Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Ariel »

Assad aan Syrische vluchtelingen: "Kom naar huis"

De Syrische president Bashar al-Assad roept Syrische vluchtelingen op om naar huis terug te keren. "De regering zal al het mogelijke doen om de terugkeer van vluchtelingen te bevorderen", zei Assad op de Wit-Russiche tv-zender ONT. Hij benadrukte ook dat er vanuit de overheid geen obstakels zullen zijn.

Sinds het begin van de oorlog in Syrië in 2011 zijn miljoen mensen uit hun geboorteland gevlucht. Een grote vluchtelingenstroom trok over de Balkan naar West-Europa. Maar ook in de Syrische buurlanden Jordanië en Libanon zijn er al jaren grote vluchtelingenkampen. Assad roept al die vluchtelingen nu op om terug te keren naar huis.

De Syrische president prees in het interview, dat gisteren werd uitgezonden, het voorstel van zijn bondgenoot Rusland om veiligheidszones op te richten in Syrië. Die de-escalatiezones geven strijders de mogelijkheid om hun wapens neer te leggen. "Wie zich overgeeft, krijgt amnestie", zei Assad nog.

Evacuaties
Vandaag werden al meer dan 1.200 burgers en rebellen uit twee gemeenten van Damascus geëvacueerd, aldus het staatspersagentschap Sana. De regering wil geen rebellen meer in de hoofdstad, daarom krijgen ze de kans om te evacueren. De evacuaties, die drie dagen geleden zijn begonnen, zijn de eerste in Damascus sinds het begin van het conflict in 2011. De regeringstroepen rukken verder op naar andere gemeentes in de hoofdstad om ook daar te onderhandelen met rebellen over een evacuatie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een verstandige man die Assad. Ik sla hem hoger aan dan Trump. Dat de vader van Bashar Hafez al-Assad een crimineel monster en levensgevaarlijke gek was doet nu even niet ter zake. Als we ouwe koeien uit de sloot gaan halen blijft er ook van het christendom geen spaan heel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door sjun »

De mensen kunnen weer terug om hun land op te bouwen en plek te maken voor anderen die tijdelijke opvang nodig hebben. Jammer voor het COA en angehauchte NGO's want daar gaat hun groei- en verdienmodel op kosten van Nederlandse belastingbetalers.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Ariel »

sjun schreef:De mensen kunnen weer terug om hun land op te bouwen en plek te maken voor anderen die tijdelijke opvang nodig hebben. Jammer voor het COA en angehauchte NGO's want daar gaat hun groei- en verdienmodel op kosten van Nederlandse belastingbetalers.

IK ben bang dat Assad sommige jonge oproerkraaiers liever niet meer terug wil. Dat begrijp ik. Zijn tegenstanders zijn het land uitgevlucht. Jongelui die achter Assad staan, hebben voor hem en hun land gevochten.

Ik vermoed dat we voor goed met die Syriers opgescheept zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door sjun »

Die Syriërs hoeven wij ook niet. Je hoeft tenslotte geen oorlogsmisdadigers binnen te laten tenzij er daartoe de politieke wil bestaat. Precies hierom is het noodzakelijk dat Jan Publiek veel beter dan via de MSM wordt voorgelicht en dat zij alternatieve nieuwsbronnen krijgen aangereikt om zich beter te kunnen oriënteren, gesteld natuurlijk dat het ook hen interesseert in wat voor soort land en leefomgeving ze over tien jaar leven.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Ariel »

En zo hoort het. Vluchtelingen opvang in de regio, dan zijn ze sneller weer thuis als het gevaar geweken is.
Vluchtelingen keren terug naar Syrië

De repatriëring van Syrische vluchtelingen vanuit de grensstreek in Libanon is woensdag op gang gekomen. Bussen haalden de eerste groepen ontheemden op bij de kampen bij de Syrische grens in de regio Jroud Arsal om ze naar de provincie Idlib te brengen.

De vluchtelingen kunnen terug naar Syrië dankzij een wapenstilstand en een overeenkomst tussen de sjiitische Hezbollah en militanten van het soennitische al-Nusra Front die in het gebied actief zijn. Het gaat om duizenden vluchtelingen.

Volgens de Libanese televisie zijn 26 bussen ingezet om uiteindelijk bijna 7000 ontheemden naar hun vaderland terug te brengen. Al-Nusra liet in de nacht van dinsdag op woensdag strijders van Hezbollah vrij. Dat was afgesproken in de overeenkomst.

Het kleine Libanon herbergt officieel een miljoen Syrische vluchtelingen, maar het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk een stuk hoger aangezien lang niet iedereen is geregistreerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:En zo hoort het. Vluchtelingen opvang in de regio, dan zijn ze sneller weer thuis als het gevaar geweken is.
Er was slechts regio gevaar in Syrië. Die lamlendige islamitische laffe mannelijke hufters namen hun kans waar om onder het genot van oorlogsgeweld op jacht te gaan naar een Nederlands paspoort. Niet alleen voor henzelf maar voor de ganse familie. Er was in Syrië plek genoeg om naar te verhuizen in een veilige omgeving. Opvang in de regio was in het geheel niet nodig. Of misschien wel. Om hen linea recta terug te verwijzen naar veilige gebieden in Syrië. Trouwens, er waren nog genoeg soennitische broederlanden in de buurt die te beroerd waren om met open armen te staan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Ariel »

maytham‏ , een Syrier schrijft op twitter.....
  • Public transportation in Syria..
    All the male passengers are elderly men..
    Syria is losing its youth!
Ja, logisch..De jeugd zit in Europa. Het is tijd om ze terug te sturen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:maytham‏ , een Syrier schrijft op twitter.....
  • Public transportation in Syria..
    All the male passengers are elderly men..
    Syria is losing its youth!
Ja, logisch..De jeugd zit in Europa. Het is tijd om ze terug te sturen.
Of op vakantie te laten gaan naar Eritrea. Er zijn genoeg reisbureaus in Nederland die het beste voorhebben met zielige vluchtende asielzoekers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Pilgrim »

Libanon: Syriërs keren terug naar hun vaderland

Geplaatst op 26 juli 2018

Afbeelding

In Libanon maken duizenden Syrische vluchtelingen zich startklaar voor de terugkeer naar hun vaderland. Ze gaan vrijwillig, benadrukken zowel Libanese autoriteiten als ook de UNHCR. Met het oog op de militaire successen van president Bashar al-Assad willen ze weer terug naar huis.

Bij de Syrische autoriteiten zouden in juli al ongeveer 3000 aanvragen zijn binnengekomen om terug te keren. Die moeten door hen nog verwerkt en goedgekeurd worden. In 800 gevallen was dit al succesvol, zoals beelden van terugkerende Syriërs op de Syrische staatstelevisie laten zien, bericht “Krone.at”.

In juni zouden de eersten van ongeveer 1000 vluchtelingen uit de Kalamun-regio naar hun Syrische vaderland zijn teruggekeerd. Volgens schattingen van de UNHCR zouden er dit jaar al 13.000 Syriërs weer naar huis zijn teruggekeerd.

Libanon herbergde sinds het begin van de ISIS-veldtocht bijna een miljoen Syrische oorlogsvluchtelingen. Nog maar enkele dagen geleden trokken de ISIS-strijders zich uit het zuiden van het land terug, wat leidde tot de redding van honderden withelmen door het Israëlische leger. De withelmen worden ervan verdacht in contact te staan met terreurorganisaties zoals Al-Nusra.

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Marilla Slominski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/26 ... vaderland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Ariel »

Lekker terug gaan jongens. Groot gelijk. Neem je vrienden en familie mee. Het leven in Nederland is niet leuk. :no1:
Syriërs over hun wens om terug te keren naar Syrië: ‘Het leven in Nederland heeft geen ziel’

Nu de oorlog in sommige gebieden is geluwd, durven Syriërs te denken aan hun terugkeer. Stilletjes, want het is taboe om hier openlijk over te spreken.

‘Ik begrijp mijn gevoelens zelf niet’, zegt Ahmad (30), terwijl hij een sigaret opsteekt. Hij is nerveus, zijn ogen schieten heen en weer. ‘Het was mijn droom om naar Nederland te komen. Vanuit Syrië volgde ik het Nederlandse voetbalteam op de voet. Als ik iets in het oranje in een winkel zag, dan kocht ik het. In mijn kamer hing de Nederlandse vlag. Ik was dol op het land.’
Spoiler! :
In zijn jeugd fantaseerde hij over een vakantie in Nederland, maar het was de oorlog die hem uiteindelijk hier bracht. De molens en rijtjeshuizen die hij op YouTube-filmpjes had gezien, waren opeens tastbaar. Hij pakte zijn studie psychologie op, maakte kennis met Nederlandse klasgenoten en kreeg na verblijf in verschillende azc’s een huis in Nijmegen toegewezen. Toch is hij niet gelukkig en denkt hij erover terug te gaan naar zijn voormalige woonplaats Damascus. Hij mist Syrië meer dan hij zich ooit had kunnen voorstellen. ‘Je voelt de waarde van iets pas als je het verliest’, zegt hij.

Nu het in steeds meer gebieden rustig is, groeit de groep vluchtelingen die naar huis terugkeert. Volgens de Verenigde Naties hebben alleen al in de eerste helft van dit jaar 750 duizend Syriërs vanuit kampen in eigen land de oversteek naar huis gemaakt. Enkele honderden Syriërs deden de afgelopen weken hetzelfde vanuit Libanon. Het Rode Kruis heeft donderdag een gironummer geopend voor Syriërs die een nieuw bestaan willen opbouwen in hun geboorteland.

Terugkeer vanuit Nederland blijft vooralsnog beperkt. Bij het ministerie van Justitie zijn tien gevallen bekend van Syriërs die dit jaar zijn teruggekeerd. Vorig jaar waren het er twintig. Door terug te keren verliezen ze het recht op een verblijfsvergunning.

Smokkelaars
Het werkelijke aantal terugkeerders ligt waarschijnlijk vele malen hoger. Syriërs kunnen na betaling van aanzienlijke bedragen aan smokkelaars vrij eenvoudig de grens met Turkije of Libanon oversteken.

Door illegaal terug te keren, behouden Syriërs hun verblijfsvergunning en omzeilen ze het toestemmingsformulier dat via de Syrische autoriteiten moet worden opgevraagd voor hervestiging. Syriërs die in het systeem van de veiligheidsdienst zijn genoteerd als sympathisant van de oppositie kunnen hiernaar fluiten.

Hoewel terugkeren naar het thuisland voor veel Syriërs lastig en risicovol is, verlangen ze hier vurig naar. Openlijk hierover praten is lastig. Syriërs zijn bang dat dit gevolgen heeft voor hun asielprocedure. Ze willen bovendien niet ondankbaar overkomen.

De vier Syriërs die de Volkskrant sprak over hun terugkeerwens, willen daarom anoniem blijven. Hun namen zijn gefingeerd. Onder geen beding willen ze op de foto, zelfs niet met de garantie dat ze onherkenbaar in beeld worden gebracht. Het wantrouwen is groot. ‘Dat krijg je als je in een dictatuur bent opgegroeid’, verklaart de 29-jarige Gori Hadad.

Militaire dienstplicht
De westers uitziende vrouw komt uit een dorp in het regeringsgezinde Hama, een stad in het heartland van Syrië. ‘Een hoofddoek heb ik nooit gedragen. Mijn ouders hadden er geen problemen mee dat ik op mezelf woonde. Ik studeerde bedrijfskunde en werkte op een geldwisselkantoor. In mijn vrije tijd deed ik aan toneel. Elke dag trok ik op met mijn vrienden. Ik was gelukkig.’

Toen haar broer werd gedwongen zijn militaire dienstplicht te vervullen, vluchtte het gezin naar Libanon. Ze moesten van weinig geld zien rond te komen, er was geen toekomstperspectief. Reden voor de jonge Gori om naar Europa te vluchten. Op advies van kennissen ging ze naar Nederland. Haar verwachtingen waren hooggespannen: hier zou ze nieuwe vrienden maken, haar studie oppakken en zich aansluiten bij een toneelgezelschap.

Maar dit perspectief veranderde toen ze in een asielzoekerscentrum terecht kwam. ‘Ik keek naar het bed waarin ik moest slapen, het eten dat ik zou krijgen en de zeep die ik zou gebruiken. Het voelde als een gevangenis. Ik brak van binnen. Voor het eerst dacht ik erover zelfmoord te plegen.’

Inmiddels heeft Gori een woning toegewezen gekregen, maar ze blijft somber. Het lukt niet om vriendschap te sluiten met Nederlanders, toneel blijkt een te dure hobby en door alle eisen die worden gesteld is het lastig om haar studie op te pakken. ‘Zodra de oorlog stopt, ga ik terug.’

Volgens het SCP wil één op de vijf Syriërs terugkeren als de oorlog voorbij is. Meer dan de helft wil helemaal niet terug, bleek uit het in juni gepubliceerde onderzoek, waaraan 3.200 Syriërs deelnamen. Een kwart twijfelt nog.

De vier geïnterviewden zijn sceptisch over de uitkomsten. De meeste Syriërs in hun kennissenkring willen juist zo snel mogelijk terug. Ze vermoeden dat de vraag naar terugkeer een sociaal wenselijk antwoord uitlokt. Toegeven aan het verlangen naar hun thuisland staat gelijk aan een mislukte integratie.

Voor de 29-jarige Omar, een gespierde man met een stevige baard, is het een uitgemaakte zaak: zodra het regime valt, pakt hij het vliegtuig terug naar zijn dorp in de provincie Hama, waar het regeringsleger de dienst uitmaakt. ‘Het huis van mijn familie staat nog overeind, maar verder is alles anders. Het leven is duur geworden, met een maandsalaris kun je slechts een paar dagen vooruit. Ook de mensen zijn veranderd door de oorlog. Toch wil ik terug. Ik hoop dat Nederland daarbij helpt.’

Strenge voorwaarden
De Nederlandse overheid bepaalt uiteindelijk of een land voor migrantengroepen veilig genoeg is om terug te keren. Als dit het geval is, worden in samenspraak met de Internationale Organisatie voor Migratie en hulporganisaties als de UNHCR en het Rode Kruis zogeheten repatriëringsprogramma’s opgezet. Migranten keren in konvooien terug naar het land van herkomst.

De voorwaarden zijn streng. ‘Het geweld moet voorbij zijn’, zegt een woordvoerder van de UNHCR. ‘Kinderen moeten naar school kunnen, basisvoorzieningen als water en voedsel moeten aanwezig zijn, er moet een werkend rechtssysteem zijn en respect voor mensenrechten. Ook moeten de autoriteiten de veiligheid van terugkeerders garanderen.’ Omdat Syrië aan geen van deze voorwaarden voldoet, organiseert de Nederlandse overheid op dit moment geen uitreisprogramma’s.

‘Maar als mensen vrijwillig terugkeren naar hun land van herkomst, dan kan Nederland dit niet tegenhouden’, zegt een woordvoerder van het ministerie van Justitie. Er wordt in dat geval een gesprek ingepland met de Dienst Terugkeer en Vertrek, onderdeel van het ministerie. Via de IND wordt vervolgens een vliegticket van Teheran naar Damascus geboekt. De overheid kan de kosten vergoeden.

Door terug te keren, nemen Syriërs een grote gok. Degenen die in het oog lopen van de veiligheidsdienst, riskeren een gevangenisstraf. Mannen tussen de 18 en 42 jaar moeten er bovendien rekening mee houden dat ze na terugkeer aan het front moeten dienen. In sommige regio’s van het land wordt nog hevig gevochten.


Een Syrisch stel drinkt koffie in hun verwoeste huis in Douma. Foto AFP
Vechten
‘Als ik terug ga naar Syrië, zal ik meteen worden opgeroepen om te vechten’, zegt de Koerdische Rewi (28) uit de oostelijke provincie Al Hasakah. ‘Mijn ouders vragen mij daarom om in Nederland te blijven.’

Rewi, een rustige jongen met zachte stem, is een van de vele jonge mannen die naar Europa vluchtte om de dienstplicht te ontlopen. Europa, dat was het paradijs. ‘Iedereen in Syrië dacht altijd dat alles in Europa zo is geregeld dat je meteen een goed leven hebt. Ik was een van hen.’ Eenmaal in Nederland kwam het besef dat hij helemaal opnieuw moest beginnen. ‘Dat kwam als een schok.’

Hij werkte hard om een diploma als maatschappelijk werker en juridisch werker te behalen en meldde zich als vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk, waar hij Nederlanders ontmoette. Op papier had hij het goed voor elkaar, maar gevoelsmatig stortte zijn wereld in. ‘Ik heb altijd stress, mijn familie is ver weg en ik vind het moeilijk om een nieuw bestaan op te bouwen. Mijn gevoelens kan ik niet delen met Nederlandse vrienden. Ze hebben medelijden met me, maar begrijpen mijn pijn en verdriet niet.’

