Indonesische psychiater (moslim) over seks en condoom

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
indobelg

Indonesische psychiater (moslim) over seks en condoom

Berichtdoor indobelg » Zo Jun 15, 2003 8:20 am

Ik zal het deze keer eens hebben over seks, condooms en de islam.

Ik heb altijd gedacht dat condooms veilig waren, en zeker die van Durex (sorry voor de reklame) want die condooms bevatten een smeermiddel (Nonoxynol 9) dat het HIV virus meteen kapot maakt.
(althans dat staat in de bijsluiter)

Prof.Dr. Dadang Hawari, een Indonesische psychiater die doceert aan de Universitas Indonesia, (de meest prestigieuse universiteit van het land) is een andere mening toegedaan.
Dr Dadang Hawari is niet alleen psychiater, hij is ook een islamitische imam. Hij is een van de zeldzamen onder de imams die wetenschappelijk geschoold zijn. (Hoe dat kan begrijp ik niet ; het pleit niet voor hem dat hij na al die gedane wetenschappelijke studies nog altijd een vurig verdediger is van de islam)
Zijn opinie moet dan ook gelezen worden als zijnde de opinie van een vroom islamiet die toevallig ook nog Dr Psychiater is.

Wat zegt deze psychiater nu ? Zonder ook maar 1 bewijs aan te voeren, en zonder enige wetenschappelijke bronnenvermelding, beweert hij dat AIDS de grootste doodsoorzaak is in de USA.
Hij weet ook te zeggen waarom dit zo is. Zijn stelling is de volgende : het door de Amerikanen gelanceerde programma “Safe Sex, Use Condoms” was een mislukking. (Waar hij deze informatie haalt zegt hij niet) Waarom een mislukking ? Omdat mensen die er vroeger nooit aan gedacht zouden hebben om sex te hebben met meerdere partners, nu plots wel die neiging hadden omdat ze zich veilig voelen met condooms. “Arme onwetenden”, aldus Dr Hawari, “want condooms beschermen niet tegen AIDS.”
Hij legt dan uit dat het HIV virus een breedte heeft van 1/250 micron en dat men met een electronen-microskoop kan zien dat de poriën van een condoom een breedte hebben van 1/60 micron zodat het virus door de wand van het condoom dringen.
Nu de USA dit ook ontdekt heeft, hebben de Amerikanen een nieuw programma gelanceerd, aldus Dr Hawari : nu is de slogan “Safe Sex is No Sex” (nogmaals, Dr Hawari vermeldt geen bronnen, hij zegt dit gewoon, en omdat hij een autoriteit is, moet men hem dus maar geloven, althans zo denkt hij)
De redenen waarom iemand zich prostitueert zijn volgens hem : armoede, gebrek aan religie (daarmee bedoelt hij de islam) en gebrek aan informatie over AIDS en andere seksueel overdraagbare ziekten.

Ik heb vandaag een email gezonden naar DUREX, de beroemde condoom fabrikant en hun ook de link naar het artikel van Dr Hawari doorgemaild.
Ben eens benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Ik vind het belangrijk om te onderzoeken of Dr Hawari gelijk heeft of niet.
Die Dr Hawari wordt hier in Indonesië beschouwd als de enige autoriteit op het gebied van sex en islam. Op TV gaan joernalisten hem sidderend van eerbied tegemoet en wat hij zegt wordt nog beaamd alvorens hij uitgesproken is.
Hij verschijnt ook regelmatig in het Islamitisch halfuurtje op het kanaal INDOSIAR, waar hij eergisteren mededeelde dat de drooglegging van de USA (in de jaren 1920) een goede zaak was. Hij had het over alcohol. Met geen woord repte hij over Al Capone en andere maffiosi die door die drooglegging stinkend rijk werden. Trouwens niet alleen de maffia heeft verdiend aan de drooglegging. De Engelse brouwerijen en de Schotse whisky distilleerders verscheepten hun produkten naar de Bahama’s (destijds een Bristse kolonie) van waaruit de overzet naar het Amerikaanse continent slechts een paar uren duurde en de Engelse staat heeft daar ook aan verdiend.
Bovendiende zei Dr Hawari dat de drooglegging geschiedde op verzoek van president Abraham Lincoln. Dit geeft te denken nietwaar?

Indien er hier mensen zijn die mij kunnen helpen met het weerleggen van het standpunt van Dr Hawari, zou ik hun heel dankbaar zijn.
Allen naar websites over de veiligheid van condomen dus !
En ook op zoek gaan naar die zogenaamde Amerikaanse programmas, eerst over “Safe Sex, Use Condoms” en daarna “Safe Sex is No Sex”.
Wat is er waar van die programma’s ??

Het artikel van Dr Hawari vinden jullie hier :

http://www.dadang-hawari.org/aaids1.html

Bengazi

Berichtdoor Bengazi » Zo Jun 15, 2003 8:44 am

Laat hem nu eerst zeggen waar hij zijn informatie van daan haalt dat

1. dat aids doodsoorzaak 1 is in de VS
2. dat er in de VS een campagne gestart is met de naam "Safe sex is no sex".

Die vent zelf is een studie waard door psychiators.

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Jun 15, 2003 9:19 am

Ik begrijp het niet zo goed.
Afgezien van het feit dat die man geen enkele bron vermeldt waar hij zijn wijsheden vandaan haalt.

In de islam wordt sex met meerdere personen zelfs goedgekeurd en aangemoedigd (voor mannen dan) middels het hebben van meerdere vrouwen en sex met slavinnen.....?
Ik begrijp zijn "probleem" dus niet.

Patrick

Berichtdoor Patrick » Zo Jun 15, 2003 10:47 am

Dit lijkt me iets interessants om voor te leggen bij het "Belgisch Instituut voor Tropische Geneeskunde" te Antwerpen, een instituut met naam en faam in de strijd tegen aids. Onze eigen Peter piot is begonnen bij het tropisch instituut en staat nu aan de leiding van het UNAIDS programma, hij is erkend als een wereldautoriteit wanneer het over aids gaat. Dadang Hawari's invloed zal echter niet verder reiken dan Indonesië en misschien ook Maleisië.

Dit zijn alvast links aanbevolen door het instituut voor Tropische Geneeskunde: http://lib.itg.be/biblinks.htm

Het verhaal dat Dadang Hawari oprakelt lijkt me een perfecte illustratie van hoe stadslegendes (voor nederland: broodje aap verhalen) ontstaan. Het verhaal hoort dan ook thuis op de vele websites die "urban legends" verzamelen. Zeer kenmerkend voor een broodje aap verhaal is dat er inderdaad geen bronnen, noch specifieke plaatsen en namen in vermeld staan.

CroMagnon

Berichtdoor CroMagnon » Ma Jun 16, 2003 5:19 pm

Enige links die misschien bruikbare info bieden:

The Secret War on Condoms
NY Times, Jan 10, 2003
http://www.natap.org/2003/Jan/011403_7.htm

Death for Sex
9 March 2000
http://www.caribscape.com/baldeosingh/religion/sober/2000/condom2.html

FDA Researchers Model Virus Transport
Through Synthetic Barriers

SIAM News, Volume 31, Number 3, April 1998