Nieuws uit Tunesië

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Mar 19, 2007 10:34 am

Eeven over de hamam.

Het gaan naar badhuizen, hammams is voor vrouwen haraam. Voor mannen is het alleen toegestaan als ze niet naakt zijn. Zij moeten zich bedekken van de knieën tot de navel. Alles wat een vrouw niet van haar lichaam mag tonen, behoort tot haar awrah. De awrah van de vrouw is het hele lichaan behalve haar gezich en handen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 19, 2007 11:34 am

Ja Chaimael. Ik ben op de hoogte van het feit dat jij jezelf binnenkort als wandelende vagina gaat beschouwen.
Succes meisje.

Note:
Voor de toevallige lezers van deze site.
"Awrah" betekent "schaamdeel", En alles wat in Islam onder de noemer schaamdeel valt, ( het gehele lichaam dus) dient bedekt te worden, tot en met het hoofdhaar toe.

Het is verplicht voor de vrouwen dat hun kleding niet dun is zodat de kleur van de huid er doorheen gezien kan worden, noch dat het zo strak is dat het de vorm van hun lichaamsdelen toont.

Mohammed heeft gezegd: (( Twee typen inwoners van het hellevuur heb ik nog niet gezien: mensen die zwepen als de staarten van de ossen bij zich hebben en zij zouden mensen slaan, en de vrouwen die gekleed zullen zijn maar ogenschijnlijk naakt lijken, die geneigd zijn (tot het kwade) en laten hun echtgenoten ertoe neigen. Hun hoofden zullen als de bulten van kamelen zijn die naar een kant neigt. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden noch zullen zij haar geur niet ruiken van waaraf de geur geroken wordt van zo’n en zo’n afstand.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Ma Mar 19, 2007 2:31 pm

Chaimae
Het gaan naar badhuizen, hammams is voor vrouwen haraam.

Chaimae, ben je zeker dat niemand jou shour heeft gedaan ? Dringend ont-shouren dan maar.

Als er in Tunesië (en de rest van Noord-Afrika) geen hammams meer zijn voor vrouwen, dan zullen de meesten wel vies en vuil blijven lopen vrees ik ! Zeer weinig gewone mensen hebben daar een eigen badkamer met heet water !

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Mar 19, 2007 4:41 pm

Wij hebben anders in Marokko wel warm water, en alle mensen die ik ken in Marokko ook. Het gaat slechts om een kleine groep mensen die geen warm water heeft. Adners kan men het water koken en zich daarmee wassen. Het is HARAM om naar een bahduis te gaan en daarmee basta!

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Ma Mar 19, 2007 4:45 pm

Chaimae, denk jij dat mohamed's vrouwen zich niet samen in één tent wasten ?

Ik vind dat jij je dan maar voor een badhuis moet gaan posten en daar alle moslima's moet onderrichten en wegjagen ! Dat kan best in Marokko, maar evengoed hier in Europa, er zijn er hier ook (moslima's en badhuizen hé)!

Ik voel zo aan dat jouw ouders binnenkort nog gaan opkijken van het islamitisch "monster" dat ze zelf geschapen hebben ! :razz: Net goed voor hen, zal hen misschien doen nadenken...

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Mar 19, 2007 4:49 pm

Dat ga ik mischien ook wel doen. Ik ga iedereen erop wijzen dat het HARAM is om naar de hamam te gaan. Hamam's mogen ze afschaffen in de Islamitische landen, aangezien het toch HARAM is, en de verblijfplaats van de Duivel is.

Mijn ouders en alle mensen die me kennen vinde me soms radicaal, maar tegelijkertijd zijn ze ook trots op me, omdat ik veel over de Islam weet en dat al op zo'n jonge leeftijd en omdat ik een praktiserende Moslim ben.

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Ma Mei 07, 2007 9:57 pm

Het begin van de topic was zeer interessant om te lezen. Ik herken zeker wel dingen.
Kom even spieken hier.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Mei 08, 2007 9:29 am

Heb jij ook ergens een "band" met Tunis El Khadra (het groene Tunesië, zoals de mensen het daar zelf noemen) Moslima ?