Familie
Voetballiefhebber Ahmad, die voor zijn vertrek in de hoofdstad Damascus woonde, kan zich wel verplaatsen in het verhaal van Rewi. ‘Het leven hier heeft geen ziel’, zegt de man die ooit een Nederlandse vlag op zijn kamer had hangen. ‘Ik denk met liefde terug aan Damascus. Aan het leven daar, de straten en de mensen met wie ik om 3 uur ’s nachts thee dronk voor hun huis.’

Omar mist vooral zijn familie. ‘Ik heb ze jaren niet gezien. Als mijn moeder en vader sterven, wil ik daarbij zijn. En als ik hier sterf, wil ik in Syrië worden begraven. Dan zijn er tenminste nog mensen die mijn graf bezoeken.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Door terug te keren verliezen ze het recht op een verblijfsvergunning.
Dat betekent dus dat aan de deur van onze beschaving kloppende mohammedanen voor altijd in Nederland mogen blijven als ze maar asiel aanvragen. Zoiets dwaas kan alleen maar bewerkstelligd zijn door een knettergek onverantwoordelijk beleid uit de koker van een waanzinnige door de marxistische wol geverfde ziekelijk verwarde geest, een Duitse geest, die voordat Hitler dood ging zijn lichaam had verlaten en toetrad tot het lichaam van Angela Merkel.

Opname van vluchtelingen in Nederland moet ALTIJD tijdelijk zijn. Buma (CDA) was de enige politicus die dit durfde uit te spreken tijdens de verkiezingen van maart. Nederland is overvol. De huizenmarkt bereikt explosieve hoogten. Onze jongeren zijn al de dupe van het onverantwoordelijke beleid van de overheid. Bijna alle sociale huurwoningen zijn vergeven aan de mislukte mensensoort moslims die het niet heeft op onze normen en waarden die zij verwerpen en verachten. Bovendien heeft er nooit ook maar enige behoefte bestaan om te integreren, laat staan zich aan te passen aan onze cultuur en beschaving. Logisch! Want de moslimcultuur stijgt overal boven uit. Het parasiteren door deze mislukte mensensoort op onze kenniseconomie en beschaving is een niet aflatende vertrouwde bezigheid geworden voor bijna alle Marokkaanse mohammedanen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vluchtelingen keren terug naar Syrië

Bericht door Pilgrim »

Denemarken betaalt 71 Syriërs om het land te verlaten

26 september 2020

Afbeelding

Sinds 1 mei van dit jaar zijn door de Deense staat 71 Syriërs betaald om het land te verlaten en naar huis terug te keren, blijkt uit cijfers van de Deense Vluchtelingenraad.

Geen enkele persoon verliet het land vóór 1 mei voordat de regeling in ging. In het afgelopen jaar zijn nieuwe regels van kracht geworden, waardoor Syrische vluchtelingen die in Denemarken wonen niet direct hun verblijfsrecht verliezen wanneer ze naar huis terugkeren.

Er is sprake van maximaal een jaar bedenktijd om van mening te veranderen over de gemaakte beslissing. Het klinkt tegenstrijdig maar de toevoeging van deze clausule heeft er aan bijgedragen dat het mensen aanmoedigt om van de optie gebruik te maken om het land te verlaten, aldus de Deense Vluchtelingenraad (DRC). De organisatie is verantwoordelijk voor het adviseren van vluchtelingen die overwegen terug te keren naar hun thuisland.

Eenieder die het land verliet, kreeg 140.000 Deense kronen, omgerekend bijna een bedrag van € 19.000,-, dat de Deense staat hen betaalde via een stimuleringsprogramma dat onder de vorige regering werd ingevoerd.

“Veel mensen vinden het simpelweg te moeilijk om de arbeidsmarkt te betreden en zich in Denemarken te vestigen”, zei Eva Singer, hoofd van de raad van asiel, aan Kristeligt Dagblad. Een realistische visie, waar hopelijk en mogelijk andere landen binnen de Europese Unie een voorbeeld aan kunnen nemen. Statistieken tonen namelijk aan dat bijzonder weinig vluchtelingen uiteindelijk werk te vinden, velen zijn op termijn afhankelijk van een bijstandsuitkering.

Syriërs zijn niet de enige die onder het stimuleringsprogramma het land kunnen verlaten. Gedurende dit jaar hebben 438 vluchtelingen en migranten Denemarken verlaten met een dergelijke uitkering die door de Deense staat wordt verstrekt.

https://www.guldencourant.nl/index.php/ ... -verlaten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie