Migranten uit Magreb zenden jaarlijks 13 miljard uit EU

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Plaats reactie
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Migranten uit Magreb zenden jaarlijks 13 miljard uit EU

Bericht door Maroc_21 »

Migranten uit Magreb zenden jaarlijks 13 miljard uit EU

Migranten uit het gebied rond de Middellandse Zee versturen jaarlijks zo'n 12,4 tot 13,6 miljard euro naar hun thuislanden. Dit blijkt uit een studie van de Europese Investeringsbank. Hoewel die geldstroom goed is voor 2 tot 20 procent van het bnp van die landen, overheerst inefficiëntie.

De EIB-afdeling verantwoordelijk voor de euromediterrane samenwerking berekende de 'officiële' transfers vanuit de EU naar Turkije, Marokko, Algerije,... op 7,1 miljard euro. De informele transfers, tijdens bijvoorbeeld vakanties, zijn bijna evenveel waard. Op die manier bekomt Marokko zo'n 6 miljard euro, of zo'n 6 à 9 procent van het bnp. Algerijnen sturen bijna 3 miljard euro huiswaarts, goed voor een bnp-stijging van 2 à 3 procent. De twee andere landen met een sterke financiële instroom vanuit de EU zijn Turkije en Tunesië.

Inefficiënt
De EIB-studie gaat niet in de eerste plaats om de omvang van het fenomeen, maar wel om de optimalisering ervan. Momenteel verlopen de transfers weinig transparant en efficiënt. Veel wordt opgestuurd met koeriers of via bedrijven als Western Union. Eenmaal ter plaatse wordt het geld vooral gebruikt voor extra consumptie of om scholing te betalen. Volgens de EIB zijn hervormingen nodig zodat het geld de plaatselijke economie veel beter ten goede komt. Zo moet het financieel systeem gemoderniseerd worden, zodat het geld goedkoper kan versast worden. Het geld moet ook een hefboom worden om de ontwikkeling in die landen te financieren. Ook het menselijk kapitaal van de migranten kan beter gebruikt worden, om bijvoorbeeld de handelsrelaties tussen de thuislanden en de EU uit te bouwen.

Bron: Het laatste nieuws 13/3Click hier


Mijn eigen commentaar:

Nu begrijp ik waarom Verdonk wil dat vooral Marokkanen van hun Marokkaanse nationaliteit en stemrecht wil beroven. Maar of je daarmee de stroom geld naar Maghreb landen stopt is natuurlijk de vraag. Zelfs de Europese economie draait meer en meer met en door Allochtonen. Allochtonen investeren steeds meer in Europa. Ik weet van onze Marokkaanse ministers dat ze liever willen dat hun mensen in Marokko investeren dan in een besneeuwde modder.

Ik verwacht in de toekomst dat de maghreb landen, Turkye aan de ene kant en de EU aan de andere kant om de migranten zullen vechten. De Nederlandse politiek loopt wat dat betreft achter. Veel politici hebben vooral de Maghrebanen (Marokkanen, Tunesiëres en Algerijnen) in een kwaad dag licht gezet, terwijl zij degenen zijn die de toekomst hebben de wereld te verbeteren...Dat heeft PvdA goed begrepen!

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik denk dat jij Verdonk niet goed begrijpt Maroc.
Zij hoopt hiermee de integratie te bevorderen, maar ook wordt het hierdoor makkelijker terroristen het land uit te zetten. Immigranten moeten kiezen voor het land waar zij zijn gaan wonen. Een buitenlander die met een Nederlander trouwt, moet in dit wetsvoorstel zijn oude nationaliteit afstaan. Bij Marokkanen kan dat nu niet.
Het heeft niets met geld te maken. Waarom kruip je weer in een slachtoffer rol.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef:Zij hoopt hiermee de integratie te bevorderen, maar ook wordt het hierdoor makkelijker terroristen het land uit te zetten.
Zij mikt alleen op de al-ge-integreerden. De niet- of naauwelijk geintegreerden heeft ze nooit van gehoord. Integratie wil niet zeggen dat je een het bezit van een buitenlands paspoort verbiedt. Wil je integratie bevorderen dan moete je zelf in de multiculti integrerene en Couscous samen met Marokkanen eet, Shoarma samen met Turken en Tosti samen met Suri's. De alloctonen onderling eten elkaars gerechten en zijn veel beter geintegreerd in de multiculti. De Nederlanders van Hollandse afkomst nog! ;)

Maar dat je Marokkanen hun paspoort te ontnemen wil nog niet zeggen dat ze masaal gepofte aardappelen met een grote worst gaan eten. Bah! srry kon het niet inhouden.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Maroc_21 schreef: Tosti samen met Suri's.
Is tosti iets Surinaams?
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Hamsa schreef:Is tosti iets Surinaams?
Heb ik me vergist? ;)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Hamsa schreef:
Maroc_21 schreef: Tosti samen met Suri's.
Is tosti iets Surinaams?
Hij bedoelt zeker ROTI'S
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:
Ariel schreef:De alloctonen onderling eten elkaars gerechten en zijn veel beter geintegreerd in de multiculti. De Nederlanders van Hollandse afkomst nog! ;)
Daarom barst het ook van de Moslims die bij de Chinees lekkere babi pangang eten.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Maroc_21 schreef:Nu begrijp ik waarom Verdonk wil dat vooral Marokkanen van hun Marokkaanse nationaliteit en stemrecht wil beroven.
Beste Maroc_21,

Waarom zou je stemrecht moeten hebben in een land waar je niet al lange tijd woont?

Marokkanen kunnen nu niet eens van hun Marokkaanse staatsburgerschap af als ze dat willen. Als je ouders je inschrijven in Marokko of bij the Marokkaanse ambassade blijf je Marokkaan voor de rest van je leven of nou wilt of niet.

Los van het feit of een dubbel staatsburgerschap toegestaan moet blijven, vind ik het een slechte zaak dat de Marokkaanse regering geen mensen laat gaan die niet tot de Marokkaanse bevolking gerekend willen worden. Je kunt in een ander land gaan wonen en naturaliseren maar voor de wet blijf je Marokkaan.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Goede ontwikkelingshulp!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Migranten uit Magreb zenden jaarlijks 13 miljard uit EU

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:Migranten uit Magreb zenden jaarlijks 13 miljard uit EU
en:
Allochtonen investeren steeds meer in Europa.
Volgens mij staat er toch echt dat er geld UIT Europa verdwijnt ipv dat er in geinvesteerd wordt?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Migranten uit Magreb zenden jaarlijks 13 miljard uit EU

Bericht door Pilgrim »

Duitsland: Veroveraars sturen jaarlijks € 1,2 miljard naar Afrika

Geplaatst op 18 mei 2017

Afbeelding

Uit een peiling van de vereniging TANG (The African Network of Germany) blijkt dat meer dan 90% van de in Duitsland levende Afrikanen geld naar hun thuisland overmaakt. Jaarlijks zouden op die manier ongeveer € 1,2 miljard uit Duitsland naar Afrika stromen. Bij 47% zou dat gaan om bedragen van tussen de € 1000,- en de € 10.000,- per jaar, waarmee de familie in Afrika gefinancierd zou worden.

TANG dient, naar eigen zeggen, voor netwerkvorming van de in Duitsland levende Afrikanen, opdat deze “hun volledige potentieel als aandrijvende kracht in Duitsland zouden kunnen ontplooien”, zegt men. Bovendien geeft de Duitse regering ongeveer € 1,5 miljard per jaar aan Afrika voor “onderwijs- en klimaatbeschermingsmaatregelen”. Tegelijkertijd worden er dagelijkse honderden nieuwe geld-overmakers naar Duitsland geïmporteerd, die vermoedelijk weldra nog meer mogen laten overkomen.

Bron: www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/05/18 ... ar-afrika/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie