Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Ariel »

Ja, ja..Als Egyptische voetbalfans rellen dan doen ze het goed. Daar kunnen de Feijenoord en Ajax supporters nog wat van leren.
Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

woensdag 1 februari 2012
Afbeelding
Bij ongeregeldheden na een voetbalwedstrijd in de Egyptische havenstad Port Said zijn zeker zeventig supporters om het leven gekomen. Ruim duizend raakten gewond.

De autoriteiten hebben het leger ingezet om spelers en supporters weg te halen uit het stadion. Het parlement van Egypte komt donderdag in spoedzitting bijeen om te praten over het dodelijke geweld.

Brand
Aanhangers van topclub Al-Ahly raakten in het stadion in gevecht met supporters van thuisclub Al-Masri. Op televisie was te zien hoe de fans van Al-Masri jacht maakten op hun rivalen uit de hoofdstad Caïro.

Er werd ook brand gesticht in het stadion. Volgens onbevestigde berichten zijn meer dan duizend voetbalfans gewond geraakt.

Een ander duel, tussen Zamalek en Ismaili in Cairo, is stilgelegd, nadat er brand uit was gebroken in het stadion. Het is onduidelijk of de brand in het stadion in Caïro iets met de zware rellen in Port Said te maken heeft.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... wonden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het leger moest er aan te pas komen om spelers en supporters weg te halen uit het stadion
Er zijn onder meer twee helikopters naar het stadion gestuurd om mensen in veiligheid te brengen.

Nadat Al-Masry het duel verrassend genoeg met 3-1 van koploper Al-Ahly had gewonnen, stormden duizenden aanhangers van Al-Masry volgens een lokale veiligheidsfunctionaris het veld op. Op televisie was te zien hoe de fans van Al-Masri jacht maakten op hun rivalen uit de hoofdstad Caïro.

De meeste doden zouden volgens Al Jazeera zijn gevallen door verstikking. Ook werd er met flessen en stenen gegooid. De spelers van Al-Ahly werden naar verluidt samen met supporters opgesloten in hun kleedkamer.
Oorlog

Direct na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter bestormden supporters het veld. "Dit is geen voetbal. Dit is oorlog en mensen sterven hier voor mijn ogen'', reageerde Mohamed Abo Treika, een speler van Al-Ahly op de tv-zender van die voetbalclub. "Er is geen bewaking en er zijn geen ambulances.''

Al-Masry en Al-Ahly zijn al jarenlang grote rivalen in het Egyptische voetbal. De laatste jaren braken bij ontmoetingen tussen de twee clubs vaker ongeregeldheden uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is voetbal dodelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

En dit is nog maar een onschuldig spelletje voetbal met zoveel doden en gewonden.
Wacht maar af wanneer de enige echte religieuze haat competitie pas goed van start gaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Moslimbroederschap: Mubarak-aanhang zit achter rellen

donderdag 2 februari 2012

Aanhangers van oud-president Hosni Mubarak zijn volgens de Moslimbroederschap verantwoordelijk voor het geweld tijdens een profvoetbalwedstrijd in Port Said in Egypte

Dat heeft de Partij voor Vrijheid en Rechtvaardigheid, de politieke arm van de invloedrijke Moslimbroederschap, woensdag verklaard.

Voortduren bloedvergieten
Volgens Esam al-Arian, vicevoorzitter van de Partij voor Vrijheid en Rechtvaardigheid, waren de rellen in Port Said georkestreerd. Arian stelde dat bepaalde groepen in de Egyptische samenleving willen dat het geweld en het bloedvergieten in Egypte blijft voortduren.

Aanhangers van de topclub Al-Ahly raakten woensdag in het stadion in Port Said in gevecht met supporters van Al-Masri.

Zeker 74 mensen kwamen om het leven. Honderden mensen raakten gewond. De onderminister van Volksgezondheid in Egypte sprak van 'de grootste ramp in de geschiedenis van het voetbal in Egypte'.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... rellen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

En ja hoor, het kon niet lang uitblijven... de beschuldiging dat het voetbalgeweld "gecreëerd" zou zijn als een uitwas van de strijd tussen de rivaliserende fracties in Egypte. Het zou natuurlijk kunnen, maar ik heb persoonlijk eerder het idee dat het voetbalgeweld nu nog meer dan anders uit de hand is gelopen doordat de revolutie de agressiviteit die moslimmannen sowieso al in zich dragen, nog heeft aangewakkerd.

