De pelgrimstocht!

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:
Sjeng schreef:Maar goed Jezus was wel een pacifist.
Nee, Jezus was geen pascifist, maar een intolerante Joodse sekte leider die Israël wou bevrijden van het juk van de Romeinen. Dit is mooi wegge-edit, maar als je de Evangeliën leest en historische boeken ernaast houd zie je dat verhaal bovenkomen. De Romeinse kerk kon echter geen opstandelingen gebruiken...

Oudere evangeliën maken duidelijk wat een gemanipuleerd boek het NT is, en archeologie wat een politiek verhaal het O.T. was
Goed, ik ben geen kenner van het christelijk geloof, maar hij heeft zich toch zonder verzet laten kruisigen, terwijl hij wel hulp van zijn gelovigen aangeboden kreeg?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

anyway, het christendom propageert in principe geen geweld maar vreedzaam verzet, en de vijand de andere wang toe te keren. Die boodschap gaat er bij mij wel in. (niet hele christendom maar dit soort aspecten)
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Sjeng schreef:Goed, ik ben geen kenner van het christelijk geloof, maar hij heeft zich toch zonder verzet laten kruisigen, terwijl hij wel hulp van zijn gelovigen aangeboden kreeg?
In het oudste Evangelie (Thomas) staat geeneens dat hij is gekruisigd, maar als je de Romeinse kruisigings praktijken bestudeert was er weinig mogelijkheid tot verzet. Het is allemaal met een mooie retoriek vertelt, that's all.

Wij noemen Piet Hein ook een zeeheld terwijl het gewoon een zeerover was.. :wink:
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:
Sjeng schreef:Goed, ik ben geen kenner van het christelijk geloof, maar hij heeft zich toch zonder verzet laten kruisigen, terwijl hij wel hulp van zijn gelovigen aangeboden kreeg?
In het oudste Evangelie (Thomas) staat geeneens dat hij is gekruisigd, maar als je de Romeinse kruisigings praktijken bestudeert was er weinig mogelijkheid tot verzet. Het is allemaal met een mooie retoriek vertelt, that's all.

Wij noemen Piet Hein ook een zeeheld terwijl het gewoon een zeerover was.. :wink:
Tuurlijk wat voor de een een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder.
Ik zal ook niet proberen hoog te houden dat de verhalen over Jezus historisch correct zijn. Het is een mythe. Maar de kern van de boodschap is er niet een van haat maar van liefde. Mee eens?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Sjeng schreef:anyway, het christendom propageert in principe geen geweld maar vreedzaam verzet, en de vijand de andere wang toe te keren. Die boodschap gaat er bij mij wel in. (niet hele christendom maar dit soort aspecten)
Dit propageert het christendom als reclame, maar het christendom propageert een hele hoop, uiteindelijk is het pure intolreantie, kijk maar in de wereld, aan een boom herkent men zijn vruchten. Ik ben anti-islam en anti-christendom! Het is een soort zure en minder zure room, maar allebei ziekmakend!

Het boedhisme is in mijn ogen tolerant en vreedzaam....
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Sjeng schreef: Maar de kern van de boodschap is er niet een van haat maar van liefde. Mee eens?
De kern is voorwaardelijke liefde en anders haat....
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:
Sjeng schreef:anyway, het christendom propageert in principe geen geweld maar vreedzaam verzet, en de vijand de andere wang toe te keren. Die boodschap gaat er bij mij wel in. (niet hele christendom maar dit soort aspecten)
Dit propageert het christendom als reclame, maar het christendom propageert een hele hoop, uiteindelijk is het pure intolreantie, kijk maar in de wereld, aan een boom herkent men zijn vruchten. Ik ben anti-islam en anti-christendom! Het is een soort zure en minder zure room, maar allebei ziekmakend!

