.

In de film is het goed ge-eindigd dankzij een dappere emotieagent die mensen van gevoelloosheid heeft gered. zo'n dappere emotieagent wil ik op dit forum ook spelen :)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Dutch

Berichtdoor Dutch » Ma Nov 07, 2005 9:00 pm

Oueldi Maroc,

Ik heb juist véél emotie en gevoelens voor andere mensen, daarom zal ik hen nooit aandoen wat ik niet voor mezelf wil (dat heet de Gouden Regel), zoals bvb. stenigen, handen of voeten afhouwen, bedriegen, stelen, enz.
Dus volgens jou geeft het blijk van gevoelloosheid als men zijn geliefde of wie dan ook niet gestenigd wil zien? :shock: Zie je zelf niet in hoe onlogisch dat is?
Ik probeer te leven volgens de Gouden Regel en geloof me, daar heb je je handen aan vol en daar komen een heleboel emoties en liefde bij te pas...

Oueldi Maroc, meneikelsh lahm elhalouf bel koul, menhebsh hada ellahm chater fieha barsha sham, dus jouw gekke redenering gaat niet op... Alsof het eten van varkensvlees iets zou veranderen aan wat mensen denken en doen, dat is toch al te gek. Als je dan geitenvlees eet (wat ik wel eens doe), dan krijg je een geitengedrag of wat? :D :D :D

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Nov 07, 2005 9:15 pm

de Gouden Regel

Dutch heeft volkomen gelijk. De Gouden Regel is afdoende. Achterlijke en barbaarse regelgeving heeft de mens helemaal niet nodig.
"Treat others only in ways that you're willing to be treated in the same exact situation."

Voorbeeld:
President Kennedy in 1963 appealed to the golden rule in an anti-segregation speech at the time of the first black enrollment at the University of Alabama. He asked whites to consider what it would be like to be treated as second class citizens because of skin color. Whites were to imagine themselves being black - and being told that they couldn't vote, or go to the best public schools, or eat at most public restaurants, or sit in the front of the bus. Would whites be content to be treated that way? He was sure that they wouldn't - and yet this is how they treated others. He said the "heart of the question is ... whether we are going to treat our fellow Americans as we want to be treated."
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

gideong

Berichtdoor gideong » Za Nov 12, 2005 10:28 pm

Ha Maroc,

Op een andere thread zeg je in jezus te geloven als profeet.

Over stenigen zegt jezus: - diegene die zonder fouten is moet maar stenen gooien -. En over etensvorschriften: - kwaad komt uit je hart niet van wat je eet - .

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten

unholy

Berichtdoor unholy » Za Nov 12, 2005 10:46 pm

Ach ja, maar Jezus zei ook weer dat je je vader en moeder moet haten om hem te volgen.

Ik denk dat een anti-religie spuit wel iets is voor m'n gewaardeerde vriend Maroc_21 :wink:

gideong

Berichtdoor gideong » Zo Nov 13, 2005 10:51 am

Hallo Unholy,

Had altijd begrepen dat je je ouders niet moet volgen in het verkeerde (bijvoorbeeld voor de eer van je ouders).
Ben met je eens dat als religie zelf nadenken verhindert, zo'n spuit nuttig is.

Dag

unholy

Berichtdoor unholy » Zo Nov 13, 2005 11:42 am

Ach je moet je ouders niet volgen in het verkeerde, maar ook andere mensen niet, en zelf ook niet in het verkeerde volharden. Waarom moeten er altijd van die rare haat boodschappen tussen zitten ?

Er zijn nou eenmaal heel wat mensen die dat iets te serieus nemen, mohammed en jezus hadden beter een iets vriendelijker intonatie kunnen gebruiken, het zijn altijd van die extremen, liefde / haat. Dat is niet goed voor sommige onder ons. Het geeft ook een simplistisch beeld van de wereld waardoor zwakbegaafden snel worden aangetrokken en zich in de naam van (?) opblazen tussen mensen....en zichzelf er op beroepen nog iets nuttigs te doen ook.

Dila Laven

Re: De ware islam in actie

Berichtdoor Dila Laven » Zo Nov 13, 2005 5:15 pm

En omdat ze leed achterlaat, moet ze dan maar gestenigd worden? Vind je dit niet een te zware straf? Te veel van het goeie?

begrijp je welke nachtmerries en trauma's de kinderen van dat ongelovig geblaf overhouden die het begin is van een echtscheiding? En dan heb ik het niet over de tranen van de vrouw van de overspellige.

En wat wordt er dan tegen de kinderen gezegd, als ze vragen om hun mama?
En de tranen van de vrouw doen er zeker niet toe, omdat ze overspelig is? Haar eigen schuld dus. Belachelijk.
En wat gebeurt er met de overspelige man? Daar wordt zeker alleen maar 'foei' tegen gezegd?

De straf is wreed maar wel barmhartig!

Barmhartig? Totaal niet rechtvaardig zul je bedoelen.
Ik snap eigenlijk niet hoe men steniging kan verdedigen.

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Nov 14, 2005 6:15 pm

gideong schreef:Op een andere thread zeg je in jezus te geloven als profeet.

Jazeker! Jezus, vrede zij met hem, is een profeet. Deze heilige profeet Jezus is gezonden zoals velen anderen om de mensen van het duisternis naar het licht te bewegenen.

Lees er meer over deze Heilige profeet in de Islam.

gideong schreef:Over stenigen zegt jezus: - diegene die zonder fouten is moet maar stenen gooien -.

Ik ken de context niet van bovenvermelde uitspraak van Jezus. In de Bijbel komt degelijk steniging voor als straf voor verschillende overtredingen. In de Islam komt steniging alleen voor bij overspel van een gehuwde vrouw/man de eis blijft 4 getuigen.

Steniging in het Christendom:

"Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden; het dier zal men afmaken" (Lev 20:16).

Deu. 17:2-7 : "Ieder die andere goden gaat dienen en zich daarvoor neerbuigt, voor de zon of de maan of heel het heer des hemels" moet door steniging sterven.

Numeri 15:32-36 kan je lezen hoe het met een sabbatschender afliep: dood door steniging.

gideong schreef:En over etensvorschriften: - kwaad komt uit je hart niet van wat je eet - .

Je bent wat je eet of .... eet je zoals je bent?

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Nov 14, 2005 7:57 pm

Steniging in het Christendom:

"Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden; het dier zal men afmaken" (Lev 20:16).

Deu. 17:2-7 : "Ieder die andere goden gaat dienen en zich daarvoor neerbuigt, voor de zon of de maan of heel het heer des hemels" moet door steniging sterven.

Numeri 15:32-36 kan je lezen hoe het met een sabbatschender afliep: dood door steniging.

Probeer je weer dingen recht te praten door te refereren naar andere religies? De 'echte' moslim verschuilt zich niet achter andere religies!
Lafaard...

Maar ik zal je van repliek dienen:
-Steniging is op geen enkele wijze onderdeel van de christelijke wetgeving (Kerkelijk Recht), wordt op geen enigerlij wijze in de praktijk gebracht
-Je verwijst naar een bijbelverhaal, hoogstwaarschijnlijk het oude testament (hetgeen ook onderdeel van het Jodendom is). Dat zijn teksten die niet letterlijk worden geinterpreteerd, maar als inspiratiebron dienen.
Nogmaals, van steniging is in het jodendom en het christendom géén sprake, ondanks die leuke tekst die je te voorschijn hebt gehaald.
Bij de islam is er, omdat steniging onderdeel is van de islamitische wetgeving, wél sprake van toepassing van steniging als straf.
Dit zijn feiten.

Nogmaals, overeind blijft dat in de islamwereld steniging wordt toegepast.
Moreel oordeel over steniging is niet moeilijk; ieder humaan mens zal dit afwijzen. Echter binnen de islam wordt het toegepast en een rechtvaardige straf genoemd. Dit geeft voor mij al genoeg aan hoe inhumaan en dus hoe barbaars en achterlijk de islam is.

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Nov 14, 2005 8:16 pm

Sjeng schreef:Probeer je weer dingen recht te praten door te refereren naar andere religies? De 'echte' moslim verschuilt zich niet achter andere religies!

Ik probeer niets goed te praten en ik ben geen lafaard. Jij kent mij geeneens! Ik persoonlijk vind de strafrecht van de Islam humaan en sta er helemaal achter. Als jij een andere mening hebt leuk voor je! Maar hou je mening voor jezelf! Je mag overigens je mening wel delen maar je mag hem niet opleggen.

Steniging in de Islam is in de tijd van de profeet nooit voorgekomen en later in de tijd van de Khalifaat kwam het (voorzover ik weet) ook niet voor. Dit heeft allemaal te maken met de zware vereiste: 4 getuigen!

Juist ja 4 getuigen! Wie durft en hoe wil je ze vinden? Als dezelfde Koran een valse getuigenis met 80 zweepslagen straft en woede uitspreekt met uitzondering van hen die berouw hebben getoond..maar dat is aan de Islmitische rechter.

Zij die eerbaar getrouwde vrouwen beschuldigen en dan niet met vier getuigen komen, geselt hen met tachtig geselslagen. Van hen zullen jullie nooit meer getuigenis aannemen; zij zijn verdorven. Behalve zij, die daarna berouwvol zijn en zich beteren. God is vergevend en barmhartig.(De Heilige Koran 24:4,5)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Nov 14, 2005 8:26 pm

Ik persoonlijk vind de strafrecht van de Islam humaan en sta er helemaal achter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Nov 14, 2005 8:42 pm

Sjeng schreef:Nogmaals, overeind blijft dat in de islamwereld steniging wordt toegepast.Moreel oordeel over steniging is niet moeilijk; ieder humaan mens zal dit afwijzen. Echter binnen de islam wordt het toegepast en een rechtvaardige straf genoemd. Dit geeft voor mij al genoeg aan hoe inhumaan en dus hoe barbaars en achterlijk de islam is.

Hoewel ik zeker ook geen voorliefde naar het Joodse of Christelijke geloof heb en ook daar behoorlijk tegen ageer is het wel zo dat beide religies dergelijke achterlijke en mensowaardige straffen niet meer in de praktijk brengt.

De Abrahamistische geloven hebben nu eenmaal de grote voorliefde voor fundamentalisme en oordeel, maar de Islam is de minst ontwikkelde!

De Islam bedient zich nog steeds van steniging dit soort walgelijkheden, om maar niet te spreken van eerwraak etc. etc.

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Nov 14, 2005 8:53 pm

Sjeng ik weet niet wat je mij met die foto's wilt vertellen? Ik moet het wel per geval oordelen en de context weten wil je weten of ik het afwijs of goedkeur. Als het aan de zware vereiste is voldaan keur ik het goed. Maar soms worden mensen het slachtoffer van eerwraak/ familie-eer of omdat ze van een andere politieke stroming zijn en dat soort onzin dan keur ik het zwaar af en hoop dat de daders gestraft worden....

Als vier "duidelijke" getuigen ontbreken keur ik het af...de getuigen moeten het gezien hebben met hun blote ogen en allen hetzelfde hebben getuigd. En even belangrijker: ze mogen niet spioneren, ze mogen niet in andermans zaken bemoeien, ze mogen niet speculeren, niet concluderen...slechts een duidelijke getuigenis wordt gehonoreerd.

Wanneer is 4 getuigen mogelijk? Ik denk zelf als een getrouwde man/vrouw in openbare weg overspel pleegt. Als dan 4 mensen of meer bereid zijn om tegen hen te getuigen...vind ik dat ze de steniging verdiend hebben...en vind de straf verdiend. en dan roep ik terecht: Leve het recht!

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Nov 14, 2005 8:55 pm

Als je barbaarse straffen als stenigen goedkeurd dan is dat toch het moment dat je even diep moet ademhalen Maroc :roll:

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Nov 14, 2005 9:49 pm

Als dan 4 mensen of meer bereid zijn om tegen hen te getuigen...vind ik dat ze de steniging verdiend hebben...en vind de straf verdiend. en dan roep ik terecht: Leve het recht!
Leve het recht... je zult wel bedoelen leve het islamitisch recht, want dit is niet bepaald leve de MENSENrechten of leve het humane recht.'

Nou zou ik nog een technisch punten aan de orde willen stellen:
Dat verhaal over die 4 getuigen is trouwens ook niet zo simpel als jij het voordoet. Het moeten wel 4 MANNEN zijn. 4 vrouwen die getuige zijn van een man die overspel pleegt, zijn niet geldig als 4 getuigen.
Het precieze ben ik even kwijt, maar 4 vrouwen zijn niet geldig als 4 getuigen.
Weet jij het precieze daarvan, Maroc?

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Nov 14, 2005 10:28 pm

Kijk, al zou iemand een misdaad begaan, en al zou het onomstotelijk worden bewezen.....mag dit door de samenleving worden vergolden met barbaarsheden die z'n weerga niet kennen?

gideong

Berichtdoor gideong » Ma Nov 14, 2005 10:59 pm

Hallo maroc,

De citaten die jij citeerde uit Leviticus en Deuteronomium, daar werd Jezus ook mee geconfronteerd door de Farizeen en schriftgeleerden (die de letter van de wet uitpluizen).

“Al vroeg in de morgen zat Jezus in de tempel met gewone mensen te praten. En de schriftgeleerden brachten een vrouw, op overspel betrapt, en zij stelden haar in het midden en zeiden tot Jezus: Meester, deze vrouw is op heterdaad op overspel betrapt en in de wet heeft Mozes ons bevolen zulken te stenigen; Gij dan wat zegt gij ? Jezus bleef eerst in het zand schrijven, maar zei toen “Wie van U zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar”, en ging weer door met in het zand te schrijven.
Na een tijdje was Jezus opeens alleen nog met de vrouw. En Jezus richtte zich op en zei tot haar: “Vrouw waar zijn ze, heeft niemand U veroordeeld ?” En zij: “Niemand Heer” En Jezus “Ook ik veroordeel u niet. Ga heen en zondig van nu af niet meer.”

Jezus had vaker onenigheden met de schriftgeleerden. Zo verklaarde Jezus alle spijzen rein “Hetgeen uit de mens naar buiten komt, dat maakt de mens onrein. Want van binnenuit, uit het hart der mensen komen diefstal, moord hebzucht, boosheid, onverstand etc.”

Groet

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Nov 14, 2005 11:04 pm

gideong schreef: Zo verklaarde Jezus alle spijzen rein “Hetgeen uit de mens naar buiten komt, dat maakt de mens onrein. Want van binnenuit, uit het hart der mensen komen diefstal, moord hebzucht, boosheid, onverstand etc.”

Beste Gideong, dan vind ik Jezus ook maar heel erg negatief over mensen, ook is het wel heel generaliserend om een heel mensenras zo te veroordelen... :wink:

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Nov 15, 2005 12:00 am

En Jezus “Ook ik veroordeel u niet. Ga heen en zondig van nu af niet meer.”

Dat is inderdaad een element binnen het christendom: vergevingsgezindheid.
Een groot goed!! Ook al ben ik niet-christen, er zijn genoeg dingen die je van jezus kunt leren zoals vergeven, je vijand de andere wang toe te keren...
Dit benadert meer de vrede dan de islam überhaubt in de verre verste kan.

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Nov 15, 2005 1:53 am

Sjeng ik weet niet wat je mij met die foto's wilt vertellen? Ik moet het wel per geval oordelen en de context weten wil je weten of ik het afwijs of goedkeur.

Kijk naar de foto's en oordeel vanuit je hart!

Terug naar “Leven in moslimlanden”