Overigens, rare reactie van de Moslimbroeders. Ze beschuldigen wel de aanhangers van de voormalige dictator van geweld, maar zelf hebben ze ook niet bepaald een geweldloze geschiedenis.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Ariel »

De coach van Al-Ahly legde schuld van de rellen bij de politie. "Ze deden niets. Het leek wel of ze ineens verdwenen waren."
Sinds de revolutie tegen het regime van oud-president Hosni Mubarak neemt de politie in Egypte een minder prominente rol in.

De coach van de Egyptische topclub Al-Ahly, Manuel José, was woensdagavond één van de ooggetuigen van de rellen na het duel tegen Al-Misra. "Met mij en de spelers gaat het goed, maar in de kleedkamer zijn gevluchte supporters later gestorven. Na de wedstrijd kon ik de kleedkamer niet in. Ik werd geschopt en geslagen. Buiten het stadion zag ik dat veel mensen behandeld werden. Ik zag de lijken liggen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Bustedleon
Berichten: 27
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 12:36 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Bustedleon »

Kunnen ze zo niet in elk moslimland voetbal wedstrijden organiseren...dan blijven ze ginder,en reduceren de moslims zichzelf :evil:
God is a comedian, playing to an audience too afraid to laugh.
Voltaire
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Even een observatie die hier maar zijdelings mee te maken heeft, naar aanleiding van het laatste berichtje van Ariel en de naam van de voetbaltrainer.

Is het iemand ook al opgevallen dat er toch al een aantal voetbaltrainers, misschien zelfs al redelijk wat, voetbaltrainers uit westerse landen en vooral uit Europa naar islamitische landen gegaan zijn om daar voetbalploegjes te trainen? Blijkbaar nog iets waar die islamieten zelf niet toe in staat lijken te zijn. En die trainers? Kan me moeilijk voorstellen dat ze het om een andere reden doen dan dat ze er vet voor betaald worden met geld van de smerige elite en de hypocriete oliesheiks in de zandlanden. Ik kan voor dat soort trainers maar weinig respect opbrengen.

Betreffende de rellen zelf: ik heb het idee dat dit andermaal wijst op de inherent gewelddadige aard van moslimmannen. Vechten doen ze allemaal graag. Nou ja, zolang het in de zandstreek gebeurd raakt het mij niet heel erg.

Betreffende voetbal: is dat niet 'haram'? Onder de Taliban in Afghanistan was het in ieder geval verboden. Toen gebruikten de de goals liever om mensen aan op te hangen. Een ander soort spektakel dat moslims maar al te graag aanschouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:

Bericht door Ariel »

KevinB schreef:Even een observatie die hier maar zijdelings mee te maken heeft, naar aanleiding van het laatste berichtje van Ariel en de naam van de voetbaltrainer.

Is het iemand ook al opgevallen dat er toch al een aantal voetbaltrainers, misschien zelfs al redelijk wat, voetbaltrainers uit westerse landen en vooral uit Europa naar islamitische landen gegaan zijn om daar voetbalploegjes te trainen? Blijkbaar nog iets waar die islamieten zelf niet toe in staat lijken te zijn. En die trainers? Kan me moeilijk voorstellen dat ze het om een andere reden doen dan dat ze er vet voor betaald worden met geld van de smerige elite en de hypocriete oliesheiks in de zandlanden. Ik kan voor dat soort trainers maar weinig respect opbrengen.

.
Dat was mij ook al eens opgevallen. Ik geloof ook dat voetbaltrainers daar voetbalploegjes gaan trainen om het grote geld. Ook Nederlandse voetbaltrainers staan vooraan als ze de kans krijgen, en het mooie is, dat zodra als ze een maand geen resultaat boeken ze zonder pardon een schop onder hun gat krijgen.
Er zijn zelfs westerse trainers die zich bekeren tot Islam. :?

En wat het vechten betreft. Ik heb wel eens van een Syrier gehoord dat als moslims geen vijand hebben om te bevechten, ze elkaar de keel afsnijden. Ik vermoed dat hij gelijk heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ariel schreef:Dat was mij ook al eens opgevallen. Ik geloof ook dat voetbaltrainers daar voetbalploegjes gaan trainen om het grote geld. Ook Nederlandse voetbaltrainers staan vooraan als ze de kans krijgen, en het mooie is, dat zodra als ze een maand geen resultaat boeken ze zonder pardon een schop onder hun gat krijgen.
Er zijn zelfs westerse trainers die zich bekeren tot Islam. :?

