De ware islam in actie

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
unholy

Berichtdoor unholy » Di Nov 15, 2005 7:19 am

Sjeng schreef: Ook al ben ik niet-christen, er zijn genoeg dingen die je van jezus kunt leren zoals vergeven, je vijand de andere wang toe te keren....

Tja, maar wat ik hier constateer is dat de ene religie met de andere wordt vergeleken en dat de ene religie zich onterecht als betere opstelt. In de Koran staan er ook mooie texten, en Jezus heeft er ook een paar. De mindere texten liggen weer voor het oprapen. Ook Jezus was geen lievertje, en daar gaan veel mensen graag aan voorbij of ze lezen er overheen...

Geef mij Socrates maar, Socrates wist dat hij niets wist, en heeft heel zijn leven vragen gesteld bij moreel en deugd. Socrates heeft eigenlijk voorgedaan dat er geen vaste morele principes waren en dat het streven naar moreel en deugd een onafgebroken zoektocht zijn.

"Goed is altijd rechtvaardig, maar rechtvaardig is niet altijd goed"

(Eutyphon)

Groetjes :wink:

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Nov 15, 2005 6:00 pm

Tja, maar wat ik hier constateer is dat de ene religie met de andere wordt vergeleken en dat de ene religie zich onterecht als betere opstelt. In de Koran staan er ook mooie texten, en Jezus heeft er ook een paar.

Inspiratie putten uit goede teksten is geen schande. Ik snap best dat door de negatieve teksten een volledige omarming van een boek onjuist is, en dat schort er ook aan binnen de islam-gemeenschap.

Maar een boek zien als inspiratiebron, dan zie ik er geen problemen mee, zolang men zich laat inspireren tot het goede. Zolang mensen maar hun gezonde verstand erbij houden.
En wat West-Europa betreft, we bevinden ons nog steeds in een cultuurgebied die deels door het christendom gevormd is. Vandaar dat ik geen moeite ermee heb bepaalde christelijke waarden te omarmen, zoals naastenliefde, etc. Ik zie niet wat daar mis mee is.
Ik snap je moeite met religies an sich, maar zo zwart-wit als "alles wat religieus getint is, is verkeerd", liggen de zaken niet.

unholy

Berichtdoor unholy » Di Nov 15, 2005 6:50 pm

Sjeng schreef:Ik snap je moeite met religies an sich, maar zo zwart-wit als "alles wat religieus getint is, is verkeerd", liggen de zaken niet.

Ten eerste zal het niet de eerste keer zo zijn dat op een forum waar de Islam wordt behandelt het eindigt in een soort christendom vs islam discussie.

Welnu, ik stel inderdaad dat religie, en met name de abrahamistische religies verkeert zijn. Keer op keer blijken deze religies uitermate intolerant te zijn ten opzichte van andersdenkenden. Het is een grote vergissing te denken dat er in de christelijke gemeenschap geen fundamentalistische en intolerante onderstroom aanwezig is.

De leer van het christendom is net zo intolerant als de islam, en ik maak hier geen verschil. Fundamentalisten, islamitisch, joods, christelijk zijn hoe dan ook zeer zeer gevaarlijk. Ik wens mijn ogen hier niet voor te sluiten, wanneer hier de islam en de koran wel vrijelijk aangevallen worden en de bijbel en het christendom niet dan is dat verschrikkelijk hypocriet.

Tevens geeft het blijk van een mateloze desinteresse in de ware aard van het fundamentalisme en de oorzaken hiervan. Eén voorbeeld is al het feit dat Israel decennia lang wordt gesteund door een oppermachtige christelijk (fundamentalistisch) en joodse coalitie in de USA. Ik wil mijn ogen niet sluiten hiervoor.

Ook wil ik nog steeds het onderscheid maken tussen de intolerante leer die deze godsdiensten zijn en de beoefenaars. Zeker niet alle christenen, joden of islamieten zijn fundamentalisten, maar dat wil niet zeggen dat ik van plan ben mee te gaan doen aan een spelletje jezus vs mohammed.....

Monique

Berichtdoor Monique » Di Nov 15, 2005 9:27 pm

Maroc_21 schreef:
Dutch schreef:Ik weet 1 ding : als mijn echtgenoot mij bedriegt, wil ik hem nog in geen 1000 jaar gestenigd zien! Dit is on-mense-lijk!

maroc: Jij hebt geen eergevoel en geen trots.

Ik denk dat er groot verschil is tussen "islamitische trots" en "andere trots".
Islamitische trots is geheel afhankelijk van het gedrag/daden van anderen (vrouwen). De trots en de eer van een man hangt volledig af van wat een vrouw (moeder, zuster, dochter, vrouw) doet. Dat doet vermoeden dat een moslim van zichzelf helemaal niets heeft om "trots" op te zijn, hij is dus volledig afhankelijk van de vrouwen in zijn leven.

"andere trots" (kafir trots) heeft niets te maken met wat een ander doet. Deze trots en dit eergevoel is geheel gebaseerd op wat men zelf presteert.

Het feit dat Dutch, bij een geval van ontrouw van haar man, zij hem in geen geval gestenigd wil zien is een teken van een heel groot eergevoel. Immers: zij staat BOVEN de daad van haar man.

Wanneer je geen gevoelens hebt en geen trots dat noem ik pas on-men-se-lijk. Ik kan je niet vertellen waarom jij anders bent maar ik denk dat het komt omdat je varkensvlees eet.

Ik ken iemand die vegetarier is an die volledig tegen steniging is. Hij is echter geen moslim. En nu?

Ik weet niet of je de sf-film Equilibrium gisteren gezien hebt op Veronica om 20:30. Het ging over verbod op alle vormen van gevoelens in de toekomst na de Derde Wereldoorlog. De mensen moesten verplicht elke morgen een spuit innemen om alle gevoelens te weren! Dit doet me aan jou denken weliswaar je neemt geen spuit in maar eet wel varkensvlees. Daarom heb je geen eergevoel en geen trots.

Bovenstaand vind ik een uitstekende beschrijving van de gemiddelde moslim. Wanneer ik zo de verschillende reacties lees van moslims betreffende mensonterende gedragingen (steniging, onthoofding, groepsverkrachtingen e.d._) heb ik sterk de indruk dat ALLE gevoel uit deze wezens verdwenen is. Misschien dat een flinke dosis varkensvet een tegengif is?

In de film is het goed ge-eindigd dankzij een dappere emotieagent die mensen van gevoelloosheid heeft gered. zo'n dappere emotieagent wil ik op dit forum ook spelen :)

Je bedoelt zeker Geert Wilders? :wink:
Amorele atheistische nitwit

Monique

Berichtdoor Monique » Di Nov 15, 2005 9:30 pm

Maroc_21 schreef:Als vier "duidelijke" getuigen ontbreken keur ik het af...de getuigen moeten het gezien hebben met hun blote ogen en allen hetzelfde hebben getuigd. En even belangrijker: ze mogen niet spioneren, ze mogen niet in andermans zaken bemoeien, ze mogen niet speculeren, niet concluderen...slechts een duidelijke getuigenis wordt gehonoreerd.

Wanneer is 4 getuigen mogelijk? Ik denk zelf als een getrouwde man/vrouw in openbare weg overspel pleegt. Als dan 4 mensen of meer bereid zijn om tegen hen te getuigen...vind ik dat ze de steniging verdiend hebben...en vind de straf verdiend. en dan roep ik terecht: Leve het recht!

Wat mij opvalt bij die foto's (en alle filmpjes en andere ellende die ik gezien heb) is het feit dat het alleen maar vrouwen zijn die gestenigd worden.
Voor overspel zijn er toch 2 nodig. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er 1 persoon gestenigd wordt voor overspel?

unholy

Berichtdoor unholy » Di Nov 15, 2005 9:35 pm

Monique schreef:Voor overspel zijn er toch 2 nodig. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er 1 persoon gestenigd wordt voor overspel?