Het boedhisme is in mijn ogen tolerant en vreedzaam....
Mwa het hangt er van af hoe je ermee omgaat. Ben ook niet zo dol op dogma's, want die hebben een vreselijke uitwerking in de praktijk. Ik ben pro-vrouw, pro-homo (zeg maar pro-mens) dus ik wordt echt geen lid van welk kerkgenootschap dan ook. Maar ik zie bijvoorbeeld vandaag de dag geen christelijke terroristen. Maar het hedendaagse christendom is voor veel christenen wel degelijk hoop en liefde. Ik ben de laatste die geen kritiek op het reilen en zeilen van het christendom zal geven, maar je ziet toch ook wel een onderscheidt tussen het christendom en de islam kwa intolerantie-niveau en achterlijkheids-graad?
Voor mij is het christendom acceptabel, doch zou ik nooit onderdeel van deze sekte willen worden.
De islam is (nog) niet acceptabel, wat betreft argumentatie zie dit forum.
Laatst gewijzigd door Sjeng op wo dec 14, 2005 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:
Sjeng schreef: Maar de kern van de boodschap is er niet een van haat maar van liefde. Mee eens?
De kern is voorwaardelijke liefde en anders haat....
nee dat is de boodschap van de islam.
De boodschap van het christendom is toch echt liefde en anders de andere wang toekeren... maar goed religieuze discussies zijn niet te winnen want iedereen heeft zijn eigen 'gelijk' waarop hij/haar zijn opinie baseert..
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ook het christendom heeft veel en zeer duidelijke verwijzingen wanneer men het zwaard mag opheffen tegen de overheid, ongelovigen etc.

Dit werd en wordt nog keer op keer bewezen, en voorwaardelijke liefde is geen liefde. Wat is naastenliefde als je ongelovige naaste zo dom is dat hij naar de hel gaat omdat ie het niet wil "zien"?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:Ook het christendom heeft veel en zeer duidelijke verwijzingen wanneer men het zwaard mag opheffen tegen de overheid, ongelovigen etc.

Dit werd en wordt nog keer op keer bewezen, en voorwaardelijke liefde is geen liefde. Wat is naastenliefde als je ongelovige naaste zo dom is dat hij naar de hel gaat omdat ie het niet wil "zien"?
Ok, jou volgend zijn islam en christendom even erg als je de heilige teksten erop naslaat. Alleen is de islam nog niet afgestapt van een letterlijke interpretatie van hun heilige boek, hetgeen het christendom wel gedaan heeft. Dat is dus hetgene dat de islam moet veranderen om op gelijke voet met het christendom te staan.
Dan is het dus duidelijk waar we verandering moeten bewerkstelligen om de islam salonfahig te maken; manier van omgang met de koran.
Zie ook: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=2299
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Er zijn nog steeds zeer veel orthodoxe christenen, en geloof blijft een zevenkoppig monster, hak je er een af dan groeit ie weer aan. Geloof, welk abrahamistisch geloof dan ook moet je nooit je rug toekeren...

Wat mij betreft verbranden te al die vieze boekjes als de bijbel, de torah, de talmoed, de koran etc. etc.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:Er zijn nog steeds zeer veel orthodoxe christenen, en geloof blijft een zevenkoppig monster, hak je er een af dan groeit ie weer aan. Geloof, welk abrahamistisch geloof dan ook moet je nooit je rug toekeren...

Wat mij betreft verbranden te al die vieze boekjes als de bijbel, de torah, de talmoed, de koran etc. etc.
Ja, akkoord, een kleine hardcore-groep gekken zullen altijd blijven bestaan. Zolang ze maar niemand anders ermee lastig vallen.
Maar daar moet je je ook weer niet blind op staren.
Misschien is negeren van het geloof wel het beste wapen dat je in handen hebt.
Het massaal de rug toekeren van het christendom in Nederland en het negeren van het christelijk geloof in de maatschappij is een sterk wapen gebleken. Zie de tanende toestand van de kerkgenootschappen.
Misschien is dit dan ook wel een goede strategie tav de islam (dat wil zeggen, al die media-aandacht en dit forum werken contraproductief).
Geef jou visie eens hierop aub... vr.gr. Sjeng
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ik denk juist dat veel mensen geloven en hun wansmakelijkheden de rug toe keren uiterst gevaarlijk is. De christelijke (en barbaarse) hegonomie is doorbroken door vrijdenkers die het aan de kaak stelde, dat zelfde zal ook de islam moeten ondergaan.

Maar om vervolgens in slaap te sukkelen terwijl de geloven (in vaak fanatieke kringen) nog leven is niet handig. Het bied namelijk zo'n makkkelijke levensfilosofie van verlossing dat een vierjaarig kind het nog kan begrijpen. In moeilijke tijden of met de juiste reclame zijn deze "filosofiën" binnen no time springlevend, het openbaart eeuwige verlossing!!!

Neem mee dat in de geschiedenis minderheidsgroepen weld degelijk zeer efficient de maatschappij kunnen infiltreren....
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:Ik denk juist dat veel mensen geloven en hun wansmakelijkheden de rug toe keren uiterst gevaarlijk is. De christelijke (en barbaarse) hegonomie is doorbroken door vrijdenkers die het aan de kaak stelde, dat zelfde zal ook de islam moeten ondergaan.

Maar om vervolgens in slaap te sukkelen terwijl de geloven (in vaak fanatieke kringen) nog leven is niet handig. Het bied namelijk zo'n makkkelijke levensfilosofie van verlossing dat een vierjaarig kind het nog kan begrijpen. In moeilijke tijden of met de juiste reclame zijn deze "filosofiën" binnen no time springlevend, het openbaart eeuwige verlossing!!!

Neem mee dat in de geschiedenis minderheidsgroepen weld degelijk zeer efficient de maatschappij kunnen infiltreren....
ik denk dat jouw 'jihad' tegen alle geloven een onmogelijke missie is. Hoe zou dat lukken? Ik denk dat het een onmogelijk zaak is. Ben trouwens principieel voor godsdienstvrijheid (wel tegen godsdienstonderwijs, dat zorgt voor indoctrinatie nog voordat kinderen voor zichzelf kunnen denken).
Dan liever pacificatie en in de gaten houden dat het niet de spuigaten uitloopt (zoals recentelijk de subsidie van de SGP intrekken omdat ze vrouwen niet toestaan lid te worden van de partij).
Dus dan zou de islam pacificeren (á la Christendom) als haalbaar doel het streven moeten zijn? En daarmee zijn we nu volop bezig, oa door Hirsi Ali maar ook genoeg anderen.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ik heb geen "jihad" maar ik ga m'n ogen niet sluiten voor geloven die hebben bewezen de mensheid bloed en intolerantie te brengen. Ik ga het christendom niet prefeleren boven de islam, het is hetzelfde pot nat.

Waakzaamheid is wat anders dan een "heilige oorlog", maar het is verstandig om in een maatschappij die in commotie wordt gebracht door een groepering niet de andere groeperingen uit het oog te verliezen. Ik constateer vrijwel overal een toegenomen reclame campagne van christenen en dat benoem ik mede als het negatieve effect van de islam.

Laat al die geloven maar lekker in hun hok blijven en laten we vooral maar seculier blijven denken, ook in onze kritiek op de islam.

Trouwens, weinig "heilige oorlog" voor iemand die nergens een entiteit heeft dfie die aanbid....
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