En wat het vechten betreft. Ik heb wel eens van een Syrier gehoord dat als moslims geen vijand hebben om te bevechten, ze elkaar de keel afsnijden. Ik vermoed dat hij gelijk heeft.
Wat trainers die zich tot de islam bekeren betreft: ik kan er niet zo direct wat over terugvinden, maar het kan wel kloppen hoor. Een tijdje geleden deed dat gerucht trouwens de ronde over de Belgische trainer Eric Gerets. Hij is op dit moment de bondscoach van Marokko. Een tijdje geleden deed het gerucht de ronde dat hij moslim was geworden en zou gaan trouwen met een Saudische zwart spook in een niqab vrouw. Hij heeft het eerste gerucht overigens wel ontkend.

Ik vermoed ook dat die Syrische kennis van jou gelijk heeft, Ariel. Als ze geen "ongelovige honden" kunnen uitmoorden, doen ze dat wel met elkaar. 'Takfir' of het verklaren van andere moslims tot ongelovigen, waarna ze eventueel vermoord mogen worden, is iets dat in de islamitische geschiedenis talloze malen is voorgekomen. De Soennieten en de Sjieten staan elkaar ook al heel lang naar het leven en moorden elkaar maar al te graag uit. Met andere woorden, moslims zijn, naar mijn aanvoelen, nogal inherent gewelddadig en wellustig voor moord, bloed en geweld. Denk ook eens aan hoe graag mohammedanen in sommige landen naar executies gaan kijken en daar blijkbaar nogal wat lol aan hebben. Islamitisch vermaak.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Manon »

Er zijn zelfs westerse trainers die zich bekeren tot Islam.
jaja, dienen belg hé. Marokko? wou trouwen met een inheemse schone (raar toch, dat ze dan niet hun eigen gerief importeren). En daarmee moest hij zich natuurlijk eerst bekeren.
Dit ontkent hij echter. Alleen: probeer ginder maar eens met een muzelvrouw te huwen zonder dat je muzelman bent! Denkt Ericske nu dat wij daarin trappen?


http://www.gva.be/nieuws/sport/voetbal- ... keerd.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex-Rode Duivel Eric Gerets zou zijn gehuwd met een Saoedische en zou zich bekeerd hebben tot de islam. Dat meldden Arabische media afgelopen weekend, maar het blijkt niet helemaal juist.

Gerets zou onlangs gehuwd zijn met een Saoedische verpleegster, stond zaterdag in een Saoedische krant. Gerets werd gecontacteerd door een krant van De Persgroep en ontkent de helft van het bericht. Gerets is momenteel trainer van de Marokkaanse nationale voetbalploeg.

Hij heeft zich naar eigen zeggen niet bekeerd tot de islam. Op het nieuws over zijn vermeende huwelijk gaat de voormalige Standard-speler niet in: "Over zulke zaken spreek ik niet met de media".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbalrellen Egypte: 74 doden, duizend gewonden Profiat!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hier klopt iets niet.

Normaal krijgt de in islam traditionele joodse samenzwering altijd de schuld wanneer moslims iets heel slecht gedaan hebben en daarmee onprettig in het nieuws komen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Ariel »

Op Marokko.nl waren ze nogal dol op Roger Lemerre.Ik dacht dat ik daar gelezen heb dat hij zich tot islam bekeerd heeft. En de Fransman Philippe 'Omar' Troussier heeft zich ook bekeerd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Philippe_Troussier" onclick="window.open(this.href);return false;. Waarschijnlijk omdat hij anders geen marokkaanse kinderen kon adopteren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Ariel »

Egyptisch team zweert nooit meer te spelen na rellen

donderdag 2 februari 2012

De spelers van de Egyptische voetbalclub Al-Ahly hebben afgesproken nooit meer te voetballen. Dat heeft doelman Sherif Ekramy donderdag gezegd tegen de televisiezender ONTV.

Het is over,' zegt Ekramy, oud-speler van Feyenoord die lichtgewond raakte bij de rellen. 'We hebben met zijn allen deze beslissing genomen.'

Enkele spelers hadden direct na afloop van de rellen al gezworen nooit meer te zullen spelen. Een dag later is het officieel besloten. 'Mensen zijn voor onze ogen gestorven. We kunnen niet eens meer denken aan voetbal.'

