Is gevangenisstraf on-islamitisch?
Is gevangenisstraf on-islamitisch?
Gevangenisstraf is een van de straffen waar toe men in de (meeste?) islamitische landen kan worden veroordeeld. Waar zijn deze straffen op gebaseerd vraag ik mij af? Nooit ben ik in de Koran of de hadith detentie als straf tegengekomen. Het zijn zweepslagen, de doodstraf, amputatie, of boete die de islam voorschrijft. Als je om wat voor reden dan ook net niet tot de doodstraf veroordeeld bent moet je rekening houden met levenslang zitten. Is dat dan niet on-islamitisch vraag ik mij af.
Niet persé, als ik het goed begrijp zijn volgens moslims de bijbelse en torah-wetten wel on-islamitisch (uiteraard) maar niet heidens.
Wetten volgens alle andere geschriften/stelsels dan die van koran, bijbel en torah zijn on-islamitisch EN heidens... (met een mogelijke uitzondering voor de oorspronkelijke perzische religie van de profeet Zoroaster/Zarathrustra...? Mogelijk hebben zijn wetten dezelfde status als die van bijbel en torah...?)
Wetten volgens alle andere geschriften/stelsels dan die van koran, bijbel en torah zijn on-islamitisch EN heidens... (met een mogelijke uitzondering voor de oorspronkelijke perzische religie van de profeet Zoroaster/Zarathrustra...? Mogelijk hebben zijn wetten dezelfde status als die van bijbel en torah...?)
leven in moslimlanden
Heb je wel van de khalief Um farooq r.a. gehoord?
Hij is de grondlegger van het huidige recht wat zoal in het westen gepraktiseerd wordt. Dus duik in de boeken, leergierigen!
Hij is de grondlegger van het huidige recht wat zoal in het westen gepraktiseerd wordt. Dus duik in de boeken, leergierigen!
Re: leven in moslimlanden
n schreef:Heb je wel van de khalief Um farooq r.a. gehoord?
Ah, is ons huidige recht nu ook al van de moslims afkomstig? Vertel, vertel!

Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat het 'westerse' rechtssysteem voornamelijk gebaseerd is op een mix van Grieks, Romeins en Germaans recht, met mogelijk wat invloeden vanuit Judeo/Christelijke tradities ....

Terug naar “Leven in moslimlanden”