Iran wil westerse muziek van radio weren

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
sprot

Iran wil westerse muziek van radio weren

Berichtdoor sprot » Ma Dec 19, 2005 10:34 pm

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil dat de radiostations in zijn land stoppen met het uitzenden van ''decadente westerse muziek''. De radiozenders behoren naar zijn mening alleen nog ontspannende melodieën en ''memorabele muziek naar de traditie van de Koran'' uit te zenden. Ook wil de president dat er in bioscopen en op tv geen materialistische en gewelddadige films meer worden vertoond.

De nieuwe Iraanse minister van Cultuur heeft al aangekondigd dat alle hervormingsgezinde medewerkers op zijn departement de laan worden uitgestuurd. Het ministerie van Cultuur gold de laatste jaren juist als een bolwerk van progressieve krachten in Iran.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Di Dec 20, 2005 3:06 am

sprot waar heb je je afbeelding naast je ID gevonden? Als ik het mag vragen.

Ik wil ermee naar een Fundamentalistisch forum gaan en wat provoceren. :lol:

Manon

Berichtdoor Manon » Di Dec 20, 2005 12:17 pm

gewoon: rechts klikken op tekening, zie "eigenschappen" en kopy-pasten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Dec 20, 2005 12:19 pm

On-topic:

Achtereen een nieuw Afghanistan, zonder radio (laten we wel wezen: de profeet heeft nooit gezegd dat je naar de radio mocht luisteren ) en geen tv's meer?

Enkel een A-bommetje?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Di Dec 20, 2005 6:53 pm

Ik ben het aan de ene kant eens met de president. Als hij de geweldadige films wil verbieden omdat de jeugd in het land beinvloeden. Vind ik het goed. Als hij de sekstische getinte keiharde muziek wil verbieden die geen enkel bijdrage leveren aan de prachtige tonen van muziek en die de schoonheid van de klanken van muziek verdoezelen ben ik het met hem eens.

Maar noem dat soort muziek of films niet "westers". Onder westers muziek heb je ook goede muziek. En niet alle "westerse" films zijn geweldadig. Hij had beter moeten kijken naar kijkwijzer.nl..en aan de hand daarvan selecteren wat niet gedraaid mag worden.

Een tip voor de president: Afbeelding, Afbeelding, Afbeelding, Afbeelding, Afbeelding
Films die deze etiketten dragen mag je verbieden. :)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

unholy

Berichtdoor unholy » Di Dec 20, 2005 7:06 pm

of een soort "Senile Muslim Friendly" keurmerk...

nina

Berichtdoor nina » Di Dec 20, 2005 10:58 pm

In de VS hebben ze toch ook al zoiets? Ik herinner me vaag zoiets in verband met Judas Priest. Waarschuwing op de doosjes of zo. :twisted:

Afbeelding

unholy

Berichtdoor unholy » Di Dec 20, 2005 11:29 pm

Ja dat was een goede zet van de relies, het bleek dat LP's (en nu CD's) beter verkochten dan niet jeugd bedervende muziek, ik heb er hele hoop leuke bands bij zien komen die een ongecensureerde mening hebben op religieus intolerant en dom gezemel :twisted: :twisted: :twisted:

nina

Berichtdoor nina » Wo Dec 21, 2005 1:09 am

Het werkte dus eigenlijk als een kwaliteitsgarantie. :D :D :D

stropke

Re: Iran wil westerse muziek van radio weren

Berichtdoor stropke » Wo Dec 21, 2005 6:14 pm

sprot schreef:De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil dat de radiostations in zijn land stoppen met het uitzenden van ''decadente westerse muziek''. De radiozenders behoren naar zijn mening alleen nog ontspannende melodieën en ''memorabele muziek naar de traditie van de Koran'' uit te zenden. Ook wil de president dat er in bioscopen en op tv geen materialistische en gewelddadige films meer worden vertoond.

De nieuwe Iraanse minister van Cultuur heeft al aangekondigd dat alle hervormingsgezinde medewerkers op zijn departement de laan worden uitgestuurd. Het ministerie van Cultuur gold de laatste jaren juist als een bolwerk van progressieve krachten in Iran.

Pfff en Beethoven, Chopin, Mozart e.d klassiekers..dan? Want weet die cultuurbarbaar die nog leeft in de middeleeuwen van muziek af? :x
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Do Dec 22, 2005 5:20 am

Vergeet niet dat men het hier heeft over staatsradio en -televisie, niet alle radio's. Pas op, hij zou het overal verbieden als hij dat kan. Maar hij kan het gewoon niet. Hij kan gewoonweg de klok niet meer terugdraaien. Dit zijn verworven vrijheden-hoe bijzonder klein zij ook mogen lijken aan westerlingen- van Khatamy-tijdperk. En hij weet al te goed dat de bevolking het niet meer zou pikken.

De jeugd in Iran kijkt naar NBA, MTV en Hollywoodfilms via sateliet dan de staatstelevisie. Het verbaast dan ook niet waarom Iraanse filmindustrie -wat tot enkele jaren geleden alle prijzen won- ineens over de kop dreigt te gaan en Antarinejaad kan er niets aan doen hoe hard hij ook tiert en schopt.

Terug naar “Leven in moslimlanden”