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Sport ... rellen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbalrellen Islamië: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom zweert de verstandige wereld niet nooit meer iets met islam te maken willen hebben, na al die tienduizenden religieuze moorden uit naam van Allah?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: 74 doden, duizend gewonden Profiat!

Bericht door Mahalingam »

'Hans van de Mortel' schreef:Hier klopt iets niet.

Normaal krijgt de in islam traditionele joodse samenzwering altijd de schuld wanneer moslims iets heel slecht gedaan hebben en daarmee onprettig in het nieuws komen.
Ik versta niet wat ze zeggen maar ik hoor wel op 0:07 de woorden 'israelis' en 'mubarak'.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De hoogste tijd voor de overbekende komplottheorie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Ik versta niet wat ze zeggen maar ik hoor wel op 0:07 de woorden 'israelis' en 'mubarak'.
Ik hoorde het woord Israël, zelfs twee keer genoemd worden. Het werd dus benadrukt. Daarna hoorde ik dat het ook nog over de koran ging. Misschien in de context verwijzende naar de wil van Allah?

Voor de rest betekent dit uitstekende free publicity voor de 'goede' zaak van ALLAH, zoals we hem maar al te goed kennen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Amerikaans bewerkstelligde chaos

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Voor een oplettend persoon is overal de hand van de VS in waar te nemen. Zij zijn ware meesters in het veroorzaken van chaos buitenshuis.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door King George »

Wie mijn link tussen sportverdwazing en de Arabische lente cynisch vindt, moet hier eens gaan kijken. De realiteit in de Egyptische stadions is nog veel krankzinniger dan ik me kon voorstellen Antisemitic Banner Raised at Egyptian Soccer Game: "One Nation for New Holocaust"

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Bustedleon
Berichten: 27
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 12:36 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Bustedleon »

Zou de linkse media deze beelden ook uitzenden? :nono:
God is a comedian, playing to an audience too afraid to laugh.
Voltaire
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik denk niet dat je link cynisch is, George, je kunt best eens gelijk hebben. Die islamitische lente heeft de geweldwellust van die mannen daar weer tot ongekende hoogtes doen stijgen, en dan is elke gelegenheid goed om eens flink op de vuist te gaan en desnoods wat mensen te doden. Een voetbalmatch is natuurlijk een goede gelegenheid om eens flink te knokken.

Ik heb dat filmpje bekeken... wat een walgelijke bende is het toch. Ik versta niet wat ze roepen, maar het zal wel weinig fraais zijn. Net zoals dat spandoek. Ik heb trouwens ergens ooit een foto gezien waarop tijdens een voetbalwedstrijd een spandoek met het woord jihad omhoog werd gehouden... een groen doek, uiteraard.

Cartoon vandaag in de Gazet van Antwerpen...

Afbeelding
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Mahalingam »

Bustedleon schreef:Zou de linkse media deze beelden ook uitzenden? :nono:
Ik zie dat het filmpje via MEMRI tot ons komt.
Ik kijk niet veel TV maar denk dat de rakkers van de StaatsTV deze MEMRI als een 'foute' bron bestempelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Voetbal is een van de weinige dingen waar Egyptenaren, buiten hun islamitische godsdienstwaanzin, goed in waren. Ik zeg 'waren' want na deze geweldsexplosie hebben vele voetballers toegezegd hun schoenen aan de wilgen te hangen. Echter, vertrouw NOOIT een Arabier op zijn woord. Wie lijdt aan de ziekte van islam zal nooit eerlijk en helder voor zijn overtuiging uitkomen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Voetbalrellen Egypte: tientallen doden, duizend gewonden

Bericht door mercator »

Laat ons wel wezen: voetbal is een terugkeer naar het dierlijke pre-rationele stadium. Wat zeg ik ? Nog voor het mensdier leerde zijn handjes te gebruiken. Voetbal schakelt doelbewust die karakteristiek uit die de mens van het redeloze dier onderscheidt, nl. het gebruik van de HANDEN. Voetballers regresseren tot dieren, die het moeten hebben van hun voeten en voorhoofden: de bok schopt met zijn poten en valt de sex-rivaal aan met een kopstoot. Combineer deze atavistische agressie met de natuurlijke achterlijkheid en bloeddorst van Mohammedanen en je krijgt scenes zoals daar in Egypte. Ik moest er wel om lachen toen ik het las, 75 doden bij voetbalwedstrijd in Egypte, is toch om je te bescheuren?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie