Nieuws uit Tunesië

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Dutch

Nieuws uit Tunesië

Berichtdoor Dutch » Di Mar 20, 2012 5:40 pm

Vandaag had er een zeer grote manifestatie plaats in Tunis. Duizenden betogers eisten een democratische burgerstaat en wetten die zeker niet op de islam gestoeld zijn... Leuzen als "de revolutie gaat door" en "we willen geen achteruit- maar vooruitgang", de massale aanwezigheid van ongesluierde vrouwen, de vastberadenheid van zovelen doet deugd aan het hart en bewijst mijn inziens dat de islamisten zullen moeten inbinden in Tunesië. Ook van "mijn" dorp waren er velen aanwezig ginds en ik ben fier dat ook mijn man er zijn mannetje stond.

Hier een artikel met foto over de manifestatie (wel in het Frans) : http://www.kapitalis.com/fokus/62-natio ... civil.html

Ariel

Re: Nieuws uit Tunesië

Berichtdoor Ariel » Di Mar 20, 2012 5:48 pm

Ik hoop dat de betogers meer macht krijgen dan de Islamisten Dutch. Gelukkig is de demonstratie goed en vredig verlopen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Mar 21, 2012 9:53 am

Het waren uiteindelijk meer dan 73.000 mensen die manifesteerden!!!!
http://touensa.org/2012/03/20/20-mars-2 ... ie-civile/

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Mar 21, 2012 6:49 pm

ik ben eens benieuwd of we daar in onze media ook iets van zullen horen. Dit pas niet echt binnen hun pro-islamitisch plaatje!

Stel je voor: islamofoben in Tunesië.... en dat kunnen dus geen racisten zijn want het zijn Tunesiers... en ze zijn ook niet extreem rechts want ze willen democratie.... nee, daar gaan we maar niks over uitzenden, anders geraken "de menschen" in de war!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 21, 2012 8:08 pm

Ook de Nederlandse pers zwijgt in alle talen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 12, 2018 10:20 am

De acheterlijkheid. :scratch:

Honderden Tunesische mannen én vrouwen op straat tegen vrouwenrechten

Honderden Tunesiërs zijn de straat opgegaan om te protesteren tegen het regeringsplan de rechten van vrouwen en homo's te verbeteren. De demonstranten, onder wie geestelijken, verzamelden zich zaterdag voor het parlementsgebouw om hun ongenoegen te uiten.

De betogers hadden plakkaten bij zich met teksten als "Nee tegen verandering van Gods woord", "Tunesiërs houden zich aan de leer van de islam" en "Het legaliseren van homoseksualiteit is tegen de regels van Allah". Anderen staken de koran in de lucht en veroordeelden luidkeels de beoogde hervormingen als funest voor de identiteit van het land.

Een commissie die was ingesteld door president Beji Caid Essebsi kwam in juni met voorstellen. Daaronder gelijke rechten voor mannen en vrouwen, bijvoorbeeld bij de verdeling van een erfenis. De sharia bepaalt dat een zoon twee keer zoveel krijgt van de nalatenschap als een dochter.

Daarnaast werd aanbevolen om homoseksualiteit - een groot taboe in Arabische landen - uit de criminele sfeer te halen. Essebsi zal naar verwachting maandag de wetsontwerpen presenteren.

King George

Berichtdoor King George » Zo Aug 12, 2018 1:31 pm

De mannen en vrouwen werden toch wel met lint van elkaar in aparte vakken gescheiden hè?

Dat doen de Moslims op de Dam hier tenslotte ook.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Aug 12, 2018 2:43 pm

King George schreef:De mannen en vrouwen werden toch wel met lint van elkaar in aparte vakken gescheiden hè?

Dat doen de Moslims op de Dam hier tenslotte ook.

King! Dat zijn geen Tunesische moslims!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 29, 2018 4:14 pm

Gewonden bij zelfmoordaanslag in Tunis

In Tunis zijn negen gewonden gevallen, nadat een vrouw zichzelf had opgeblazen. Ze deed dat dicht bij een aantal politieauto's, zegt het Tunesische ministerie van Binnenlandse Zaken.

De vrouw is dood. Getuigen melden op sociale media dat zij zich in een drukke winkelstraat in het centrum van Tunis opblies. Ook zou er zeker een agent zijn omgekomen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 27, 2019 3:26 pm

Twee zelfmoordaanslagen op politie in Tunis

In het centrum van de Tunesische hoofdstad hebben twee zelfmoordterroristen zich opgeblazen. Doelwit was de politie in Tunis.

De eerste dader blies zich op voor een politieauto op een voorname boulevard, de tweede terrorist vlakbij een politiebureau elders in de stad. Door de aanslagen is een politieman gedood en vielen er zeker acht gewonden. Over de motieven van de daders is nog niets bekend.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jun 27, 2019 4:31 pm

"Over de motieven van de daders is nog niets bekend."

Mag ik raden?
Ze hebben door te ploffen een vrijkaartje gekregen voor de skybox (ook wel businessloge, viploge of logebox genoemd) in de Hemel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jun 28, 2019 12:55 am

Mahalingam schreef:"Over de motieven van de daders is nog niets bekend."

Mag ik raden?
Ze hebben door te ploffen een vrijkaartje gekregen voor de skybox (ook wel businessloge, viploge of logebox genoemd) in de Hemel.

Correct. icon_thumbup.gif . U mag door naar de volgende ronde

IS eist zelfmoordaanslagen Tunis op

Terreurorganisatie Islamitische Staat eist de verantwoordelijkheid op voor twee zelfmoordaanslagen van donderdag in de hoofdstad van Tunesië. Die hebben het leven gekost aan een agent. Ook raakten volgens de autoriteiten zeker acht personen gewond.

De eerste dader blies zich op bij een patrouille van de politie op een belangrijke boulevard, de tweede terrorist een half uur later bij een politiebureau elders in Tunis. Dat gebeurde tijdens het hoogtepunt van het toeristenseizoen in het Noord-Afrikaanse land.

„Ik was aan het winkelen met mijn dochter toen we een zware explosie hoorden”, vertelde een man. „We zagen het lichaam van de terrorist op de grond liggen bij een politievoertuig.” Het was de eerste zelfmoordaanslag in de stad sinds oktober vorig jaar. Toen blies een werkloze vrouw zich op.

Paniek
IS heeft de verantwoordelijkheid voor de jongste aanvallen opgeëist via spreekbuis Amaq. De explosies zorgden voor onrust in de hoofdstad. Sommige toeschouwers vertrokken huilend of vielen flauw, terwijl anderen juist foto’s probeerden te nemen. Ook sloten sommige winkels de deuren.

De autoriteiten maakten donderdag ook bekend dat president Beji Caid Essebsi ernstig ziek is. De 92-jarige politicus is overgebracht naar een militair ziekenhuis in de hoofdstad.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Jun 28, 2019 3:11 pm

Ariel schreef:
De eerste dader blies zich op bij een patrouille van de politie op een belangrijke boulevard, de tweede terrorist een half uur later bij een politiebureau elders in Tunis. Dat gebeurde tijdens het hoogtepunt van het toeristenseizoen in het Noord-Afrikaanse land.

„Ik was aan het winkelen met mijn dochter toen we een zware explosie hoorden”, vertelde een man. „We zagen het lichaam van de terrorist op de grond liggen bij een politievoertuig.” Het was de eerste zelfmoordaanslag in de stad sinds oktober vorig jaar. Toen blies een werkloze vrouw zich op.

CORRECTIE!

De eerste mohammedaanse dader blies zich op bij een patrouille van de politie op een belangrijke boulevard, de tweede mohammedaanse terrorist een half uur later bij een politiebureau elders in Tunis. Dat gebeurde tijdens het hoogtepunt van het toeristenseizoen in het Noord-Afrikaanse land.

„Ik was aan het winkelen met mijn dochter toen we een zware explosie hoorden”, vertelde een man. „We zagen het lichaam van de mohammedaanse terrorist (volgeling van de historische Arabische terrorist Mohammed) op de grond liggen bij een politievoertuig.” Het was de eerste mohammedaanse zelfmoordaanslag in de stad sinds oktober vorig jaar. Toen blies een werkloze mohammedaanse vrouw zich op.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Jul 06, 2019 11:20 pm

Zelfs Islamitisch Tunesië verbiedt dragen boerka in openbare gebouwen wegens terreurdreiging

Door Wout Willemsen, 5 juli 2019

Afbeelding

Naar aanleiding van een zelfmoordaanslag in Tunesische hoofdstad Tunis afgelopen woensdag, heeft premier Youssef Chahed bekendgemaakt dat het dragen van een nikab of boerka in openbare gebouwen niet langer is toegestaan. En dat terwijl het land 99 procent islamitisch is. Via de NOS.

Na drie aanslagen in een week tijd, vond de Tunesische premier het mooi geweest. Voor Tunesië is dit het hoogtepunt van het toeristische seizoen. Getuigen verklaarden dat de laatste aanslagpleger in een nikab was gekleed toen hij z’n aanslag uitvoerde. Islamitische Staat eiste alle drie de aanslagen op.

Het frappante is dat Zine El Abidine Ben Ali, de Tunesische autocratische leider die vlak voor de Arabische Lente uit z’n positie werd gewipt in 2011, keihard repressief beleid voerde tegen religieuze uitingen. Vrijwel direct na zijn vertrek doken de nikabs en de boerka’s weer op in het openbare leven, terwijl hij vanaf 1987 de zittend president was.

Helemaal vreemd dat juist in de periode dat islam weer het straatbeeld domineert, IS juist aanslagen uitvoert in het land. Volgens mij hebben ze de strategie niet helemaal helder.

Trouwens, saillant detail: Tunesië is met haar nikab- en boerkaverbod nét een maandje eerder dan Nederland, die eenzelfde maatregel pas in augustus invoert. Daar was toen veel discussie voor nodig, want vrijheid van religie en ‘niet zwichten voor terreur’ en zo. Daar denken ze in Tunesië inmiddels blijkbaar heel anders over!

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... um=twitter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Leven in moslimlanden”