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Di Mei 08, 2007 11:05 am

Dutch schreef:Heb jij ook ergens een "band" met Tunis El Khadra (het groene Tunesië, zoals de mensen het daar zelf noemen) Moslima ?
Ja :D
Kom even spieken hier.

Dutch

De nacht waarin er niks gebeurde...

Berichtdoor Dutch » Di Mei 08, 2007 10:22 pm

De nacht waarin er niks gebeurde of hoe een jarenlange hechte vriendschap door de islam in tranen eindigde...

Zelf heb ik de volgende gebeurtenissen eerst voor mezelf moeten verwerken. Nu dat gebeurd is kan ik erover praten.

Meer dan 20 jaar was Najad mijn allerbeste vriendin in Tunesië. We kregen onze drie kinderen ongeveer tegelijkertijd, we waren buren en werden mettertijd zielsverwanten, beiden optimistisch van aard en altijd in voor een pretje. Feitelijk waren we eigenlijk meer zussen dan vriendinnen en ook onze kinderen waren echte vrienden van elkaar. Tot ongeveer een jaar geleden Najad ontdekte dat haar echtgenoot haar al jaren bedroog met een buurmeisje en ze met deze schok als trigger zich met hart en ziel op de islam stortte. Ze werd zeer praktiserend, sluierde zich van kop tot teen, deed alle gebeden en vastte sindsdien elke maandag en donderdag om toch maar in het paradijs te geraken, aangezien haar aardse bestaan niks dan ellende bracht. Ook haar kinderen sleepte ze mee in deze islamitische afgrond. Toch bleven we nog steeds zeer close en hielden we als zusters van elkaar.

Onlangs gebeurde er echter iets ergs en omdat onze visies op deze gebeurtenis totaal verschillen, begon het gedonder. De oudste zoon van Najad, die ik zelf zowat als mijn eigen zoon beschouw en door wie ik als een tweede moeder werd geëerd, bracht de nacht door met een Vlaams meisje dat bij ons logeerde (en ik had haar nog zo gewaarschuwd...). Ja, wie kan er nu weerstaan aan de blauwe ogen en blonde haren van een schaars geklede (dus makkelijke) buitenlandse ? En welke naïeve jonge meid waarvan de hormonen doorheen de leden razen smelt niet als was in de armen van een donkerogige knapperd ? Volgens eigen zeggen van beiden verliep de nacht "zonder dat er iets gebeurde", vertaling : zonder sex te hebben. Nu is dat hebben van sex voor mij van weinig of geen belang, dat is hun persoonlijke zaak, maar omdat we in een klein dorpje wonen waren alle bewoners ervan (zelfs de muren hebben hier oren en ogen) op de hoogte, wat dan weer de goede naam van mijn eigen familie schade berokkende. Soit, daar kon ik mee leven, was wel niet opgetogen (nam die meid de pil? Nam haar ook mijn eigen slapeloze nacht kwalijk) maar er zijn erger dingen.
Toen ik het dwaze kind bij Najad thuis 's morgens in een rothumeur (begrijpelijk toch?) ging ophalen, rezen de haren me ten berge. Ze zat keurig in een pijama aan de ontbijttafel, met een kop koffie en enkele sneetjes frans brood voor zich. Toen reikte Najad haar de confituur aan met de mededeling "choud el maadjoun ya kahba belgiqya", vertaald : "neem wat confituur, Belgische hoer"...
Razend werd ik, dit kind leek me meer slachtoffer dan aanstichtster van het hele gedoe, zij had vertrouwen gehad in mijn "adoptiezoon" en vond diens moeder o zo aardig en haar gastvrijheid legendarisch...omdat ze geen iota snapte van de grofheden die rond haar in een voor haar onbekende taal werden gedebiteerd !
Ik heb me ingehouden tot het kind goed en wel terug in België zat, maar daarna zijn de poppen aan het dansen gegaan. Het leek echt op een dovemansgesprek. Najad zag haar zoon als slachtoffer van de duivelse "roumia" (buitenlandse), die hem waarlijk een ganse nacht had wakker gehouden, de sukkelaar! Ikzelf was zwaar gedesillusioneerd in de zoon en de moeder, hoe kan je nu iemand zo misbruiken en veroordelen vanwege haar naïviteit (ze was dolverliefd...) en haar dan nog voor hoer uitschelden. Conclusie : dit meisje was een hoer voor hen omdat ze (1) geen moslima was en (2) de nacht buitenshuis doorgebracht had. Volgens hen was deze gebeurtenis een akkefietje en begrepen ze niet waarom ik me zo druk maakte. Mijn boosheid werd erger en erger. Ik zei hen dat ze me zwaar teleurgesteld hadden omdat ze (1) iemand die onder mijn hoede stond "gebruikt" hadden, (2) die persoon dan nog een hoer noemden en (3) ze van mening waren dat alle niet-moslima's dus hoeren waren.
Aan Najad's zoon, die ik tot dan toe ook als mijn zoon beschouwde, legde ik uit dat een zoon van mij altijd en overal iedereen respecteerde en dat, aangezien hij dat duidelijk niet kon, ik hem niet meer als dusdanig wenste te beschouwen. Dit alles met de nodige tranen van beide kanten... Aan Najad legde ik uit dat de regels van de menselijkheid (doe een ander niet aan wat je voor jezelf niet wenst) stukken strenger en beter waren dan de islamitische hypocrisie en discriminatie. Dat ikzelf een moraal had en er aan de hunne duidelijk wat schortte. Einde vriendschap dus, met een overvloed van tranen langs beide kanten...

Ik weet niet of onze vriendschap ooit nog zal herstellen van deze ellende. Wat ik wél weet is dat de dsicriminatie inherent aan de islam hier een grote rol in heeft gespeeld.

Wat gebeurde er verder met het Vlaamse meisje ? Die heb ik degelijk ingelicht over de dubbele moraal die bij moslims leeft, over het scheldwoord dat Najad haar aan de ontbijttafel met een glimlach toebedacht, over het feit dat haar gedrag onbetamelijk was uit respect voor mij en mijn familie.... Of ze begreep wat ik bedoelde weet ik niet, liefde maakt nu eenmaal blind. Zelfs tijdens de terugreis, op de luchthaven, was ze nog dusdanig onder de indruk van haar nachtelijke uitstap dat ze ijverig op zoek ging naar het geurtje dat de zoon van Najad gebruikt om daarbij te kunnen wegmijmeren en denken aan de nacht waarin er niks gebeurde... :roll: :?

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Wo Mei 09, 2007 12:01 am

Ja, wat moet ik daar nou over zeggen? Wel heel religieus, maar een bepaalde opvoeding en basisregels vergeten? Ik vind het heel erg dat dit gebeurd is. :( :( Ze hebben zich in mijn ogen heel erg misdragen. Ik kan me goed voorstellen dat dit je diep heeft geraakt.
Kom even spieken hier.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Mei 09, 2007 9:35 am

Wel heel religieus, maar een bepaalde opvoeding en basisregels vergeten?

Helemaal niks vergeten beste Moslima, in de islamitische landen zijn westerse niet-moslima's gewoon "loslopend wild" en al helemaal als ze er op z'n westers in zomerkledij bij lopen. Elke weldenkende moslimjongeman waagt dan z'n kans, heb jij dat dan nog niet gemerkt ? De opvoeding van een moslimjongeling luidt : afblijven van moslima's en je kans wagen bij alle anderen...

Dit sluit aan bij één van de basisregels van de islam : leden van de ummah dien je treffelijk te behandelen, alle andere mensen zijn toch maar hellevoer en van minder belang...

Bij mijn weten houdt geen enkele moslimjongeling zich aan de "mannelijke maagdelijkheid" hoor ! Trouwens, voor de profeet waren slavinnen en vrouwelijke oorlogsbuit toch ook beschikbare vagina's, ook voor de compagnons van de profeet die nog niet getrouwd waren hé. Daar gaat het verhaaltje van de "mannelijke onthouding" voor het huwelijk...en gelijk ook de "suikerversie" van de islam. Misschien dat jij daarom enkel de koran aanneemt ? Dat is dan wél de perfecte struisvogel spelen !

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Wo Mei 09, 2007 9:46 am

In Marokko heb je villa,s ik zie in deze verhaal dat ze een kleine huisje hebben met dunne muren en nog verrasend opkijken als je kehba hoort.
Hier in NL is dat geen probleem namelijk daar bied je eigen vader jou een condoom aan. :wink:
A proud amazigh!

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Mei 09, 2007 10:00 am

Wat heeft het al dan niet hebben van villa's hier nou mee te maken beste Ajax ? Ik luisterde niets af door een al dan niet dunne muur, was er gewoon bij aanwezig, werd als "één van ons" beschouwd door mijn ex-vriendin...
En vind jij het normaal van een meisje voor "kahba" (hoer) uit te schelden ? Een hoer is een vrouw die sex aanbiedt in ruil voor geld of andere betaling, er zijn trouwens ook mannelijke hoeren hoor ! Daarvan lopen er in Noord-Afrika heel wat rond, kwestie van pederasten aan hun gerief te helpen.
Kan je even inhoudelijk reageren aub ? Of is dat te moeilijk ?

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Mei 09, 2007 10:24 am

In feite is dat verhaal intriest.

Niets is zo mooi als prille verliefdheid tussen twee jonge mensen. Vreselijk is het dat zulke dingen dan weer onmiddellijk besmeurd en beslijkt worden omdat er ooit ergens iemand in een woestijnromannetje heeft geschreven dat zoiets het ergste is wat men kan doen!

bahh! beuurk!

De opmerking van ons *moslima* die enkel de koran-light versie volgt spreek weer voor zich: "ZE" hebben zich misdragen? "ZE"? (ik neem aan dat U hier het koppeltje bedoelt?

Het meisje was fout in die zin dat ze zich niet gedroeg naar de beleefdheidsnormen tegenover haar gastvrouw Dutch.

Maar HIJ ? HEM zou ik graag persoonlijk door de mangel draaien. Want indien hij dat meisje haar hoofd op hol heeft gebracht om er dan nadien enkel een "ho.er" van te maken, dan is hij niks meer of minder dan een vieze vuile hoerenloper!

Hoe kan men van zulk mooi romantisch gegeven zo'n smerige troep maken? Daarvoor heb je Allah nodig zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Wo Mei 09, 2007 10:27 am

Dutch schreef:Wat heeft het al dan niet hebben van villa's hier nou mee te maken beste Ajax ? Ik luisterde niets af door een al dan niet dunne muur, was er gewoon bij aanwezig, werd als "één van ons" beschouwd door mijn ex-vriendin...
En vind jij het normaal van een meisje voor "kahba" (hoer) uit te schelden ? Een hoer is een vrouw die sex aanbiedt in ruil voor geld of andere betaling, er zijn trouwens ook mannelijke hoeren hoor ! Daarvan lopen er in Noord-Afrika heel wat rond, kwestie van pederasten aan hun gerief te helpen.
Kan je even inhoudelijk reageren aub ? Of is dat te moeilijk ?

Wat ik mij afvraag je zegt dat ze daar te gast is en dan neuken zonder enige schaamte?
Met kehba bedoelen ze nog niet getrouwd maar wel neuken
A proud amazigh!

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Mei 09, 2007 10:33 am

Het meisje was fout in die zin dat ze zich niet gedroeg naar de beleefdheidsnormen tegenover haar gastvrouw Dutch.

Maar HIJ ? HEM zou ik graag persoonlijk door de mangel draaien. Want indien hij dat meisje haar hoofd op hol heeft gebracht om er dan nadien enkel een "ho.er" van te maken, dan is hij niks meer of minder dan een Verheven schone hoerenloper!

Dat is volledig juist Manon.
Het dwaze meisje heeft haar portie van mij al gekregen.
Hem staan nog een reeks dingen te wachten. Je moet er ook rekening mee houden dat ik mijn familie nu in het dorp ook "in ere moet herstellen" en dat kan niet op 20 verschillende manieren. Mijn plan is al klaar en ik kan, gelukkig maar, rekenen op grondige versterking hierbij van mijn moslimman (jaja, het kan verkeren...) en mijn kinderen. We gaan ons "gezichtsverlies" volledig tenietdoen, reken maar ! La vengeance est un plat qui se mange froid.
Denk dat in ons dorp alle ongezonde moslimhormonen voor eens en voor altijd in bedwang zullen gehouden worden tegenover al wie bij ons te gast zal wezen, al was het miss België in hoogst eigen persoon !

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 09, 2007 11:10 am

:D Ik hoop dat je ons zult vertellen hoe je deze klus geklaard hebt Dutch.
Bedankt voor je verhaal. Ik hoop dat het meisje iets geleerd heeft.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Jul 13, 2007 4:10 pm

Dacht dat ik hier alles al gezien had, maar blijkt toch niet waar te zijn, kan nog versteld staan...
Tot nu toe maakte de sluier een brede opgang in Tunesië, maar nu beginnen ook de zwarte abbaya's in het straatbeeld te verschijnen, inclusief treurig wit doodsgelaat. Echt erg, dat alles bij 40 graden ...
Begin dit jaar werd de sluier verboden in alle openbare diensten en in banken, toen verdwenen de doeken als bij toverslag, maar nu komen ze weer stilaan terug, eerst klein en lichtjes gedrapeerd, daarna weer streng alle haar verbergend.
Meer en meer trouwerijen, vroeger de gelegenheid bij uitstek voor vertoon van vrouwelijk moois, worden nu gegeven in "ingepakte" versie, begin me waarlijk al met een gewone jurk "bloot" te voelen. Toch doen we dapper voort, we blijven in onze westerse jurkjes verschijnen en lappen alle afkeurende blikken aan onze laars !

Freya

Berichtdoor Freya » Vr Jul 13, 2007 6:45 pm

Oei, Dutch, komt dat door de invloed van het Wahabisme uit SA?

katie

Berichtdoor katie » Za Jul 14, 2007 9:45 am

In Cairo ook zeer veel zwarte allesbedekkende bourka's gezien, met een gaasje voor de ogen, dus kompleet onherkenbaar. Hoe zouden ze dat eigenlijk doen met de paspoortcontole aan de grens ?

Eén positief punt : door de komst van heel wat nieuwe internationale winkelcentra (met winkels zoals H&M, Mango, Zara...; zeer gegeerd door de jeugd daar, is er wel een trend dat die jongelui zich meer en meer westers beginnen te kleden.
Hoe begoeder de klasse, hoe minder bedekt, heb ik al gemerkt.

tomc

Berichtdoor tomc » Za Jul 14, 2007 9:50 pm

Islam is een psychologische ziekte en de sluier past daar uiteraard goed bij. Hij dient om confrontatie met de wereld, en dus met de waarheid uit de weg te gaan.

Er is geen "quick fix". Deze mensen moeten met geweld (dat kan gerust "geweld" zijn in de vorm van op straat moeten slapen na een job weigeren zijn) in de wereld gebracht worden.

1 ding zal alvast NIET werken : het ocmw.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Aug 31, 2007 1:51 pm

Ziezo, heb de klus geklaard, onze "eer" en ons "gezicht" is nu gered in het dorp, terwijl de onverlaat gewoon uit eerlijke schaamte werk heeft gezocht in een andere regio...en bij zijn grootouders is gaan wonen.
Hebben een feest georganiseerd waarop het hele dorp, alle notabelen en alle buren en vrienden uitgenodigd werden, BEHALVE de familie van en de onverlaat zélf... Hun afwezigheid viel echt overduidelijk op, temeer daar zij in het verleden altijd van de partij waren als we iets organiseerden... Iedereen begon zich vragen te stellen en te gissen waarom ze niet uitgenodigd waren. Heb dan links en rechts bij de lokale kletsvrouwen (de "gazetten") het verhaal verteld, onder uiterste geheimhouding natuurlijk, waardoor in een minimum van tijd iedereen op de hoogte was. De hele familie van de boosdoener is nu "persona non grata" en houdt zich low profile, mijn oneer is nu de hunne geworden en het hele dorp weet nu dat er met mij en mijn familie niet gesold wordt !

La vengeance est un plat qui se mange froid !

PS. Heb weer de gekste huwelijkskandidaten over de vloer gehad voor mijn dochters...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Aug 31, 2007 1:58 pm

Dat heb je prachtig opgelost Dutch.
En je hebt er niemand voor hoeven te vermoorden. :razz:

Heb je nog contact met het meisje?

Terug naar “Leven in moslimlanden”