ik bedoel 'jihad' als grapje. Jij zult nooit een vlieg kwaad doen.
Maar de wens dat alle Abrahamistische geloven het loodje zullen leggen is utopisch. Een (groot) deel van de mens heeft blijkbaar behoefte aan valse zekerheden waarin de Abrahamistische geloven volop in voorzien.
Gelukkig zijn er dankzij de westerse verzorgingsstaat heel veel mensen zeker genoeg in hun leven om niet meer in valse zekerheden te geloven.
maar voor het deel dat wel onzeker is zullen de Abrahamistische geloven altijd een toevluchtsoord zijn.
Vooral immigranten in Nederland kennen onzekerheid. Zij zullen daarom eerder geneigd te zijn zich tot een valse zekerheid te wenden. Tel daarbij op dat de sociale cohesie in die groepen groter is (men is nog nauwelijks geindividualiseerd, zoals in Nederland wel het geval is), strakke dogmatische regels die van het geloof afvallen belonen met de dood...
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Maroc_21 schreef:
stropke schreef:Jezus heeft wel degelijk gezegd Gods Zoon te zijn direcht en indirect. Kijk in Joh. 10:35-36 en waar Hij indirect erop inspeelde heeft hij, aangenomen dat het niet juist zou zijn, het niet gecorrigeerd. Dat klopt toch niet ofwel?
In de tijd dat de bijbel aan vertallingen toe was had de mens de gewoonte om elke bijzonder iemand "zoon van God" of "halfgod" of in extreme gevallen zelfs "god" te noemen. Die termen uit de oudheid van de Griekse erfgoed en later de Remeinse zijn in de Bijbel terecht gekomen. Ik vraag me dan ook af stel dat 10:35-36 foutieve vertalling was. Hoe weet je dan het zoooo zeker. Zeker gelet op de vele vele verschillende vertallingen. Maar weet een ding dat de apostellen die over Jezus schreven dat na 100 den jaren na zijn "ten hemel varing", want hij is niet gedood noch gekruisigd, hebben gedaan. Ik bedoel hoe weet je dat zou zeker. De Bijbel kan ik vergelijken met de hadiths van de profeet Mohammed die ook na zijn dood verzameld waren. Sommigen hadiths zijn bestempeld als "betrouwbaar" andere als "onbetrouwbaar" en weer andere als "zeer onbetrouwbaar". Hebben ze dat met de Bijbel verzammelingen ook gedaan? Alles wat ze over Jezus konden vinden plakten ze aan elkaar en zo heb je de Bijbel. Logisch dat nu duizenden verschillende Bijbels rond zweven.

Ik weet bijvoorbeeld van de Koran dat het 100% Godswoord is omdat er geen enkele andere Koran te vinden is naast de Koran. Geen enkele andere vers naast de vers in de Koran zult ge vinden. En de Koran is sinds de openbaring in het hoofd der gelovigen geleerd en gereciteerd. De Koran betekent ook recitatie.

Ik bedoel als Jezus "halfgod" was dan had je dat kunnen lezen in de Thora? niet waar? In de Thora staat wel Jezus genoemd al ontkennen Joden dat. Was Mozes dan ook zoon van God? Waarom Mozes niet? Mozes is toch belangrijker want Jezus heeft met zijn wetten gewerkt! Hij kwam om te vervullen niet om te ontbinden.

Dit is geen anval op de persoon maar een kritiek op de religie[/quote


:wink: Speciaal voor Maroc

BijbelStudie: Begrip God en Zoon van God

Dit woord , dit begrip geeft nogal wat verwarring. Het woord, of begrip God is niet de eigen- naam van iemand. Het is een taalkundige grammaticale soortnaam ,dat aanduid: het gaat over het Opperwezen, wat of wie aanbidding toekomt.

Maar wie komt nu die aanbidding en verering boven alles toe? En wie\wat heeft alles te betekent in u leven? Wel dat is hetgeen god voorstelt, is het uw geld dan is dat uw god, is het uw auto, dan is die uw god, of wat het ook zijn mag.

Echter de echte god, Degene van aanbidding cq verering, heeft Zich aan de mens bekend gemaakt, nadat deze zich van Hem had afgekeerd. Wie is nu deze god? De God die zich aan Abraham heeft bekend gemaakt. De echte God is persoonlijk en vormt een drie-éénheid. Dat is niet hetzelfde als 3 goden, of 3 diverse verschijningvormen van één God.
Drie-enig zegt: 3 personen en toch één wezen, één natuur, één in identiteit. Het één zijn van God ligt niet in een getalsmatige één, een numerieke 1 , maar in een identiteits -eenheid.
In de franse vertaling stat het juiste weergegeven uit de grondtekst : Hoor Israel onze God (Elohim) zijn Uniek, dwz enig in soort.

Wezen of zijn heeft te maken met “wat” iemand is, persoon te maken met “ wie” iemand is.
Het wezen ,het zijn van God , het Opperwezen omvat drie personen: Vader, zoon en H Geest.
Vergelijk met een éénei- jige drieling. Dit zijn drie apparte personen en toch wezensidentiek. De ééheid , het eén-zijn ligt in hun identiteit, niet in hun aantal.

En het foute begrip van Zoon Gods dat de moslim heeft komt door de foute leer die Mohammed hoorde. Geen enkel christen gelooft zoals de moslim veronderstelt dat een christen gelooft: drie goden Jezus Maria en God. Het Zoon zijn is een geestelijk iets: drukt een relatie uit tussen 2 Personen. Jezus is de eeuwige Zoon van de Vader die er altijd geweest is. En heeft nix met sex te doen. Maria was de moeder van Jezus , als mens, van zijn menselijke hoedanigheid, niet van Zijn goddelijk Wezen. Dat is een wonder Jezus is Mens met twee naturen: goddelijk en menselijk. Daarom is de uitspraak van de katholieke kerk ook nie juist over Maria: moeder Gods. Tuuurlijk heeft God geen moeder, das onzin. Maria is de moeder van de mens Jezus van Nazareth. En eigelijk is het beter te zeggen: een maagdelijke conceptie. Jezus is de Tweede Adam zoals de bijbel zegt. Adam viel in zonde en kon geen verlossing geven en ook zijn nakomelingen niet. Dus Gods eeuwige Zoon koos vrijwillig naar de wereld te komen en dus heeft God , toch Almatig, alst ware Zich zelf geboren laten worden als mens. Hij schiep een nieuwe zaadcel op het moment dat Maria vruchtbaar was precies zoals de engel Gabriél zei dat het Heilige in haar verwekt Gods Zoon is. Heeft God gemeenschap met Maria gehad? Tuurlijk niet , Hij schiep een nieuwe cel, een zaadcel en daaruit werd Jezus geboren. En de eicel kwam van Maria . Daarom is Jezus een nieuwe mens. Het bloed wordt door de man doorgegeven en niet door de vrouw. Dus de zonde infectie geestlijk werd niet op Jezus gegeven. Daarom kon Hij het offer brengen, het volmaakte offer.
En de Vader accepteerde het en gaf het bewijs door de mens Jezus Christus uit de dood op te wekken, want de straf was gedragen, het oordeel voorbij. Hand 31:17. Dit bewijs gaf Hij aan de wereld.

Maroc als gij zijn vergeving voor jou persoonlijk afwijst moet ge zelf Gods oordeel over uw zonden dragen en dat is niet meer terug te draaien dan. Het is nodig nu te kiezen in dit leven na de dood ist te laat. Maar okeé jou verantwoording en vergeet die maagden in het paradijs, die zijn er niet alleen in de ziekelijke leugens van Mohammed.
En nogmaals : koop de KingJames of de Staten bijbel. Het thomas-evangelie is vals en doe eens de moeite om bij "vertaalkwesties en bijbelstudies "te zoeken naar de echte bijbelvertaling uit de originele onverdraaide grondtekst.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Het thomas-evangelie is vals en doe eens de moeite om bij "vertaalkwesties en bijbelstudies "te zoeken naar de echte bijbelvertaling uit de originele onverdraaide grondtekst.
M.a.w. het Thomas evangelie is vals omdat de Bijbel het zo zegt, diezelfde Bijbel die is samengesteld vanuit geloofsconflicten, vervolging en ander leugenachtigheid. 't Blijft een trieste zaak, waarom zou jij geen echte studie naar de bijbel en het christendom gaan doen beste Stropke, want veel steekhoudende argumenten heb je niet voor boventaande beweringen. Dit terwijl je wel iedereen op dit forum vergast op een heilige wetenschap van Jezus?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Even terug naar the topic, de pelgrimstocht.

De massale toestroom van pelgrims legt Saoudi Arabië beslist geen windeieren, neem daarbij dan nog de instroom van geld uit de "auteursrechten" van de koran-verkoop wereldwijd en het is duidelijk dat de inkomsten uit de islam voor SA wel eens die van de olieproduktie kunnen benaderen.

Hoe gek kan men mensen krijgen, zeg nu zelf. De Saoudi's vinden zichzelf superieur aan alle andere volkeren, ook aan de moslims uit andere naties. Die moslims worden bij hen écht als stukken vee behandeld (heb persoonlijk vele getuigenissen gehoord), hebben minder rechten dan inwoners van SA en zijn absoluut niet vrij in hun bewegingen binnen SA (ze hebben bvb. de toelating van hun werkgever nodig om er te mogen reizen...), kortom ze zijn tweederangsmensen, misschien 1 stapje boven de kuffaar die niets mogen en nergens mogen komen, tenzij SA hen nodig heeft. Hoe pikken en slikken de moslims al deze shit?
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

unholy schreef:
Het thomas-evangelie is vals en doe eens de moeite om bij "vertaalkwesties en bijbelstudies "te zoeken naar de echte bijbelvertaling uit de originele onverdraaide grondtekst.
M.a.w. het Thomas evangelie is vals omdat de Bijbel het zo zegt, diezelfde Bijbel die is samengesteld vanuit geloofsconflicten, vervolging en ander leugenachtigheid. 't Blijft een trieste zaak, waarom zou jij geen echte studie naar de bijbel en het christendom gaan doen beste Stropke, want veel steekhoudende argumenten heb je niet voor boventaande beweringen. Dit terwijl je wel iedereen op dit forum vergast op een heilige wetenschap van Jezus?
Hebt ge wel de moeite genomen te gaan lezen wat "vertaalkwesties en bijbelstudies"zegt over bijbelvertalingen?
Blijkbaar niet. Wel dan begin er maar eerst aan en kom dan terug met commentaar.
En studie naar christendom doe ik genoeg al mar ik ben geen volgeling van het christendom , maar van Jezus. Ik heb geen religie,maar relatie. Dat is heel wat anders. Christendom is geworden tot een karikatuur van wat Jezus Christus wou: relatie en geen religieus systeem, waar sommigen terecht op afgeven.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Dutch schreef: Hoe pikken en slikken de moslims al deze shit?
Blind geloof, mooier is er niet. Zo ken ik een echt vrijdenkende Somaliër die een intense hekel heb aan aan regeltjes en lak aan merendeel van de door de profeet opgelegde dwalingen. Maar hij zal en moet naar Mekka gaan om Hadj te worden. Ach deze hele topic demonstreet uiteindelijk toch wat blind geloof is.....waarheidscriterium voor alle stellingnames is nul, maar toch is het een topic.

Ach, je krijgt moslims (e.a. die ik al vernoemt heb) niet aan het geloof dat merendeel van hun "goddelijke waarheden" feitelijke restanten zijn van de semitische "heidens verklaarde" godsdiensten, absurd gewoon....
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Maroc_21 schreef:
stropke schreef:Jezus heeft wel degelijk gezegd Gods Zoon te zijn direcht en indirect. Kijk in Joh. 10:35-36 en waar Hij indirect erop inspeelde heeft hij, aangenomen dat het niet juist zou zijn, het niet gecorrigeerd. Dat klopt toch niet ofwel?
In de tijd dat de bijbel aan vertallingen toe was had de mens de gewoonte om elke bijzonder iemand "zoon van God" of "halfgod" of in extreme gevallen zelfs "god" te noemen. Die termen uit de oudheid van de Griekse erfgoed en later de Remeinse zijn in de Bijbel terecht gekomen. Ik vraag me dan ook af stel dat 10:35-36 foutieve vertalling was. Hoe weet je dan het zoooo zeker. Zeker gelet op de vele vele verschillende vertallingen. Maar weet een ding dat de apostellen die over Jezus schreven dat na 100 den jaren na zijn "ten hemel varing", want hij is niet gedood noch gekruisigd, hebben gedaan. Ik bedoel hoe weet je dat zou zeker. De Bijbel kan ik vergelijken met de hadiths van de profeet Mohammed die ook na zijn dood verzameld waren. Sommigen hadiths zijn bestempeld als "betrouwbaar" andere als "onbetrouwbaar" en weer andere als "zeer onbetrouwbaar". Hebben ze dat met de Bijbel verzammelingen ook gedaan? Alles wat ze over Jezus konden vinden plakten ze aan elkaar en zo heb je de Bijbel. Logisch dat nu duizenden verschillende Bijbels rond zweven.

Ik weet bijvoorbeeld van de Koran dat het 100% Godswoord is omdat er geen enkele andere Koran te vinden is naast de Koran. Geen enkele andere vers naast de vers in de Koran zult ge vinden. En de Koran is sinds de openbaring in het hoofd der gelovigen geleerd en gereciteerd. De Koran betekent ook recitatie.

Ik bedoel als Jezus "halfgod" was dan had je dat kunnen lezen in de Thora? niet waar? In de Thora staat wel Jezus genoemd al ontkennen Joden dat. Was Mozes dan ook zoon van God? Waarom Mozes niet? Mozes is toch belangrijker want Jezus heeft met zijn wetten gewerkt! Hij kwam om te vervullen niet om te ontbinden.

Dit is geen anval op de persoon maar een kritiek op de religie
Kritiek op religie? Het is moslims verboden kritiek te hebben op de islam op straffe des doods. Een boek dat geschreven/geopenbaard is door een pedofiel kan nooit een heilig boek zijn, waarom zien moslims dat niet in? Er staat niets in de koran wat op goddelijkheid wijst, helemaal niks. De koran is een boek vol tegenstrijdigheden en fouten. Maar moslims zijn niet in staat die fouten te zien, maar o wee als het om een ander religie gaat. Dan zijn ze wel in staat kritiek te hebben. Zo achterlijk is dat geloof.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

fucmoh schreef: bla bla bla
Het is niet waard om op je bijdrage in te gaan. Jouw bijdrage is inhoudelijk leeg net zo leeg als je hoofd. Je weet niet eens waar ge het over hebt! Komt met een inhoudelijke onderbouwde kritiek dan kan ik overwegen of ik met je wil discussieren. Maar met die toon die je tegen je meester aanslaat krijg je van mij (je weet wel).
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Maroc_21 schreef:
fucmoh schreef: bla bla bla
Het is niet waard om op je bijdrage in te gaan. Jouw bijdrage is inhoudelijk leeg net zo leeg als je hoofd. Je weet niet eens waar ge het over hebt! Komt met een inhoudelijke onderbouwde kritiek dan kan ik overwegen of ik met je wil discussieren. Maar met die toon die je tegen je meester aanslaat krijg je van mij (je weet wel).
Ik loop niet achter een pedofiel aan....en dat zegt toch genoeg.

En over leeg gesproken......
Leger dan de boodschap van de islam kan niks zijn.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

quote]

Ik loop niet achter een pedofiel aan....en dat zegt toch genoeg.

En over leeg gesproken......
Leger dan de boodschap van de islam kan niks zijn.[/quote]


ik heb maroc vragen gesteld over de schepping volgens de koran: GEEN reactie. ik heb Gulay verteld over Eeuwigheid van God: GEEN reactie. Ik heb Affie verteld over.....: GEEN reactie.

Maroc, jij bent een leeghoofd (sorry) en je koran is zeker geen goddelijk boek. dat is op dit forum heel vaak bewezen.


Verder schrijf je:

Het is niet waard om op je bijdrage in te gaan.

Jij kunt niet in gaan op de terechte kritiek>

Jouw bijdrage is inhoudelijk leeg net zo leeg als je hoofd. Je weet niet eens waar ge het over hebt!

volgens mij zijn jouw posts inhoudelijk leeg. jij komt met foto's van SA etc. leuk en wel, maar inhoudloos.

Komt met een inhoudelijke onderbouwde kritiek dan kan ik overwegen of ik met je wil discussieren.

Vooruit dan maar: in de koran las ik het volgende verhaal (kort samengevat): op een gegeven moment komt een boodschap dat men niet zo vaak bij mohammed thuis moet komen, want de pedofiele profeet schaamt zich.. en durft niet te zeggen. de boodschap komt van god (jullie allah).

de vraag is: mohammed leeft niet meer, dus deze boodschap is niet actueel. de koran heeft dus ook boodschappen (verzen) die niet actueel zijn. dat maakt de koran geen goddelijke boek. bovendien, als mohammed de laatste profeet is, dan had die god moeten weten en geen overbodige boodschappen (verzen) moeten geven. of is jullie god niet alwetend?

ik weet dat JULLIE hier geen antwoord op hebben. (over leeghoofd gesproken)


groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Plaats reactie