Omdat vrouwen pas zo'n 150 jaar geleden begonnen met de vraag te stellen; " Waarom moeten we ondergeschikt zijn ? Bepaalde dierlijke behoeftes tot mannelijke dominantie hebben vele geloven omhelst als waarheid en niet proberen te beteugelen....

gideong

Berichtdoor gideong » Di Nov 15, 2005 10:23 pm

Beste Unholy,

Ben het volledig met je eens dat ook christendom en Bijbel aangevallen mogen worden. Dat gebeurt toch ook .
Ik ken geen mindere texten van Jezus die voor het oprapen liggen en ben het ook niet eens met je opmerking “Ook Jezus was geen lievertje, en daar gaan veel mensen graag aan voorbij of ze lezen er overheen...” .
Maar mijn opmerkingen waren vooral bedoeld voor Maroc.

Beste Maroc,

Aangezien je in Jezus als profeet geloofd, hoopte ik dat je met Jezus uitspraken over overspel en etensvoorschriften, wat ruimte kreeg. Kan je hier wat mee ?

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten

unholy

Berichtdoor unholy » Di Nov 15, 2005 11:42 pm

@Gideong;

Kijk, het NT staat vol verschrikkelijke dingen, ook Jezus moet je niet zien in de context van een vreedzame messias. Ik kan heel veel text en uitleg reproduceren. Waarom ik dat allemaal weet? Ik ben gedoopt en heb tot m'n 18e deel uitgemaakt van en streng gereformeerde gemeente. Ik heb een zeer zeer degelijke opleiding in de bijbel gehad, alsmede alle dogma's en doctrines en uitvluchten voor geweldadige texten. Daarnaast heb ik na mijn zondeval veel geschiedkundig onderzoek voor mezelf gedaan in de geschiedenis en ontwikkeling van de kerk tot in de huidige tijd. Ik kan mensen er niet genoeg op wijzen dat ik niet alle christenen als persoon slecht ziet, maar het christendom is tot op de dag van vandaag een gevaarlijke dogmatische leer die net als de islam buitengewoon gevoelig is voor fundamentalisme en extremisme. Ken de geschiedenis, kijk naar het heden, het heeft allemaal niet zoveel nodig....

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Nov 16, 2005 11:46 pm

Ten eerste zal het niet de eerste keer zo zijn dat op een forum waar de Islam wordt behandelt het eindigt in een soort christendom vs islam discussie.

Dat verwatert de discussie inderdaad. Wordt het een soort discussie van welk geloof het "juiste" is, en gezien geloven een en al fictie zijn, leidt dat tot oeverloze discussies.
Misschien verwar ik christenen (die ik persoonlijk ken en waar ik respect voor kan opbrengen) met de christelijke leer. Er zijn namelijk genoeg christenen die hun geloof verzoend hebben met de moderniteit, humaniteit en alleen positieve inspiratie putten uit hun christelijke geloof. Daarmee heb ik totaal geen moeite, dat is het punt dat ik wilde maken. Ben het er mee eens dat er een hoop mis is met de christelijke leer & de christelijke geschiedenis, en dat het christendom er beter niet had kunnen zijn ipv wel. Er zijn nog genoeg dreigingen uit christelijke hoek om het christendom als 'genezen' te beschouwen..
Zal nu niet meer verder gaan deze post te laten eindigen in een christendom vs islam discussie :wink:

gideong

Berichtdoor gideong » Do Nov 17, 2005 11:29 pm

Hallo Sjeng
Bedoeling was niet in eerste instantie om islam-christendom discussie te starten. Maroc zegt in Jezus als profeet te geloven en in het stenigen van overspelige vrouwen. Was en ben benieuwd naar Marocs reactie.

Hallo Unholy
Je beweert dat het NT vol staat met verschrikkelijke dingen. Ik weet niet waar ze staan, op zijn minst niet in wat Jezus heeft gezegd. (Het OT inderdaad wel).
Maar deze discussie is misschien meer iets voor elders of later (wat mij betreft mag dat ook hier).

Hallo Maroc,
Geef eens een reactie op stenigen en Jezus ?

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten

Gülay

Berichtdoor Gülay » Do Nov 24, 2005 8:19 am

Maroc..

Door zo te reageren zoals jij reageert geef je mensen ook geen goed beeld..

Dood door steniging is de wrede en krankzinnige islamitische straf voor mensen die sex hebben buiten het huwelijk. Deze straf werd opgelegd door de "genadige" profeet mohamed, die natuurlijk de boodschapper was van de "genadige" allah...
Talrijke hadiths uit mohamed's leven spreken over de doodstraf door steniging.

In de kuran staat nergens beschreven dat men mag worden gestenigd nadat er zina is gepleegd..
In de kuran staat beschreven dat er een straf van 100 zweepslagen staat op het plegen van zina..(ofwel overspel)
Maar hiervoor zijn er wel een aantal voorwaarden.. Zo moet het 'overspel plegen' moeten worden zijn gezien door 4 getuigen...als de betreffende 2 personen enkel naakt in bed worden aangetroffen wordt dit niet gerekend als overspel...ze moeten dus echt worden gezien terwijl ze de daad verrichten...en dit door 4 getuigen!!!
Nadat er dus 4 getuigen zijn die dit daadwerkelijk hebben gezien..dan pas mag de straf worden uitgevoerd! Er moet dus voldoende bewijs zijn!

sprot

Vlaamse missionaris geschokt door moslimgeweld tegen christe

Berichtdoor sprot » Vr Nov 25, 2005 10:39 am

Vlaamse missionaris geschokt door moslimgeweld tegen christenen in Pakistan
,,Een gerucht volstaat voor een golf van haat''

Pater Daniel Suply (73) noemt Pakistan al 45 jaar zijn tweede vaderland, maar zelden heeft de Vlaamse kapucijn zo'n uitbarsting van geweld gezien tegen christenen als onlangs in Sangla Hill. Een opgehitste menigte moslims stak er drie kerken in brand plus een klooster, een school en vijf huizen van christenen. ,,Dit was werkelijk een aardbeving van haat, ontketend door mensen.''

Het begon allemaal op 11 november met een onnozel gokspelletje. Yousaf Masih, een ongeletterde christen die verzot is op gokken, had al een aardig bedrag gewonnen van twee vrienden en vond dat hij zijn geld maar beter kon incasseren.

Maar zo had zijn ene vriend Kalu het niet begrepen. Hij liep hem achterna tot in de grootste bazar van de stad Sangla Hill (130 kilometer van Lahore) en beschuldigde hem er plots van dat hij heilige koranteksten in brand had gestoken. Al snel verzamelde zich rond het ruziënde duo een menigte die het fijne wou weten van deze heiligschennis. Toch keerde na enige tijd de kalmte terug.

Nog gaf Kalu het niet op. Met een groep moslims trok hij naar het politiebureau en liet er een rapport opstellen over de heiligschennis, een zwaar vergrijp in Pakistan dat is vastgelegd in een aantal blasfemiewetten.

Stokken, stenen en hamers

Intussen ging het nieuws rond in de moslimgemeenschap, en die avond verspreidden de luidsprekers van de moskeeën het bericht dat de huizen van de christenen in brand moesten worden gestoken en dat elke christen moest worden gedood. Lokale leiders verwittigden de christelijke families dat ze maar beter konden vluchten voor het helemaal uit de hand liep. Bijna vierhonderd families volgden die raad op.

Die nacht bleef het rustig, maar in de vroege ochtend van 12 november riepen de moskeeën weer op om samen te komen over de kwestie. Even later zag parochiepriester Samson Dilawar een menigte van 2.500 moslims gewapend met stokken, stenen, hamers en flessen chemicaliën naar zijn kerk oprukken onder het roepen van slogans als ,,Allah is groot'', en ,,Weg met de christenhonden''.

De priester rende naar het nabijgelegen klooster en beval er de zeven nonnen om de 24 kinderen die er werden opgevangen in veiligheid te brengen op de bovenverdieping. Intussen sloeg de menigte het kerkinterieur aan diggelen, staken het gebouw in brand en koelden hun woede op het klooster, een school en de huizen van vijf christenen.

,,Gelukkig raakten ze de kamer waar de nonnen en de kinderen zich schuilhielden niet binnen'', zegt pater Suply. ,,Anders waren de gevolgen niet te overzien.''

Extremisten hitsen op

,,Dit geweld is heel uitzonderlijk'', zegt Suply, die zelf les geeft in het seminarie van Lahore. ,,In het gebied wonen zo'n 150.000 mensen, van wie 12.000 christenen. De relatie tussen beide gemeenschappen was al met al vrij harmonieus. Het probleem is dat in de streek extremisten wonen die zeer intolerant zijn tegen alle minderheden en zelfs beter bewapend zijn dan het leger. Het zijn die extremisten die de mensen opgehitst hebben.''

Daarbij komt dat de blasfemiewet klaarblijkelijk naar willekeur kan worden toegepast tegen iedereen die er ook maar van verdacht wordt de islam te beledigen. ,,President Musharaff heeft nog geprobeerd de wet aan te passen'', zegt Daniël Suply. ,,Dat is hem niet gelukt. De druk van conservatieve moslims was te groot.''
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Affie

Berichtdoor Affie » Vr Nov 25, 2005 3:37 pm

www.muslimsagainststoning.org

Steniging is niet Islamitisch. Het is weer zo'n verdraaid hadith die dit de mensen heeft doen geloven.

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Nov 25, 2005 4:19 pm

Affie schreef:www.muslimsagainststoning.org

Steniging is niet Islamitisch. Het is weer zo'n verdraaid hadith die dit de mensen heeft doen geloven.

slechte link ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste

Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)

Sapere aude!

In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Nov 25, 2005 10:57 pm

Affie, ik kan er best inkomen dat jij steniging verschrikkelijk en onmenselijk vindt en er daarom niet van wil weten. Gelijk heb je.
Of het onislamitisch is dien je te gaan uitpraten met mollahs in de echt islamitische landen, eens zien hoe ze je daar met jouw opvattingen gaan ontvangen.... :twisted:

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Nov 28, 2005 6:28 pm

Affie schreef:www.muslimsagainststoning.org

Steniging is toch onderdeel van de sharia (islamitisch recht) en er staan verwijzingen in de koran die over steniging gaan??
Ook al ben ik blij dat jij steniging onbeschaafd vindt. Dat ben ik helemaal met je eens.
Wederom bewijs dat religie totaal niks met de rede en menselijkheid te maken heeft, en alleen maar tot waanzin leidt..

Affie

Berichtdoor Affie » Di Dec 13, 2005 1:19 pm

Ik zal later komen met een uitgebreid stuk over de straf van overspel en steniging etc.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Vr Jan 20, 2006 2:40 am

Affie schreef:Ik zal later komen met een uitgebreid stuk over de straf van overspel en steniging etc.

Neem gelijk even de hadiths mee waarbij Mohammed actief meedeed aan het stenigen van zijn medemens.
O, ja....en wat vind je van het doodstenigen van apen?

Wacht, ik zal je wel even helpen.

Volume 5, Book 58, Number 188:

Narrated 'Amr bin Maimun:

During the pre-lslamic period of ignorance I saw a she-monkey surrounded by a number of monkeys. They were all stoning it, because it had committed illegal sexual intercourse. I too, stoned it along with them.

Hoe geestelijk gestoord vind je dit? Welke profeet van God heeft ooit meegedaan aan het stenigen van apen?

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Jan 20, 2006 8:44 pm

fucmoh schreef:
Affie schreef:Ik zal later komen met een uitgebreid stuk over de straf van overspel en steniging etc.

Neem gelijk even de hadiths mee waarbij Mohammed actief meedeed aan het stenigen van zijn medemens.
O, ja....en wat vind je van het doodstenigen van apen?

Wacht, ik zal je wel even helpen.

Volume 5, Book 58, Number 188:

Narrated 'Amr bin Maimun:

During the pre-lslamic period of ignorance I saw a she-monkey surrounded by a number of monkeys. They were all stoning it, because it had committed illegal sexual intercourse. I too, stoned it along with them.

Hoe geestelijk gestoord vind je dit? Welke profeet van God heeft ooit meegedaan aan het stenigen van apen?

Het is in ieder geval duidelijk waar de islam het vandaan heeft.
En dan nog dureven zeggen dat ze niet van apen afstammen.. ze hebben dezelfde gebruiken.. :roll:

Terug naar “Leven in moslimlanden”