De pelgrimstocht!

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Maroc_21

De pelgrimstocht!

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Dec 12, 2005 5:29 pm

Aangezien het bijna tijd is voor bedevaart naar Mekka (sommige moslims zijn nu al vertrokken) wil ik jullie meenemen naar de aller Heiligste stad op aarde: Mekka.

De bedevaart is voor de moslims een middel om zichzelf openbaring tot Allah te richten om vergiffenis te vragen voor al zijn zonden door Allah plechtig te beloven om in zijn verdere leven nooit meer slechte daden te doen. Een bezoek aan de heilige plaatsen versterkt de morele en religieuze gevoelens bij de mens. Sociaal gezien lijkt de bedevaart op een internationale congres waar allerlei mensen van verschillende nationaliteiten, kleuren en rassen bijeen komen.

Afbeelding
De reuze, machtige moskee is propvol. Mensen bidden zelfs buiten de moskee!

Afbeelding
De binnenplaats van de moslkee!

Afbeelding
Het dak van de moskee vol gelovigen!

Afbeelding
In Mina verblijven moslims in tenten naast de moskee van mina. De volgende dag vertrekken ze naar Arafat.

Afbeelding
De tocht naar Arafat!

Afbeelding
De komst van 3 miljoen gelovigen in Arafat!

Ondanks de massale deelname is zo'n 98% van de moslims buiten Arabië door de relatief hoge kosten die eraan verbonden zijn, nooit in de gelegenheid de Hadj te verrichten.
Voor de moslims die thuisblijven, is de eigenlijke feestdag het offerfeest, ook wel 'het grote feest (ied al-adha)' genoemd.
Op deze dag vindt na zonsopgang in de moskee een feestgebed plaats.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Dec 12, 2005 7:26 pm

Aangezien het bijna tijd is voor bedevaart naar Mekka (sommige moslims zijn nu al vertrokken) wil ik jullie meenemen naar de aller Heiligste stad op aarde: Mekka.

helaas Maroc, ik kan niet met je mee op reis naar Mekka.
Mekka is verboden gebied voor niet-moslims...
tolerant van de islam hè, vind je niet..
Jij mag wel in Rome komen, maar ik niet naar Mekka. Dat is de ware aard van de islam.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Hamsa

Re: De pelgrimstocht!

Berichtdoor Hamsa » Ma Dec 12, 2005 7:29 pm

Maroc_21 schreef:Ondanks de massale deelname is zo'n 98% van de moslims buiten Arabië door de relatief hoge kosten die eraan verbonden zijn, nooit in de gelegenheid de Hadj te verrichten.
Voor de moslims die thuisblijven, is de eigenlijke feestdag het offerfeest, ook wel 'het grote feest (ied al-adha)' genoemd.
Op deze dag vindt na zonsopgang in de moskee een feestgebed plaats.

Hoge kosten, maar Indiase moslims hebben geluk. De Indiase regering betaalt reis en onderdak naar Mekka. De haj-subsidies van miljoenen Euro's per jaar worden steeds maar verhoogd, als reactie van de moslims worden de aanslagen op hindoes ook steeds opgevoerd.
De laatste grote actie waren de bomaanslagen op de drukke markten in Delhi tijdens de deepavali-inkopen . (Deepavali is voor Indiers wat kerst is voor Europeanen).

Kritiek op haj-subsidies:
http://www.rediff.com/news/2000/aug/28varsha.htm

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Dec 12, 2005 7:42 pm

Hamsa schreef: De Indiase regering betaalt reis en onderdak naar Mekka.

Echt waar! wist ik niet. Volgens mij doet dit geen enkel land! Grappig als India dat wel doet. Dan wil ik Nederland ook vragen om mijn reis te subsideren. Maar vriend vergeet niet dat Saoudi Arabië veel in India investeert. Er zijn duizenden Indiase mensen die in Arabië werken en hun land economisch ondersteunen! Het is geven en krijgen mijn vriend.

Hamsa schreef:De haj-subsidies van miljoenen Euro's per jaar worden steeds maar verhoogd, als reactie van de moslims worden de aanslagen op hindoes ook steeds opgevoerd.

Ooit leefde moslims en hindoes vredig en als broeders naast elkaar. Met pijn in mijn hart hebben de Engelsen de twee vredige volkeren van elkaar gescheiden en dit is het gevolg van velen velen weder en weer aanslagen. Dat zie je ook in Palestina! ooit leefden joden en moslim naast elkaar maar de Engelsen hebben verdeeldheid in hun midden gezaaid.

De Fransen hebben het ook geprobeerd tussen de Berbers en Arabieren in Marokko..maar gelukkig is het niet gelukt. En toen hebben ze het geprobeerd tussen Marokkaanse joden en moslims..ook dat is mislukt. Joden en moslims leven tot de dag van vandaag vredig naast elkaar.

Maar hoe je het verwoordt voel ik me wel schuldig...als heb ik persoonlijk niets met het conflict in India te maken vraag ik je mij te vergeven...alstublieft!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Dec 12, 2005 7:45 pm

Er zijn duizenden Indiase mensen die in Arabië werken en hun land economisch ondersteunen

haha, de Indiërs moeten dankbaar zijn dat ze als slaven worden uitgebuit door de Arabieren. En als ze geen moslim zijn dan kunnen ze helemaal vergeten een menswaardig bestaan te hebben.
Wees maar blij dat je pa koos zich in Nederland te vestigen ipv Arabië; anders was je nu een slaaf in Arabië.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Ma Dec 12, 2005 10:15 pm

Indiers (hindoes) mogen met hoge uitzondering in Saoedie-Arabie werken.Het zijn alleen ingenieurs (omdat moslim ingenieurs in India heel zeldzaam zijn). Bij advertenties van banen in Saoedie-Arabie staat in het Hindi en Engels: only for muslims.
Iemand van het dorp nabij Delhi waar ik gewoond heb zit in de gevangenis omdat hij een Ramayana aan het lezen was. (Ramayana is een mythologisch verhaal). Hij zat in de gevangenis met een ketting aan zijn voet. Onlangs heeft de religieuze politie een inval gedaan in een huis van Indiers in Saoedie-Arabie. Ze dachten dat ze een religieuse bijeenkomst hadden en hebben alles in huis kapot geslagen en de mensen (hindoes) gevangen gezet.
India mag alleen een moslim als ambassadeur sturen naar Saoedie-Arabie. India houdt zich er braaf aan.

De verhouding tussen hindoes en moslims is nooit goed geweest. Dat de Engelsen een hand aan hebben is een fabeltje van de linkse pers.
85 % doet alles om de 15 % moslims naar de zin te maken. Terwijl hindoetempels beheerd worden door de overheid en alle inkomsten naar de staat gaan, hoeven moskeeen en kerken geen belasting te betalen en staan onder eigen beheer.
Moslimmannen mogen vier vrouwen hebben en mogen hun vrouwen verstoten door drie maal "talaaq" te roepen. Allimentatie betalen geldt niet voor moslims.
Kritiek op de islam wordt niet getolereerd. Terwijl hindoes een profiteren van de sterke opleving van economie (liberalisering en loslaten van oude communistische regelgeving) blijven moslims achter.
Meisjes gaan bijna niet naar school en jongens gaan meestal alleen naar (de ook door de staat gesubsidieerde) koranscholen.
En zo kan ik nog een tijd doorgaan.

Conclusie: de islam is een dure religie die de economische vooruitgang tegenhoudt.

weda

Berichtdoor weda » Di Dec 13, 2005 10:25 am

[quote="Maroc_21"]Aangezien het bijna tijd is voor bedevaart naar Mekka (sommige moslims zijn nu al vertrokken) wil ik jullie meenemen naar de aller Heiligste stad op aarde: Mekka.

reeds eerder heb ik geschreven dat jij dommer dan dom bent. er bestaan geen heilige steden. wil jij beweren dat in mekka niet gepoept wordt, wordt daar niet geneukt, transpireren die mensen daar niet, urineren ze daar niet? het komt toch allemaal in de lucht of water? is het nog heilig? geloof jij maar in verzinsels en kinderverhalen.

groet,
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

Affie

Berichtdoor Affie » Di Dec 13, 2005 1:09 pm

Ik heb ook zo mijn twijfels waarom mensen Mekka ontoegankelijk hebben gemaakt voor niet moslims.

Rare gasten sommige geleerden. zoals Obelix ooit zei rare gasten die romeinen.

Ok, de de steen waar je je gezicht naar toe richt om te bidden staat daar. Maar dit houdt niet in dat wij die steen aanbidden en dat wij daarom de toegang voor niet moslims moeten verbieden.

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Di Dec 13, 2005 7:00 pm

Affie schreef:Ok, de de steen waar je je gezicht naar toe richt om te bidden staat daar. Maar dit houdt niet in dat wij die steen aanbidden en dat wij daarom de toegang voor niet moslims moeten verbieden.

Zie jij plaats voor ongelovigen? vol = vol :lol:

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Dec 13, 2005 7:39 pm

Maroc_21 schreef:
Affie schreef:Ok, de de steen waar je je gezicht naar toe richt om te bidden staat daar. Maar dit houdt niet in dat wij die steen aanbidden en dat wij daarom de toegang voor niet moslims moeten verbieden.

Zie jij plaats voor ongelovigen? vol = vol :lol:

lekker gastvrij ben jij :lol:

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Di Dec 13, 2005 7:51 pm

Sjeng schreef:lekker gastvrij ben jij :lol:

Ik ben wel gastvrij... In Nederland bijvoorbeeld zijn alle moskeeën open voor iedereen (zonder afspraak). Behalve tijdens vrijdagsgebed dan is het zo druk dat er dan geen visite ontvangen wordt...als je op vrijdag aanklopt wordt je gewoon lekker naar huis gestuurd (er is geen plaats vol = vol). Op andere tijden ben je altijd welkom.

Maar Mekka en Medina zijn altijd vol. Logisch dat die twee moskeeën geen toegang bieden voor ongelovigen. Terwijl andere moskeeën in Saoudi Arabie wel toegankelijk zijn voor ook ongelovigen. Behalve dan op tijdstippen dat het druk is!

gideong

Berichtdoor gideong » Di Dec 13, 2005 10:30 pm

Heb wel geld over voor de bouw van kerken tempels en socrates bijeenkomsten in de Dar ul Islam. Alle moslims zijn welkom.
Laatst gewijzigd door gideong op Di Dec 13, 2005 11:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De boom herken je aan zijn vruchten

stropke

Berichtdoor stropke » Di Dec 13, 2005 10:38 pm

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:lekker gastvrij ben jij :lol:

Ik ben wel gastvrij... In Nederland bijvoorbeeld zijn alle moskeeën open voor iedereen (zonder afspraak). Behalve tijdens vrijdagsgebed dan is het zo druk dat er dan geen visite ontvangen wordt...als je op vrijdag aanklopt wordt je gewoon lekker naar huis gestuurd (er is geen plaats vol = vol). Op andere tijden ben je altijd welkom.

Maar Mekka en Medina zijn altijd vol. Logisch dat die twee moskeeën geen toegang bieden voor ongelovigen. Terwijl andere moskeeën in Saoudi Arabie wel toegankelijk zijn voor ook ongelovigen. Behalve dan op tijdstippen dat het druk is!

Goh wat een verschil met de heer Jezus Gods Zoon , die zei nooit als mensen bij Hem kwamen, vol = vol. Hij heeft altijd tijd en plaaats voor iedereen. Bij allah ist blijkbaar niet zo. Kunt g u eerlijk voorstellen dat God tegen zijn schepsel zegt: geen plaats meer tis vol. Dan heb ik toch een andere God blijkbaar.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Wo Dec 14, 2005 9:02 pm

stropke schreef:Goh wat een verschil met de heer Jezus Gods Zoon , die zei nooit als mensen bij Hem kwamen, vol = vol. Hij heeft altijd tijd en plaaats voor iedereen. Bij allah ist blijkbaar niet zo. Kunt g u eerlijk voorstellen dat God tegen zijn schepsel zegt: geen plaats meer tis vol. Dan heb ik toch een andere God blijkbaar.

Stropke ik vind je kinderachtig! Saoudi Arabië hanteert vol=vol term (die ik zelf verzonnen heb). Ze stelt aan alle Moslimlanden een maximum pelgrims...Makka kan maar maximaal 3 miljoen mensen aan. Ik weet dat vorig jaar veel vliegtuigen stop zijn gezet omdat het te druk was. Een van de vliegtuigen die niet naar Mekka vloog was een vliegtuig uit Marokko...De Pelgrims werden boos maar ze begrijpen de situatie. Saoudi Arabië zit zelfs te denken aan een beperking..bijvoorbeeld 1 keer per 5 jaar. Maar jouw uitleg hierboven sloeg helemaal nergens op. Waren het niet de Nederlanders die zeiden Nederland is vol?

Jezus is een profeet van de Islam (hoe vaak moet ik dit zeggen). Hij heeft geroepen tot de eenheid van God. En heeft nooit gezegd dat hij zoon van God is. Hij is een dienaar van God. En God houdt van al zijn dienaren ook van jou. Met jouw uitspraken beledig je de profeet Jezus, de boodschapper van Allah. Jezus heeft vaak ongelovigen vervloekt! Lees je de Bijbel wel?

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Dec 14, 2005 9:08 pm

stropke schreef:Goh wat een verschil met de heer Jezus Gods Zoon , die zei nooit als mensen bij Hem kwamen, vol = vol. Hij heeft altijd tijd en plaaats voor iedereen. Bij allah ist blijkbaar niet zo. Kunt g u eerlijk voorstellen dat God tegen zijn schepsel zegt: geen plaats meer tis vol. Dan heb ik toch een andere God blijkbaar.

De vraag is of Jezus dat ooit wel heeft gezegd, de evangeliën zijn allen na zijn dood opgeschreven, het Thomas Evangelie is ongeveer 70 jaar na dato geschreven en is het oudste.......het blijft merkwaardig dat een messias en een profeet van god beide niets hebben geschreven en analfabeet waren. Het blijft merkwaardig dat er nu nooit eens wordt gedacht, zou het nou allemaal weleens echt de waarheid kunnen zijn wat daar in die boeken en evangeliën staat?

Nou, na het openslaan van wat lectuur dat niet alle bullshit blijft nakouwen.....

stropke

Berichtdoor stropke » Wo Dec 14, 2005 9:21 pm

Maroc_21 schreef:

Stropke ik vind je kinderachtig! Saoudi Arabië hanteert vol=vol term (die ik zelf verzonnen heb). Ze stelt aan alle Moslimlanden een maximum pelgrims...Makka kan maar maximaal 3 miljoen mensen aan. Ik weet dat vorig jaar veel vliegtuigen stop zijn gezet omdat het te druk was. Een van de vliegtuigen die niet naar Mekka vloog was een vliegtuig uit Marokko...De Pelgrims werden boos maar ze begrijpen de situatie. Saoudi Arabië zit zelfs te denken aan een beperking..bijvoorbeeld 1 keer per 5 jaar. Maar jouw uitleg hierboven sloeg helemaal nergens op. Waren het niet de Nederlanders die zeiden Nederland is vol?

Jezus is een profeet van de Islam (hoe vaak moet ik dit zeggen). Hij heeft geroepen tot de eenheid van God. En heeft nooit gezegd dat hij zoon van God is. Hij is een dienaar van God. En God houdt van al zijn dienaren ook van jou. Met jouw uitspraken beledig je de profeet Jezus, de boodschapper van Allah. Jezus heeft vaak ongelovigen vervloekt! Lees je de Bijbel wel?

Ik lees de bijbel vaker dan gij uwe koran en Jezus heeft wel degelijk gezegd Gods Zoon te zijn direcht en indirect. Kijk in Joh. 10:35-36 en waar Hij indirect erop inspeelde heeft hij, aangenomen dat het niet juist zou zijn, het niet gecorrigeerd. Dat klopt toch niet ofwel?
Stel men denkt dat ik dokter ben, ten onrechte, en ik laat de mensen die dit ten onrechte denken, bewust in die waan dan is dat toch wel beetje de boel bedonderen of nie?
Wel alst het met Jezus zo zou zijn moet ge cosequent zijn en hem geen profeet van God noemen; dan ist een oplichter.
En ik lees de echte bijbel niet die vervalste copys uit de alexandrijnse vertaling.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Dec 14, 2005 9:26 pm

stropke schreef:Wel alst het met Jezus zo zou zijn moet ge cosequent zijn en hem geen profeet van God noemen; dan ist een oplichter.
En ik lees de echte bijbel niet die vervalste copys uit de alexandrijnse vertaling.

Nee, maar er zijn wel meer geschriftjes bovengekomen van de zogenaamde "ketters" die uitgeroeid werden omdat ze de "officiele leer" niet volgden.....en er is zoveel wetenschappelijk werk geweest dat men inmiddels toch wel kan vaststellen dat die evangeliën die in de bijbel staan nogal "bewerkt" zijn. Het oude testament is ook maar een politiek geschrift. Ge zou toch eens wat vaker naar de bibliotheek moeten........

Als mohammed een leugnaar is, wat is die bijbel dan?

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Wo Dec 14, 2005 9:38 pm

stropke schreef:Jezus heeft wel degelijk gezegd Gods Zoon te zijn direcht en indirect. Kijk in Joh. 10:35-36 en waar Hij indirect erop inspeelde heeft hij, aangenomen dat het niet juist zou zijn, het niet gecorrigeerd. Dat klopt toch niet ofwel?

In de tijd dat de bijbel aan vertallingen toe was had de mens de gewoonte om elke bijzonder iemand "zoon van God" of "halfgod" of in extreme gevallen zelfs "god" te noemen. Die termen uit de oudheid van de Griekse erfgoed en later de Remeinse zijn in de Bijbel terecht gekomen. Ik vraag me dan ook af stel dat 10:35-36 foutieve vertalling was. Hoe weet je dan het zoooo zeker. Zeker gelet op de vele vele verschillende vertallingen. Maar weet een ding dat de apostellen die over Jezus schreven dat na 100 den jaren na zijn "ten hemel varing", want hij is niet gedood noch gekruisigd, hebben gedaan. Ik bedoel hoe weet je dat zou zeker. De Bijbel kan ik vergelijken met de hadiths van de profeet Mohammed die ook na zijn dood verzameld waren. Sommigen hadiths zijn bestempeld als "betrouwbaar" andere als "onbetrouwbaar" en weer andere als "zeer onbetrouwbaar". Hebben ze dat met de Bijbel verzammelingen ook gedaan? Alles wat ze over Jezus konden vinden plakten ze aan elkaar en zo heb je de Bijbel. Logisch dat nu duizenden verschillende Bijbels rond zweven.

Ik weet bijvoorbeeld van de Koran dat het 100% Godswoord is omdat er geen enkele andere Koran te vinden is naast de Koran. Geen enkele andere vers naast de vers in de Koran zult ge vinden. En de Koran is sinds de openbaring in het hoofd der gelovigen geleerd en gereciteerd. De Koran betekent ook recitatie.

Ik bedoel als Jezus "halfgod" was dan had je dat kunnen lezen in de Thora? niet waar? In de Thora staat wel Jezus genoemd al ontkennen Joden dat. Was Mozes dan ook zoon van God? Waarom Mozes niet? Mozes is toch belangrijker want Jezus heeft met zijn wetten gewerkt! Hij kwam om te vervullen niet om te ontbinden.

Dit is geen anval op de persoon maar een kritiek op de religie

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Dec 14, 2005 9:44 pm

Maroc, ook voor jouw zou onderstaande eens goed zijn te lezen, want de aspecten die in het oude testament gepropageerd worden komen ook in de Koran voor:

The Bible Unearthed
Archaeology's new vision
of ancient Israell and the
origin of its sacred texts

ISBN 0-684-89973-6

Gilgamesh epos
Hammurabi -de wetgevingen
Unari Ellisj

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Wo Dec 14, 2005 9:53 pm

unholy schreef:Maroc, ook voor jouw zou onderstaande eens goed zijn te lezen, want de aspecten die in het oude testament gepropageerd worden komen ook in de Koran voor:

Dank je mijn vriend. Ik zal hem op mijn boekenlijst zetten.

Voor jouw (als atheist) heb ook een boek voor je die je zeker moet aanschaffen:

Suske en Wiske 286 De flierende fluiter
Isbn Suske en Wiske 9002 21788 9

Afbeelding

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Dec 14, 2005 9:55 pm

Das ook een leuk boek Maroc, maar het is ook af en toe goed om boekjes zonder als te veel prentjes te lezen, kleine man van me.... :wink:

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Dec 14, 2005 10:31 pm

Ik heb nog wel een leuk verhaaltje om toe te voegen. Jezus wordt ook wel de zoon van God genoemd. Hiermee bedoelt men niet letterlijk dat Jezus de zoon van God is, zoals later is geinterpreteerd, maar bedoelt men dat Jezus, net als iedereen, Gods kind is. Volgens het christendom zijn we allemaal Gods kinderen. Maroc is Gods zoon. Jezus is Gods zoon. Dat men later er de zoon van God gemaakt heeft is onzin. Maar zo gaat dat met religies: jezus op het voetstuk, mohammed op het voetstuk (ondanks alle ISLAMITISCHE bronnen die aangeven wat voor een klootzak mohammed wel niet was).
Maar goed met al dat dogmatisch gezeik en (door)interpreteren komt iedereen tot zijn eigen 'waarheid'. Het leuke van alles is, dat alles verzonnen is van jodendom tot islam. Er is namelijk geen absolute waarheid. Advies aan iedereen: gooi al die leren en dogma's weg, en probeer je leven aan de hand van je verstand en je hart te leiden. Al die heilige boeken hebben (zo leert de geschiedenis en het heden) alleen maar tot haat, dood en verderf, twisten tussen mensen geleid.

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Dec 14, 2005 11:24 pm

Nou Jezus is pas om 150 jaar NC tot "zoon van God"genoemd. Hiervoor vierde men de het worden van "de Christus" bij zijn doop. In de oudheid was dit algemeen thema, een mens moest eerst wijsheid opdoen voordat men de gezalfde werd.

Plato werd als één van de weinige (en zeker niet altijd) een zoon van God genoemd, maar ja, hij kon dan ook nog eens z'n ideeën opschrijven.

De christenvervolging in het oude Rome komt mede door het benoemen van Jezus als de zoon van God, dit werd als gevaar voor de Keizer gezien.

In de tijd van Origenes en Clemens werd het christendom nog verenigbaar gezien met Plato, Plato gaat ook niet uitgaat van een schepping. Overigens, het christendom heeft veel gejat (en de Islam ook) van Plato, vandaar dat Nietzsche het christendom typeerde als "het Platonisme van het volk", geheel juist...

De drie-enigheid is ook lang een conflict geweest eindgend met Arius ("de ketter") en Athanasius in de hoofdrol, omstreeks dezelfde tijd werd ook maar besloten dat de schepping ex-nihilo was.

Het christendom van vandaag de dag is gewoon overblijfsel van vele tegenstrijdige geloofsconflicten en broedermoord. Het waarheidscriterium zijn de zogenaamde synoptische evangeliën die op hun beurt weer een produkt zijn van politieke machtstrijd, veel oudere evangeliën zijn inmiddels al gevonden, ook is er al veel ontdekt hoe de uiteindelijke evangeliën tot stand komen....

Er zijn veel christelijke groeperingen en Joodse groepringen geweest die zich door de Islamieten bevrijd voelde, zoals de docetische christenen, de Johannieters etc.

Dit en nog veel meer staat in geschiedenisboeken maar het zal geen aanlieiding zijn tot nadenken, nee integendeel, laten we texten uit het ene leugenboek gebruiken tegen texten uit het andere leugenboek..
Laatst gewijzigd door unholy op Wo Dec 14, 2005 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Dec 14, 2005 11:28 pm

Maar goed Jezus was wel een pacifist. En Mohammed een oorlogsmisdadiger/voerder.
Daarom heb ik op zich wel respect voor Jezus, en totaal geen respect voor Mohammed.

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Dec 14, 2005 11:33 pm

Sjeng schreef:Maar goed Jezus was wel een pacifist.

Nee, Jezus was geen pascifist, maar een intolerante Joodse sekte leider die Israël wou bevrijden van het juk van de Romeinen. Dit is mooi wegge-edit, maar als je de Evangeliën leest en historische boeken ernaast houd zie je dat verhaal bovenkomen. De Romeinse kerk kon echter geen opstandelingen gebruiken...

Oudere evangeliën maken duidelijk wat een gemanipuleerd boek het NT is, en archeologie wat een politiek verhaal het O.T. was

Terug naar “Leven in moslimlanden”