Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Ariel »

Wat een dwaasheid....
Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Turken moeten over medicijnen kunnen beschikken waar geen varken aan te pas is gekomen. De Turkse Rode Halve Maan gaat daarom medicijnen waarvoor bloedproducten nodig zijn, voortaan zelf maken, zodat dergelijke medicijnen niet meer geïmporteerd hoeven te worden.

Daarmee worden „risico's van het dieet van niet-moslims” uitgesloten, zo verklaarde het hoofd van de organisatie, Ahmet Lütfi Akar. Dat meldden Turkse kranten zaterdag.

Door uitsluitend Turks bloed te gebruiken voor het maken van medicijnen, kunnen Turken er voortaan van op aan dat ze door het nemen van medicijnen hun religieuze regels niet schenden.

Als voorbeeld noemde Akar het importeren van medicijnen uit Groot-Britannië: „Daar gelden andere eetgewoontes. Maar Turkije is een moslimland en wij eten geen varkensvlees. Bloed en plasma in medicatie uit Groot-Britannië bevat daar wel sporen van.”

Behalve de import beperken, wil Turkije de eigengemaakte medicatie exporteren naar andere landen waar veel moslims wonen. Overigens is dan nog enig spoor van varkensvlees niet uitgesloten: niet alle Turken zijn moslims, niet iedereen laat varkensvlees staan en ook buitenlanders kunnen in het land onder bepaalde voorwaarden bloed doneren. „We gaan voor een donatie niet vragen of iemand varkensvlees eet”, zei Akar.

De Turkse Associatie van Medici reageert geschokt op het plan. Woordvoerder zdemir Aktan: „Er is geen wetenschappelijk bewijs dat nationaal bloed voordelen heeft. Hoe zou ik als arts onderscheid kunnen maken tussen bloed dat halal is en bloed dat dat niet is?” Halal is een term die moslims gebruiken om aan te geven dat een product in overeenstemming is met de islamitische leefregels.

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Manon »

goed zo! de totale ridiculiteit mag zegevieren.

Dat ze verdomd zèlf hun eigen bloedgevers optrommelen. Hier geven mensen bloed uit menslievendheid, doen de moeite om daar een halve dag voor uit te trekken, geven hun bloed gratis weg, en dan gaan de Turken dat gegeven bloed eens eventjes gaan bekritizeren?

Ik heb maar één keer bloed gegeven, maar was er een hele dag van onder de voet! Nochtans heb ik zeer gegeerd "O" bloed ! Wel, niet voor de Turken hoor! ik eet enkel nog varkensvlees !

Jaja mijnheer Erdogan! van mij krijg je geen dropje meer ! Zorg dat je zelf geeft.

(trouwens, waarom deden ze dat voordien al niet?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Pilgrim »

Maar Oostenrijk heeft juist liever geen halal-bloed, want dat is ONREIN!
Oostenrijk: Rode Kruis wijst moslimbloed af

Posted on 13 februari 2014

De moslimverenigingen in Oostenrijk schuimbekken van woede, omdat een verantwoordelijke vrouwelijke arts van het Oostenrijkse Rode Kruis (ÖRK) het heeft gewaagd het “waardevolle” Mohammedanenbloed af te wijzen. De Islamitische Religiegemeenschap Linz wilde het initiatief nemen tot een bloeddonoractie onder haar leden. Dat werd onder verwijzing naar het vaak “verontreinigde bloed van mensen van de islamitische geloofsbekentenis respectievelijk mensen met een islamitische of Turkse herkomsthistorie” afgewezen.

Dat bevalt degenen, die anders de “reinheid” voor zichzelf in pacht hebben, helemaal niet. De uitspraak van de arts is echter terecht en wel m.b.t. de significant hoge aanwezigheid van Hepatitis-B antilichamen in het bloed van mensen uit Zuidoost-Europa en is daarom medisch gefundeerd. In tegenstelling tot de ideologisch gemotiveerde haatmaatregel van de Turkse Rode Halvemaan, de tegenhanger van het Rode Kruis, die een fabriek ondersteunt die uitsluitend medicamenten produceert van uit moslimbloed gewonnen plasma. Met de motivering: medicamenten uit andere landen zijn meestal met het plasma uit het bloed van de mensen van dit land geproduceerd en omdat die meestal geen halal voedsel tot zich nemen, heeft men daar een probleem mee.

Der Standard” bericht:

De Islamitische Religiegemeenschap Linz bekritiseert dat een door haar geïnitieerde bloeddonoractie door het Rode Kruis werd afgewezen, omdat mensen van islamitische of Turkse komaf hiervoor om medische redenen niet voor in aanmerking komen. Ook andere Oostenrijkse verenigingen is dit overkomen.

Christian Gabriel, de geneeskundig chef van de bloedcentrale Linz, zei dat men verplicht is om volgens de dienovereenkomstige veiligheidswet de bloedproducten te produceren en dat het gewoon een feit is dat in Zuidoost-Europa Hepatitis-B antilichamen veel voorkomen. Alleen daarom is men terughoudend bij de aanvragen van de cultuurverenigingen die afkomstig zijn uit deze regio´s.

De Islamitische Geloofsgemeenschap in Oostenrijk (IGGIÖ) zegt echter dat er veel moslims zijn die in Oostenrijk zijn geboren en opgegroeid en sinds hun geboorte constant in het Oostenrijkse gezondheidssysteem zijn ingebonden en dat de door het Oostenrijkse Rode Kruis voorgelegde bewijzen om de maatregel te onderbouwen onvoldoende zijn.

Het thema is op zich niet nieuw, ook homoverenigingen vinden dat hun leden wat betreft bloed geven gediscrimineerd worden, omdat homoseksuele mannen hiervan zijn uitgesloten. Het Rode Kruis stelt:

Mannen, die seks met mannen hadden, worden uitgesloten van het geven van bloed. Deze uitsluiting vindt plaats op grond van een significant hoger infectierisico voor HIV en van het resterende restrisico bij de diagnostiek (…). Internationaal bestaat de consensus dat seksuele contacten tussen mannen gekwalificeerd worden als risicogedrag.

Dat geldt ook voor Duitsland. Daartegen verzetten de Groenen zich heftig: “De uitsluiting van homoseksuele mannen is een eerstegraads discriminatie. Deze plaatst mannen, die seks hebben met andere mannen, onder algehele verdenking”, zegt Sven Lehmann, chef van de Groenen in de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen, zoals n-tv berichtte.

Maar noch bij de moslims noch bij de homoseksuele mannen gaat het hier om discriminatie, zoals wanneer moslims ertoe oproepen bloed te geven opdat hun broeders en zusters in het haten en verachten van de “ongelovigen” geen onrein kafirbloed moeten krijgen als ze ooit in zo´n situatie terechtkomen.

In ieder geval is er nu veel “kwaad bloed” gezet, omdat er niet alleen zinvolle regelingen ter bescherming van de bloedontvanger bestaan, maar ook omdat een vrouwelijke arts volgens de eed van Hypocrates, ook al is deze tegenwoordig misschien iets achterhaald, boven een woedende politieke correctheid plaatst en, zoals ze heeft gezworen, in het voordeel van de zieke handelt en schade en onrecht van hen vandaan houdt.

Bron: http://www.pi-news.net

Auteur: L.S. Gabriel

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/02/13/ ... more-55994
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Eliabe »

In mijn bloed zit alcohol. Gaat het ook niet worden.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Pilgrim »

Eliabe schreef:In mijn bloed zit alcohol. Gaat het ook niet worden.
In die van mij ook. Ik ga nu weer even een glaasje nemen. :smile4:
Laatst gewijzigd door Pilgrim op vr feb 14, 2014 2:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door H.Numan »

Mohammedanen zijn net als kleine kinderen: des te meer aandacht je ze geeft, des te meer aandacht ze willen hebben.

Persoonlijk vind ik dat hele rode niet-kruis circus onzin. Er is een rode halve maan. Een rode leeuw (Iraanse rode kruis). En een rode davidsster (Israël). Allemaal omdat mensen met rare ideeën vinden dat een rood plus teken niet kan, en een rood vierkant maar net kan. Vermits voorzien van hun religieuze symbool.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Manon »

H.Numan schreef:Mohammedanen zijn net als kleine kinderen: des te meer aandacht je ze geeft, des te meer aandacht ze willen hebben.

Persoonlijk vind ik dat hele rode niet-kruis circus onzin. Er is een rode halve maan. Een rode leeuw (Iraanse rode kruis). En een rode davidsster (Israël). Allemaal omdat mensen met rare ideeën vinden dat een rood plus teken niet kan, en een rood vierkant maar net kan. Vermits voorzien van hun religieuze symbool.
en dan te weten dat het Rode Kruis zelf niet eens als teken van het christendom werd gebruikt, maar als afgeleide van de NEUTRALE Zwitsere Vlag. De oprichter van het R.K. was nl. een Zwitser.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door mercator »

Ik moet er dringend s werk van maken dat ik mij niet wil opgeven als bloed- of orgaandonor. Ik wil niet dat met mijn onderdelen moslims worden opgelapt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Manon »

mercator schreef:Ik moet er dringend s werk van maken dat ik mij niet wil opgeven als bloed- of orgaandonor. Ik wil niet dat met mijn onderdelen moslims worden opgelapt.
ge kunt ook specifieren denk ik: enkel uw tanden en kaaksbeen zijn geschikt voor moslimconsumptie of zoiets.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door Mahalingam »

Heb je in Turkije niks te bikken dan kon je altijd nog wat bloed verkopen. Sinds 2006 is dat niet meer. waarom? Teveel AIDS en andere ziekten erin. Nu is het vrijwilligerswerk en komen ze dus bloedpreparaten te kort die ze in Europa moeten inkopen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Turkije gaat over op 'halal'-bloed

Bericht door King George »

circe schreef:
mercator schreef:Ik moet er dringend s werk van maken dat ik mij niet wil opgeven als bloed- of orgaandonor. Ik wil niet dat met mijn onderdelen moslims worden opgelapt.
ge kunt ook specifieren denk ik: enkel uw tanden en kaaksbeen zijn geschikt voor moslimconsumptie of zoiets.
Dan kan een Moslim weer aan de benodigde hoeveelheid kalk komen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie