’Politie Qatar beroofde mij’

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

’Politie Qatar beroofde mij’

Bericht door Ariel »

Tja, dat komt er van als je een exotische huwelijkspartner kiest, en wil gaan trouwen in een mohammedaans landje . Dan kunnen dingen wel eens niet gaan zoals je het bedoelt graag wilt hebben. En ik, ik harteloos mormel raak niet een onder de indruk van dit tranen trekkend artikel. Het doet me niks, en wellicht is de vrouw nog veel ellende bespaard omdat haar huwelijk niet door ging.
’Politie Qatar beroofde mij’
door Bart Mos

AMSTERDAM - Een Nederlandse vrouw zou onlangs in het oliestaatje Qatar door politiefunctionarissen tijdens een verhoor zijn mishandeld in het bijzijn van haar minderjarige kinderen. Ook zegt zij in het politiebureau beroofd te zijn van de ruim 5000 euro die zij in haar tas had

Nicole Schreuder (42) werd naar eigen zeggen op 11 augustus samen met haar twee kinderen (9 en 15) opgepakt in de hoofdstad Doha. De vrouw, die naar Qatar was gereisd om daar met een Palestijnse man te trouwen, werd beschuldigd van het lastigvallen van mensen op straat.

Blauwe plekken

„Eenmaal in het politiebureau werd ik tijdens een ondervraging mishandeld door vier vrouwelijke agenten van de Criminal Investigation Department. Ik zit nog helemaal onder de blauwe plekken en kneuzingen”, vertelt Nicole aangeslagen. Samen met haar kinderen moest zij vervolgens de nacht in het politiebureau doorbrengen. „Al die tijd kregen we geen eten en geen drinken.” De volgende dag werden de drie door de autoriteiten op het vliegtuig naar Schiphol gezet.

„Pas op de luchthaven van Doha kreeg ik mijn telefoon terug en kon ik de Nederlandse ambassade bellen. Die zeiden echter niks voor me te kunnen betekenen. Ook het ministerie van Buitenlandse Zaken doet vrijwel niets. Ze adviseren me om een advocaat in Qatar in de arm te nemen. Ik voel me enorm in de steek gelaten”, aldus de vrouw.

Uit correspondentie met het ministerie van Buitenlandse Zaken blijkt dat de Nederlandse vertegenwoordiging in Qatar wel de autoriteiten schriftelijk om opheldering heeft gevraagd. „Een antwoord zal de nodige tijd vragen”, zo meldt de casemanager Afrika en Midden-Oosten van het ministerie aan mevrouw Schreuder. Een woordvoerder van het ministerie noemt de ervaring van mevrouw Schreuder afschuwelijk. „We vinden dit een ernstige zaak en zullen blijven aandringen op opheldering.’’

De ambassade van Qatar was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1290 ... mij__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie