Is gevangenisstraf on-islamitisch?

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Zwartmeer

Is gevangenisstraf on-islamitisch?

Berichtdoor Zwartmeer » Di Feb 04, 2003 12:24 pm

Gevangenisstraf is een van de straffen waar toe men in de (meeste?) islamitische landen kan worden veroordeeld. Waar zijn deze straffen op gebaseerd vraag ik mij af? Nooit ben ik in de Koran of de hadith detentie als straf tegengekomen. Het zijn zweepslagen, de doodstraf, amputatie, of boete die de islam voorschrijft. Als je om wat voor reden dan ook net niet tot de doodstraf veroordeeld bent moet je rekening houden met levenslang zitten. Is dat dan niet on-islamitisch vraag ik mij af.

CroMagnon

Berichtdoor CroMagnon » Di Feb 04, 2003 12:54 pm

Is dat dan niet on-islamitisch vraag ik mij af

Waarschijnlijk wel, maar er is dan ook vrijwel geen enkel islamitisch land dat z'n wetgeving VOLLEDIG op de Sharia baseert.... meestal is het een mengeling van Sharia elementen en on-islamitische wetten....
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

Serdar

Berichtdoor Serdar » Di Feb 04, 2003 2:19 pm

"meestal is het een mengeling van Sharia elementen en on-islamitische wetten...."

Is on-islamitisch niet een ander woord voor 'heidens'?

CroMagnon

Berichtdoor CroMagnon » Di Feb 04, 2003 4:14 pm

Niet persé, als ik het goed begrijp zijn volgens moslims de bijbelse en torah-wetten wel on-islamitisch (uiteraard) maar niet heidens.

Wetten volgens alle andere geschriften/stelsels dan die van koran, bijbel en torah zijn on-islamitisch EN heidens... (met een mogelijke uitzondering voor de oorspronkelijke perzische religie van de profeet Zoroaster/Zarathrustra...? Mogelijk hebben zijn wetten dezelfde status als die van bijbel en torah...?)

Serdar

leven in moslimlanden

Berichtdoor Serdar » Do Feb 06, 2003 5:55 pm

Heb je wel van de khalief Um farooq r.a. gehoord?
Hij is de grondlegger van het huidige recht wat zoal in het westen gepraktiseerd wordt. Dus duik in de boeken, leergierigen!

CroMagnon

Re: leven in moslimlanden

Berichtdoor CroMagnon » Do Feb 06, 2003 9:00 pm

n schreef:Heb je wel van de khalief Um farooq r.a. gehoord?
Hij is de grondlegger van het huidige recht wat zoal in het westen gepraktiseerd wordt. Dus duik in de boeken, leergierigen!

Ah, is ons huidige recht nu ook al van de moslims afkomstig? Vertel, vertel! :lol: :lol: :lol:

Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat het 'westerse' rechtssysteem voornamelijk gebaseerd is op een mix van Grieks, Romeins en Germaans recht, met mogelijk wat invloeden vanuit Judeo/Christelijke tradities .... :wink:

:roll:

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Feb 13, 2003 11:04 pm

Iemand ooit al eens van Um Farooq gehoord?
Intrigeert me, heb altijd gedacht dat ons rechtsstelsel uit een heel andere hoek is komen aanwaaien?!
Wie kan ons hierover meer leren ?

Dutch

Terug naar “Leven in moslimlanden”